Samsung VC5100 Complete zwart

De gemiddelde beoordeling is gebaseerd op 2 goedgekeurde reviews die zijn achtergelaten voor de Samsung VC5100 Complete zwart op Kieskeurig.nl. Deze beoordeling wordt berekend door de som van de reviewscores te delen door het aantal reviews.

Bart 10-06-2017

Zuigt goed maar verder slechte kwaliteit stofzuiger

We hebben 2 zulke stofzuigers. De eerste stamt uit de tijd dat de EU zich nog niet met halszaken als het stofzuigervermogen bemoeide, en heeft een veel hoger vermogen dan de tweede.
Beide stofzuigers zuigen goed. Het probleem bij beide modellen is echter de degelijkheid. De wielen beginnen al binnen een jaar te piepen. De koppelingen waarmee de slang en zuigmonden aan de stang zitten, zijn nogal fragiel en laten het vrij snel afweten. Ook het telescoop mechanisme van de stang hapert regelmatig. De zuigmond tbv parket en vloerbedekking (omschakelbaar dmv een hendeltje) is ook niet degelijk. Het blijft niet meer in de gekozen stand staan en als hij dat wel doet, is het bij aanstoten van een stoelpoot oid alweer bekeken. Lijkt dus al versleten. De meubelzuigmond was bij de eerste zuiger al binnen een half jaar kapot. Vervangende onderdelen zijn erg duur. De beide filters slaan vrij snel dicht, maar de indicatie van een vervuild filter werkt al gauw niet meer. Ook vervangende filters, met name het HEPA- filter, zijn erg duur. Ik blaas ze daarom schoon met een luchtcompressor, maar dit kan je niet blijven doen.
Wanneer je, bijvoorbeeld voor de trap, de stofzuiger optilt aan de handgreep (die aan de stofbak vast zit), ontstaat er een kier tusen de machine en de stofbak waardoor de zuigkracht flink afneemt.
Het zal duidelijk zijn; voor ons geen Samsung meer.

Pluspunten

• zuigkrach

Minpunten

• appendages van slechte kwaliteit.
  • vervangende onderdelen (zuigmonden) zijn duur
  • vervangende filters zijn duur

Peter 06-02-2017

Top stofzuiger!

Prima stofzuiger zonder stofzuigerzak. Geluidsniveau binnen de "norm", grote zuigkracht, zeer wendbaar en bediening vanaf de stang.

Pluspunten

• Bouwkwaliteit
  • Geluid
  • Veel hulpstukken
  • Gebruiksaanwijzing

Minpunten

• Handgreep deels aan de stofbak ipv het chassis