Bosch BBH51830 zwart, wit, blauw

De gemiddelde beoordeling is gebaseerd op 17 goedgekeurde reviews die zijn achtergelaten voor de Bosch BBH51830 zwart, wit, blauw op Kieskeurig.nl. Deze beoordeling wordt berekend door de som van de reviewscores te delen door het aantal reviews.

8,3

mechelina 18-04-2019

1 jaar in bezit en absoluut niet tevreden!

Wat zijn de reviews tegenwoordig toch onbetrouwbaar. Laten we eerlijk zijn, goede reviews zijn een zeldzaamheid want men gaat eerder klagen (omdat je je bekocht voelt bij een slecht product) dan dat je een product aanprijst. Zo zit een mens nu eenmaal in elkaar. Dus wat proberen bedrijven? Winacties voor een goede review of ze benaderen influencers. En ik kan persoonlijk niet ander concluderen dat bij dit product hetzelfde is gebeurd.

Dit product is namelijk helemaal niet zo geweldig! Ik gebruik hem nu al een jaar maar voor mij is het meer een uit de kluiten gewassen kruimeldief. Hij heeft 2 zuigstanden (normaal en turbo), en de normale stand zuigt te zacht, dus ben je aangewezen op de turbo stand die ook niet echt geweldig is. Als ik een mat zuig, en deze daarna uitklop zit er nog steeds te veel stof en kruimels in die de stofzuiger niet op had gezogen. Daarnaast heb ik een kleine woning, maar ik haal nog niet eens mijn woonkamer! Ze beweren wel dat de accu tot 30 minuten werkt (sowieso al erg weinig), maar ZEKER NIET in de turbo stand. 10 minuten hooguit en dan houd het op.

Kortom een te duur product voor wat je ervoor terug krijgt. Echt spijt dat ik deze stofzuiger heb gekocht. En het ergste: ik kocht hem voor de goede reviews! :(

Minpunten

• slechte zuigkracht
  • belofte tot 30 minuten is een wassen neus
  • opladen duurt te lang

brida 06-12-2017

zeer krachtig

Erg tevreden over de goede zuigkracht. Met hond en twee kleine kinderen is het huis zeer gemakkelijk schoon te houden. Flexibel door geen snoer. Uitstekende accu.

Pluspunten

• zuigkracht
  • snoerloos
  • mooi design
  • accuduur

Chantal Stijner 22-11-2017

Zeer wendbaar en goede zuigkracht

Na lang zoeken, was mijn keuze gevallen op de Bosch Athlet. En tot nu toe nog geen moment spijt gehad. Ik zocht een draadloze stofzuiger, die ook goed de hondenharen zou opzuigen. Dit doet die perfect. Ook kan ik, zonder mijn lichaam in allerlei bochten te hoeven buigen, super snel onder het bed stofzuigen. Er ligt een hoogpolig tapijt in mijn woonkamer. Mijn vorige stofzuiger zoog zich altijd vast in dit tapijt, hierdoor was het heel lastig om het tapijt goed schoon te krijgen. De Bosch reinigt het tapijt in alle standen super goed :) ... de pooltjes staan weer mooi omhoog. Hij is weer fluffy en schoon!! Ook een voordeel is dat ik merk dat je de stofzuiger er even snel bij pakt, geen gedoe met snoeren of slepen met een zwaar apparaat. Ik zou dit product echt aanbevelen voor mensen met kinderen en huisdieren. Het gaat gewoon allemaal net iets gemakkelijker. Het enige nadeel is dat ik merk dat ik tijdens het stofzuigen na denk over de accu duur. Zit de accu nog vol genoeg?
Maar tot nu toe heeft die accu me nog niet teleurgesteld. Misschien is het een kwestie van wennen.
Ik hoop dat mijn beoordeling helpt met het maken van een keuze. Succes!!!

Pluspunten

• Zeer wendbaar
  • Goede zuigkracht
  • Erg flexibel

Minpunten

• 30 minuten accu duur.

inge 21-11-2017

goede zuigkracht, handig in gebruik

makkelijk om even snel te stofzuigen , goede zuigkracht.
snel opgeladen .
je moet er nog wel een gewone stofzuiger bij hebben voor bijvoorbeeld de trap of alle kleine hoekjes en gaatjes.

Astrid 03-11-2017

Superhandig

Echt helemaal blij met deze handige steelstofzuiger van Bosch. Ik ben zeer tevreden over het gebruiksgemak en kwaliteit!

R van Dusseldorp 02-11-2017

Top steelstofzuiger

Na lang zoeken en vergelijken, uitgekomen op de Bosch BBH51830.
Uitstekende zuigeigenschappen en groot genoeg stofreservoir (0.9 l )
Door Lithium accu van 18V lange gebruiksduur op stand 2.
Extra voordeel was bij Wehkamp te halen ( de voordeligste) en de refund actie van Bosch

Pluspunten

• groot stofreservoir
  • lange gebruiksduur
  • oplaadtijd max 6 uur
  • mooi, degelijk uiigevoerd apparaat

Minpunten

• nog geen kunnen ontdekken

Karin 21-10-2017

Stil

Werkt prima en gemakkelijk, licht van gewicht, weinig geluid en instelbaar met 3 standen, waaronder turbostand.

Pluspunten

• Stil
  • Licht
  • borstel eenvoudig schoon te maken

Minpunten

• rechte zuidmond

Martijn van Dongen 14-10-2017

Fantastische stofzuiger! Goede zuigkracht, voldoende accu!

We hebben sinds afgelopen vrijdag de stofzuiger in huis en wat een geweldig apparaat is het! Voorheen kreeg ik best last van mijn rug van de slede stofzuiger die we hebben. Ik zag er altijd wel tegen op om het huis te stofzuigen maar dit behoord tot verleden tijd! Ik heb al 2 dagen achter elkaar gestofzuigd. Hij is krachtig genoeg. Ik gebruik hem op stand 2 (dit is ruim voldoende). Tot nu toe hoofdzakelijk harde vloeren (hout/laminaat en plavuizen) gestofzuigd. Hier en daar ook een kleed en vloerbedekking. Voor vloerbedekking heb je iets meer geduld nodig maar op de 2e stand heeft hij nog ruim voldoende power. Ik ben zeer tevreden over de accu, ik heb zelfs het huis van 2 verdiepingen gestofzuigd en hij is nog niet leeg! In het begin twijfelde ik over deze stofzuiger (vond het een boel geld) maar dankzij de huidige actie van Bosch (50 euro cashback) was ik om.

Pluspunten

• Zeer wendbaar
  • Krachtig genoeg
  • Goede accu
  • Goed schoon te maken

Minpunten

• Nog geen ontdekt

Claudia vdo 13-10-2017

Boven verwachting goede prestaties, ook met huisdier haren!

Na veel wikken en wegen (vooral: wil ik zoveel geld uitgeven voor een technologie die nog vrij "jong" is en waarvan de meningen nogal uiteenlopen) toch gekozen voor de Bosch Steelstofzuiger met 18v batterij. Ons gezin: alleenstaande moeder met 8 jarige zoon, samenwonend met een langharige Duitse Herder (die echt veel haren verliest) in een leuke tussenwoning in het Oosten van het land. Ons huis heeft vele verschillende soorten vloeren, van laminaat in de woonkamer, een tegelvloer in de keuken en hal en maar liefst 3 verschillende soorten vloerbedekking op de verdieping.

Eerste indruk bij het uitpakken:
De stofzuiger word in een keurige doos geleverd en netjes verpakt zonder een overkill aan plastic verpakkingsmateriaal. Fijn dat Bosch daar rekening mee houd. De stofzuiger komt in "3 delen" die je makkelijk aan elkaar klikt. Eigenlijk heb je daar de gebruiksaanwijzing niet voor nodig, het wijst zichzelf, evenals het verdere gebruik ervan ;-)

De stofzuiger ziet er mooi uit, er is duidelijk aandacht besteed aan het design. Wel zo fijn, ik kan mij zo voorstellen dat deze Bosch steelstofzuiger niet vaak op de haast onbereikbare plek in onze kelderkast komt te staan; de plek van onze huidige stofzuiger. Deze stofzuiger mag best in de woonkamer of hal staan zonder dat deze in de weg staat.

Uitproberen!
Na het in elkaar zetten waren wij erg nieuwsgierig, belooft Bosch iets wat het ook waar kan maken? Na enkele uurtjes brand het blauwe lampje (duidelijk maar toch subtiel verwerkt in het design)... Nu kunnen we m gaan uitproberen!

De stofzuiger bevat 3 standen en we zijn begonnen op stand 1. En deze (laagste stand) werkt al verbazingwekkend goed! Omdat wij beiden nieuwsgierig zijn zappen we nog even door naar stand 2 en 3 om vervolgens bij stand 2 te blijven hangen. Ik verbaas mij over de zuigkracht en hoe makkelijk het apparaat de lange haren van de hond en de zandkorrels opzuigt. En dan niet met een slakkentempo de vloer zuigen maar gewoon lekker sportief en snel erdoorheen. Blijkbaar is dat geen probleem voor deze stofzuiger, hij zuigt probleemloos al het vuil op.

Omdat wij een herder in huis hebben lopen die op dit moment ontzettend veel verhaard was ik enigszins bezorgd of ik aan een steelstofzuiger moest gaan beginnen. Echter ben ik ontzettend blij dat ik deze "gok" heb genomen (het is een behoorlijke uitgave, vooral als je gewoon niet zeker weet wat je koopt). En daarmee kom ik op het enige nadeel, voorzover het een nadeel is: het stofreservoir is relatief klein voor als je huisdieren hebt met lange haren en die veel verharen. Het reservoir zit dan vrij snel vol. Maar ja; het legen is kinderlijk eenvoudig en je kunt dat in tegenstelling tot de vele andere steelstofzuigers die ik heb bekeken doen zonder te knoeien.

Werktijd:
Tot nu toe nog niet zonder een lege batterij gezeten bij het stofzuigen van ca. 50 m2. Ik hou geen tijd bij maar kijk meer naar wat wel (of niet) kan en ben erg tevreden over het uithoudingsvermogen van de batterij op de 2e stand.

Gewicht
Met een gewicht van 3,5 kilo is het even wennen maar zeker geen probleem. Het is anders t.o.v. een gewone stofzuiger maar ik ervaar meer vrijheid en bewegingsmogelijkheden met deze steelstofzuiger. Enig "echte" nadeel is de afwerking van de stofzuigermond. Dit is gemaakt van een vrij hard materiaal en "glijd" niet makkelijk langs de plavuizen plinten op.

Al met al: op dit moment blij verrast met deze alleskunner op verschillende type vloeren en een stofzuiger die meer dan goed de hondenharen oppakt (zelfs veel beter dan onze oude stofzuiger)!

Pluspunten

• mooi design
  • goede zuigkracht
  • snelle oplaadtijd
  • niet al te zwaar
  • zeer geschikt voor verwijderen hondenharen

W. Hoekstra 30-06-2017

Onhandig en zwaar in gebruik

Ik heb altijd een sledestofzuiger gehad. Omdat ik graag een snoerloze stofzuiger wilde, ben ik overgestapt op een steelstofzuiger. Ik heb gisteren dit apparaat voor het eerst in gebruik genomen en nu al spijt van mijn aankoop. Het apparaat is log en moeilijk te verplaatsen als je aan het stofzuigen bent. Het komt vooral aan op je pols. En dit type is nog maar 3 kg, ik heb ze ook voorbij zien komen van 7 kg. Snoerloos is overigens wel ideaal. Zuigkracht is prima.

Pluspunten

• Zuigkracht
  • Snoerloos

Minpunten

• Zwaar log apparaat
  • Lastig te verplaatsen

Bianca 05-05-2017

Steelstofzuiger vanwege een huis met katten en een hond

Mooi strak design, eenvoudige bedieing en schoonmaak van de zakloze inhoud.

Ik heb me alleen vantevoren niet bedacht dat je niet even de zuigvoet eraf kunt halen om hoekjes of plinten te zuigen.
Hij kan ardig plat, maar niet onder ons dressoir.

Vanwege de zuigkracht en de wendbaarheid ben ik er blij mee voor de dagelijkse zuigbeurt (ideaal die roterende borstel voor de hondeharen)
Tegelijkertijd kan de oude (gewone) stofzuiger nog niet de deur uit: wekelijks is die aan de beurt met de plinten en de hoekjes ;-)

Ik zou fijv gevonden hebben als hij een laadstation had, waarmee je hem aan de wand kunt hangen.
Nu zit er gewoon een los oplaadsnoer bij (waar we er al zoveel van hebben) en geen ophangmogelijkheid: hij valt snel om....

Bovengenoemde meenemende zou ik hem nog steeds opnieuw aanschaffen (alhoewel dat laatste -die ophanging - wel een struikelblok zou zijn)

Pluspunten

• mooie vormgeving

Minpunten

• Geen ophangsysteem

Cristina 06-04-2017

Mooi ontwerp en goede funktionaliteit

Het apparat werkt prima, beste stofzuiger die ik tot nu toe had. Ik zou het nog mooier vinden als hij 2 in 1 functie heeft gehad.

Mrjaap58 12-02-2017

Nog steeds geweldig

Na 3 maanden gebruik onmisbaar geworden.
Werkt nog steeds perfect.
Gewone stofzuiger gebruik ik bijna niet meer.
Deze is gewoon vele malen gemakkelijker en zuigt net zo goed.

Pluspunten

• Alles

Minpunten

• geen

Jaap 25-10-2016

Ziet er professioneel en mooi uit

Eerste indruk en test is zeer positief.
Zuigt zeer goed, ook honden haren is geen probleem.
Accu duur is voor mij ruim voldoende.

Pluspunten

• Zeer handig
  • Zuigkracht
  • Los blijven staan
  • Makkelijk te legen

Minpunten

• geen

Hevanbe 07-10-2016

Goede zuigkracht en sterke accu

Eigenlijk de verkeerde gekozen, ik wilde eigenlijk een 2 in 1 met kruimeldief. Geen spijt van deze aankoop. Met deze aankoop is een kruimeldief overbodig, het apparaat is erg handig en erg licht. Borstels maakte veel lawaai bij eerste gebruik, even er uit en er in en het lawaai is weg. Geluid is zeker acceptabel en neemt erg goed kattenharen op.

Pluspunten

• Zuigkracht
  • Accu
  • Handelbaarheid
  • Borstels

Minpunten

• LED lampje van batterij opladen is erg fel

Leon10 13-07-2016

Tevreden over stofzuiger maar verkeerd voorgelicht in winkel

Ik ben erg blij met deze stofzuiger en heb hem omdat mijn broer zo ontzettend tevreden was. Ik heb last van mijn rug en woon in modern appartement waar ik met een traditionele stofzuiger meer kans op schade maak en daarnaast het zwaar vind om de traditionele stofzuiger uit de kast te tillen en steeds stopcontact te wisselen. De accu moet volgens outfit 30 minuten mee gaan, maar dat haalt ie nu al nauwelijks. Maar opladen gaat snel. Ik had de Athlet van 60 minuten willen kopen, maar helaas ben ik in winkel verkeerd voorgelicht en heb die nu van 30 minuten omdat hij online gekocht was wilde ik rompslomp niet. Maar ik maak me zorgen over accu, dus zou altijd die nu van 60 minuten aanraden.

Jacoba 06-07-2016

Gemak dient de mens

De steelstofzuiger is makkelijk te hanteren, de voet is zeer flexibel waardoor je gemakkelijk onder meubels en dergelijke kunt komen. De steelstofzuiger heeft een erg goede zuigkracht welke op 3 standen instelbaar is. De accu levert op de hoogste zuigkracht 25 minuten power.
De steelstofzuiger werkt zonder stofzuigerzak wat weer een besparing oplevert voor milieu en consument. Wij uiterst tevreden met de Bosch steelstofzuiger en het snoerloos stofzuigen voorkomt een hoop ergernis en maakt het leven weer een stuk aangenamer.