Bosch BGS6PRO4 titanium

De gemiddelde beoordeling is gebaseerd op 8 goedgekeurde reviews die zijn achtergelaten voor de Bosch BGS6PRO4 titanium op Kieskeurig.nl. Deze beoordeling wordt berekend door de som van de reviewscores te delen door het aantal reviews.

7,7

Methusalina 09-05-2017

Zuigt goed, onderhoud een ramp

Geschreven voor: Bosch BGS6PRO4 titanium

Deze stofzuiger zuigt goed, maar is voor de rest een ramp. Na iedere zuigbeurt moeten reservoir, zeefje en sponsje grondig worden schoongemaakt. De grote zeef loopt snel vol en vervolgens slaat de stofzuiger bij intervallen af. Het drogen na de schoonmaak duurt minstens een dag. Waarschuwing: zuig geen boorstof (stof, en dus geen puin) op, want de boel ontploft en grote wolken stof verplaatsen zich door de woonruimte. Aangezien het stof zich in de binnenkant van het apparaat op onbereikbare plaatsen ophoopt, wordt dat bij iedere zuigbeurt (nu nog, na 3 jaar) weer vrolijk naar buiten geblazen. Klagen bij Bosch of de leverancier heeft geen zin; je mag het apparaat naar Tiel brengen (ik woon in het westen van het land en daarna ook weer ophalen); geen optie dus. Niet kopen dus.

Pluspunten

• zuigt goed

Minpunten

• blaast stof naar buiten
  • schoonmaken zeer omslachtig
  • slaat af door sensor control
  • apparaat is loodzwaar

keess 30-04-2017

pro 04 bagless de beste ooit!

Geschreven voor: Bosch BGS6PRO4 titanium

Met de Pro4 is mijn hoogpolig tapijt is nu echt schoon. Stofreservoir ledigen is vrijwel stof vrij en een fluitje van een cent.

Pluspunten

• makkelijk te hanteren
  • goede hulpstukken

Minpunten

• snoer liever 14 dab 11 meter

Olaf 07-04-2017

Goede zuigkracht, redelijk stil, meerdere borstels

Geschreven voor: Bosch BGS6PRO4 titanium

Goede stofzuiger, zuigklasse A, ook voor tapijt.
Hij rijdt makkelijk. Goede reikwijdte, maakt alleen iets meer geluid dan de broers die ik in de winkel gehoord heb. En is relatief zwaar en groot. Dit is voor mij geen probleem.
Met de borstels is er voor elke ondergrond wel een borstel. Zelfs een turboborstel met roterende borstel erin die het vuil uit het tapijt losklopt.
Laat zich gemakkelijk reinigen. Ook fijn dat je niet steeds een nieuw luchtfilter moet kopen zoals bij andere merken.

De slang is van textiel, scheurt dus niet zoals bij plastic slangen.

Pluspunten

• Stevige slang van textiel
  • Relatief stil
  • Luchtfilter is wasbaar, hoeft niet vervangen

Eindschoonmaak 26-11-2016

werkpaard

Geschreven voor: Bosch BGS6PRO4 titanium

Wij gebruiken deze stofzuigers in ons recreatiebedrijf. We zouden 2 zakken per week verbruiken, reden om bagless te gaan. We hebben Dyson en Philips geprobeerd. Twee jaar geleden de eerste bosch gekocht nu de laatste Philips eruit en een tweede bosch. Ik zie dat het ontwerp is aangepast. De slang heeft een buitenlaag gekregen. De parket zuigmond is breeder. Aan het einde van de slang zit nu een handvat.

Pluspunten

• zeer degelijk
  • lang snoer
  • goede service

Minpunten

• oprolmechanisme snoer

Karin 27-10-2016

Krachtige stofzuiger

Geschreven voor: Bosch BGS6PRO4 titanium

Een krachtige stofzuiger die niets laat liggen, hondenharen, kattenharen, geen geur achterlatend, top stofzuiger

Pluspunten

• krachtig

Minpunten

• zwaar

Inkiepinkie 09-10-2016

Degelijke stofzuiger

Geschreven voor: Bosch BGS6PRO4 titanium

Stofzuigerslang is van degelijk materiaal. Minder geluid dan mijn vorige stofzuiger. Erg prettig om zuigsterkte te kunnen instellen. In omschrijving bij Coolblue stond dat er geen handvat en geen telescoopbuis aanwezig zou zijn. Dit is echter wel het geval. Net binnen en blij met mijn nieuwe aankoop.

Pluspunten

• diverse hulpstukken
  • regelbaar zuigsterkte

Minpunten

• zwaarte
  • omvang apparaat

Jp 11-06-2016

Stil en Krachtig

Geschreven voor: Bosch BGS6PRO4 titanium

Stille en Krachtige stofzuiger met een erg goed zuigresultaat. Voelt erg degelijk aan, maar is een beetje aan de zware kant. Veel accessoires inbegrepen, mis alleen een klein (rond) borsteltje.

Marc 02-06-2016

Goede stofzuiger maar met verbeterpuntjes.

Geschreven voor: Bosch BGS6PRO4 titanium

Over het algemeen genomen is het een zeer goede stofzuiger. Zeer stevige slang makkelijke handgreep goed volgbaar tijdens het stofzuigen. Wel zijn er een aantal verbetering's punten:

Het snoer aan de stofzuiger is erg kort dit betekent dat je in een gemiddeld huis van drie kamers regelmatig andere stopcontacten moet zoeken. Het snoer rolt automatisch op zodra je eventjes aan het snoer het werkt, dit werkt niet praktisch op het moment dat je aan het stofzuigen bent en het snoer is te kort aan het worden. Het snoer rolt zich dan namelijk op tijdens het stofzuigen.

De stofzuiger wordt uiterst compleet geleverd met de vele verschillende voeten onder andere ook een pakket voet. Nadeel bij alle voeten is dat deze plat op de grond gehouden moeten worden omdat de zuigkracht anders verdwijnt. Met name bij de pakket voet levert dit nog wel eens problemen op als je bijvoorbeeld onderkasten of een bankstel moet zuigen.

Het geluidsniveau is zelfs op de allerhoogste stond zeer acceptabel tot dat er vuil opgezogen is. Door de stofloze zak waar in de cycloon rond draait maakt het opgezogen vuil behoorlijk wat lawaai. In mijn voorbeeld is het katten grind dat opgezogen wordt een heel veel lawaai maakt in de opvang bak.

De wielen volgen goed maar over het snoer heen rijden leverd problemen op waardoor je de stofzuiger dus regelmatig moet optillen, dit vereenvoudigd niet het gemak en snelheid van het stofzuigen.

Wat ook jammer is dat er geen valse lucht aangezogen kan worden door een schijf op de handgreep. Op het moment dat je overgaat van een gladde vloer naar bijvoorbeeld een vloerkleed moet je de zuigkracht ver terug regelen terwijl dit ook kan met wat valse lucht aan zuigen.

Het gewicht is zeer acceptabel en de stofzuiger is door middel van het grote handvat erg makkelijk te verplaatsen. Wel is hij behoorlijk van formaat en daar moet men toch wel rekening mee houden.

Qua design heb ik weinig opmerkingen, persoonlijk vind ik dat het er ook niet toe doet, stofzuigen moet zijn werk doen en hoe hij er nu uitziet is voor mij niet belangrijk.

Als laatste heb ik bij duurzaamheid een negen gegeven, daar kan ik nu eigenlijk nog geen goed beeld van krijgen maar gezien de uitvoering van de stofzuiger, de stevige materialen die er gebruikt worden ga ik er vanuit dat hij een grote duurzaamheid heeft.