Dyson Cinetic Big Ball Animal Pro

De gemiddelde beoordeling is gebaseerd op 24 goedgekeurde reviews die zijn achtergelaten voor de Dyson Cinetic Big Ball Animal Pro op Kieskeurig.nl. Deze beoordeling wordt berekend door de som van de reviewscores te delen door het aantal reviews.

8,2

l**********@g******** 16-11-2023

Net als in andere geplaatste reviews was ik in het bezit van een Dyson DC20. Afgezien van de decibels een prima stofzuiger.
Begin dit jaar ging echter het mondstuk stuk en dit was niet meer leverbaar.
Dus een beetje gedwongen een nieuwe te kopen. Het werd weer een Dyson. Maar nu driekwart jaar later blijkt dit de meest waardeloze aankoop in jaren.
Wat eraan mis is:
* de zuigkracht van een kruimelveger.
* je hebt zoveel hulpstukken dat je krat achter je aan moet slepen
* welk genie heeft bedacht om de zuigbuis nog maar uit 2 stukken te maken. Bovendien is deze zo statisch dat de hondenharen eerder aan de buis plakken dan in de zuiger verdwijnen.
* opbergen in een catastrofe.
* oprol mechanisme is belabberd. Snoer rol nooit helemaal op.
* na driekwart jaar maakt de stofzuiger een hoog piepend geluid. Ergens bij het handvat.
* dan de nieuwe manier van leegmaken. Hetzelfde genie heeft hiervoor een mechanisme ontworpen door op een knop te drukken waarna een deksel open zou moeten springen. U raad het al. Waardeloos.
* tot slot de wendbaarheid. De zuiger is inderdaad heel wendbaar maar alleen zolang als dat hij niet over het snoer moet rollen. Onmogelijk. Je moet hem er letterlijk overheen sleuren.

Ik kan mensen alleen maar aanraden deze stofzuiger niet te kopen.

Annemieke 15-05-2021

Zonde van mijn geld

Voor huisdierenharen is het een perfecte stofzuiger maar helaas kleine kruimels tussen de kieren of een klein beetje zand van de mat stofzuigen doet ie niet, voor dit geld had ik achteraf liever een gewone stofzuiger genomen die doe toch beter hun werk

Pluspunten

• Zuigt dierennharenngoed op

Minpunten

• Zuigt niet tussen de kieren van laminaat
  • Zuigt geen zand uit loopmat

SukranSK 07-09-2017

Super krachtig

Ik ben erg blij met mijn nieuwe dyson cinetic big ball animal pro. Extra kopstukken zijn erg handig. Geen stofzuigzakje hij zuigt echt alle stof weg vind hem GEWELDIG!!

Pluspunten

• Krachtig
  • Turbine head is geweldig

Minpunten

• Opbergen niet compact net als de dc23

Heleen Vink 05-09-2017

De enige stofzuiger waar je echt blij van wordt

Al die accessoires, ik vond het eerst maar onzin. Een stofzuiger is een stofzuiger. Maar mijn nieuwsgierigheid heeft gewonnen. Ik bestelde de meest uitgebreide versie, de Cinetic Bigball Animal Pro. Werkelijk alle accessoires die worden bijgeleverd zijn bruikbaar. Zo heb ik ondervonden dat ik na 1 dag gebruik de plinten kan doen, de mat schoner dan schoon krijg met 3 harige huisdieren en de spinnen van het plafond rag. Ook de gladde vloer is schoner dan schoon in een vloek en een zucht. Nee, het is niet lastig te wisselen van accessoire. Gewoon goed doordacht te werk gaan en je kunt absoluut genieten van je aankoop. Ik ben er erg blij mee. Mijn huisgenoten inmiddels ook.

Pluspunten

• Het lange snoer
  • accessoire voor de plinten, hoeken en gaten.
  • Zelfs voor de convectorput is ie handig.
  • Top voor huishouden met dieren

Minpunten

• waar laat ik alle accessoires

Freya 30-08-2017

Stofzuigen 2.0

Wat een genot!
Een lange steel, makkelijk leeg maken. De bank is nog nooit zo schoon geweest met twee honden en een kat. Ik ben blij....

Pluspunten

• Makkelijk leeg maken
  • Fijne hulpstukken
  • Krachtig

Minpunten

• Ziet er snel wat smoezelig uit

Nadine 30-08-2017

Dyson Cinetic Big Ball Animal Pro

Super apparaat! Maakt zeer goed schoon, veel lichter in gewicht dan ik verwachte en zeer makkelijk te legen en schoon te maken. Echt een aanrader!

Pluspunten

• veel borstels
  • makkelijk schoon te houden

Barez 29-08-2017

lichtgewicht en perfecte zuigkracht

lichtgewicht en goede zuigkracht , Deze stofzuiger in voldoet aan de eisen en de bedoelingen die ik er mee had. Zuigt bijna net zo goed als een 'gewone' stofzuiger maar is door zijn formaat natuurlijk veel makkelijker en handzamer in gebruik. maar iemand die bewust dit apparaat aanschaft zal dat ook wel beseffen, en weten dat deze stofzuiger bedoeld is als prima aanvulling op een 'normale' stofzuiger. De prijs lijkt hoog maar voor een echte Dyson met zoveel kwaliteit is dit apparaat een echte aanrader!

Pluspunten

• lichtgewicht en gewildege zuigkracht

Minpunten

• Geluid

Marcel Wijgerse 27-08-2017

Onze nieuwe Dyson stofzuiger

Dat je als volwassene zo blij als een kind kunt zijn met een nieuwe stofzuiger. Nou dat zijn we echt, het eerste wat ik uit ben gaan testen is onze zacht leren bankstel waar alle haren van onze hond in steken en die er bijna niet uit te krijgen zijn, zijn er met de bijhorende borstel met de geintregeerde 2 draaiende borsteltjes zeer makkelijk af te zuigen zonder enige kracht inspanning. het volgende was mijn trap met hoogpolig tapijt, met het speciale mondstuk heel goed te doen. Je denkt dat hij niet in de hoekjes komt maar ook daar alles netjes weg. De verschillende mondstukken zijn kinderlijk eenvoudig om te zetten, en het lege van het stofreservoir is super simpel door het simpele klik systeem schuif je het filter omhoog en blijft het vuil in de stofbak achter en dit leeg je in de vuilnisbak.Wij hebben 2 soorten vloeren in ons huis, hoog polig tapijt en hard leisteen. Door dat we de uitgebreide versie aangeschaft hebben met alle verschillende borstels voor elke vloer een goed mondstuk, echt ideaal. Hij zuigt zo krachtig dat hij de vloerbedekking letterlijk van de vloer trekt, maar met het verschuifbare gedeelte op de mond kun je het zeer makkelijk bijstellen zodat dit geen probleem meer is en hij niet meer vacuum zuigt. al met al zijn wij eigenlijk meer dan zeer tevreden, en hopelijk hebben we er heel lang plezier van!
Enige minpunt wat ik zou kunnen bedenken is dat hij wat zwaarder is om te tillen dan dat we eerst gewend waren met onze oude stofzuiger. Wat wel heel handig is dat mocht hij omrollen hij gewoon weer terugrolt.

Pluspunten

• verschillende mondstukken
  • rolt zichzelf terug om bij omrollen
  • Animal pro borstel
  • zuigslang zeer soepel
  • borstel an mondstuk voor hoeken en plinten

Minpunten

• gewicht
  • energielabel E
  • handvat is wat lomp voor de trap
  • aan/uit knop oogt fragiel (voorzichtig zijn)

Adri 22-08-2017

Super apparaat

Nadat onze oude Dyson DC23 niet meer optimaal was, na 10 jaar, hebben we gekozen voor weer een Dyson. We hebben gelijk voor de Dyson Cinetic Big Ball Animal Pro gekozen, ivm. met de vele accessoires. Want als je eenmaal een Dyson te hebben gehad wil je niet meer een andere.

Pluspunten

• Goede blijvende zuigkracht
  • Accessoires
  • Geen stofzuigerzakken

Knofje 20-08-2017

fijne compacte stofzuiger

Met een druk gezin met drie kinderen en 2 honden en een kat is een goede stofzuiger een must. Vandaar dat we voor een wat duurdere stofzuiger kozen die speciaal voor huishoudens met huisdieren is bedoeld. De verwachting was daarom ook hoog. We zijn heel blij met de stofzuiger. Hij zuigt alle haren en zanddeeltjes op en kan ook bij de kleinste hoekjes en onder de kastjes van onze keuken. Een super stofzuiger:)

Pluspunten

• Zuigt alles goed op.
  • Kan bij de kleinste hoekjes en spleetjes

Astrid 18-08-2017

Vele verbeteringen tov mijn vorige dyson

Al bij het uitpakken van het product valt op dat een aantal dingen verbeterd zijn. De hulpstukken klikken nu netjes in elkaar zodat de lange zuigmond op steel en het kleine trap zuigmondje niet telkens van de stofzuigerslang afvallen. Er zijn verschillende zuigmonden aan de lange stang, de gewone zuigmond niet meer met een borstel maar met een soort beweegbaar plastic rand, dus niet meer elke keer de haren van de borstel afhalen😊
Ook het schoonmaken van de filter hoeft niet meer en de zuigkracht was al goed maar lijkt weer beter te zijn geworden. Dit is mijn 3e dyson en ik ben altijd tevreden geweest over de stofzuigers, met kinderen met allergie in huis is het gewoon de beste stofzuiger, èn beter voor het milieu omdat geen stofzuigerzakken nodig zijn.

Pluspunten

• Uiterlijk verbeterd tov eerder model
  • Hulpstukken direct bij de hand
  • Makkelijker te legen

ingrid klumper 16-08-2017

Professioneel maar met verbeterpuntjes

Sinds een paar weken deze stofzuiger aangeschaft. In een woord fantastisch!! Alleen een kleine kritische noot bij de volgende zaken: Toen ik het uitpakte zag ik wat een ruim assortiment van borstels aanwezig waren. Daarom pakte ik het boekje er maar even bij om te kijken waar welke borstel voor bedoeld was. Maar helaas. Alleen de algemene dingen stonden in het boekje. Ook op de website stond niets. Nou ja dan maar zelf aan de slag en uitproberen. En wauw, het was gewoon leuk om al die borstels te proberen. De stofzuiger draait makkelijk, is niet zwaar en heeft een superzuigkracht. Wij hebben een stenen vloer met hier en daar een kleedje. Met al dat honde haar gaat mijn voorkeur uit naar de parketborstel om de vloer mee te zuigen. Daarnaast gebruik ik de kleine speciale borstel voor het haar op de kleden of banken. In een handomdraai ben ik klaar. Het stofreservoir is ruim. Persoonlijker had ik hem nog iets groter gewild. Het legen hiervan is gemakkelijk. Doch na het legen moet je het onderste klepje weer sluiten. Het klepje moet ik een paar maal dichtdrukken alvorens het vast blijft zitten. Om de stofzuiger op te bergen zit er aan de gewone stofzuigerend een draagstuk welke je aan de achterkant van de stofzuiger kan schuiven, zodat je stofzuiger netjes kan opbergen. Dit dingetje mis ik bij de parketborstel. Hierdoor moet ik de buis en slang gewoon op de grond neerzetten. Mijn cijfer voor de stofzuiger is een 9 kwa prestaties en uiterlijk. Indien bovengenoemde punten verbeterd worden zal dat zeker een 10 zijn!! Dikke pluim!!

Pluspunten

• zuigkracht
  • wendbaarheid
  • keuze borstels
  • hondehaar van matten opzuigen
  • degelijkheid en robuustheid

Minpunten

• uitleg gebruik borstels staat nergens
  • klepje van stofreservoir sluit moeilijk
  • geen ophanging aan parketborstel tov stofzuiger

E Schijvenaars 13-08-2017

Geweldige stofzuiger!!!

Vandaag gehaald en uitgeprobeerd. Echt een geweldig product!!! Ik kan dyson iedereen aanraden om te kopen. Werk echt geweldig!

Maarten Rombouts 24-07-2017

Krachtpatser!

Onze nieuwe Dyson Cinetic Animal Pro is nu een weekje in gebruik en heeft ons, hoewel hij bedoeld is om te zuigen, écht weggeblazen! Haren van hond of kat, die met onze oude stofzuiger zelfs niet bewogen, zijn voor onze Dyson echt kinderspel! Voor elke specifieke taak heeft Dyson een perfect accesoire voorzien. Alle stukken klikken moeiteloos in elkaar en zijn oerdegelijk. Geen kleine prulletjes die kunnen afbreken, alles is sterk en degelijk. De Dyson Cinetic Animal Pro is ook geen lelijke saaie stofzuiger, maar echt een mooi blits ding. Ik koop nooit nog iets anders... En dat zal ook niet snel nodig zijn, want deze stofzuiger straalt degelijkheid uit.

Pluspunten

• Accesoires
  • Eenvoudig in gebruik
  • Filterloos!
  • Eenvoudig te ledigen
  • Degelijk materiaal gebruik

Johan JANSSENS 24-07-2017

Slede stofzuiger DYSON DC33C

Handig toestel, grote zuigkracht, veel toebehoren om gemakkelijk te stofzuigen in alle hoekjes en kanten...

Pluspunten

• handig
  • grote zuigkracht
  • veel toebehoren

Martin 22-07-2017

Super stofzuiger

Wij hebben altijd een Dyson gehad maar de oude werd na 15 jaar trouwe dienst minder. Dit vooral omdat er nog filters inzaten.
Sinds drie weken de nieuwste Dyson slede stofzuiger in huis en super tevreden.
Wij hebben een labrador die nogal verhaart. Deze stofzuiger heeft daar totaal geen problemen mee en maakt alles schoon. Bij de oude stofzuiger werden de haren nog wel eens weggeblazen maar dat is met dit model geen probleem meer.
We hebben deze uitvoering gekozen voor de grote aantallen hulpstukken en deze zijn al heel handig gebleken. Vooral de stofzuigermond met de veegborstels erin is superhandig. Op de trap liggen anti slip matjes waar de haren in blijven zitten en met dit hulpstuk in geen tijd weg.
Ook als de hond mee is geweest in de auto zat de achterbank altijd onder de haren en was het een heel gevecht om de auto weer schoon te krijgen. Met deze stofzuiger en speciale zuigmond is dit ook geen probleem meer.
Ook het legen van het reservoir is een stuk makkelijker en schoner geworden. Niet meer uit het reservoir vissen maar het valt er gewoon uit.
Enigste nadeel tot nu toe is het wat korte snoer van 9 meter. Onze huiskamer met keuken is ruim 12 meter lang dus je moet van stopkontakt wisselen.

Kortom een echte aanrader ondanks de hogere prijs.

Pluspunten

• Zuigkracht
  • Legen reservoir
  • Stof wordt niet weggeblazen

Minpunten

• Korte snoer

diane 21-07-2017

doordacht design

Buiten de geweldige vormgeving waarbij over de kleinste details is nagedacht, is deze stofzuiger zeer gebruiksvriendelijk. Je zou bijna voor de lol gaan stofzuigen!

Pluspunten

• geen stofzuigerzak
  • veel accessoires
  • makkelijk verwijderen haren van huisdieren

Roel 12-07-2017

Het beste van het beste!

Het lijkt veel geld voor een stofzuiger, maar is zeker het geld waard! Zuigkracht vermindert echt niet. Over elk detail is nagedacht en alles klopt, alles is goed uitgewerkt.
Garantie van 5 jaar is flauwekul, de vorige Dyson werkt nog zoals 7 jaar geleden.
Allerlei hulpstukken verkrijgbaar, mooi vorm gegeven en praktisch.
De cinetic big ball (TM) is hardstikke handig; nooit meer last van een knik in de slang of ergenis van een omgevallen stofzuiger.

Pluspunten

• zuigkracht
  • stabiliteit
  • gewicht
  • gebruiksgemak
  • sterk, stoer en degelijk

Minpunten

• in aanschaf duur, maar het zeker wel waard

Robert 06-07-2017

Geweldig met huisdieren

Gezin met 4 Honden en bij dit apparaat geweldige hulpstukken voor her verwijderen van Hondenhaar zowel op tapijt,tegels en parket.nu probleemloze Ledeging en optimale zuigkracht

Pluspunten

• Zuigkracht
  • Hulpstukken
  • Eenvoudig en snel legen

Kinthala 24-04-2017

Speciaal bedoelt voor als je huisdieren hebt

Ik heb geloof ik de miskoop van de eeuw begaan! Het is een slechte stofzuiger voor honden met lang haar! De haren blijven elke keer in de steel hangen, die moet ik er dan uitplukken. Voor zo'n duur apparaat mag je toch ook wel verwachten dat de klep goed sluit, maar dat is ook heel onbenullig gedaan, als je niet oppast klapt hij zo weer open en als ik hem schoon ga maken en leeg hem in de zak, blijven er heel veel haren boven hangen in de filter! Ik heb er echt héél veel spijt van !

Officiele reactie van Dyson 25-04-2017

Beste Kinthala,

Dank voor uw review. Erg vervelend dat u niet gelukkig bent met uw Cinetic Big Ball.

Ik denkt dat uw machine een defect heeft dat uw klachten veroorzaakt. Voor de de Cinetic Big Ball heeft Dyson een speciaal systeem ontwikkeld om de stofbak te legen (zie het filmpje hieronder). Hierbij trekt u de cycloon omhoog waardoor een rubber rand de buitenkant van de cycloon schoon veegt. Hierdoor zou er geen vuil in de stofbak moeten blijven hangen. Wellicht werkt dit systeem bij u niet helemaal goed en blijven er daardoor haren hangen en gaat de klep van de stofbak ongewild open. Ik wil u daarom vragen contact op te nemen met onze klantenservice. Dit kan via telefoon (0800-0206203), e-mail (help@dyson.nl) of via de chatfunctie op onze website.

Met vriendelijke groeten

Dyson Benelux

Linda 01-12-2016

Kost wel wat, maar dan heb je ook wat!

Na lang twijfelen de Animal Pro aangeschaft, omdat ik overal in het huis kattenhaar aantrof. Ik moet eerlijk zeggen, dit had ik veel eerder moeten doen! Fantastische zuigkracht en dankzij alle handige opzetstukken kom je zelfs in de kleinste hoeken. Zowel stoffen bekleding als houten vloeren, overal is een borstel voor. Mijn huis is weer snel vrij van kattenhaar! Het filter is eenvoudig schoon te maken en er zit een lang snoer aan. Enige 'nadeel' is de stofzuiger niet heel stil is, maar dat neem ik graag op de koop toe. Voor mij geen andere stofzuiger meer dan een Dyson!

Pluspunten

• Zuigkracht
  • Flexibel
  • Veel keuze uit borstels

Minpunten

• Gewicht
  • Maakt aardig wat herrie

Michael 16-11-2016

Geweldige zuigkracht q

Ideaal voor huisdieren . Zuigt goed fijne borstel zit er ook bij dat je haren van stoelen makkelijk kan afhalen

BGM 23-07-2016

Fijne stofzuiger met veel mogelijkheden

De bigball animal pro is een erg fijne stofzuiger. Hij wordt geleverd met een grote variatie aan opzetstukken, waardoor voor elke situatie een passen opzetstuk te vinden is. Vooral het kleine opzetstuk met draaiende borstels is eeg makkelijk om stof en haartjes te verwijderen van bijvoorbeeld stoffen bank, traploper of andere stoffen oppervlakken. Mooi en handzaam design. Zuigkracht is erg goed en de stofzuiger is makkelijk leeg te maken. Kortom, erg onder de indruk van het product en positief verrast door de zuigkracht en diverse mogelijkheden.