Dyson Cinetic Big Ball Absolute - Reviews

Model stofzuiger
slede
Energielabel
E

Beoordeling op basis van 21 reviews geschreven op Kieskeurig.nl.

bimota 26-07-2016 Product maand in bezit

Mooi vormgegeven, zeer krachtige en perfecte stofzuiger!

Ik heb al jaren een Dyson stofzuiger. Nu een maand deze nieuwe in bezit en deze is zo mogelijk nog beter! Hij heeft een langere stang, waardoor lange mensen ook rechtop kunnen staan met stofzuigen en je overal nog makkelijker bij kunt. De overgang slang/buis is buigzaam, zodat hij zeer flexibel is en je ook makkelijker onder de bank e.d. kunt komen. Ook komt er geen knik in de slang, wat ik bij de vorige nog wel eens had. Als je de buis of mond eraf haalt, is dit ook eenvoudiger, omdat het mechanisme waar je hem mee losklikt aan de andere kant zit. Je schuift hem er dus makkelijker af. De borstels passen zich automatisch aan aan de vloer (dus parket, tegels of vloerbedekking). Dit is ideaal, hoef je niet telkens met je voet de borstel erin of eruit te klikken. Ook maakt hij wat minder lawaai dan de vorige, al is het volume nog behoorlijk, maar ja, hij zuigt zéér goed, dat wel! Het snoer rolt ook heel licht op en hij stinkt niet, maar dat deed de vorige ook niet. Kortom: het is een dure machine, maar wat mij betreft helemaal waard!

Guido Roeland 27-02-2017 Product paar dagen in bezit

Absolute winnaar!!

Deze stof zuiger overtrof onze stoutste dromen. 2langharige katten in de rui en waar twee voorgaande stofzuigers uren bezig waren was deze harenvreter in een kwartier klaar!! Door de turbo harenborstel echt onverslaanbaar. Erg lang getwijfeld i.v.m. de erg hoge prijs maar die zijn wij na slechts 1 zuigbeurt al vergeten. elke cent dubbel en dwars waard.

Pluspunten

• Zuigkracht
  • Accesoires
  • Zakloos
  • Wendbaarheid
  • Bereik

Minpunten

• Iets lawaaiig
  • Hoge prijs

Sonja 01-02-2017 Product paar dagen in bezit

Bigball Absolute

Zeer te vreden met de aankoop van dit toestel. Meest complete toestel van de Bigbal range. Komt altijd weer op zijn pootjes terecht. Als ik echt kieskeurig moet zijn, zal ik de snoer nog langer willen hebben.

Pluspunten

• Kompleet
  • Zuigkracht
  • Stabiel
  • Praktisch

Minpunten

• Snoer kan langer

Patrick van Vliet 18-11-2016 Product paar maanden in bezit

Top schotzuiger

IK heb nu een paar maanden deze stofzuiger ik zou echt nooit meer wat anders willen, Hij is heel makkelijk in gebruik. en maak veel minder geluid als mijn andere dyson stofzuiger waar ik ook nog steeds met heel veel plezier meer zuig.
Zelf vinden wij alles van dyson helemaal super wij hebben ook een Dyson Cool en die kan je snachts echt aan laten want daar heb je echt helemaal geen last van en hij is echt super veilig

Dus ik beveel echt alles aan waar dyson op staat

Pluspunten

• Makkelijk te legen
  • Super stofzuiger borstels

Marcel uit Apeldoorn 16-11-2016 Product paar weken in bezit

Geweldige machine

Na enig speurwerk een dyson Cinetic Big Ball Absolute aan geschaft. Ik heb deze nu een paar weken en vindt het een geweldige machine, de machine doet alles wat het moet doen!
Gemakkelijk in de bediening en na het zuigen het stof reservoir legen en deze is weer klaar voor de volgende keer
Ik beveel deze machine aan

Pluspunten

• Mooi vormgegeven
  • Veel hulpstukken bijgeleverd
  • doordacht ontwerp
  • geen filters of zakken

Minpunten

• iets wat lawaai van de motor

CatWoman 18-07-2017 Product paar dagen in bezit

Super toestel

Had ik het bestaan van dit toestel maar eerder geweten.
Ik heb 5 katten en het kattenhaar was telkens een miserie om van mijn stoffen zetel te krijgen, maar met deze stofzuiger verdwijnt het haar als sneeuw onder de zon.
Bedankt Dyson!

Pluspunten

• makkelijk opzuigen van dierenharen
  • makkelijk te reinigen

Maurice 18-07-2017 Product paar dagen in bezit

grote zuigkracht

Eindelijk een machine gevonden die zijn werk gewoon goed doet! De haren van onze hond worden moeiteloos opgezogen. Geen verlies van zuigkracht bij een volle "zak". De stofzuiger maakt wel veel geluid .

Pluspunten

• zuigkracht
  • aantal hulpstukken

Minpunten

• aantal db

Edward 18-07-2017 Product paar dagen in bezit

Veel mogelijkheden

Verrassend veel onderdelen waardoor je vrijwel alle stofklussen makkelijk de baas kunt. Door de lange steel kwamen we zelf in onbereikbare hoeken voor het verwijderen van spinnenwebben.

Pluspunten

• lange steel
  • veel assesoires

Minpunten

• snoer had iets langer mogen zijn

jacinta jaspers 17-07-2017 Product paar dagen in bezit

VERRASSENDE ZUIGKRACHT

We hadden eerder al een van de eerst Dyson stofzuigers. Na 10 jaar was hij versleten. Onmisbaar als je honden en katten over de vloer hebt. Maar deze nieuwe Dyson is onmiskenbaar een topper !!! Ongelooflijk wat hij opzuigt aan haren en stof. En zo handig in gebruik en voor ieder oppervalk het juiste attribuut ! Handig en hygiënisch !!

Pluspunten

• enorme zuigkracht
  • hygiënisch bij het ledigen

Minpunten

• valt groot uit bij opbergen
  • knop voor aanzetten te klein

Roshni 17-07-2017 Product paar dagen in bezit

Mega zuigkracht

Een ideale stofzuiger. Heb er lang over nagedacht, omdat het toch een mega uitgave is. Kan nu overal bijkomen waar je met een gewone niet bijkomt. Het maakt mijn huis schoonhouden een stuk makkelijker en leuker. Dyson ik ben verliefd & beveel het iedereen aan.

Pluspunten

• Hoeveel hulpstukken
  • Zuigkracht
  • Vormgeving

Minpunten

• Neem veel ruimte in beslag

Ashwin 16-07-2017 Product half jaar of langer in bezit

De prijs niet waard!

Een vriend had al een jaar de meest uitgeruste versie van de DC52 (de voorganger van dit model) in zijn bezit en was er zeer over te spreken. Ik ben daarom voor de nieuwere Big Ball Absolute gegaan. Het verbeterde gebruiksgemak sprak mij aan, met name de wendbaarheid en dat ik geen vieze filters zou hoeven wassen.

Inmiddels 10 maanden verder ben ik niet heel erg te spreken over de stofzuiger. Ja het gebruiksgemak is beter vergeleken met de meeste stofzuigers, maar niet zoals het promotiefilmpje suggereert. Er blijft altijd fijnstof aan de randen en de deksel van het reservoir kleven, dus wanneer je de deksel sluit zul je alsnog de buitenkant van het reservoir met een doek af moeten nemen.

Hetgeen mij echter het meest tegenvalt is de zuigkracht. Ik had hiervoor een zakloze AEG van 5 jaar oud die door de jaren heen behoorlijk wat zuigkracht was verloren en de Dyson zuigt niet veel beter. Ik heb een dag nadat ik de stofzuiger ontvangen had dan ook met de klantenservice van Dyson gebeld om na te gaan of dit normaal is. Ik kreeg vroeg in de ochtend een prikkelbare dame aan de lijn die mij meteen in de rede viel door te zeggen dat ik de stofzuiger maar terug moest sturen naar de winkel (Expert). Zij zou juist van klanten gehoord hebben dat de Dyson krachtig genoeg is om het tapijt van de vloer te kunnen tillen. Goed, wellicht had ik te maken met een defect model. Ik heb vervolgens met Expert gebeld en zij stonden mij op een zeer klantvriendelijke wijze te woord en hebben meteen een nieuwe voor mij besteld. De tweede stofzuiger zoog iets beter, maar was nog steeds duidelijk onder de maat. Ter illustratie: de naden van mijn laminaatvloer en roosters kreeg ik niet stofvrij (met de combinatieborstel). Met een ouderwetse afstofborstel van de blokker ging dit wel, maar die zuigt natuurlijk niets op. Op gladde oppervlakken zoals mijn marmeren vensterbank blijft er altijd een laagje stof liggen na het zuigen. Verder is de tangle free borstel NIET geschikt voor beklede oppervlakken, ondanks dat de foto's op de site anders suggereren; de borstelharen zijn erg ruw en enkele stiksels aan mijn bank zijn daardoor losgekomen. De parketborstel heeft vrijwel geen zuigkracht zoals een andere reviewer op deze site ook al opmerkte.

Wat ik wel fijn vind is de turbinehead. Deze is echt geschikt voor ieder oppervlak en ook mild voor gelakte vloeren. Na 10 maanden normaal gebruik zie ik echter wel slijtage aan de borstel. Ik verwacht dat een vervangende borstel wanneer ik die binnenkort nodig zal hebben dan ook onder de garantie valt. De turbinehead maakt vooral mijn kleed goed schoon (zonder zich er aan vast te zuigen zoals de slecht gehumeurde dame van de klantenservice stelde). Verder is de zuigkracht in de 10 maanden dat ik het in bezit heb ook niet afgenomen zoals Dyson belooft, al zou een afname aan zuigkracht de stofzuiger overwegend nutteloos maken uitgaande van waar het voor bedoeld is.

Kortom: een matige stofzuiger met meer hulpstukken dan je nodig zult hebben en prima gebruiksgemak. Van een stofzuiger verwacht men echter dat deze ook daadwerkelijk goed zuigt, en dit was bij beide Big Ball Absolutes die ik in mijn bezit heb (gehad) niet het geval. Gezien ik er twee heb mogen testen weet ik nu in ieder geval zeker dat het niet aan een defect ligt (of ik heb wel heel veel pech met dit model), en ik zou het product daarom niet opnieuw aanschaffen.

Pluspunten

• Prima gebruiksgemak
  • Turbinehead is fijn (vooral op kleed/tapijt)

Minpunten

• Weinig zuigkracht
  • Slechte ervaring met de Dyson klantenservice
  • Tanglefree borstel beschadigt beklede oppervlakken
  • Veel te duur

Officiele reactie van Dyson 17-07-2017

Beste Ashwin

Hartelijk dank voor uw review. Erg vervelend dat u niet tevreden bent over de Cinetic Big Ball Absolute en met onze service. Allereerst onze excuses als u iemand getroffen heeft met een ochtendhumeur, dat hoort natuurlijk niet.

Gezien de beschrijvingen van andere reviewers, die het vooral hebben over de sterke zuigkracht, zou ik in eerste instantie een defect vermoeden. Maar, u omschrijft ook dat de Turbine borstel heel goed werkt en die heeft een hoge zuigkracht nodig om te kunnen functioneren. De zuigkracht drijft namelijk een turbine aan die de borstel doet draaien.

De tangle-free borstel heeft inderdaad geen hele zachte borstels, in dat geval zou hij geen haren van bekleding of matten halen. Ook de Tangle-Free borstel werkt met een turbine, dat betekent dat ook deze borstel de zuigkracht van de machine gebruikt voor de aandrijving van de borstels. Ik denk dus dat de zuigkracht is zoals hij hoort te zijn. 250 Air Watt.

Kortom ik denk dat de zuigkracht van de machine naar behoren is, het is spijtig te horen dat dit niet aan uw verwachtingen voldoet. Mocht u toch een defect vermoeden, aarzel dan niet om contact op te nemen op 0800 0206203 of via de chatfunctie op onze website. Dan proberen we u, goedgehumeurd, een oplossing te bieden.

Met vriendelijke groeten,
Dyson Benelux

G van Ringelesteijn 14-07-2017 Product paar dagen in bezit

stofzuiger

Schitterend apparaat voldoet aan mijn verwachtingen, makkelijk hanteerbaar en uitstekende zuigkracht

jurgen 14-07-2017 Product paar dagen in bezit

mooie fraaie stofzuiger

toch overstag gegaan en de dyson big bal absolute aangeschaft en het is zeker een perfecte aanschaf voor het huis houden had een stukje van de kamer gezogen en deze haalde er veel meer stof en honden haren van de vloer als onze oude stofzuiger
echt gewoon super dus voor kwaliteit moet je iets meer betalen maar dat is met alles zo
en hebben nu ook geprofiteerd van de cashback actie van 70 euro dat is dus ook nog eens mooi meegenomen
super blij met onze nieuwe Dyson

Pluspunten

• perfecte zuigkracht
  • veel hulpstukken
  • goed wentbaar
  • mooie stof zuiger

Cindy Ann 12-07-2017 Product paar dagen in bezit

Wow

Super! Stofzuigen wordt gewoon leuk! In het begin even wennen omdat hij voor mij wat zwaarder is, maar dat heeft natuurlijk met de zuigkracht te maken. Een hele uitgave, maar kwaliteit kost gewoon wat meer.

Frans 12-07-2017 Product paar dagen in bezit

Dyson cinitec big ball absolute

Veel hulpstukken op de zuigstang waardoor de dyson op vele verschillende manieren goed te gebruiken is.

Pluspunten

• Vele mogelijkheden
  • Veel zuigmonden
  • Zichtbaar of de dyson vol is
  • Goed hanteerbaar
  • Bij omvallen weer terug op wielen

Marie Antoinette D'Haemers 11-07-2017 Product paar dagen in bezit

compact

kan veel in de opslagruimte, verbruikt zeer weinig, je kan er goed mee onder de kasten, zuigt alles rap op, weinig lawaai.

Pluspunten

• compact
  • zeer gemakelijk
  • veel assecoires erbij

Wilma 11-07-2017 Product paar dagen in bezit

Fantastisch

Een hele fijne stofzuiger met diversen hulpmiddelen
Ik wil geen ander meer. En ook ontzettend fijn hoe deze achter je
Aan blijft ook als hij rolt zuigt hij nog goed

Gina 07-07-2017 Product paar dagen in bezit

Dyson Cinetic Big Bal

Onze dochter heeft huismijt allergie. Haar kamer op zolder is een bron van stof wat de nodige niesbuien tot gevolg heeft. Dat is de reden dat we voor de Dyson Cinetic Big Bal hebben gekozen. Ik heb nog niet zo lang gebruik gemaakt van de stofzuiger, maar ben nu al erg enthousiast. Er zijn zoveel hulpstukken bijgeleverd dat dat op zich al een studie is om te achterhalen waar al deze hulpstukken voor dienen. Vooral over de meubelborstel ben ik enthousiast. Alles is nu makkelijk te zuigen zelf de accessoires, vensterbanken en richeltjes. Met de ouden stofzuiger was ik geruime tijd bezig om naast het zuigen ook alles af te nemen met een natte doek. Door de hulpstukken is het veel eenvoudiger en scheelt tijd!

Pluspunten

• Zuigkracht
  • Makkelijker schoonmaken door hulpstukken

Minpunten

• prijs

Leonel 06-07-2017 Product paar dagen in bezit

De oplossing

Dit is een prachtig toestel. De zuigkracht is enorm. De hondenharen worden zonder problemen verwijderd.

cinetic big 05-07-2017 Product paar dagen in bezit

Een een dyson, altijd een dyson

Ik stofzuig veel en vaak en verwacht dan een apparaat, waarop ik kan 'bouwen'. Het heeft handige opzetstukken en het legen van het afval gaat superhandig. Ik beveel het bij familie, vrienden, kennissen en buren aan. Ik had vroeger een Miele, maar dat is écht verleden tijd. Het is nu ons tweede apparaat. De eerste machine had ik 4 jaar.

Pluspunten

• zuigkracht
  • soeplesse apparaat
  • wijze van verwijderen afval