Dyson DC33c Allergy geel, zilver

De gemiddelde beoordeling is gebaseerd op 71 goedgekeurde reviews die zijn achtergelaten voor de Dyson DC33c Allergy geel, zilver op Kieskeurig.nl. Deze beoordeling wordt berekend door de som van de reviewscores te delen door het aantal reviews.

8,2

Ron 02-04-2018

Nieuw niet altijd beter

Na 15 jaar onze oude Dyson 19 vervangen door een nieuwe DC 33c plus.
Wat een tegenvaller.
De 19 is verhuist naar de hobby schuur en zuigt nog steeds als de beste. zaagsel en andere rommel gaat nog prima.
De 33c Plus heeft het in het huishouden erg moeilijk en zit veel te vaak verstopt, in het platte stuk van de slang naar het reservoir, bij opzuigen van een beetje hondenhaar.

Ondanks dat ik best fan ben van de Dyson producten vindt ik de 33 geen aanrader omdat hij niet kan tippen aan de "oude" 19.

Pluspunten

• geen stofzak.
  • mooie vormgeving

Minpunten

• vaak verstopt.
  • duur

Rob 24-03-2018

Zuigkracht met kanttekening

Na advies al langere tijd geleden deze Dyson aangeschaft. Een objectieve review is mi. pas na langer gebruik mogelijk. Dyson maakt handig gebruik van de cycloon technologie, waardoor zuigkracht, filtering, en zakloos zuigen perfect samen gaan. Echter is het gebruik door extreme geluidsproductie / lawaai, het wisselen van hulpstukken tijdens het gebruik met de opslag hiervan in een gammele beugel, niet praktisch. Hierbij komt dat het gebruikte kunststof van de buis zeer gammel aanvoelt en de nodige speling heeft. Zuigen doet ie super, afwerking en kwaliteit in verhouding tot de prijs geeft echter vraagtekens....

Pluspunten

• Zuigkracht

Minpunten

• Prijs kwaliteitsverhouding
  • Wisselen hulpstukken
  • Lawaai

Chris 03-02-2018

Dyson zuigt slecht

Binnen t jaar sinds onze aankoop valt de zuigkracht weg.
Dicht slaand geluid en de zuigkracht is nagenoeg weg.
Helaas is het uitlaat filter niet te reinigen zoals bij andere (duurdere) Dyson types.
Dus we moeten terug naar de winkel zonde van mn tijd.
We hebben een oude Miele uit de kast gehaald met veel betere zuigkracht.
Niet verwacht van een dure Dyson dat deze zo snel achteruit gaat.

Dyson Benelux 05-02-2018

Beste Chris,

Dank voor uw review. Vervelend dat de zuigkracht van het toestel niet meer naar behoren is. Meestal zit er ergens een verstopping in het toestel, als de zuigkracht minder is. Ik wil u vragen het volgende filmpje na te lopen met uw machine en hem te controleren op verstoppingen. Vooral het controleren van het buisdeel onder de stofbak is erg belangrijk.

Mocht het geen verstopping zijn, lossen we het probleem graag voor u op. Er zit 5 jaar garantie op uw stofzuiger, we adviseren u contact op te nemen met onze helpdesk via 0800-0206203.

Vriendelijke groeten,
Dyson Benelux

John 25-09-2017

dyson dc33c

Fijne stofzuiger maar de onderkant van de stofzuiger krast op mijn Belgisch hard stenen vloer en daar ben ik niet blij mee

Nele 07-08-2017

Krachtige stofzuiger

Het is een fijne (en makkelijk rond te rijden) stofzuiger met een lang snoer, valt zeker niet snel om en kan makkelijk bochten nemen. Simpel in gebruik, alles wijst zichzelf uit.
Bij heel kleine deeltjes is het wat moeilijk om frontaal alles op te zuigen, maar langs de zijkanten neemt hij wel alles op.
Op tapijt kan hij niet alle haartjes meekrijgen, maar ideaal voor tegels.
Uitstekend voor huishoudens met huisdieren met een fijne en lange vacht, merkbaar verschil qua allergieën.
Prijs kwaliteit verhouding is prima!

Pluspunten

• Veel opzetstukken
  • Makkelijk te reinigen

Minpunten

• Maakt bijhoorlijk wat lawaai
  • Frontaal zuigt hij niet alles op

Brent 05-05-2017

Super zuiger

Na meer dan 25 jaar ervaring met Miele stofzuigers hebben we dan nu toch onze eerste Dyson aangeschaft. Conclusie na enkele maanden gebruik: dit hadden we jaren eerder moeten doen! Wat een zuigkracht en wat een bevredigend gevoel als je na afloop van je zuigtoer het stof reservoir leegt. Nooit geweten hoeveel haren en stof er dagelijks het huis binnen komt. Hoewel de plastic uitvoering eerst wat kwetsbaar aanvoelt, is daarvan niets gebleken. Juist prettig, omdat het het apparaat gemakkelijk te verplaatsen maakt. Enige wens was een extra afwasbaar stoffilter geweest. Nu moet je na het reinigen meer dan een dag wachten/drogen alvorens de stofzuiger weer is te gebruiken. Evenwel: Een absolute aanrader voor wie een beetje plezier wil hebben bij het stofzuigen.

Pluspunten

• Geweldige Zuigkracht
  • Lichte, draagbare constructie
  • Resultaat direct zichtbaar

Minpunten

• Droogtijd stoffilter

Henk 29-03-2017

Goede zuigkracht, slechte slang

Deze stofzuiger heb ik zo'n 4 weken in bezit.
Eerste indrukken waren heel goed; goede zuigkracht, geen stofzuigerzak (was eerst sceptisch hierover maar nu naar een paar weken wil ik nooit meer een stofzuiger met zak), constante zuigkracht, de stofzuiger ligt lekker in de hand, de stofzuiger ziet er ook nog mooi uit (maar daar koop je 'm niet voor).

Alleen de slang ben ik niet tevreden over:
-Ik kan de zuigmond niet met de voet op de zachte of harde ondervloerstand zetten. Dit moet ik handmatig doen en gaat vrij lastig ook nog eens.

- bij de pistoolgreep hoor je, dat wanneer je de slang naar je toe trekt, een heel licht zuiggeluid komen, alsof er een heel klein gaatje zit. Het heeft weinig invloed op de zuigkracht denk ik, maar volgens mij hoort dit ook niet zo te zijn. Dit geluid was er in het begin niet volgens mij.

- tussen de slang en de opvangbak zit een kleine versmalling waardoor er soms wat blijft vastzitten. Ik had er in het begin een klein droog blaadje en een week later een stukje gedroogde tomaat mee proberen op te zuigen. Dit ging makkelijk door de slang maar bij de versmalling zat het vast. En het was ook niet makkelijk om het er weer uit te krijgen. Nu houdt ik er rekening mee en is het niet meer voorgekomen.

- ondanks dat ik de pistoolgreep met de gewone slang heel erg fijn in de hand vind liggen, vind ik dat bij het gebruik van de opzetstukken juist niet zo fijn.

Ik stofzuig elke dag mijn huis en als de slang nu goed was geweest kan ik iedereen deze stofzuiger aanbevelen. Ondanks de kleine probleempjes, want ik til er niet te zwaar aan, stofzuig ik met plezier met deze Dyson. Misschien heb ik gewoon een minder goed werkende slang.

Pluspunten

• Goede zuigkracht
  • Constante zuigkracht
  • Ligt fijn in de hand
  • Geen zak
  • Ziet er mooi uit

Minpunten

• De slang

Ivar 10-04-2017

Ik heb vorige week contact gehad met Dyson en ze hebben mij gelijk de onderdelen toegestuurd.
Vandaag ontvangen en gelijk geprobeerd. De problemen zijn verholpen!

Supersnelle afhandeling van de mail en supersnelle verzending van de onderdelen.
Duidelijke, snelle en geweldige afhandeling!
Bedankt, Dyson!

Officiele reactie van Dyson 30-03-2017

Beste Henk,

Dank voor uw review van onze DC33c Allergy. De problemen die u omschrijft met de vloerzuigmond en de pistoolgreep klinken voor mij als een defect aan uw apparaat. Dit zouden wij graag voor u oplossen. Zou u contact met ons op kunnen nemen via 0800 0206203 of help@dyson.nl dan kunnen we eventuele defecte onderdelen onder garantie vervangen .
Wij horen graag van u.

Dyson Benelux

BigFrank1964 05-01-2016

We hebben deze stofzuiger vorig jaar gekocht omdat Mediamarkt een Cashback actie had, en hebben hier nog geen spijt van gehad! Wat een power heeft deze stofzuiger, hij is wendbaar, er zaten veel accessoires bij, hij ziet er cool uit, ook het leegmaken en reinigen gaat heel gemakkelijk!

spmvdbroek 16-09-2015

Op zich een hele goede stofzuiger, maar de voet is erg lomp en past niet overal onder of tussendoor. De beugel bovenaan de stang is erg hoog en lomp dus je kan moeilijk bij niet zo'n hoge plekjes.
En de slang draait niet mee, dus die schiet elke keer dubbel en dan zuigt hij dus niet
De zuigkracht is perfect zowel op tegels als op vloerbedekking. Zeker aan te raden met huisdieren.

MGhg 01-09-2015

De Dyson aangeschaft vanwege het feit dat hij grote zuigkracht zou hebben en geen stofzak.
In het gebruik vind ik hem echter zeer tegenvallen.
- De steel is erg kort, terwijl ik normale lengte heb(1,70)
- De voet die er standaard bij zit zou voor vloerbedekking moeten zijn, ik gebruik deze voor de deurmatten, maar krijg ze niet schoon.
-Parketborstel erbij gekocht, deze is wel fijn voor een houten vloer, maar zuigt alleen daar waar je echt overheen gaat, trekt niets mee vanaf de zijkant van de borstel (wat Miele bv wel doet) -Wat hij zuigt is wel echt stofvrij.
- Inmiddels kan de slang niet meer los van de steel omdat het knopje waarmee je hem loskoppelt niet meer werkt.
- Regelmatig zit er iets vast omdat de aansluiting van de ronde slang op de stofzuiger overgaat in een plat stuk slang.
Vanavond maar eens terug naar de Mediamarkt....wij hebben in 20 jaar 3 Miele stofzuigers gehad, daarentegen deze stofzuiger nu 3 maanden in gebruik, en nu al eerste defect.

MGhg 12-09-2015

Beste Dyson,
We hadden de stang met handvat naar de Mediamarkt gebracht ter reparatie/vervanging, net voordat u reageerde. Vandaag konden we hem ophalen. Het handvat is weer los te koppelen van de stang, echter hebben we een 'oud' handvat ter vervanging gekregen, vol met beschadigingen.....is dit de service van Dyson? Er werd ons nu geadviseerd gebruik te maken van de homeservice, dat hadden we eigenlijk gelijk moeten doen, vertelde deze mevrouw...jaja, maar dat vertelden ze niet toen we met het defect kwamen. We gaan dus aankomende week eerst maar eens bellen en hopen op een GOEDE oplossing.

Officiele reactie van Dyson 07-09-2015

Hartelijk dank voor je beoordeling en vervelend dat je klachten over de stofzuiger hebt. Er zit 5 jaar garantie op je stofzuiger, dus we raden je aan contact op te nemen met onze helpdesk via 020 521 9080 voor het knopje dat niet meer werkt.
De buis is lang genoeg, als je je arm langs je lichaam laat hangen en gewoon het handvat vastpakt en stofzuigt, is er geen probleem met de lengte. Het is gewoon een kwestie van wennen hoe je de stofzuiger het beste vast kunt houden.
Dyson

jh-visser 30-07-2015

prachtig apparaat met grote zuigkracht.
Helaas wel een paar nadelen;
-steel te kort voor iemand van 1,9 m lang
-zuigt zich door zijn grote zuigkracht vacuum door zijn borstels heen op gladde vloer.
-zit best vaak verstopt doordat de ronde slang overgaat in rechthoek bij het reservoir.
te veel nadelen voor 300 euro!!

famschoenmakers 12-06-2015

Een prima stofzuiger. Geen gedoe met stofzuigerzakken en een goede zuigkracht. Hiervoor ook al een Dysonstofzuiger gehad en wil geen andere meer. Makkelijk op te bergen en ook makkelijke hulpstukken. Voor wat langere mensen onder ons had ik de telescoopbuis graag iets langer gezien maar dit doet niets onder het gebruiksgemak wat de stofzuiger heeft.

FamStrijbosch 10-06-2015

Hiervoor een Kirby6 gehad. De Dyson is toch nog beter. Mede door zijn handige vormgeving blijft deze bijna nergens achter haken. Zuigkracht blijft zeer goed ook al wordt de opvangbak voller en het genot van geen stofzakken meer vervangen en kopen.
Deze stofzuiger is zeker een aanrader!

A.Vlijm 10-06-2015

Erg fijne stofzuiger. Veel zuigkracht en makkelijk te legen, geen gedoe meer met stofzuigerzakken. Daarbij zijn de slang en andere onderdelen erg makkelijk af te koppelen en in te klappen (stofzuigerstang), dit maakt het opbergen in de kast voor ons erg eenvoudig.

Jgovers 08-06-2015

Prima, super stofzuiger
Ik heb een ragdol kater voor niet kattenliefhebbers, dat is een kat met heel veel en lang haar
Deze stofzuiger doet zijn werk prima, heel tevreden

Mourad-brenda 07-06-2015

Zeer krachtig, makkelijk schoon te maken. Mooi design.
Een zeer goede koop.
Dankzij de opzet stukken kan je overal bij

mathieuenmaureen 06-06-2015

Super!!
En nog 5 jaar garantie.
Zuigt heel goed stof resevior is snel en makkelijk te legen.
de diverse mondstukken zijn ook makkelijk te plaatsen.
en is hij ook zeer wendbaar

josje 61 04-06-2015

fijne stofzuiger die meer stof uit vloer haalt dan welke stofzuiger ook.
Vormgeving zeer geslaagd en met de 5 jaar garantie een prima waarborg.

Arno92 03-06-2015

Echte een prima stofzuiger.
Heeft een goede zuigkracht, en behoud deze ook.
Rolt soepel door heel de woning.
De uitschuifbare steel is ook erg handig, net als de verstelbare zuigmond.
Ik heb eigenlijk nog geen nadele ondervonden aan deze dyson

toet-arnhem 03-06-2015

Lekker licht van gewicht, dus handig als je meerdere verdiepingen hebt / op trappen etc.. Vuilreservoir gemakkelijk te legen, heel wendbaar, goede zuigkracht. Fijn dat de hulpstukken op de slang kunnen worden opgehangen; heb je ze altijd bij de hand, en raken ze niet kwijt! Dat laatste is me regelmatig overkomen, en dat is vervelend. Je wisselt ook snel van hulpstukken.
Kortom: tevreden!

john_vl 01-06-2015

De belangrijkste eigenschap van een stofzuiger: zuigkracht.

En dat is precies wat dit apparaat in huis heeft! En veel ook. En, net zo belangrijk, waar bij andere merken de kracht afneemt, blijft het bij Dyson goed op peil. Het vuil kieper je makkelijk uit de opvangbak die ook zonder moeite los en vast te klikken is. Het filter is makkelijk schoon te houden.

Qua opzetborstels- en stukken: uitstekend. Lengte van het snoer: prima. Uiterlijk: eigentijds.

Liesje_63 01-06-2015

Heel erg wendbaar. Super zuigkracht. Minpuntjes: moeilijk op te brengen (qua volume). Zelf vind ik het niet makkelijk om de zuigmond te verstellen van gladde vloer naar tapijt en terug.

Eveliene1978 31-05-2015

Erg fijne stofzuiger.
Doet wat het belooft.
Snoer is wat langer dan z'n voorganger, fijn!
Stofzuiger zelf kantelt wel snel om als je aan de slang trekt, maar dit is geen groot nadeel.
Accessoire houder lijkt iets te klein om de accessoires ook vast te houden, vallen er snel van af.
Maar dit weegt niet op tegen de stofzuiger en de zuigkracht. Top!

Remcomarijn 31-05-2015

Top apparaat, handig in gebruik en heeft erg veel zuigkracht.
Alleen het snoer had wat langer gemogen

Mweers 31-05-2015

Dit is mijn 2e Dyson.
De eerste(DC19 Allergy) heb ik 6 jaar gehad en was altijd al tevreden, maar werd tijd voor een nieuwe en is de keuze op de DC33c Plus gevallen.

Stuk compacter, lichter en wendbaarder dan zijn voorganger.
Extra onderdelen(Trap-, Kier- en matrasmond) zijn in de 6 jaar verbeterd en functioneler.
Waar ik vroeger toch extra zaken nodig had voor hoekjes etc. is dit nu (nog)niet voorgekomen.
Uit elkaar halen van de stofzuiger is verbeterd voor bijvoorbeeld het legen van het opvang-reservoir. Als er wat vast blijft zitten kan je zelfs makkelijk de kap van het reservoir verwijderen.
De filter(s) zijn makkelijker te reinigen.

Minpunten:
- Plek van de extra onderdelen op de stofzuigerstang.
- De aanschafprijs, maar daar staat kwaliteit/garantie tegenover.
- Extra onderdelen zijn tevens erg prijzig waarbij het meer weerhoudt dan aan te schaffen.

Volgende aanschaf wordt een kruimelzuiger van Dyson.
Gezien het compacte voor een 2 etage huis wel nodig is en hoewel de DC33c Plus licht en compact is niet de aangewezen product voor ff een snelle zuig.

Al met al een flinke evolutie in 6 jaar en zijn erg blij met de vernieuwingen en raden het product dan zeker aan.