Miele Complete C3 Black Diamond EcoLine zwart

De gemiddelde beoordeling is gebaseerd op 29 goedgekeurde reviews die zijn achtergelaten voor de Miele Complete C3 Black Diamond EcoLine zwart op Kieskeurig.nl. Deze beoordeling wordt berekend door de som van de reviewscores te delen door het aantal reviews.

7,6

Huisman 12-02-2023

Niet kopen

2,5 jaar geleden gekocht. Uitermate goede zuigkracht totdat hij uitviel en niets meer deed. Garantie net verlopen. Miele reageert dat hij ter reparatie aangemeld kan worden. Maar de kosten zijn niet in de garantie.
Duurzaamheid zeer slecht. Navraag bl8kt de print te zijn die bij deze machines snel kapot gaat en bekend is bij Miele.
Jammer dat een zo sterk merk niets doet dit soort klachten.

Geen aanrader.

Pluspunten

• Zuigkracht
  • Lang snoer

Minpunten

• Duurzaamheid
  • Prijs kwaliteit

j*************@z******* 01-02-2023

geen aanrader

Vijf jaar geleden wilde wij onze oude Miele voor boven gebruiken die is al jaar 14 jaar oud en zuigt nog prima.
Dus de C3 gekocht voor de benedenverdieping en die doet het nu al niet meer. In het snoer zitten breuken.
Altijd heel netjes mee om gegaan maar het komt door het oprolsysteem waardoor de breuk ontstaat. Dit is een probleem die veel voorkomt bij dit type (zie internet) Nu een paar keer geplakt maar nu doet de stofzuiger niets meer. Contact gehad met de servicedienst van Miele en die geven aan dat er dan een nieuw haspel in moet en dat moet ik zelf betalen. Ik vind dit geen service voor zo'n dure stofzuiger van 289,- de kosten voor de haspel zijn 89,77 en dat kan het beste gedaan worden door een service monteur van hun. Die kosten komen er dan ook nog eens bij dus ongeveer totaal 170,-
Nu weet ik dus zeker dat ik NOOIT GEEN MIELE meer neem. Want de slogo miele er is geen betere dat gaat niet meer op tegenwoordig.

Pluspunten

• zuigt goed

Minpunten

• gaat snel kapot

g*******@h********** 06-01-2023

Echt Miele! TOPSTOFZUIGER!

Miele weer gekocht omdat onze oude stofzuiger het begaf (aan/uit knop kapot) na vele jaren.
Deze bevalt prima; goede zuigkracht die regelbaar is. Prima borstels en toebehoren, zoals gewend.
Deze stofzuiger is superfijn en licht qua bediening en 'rijden en wendbaarheid'!
Alles in het kort : TOP STOFZUIGER!

Pluspunten

• prima in te stellen op zuigkracht
  • wendbaarheid en superlange snoer

Minpunten

• maakt wel geluid
  • je hoort wieltjes van de stofzuigermond

a*************@g******** 09-11-2022

Zware jongen met korte slang

Zuigt prima en maakt weinig lawaai ook op de zwaarste stand. Een zware stofzuiger die je steeds achter je aan sleept. De slang is vrij kort dus de stofzuiger loot tegen je hiel enkel aan. En daarbij kan je ook slecht op kasten en hoge plekken zuigen. De stofzuiger loopt ook vast op z’n eigen snoer. Dat is wel iets om steeds op te letten.

Peter 28-03-2021

Nooit meer Miele

Binnen twee jaar rolde het snoer zichzelf steeds op tijdens stofzuigen, het defecte onderdeeltje was niet los te verkrijgen dus het oprolmechanisme maar vastgezet met een tie-wrap. De vergrendeling van de 'schuif' plumeau op de pistoolgreep afgebroken, hier maar een elastiekje opgezet. De pistoolgreep is op twee punten gebroken, alles helemaal in de tape gezet. Inmiddels 5 jaar verder en een stofzuiger die bij elkaar wordt gehouden met elastiek, tape en tie-wrap. Miele is al lang geen Miele meer en bij ons in huis komt geen enkel duur Miele apparaat meer binnen

Mathilda 11-06-2018

Snelle slijtage van het mondstuk.

Sinds 2 jaar onze 3e Miele stofzuiger. Kwalitatief worden ze slechter. Plastic onderdeel (mondstukhouder/stanghouder) gaat ook, voor de tweede keer erg snel kapot. Staalpinnetje komt ook los te zitten en kans op verwonden is aanwezig. De huidige stofzuiger is binnen twee jaar, vanwege motorische mankementen, twee maal kapot geweest. Tevens rolt de snoer zich spontaan, vanzelf op, tijdens het stofzuigen. Kortom, de eerdere goede ervaringen, nemen af. Voor ons geen Miele stofzuiger meer, helaas.

Truida 07-06-2018

Prima stofzuiger

Héél blij met mijn Miele stofzuiger, zuigt prima plavuizen en het kleed. Ook de uitschuifbare steel zodat je rechtopstaand kan stofzuigen is ideaal voor mensen met rugklachten. Hulpstukken altijd bij de hand. Geen negatieve opmerkingen.
Ik ben gewoon tevreden en raad deze stofzuiger aan!

Hans van Stralen 27-03-2018

Miele C3 Black Diamond Ecoline

De stofzuiger werkt uitstekend, maar de grootste ergernis is het snoer.
Het snoer valt niet op de grond, maar blijft hier en daar hangen achter een
stoel of een tafel .
Ook krult het snoer op, zodat je moet oppassen, dat je niet struikelt.
Of andere personen die kunnen struikelen over het snoer, die in dezelfde ruimte aanwezig zijn.
In de vorige series waren de snoeren beter.
Na gebruik kost het oprollen ook veel meer moeite.

Pluspunten

• zuigt uitstekend
  • goed instelbaar

Minpunten

• snoer een drama
  • na gebruik oprollen drama

Clementina Kot 17-10-2017

Krachtige, energiezuinige, compacte stofzuiger. Aanrader.

Deze stofzuiger is energie zuinig en toch heel krachtig. Heel compact. De extra zuigmondjes altijd bij de hand. Hij heeft verschillende extra functies om de zuigkracht te regelen. Goed voor het zuigen van tapijt, maar ook voor gladde vloeren. Echt een aanrader.

Pluspunten

• Energie zuinig
  • Weinig toeren, toch krachtig
  • Compact
  • Lang snoer en lange slang
  • Tiptoi om de zuigkracht te regelen

Anita 16-09-2017

Prima stofzuiger

Na 2 keer een Siemens en daarna een zakloze Philips was ik helemaal klaar met Siemens (m.n. vaak de wieltjes stuk) en Philips (na 2 jaar zomaar stuk en waardeloos wat betreft zuigkracht na enkel weken zelfs met nieuwe, dure filters) .
Uit de omgeving mensen positief gehoord over de Miele en inderdaad; we hebben hem nu enkele maanden en zijn er zeer tevreden over!
Makkelijk in gebruik, rijdt goed, goede verstellingsmogelijkheden en hij zuigt goed. We moeten zelfs vaak de zuigkracht aanpassen naar beneden omdat hij anders aan de vloer vastzuigt.

DD 25-08-2017

Fantastische stofzuiger

Ik had hiervoor een stofzuiger van Siemens. Misschien was ie wel vijfde hands ofzo, maar hij deed het in ieder geval niet echt goed meer. Miele gekocht na het lezen van de reviews en het lezen van de testen van de Consumentenbond. Hij had zeer goede resultaten; wat me opviel was dat hij de tapijten zo goed zuigt. Dat is zeker het geval, maar alles zuigt ie goed. Het fijne aan een nieuwe stofzuiger is dat hij het gewoon doet als je hem aanzet; de borstel aan en uit zetten op de kop loopt vlekkeloos en je kunt de arm moeiteloos in- en uitschuiven.

Er stond ergens dat hij ook fijn voor lange mensen is. Ik ben zelf 1.72 en vind het het fijnst de arm zo lang mogelijk te maken en dan is ie voor mij goed. Vraag me af of je er als volleyballer van 2.10 m wel lekker mee kunt zuigen......De stofzuiger is zeer krachtig en kan mooi afgesteld worden op hetgeen je gaat zuigen, dus dat is erg fijn. Er zitten allerlei accessoires bij die bovenop de stofzuiger onder een klep verborgen zitten, ook erg handig voor als je de bank wilt zuigen met een zacht mondstuk bijvoorbeeld.

De reden dat ik nu een review schrijf, is dat ik net stofzuigerzakken heb besteld van Miele.nl zelf.....toch, want ik wilde natuurlijk eerst voor het goedkope alternatief gaan; 20 zakken voor 20 euro, maar ik had ook ergens gelezen dat Miele geen garantie biedt op het moment dat je niet de originele zakken hebt gebruikt. Daar kun je natuurlijk een beetje om liegen, maar ik dacht laat ik voor de eerste keer dan toch maar de echte kopen. Heb een XXL pak gekocht en met de voucher van Miele met een kortingscode (10%; zit bij de stofzuiger in als het goed is), krijg je dan 16 zakken voor 40 euro. Veel duurder, maar bij dit pak krijg je er ook vier motorfilters en vier uitblaasfilters bij en dat zit niet bij het alternatieve product. Miele zegt dat je er vier jaar mee kunt doen, dus dan zal ik toch eens elke week moeten gaan stofzuigen wil ik dat waarmaken.

Kortom, een geweldig ding (al was ik niets gewend natuurlijk); ik kan hem iedereen aanraden!

Pluspunten

• Accessoires voor bank of fragiele zaken.
  • Arm redelijk lang uit te schuiven.
  • Goede krachtige zuiger.
  • Mooie stofzuiger; ik heb de zwarte.
  • Twee mogelijkheden de stang aan de romp te haken

Minpunten

• Het enige wat ik kan bedenken: prijzige Miele zak

Nadine 22-08-2017

Goede stofzuiger

Zelf ben ik bijna geen andere stofzuiger gewend dan een Miele stofzuiger. Hij doet goed zijn werk, makkelijke bediening. Zoals ik van een Miele stofzuiger gewend. Nadeel is dat de zuigmond niet denderend werkt. (Bij andere miele stofzuigers had ik hetzelfde probleem) Verplaatst het meer dan dat het echt in één keer opzuigt. Heb er zelf een ander mondstuk op gezet die ik fijner vind.

Pluspunten

• Makkelijker bediening
  • Goede zuigkracht
  • lang snoer

Minpunten

• Zuigmond werkt niet lekker mee

Daniëlle 20-08-2017

lekker licht

Lekker licht om de trap op te tillen. Zuigt goed, fijne zuigmond. Lekker lange snoer. Alleen het geluid vind ik iets te veel

Pluspunten

• lange snoer
  • fijne zuigmond

Minpunten

• geluid

Alex 06-08-2017

Minder watt, gelijke zuigkracht!

Ik ben het totaal niet eens met de vorige review. Wij hadden een Black Pearl met 2200 watt vermogen, die ging defect (door per ongeluk water op te zuigen) en hebben nu deze Black Daimond Ecoline met 800 watt. Deze zuigt als een tierelier, de stofzuiger moet vaak op een lagere stand gezet worden omdat door de zuigkracht b.v. een kleed eraan blijft plakken. Het is absoluut geen mindere werking dan die van de Black Pearl met hoog vermogen.

frederiek 10-07-2017

stofzuiger is licht in gewicht en wendbaar

Na lange twijfels over het kopen van een nieuwe stofzuiger, bleek deze bij de consumentenbond precies wat we zochten: een zuinige, schone stofzuiger met een makkelijk te bedienen zuigmond.

Ihendriks 08-06-2017

Uitstekende stofzuiger

een paar maanden geleden heb ik een miele stofzuiger gekocht. sinds dien geen spijt van, voorheen kocht ik goedkopere stoefzuigers maar deze bewijst toch maar weer dat kwalitet gewoon geld kost. top ding!!

Pluspunten

• heel stil
  • veel hulpstukken
  • grootbereik

Dijkje 07-06-2017

accessoires zitten in de stofzuiger.

De keuze van Miele was voor de hand liggend want ik stofzuig al jaren met Miele.
De laatste stofzuiger zaten de accessoires niet in de stofzuiger zelf, nu gelukkig wel (bewuste keuze).
De zuigkracht is geweldig en deze nieuwe = stiller dan de vorige.
Heb de stofzuiger via de webwinkel van Etrona gekocht, bij de Mediamarkt was hij € 50,00 duurder!

hans 27-05-2017

super stofzuiger

goede zuigkracht verstelbaar een lang snoer en bijna geruisloos en ook nog een bijzonder mooi apparaat

wilma 03-05-2017

handige stofzuiger.

Het snoer wordt goed opgerold...goede borstel en mooie stofzakken van miele zitten erin.
Op deze manier is het plezierig stofzuigen.

RobHend 01-05-2017

Prima stofzuiger

Prima stofzuiger. Mooi vormgegeven. Ongelofelijk dat een 880 Watt motor zoveel goed te doseren zuigkracht geeft. Extra plus, het lange snoer!

Loes 24-04-2017

Krachtig apparaat maar problemen op harde vloeren

Via Wehkamp deze stofzuiger gekocht maar deze is echt totaal niet geschikt voor harde vloeren zoals parket of tegels. Daarvoor zul je een aparte zuigmond bij moeten bestellen a 45 euro. Dat hadden ze er niet bij gezegd van tevoren. Op kleden zuigt hij goed maar een combinatie van kleden en harde vloeren moet mijns inziens mogelijk zijn in 1 zuigmond. Ik had er meer van verwacht dus.

Loes 26-04-2017

Volgens jullie eigen servicedesk niet dus. Schijnbaar adviseert Miele bij deze stofzuiger ALTIJD om een parketborstel erbij te kopen. Ik heb gevraagd waar ik dat advies ergens terug kon lezen maar dat werd het een vervelend welles-nietes-verhaal wat ik op een gegeven moment afgekapt heb omdat het in een negatief cirkeltje ging. Deze meneer maakte me erg kwaad.

Daarnaast, als bovenstaande waar is waarom lijkt het dan alsof ik met een stuk plastic over de grond schaaf en strepen trek als ik stofzuig? Ik moet bijna de zuigmond op de kruimels leggen om ze op te zuigen anders duw ik het gewoon weg met de zuigmond.

Kortom, ik ben nu 45 euro verder door de extra zuigmond en moet de zuigmond wisselen als ik stofzuig omdat ik kleden en gladde vloeren heb in huis. Erg onhandig en uiteindelijk een dure grap. Als ik dit geweten had had ik 'm niet gekocht. En na het onprettige telefoongesprek koop ik zelfs geen Miele meer in de toekomst. Ik had echt op een betere oplossing gehoopt, in elk geval meer begrip en vriendelijkheid. Jammer.

Officiele reactie van Miele 25-04-2017

Met de huidige zuigmond kan de stofzuiger wel gebruikt worden op parket en tegels. Door dat de haren van deze borstel, minder hoog zijn t.o.v. de haren van een parket borstel kan het gebeuren dat dat als er oneffenheden in de vloer zitten de onderkant van de borstel de vloer raakt.

Marange 01-03-2017

Solide stofzuiger

Een degelijke stofzuiger, met handig opbergvak voor 3 hulpstukken. De stang schuift makkelijk uit d.m.v een drukknop. Verschillende zuigstanden. Een heel lang snoer. Met de voet te bedienen. Stofzuigen is eindelijk leuk geworden. Ziet er mooi uit, niet heel veel geluid.

Pluspunten

• Lang snoer
  • Flinke zuigkracht
  • Handig opbergvak voor hulpstukken
  • Met de voet te bedienen

Minpunten

• De katten blijven bang voor de stofzuiger

J. van Doorn 08-02-2017

Miele Complete C3 Black Diamond Ecoline stofzuiger

Laag vermogen met grote zuigkracht. Ingebouwde haspel voor oprollen snoer. Men behoeft niet eens op vol vermogen te stofzuigen wat men kan instellen.

Pluspunten

• Laag vermogen
  • grote zuigkracht
  • weinig lawaai
  • ingebouwd haspel voor snoer
  • energiezuinig

Minpunten

• bijlevering kruimeldief, extra kosten

Jessica 15-01-2017

In 1 woord; TOP!

Lang gezocht en vergeleken voor de perfecte stofzuiger in ons nieuwe huis. Uiteindelijk is het de Miele complete C3 black diamond ecoline geworden. Het product doet aan alle verwachtingen. De stofzuiger zuigt goed, tijdens het stofzuigen verschillende opzetborstels bij de hand, flexibele wieltjes, kortom alles is eraan top! Wij zijn erg blij met onze nieuwe stofzuiger in ons nieuwe huis! En het is zeker waar; 'Miele, er is geen betere!'

Pluspunten

• Bedieningsgemak
  • Accesoires
  • Zuigkracht
  • Wendbaar
  • Energiezuinig

Gerrit 03-01-2017

Uitstekende handzame stofzuiger

Heb de stofzuiger enkele dagen en was al een Miele gewend.
Heb in eerste instantie nog getwijfeld tussen aankoop oude versie van 1600 Watt en de nieuwe uitvoering van 800Watt maar toch gekozen voor de laatste.
Heb er geen spijt van want stofzuiger heeft meer dan voldoende zuigkracht op zowel tapijt als laminaat.
Hij is tevens erg wendbaar en het lange snoer geeft een groot bereik zodat niet telkens van stopcontact gewisseld hoeft te worden
Ook zijn de hulpstukken erg gemakkelijk en mooi verwerkt in de stofzuiger
Op maat maken van de zuigbuis is eenvoudig en voorkomt rugklachten
Kortom een prima stofzuiger voor een redelijk prijs
Heb hem aangeschaft in winkel van BCC want er was geen prijsvoordeel te behalen via internet en dan loopt eventuele garantie in mijn ogen toch wat makkelijker.

Pluspunten

• Uitstekende zuigkracht
  • Wendbaar
  • Lang snoer
  • Verstelbare zuigbuis