Philips Performer Ultimate FC8955 titanium, zilver

De gemiddelde beoordeling is gebaseerd op 43 goedgekeurde reviews die zijn achtergelaten voor de Philips Performer Ultimate FC8955 titanium, zilver op Kieskeurig.nl. Deze beoordeling wordt berekend door de som van de reviewscores te delen door het aantal reviews.

a***********@h********** 19-06-2021

Zeer vervelende handgreep Phillips stofzuiger

Miskoop, stofzuiger doet wat ie doen moet , maar de groep die zwaar , onhandig en stug is , is waardeloos! Je krijgt een zere pols , en voelt vervelend om mee te stofzuigen vooral als je de trap zuigt . Zeer slecht beweegbaar en irritant. Tevens een stugge slang mede door dat zgn prettig in de hand liggende handgreep . Alleen hier om nooit meer een Philips . Evened dr gadgets en kleuren , verlichting allemaal overbodig onzin .Na 2 jaar gebruik nog steeds geen prettig toestel .

Pluspunten

• Zuigt redelijk

Minpunten

• Greep zwaar , stug , slecht mee te werken
  • Slang daardoor ook niet wendbaar
  • Onhandig , vermoeiend in gebruik met traptreden ,

teleur gesteld 26-05-2021

Goed maar voor korte duur

Sinds 4 jaar heb ik deze stofzuiger, helaas na 4 jaar motor problemen.
Philips geeft aan dat de garantie is verlopen dus 300 euro weg in 4 jaar..... schandalig

Pluspunten

• verlichte voet
  • lange kabel

Minpunten

• Motor
  • stugge slang

RvanB 19-05-2020

veel te zwaar en te stug

Net 1 week in bezit. Mooie krachtige stofzuiger maar hij is veel te zwaar voor mijn vrouw. Het handvat en de buis is veel te zwaar. De slang draait niet mee dus zit constant in een knoop. Ook is de slang veel te stug. Op onze gietvloer geeft het mondstuk met LED verlichting ook krasjes door de wieltjes. Helaas is de doos al weggegooid en neemt de Media markt hem niet terug.

Pluspunten

• goede zuigkracht

Minpunten

• te zwaar en te stug
  • geen zachte parketborstel

wim19a46 31-07-2017

Fijne stofzuiger

Na 2 jaar van dyson-ergernis ((de meeste ergernis bij de dyson was het lastig legen van het stofreservoir van slechts 1,6 lt. , dat na 3 zuigbeurten al vol was.) heb ik na het lezen van vele reviews deze Philips Performer Ultimate FC8955/09 aangeschaft. Al bij het uitpakken maakte deze stofzuiger een goede indruk. Er kwam wel een erge plasticlucht vanaf, die nu, na enkele weken pas bijna weg is.
En tot dusver helemaal geen spijt. Eindelijk een stofzuiger met veranderbare zuigkracht, een voldoende lange stang, veel minder lawaai (74 dB tegen 85 dB), 5 lt. stofzak, de helft minder energieverbruik en toch ruim voldoende zuigkracht. Ik krijg de kattenharen goed verwijderd van het tapijt en van de bank.
De FC8955/09 is robuust gebouwd, ziet er mooi uit met de LED verlichting, en heeft een actieradius van 11 meter. Door de grote wielen gaat hij gemakkelijk over de drempels. De dyson bleef soms hangen achter de stoelen, kiepte om en soms knikte de slang. Met de Philips is het weer een plezier om te stofzuigen, dus is hij zeker het geld waard.
Minpunten zijn er echter ook. Zo uit de doos ruikt de Philips heel erg naar kunststof, maar dit verdwijnt na 4 weken. De slang draait niet bij de aansluiting op de stofzuiger, dit werkt soms wat stug, geen draaitop. Soms druk ik ongewild op de aan/uit schakelaar op de handgreep, maar dit is even wennen.
Na het registreren heb je 5 jaar garantie op de motor.

Pluspunten

• Goede zuigkracht
  • actieradius van 11 meter
  • rijdt gemakkelijk
  • zuinig met energie
  • weinig herrie

Minpunten

• slang werkt wat stug

G. van den Heuvel 18-04-2017

Prima stofzuiger

Wij waren toe aan een nieuwe stofzuiger. Na jaren een philips stofzuiger gehad te hebben, is onze keuze weer op een philips gevallen. Deze heeft zoveel extraatjes dat de keuze niet moeilijk was, wel even puzzelen hoe alles in elkaar gezet moest worden.

Pluspunten

• Led verlichting
  • Grote stofzakken

Minpunten

• Stugge slang
  • Geen geurkokertje erbij geleverd

sel1a 22-03-2017

Nog steeds een hele fijne stofzuig ervaring

Na een aantal maanden deze stofzuiger gebruikt te hebben ben ik nog steeds enorm tevreden.

Vooral de afstandsbediening en de verlichting op de kop het lange snoer en de xtra lange zuigbuis zijn voor mij van een geweldige toegevoegde waarde

1966frank 08-12-2016

Prima apparaat

Tot nu toe kocht ik eigenlijk altijd een Miele op aanraden van de verkoper van mijn vaste witgoedzaak. Nu is deze Philips stofzuiger echt een verademing. Heb begint al als je de stekker in het stopcontact stopt. De verlichting van de stofzuiger begint zachtjes te gloeien. Dan het geluid, hij is stiller dan menig andere stofzuiger, zelfs de kat blijft nu gewoon liggen slapen als we hem gebruiken. Het is even wennen maar de stofzuiger is lekker wendbaar, hij volgt makkelijk om de meubels heen. Met het handvat op de steel draai je gemakkelijk van links naar rechts, het voetje van de stofzuiger gaat gemakkelijk mee. Het draad mag voor mij wat langer zijn, nog steeds moet ik van stopcontact wisselen tijdens het stofzuigen van de woonkamer. De hulpstukken: de meubelborstel zit in de stang geïntegreerd handig, je raakt hem dus ook niet meer kwijt. Dan zit er een voetstuk bij voor gladde vloeren en vloerbedekking. Een heerlijke functie zijn de geïntegreerde leds in het voetstuk, je ziet nu echt al het vuil liggen. Ze zijn gemakkelijk aan en uit te zetten middels de handbediening in het handvat van de stofzuiger.
De stofzuiger gaat automatisch uit als hij geen beweging detecteert, zodra he de slag weer beweegt gaat hij weer aan. Zijn er echte min punten voor mij? Jazeker! Het klepje waar de hulpstukken in zitten gaat tijdens het stofzuigen nogal eens gemakkelijk open. Waardoor het af kan breken als je ertegen aan stoot. Ook zuigt de stofzuiger de hondenharen wat lastig op.
Tijdens het opruimen kan je het voetje gemakkelijk insteken in een gleufje waardoor de stofzuiger gemakkelijk op te bergen is.

Pluspunten

• Led verlichting
  • Goede zuigkracht

Minpunten

• Het klepje gaat makkelijk open

GerardVeldhuijs 07-12-2016

Krachtige stofzuiger mét verlichting!

Voor een test mocht ik deze stofzuiger in gebruik nemen en uitproberen en ik dit is mij heel goed bevallen. De stofzuiger is voorzien van handbediening waardoor ik niet langer meer onnodig hoef te bukken. Ook heeft hij twee mondstukken waarvan er 1 voorzien is van led verlichting wat makkelijk is wanneer je onder het bed, de kasten of stoelen zuigt het stof en de haren zijn dan goed zichtbaar. Verder is hij uitgerust met nog diverse extra opzetstukken onder meer voor het zachtjes stofzuigen van stoffen meubelen.
Het meest aantrekkelijke aan deze zuiger is wel het goede allergiefilter, wat eigenlijk onmisbaar is voor personen zoals ik welke een stofallergie hebben.
Door het zwenkwieltje aan de onderzijde is de boddy goed wendbaar en zeker niet zwaar. Het lange snoer zorgt tevens voor een goede actieradius en behoort het telkens wisselen van stopcontact tot het verleden.
Verder is hij fluisterstil en voorzien van een stofzak met veel inhoud. Kortom ik vind het een echte aanrader en eigenlijk een must have voor huishoudens met huisdieren.

Pluspunten

• handbediening
  • led verlichting
  • degelijk allergiefilter
  • lang snoer
  • stil

Marion 07-12-2016

Geweldige stofzuiger!

Voor een testcampagne deze stofzuiger mogen testen.
Wat een ontzettend fijne stofzuiger is dit!! De stofzuiger is wat zwaar, maar daar merk je tijdens het stofzuigen niets van. Het toestel is zeer wendbaar.
De LED-verlichting op de voet is ontzettend fijn, je ziet hierdoor veel meer stof en vuil liggen!
De bediening aan het handvat is erg fijn, hierdoor hoef je niet steeds te bukken. Ook is het prettig om hiermee de juiste ondergrond te kunnen selecteren. Wat ook een plus is, is dat het toestel automatisch uitschakelt (pauze-stand) als je een aantal seconden stil staat.

Wij hebben thuis een kat die erg verhaart, maar met het opzetstuk voor meubels worden de haren erg makkelijk opgezogen.

Het snoer is lang genoeg, waardoor we niet van stopcontact hoeven te wisselen.

Voor het stofzuigen van meubels is het handvat wat lomp, wat dit wat lastiger maakt.

Dit toestel heeft een enorme zuigkracht en is toch mooi stil.

Al en al zeker een aanrader! Wij zijn ontzettend tevreden over dit toestel!!

Pluspunten

• Led-verplichting in voet
  • Bediening op handvat
  • Uitschuifbaar borsteltje op handvat
  • Zeer wendbaar

Minpunten

• Handvat wat lomp voor het stofzuigen van meubels
  • Mis handvat aan bovenzijde om stofzuiger te dragen

Herma 25-01-2017

Ik zou zo graag van u vernemen hoe en bij wie je een Philips stofzuiger (FC8955/09) kunt testen. Ik heb nog nooit van een testcampagne gehoord. Ik twijfel erg tussen een Sebo en deze Philips en vind €349 wel een heel hoog bedrag om uit te geven. Voor zover mij bekend rekent de winkel (Mediamarkt) de adviesprijs. Bij BCC staat hij niet eens en de Expert heeft dit apparaat niet.

Barb76 06-12-2016

Fantastische stofzuiger met perfecte werking

De Philips Performer Ultimate is een superstofzuiger. Allereerst ziet hij er erg mooi uit. Hij is compact, rolt goed en de snoeren rollen makkelijk in en uit. Er worden 2 verschillende koppen bij geleverd, eentje voor harde vloeren en eentje voor tapijt. Er zitten geen borstels in de koppen, wat ik erg fijn vindt omdat dan haren etc niet in de borstel blijven hangen. Je moet wel zorgen dat je de juiste borstel voor het juiste oppervlak gebruikt, anders krijg je wellicht krassen op je vloer.

Een erg mooi kenmerk van de stofzuiger is de verlichting. Niet alleen het blauwe LED-licht geeft een mooie en moderne uitstraling, maar ook de verlichting in de borstelkop is fantastisch. Je kunt deze aan en uitzetten en ik vind het erg fijn om mee te werken omdat je beter kunt zien waar stof ligt. Echt een erg mooie eigenschap!

De steel is van lichtgewicht aluminium en in het handvat zitten diverse bedieningsknoppen. Hierdoor hoef je dus niet op de stofzuiger zelf het apparaat in en uit te schakelen, maar dit kun je doen in het handvat. Erg handig, maar aan de andere kant zit er ook een ‘start-stop-systeem’ op de stofzuiger: als je de kop niet beweegt, gaan de stofzuiger automatisch uit en beweeg je de kop weer, dan gaat de stofzuiger weer aan. Dit is echt super, niet alleen energiebesparend, maar mocht de telefoon gaan of iets dergelijks, dan gaat de stofzuiger dus automatisch uit., Top!
In het handvat zit op slimme wijze een borstel ingebouwd, zodat je niet een kleine borstelkop hoeft op te zetten als je op gladde vloeren kleine stukjes wilt zuigen. Het handvat is wel wat zwaarder dan ik gewend ben. Dat komt natuurlijk door de diverse toepassingen, maar dat is wel een kleine min voor dit mooie apparaat.

Daar staat tegenover dat het apparaat over zoveel functies beschikt en een enorm goede zuigkracht heeft (deze is ook in te stellen via het handvat), wat erg fijn is, met name als je last van een allergie hebt.

Ik heb 2 katten en zij verliezen nogal wat haren. De Performer Ultimate heeft hier geen enkele moeite mee en zuigt alles superschoon, zodat ik met een gerust hart vrienden kan uitnodigen die allergisch zijn voor kattenharen. Daarnaast zit er een speciaal allergiefilter op, wat dus extra zekerheid geeft.

Het AAA-label maakt dat deze stofzuiger de beste keus voor mij is, ik ben er echt heel erg blij mee!

Pluspunten

• design
  • handzaamheid
  • verlichting in de borstelkop
  • goede zuigkracht
  • zuigkracht is te doseren

Minpunten

• handvat is iets zwaarder

Bakkertjes 06-12-2016

Stofzuiger is nog nooit zo makkelijk geweest!

Deze stofzuiger is ideaal voor mijn laminaat en mijn vloerbedekking. Een van mijn kinderen heeft stofallergie en ik de stofzuiger zuigt werkelijk al het stof op. Ongelooflijk.
Hij is makkelijk in gebruik en de ledverlichting is super. Zeker wanneer wilt stofzuiger als het nog/al donker is. Je ziet duidelijk waar het stof ligt en zeker in de donkere hoekjes en onder de meubels.
De bediening op de steel werkt prima en scheelt weer een hoop gebuk. De vele hulpstukken zorgen ervoor dat echt elk plekje bereikbaar wordt en daardoor ook schoon wordt.
Erg zuinig in gebruik en schakelt zelf uit als je hem even niet gebruikt.

Pluspunten

• Zuigkracht
  • Automatische stopfunctie
  • Ledverlichting

Minpunten

• Achteruit gaan, gaat wat stroef

Stenlie 05-12-2016

Waanzinnige stofzuiger

Voor een testproject heb ik deze stofzuiger nu een aantal keer kunnen uitproberen. Ik vind het echt een waanzinnig apparaat.

De stofzuiger is compact, draait goed en zuigt als een tierelier. Het waanzinnige van de stofzuiger is de verlichting in het mondstuk en de automatische bediening in de steel.

Met de verlichting zie ik eindelijk hoeveel stof er nu echt in het huis aanwezig is. De automatische bediening is goed bedacht en hierdoor voelt het zuigen high tech aan. Het lange snoer is ook goed geregeld, nu hoef ik niet elke keer te wisselen van stopcontact.

Enig nadeel is dat de stang iets zwaarder aanvoelt dan bij andere stofzuigers. Ook vielen bij mij de bijgesloten blauwe strips eraf tijdens het zuigen. Maar goed ook zonder die 3 stripjes is het top.

Wellicht is de prijs voor sommige een probleem, maar als je in deze prijsklasse iets zoekt, dan is dit echt een goede koop.

• Verlichting
  • Lang snoer
  • Soepel in gebruik
  • Automatische bediening in steel

Minpunten

• Zware stang
  • Wellicht prijzig

Roger Willems 05-12-2016

Prima stofzuiger, maar niet helemaal compleet.

Laten we beginnen met het design! Hij ziet er erg mooi uit, met zijn donker zilveren kleur en blauwe led verlichting. De gebruikte materialen zijn van hoge kwaliteit al kun je er niet omheen dat sommige dingen die van plastic zijn, misschien best wel kwetsbaar zijn..

Dan het gebruik van de stofzuiger. Het is eigenlijk vrij simpel, je zet hem aan en middels de afstandsbediening op de steel kies je de stand die je wil. Voor elk vloertype is er een stand. Aan de andere kant, het gaat van weinig zuigkracht tot maximaal. De bediening op de steel gebeurt met 4 knopjes, plus en min voor programma's/zuigkracht, aan/uit knop en de verlichting. Het verwisselen van de filters en de zak is kinderspel. Er is een functie die de stofzuiger automatisch stopt als je de steel neerlegt, echter dit werkt niet altijd.

Plus en minpunten? Die zijn er..
Aan de plus kant is het duidelijk het design en gebruiksgemak die vrijwel meteen opvallen. meegeleverde accessoires zijn prima voor algemeen gebruik.
Dan de minpunten..
Het grootste minpunt is het gemis van een turbo borstel, een must voor de eigenaren van huisdieren.
En ik kan ook weinig informatie vinden over een turbo borstel voor dit model, behalve een mini variant.
Al met al krijg je een prima stofzuiger die er geweldig uitziet, maar iets completer had mogen zijn voor de prijs die men er voor vraagt.

• Zuigkracht
  • Gebruiksgemak

Minpunten

• Geen turboborstel
  • Prijs

boshoven 04-12-2016

super stofzuiger

ik heb de stofzuiger nu twee weken in gebruik en moet zegen een super stofzuiger zuigt goed super de ledverlichting op de zuigmond fijne lange kabel voor wat je krijgt vindt ik de prijs en kwalitie goed

Pluspunten

• goede zuigkracht
  • lange kabel
  • ledverlichting op de zuigmond

Gerard Veldhuijs 04-12-2016

Krachtig maatje!

Ik heb de stofzuiger nu een aantal weken in gebruik en ben er zeer content mee.
De zuiger heeft twee mondstukken waarvan 1 met een led-verlichting wat ik vooral makkelijk vind tijdens het zuiger onder de bank of kasten. Het tweede mondstuk is weer goed bruikbaar wanneer de huisdieren veel rommel gemaakt hebben en het tapijt toe is een krachtige diepte reiniging.
De bediening is te regelen vanaf de stofzuiger zelf maar ook via een controle unit op de slang, onnodig bukken is derhalve niet meer nodig.
Verder is hij voorzien van een behoorlijk lang snoer en diverse extra mondstukken waarvan 1 zachte borstel altijd al op de slang gemonteerd is. Ik bemerk dat ik nu vaker even de stoelen afneem met deze zachte borstel omdat deze direct voor handen is.
In vergelijking tot mijn oude stofzuiger is de ook veel stiller en meer wendbaar wat natuurlijk altijd een leuke bijkomstigheid is.
Met het energieverbruik zit het ook wel goed want hij stopt vanzelf wanneer ik niet actief ben.
Kortom ik vind deze stofzuiger een echte aanrader vooral voor personen die huisdieren hebben (er zit ook een heel goed allergiefilter in en een sterke zuigmond vooral voor het verwijderen van haren) maar ook mensen die wat minder flexibel/wendbaar zijn kunnen met dit apparaat goed overweg omdat er een handbediening opzit, het apparaat licht is en makkelijk zwenkt.

Pluspunten

• handbediening
  • led verlichting
  • goed allergiefilter
  • zeer krachtig

AVC 03-12-2016

Top stofzuiger, mooi design

Ik heb de stofzuiger iets meer dan een week en ben er heel erg happy mee. Het is een mooie stofzuiger met de blauwe lichtjes, maar veel belangrijker is dat het een super handig toestel is met een aantal innovatieve functionaliteiten. Het toestel oogt zeer mooi, zeker met de ledverlichting. De bediening aan de steel maakt het mogelijk om zonder je te hoeven bukken, je toestel af/aan te zetten, zuigkracht harder of stiller te zetten, licht aan/uit.
Op het display zie je automatische voor welk type oppervlakte je ingestelde zuigkracht geschikt is!
De led verlichting aan de borstel, maakt heel erg duidelijk waar je al gepasseerd bent met de stofzuiger en waar niet. super handig ook in donkere hoeken!
Even handig is de automatische stop/start functie: wanneer je even iets opruimt, gaat stofzuiger in pauzestand. handig om energie te besparen!
Voor mij als allergielijder, is de allergiefilter een absoluut pluspunt. Het verschil is duidelijk voelbaar.
Verder zijn er heel wat hulpstukken beschikbaar (+een tweede borstel expliciet voor tapijten). Gelukkige is er ook een voldoende lang snoer: geen gedoe om steeds van stopcontact te moeten wisselen.

Het toestel is inderdaad duurder in aankoop, maar de vele functies maken dit ruimschoots goed. Ik ben er heel erg tevreden mee.

Pluspunten

• led verlichting aan voet
  • bediening aan de steel
  • automatische stop/start functie
  • allergiefilter
  • lang snoer + veel hulpstukken

Minpunten

• iets duurdere prijsklasse, maar is het waard

sel1a 02-12-2016

ontzettend innovatieve stofzuiger

Deze stofzuiger is ideaal voor huisdier bezitters door de enorme zuigkracht en doordat hij vele malen stiller is dan mijn vorige stofzuiger zijn ze ook veel minder bang.

Door alle meegeleverde opzetstukken en extra zuigmond kun je alle oppervlaktes incl bank , makkelijk stofzuigen.

Door de led verlichting in de kop zijn de ruimtes onder de meubels goed te zien waardoor je alle stof kunt vinden en verwijderen.

IK kwam er tijdens het stofzuigen achter dat er in het handvat een afstandbediening zit waardoor je niet hoeft te bukken om hem in te stellen, voor mij met mijn rugklachten is dit ideaal.

Deze stofzuiger is super allround en ontzettend handig in gebruik.

Pluspunten

• Verlichte kop
  • stilte
  • zuigkracht
  • lengte stang

Minpunten

• zak

helmhelm 01-12-2016

Super modern stofzuiger met zeer goede zuigkracht

Ziet er goed uit, zuigt super goed! De zuigmond werkt perfect! Maakt weinig lawaai, heeft meerdere standen, heeft veel hulpstukken! Ik ben er erg blij mee!

Pluspunten

• zuigkracht
  • design

Reinald 01-12-2016

Super stofzuiger modern en krachtig

De Philips Performer Ultimate heeft een knap, hedendaags design en ligt prima in de hand. Heel handig is dat je hem kan bedienen aan het handvat. Niet enkel aan/uit zetten, maar ook de sterkte regelen en het licht bedienen. Het is een krachtige stofzuiger met beperkt aantal decibels, zeer handig in gebruik, zelfs onder zetels. De led verlichting aan het mondstuk is voor mij echt vernieuwend, verbazend hoeveel stof je ziet liggen, zelfs op donkere plaatsen. Echt een fantastisch hulpmiddel.

Pluspunten

• modern
  • krachtig

Reinier van der Helm 28-11-2016

Geweldige stofzuiger!

Gewldige stofzuiger.....
Ons huis is nog nooit zo schoon geweest!
Dankzij de ledverlichting in de zuigmond zuig je alles op!
Lekker lang snoer en een goede zuigkracht,kortom een goede stofzuiger!

Pluspunten

• Goede kwaliteit
  • Eenvoudig in gebruik

Minpunten

• prijs

Algra78 28-11-2016

Luxe stofzuiger

Een luxe stofzuiger met veel mogelijkheden zoals het stofzuigen van meubels en gordijnen. Door de verschillende standen waarop je de stofzuiger kunt instellen is dit mogelijk. Veel hulpstukken erbij. Ideaal voor mensen met allergie, zoals astma. De stofzuiger werkt uitstekend, een aanrader!

Pluspunten

• Makkelijk in gebruik
  • Weinig geluid
  • Ideaal voor mensen met een allergie, zoals astma

Jeroen Tiel 28-11-2016

Super zuigkracht en een mooi design

Ik heb hem gisteren opgehaald en in elkaar gezet. Het is sowieso al een mooie stofzuiger om te zien; mooi design, ledverlichting in de stofzuiger zelf en een ledlamp op de zuigvoet. Met deze lamp zie je pas goed hoeveel stof of haar er eigenlijk ligt en vergeet je geen hoekje mee te nemen. Ook een display op de rug van het apparaat waar je kunt zien of de zak vol zit e.d.

Ook het zuigen zelf (op alle soorten oppervlakte) is geweldig. Je kunt hem op verschillende standen zetten, van zachte naar harde zuigkracht. En met drie honden en 2 kinderen in huis kan ik je vertellen dat het nogal stoffig en harig kan worden, na het stofzuigen lag er geen stofje meer op de vloer. De bedieningsknoppen zitten op een handige handgreep, welke lekker in de hand ligt.

Verder zitten er nog extra hulpstukken bij zoals een extra voet, een klein plat mondje voor in smalle stukjes en een meubelmondstuk. Ook de stang zelf kun je uitschuiven en er zit een borstel die je uit kunt schuiven. Verder nog een allergiefilter en een energiestatus A wat dit apparaat tot een goede investering tot een schoon huis maakt.

Pluspunten

• Energiezuinig
  • Weinig herrie
  • Super zuigkracht

Germa12 27-11-2016

"Verlicht" stofzuigen

Gebruiksaanwijzing voor De Philips FC8955/09 is voor iedereen begrijpelijk: alleen maar plaatjes! Het plaatje met de led lampjes waar je niet in mag kijken had wel duidelijker gemogen.

Voor je kunt starten moeten er nog wel 3 plastic reepjes gemonteerd worden in het TriActive LED-mondstuk, dat had misschien ook in de fabriek gedaan kunnen worden.

Zuigt makkelijk en snel en met de handgreep is het goed manoeuvreren. De vloerverlichting maakt dat ik beter zie waar ik nog moet zuigen. De carpet clean is ideaal voor tapijt en zachte vloer. En wat ik echt vernuftig vind is het borsteltje voor bijvoorbeeld de plinten dat, als je de stang eraf haalt, automatisch verschijnt. De zuigkracht is heel goed (instelbaar).

Energie zuinig omdat de stofzuiger uit gaat als je hem even niet gebruikt. Je hoeft niet te bukken want met de afstandsbediening in de handgreep kun je alles regelen, dus ook ideaal voor ouderen.

Gelukkig geen berg accessoires maar wel voor mij bruikbare.

Pluspunten

• energiezuinige stofzuiger
  • display is duidelijk leesbaar
  • snoer van 11 meter
  • stofzak is voor 4 liter
  • allergievriendelijk

Minpunten

• stuiteren bij achteruit gaan met Carpet Clean
  • aanlopende wieltjes

Dhauhara 24-11-2016

Sperhandige stofzuiger!

omg omg omg wat een prachtige stofzuiger. Ik ben verliefd hen waarom ben ik dat? Ik zet de stekker in het stopcontact en hij licht prachtig op ook de zuigmond licht prachtig op. Er zit superhandige handbediening op voor harder, zachter, licht aan en zuiger uitzetten. De verschillende mondjes zitten mooi in de stofzuiger verstopt. En wat ik echt brilliant vind is de borsteltje voor de bv de plinten die als je de stang eraf haalt automatisch verschijnt. De zuigkracht is heel goed! Makkelijk te hanteren. Dikke duim!

Robin 05-11-2016

Omdat ik mijn tien jaar oude maar zeer hoogwaardige stofzuiger (anti-allergisch en zeer ergonomisch) dankbaar aan iemand kwijt zou kunnen, was ik benieuwd of deze Philips beter zou zijn (m’n oude is van een ander merk). Voor zo’n hoge prijs verwacht je veel. Maar het bleek een achteruitgang.

SPIERKRACHT NODIG
-Het handvat-met-slang weegt veel, voelt alsof er iets zwaars zoals een pak melk onder je pols hangt. Is vermoeiend werken. Zelfs zonder zuigbuis is het handvat zwaar; boven schouderhoogte wordt dat dus helemaal vermoeiend.
-Het langer/korter maken van de zuigbuis kost redelijk wat kracht.
-De zuigvoeten zitten erg klem aan de zuigbuis, het aanduwen en het lostrekken van een zuigvoet kost veel kracht. En aangezien deze stofzuiger twee zuigvoeten heeft, zul je de voet er nogal eens af moeten halen. Ook als je spinrag bij het plafond wilt verwijderen, zal de voet er af moeten.

TOCH BUKKEN
Ik ben gewend aan een stofzuiger waarbij je nooit hoeft te bukken en nooit op één been hoeft te balanceren om voetknoppen op het toestel te bedienen. Bij deze stofzuiger is dat helaas niet het geval. Hij heeft wel afstandsbediening op het handvat, maar:
-De accessoires zitten in de stofzuiger, terwijl ze bij mijn huidige stofzuigeraan het handvat kunnen hangen. En dat handvat is dan nog steeds lichter dan van deze Philips.
-Het snoer rolt niet automatisch op tijdens heen en weer lopen, dat moet met een voetknop op de stofzuiger. Mijn huidige stofzuiger kan zo ingesteld worden dat het snoer oprolt tijdens het zuigen, zodat je nooit een kluwen snoer in de kamer hebt liggen.
-De tweede zuigvoet kan niet in de stofzuiger opgeborgen. Die voet ligt dan net op een verdieping waar je niet bent, of je moet 'm steeds met je meesjouwen. Ik geef de voorkeur aan één combi-voet, dus met intrekbare borstels/strippen.

SLANG EN BUIS
-De buis is van buiten extra breed, vanwege de electra naar de voet.
-De slang is extra breed en onprettig stug.
-Hij heeft geen draaitop ook al ziet het er wel zo uit. De foto op de site van Philips klopt niet. De aansluiting van slang op het toestal kan niet draaien. De slang kan daar ook niet om z'n lengte-as draaien; dat kan ie weer wel bij het handvat. Voor links-rechts bewegen is bij het handvat ook speling ingebouwd.

ZUIGVOETEN
-De voet met blauwe rubberen strippen eronder (in plaats van borstelranden) is bedoeld voor zowel gladde vloeren als tapijt. De tweede zuigvoet is voor echt goed zuigen op tapijt. Je kan de blauwe strippen _niet_ intrekken zoals dat met borstelranden wel kan. Er zijn blauwe reservestrippen bijgevoegd, waarom? Misschien omdat je er ook altijd tapijt en deurmatten mee moet zuigen en ze dus gauw stuk gaan? Twee wieltjes midden onder de voet (en twee achter de voet) moeten voorkomen dat je te hard op de voet drukt.
-De witte ledlampjes in de blauwe-strippenvoet tonen het stof op de vloer goed.

AUTOMATISERING
-Blauwe lampjes op de stofzuiger geven aan dat het toestel ingeschakeld is maar niet zuigt. Dit is het geval als er geen beweging is van de zuigmond, dan gaat de stofzuiger na vijf seconden op standby. Dat lijkt praktisch, maar je moet wel uitkijken waar je de zuigmond neerlegt anders zuig je per ongeluk iets op. Het automatische uitschakelen is niet echt een aanwinst, want er zit een aan/uit schakelaar pal naast je duim, waarmee ie meteen uit gaat.
Ik merkte dat ie zonder zuigbuis niet automatisch uitschakelt (of wachtte ik niet lang genoeg?) Check dit goed, vooral als je cavia rondloopt in de kamer... Misschien schakelt ie zonder zuigbuis wel automatisch uit, echter, ik gebruik m'n stofzuiger ook om slijp- en boorstof op te zuigen, dan klem ik het handvat even ergens tussen: maar dan gaat deze stofzuiger dus uit en dat moet niet..
-Afstandsbediening voor hard/zacht en aan/standby werkt goed en prettig.
-Ondanks al deze ‘automatisering’, wordt de zuigkracht niet automatisch bijgeregeld, dat moet je zelf doen.
-Een derde accessoire is een borsteltje rond driekwart van de zuigopening van het handvat. Met dus een grote opening valse lucht, terwijl de zuigkracht ook electronisch te verlagen is.
-De handleiding heeft alleen plaatjes, geen tekst, ook online niet. Is vaak gepuzzel, “wat bedoelen ze hier nou?" En iets opzoeken, bijvoorbeeld of je dat automatische-uitschakelen ook kunt opheffen, dat gaat niet.

ALLERGIE
Doordat de slang aan een deksel zit, komt de opening van de stofzak bloot te liggen als je dat deksel open doet. Dus als je wilt checken hoe vol de zak is, door even op de zak te duwen, krijg je meteen het (onzichtbare) fijnstof in je gezicht... Maar ook als je het kartonnen schuifje van de zak wilt dicht trekken, sta je met je neus vlak boven die opening. Daarmee is het kartonnen schuifje van de zak nagenoeg functieloos geworden. Dat schuifje is voor als je de zak gaat weggooien, die schuif je dicht zodat er geen stof uit kan komen.. (Bij mijn huidige stofzuiger zit de slang aan de voorkant, dus als ik de klep open doe, is de opening afgeschermd door de slang. Wil ik de zak verwijderen, dan trek ik eerst het kartonnen klepje dicht en haal dan de zak uit de machine.)

SAMENGEVAT:
Dit nieuwe model stofzuiger moet het hebben van 'gadgets' (witte en blauwe lampjes, automatisch uitschakelen, geen zuigborstels) waar je echter functionaliteit voor inlevert: een hoop gewicht onder je pols, spierkracht nodig voor aansluitingen, stof in je gezicht, snoerkluwen in de kamer, toch bukken, met los accessoire sjouwen.