Bosch BSGL53192 - Reviews

Stofopvang
stofzak
A energieklasse

De gemiddelde beoordeling is gebaseerd op de 8 reviews die zijn achtergelaten op Kieskeurig.nl.

6,1

markmvw 05-06-2016

Slechte afwerking, matige zuigkracht!

6,5
Na jaren een Miele stofzuiger te hebben gebruikt, was ik op zoek naar een zuiniger en lichter model voor de trappen. Na veel speurwerk kwam ik bij deze Bosch terecht. Op het eerste gezicht ziet deze stofzuiger er robuust uit en is erg licht. Helaas zijn de gebruikte materialen (vooral de hulpstukken en de klep) van zeer slechte kwaliteit. Het plastic breekt heel snel. Er ontbreekt een schuifje voor de zuigkracht te regelen aan het pistool, de zuigmond maakt erg veel krassen en herrie op het laminaat, nietjes en konijnenkeutels bijvoorbeeld zuigt hij niet op. Ook niet in de hoogste stand. De stofzak vouwt zich niet goed uit, waardoor hij vaak verstopt zit en helemaal geen zuigkracht meer heeft. Ook mis ik een plumeau bij deze stofzuifer, waardoor ik er één heb moeten aanschaffen. Helaas heb ik de doos al weggegooid, anders had ik de stofzuiger terug gestuurd. Leuk zo'n A-label...

Kees Kaslander 12-09-2017

Stil

Een prettige stofzuiger in het gebruik. Qua geluid valt het mee zeker als je niet de maximale zuigkracht gebruikt. Ik las van iemand die 1.82 m is dat de stang te kort is, maar daar heb ik niets van gemerkt en ik ben 10 cm langer. Ik vind het mooi dat er een lang snoer is, want ik kan het huis stofzuigen zonder de stekker te verplaatsen. Er zitten twee zuigmonden bij voor harde vloeren en voor tapijt met harde vloeren. De onderdelen zijn makkelijk te wisselen. Wij zijn er blij mee.

A. Vlaar 21-02-2018

prima stofzuiger

Met argumenten als kwaliteit en lengte van de zuigbuis kozen wij 20 jaar lang voor Miele stofzuigers. Vervanging van de zuigmond was vaker dan ons lief was aan de orde en geen (financiëel) grapje. Bosch dus deze keer, van een type dat zichzelf zou hebben bewezen. Bevindingen; (heel) lang snoer! Zuigt uitstekend op plavuizen en houten vloer. Dit gaat krasloos, snel en licht met de bijgeleverde parketzuigmond.
Zuigbuis was by far te kort (wij zijn 182+ cm) maar goed op te lossen met toevoegen van een stuk zuigbuis van 50 cm tussen handgreep en telescoopsteel in (voor Eu 7,- zie Saroparts.nl ). Uitvoering (veel) lichter dan ons vorige apparaat wendbaarder en gemakkelijk te verplaatsen. Buizen en accessoires lichter uitgevoerd. Of dit resulteert in minder duurzaamheid gaan we ontdekken. Al met al een fijne stofzuiger voor een keurige prijs.

Pluspunten

• actieradius 15 mtr door lange snoer
  • prijs
  • gewicht
  • meegeleverde parketborstel voor gladde vloeren
  • grote stofzuigzak

Minpunten

• zuigbuis te kort voor lange(re) mensen
  • (mss) lichte uitvoering buizen, accessoires

Nrg 30-03-2017

Groot bereik

Prima stofzuiger met een lekker lang snoer. 1 x inpluggen en ik kan de hele benedenverdieping stofzuigen inclusief de keuken.
De slang is goed flexibel en makkelijk aan te sluiten. De zuigmond voelt wel van kunststof maar voor laminaat is dit prima. Bij een houten vloer zou ik de parketborstel gebruiken die erbij zit. Het snoer rolt goed op. Bij mijn andere stofzuiger moet ik soms een beet je sturen, bij deze niet. Snoer kan op elk gewenste lengte uitgetrokken worden. Hij heeft een goede zuigkracht op laminaat, is wendbaar en is redelijk stil. Kortom een prima stofzuiger met goede stootranden voor een prima prijs.

Pluspunten

• Lang snoer
  • Wendbaar
  • Goede zuigkracht

Minpunten

• Zuigmond had wat luxer gemogen

Arco 20-02-2018

Waardeloze stofzuiger

Deze stofzuiger destijds aangeschaft vanwege de goede klassering voor reinigingsklassen. Altijd ook erg tevreden geweest over Bosch, dus de keuze lag voor de hand.

Maar wat een teleurstelling! Stof zuigt hij misschien nog net op, maar alles met een gewicht groter dan dat van een kleine zandkorrel blijft liggen.

Zuigen doet hij inderdaad prima (zit steeds vast aan het kleed...), maar met snelheid lucht verplaatsen, ho maar. En laat dat laatste nou net zijn wat een stofzuiger vooral moet doen, zonder flow slobbert ie het vuil niet naar binnen.

Zuigkracht kost geen vermogen; hoera: een klasse A stofzuiger! Lucht verplaatsen vereist wel motorvermogen, maar dat doet ie niet meer. En dus doe ik er 4x zo lang over om mijn huis niet schoon te krijgen, tel uit je winst. Lang leve het milieu; op naar een frituurpan met 50 watt vermogen...

Kortom, een waardeloos, fout ontworpen ding.

Pluspunten

Minpunten

• Alle vuil blijft liggen

Ronald1973 12-11-2017

Stofverplaatser

Geen aanrader.
Deze stofzuiger verplaatst stof ipv dat hij het opzuigt.
Zeer slecht met weinig zuigkracht.

wilnijv 05-08-2016

Zuigt uitstekend, op harde en zachte ondergrond

Na wat problemen met de zuigbuis de losschoot, de gebruiksaanwijzing is gelezen,
en het bleek dat de buis verkeerd om gemonteerd was. Goed lezen is wel belangrijk voor het klik systeem.

johan muller 14-04-2016

manco zuigmond

stofzuiger voldoet prima. 1 heel vervelend ding is deat de aansluiting van de zuigmond iedere keer van de stang afschiet. Is heel iritant.