Philips PowerPro Active FC9533 zwart, blauw

De gemiddelde beoordeling is gebaseerd op 39 goedgekeurde reviews die zijn achtergelaten voor de Philips PowerPro Active FC9533 zwart, blauw op Kieskeurig.nl. Deze beoordeling wordt berekend door de som van de reviewscores te delen door het aantal reviews.

7,6

Reinier 02-09-2019

Waardeloos apparaat

Zuigt slecht. Filter na 2 keer stofzuigen vol. Voorganger jaren gehad, die was prima. Dit is het meest waardeloze apparaat dat ik ooit in mijn bezit heb gehad. Goedkope onderdelen.

Minpunten

• Zuigkracht
  • Filter zeer snel vol
  • Goedkope onderdelen

Hopeloos 23-01-2019

Vreselijk apparaat

Vreselijk apparaat. Spijt van de aankoop. Een week goed gedaan daarna was het een hel. Mocht je huisdieren hebben dan is deze stofzuiger je ergste nachtmerrie ondanks de aanbeveling. Prijs kwaliteit is hier dan ook ver te zoeken.

Minpunten

• Geen zuigkracht.
  • Elke keer na gebruik filters helemaal reinigen
  • Nu 1 jaar in gebruik en alleen ellende

Miriam 16-06-2018

Met een pincet ben je beter uit

Wat een rotding! Geen zuigkracht, geen vermogen, te weinig inhoud alleen heel veel herrie.
Op je knieën met een pincet de rommel opruimen gaat sneller!

Pluspunten

• Omslachtig schoonmaken
  • Duur
  • Inefficiënt

Minpunten

• Ergernis
  • Veel heen en weer naar container lopen
  • Dient zijn doel niet

Leon 03-01-2018

Zeer slechte stofzuiger

Vanaf het eerste gebruik heeft de stofzuiger al weinig zuigkracht. Wij hebben de stofzuiger dagelijks nodig want wij hebben een grote hond. Nu is deze al meer dan een maand bij de reparateur. Volgens hun is het de filter. Nooit koop ik meer een dure stofzuiger. Echt slecht

Minpunten

• Zuigt slecht
  • Slang raakt verstopt

ingmar 20-12-2017

filter erg snel vol

op zich een erg fijne stofzuiger met zeer goede zuigkracht alleen zit het filter erg snel vol. voor goed gebruik moet je zeker om de keer het filter uit kloppen. heb ook een dyson stofzuiger en die hoef je zelden schoon te maken

Pluspunten

• goede zuigkracht
  • grote wielen dus makkelijk over de plinten

Minpunten

• filter erg snel vol dus vaak schoon maken

Instructeurtje 14-12-2016

Redelijk goed

De stofzuiger nu zo'n 2 weken in gebruik, en zowel plus als min punten ondekt.
Plus punten vind ik de handige borstel die op de stofzuigermond zit. Hiermee kan je gemakkelijk de plintjes en iets vastgezet vuil opzuigen.
Ook de gewone mond aan de stang, is met borstels. Ook aan de zijkanten, een extratje, wat handig is.
Nadeel vind ik dan wel dat de kop rond van vorm is, en je niet zo makkelijk alle hoekjes mee kan pakken.
Ook een voordeel is dat je geen zakken meer hoeft te kopen. En je na elke beurt de bak er zo uithaalt en kan legen.
Het snoer van deze is zo'n 2 meter korter dan mijn vorige stofuziger. En die 2 meter mis ik net.. ik kan net niet meer de hele woonkamer rond vanuit 1 punt en ook niet meer de boven verdieping en zolder vanuit 1 punt. Maar dat is iets persoonlijks. De meerdere standen zijn prettig, maar ik heb wel het idee dat het hoogste vermogen minder is dan mijn vorige stofzuiger. Maar hij zuigt wel goed.

Pluspunten

• Geen zakken
  • Zuigmond met borstel
  • Geintegreerde borstel op kop

Minpunten

• Dure filters
  • Snoer lengte

Jeroen 11-12-2016

Krachtige, handzame stofzuiger

Deze stofzuiger mochten we testen en deze bevalt goed! De stofzuiger is niet zeer compact maar wel fijn in gebruik. Het buizensysteem is uitschuifbaar en ideaal voor lange mensen. De zuigkracht is enorm , waardoor vloerkleden heel schoon worden gezogen. Ideaal met huisdieren!
Zeer prettig is het feit dat de stofzuigerzakken verleden tijd zijn. Je kunt de bak legen en het filter uitspoelen. Maandelijks het foamfilter en 1x per jaar vervang je het filter, zeer duurzaam dus!

Pluspunten

• Geen stofzuigerzak
  • maakt weinig geluid
  • veel zuigkracht

Minpunten

• filter zit snel vol
  • vrij brede stofzuiger

sanderb1980 11-12-2016

Goede stofzuiger met prima zuigkracht, maar mag stiller.

De eerste indruk als je de doos opent; keurig verpakt. veel verschillende borstel en vooral veel gebruiksaanwijzingen. Je

ziet dat dit product naar veel landen verscheept wordt. Het is even zoeken om de Nederlandse handleiding te vinden. De

quickstart is duidelijk, al zou ik graag op de verpakking per borstel willen zien welk type borstel het betreft.
De stofzuiger voelt erg solide aan en het monteren van de steel plus borstel is een eitje. Wat me gelijk opvalt, is de

meubelborstel aan de steel die je uit kunt schuiven. Zo hoef je nooit op zoek naar dat extra opzetstukje. Ideaal! De

standen op de steel en stofzuiger (meubel, parket, tapijt) zijn duidelijk, kind kan de was doen.
Eenmaal in gebruik vallen twee dingen op. De enorm goede zuigkracht (hopelijk blijft hij de kracht na verloop van tijd

behouden, dat is altijd de vraag bij een zakloze stofzuiger) en het lawaai. Ik had verwacht dat hij stiller zou zijn. Ok,

menig stofzuiger maakt herrie, maar zou toch fijn zijn als de buren niet zouden horen dat we aan het zuigen zijn.
De flexibiliteit, wendbaarheid, lengte van het snoer, legen van de bak. Allemaal dikke prima!
Al met al een prima apparaat dat ik zeker aan zou bevelen. Hij is het aankoopbedrag voor nu zeker waard. Hopelijk blijft

hij lang zijn werk goed doen.

Pluspunten

• Zuigkracht
  • Wendbaarheid
  • Mogelijkheden
  • Extra accesoires

Minpunten

• Lawaai

Marcia 10-12-2016

Super fijne stofzuiger

Deze stofzuiger is echt ideaal. Goed wendbaar, lekker licht en goede zuigkracht. Je neemt hem handig mee de trap op en als je de zuigmond eraf haalt kan je goed in alle hoekjes komen. Alle hulpstukken zijn ideaal zodat je het overal kan gebruiken. En niet onbelangrijk, deze stofzuiger maakt erg weinig lawaai

Jitske1980 07-12-2016

Goede zuigkracht, veel hulpstukken

Vorige week de Philips Power Cyclone 4 opgehaald. Uit de doos gehaald en eerst bekeken wat er allemaal bij zat. 3 verschilldende mondstukken . Laminaat, vloerkleed en voor beide. Ook op de slang een klein mondstukje voor bijv plinten, vensterbanken. Dezelfde dag uitgeprobeerd . Eerst op onze pvc vloer...erg prettig. De trap met vloerbedekking naar boven ging ook erg goed .Wel mis ik een klein mondstukje voor bijv de trap. Het vloerkleed met de speciale borstel gezogen, daar ben ik niet erg tevreden over. Kan nou niet zeggen dat dat mondstuk meer resultaat geeft als het 2 in 1 mondstuk. Vooral ben ik erg tevreden over dat er geen zak in hoeft. Alleen legen en weer te gebruiken. Het legen vond ik wel even lastig ,vergeleken met Dyson, gaat dit iets lastiger. Maar staat een sticker op de stofzuiger met hoe je de bak er uit moet halen. Al met al ben ik erg tevreden over deze stofzuiger. Goede zuigkracht, veel hulpstukken, niet te zwaar en model is ook erg mooi.

Pluspunten

• veel hulpstukken
  • niet te zwaar
  • goede zuigkracht

Minpunten

• Mis het hulpstukje voor bijv traptrede

Jessicaaatje 07-12-2016

Fijne stofzuiger

Hele krachtige stofzuiger, die weinig geluid maakt in vervelijking met mijn vorige. De bijgeleverde borstel voor o.a. huisdierharen werkt heel goed tegen de kattenharen in mijn vloerbedekking! Prettig om ook gelijk te zien wat voor troep er toch nog uit mijn (op het oog) schone vloerbedekking gezogen wordt uit . Ondanks dat er geen zak in de stofzuiger zit, geen krachtverlies en ook geen andere nadelen. De stoffilter kan 1 x per maand uitgewassen worden, wat hem nog economischer maakt. De uitstraling van de stofzuiger is modern, door de mooie vormgeving.

Pluspunten

• Krachtig , Kliksysteem hulpstukken en stang
  • weinig herrie
  • klein
  • extra borstel voor honden/katten haar

Minpunten

• snoer te kort
  • slang te kort

naomivv 06-12-2016

Prettige lichte stofzuiger die goed zijn werk doet!

Wat een fijne lichte stofzuiger! Hij ziet er niet alleen mooi uit maar werkt ook goed. De stang is fijn lang dus hoef niet door mijn knieen te gaan. Hij zuigt alles op wat hij tegenkomt. Daarnaast heeft hij meerdere functies zoals de zuigfunctie voor vloerbedekking en voor parket. Bij parket kom je nu ook goed tussen de richels door de borstel op de stofzuigkop. De stofzuigkop is hoekig waardoor je makkelijk in de hoeken komt.

Pluspunten

• hoekige stofzuigkop
  • lange stang
  • zuigt goed

nien82 06-12-2016

Veel opties, krachtig apparaat

Dit apparaat nu ruim een week in huis en al veel mee gestofzuigd. Het is een krachtig apparaat die elk kruimeltje meeneemt. Veel mondstukken, al gebruik ik er waarschijnlijk maar 1. Het mondstuk voor dierenharen is goed werkzaam maar maakt ook veel herrie. Heel handig is de "kruimeldief" op de steel, die het mogelijk maakt om kwetsbare oppervlakken stof te zuigen (vensterbank, kast, bank) Heel jammer is wel dat het snoer te kort is, dit is een grote ergernis vooral bij zo'n handig apparaat. Gemiste kans, maar ik kan er wel mee uit de voeten zo.

Pluspunten

• 3 monstukken
  • kruimeldief op de steel
  • krachtige motor
  • energiezuinig

Minpunten

• te kort snoer

rock14 06-12-2016

Zeer complete stofzuiger met diverse mondstukken.

Prima stofzuiger, de Philips PowerPro Active ( FC9533/09)!
Ik heb de stofzuiger nu 2 weken in gebruik. Ons gezin bestaat uit 3 kinderen en 2 honden, genoeg stof, zand en haren te vinden.

Ik opende de doos en verbaasde me over de hoeveelheid stofzuigermondstukken (3 stuks; parketvloeren, vloerbedekkingen en 1 voor harde ondergronden met stofborstel op de hoekstukken, welke mijn voorkeur heeft).
We hadden ervoor nog met mijn oude stofzuiger (Miele) de woonkamer gezogen, voordat we met de nieuwe stofzuiger aan de slag gingen. Wat ons verbaasde was de hoeveelheid vuil nog van de vloer af kwam. Dit is mooi te zien dmv de transparante stofemmer.

Mijn oude Miele stofzuiger stonk, de lucht welke de machine naar buiten blaast ruikt naar hond, vies dus, bij dit toestel ruik ik niets, de lucht word niet naar buiten geblazen. Echt een pluspunt.
Het model is vrij compact en door zijn 2 handvaten zowel staand als liggend is hij makkelijk op te pakken. Het toestel is ook licht van gewicht, prettig voor als je er mee naar boven moet lopen.
Met onze oude zuiger konden we de woonkamer niet in 1 keer stofzuigen maar moesten we van stopcontact naar stopcontact verhuizen. Dit hoeft nu niet meer, het snoer is precies goed van lengte.

Nog een pluspunt is het stofborsteltje op de stang zelf, deze kun je naar voren schuiven zodat je bv, de trap of bank kunt uitzuigen. Niks los borsteltje wat je dan weer onder de klep moet opbergen of ergens laat liggen.

Enige nadeel is de powerknop deze reageert slecht, waardoor je harder moet duwen.

Pluspunten

• lichtgewicht
  • meerdere mondstukken
  • zakloos
  • borsteltje op slang

Minpunten

• powerknop

Martijn77 06-12-2016

Een uitstekende stofzuiger

Ik heb de stofzuiger 2 weken in bezit en ik moet zeggen dat ik zeer tevreden ben.
Wat mij opviel bij het uitpakken was dat er extra stofzuigermonden bij zaten voor zowel iedere vloer.

Helemaal top vind ik het handvat met borstel wat lekker efficient werkt, zonder dat je weer op zoek bent naar de losse borstel. Stang los , borstel naar voren schuiven en makkelijk en snel bijvoorbeeld je bank zuigen.

De stofzuiger zuigt goed en gemaakt van stevige materialen, voelt robuust aan.

Enige puntje , maar dat hebben heel veel stofzuigers, is dat het stroom snoer niet al te lang is.

De Philips stofzuiger is een goed apparaat, doet wat hij moet doen en is zeer compleet.
Ik heb hiervoor een (duurdere) Dyson gehad, maar deze Philips doet er niet voor onder.
Al met al een tevreden gebruiker.

Pluspunten

• Zakloos
  • Robuust
  • Standaard zeer compleet

Minpunten

• Redelijk kort snoer

Risje76 06-12-2016

Uitstekende zuigkracht. Ideaal metj huisdieren

Fijne stofzuiger met een uitstekende zuigkracht. Ideaal als je huisdieren hebt. Diverse mondstukken voor tapijt, harde vloeren en kleine oppervlaktes zoals trap. Wendbaar en compact. Niet te zwaar om te tillen. Kortom zeker aan te raden

Koen V 06-12-2016

krachtig en handig, een aanrader

Een reuze handig toestel met drie verschillende mondstukken voor elk type ondergrond. Het mondstuk voor tapijt en dierenhaar is een ware turbo! alle kleine haartjes van onze katten, die vroeger met veel handenarbeid verwijderd moesten worden, verdwijnen nu als sneeuw voor de zon.
Het is mijn eerste stofzuiger zonder zak, en ik moet eerlijk zeggen dat ik eerder negatief tegen deze werkwijze aankeek, maar dat is volledig onwaar gebleken. Na het kuisen de container leegmaken in de vuilbak en niet alleen je huis maar ook je toestel is proper. en je bespaart nog op zakken kopen.
Een absolute aanrader. Het toestel is krachtig, stil, handig in gebruik.

Pluspunten

• diverse mondstukken
  • accessoires hangen vast aan toestel
  • zonder zak

paramarc 06-12-2016

Goede stofzuiger!

Het is een goede stofzuiger. Ik had eerst een stofzak stofzuiger, was vooraf een beetje huiverig om de stofcontainer leeg te maken. Bang dat al het stof door de kamer zou vliegen. Dit was echt niet het geval, het legen van de stofcontainer gaat snel, eenvoudig en vooral stofloos. En nooit meer stofzakken kopen, super dus! Verder blijft de stofzuiger zijn zuigkracht behouden, ook al is de stofcontainer bijna vol. Met twee katten en twee kinderen moet hier iedere dag gezogen worden, haren worden in no time opgezogen van het tapijt en kruimels zijn al helemaal geen probleem. En je hebt eer van je werk aangezien kunt zien hoeveel je vandaag hebt opgezogen :)
Kortom, ik ben er blij mee. Deze stofzuiger maakt het huishouden een stuk gemakkelijker.

Pluspunten

• Zuigt goed

Gadget79 06-12-2016

Goede stofzuiger met veel accessoires super met huisdieren

Product werkt uitstekend en er zijn veel hulpstukken voor handen enige die ik mis is een hulpstuk om de trap mee te doen. zuigkracht is goed en blijft goed word niet veel minder als de opvangbak bijna vol zit.

Pluspunten

• veel hulpstukken
  • goed als je huisdieren hebt

Minpunten

• mist kop voor bv trap stofzuigen

Marsha 06-12-2016

Handige stofzuiger

Ik geef de stofzuiger een 7 hij is handig ingebruik al zou ik het fijner vinden als het snoer wat langer is. Verder is ie lekker licht dus fijn als ik de trap aan het stofzuigen ben de stof bak is ook heel makkelijk te ontkoppelen en alle extra opzetstukken zijn ook handig al vind ik dat extra hulpstuk aan de buis niet zo fijn met zn zachte borstel

Pluspunten

• Geen zak
  • Handig in gebruik en licht

Minpunten

• Te kort snoer

Sipa 29-11-2016

Een prima stofzuiger die doet wat hij moet doen.

De Philips Powerpro Active stofzuiger is makkelijk in elkaar te zetten, licht van gebruik en maakt weinig geluid.
Wat meteen opvalt is de lange verstelbare steel. Er zitten 4 verschillende borstels bij. Een voor harde vloer, een voor zowel harde als tapijtvloeren, een spleetmondstuk en een turbobrush voor de honden- en kattenharen in het tapijt.
Ik mis echter een goed voetje om stoelen en banken te zuigen. Een must bij stoffen meubelen en huisdieren.
De stofbak is makkelijk te demonteren en legen.
Als ik zie wat in de stofbak zit, dan doet hij goed zijn werk.
Een prima stofzuiger dus die doet wat hij moet doen.

Pluspunten

• Licht van gebruik
  • Zacht geluid
  • Een voet voor zowel harde als tapijtvloeren
  • Lange verstelbare steel
  • Geen stofzuigerzak nodig

Minpunten

• Geen voet voor bank / stoel
  • Stroomkabel mocht iets langer
  • Toch nog een filterset die vervangen moet worden

PaddyBulte 28-11-2016

Superstofzuiger, beste aanschaf ooit

Sinds ik mijn Philips powerpro active heb binnengekregen is mij dag niet meer stuk te krijgen, wat een droom! Meteen hele huis schoongemaakt alles weer fris en schoon. Heel handig dat geïntegreerde borsteltje en die drie opzetborstels voor verschillende ondergronden. Geen kattenharen meer te bekennen, topper!

Pluspunten

• Geïntegreerde opzetborstel
  • Geruisloos
  • Energiezuinig

Willemen81 28-11-2016

Uitstekende stofzuiger

Het is een uitstekende stofzuiger! Hij is makkelijk in elkaar te zetten voor het eerste gebruik. Mooi design (ik heb een blauwe). Veel accessoires. En een verstelbare stang, ideaal voor lange mensen!
Hij is verder licht, maakt weinig geluid en erg wendbaar in gebruik.
Een echte aanrader! Hij is zijn geld zeker waard.

Pluspunten

• Veel accessoires
  • Mooi design,
  • Licht en wendbaar
  • Zakloos is zeker een pluspunt
  • Weinig geluid

Minpunten

• Lange hondenharen rollen om de borstel
  • Voor huisdieren heen en komen vast
  • Te zitten, deze moet je handmatig
  • Verwijderen.

Andre 26-11-2016

prima stofzuiger met vele accessoires

Het apparaat is zeer eenvoudig in elkaar te zetten. Wat gelijk opvalt is de handgreep. Deze is veel langer dan normaal, en zorgt samen met de telescoopsteel dat je fatsoenlijk rechtop kunt stofzuigen. Ook heel handig is de geïntegreerde borstel aan de handgreep. Er zitten 3 verschillende borstels bij en dat is voor ons perfect aangezien we naast de parketvloer ook een groot vloerkleed hebben. De honden- en kattenharen en de kattenbakkorrels worden goed opgezogen en dat vind ik wel zo prettig. De stofbak is eenvoudig te demonteren en te legen. De stofzuiger zelf is verrassend licht, maakt relatief weinig geluid en de (regelbare) zuigkracht is enorm. Een extra filterset is bijgeleverd, is altijd handig.

Pluspunten

• lange handgreep/steel
  • weinig geluid
  • grote (regelbare) zuigkracht
  • diverse borstels

Marbia 25-11-2016

Prima stofzuiger

Erg fijne stofzuiger. De extra lange steel is erg practisch. Hij heeft een goede zuigkracht, zelfs honden- en kattenharen zuigt hij moeiteloos uit het tapijt. Wel vind ik het systeem om de opvangbak te legen wat fragiel.

Pluspunten

• Lange steel
  • Goede zuigkracht
  • Zuigt moeiteloos honden- en kattenharen

Minpunten

• Systeem van de opvangbak voelt wat fragiel aan