Philips Performer Active FC8577 - Reviews

Stofopvang
stofzak
A energieklasse

De gemiddelde beoordeling is gebaseerd op de 50 reviews die zijn achtergelaten op Kieskeurig.nl.

dhrsmith 12-12-2016

krachtige stofzuiger

Wij hadden hiervoor een Philips stofzuiger en daar hebben we lang mee gedaan.
Opvallend zijn de nieuwe handige hulpstukken. Vooral de borstel sls je de stang verwijderd is heel handig voor de trap en de bank.
We hebben er ook een voor mijn moeder aangeschaft. Zij heeft longklachten en belang bij een goed werkende stofzuiger.
Daarnaast is zij fysiek niet in staat tot veel inspanning en is deze stofzuiger licht en wendbaar en niet zwaar in het gebruik.

Pluspunten

• mooi design
  • grote zuigkracht
  • handige hulpstukken
  • werkt niet zwaar

Minpunten

• wat lawaaiig

Sander van Dijk 08-03-2018

Erg Slim

Prima stofzuiger. Maar wat super slim van de jongens van de Mediamarkt om een model te laten maken voor je eigen winkel! Als je zoekt op de product naam en cijfers vind je maar een winkel en heb je dus niks aan prijs vergelijk of laagste prijs garantie. Want er is geen een winkel die dit type verkoopt. Nog maakt top, jongens van Mediamarkt zo houdt je de aandeelhouders tevreden. Een stofzuiger voor 15 euro laten produceren en verschepen en ons hier 150 eurootjes laten aftikken! Dankjulliewel en ik hoop dat de stofzuiger 15 jaar mee gaat, al heb ik hier over mijn twijfels. Maar eerlijk is eerlijk het is een mooie machine met veel zuigkracht en een standaard hepa filter, dat vind ik dan weer erg fijn.

Pluspunten

• Standaard S-bag
  • Standaard hepa filter
  • Compleet uitgevoerd met asseccoires

Minpunten

• Type speciaal voor Mediamarkt
  • Geen prijs concurrentie

Kal72 08-12-2016

Ik ben aangenaam verrast

Het fijne aan deze stofzuiger vind ik dat hij compact is, makkelijk wendbaar, een rubbere stootrand rond de zuigmond heeft ter bescherming van meubels, plinten ed.
Daarnaast zit het extra hulpstuk aan de slang vast, zodat je makkelijk kunt switchen van gewoon stofzuigen naar bv kleine kiertjes of plintjes.
Enige minpuntje zoals bij veel stofzuigers de snoer had wat mij betreft wat langer gemogen

oktober2017 24-02-2018

Niet erg gebruiksvriendelijk. prijstechnisch aantrekkelijk.

De FC8577 valt tegen op de volgende punten:
-Maak meer geluid dan de vorige stofzuiger en neem toe naarmate de stofzak voller word.
-Relatief kort bereik, net te kort snoer. Let hierop bij aankoop.
-Erg snel oprollend snoer waardoor de stekker regelmatig erg hard tegen de stofzuiger of iets anders aankomt of het snoer blokkeerd omdat het in de knoop raakt. Zorg dat handen en voeten uit de buurt zijn.
-De draaitop, de draaibare stofzuigerslang aansluiting op de stofzuiger blokkeerd tijden het verrijden regelmatig in de verkeerde stand waardoor de stofzuiger de verkeerde kant uit rijd en daardoor tegen objecten aanrijd. De objecten kunnen hierdoor beschadigd raken. Ook de stofzuiger heeft hierdoor al meerdere beschadigingen opgelopen waarbij opvalt dat de behuizing wel erg kras gevoelig is.

Het zeer slecht functioneren van het draai gedeelte van de stofzuigerslag is wel het grootste irritatie punt van de stofzuiger en maakt dat ik deze stofzuiger niet kan aanraden op gebruiksgemak.
Daarnaast is de vergrendeling van de borstel die is gemonteerd aan de slang / handvat zeer matig en schuift deze frequent naar onderen. Het schoon zuigen van de borstel gaat alleen met een andere stofzuiger of een tweede stang met zuigmond en is erg onhandig

Het schuifje van de zuigkrachtregeling verschuif ook erg makkelijk waardoor de zuigkracht ongewild word vergroot of verkleind.

Pim 27-12-2017

Werkt prima

Stofzuiger met veel traploos instelbaar vermogen. Presteert prima op dat vlak.
Minpunten zijn het korte netsnoer, de korte slang en het geluid.

Pluspunten

• Hoog vermogen

Minpunten

• Kort netsnoer
  • Korte slang
  • Hoog storend geluid

Anjaar15 04-07-2017

Zuigkracht is uitstekend voor onze zware tapijt!

Stille en zeer goede zuigkracht! Voor onze zware tapijt een geweldige uitkomst ten opzichte van onze oude stofzuiger(kacher).Zuigt onze tapijt weer mooi in zijn oorspronkelijke staat.

Jeroen 28-06-2017

Onhandig korte slang

Ik heb deze stofzuiger inmiddels een jaar. Na een jaar kan ik wel stellen dat het echt een onding is. De slang is met 145cm veel te kort, Als je even iets zonder de stang wil zuigen dan is dit veel te kort. Continu ben je dan aan de stofzuiger aan het trekken. De stofzuiger even snel oppakken is er niet bij aangezien er alleen aan de voorkant een handgreep zit. Ik heb al geprobeerd via een onderdelenwinkel een andere slang te krijgen maar helaas past dat niet op dit type stofzuiger. Internet biedt ook geen oplossing. Verder is de rubberen stootstrip onhandig omdat de stofzuiger daardoor overal achter blijft zitten. Het snoer is te kort. De zuigkracht? Tja... als je een 2400 watt Philips stofzuiger hebt gehad dan is dit natuurlijk een aanfluiting. 650 Watt is nou eenmaal niet veel. De stofzuiger is wel stil maar ik heb liever een stofzuiger die wat luidruchtiger is en dan ook fatsoenlijk zijn werk doet. Kortom: een afknapper! En als iemand een oplossing weet voor de te korte slang: ik hoor het graag!

Pluspunten

• uitschuifbare stang

Minpunten

• Veel te korte slang
  • Te kort snoer
  • Rubberen stootbumper is onhandig
  • geen fatsoenlijke handgreep
  • Zuigkracht is niet echt indrukwekkend

Ellen 09-06-2017

Te duur voor zijn prestaties

Ik heb deze stofzuiger nu ongeveer een half jaar terug gekocht bij de Media Markt. Ik ben zojuist aan het stofzuiger en schrijf deze review ook wel een beetje uit frustratie. Hiervoor had ik een Miele stofzuiger. Ik was op zoek naar een lichtere stofzuiger, dan de Miele. De Philips stofzuiger is zeker lichter. Alleen ben ik helaas niet tevreden. Ik heb in mijn huis alleen maar harde vloeren. Door de borstel schuift hij het stof heen en weer. Je moet wel drie keer over dezelfde plek heen wil hij alles opzuigen. En hij rolt ook niet lekker achter je aan je moet iedere keer aan die slang trekken. Als hij stuk is ga ik zeker weer voor een Miele betaal dan iets extra maar dan heb je een veel krachtigere motor en dan is hij maar wat zwaarder maar dat neem ik dan op de koop toe. (ik heb voorheen ook in de Horeca gewerkt met Nilfisk stofzuigers dit zijn ook degelijke stofzuigers) Maar deze Philips is geen aanrader. De prijs kwaliteit verhouding voor deze stofzuiger is te duur. Kan je beter of een duurdere stofzuiger kopen of een hele goedkope.

GijsjeGoochem 17-01-2017

Fijne stofzuiger

Voor ons een prima stofzuiger met handige accessoires zoals een borstel voorop de handgreep, dus snel te gebruiken.
Wendbaarheid is ook erg goed en hij ziet er mooi uit.

Mprinsen 12-12-2016

Prima stofzuiger

De stofzuiger heeft goede zuigkracht en is niet te zwaar. Dit is erg prettig, ook voor bijvoorbeeld het stofzuigen van de trap. Hij stofzuigt makkelijk en licht. De afgeronde hoeken van de stofzuigermond vind ik een nadeel. Daardoor heb ik het idee dat ik lastiger in hoeken kan stofzuigen.

Pluspunten

• Zuigkracht
  • Licht gewicht

Minpunten

• Vorm stofzuigermond

hmmm 10-12-2016

Doet wat er beloofd wordt

ik kan alleen maar positief zijn over de Philips Performer Active Stofzuiger.Zorgt er voor dat de vloer stof- en haarvrij is. Makkelijk en vlot in gebruik door dat de stofzuiger zo licht is.

Pluspunten

• mooi design
  • makkelijk in gebruik
  • uitschuifbare steel

Minpunten

• het snoer mag langer

mnl1974 10-12-2016

lang snoer, wendbaar, stiller

door lang snoer hele kamer in 1 keer kunnen stofzuigen. relatief stil, en makkelijk wendbaar. Mooi design is ook meegenomen

Pluspunten

• lang snoer
  • wendbaarheid

Minpunten

• kleine stofzak

Caroline 10-12-2016

Krachtig en licht gewicht

Ik vind deze stofzuiger compact, niet zwaar maar iets minder wendbaar model. Zeer handig is de rubbere stootrand aan de zuigmond ter bescherming van je meubels, plinten ed. De extra hulpstukken zitten vast aan de stang van de stofzuiger wat zeer gemakkelijk is om het meteen in handbereik te hebben. Zeer goede zuigkracht
De kabel had iets langer mogen zijn.

Pluspunten

• licht in gewicht
  • compact
  • zeer goede zuigkracht

Minpunten

• minder wendbaar
  • korte kabel

Veerle 09-12-2016

Licht toestel, gemakkelijk in gebruik

Dit toestel weegt niet te zwaar en is heel wendbaar. De vormgeving is handig omdat die niet volledig vierkant is en aan de zijkant zijn er ook borstels voorzien, zodat al het stof en de vuiltjes mee opgenomen worden. Het uitschuifbare gedeelte is ook gemakkelijk in gebruik en bevat eveneens borstels, ideaal om kruimels en dergelijke snel weg te werken. De kabel is lang genoeg, ideaal toestel voor mij.

Pluspunten

• licht in gewicht
  • borstels aan zijkant

lindaf 09-12-2016

Fijne krachtige stofzuiger

Ik vind dit model een erg fijne stofzuiger. Hij is erg licht dus hij is makkelijk op te tillen om de trap te doen of gewoon om naar boven te tillen. Hij heeft een goede zuigkracht en het fijne is ook een allegiefilter erin. Het is ook een klein model en handige stootrubbers erop zodat ie niet je meubels beschadigd. Het enige wat ik jammer vind is dat het snoer wel iets langer hand mogen zijn.

Pluspunten

• Krachtig
  • Allegiefilter erin
  • Licht in zijn gewicht

Minpunten

• Snoer iets te kort

Carolyn 08-12-2016

krachtig lichtgewicht

De Philips Performer Active doet helemaal wat ik verwacht: stof en vuil opzuigen tot in de kleine puntjes. Dankzij de sterke zuigkracht is het geen moeite om zowel vloeren als zetels schoon te krijgen. De haren van onze witte kat verdwijnen van mijn stoffen zetel dankzij het moderne tussenstuk. Een klein nadeel: de draad is wat korter dan van mijn vorige Philips-model: inventief zijn is de boodschap, maar dat heb ik er graag voor over. Een groot voordeel is ook het lichte gewicht van het toestel, ik kan er makkelijk de trap mee op en af.

Pluspunten

• licht
  • krachtig, ook voor kattenharen

Minpunten

• kort snoer

Pascale 08-12-2016

fijn compact wendbaar model

Ik vind dit model, fijn compact en wendbaar. Er zit een rubbere stootrand aan de zuigmond ter bescherming van je meubels, plinten ed. Het extra hulpstuk zit vast aan de stang wat het makkelijk maakt om te switchen.
Enige minpuntje wat veel stofzuigers hebben de snoer zou iets langer mogen.

Pluspunten

• rubbere stootrand
  • compact en wendbaar
  • hulpstuk vast aan stang

Minpunten

• snoer zou wat langer mogen zijn

Fred1976 08-12-2016

Handig, compact en licht toestel

Dit toestel is handig in gebruik. Compact, makkelijk hanteerbaar en weinig belasting voor de rug. Minpunt is d plaats dat het inneemt bij het opbergen.

Pluspunten

• Compact
  • Handig
  • Licht

Minpunten

• Plaats bij opruimen

Sab37 08-12-2016

Zeer fijne stofzuiger!

Zeer gebruiksvriendelijke stofzuiger. De zuigkracht is simpel aan te passen en hij volgt je goed. Heeft een rubberen stootrand waardoor hij langs je meubels glijd en geen beschadigingen maakt. De steel is uitschuifbaar en erg lang, nooit meer bukken tijdens het stofzuigen. Heeft een ingebouwde zachte borstel. Ik ben erg tevreden!

Pluspunten

• Lange uitschuifbare steel
  • zuigkracht simpel instelbaar

Mieke82 07-12-2016

licht compact toestel

Dit toestel is een licht en compact toestel waardoor je het vlot kan meenemen van het ene verdiep naar het andere. Absolute pluspunt is het borsteltje die vastgemaakt is aan de borstelsteel, waardoor je het er niet steeds of en af hoeft de klikken. Minpunt zijn de grote wielen, waardoor het toestel niet zo wendbaar is.

Pluspunten

• licht en compact
  • borsteltje is vastgemaakt op de steel
  • goeie aanpasbare zuigkracht

Minpunten

• grote wielen maken het toestel minder wendbaar