Bosch BGS5222R blauw, zilver

De gemiddelde beoordeling is gebaseerd op 21 goedgekeurde reviews die zijn achtergelaten voor de Bosch BGS5222R blauw, zilver op Kieskeurig.nl. Deze beoordeling wordt berekend door de som van de reviewscores te delen door het aantal reviews.

8,5

Sophietje 28-01-2018

Robuuste stofzuiger

Geschreven voor: Bosch BGS5222R blauw, zilver

Goed wendbare stofzuiger die doet wat hij beloofd. Makkelijk schoon te maken. Hij is niet echt fluisterstil maar maakt minder kabaal als de vorige.

Pluspunten

• Stevig
  • Goed wendbaar

Minpunten

• Snoer rolt moeilijk in
  • Niet echt stil

Hans-Peter 13-11-2017

Een uitstekende stofzuiger!

Geschreven voor: Bosch BGS5222R blauw, zilver

Na lang kijken en vergelijken hebben we gekozen voor deze Bosch stofzuiger. Wij zijn bij ons in huis allemaal allergisch, en we zijn al enige tijd gewend zonder stofzuigerzakken te leven. Dus dat had ook onze voorkeur. Deze stofzuiger viel mij op door zijn gebruiksvriendelijkheid bij het verwijderen van het stofreservoir en met name omdat hij opteerde stil te zijn. Onze zoon van anderhalf heeft namelijk de gewoonte ontwikkeld achter ons aan te lopen en de stofzuiger uit te drukken, of de kracht naar beneden te draaien, omdat hij het geluid vervelend vindt (denken wij). Bij het eerste gebruik merkten wij dat er een enorme power in zit, terwijl het geluid toch aanzienlijk minder is dan onze vorige moderne stofzuigers. Ik zou er niet mee naast een tijger willen stofzuigen, zoals in de reclame... maar onze zoon laat ons in elk geval met rust tijdens het stofzuigen. Dus top!

Pluspunten

• Stil
  • Krachtig
  • Gebruiksvriendelijk
  • Goed resultaat

Eric Niessen 09-11-2017

Lichte stille stofzuiger met groot bereik

Geschreven voor: Bosch BGS5222R blauw, zilver

Ik heb voor deze zakloze stofzuiger gekozen, omdat ik al sinds 5 jaar een zakloze stofzuiger op de bovenverdieping in gebruik heb. De nieuwe stofzuiger voldoet aan alle wensen. Aangeschaft vanwege de nieuwe parketvloer. De stofzuiger is veel stiller dan de vorige. Zelfs de kat loopt niet meer weg. Vuil en kattenharen verdwijnen met gemak in de stofzuiger.

De stofzuiger doet wat hij moet doen en ik ben er zeer tevreden mee. Het legen van het stofreservoir gaat makkelijk. De prijs kwaliteitsverhouding vind ik beter dan van Dyson.

Pluspunten

• stil
  • wendbaar
  • groot bereik
  • grote zuigkracht
  • geen stofzakken meer nodig

Minpunten

• houder voor hulpstukken blijft niet goed zitten
  • knop voor telescoopbuis werkt verkeerde kant op

zonnetje35 28-10-2017

zeer fijne en goede stofzuiger

Geschreven voor: Bosch BGS5222R blauw, zilver

enige tijd gezocht naar een stofzuiger die zou voldoen aan mijn eisen. Voor mijn werk, werk ik dagelijks met stofzuigers dus verwacht nogal wat van een stofzuiger en weet wat ik wel en niet fijn vind. Ik heb voor deze stofzuiger gekozen omdat hij geen stofzak heeft en zeer stil is. Ik heb een hond en die vind stofzuigers helemaal niks maar dat is niet veranderd helaas...Ik vind deze stofzuiger wel zwaarder dan mijn vorige (een dyson) maar is geen bezwaar voor mij. De stofzuiger doet wat hij moet doen en ik ben er zeer blij en tevreden mee. De hondenharen zuigt hij goed op en het legen van het stofreservoir gaat soepel en goed. Als je harde vloeren hebt maar ook vloerbedekking dan vind ik het vervelend dat je iedere keer van borstel moet veranderen. Maar ik heb alleen harde vloeren dus voor mij geld dit niet. De houder met de hulpstukken aan de telescoopbuis vind ik niet fijn. Het valt er makkelijk af of je stoot het eraf tijdens het stofzuigen. Ik had het fijner gevonden als het op een plaats bij de toestel zelf had gezeten (bijv. onder de klep ofzo). De snoer rolt trouwens ook erg soepel op. Het in elkaar zetten van de stofzuiger was erg makkelijk. Ik heb de stofzuiger nu 2 weken en hoop hier lang mee te kunnen doen want de prijs vind ik wel wat aan de hoge kant maar met de cashback actie maakt weer veel goed. Al met al ben ik zeer tevreden over de stofzuiger tot nu toe.

Pluspunten

• zeer stil geluid
  • geen stofzuigerzakken
  • makkelijk te legen reservoir
  • snoer rolt soepel op

Minpunten

• hulpstukken aan de telescoopbuis
  • verwisselen van bostel harde vloer/ tapijt

Ruud 23-10-2017

Praktisch in gebruik

Geschreven voor: Bosch BGS5222R blauw, zilver

Op zoek naar een snoerloze stofzuiger denk je eerst aan Dyson. Wat een typen en modellen als het om de zuigmonden gaat. Horend dol werden we. Zijn er geen anderen vroegen we toen. Jawel, en zie daar de Bosch. Natuurlijk zijn er ook hier meerdere modellen. Na veel en gedegen onderzoek komt dit model eruit. Voor ons als beste. Wat groter dan we wilden, toch, het gaat om het zuig resultaat en het gemak in gebruik. Prachtig. Een aanrader.

Pluspunten

• mooi van vormgeving
  • stofdoos eenvoudig verwijderbaar en te legen

Minpunten

• tja, nog wat robuust

Sophietje 07-10-2017

Een stoere uitstraling.

Geschreven voor: Bosch BGS5222R blauw, zilver

Prima stofzuiger met een krachtige motor. Veel extra's! Lange snoer en makkelijk wendbaar. Een aanwinst!

Pluspunten

• Sterke motor
  • Lange snoer

Marcel 05-10-2017

Goede zuigkracht lekker stil

Geschreven voor: Bosch BGS5222R blauw, zilver

Heb hem nog te kort om hem goed te beoordelen. Maar lijkt in eerste instantie te voldoen aan de verwachting. Enige min punt is dat de snoer niet oprolt.

Pluspunten

• Zuigkracht
  • Stil

Minpunten

• Snoer oprolsysteem

Loes jacobs 03-10-2017

N.v.t.

Geschreven voor: Bosch BGS5222R blauw, zilver

Had al verschillende stofzuigers bekeken, maar deze bosch sprong er meteen bovenuit.
Ben heel blij met lange snoer en het geluid is minimaal.
Ook heel fijn dat je geen zakken nodig hebt, ook een pluspunt voor het milieu.

Het blijkt dat je nu zelfs van stofzuigen een hobby kan maken

Marion 18-05-2017

Krachtige stofzuiger

Geschreven voor: Bosch BGS5222R blauw, zilver

Stofzuiger heeft perfecte zuigkracht en we zijn erg tevreden over het gebruik gemak. Leuke uitvinding ook dat de losse onderdelen aan de stang bevestigd kunnen worden.

Rudi 05-04-2017

Goede zuigkracht, makkelijk wendbaar

Geschreven voor: Bosch BGS5222R blauw, zilver

Makkelijk wendbaar door de 4 wieltjes, redelijk stil bij gebruik en je bent af van die stofzakken. Grote containerinhoud, reuze makkelijk. Hulpstukjes kun je bevestigen aan de buis, echter af te raden. Bij stoten liggen ze meteen op de grond.
Verder als je blijft haken met het snoer, dan rolt de machine hem meteen naar binnen.

Pluspunten

• geen stofzakken meer nodig
  • goede zuigkracht
  • wendbaar
  • stil
  • genoeg hulpstukken

Minpunten

• bij haken van het snoer, rolt deze meteen op

Aad 31-03-2017

De eerste keer één zonder zak de "Bosch BGS5222R"

Geschreven voor: Bosch BGS5222R blauw, zilver

Na jarenlang een Bosch met stofzuigerzak nu de Bosch BGS5222R. Onze eerste ervaring, een prima stofzuiger wel wat zwaarder dan de oude maar prima wendbaar door de vier zwenkwielen. Prima zuigkracht zowel op het laminaat als andersoortige vloerbedekking. Nog niet echt een mening over het gebruik van/hoe de stofopvang te ledigen.

Pluspunten

• goed wendbaar
  • stil in gebruik, luidsarm

Minpunten

• onduidelijke info snoerlengte 11 mtr. = 8 mtr.

VLBB 24-11-2016

Stil, wendbaar. Prima stofzuiger

Geschreven voor: Bosch BGS5222R blauw, zilver

Stofzuiger nu ruim een week in huis. In eerste instantie moesten we even wennen aan het gevaarte. Hij is behoorlijk aan de maat namelijk. Na gebruik zijn we verkocht. Prima wendbaar, stil en zuigt goed. Ook m.b.t. dierenharen werk hij perfect. Opzetborstels zijn eenvoudig om t wisselen. Stofzuiger is makkelijk in gebruik.

Pluspunten

• wendbaar
  • zuigkracht

Minpunten

• vrij groot

J. Meijer 16-11-2016

Erg stil en super lang koord

Geschreven voor: Bosch BGS5222R blauw, zilver

De Bosch Relaxx's ProSilence is een robuuste maar stille zaklopen stofzuiger met een goed stof filter. Hij is erg gemakkelijk in gebruik door de 4 zwenkwieltjes. Hij is dus gemakkelijk opzij te schuiven. De steel is extra lang zodat je goed rechtop kan blijven staan. Het 11 meter lange snoer geeft je een enorme actie radius zonder snel van stopcontact te hoeven wisselen. De zuigkracht is traploos in te stellen. Alles bij elkaar een geweldige stofzuiger.

Pluspunten

• Lang snoer
  • Erg stil
  • Zijwaarts te verplaatsen door de 4 zwenkwieltjes
  • Grote opvang bak
  • Zakloos

Minpunten

• Beetje zwaar

Monique 15-11-2016

Stille, krachtige luxe

Geschreven voor: Bosch BGS5222R blauw, zilver

Fijne krachtige stofzuiger, makkelijk wendbaar en stil. Bovendien een charmante verschijning. Net nieuw dus geen oordeel over duurzaamheid mogelijk

Pluspunten

• Krachtig
  • Wendbaar

EricaBaal 14-11-2016

fijne stofzuiger

Geschreven voor: Bosch BGS5222R blauw, zilver

Stofzuiger maakt erg weinig geluid voor een stofzuiger wat even wennen is want blijkbaar meet je de prestaties van een stofzuiger toch een beetje af aan het lawaai.
Uitnemen stofreservoir makkelijk, reinigen filter ook erg makkelijk.
Het lange snoer is ideaal, en ook de buis is lang dus niet bukken onder het stofzuigen.
Apparaat is wel zwaar, dat is even wennen maar rijdt daardoor wel stabiel achter je aan ( ook mede door de vier zwenkwielen eronder)

Pluspunten

• gemak
  • lang snoer
  • lange buis
  • volgt goed
  • makkelijk leegmaken

Minpunten

• gewicht
  • prijs

Hoekie 10-11-2016

Zeer stille stofzuiger met grote afvalbak

Geschreven voor: Bosch BGS5222R blauw, zilver

Ik heb voor deze stofzuiger gekozen omdat hij zeer stil is en een lange snoer heeft. En omdat bosch
een goed merk is ik heb meerdere artikelen van het merk bosch en ben zeer tevreden een dikke 9 voor de stofzuiger

Minpunten

• Een beetje zwaar

tevrede consument 08-11-2016

Zeer tevreden consument

Geschreven voor: Bosch BGS5222R blauw, zilver

2 dagen eerder een stofzuiger gekocht de BGS6PRO4, die bevalt zo goed, dat ik er nog een voor boven heb gekocht. Een iets lichtere qua motor de BGS5222R, maar deze zuigt ook nog de mat van de vloer. Ik ben blij dat ik voor Bosch heb gekozen zeer goede kwaliteit en niet zo duur. En ook nog geluidsarm.

Pluspunten

• grote zuigkracht
  • weinig geluid
  • lange snoer

Simone 05-11-2016

Fijn maar ook wat kleine minnetjes

Geschreven voor: Bosch BGS5222R blauw, zilver

Ik vind het een fijne stofzuiger: voordelen: lang snoer, weinig lawaai, solide
nadelen: ik vind de stang met voet nog best wel zwaar vergeleken met mijn oude stofzuiger, daar moet ik even aan wennen. De voet voor harde vloeren (die ik heb) is wel een stuk lichter, maar om mijn hoogpolige tapijt te zuigen moet ik die weer wisselen, dat vind ik minder handig. Snoer rolt niet in door een druk op de knop, maar door een kort rukje te geven. Daar moet ik nog even aan wennen, maar werkt wel prima.

Pluspunten

• lang snoer
  • weinig lawaai

Minpunten

• vrij zware stang/voet

Hans 04-11-2016

Lekker stil, handig in gebruik

Geschreven voor: Bosch BGS5222R blauw, zilver

Zoekend naar een stille stofzuiger, kwamen we bij deze van Bosch uit. En hij bevalt prima, zowel qua volume als qua gebruikersgemak. De stofzuiger volgt je dankzij de vier zwenkwielen, opruimen is makkelijk dankzij de telescoop-stang, hulpstukken altijd bij de hand, legen van het reservoir is ook zo gepiept.

Pluspunten

• Stil
  • Wendbaar
  • Eenvoudig in gebruik
  • Zuinig

Minpunten

• Tikje zwaar

VLBB 02-11-2016

Stil, wendbaar. Prima stofzuiger

Geschreven voor: Bosch BGS5222R blauw, zilver

Pluspunten

• wendbaar
  • zuigkracht

Minpunten

• vrij groot

vds 24-10-2016

Weinig geluid

Geschreven voor: Bosch BGS5222R blauw, zilver

Goede zuigkracht en lekker stil. In sommige reviews gelezen over een 'korte, stugge zuigslang', maar daar hebben wij geen last van.

Pluspunten

• stil
  • zuigkracht