Philips PowerPro Aqua FC6404 blauw

De gemiddelde beoordeling is gebaseerd op 14 goedgekeurde reviews die zijn achtergelaten voor de Philips PowerPro Aqua FC6404 blauw op Kieskeurig.nl. Deze beoordeling wordt berekend door de som van de reviewscores te delen door het aantal reviews.

7,9

sylvinee 24-01-2018

Snel en makkelijk in gebruik

Een handig apparaat om even snel te pakken, mede doordat het apparaat draadloos in gebruik is. De stofzuiger heeft 2 standen, normaal en max. De zuigkracht in de normale stand vind ik onvoldoende, Het apparaat maakt in de max stand wel aardig wat lawaai, maar zuigt dan wel beter.
In de gewone stofzuigerstand blijven de grotere broodkruimels ea liggen, deze zuigt hij niet op, maar de handzuiger zuigt deze wel op. Het omschakelen tussen gewone stofzuiger en de handzuiger gaat soepel en snel.
De handzuiger heeft enkel aan knop met max-stand, maar wanneer je deze eraf haalt in de zachte zuigstand, zuigt ie zachter en dus met minder volume. Handzuiger ideaal om bv de trap te stofzuigen.
Het is makkelijk switchen tussen gewoon stofzuigen, gebruik maken van de handzuiger en het dweilen.
Het apparaat dweilt wel een beetje zwaar en komt niet in de hoekjes, Maar voor het snelle werk is het een super apparaat. Het dweilt redelijk droog waardoor het snel en streeploos weer opdroogt. Omdat je tegelijk de stofzuiger kan gebruiken, blijft de dweil relatief schoon.
Minpuntje is dat wanneer je onder bijvoorbeeld een tafel/kast ea wilt dweilen, in een bepaalde hoek, de dweil losgaat van de stofzuiger.
Al met al een fijn apparaat om even snel te pakken, maar niet geschikt voor een grondige schoonmaak,

Pluspunten

• Draadloos
  • snel en makkelijk in gebruik
  • gebruikersmogelijkheden
  • snelle oplaadtijd
  • lange accuduur

Minpunten

• dweilt zwaar
  • komt niet goed in de hoekjes
  • maakt veel lawaai
  • zuigkracht
  • dweilen zonder stogzuigen niet gewenste resultaat

SilAce 23-01-2018

Ideaal voor de 'luie' schoonmakers onder ons ;-)

Als hoogzwangere erg handzaam in het gebruik, en de geïntegreerde kruimeldief was daarbij onmisbaar voor het stofzuigen van de trappen in huis.
De zuigkracht laat iets te wensen over. Ik moest deze altijd op de hoogste stand zetten om ons laminaat en de kleden te stofzuigen.
Het hele apparaat was wel zwaar om te tillen, maar is verder zéér wendbaar en het gemak van alles bij de hand hebben is toch wel erg bijzonder. Is gemakkelijk weg te zetten in de kast, omdat het apparaat zelf rechtop blijft staan.
Legen is simpel en snel gedaan.

Pluspunten

• 3 in 1
  • Zeer wendbaar
  • Handzaam te bedienen
  • Staat zelf rechtop

Minpunten

• Redelijk zwaar
  • Zuigkracht net aan genoeg
  • Dikke steel komt niet onder alle kastjes

S. Idema 10-01-2018

Ideaal voor gezinnen

Wij hebben een gezin met 3 jonge kinderen. Toen we de stofzuiger kregen was ik wat sceptisch. Ik vond hem erg licht qua gewicht en had het vooroordeel dat er niet voldoende zuigkracht zou zijn.
Ik bleek het helemaal mis te hebben. De zuigkracht is heel goed en het product maakt helemaal niet veel lawaai. Naar binnen gelopen zand e.d. is meteen weg. Voor de wat 'zwaardere' klussen (bv deurmat) gebruikte ik de max stand, welke met 1 druk op de knop (zonder te bukken!) aan en uit te zetten is. Het feit dat deze stofzuiger draadloos is vond ik ook ideaal. Geen gedoe meer met het zoeken naar stopcontacten en getrek aan snoeren.
De dweilstand is ook erg handig. Het leek me veel gedoe, maar dat is helemaal niet zo. Erg handig en geen gezeul meer met emmers.
De kruimeldief is met 1 klik los te krijgen en handig voor kleine ongelukjes (en die heb je met 3 kinderen nog wel eens), even snel de bank, even snel over tafel waar net met glitters is gespeeld enzovoort.
De accuduur is ook langer dan verwacht. In twee weken tijd hoefde ik hem slechts 2x op te laden, terwijl hij dagelijks gebruikt is. Erg handig dus!

Pluspunten

• Snoerloos
  • Ideaal voor gezinnen
  • Niet hoeven bukken
  • Losse kruimeldief
  • Alles in 1

Minpunten

• Kan niet goed onder lage bank of kast

Tevall 08-01-2018

ideaal systeem

Wat een fris huis hebben we sinds kort!

Stofzuigen, dweilen, allemaal geen probleem meer. Dankzij deze snoerloze stofzuiger. Ik neem hem zo mee naar boven en kan gelijk aan de slag. Dweilsysteem vullen, eraan vastklikken en dweilen maar.
Ik mis wel wat zuigkracht, maar de max-knop lost dit probleem bijna volledig op.

De stofzuiger is erg wendbaar en doordat deze snoerloos is, pakken we de stofzuiger veel sneller om even wat op te zuigen dan de gewone zware lobbes die we altijd hadden. De kruimeldief klik je er met gemak vanaf en daarmee doen we de trap af (ipv moeilijk staan doen met een grote stofzuiger in je hand). Ook de konijnenren doen we met de kruimeldief.

De borstelkop gaat moeiteloos over het laminaat, speelkleed en matje voor de kattenbak. Zuigt het grit zeer goed en er blijft zelden een gritje achter.

Dweilen werkt alleen echt goed als je alleen vooruit dweilt, bij het terugtrekken trek ik ook strepen in het gedweilde oppervlak (wieltjes van de borstelkop veroorzaken dit). maar ik denk dat dit even een pak is die je moet hebben.

Kortom, zeer tevreden en mijn oude stofzuiger is niet meer aan geweest sinds we deze hebben :)

Pluspunten

• wendbaar
  • makkelijk schoonmaken
  • niet zwaar

Minpunten

• korte accuduur
  • lange oplaadtijd

sannhannepanne 07-01-2018

handig in gebruik

handig apparaat door zijn 3 in 1 functie. dweilen en stofzuigen tegelijk. en een afneembare kruimelzuiger. het apparaat werkt goed op harde ondergronden. zonder dweil is de stofzuiger licht van gewicht en kun je het apparaat met 1 hand bedienen. Bij installeren van de dweil gaat het apparaat iets zwaarder. het apparaat maakt weinig lawaai. er zit een extra stand op voor meer zuigkracht. aantal minpuntjes: de dweil iets breder is dan de stofzuiger waardoor je een stuk dweilt waar nog niet gezogen is. opvang reservoir verstopt relatief snel ten gevolge van dieren haren. ook laat hij wat zwaardere korrels (kastengrit en kattenbrokjes) liggen. hij kan deze korrels niet goed opzuigen. ook met de kruimelzuiger lukt het niet om de kruimels goed op te zuigen

Pluspunten

• handig in gebruik
  • 3 functies in 1

Minpunten

• dweil is breder dan de stofzuiger
  • reservoir verstopt snel door haren

Jessje90 07-01-2018

Makkelijk handzaam 3 in 1 systeem

De stofzuiger is handig in gebruik doordat deze draadloos is.
Vaak moest ik van stopcontact wisselen omdat je dan net niet overal bij kon.
Voor de kleinere hoeken, trappen en banken is het ideaal dat je de kruimeldief er snel af kunt klikken.
Voorheen vond ik het verschrikkelijk om te dweilen, nu vul je het waterreservoire, klik je deze op de stofzuiger en kunt heel makkelijk overal dweilen zonder dat alles kletsnat wordt.

Pluspunten

• Alles in 1
  • Draadloos
  • Licht in gewicht

Minpunten

• Niet verder kunnen als accu leeg is

Tinus75 07-01-2018

Prima krachtige stofzuiger voor erbij

Wij hebben de stofzuiger nu een paar weken in gebruik en het bevalt ons prima. Het is een fijne en handzame stofzuiger die zeer makkelijk in gebruik is. Vooral de uitneembare kruimeldief is erg fijn. De stofzuiger is krachtig genoeg om hondenharen en zand op te zuigen. In de max-stand maakt de stofzuiger wel veel herrie. De dweilfunctie is prima voor kleine "ongelukjes", maar is niet geschikt om je hele huis mee te dweilen.

Pluspunten

• Handzaam
  • Gebruiksvriendelijk
  • Krachtige motor

Minpunten

• Herrie in de max-stand

Susanne26 06-01-2018

Makkelijk en snel schoonmaken

Handig, wendbaar apparaat voor mensen die tijd willen besparen met schoonmaken.
Het apparaat is erg gebruiksvriendelijk; handzaam, komt overal goed bij, onderdelen zijn snel schoon te maken, voldoende accu om het hele huis schoon te maken. Omdat hij zo fijn stofzuigt en dweilt in 1 en in korte tijd, merk ik dat ik het apparaat vaker gebruik.

Kortom, een erg fijn product voor dweilen en stofzuigen voor een grondige reiniging van o.a. vloeren met een goede prijs/kwaliteit verhouding.

Pluspunten

• Makkelijk en snel
  • Multifunctioneel
  • Afneembare kruimeldief
  • Grondige reiniging

MBeems 06-01-2018

Stofzuiger en kruimeldief prima, dweil onhandig

Zowel de stofzuiger als kruimeldief zijn handig in gebruik. Je kunt de stofzuiger vrijwel helemaal plat draaien, dus je kunt overal goed onder. Omdat het een snoerloze stofzuiger is, heb je hem snel even gepakt. Dat maakt het een fijne stofzuiger. Echter de dweil maakt het geheel onhandig en log. Zonder dweil kan ik twee verdiepingen stofzuigen, met dweil slechts één voordat de accu leeg is.

Pluspunten

• Wendbaar
  • Handig schoon te maken
  • Snel gepakt
  • Prima accuduur
  • Snel opgeladen

Minpunten

• Dweil onhandig

ETWV76 05-01-2018

Handige 2 in 1 voor erbij

Ik vind het een handig apparaat dat je snel kunt pakken. Dus na het eten wordt er direct even onder de tafel gezogen waardoor de kruimels meteen weg zijn.
De dweilfunctie is ook prima, je verbruikt niet zoveel water, maar het vullen van het reservoir is even wennen.
De max. powerfunctie gebruik ik graag om de schoonloopmat te zuigen, maar deze functie verkort de accuduur aanzienlijk. Ik probeerde de trappen en de schoonloopmat te zuigen, op max. power, deze was toen na 45 minuten echt leeg. daarnaast heb ik toen ook ondervonden dat de zuigvoet voor trappen niet heel erg handig is. Dan is ie te groot en te zwaar.
Maar ondanks het gewicht ligt hij comfortabel in de hand en doet ie voor mij wat ie moet doen.

Pluspunten

• draadloos
  • ligt comfortabel in de hand ondanks gewicht
  • makkelijk schoon te maken

Minpunten

• stofzuigervoet te groot om overal bij te kunnen
  • waterreservoir vullen is minder handig

mh1977 04-01-2018

Ergonomisch verantwoord apparaat voor de dagelijkse vuiltjes

Erg handzaam apparaat. Door zeer wendbare voet en het feit dat je rechtop kunt blijven lopen, ergonomisch erg verantwoord en geschikt voor mensen met fysieke beperkingen. Ook doordat je ter plekke even de kruimelzuiger af kunt nemen om in kleine hoekjes te zuigen. Dit gaat in één handbeweging. Ook extra hulpmiddelen voor bijvoorbeeld banken en stoelen klik je eenvoudig aan de stofzuiger, zodat je alles bij de hand hebt.
Ik vind het wel vooral een apparaat voor de dagelijkse kruimels en vlekken (kruimels, voetstappen, omgevallen drinken). Voor grote oppervlakken en de grote schoonmaak is hij minder geschikt door de kleine voet en het kleine waterreservoir voor de dweil. Hiervoor heb je echt nog wel een krachtigere stofzuiger en een dweil nodig. Dit maakt dat ik de prijs vrij hoog vind voor het product, ondanks dat ik het wel een heel handig apparaat vindt.

Pluspunten

• ergonomisch erg goed
  • zeer wendbaar
  • alles in één erg handig
  • knop hoef je niet in te houden
  • snoerloos stofzuigen

Minpunten

• handleiding alleen in pictogrammen
  • kleine voet voor grote oppervlakken
  • moet steeds opgeladen zijn
  • stopcontact nodig op opbergplek

Vens 04-01-2018

Lichtgewicht, maar ontzettend luid

Graag zou ik vaak op de boven verdiepingen stofzuigen, maar omdat ik het soms zelfs eng vind om met een zware stofzuiger de trap op en af te gaan, deed ik dat minder dan ik zou willen. Ik was dus erg benieuwd naar deze stofzuiger van Philips, waarmee je ook nog ruimte zou besparen, omdat je geen aparte dweil meer nodig zou hebben. Toen ik hem de eerste keer naar boven meenam om hem daar op te gaan laden was ik enthousiast, dit is ideaal. Zodra hij opgeladen was begon ik in de kamer van mijn dochtertje, toen was het enthousiasme over. Ze schrok enorm van het kabaal wat eruit kwam en hield niet meer op met huilen. Wat een herrie maakt dat ding, en het word zelfs nog erger als je hem gebruikt als kruimeldief.
Op een later moment nog een keer beneden gebruikt toen ze sliep en toen werd ze er zelfs wakker door. Dus ik heb hem weer opgeborgen en gebruik nu weer mijn oude stofzuiger, die misschien onhandiger is, maar wel een stuk stiller.

Pluspunten

• Compact
  • Lichtgewicht

Minpunten

• Luidruchtig

Annep 03-01-2018

Prettig schoonmaken

Wat een heerlijk apparaat is deze 3-in-1 stofzuiger. Hij zuigt behoorlijk krachtig, al moest ik wel even wennen aan het wat aparte geluid. Ook glijdt de stofzuiger soepel over de vloer. Wat erg fijn is, is dat je de knop niet in hoeft te houden tijdens het zuigen (dit was bij mijn oude Steelstofzuiger van een ander merk wel het geval). De accu gaat behoorlijk lang mee en het is erg prettig dat de stofzuiger zelfstandig kan staan.
Door de roterende borstel in de zuigmond pakt de steelstofzuiger de wat grotere objecten niet heel makkelijk op, maar omdat je de kruimelzuiger bij de hand hebt, is dit makkelijk opgelost. Het nadeel van de roterende borstel is wel dat lange haren er omheen draaien en het schoonmaken van de borstel is dus niet mijn favoriete onderdeel.
Het dweilen gaat erg gemakkelijk, geen natte handen meer of gesjouw met emmers. Even het reservoirtje vullen en klaar. Er zitten 2 dweils bij, dus dat is fijn :) Ik merk dat ik nu veel vaker even de vloer dweil, omdat het nu bijna geen moeite meer is. Met het dweilen glijdt de stofzuiger wel wat stroever over de vloer, omdat de wieltjes in het dweilsysteem zitten en dus 'buiten gebruik' zijn. Daarom vind ik het wel fijn om voor het dweilen even voor te zuigen, dat geeft het beste resultaat.

Pluspunten

• Staat zelfstandig
  • Accuduur
  • Tijdsbesparend

Minpunten

• Geluid
  • Haren rond borstel

MichelleH 03-01-2018

Concept te mooi om waar te zijn

Ik heb dit product nu een aantal keer getest in diverse kamers van mijn huis. Zowel woonkamer, als babykamer, slaapkamer en badkamer zijn er mee gezogen of gedweild.
Ik was van te voren vrij enthousiast over dit product aangezien het een stofzuiger en dweil in 1 was en ook geschikt is voor mensen met huisdieren, want ik heb tenslotte 2 honden. Maar dit alles bleek toch teveel gevraagd van een apparaat wat eigenlijk gewoonweg een kruimeldief is en dus ook maar deze kracht heeft.
Door de hondenharen is het reservoir ontzettend snel vol. Hij is vooral geschikt voor iemand die alleen woont zonder huisdieren om iedere dag even de woonkamer mee te zuigen. Anders ben je constant aan het lopen voor het reservoir en je zuigt helaas een tapijt er niet goed mee schoon.

Het dweildeel was het volgende wat ik geprobeerd heb en ook hier schaadt het 1 en ander aan helaas. Het reservoir is te klein, waardoor het doekje niet vochtig wordt en je vrij veel kracht moet zetten om daadwerkelijk te kunnen dweilen.
Het concept leek mij prachtig, maar de uitvoering is helaas minder. Ik zal hem in de toekomst alleen nog maar voor de babykamer en badkamer gebruiken, omdat het vuil op de grond daar minimaal is en vrij dagelijks gereinigd worden, maar voor de woonkamer met mijn 2 honden, pak ik toch echt een goede stofzuiger.

Verder is het wel een mooi compleet pakket met doekjes en diverse opzetstukjes. Dus je hoeft er geen losse dingen bij te kopen.

Pluspunten

• Snoerloos
  • klein

Minpunten

• concept niet goed uitgevoerd