Philips PowerPro Expert FC8770 zwart, rood

De gemiddelde beoordeling is gebaseerd op 17 goedgekeurde reviews die zijn achtergelaten voor de Philips PowerPro Expert FC8770 zwart, rood op Kieskeurig.nl. Deze beoordeling wordt berekend door de som van de reviewscores te delen door het aantal reviews.

8,4

wokkel1976 10-08-2016

Goede stofzuiger

Sinds enkele weken hebben wij deze stofzuiger in gebruik en hij bevalt zeer goed! De stang is lekker lang, er zit een goede lange stekker aan. Het legen van de bak gaat erg makkelijk. Het enige nadeel is dat je niet goed kunt zien of de bak vol zit. Zeker een aanrader!

Pluspunten

• Goede zuigkracht
  • Makkelijk te legen

Minpunten

• bak vol moeilijk te zien

Diana43 08-08-2016

Fijne stofzuiger! Aanrader

Stofzuiger heeft een lang snoer zodat ik bijna overal kan komen.
Fijne stevige zuigmond die stabiel op de grond ligt.
Ideaal dat er geen zakken meer nodig zijn en stofbak is eenvoudig te reinigen.
Ook de knop om bankstel te zuigen is ideaal.
Minpuntje, de slang knikt snel dubbel.
Kortom, een goed apparaat!

jaantje72 06-08-2016

Huis weer helemaal stofvrij

Ik heb deze stofzuiger nu een paar weken in bezit. Hij bevalt perfect! Wij hebben alleen tegels en laminaat in huis en met deze stofzuiger verdwijnt alle stof en haren als sneeuw voor de zon! Met de speciale voet voor harde vloeren zuigt hij echt alles op. Heel handig ook zonder zak, geen vieze geurtjes meer, want je leegt het reservoir heel makkelijk als je klaar bent met stofzuigen. Mocht je per ongeluk iets opzuigen wat niet de bedoeling is, dan weet dit apparaat daar ook handig mee om te gaan, hij gooit namelijk alles wat geen stof of haren is in een apart compartiment (kwamen we per ongeluk achter toen onze dochter haar oorbellen opzoog). Verder makkelijk in gebruik, af en toe wil de voet nog wel eens omdraaien, maar verder geen minpuntjes voor deze stofzuiger.

drWatson 06-08-2016

Prima stofzuiger

Dit is een fijne stofzuiger, voor het eerst heb ik nu een stofzuiger zonder zak. Het verbaasd mij elke keer weer hoeveel zooi de stofzuiger op zuigt per keer. De stofzuiger is lekker stil en de zuigmond loopt goed over laminaat.

De opberg plek voor de extra zuigmonden is super slecht gekozen, aan de zuigstang. Je moet deze eerst verwijderen anders valt er niet mee te werken.

marfa69 05-08-2016

Prima stofzuiger

Ik gebruik deze stofzuiger nu een aantal weken en het is een prima apparaat, maar heeft niet mijn verwachtingen overtroffen. Het is fijn dat er geen zak in hoeft en het legen van de bak gaat makkelijk. Op zich geeft het ook nog wel een goed gevoel om te zien hoeveel je nu opzuigt. Het meetrekken van de stofzuiger valt me wat tegen. Hij kiept snel (en ja, ik ben soms wel wat haastig...) en dan maakt hij ook een raar geluid, alsof er ergens iets aanloopt. Wat erg fijn is zijn de borstels aan de zijkant in het standaard mondstuk. Die zorgen ervoor dat kruimeltjes tegen meubels of plinten prima meegenomen worden. Het nadeel dan weer is het omschakelen van de standaard borstel naar geen borstel, zeker op blote voeten gaat dat moeilijk.

knilleske 01-08-2016

mooi machientje

Cool design, laag geluid, rubberen wielen voor goede wendbaarheid en weinig lawaai op een harde vloer. Geen stofzak, dus makkelijk te legen. Verder zuigt deze stofzuiger prima op onze marmeren vloer. Laat niets achter en geen strepen!

Mo1964 01-08-2016

stofzuiger zonder zak

makkelijk en goede zuigkracht maak goed schoon zonder stofzak ik had zo mijn twijfels of dat wel werkte.
Alleen de informatie boekje staat niets in het nederlands,en de hulpmiddelen kun je kwijt aan het begin van de stang erg onhandig

Veendammer 29-07-2016

Wat ie doet doet ie goed

Krachtige stofzuiger met een constante zuigkracht, ook als je reservoir bijna vol is. Grote actieradius en wendbaar. Je vertilt je niet als je ermee de trap op moet.

Fl0w3r 27-07-2016

Perfecte stofzuiger

Ik ben erg tevreden over deze stofzuiger. Ieder stofje wordt moeiteloos opgezogen. De afvalbak is snel en makkelijk te legen. En er zit een lang snoer aan.

Nicolette1975 27-07-2016

Super stofzuiger

Algemeen
Een zakloze stofzuiger, ik heb er vaak over getwijfeld om er een aan te schaffen, maar ja, mijn 22 jaar oude stofzuiger (Miele) doet het nog, dus waarom zou ik eigenlijk. Het andere argument om het nog niet te doen was de aanschafprijs. Ik vond die toen te hoog, hoewel ik nu ook zie dat een gewone stofzuiger met zak ook bijna 200 euro kost, met daarbij de kosten van de stofzuigerzakken. Nu mocht ik er een testen van Philips, een PowerPro Expert FC8770/91, nou dat laat ik niet aan mijn neus voorbij gaan!

Design
Zoals elk apparaat dat ik inmiddels van Philips heb, is ook bij deze stofzuiger het design weer prachtig! Mooi kleurtje, lange telescopische stang, zodat ook langere mensen hiermee goed kunnen stofzuigen. Het snoer is 9 meter lang en dat is erg prettig! Ik kan de hele woonkamer zuigen, zonder dat ik de stekker in een ander stopcontact hoef te doen! Verder is ie ongelooflijk wendbaar. Dat is in het begin even wennen wanneer je een oude stofzuiger gewend bent. Je trekt aan de stofzuiger en hij is je al voorbij!

Zuigkracht
Ik geloof inderdaad dat een zakloze stofzuiger zijn zuigkracht niet verliest. Ik heb het tijdens het testen in ieder geval niet gemerkt.

Gebruik
Het valt op wat je nog opzuigt met deze stofzuiger! Echt veel dus, ondanks dat ik diezelfde dag al had gestofzuigd, maar dan met mijn oude stofzuiger. Echt goed heb ik hem ingewijd na een verjaardag en het resultaat mag er zijn! Ik heb eerst de bijgeleverde parketborstel gebruikt. Die doet het heel goed, maar ik vind het niet zo prettig om van borstel te moeten wisselen, dus ik gebruik gewoon de andere borstel voor parket en vloerkleed. Er zitten drie standen op de stofzuiger: voor harde vloeren, voor tapijt en voor meubels. Ik heb zowel parket als een vloerkleed en ik raad aan om de stand inderdaad te zetten op tapijt wanneer je tapijt moet zuigen. Ik deed dit de eerste keer niet en dan lijkt het alsof hij het kleed vacuüm zuigt!

Ik heb een vogel die het erg naar zijn zin heeft wanneer hij de inhoud van zijn schone kooi er weer uit kan gooien. Uiteraard moet dat dus (elke dag) gestofzuigd worden. Deze stofzuiger kan dat prima aan! In een mum van tijd is alles opgezogen! Je krijgt er bijna plezier in!

Legen
Er komt een keer en dan moet je de stofbak legen. Ik heb dat de eerste keer buiten gedaan, omdat ik bang was dat er veel stof zou opwaaien tijdens het legen van de stofbak. Dat valt dus eigenlijk best mee! Tuurlijk, er komt wat stof vrij, maar geen hele stofwolk. De volgende keer doe ik het gewoon binnen. Bovenkant van de stofbak er af en onderste boven houden, klaar!

Wat ook een groot voordeel is, is dat je geen stofzuigerlucht ruikt wanneer je bezig bent. Dat heb ik bij mijn oude stofzuiger wel. Af en toe koop ik hier van die stofzuigerverfrissers voor, maar dan nog is het geen frisse lucht wat er uit komt. Er zitten twee filters in deze stofzuiger, eentje moet je om de 3 maanden even wassen, laten drogen en weer terugplaatsen en de andere moet je jaarlijks vernieuwen. Ik heb geen idee wat hiervan de kosten zijn, maar ik verwacht dat het mee zal vallen.

Conclusie
Voor mij is deze stofzuiger absoluut een blijvertje. Zijn er dan geen minpunten? Jawel, en dat is de energiezuinigheid. Het door mij geteste type heeft energieklasse D en dat vind ik erg jammer. Wanneer ik een apparaat vervang, probeer ik hier altijd een energiezuinige variant voor terug te krijgen. En wanneer je kijkt op de Philips website, zie je dat alle PowerPro Expert stofzuigers energieklasse A hebben, behalve de FC8770/91. Je vraagt je af hoe dit kan en dat had ik graag anders gezien.

loesonline 24-07-2016

super stofzuiger

Ergonomische stofzuiger is licht (5,5kg)en makkelijk wendbaar door de rubberen wielen, de slang is lang zodat je rechtop kan staan. De A klasse prestatie maakt hij zeker waar, deze stofzuiger heeft heel hoge zuigkracht, waar ik vroeger op grover vuil het mondstuk er recht boven op moest zetten, zuigt de Philips power pro expert zonder moeite in de voortgang ook de grotere stukken op. De stof bak is makkelijk te verwijderen om even leeg te gooien maar heeft ruime inhoud (2 liter) en geen gedoe meer met volle stofzuigerzakken en geen nieuwe in huis ;-). Mondstuk is met zijborstel waardoor je makkelijk langs het meubilair kunt zuigen zonder dat de slang moet los koppelen. (hoewel dat vrij makkelijk gaat dmv klik systeem). Enige min punt is dat het snoer 7 meter is, die had van mij wel ietsje langer mogen zijn zodat ik een hele verdieping op 1 stopcontact kan zuigen. Ik ben super blij met mijn nieuwe Philips stofzuiger.

Fietjuh 24-07-2016

Zeer krachtige stofzuiger

Handzame stofzuiger van Philips. De zuigkracht is erg goed en vooral het lange snoer is een plus. Stofzuiger is zeer gemakkelijk schoon te maken. Filter is onder de kraan af te wassen. De hulpstukken zijn zeker ook handig om moeilijk bereikbare plaatsen te bereiken. Design is mooi en de stofzuiger rolt makkelijk achter je aan. Al met al een perfecte stofzuiger.

Tree66 23-07-2016

moeiteloos

deze cycloon stofzuiger maakt moeiteloos schoon, met de bijgeleverde rubberen borstel pak je makkelijk de laminaat plintjes mee, heel handig is ook de lange snoer en uiteraard dat er geen stof zak meer in hoeft, zo behoudt de stofzuiger ook zijn zuigkracht. ik ben zeer tevreden

Kajman1 23-07-2016

veel zuigkracht,ook bij vol reservoir

Deze stofzuiger behoudt zijn zuigkracht ook bij vol reservoir. Hij is compact en heeft een lang snoer wat handig is. Hij is niet heel wendbaar en maakt redelijk wat herrie. Ook energieverbruik is hoog,volgens het label een D
Mooie stofzuiger om te zien.

Lakia 23-07-2016

Goed product

Deze week een nieuwe Philips Stofzuiger zonder stofzak ontvangen.
Ik vind de stofzuiger mooi vormgegeven. Eentje die je zonder problemen in de kamer kunt laten staan.

Ik had verwacht, dat het apparaat wat stiller zou zijn. Echter het is geen onaangenaam geluid.

Er zit een lange stang aan wat het voor mij mogelijk maakt om rechtop te blijven staan tijdens het stofzuigen. Ik ben 1.86 m. De lange slang en snoer zorgen er voor dat ik meer dan voldoende reikwijdte heb.

De Philips, zuigt erg goed. Na het stofzuigen van de kamer zit er de nodige rommel in de opvangbak. Het eruit halen van de opvangbak gaat zonder moeite. Ook is de opvangbak groot genoeg voor mij.

Ik persoonlijk wijzig niet snel de stand van het mondstuk wanneer de oppervlakte anders wordt. (parket of vloerkleed). Ik gebruik eigenlijk altijd de borstel. Ik vind het dan fijn, dat er op de steel een schuif zit waarmee ik de zuigkracht kan regelen waardoor ik gewoon door kan stofzuigen wanneer de ondergrond veranderd.

Kortom, ik ben zeer tevreden over de Philips. Een gebruiksvriendelijk apparaat die goed doet waarvoor het is gemaakt.

Sjanie67 22-07-2016

Prima stofzuiger

Prima stofzuiger voor een leuke prijs! Felrode, hippe uitstraling wat het werk nog leuk maakt ook! Doet wat ik er van verwacht en 3 verschillende borstels bijgeleverd. Heel handig dat ik niet meer op zoek hoef naar stofzuigerzakken, even de stofbeker omkeren boven de container en evt. naspoelen... klaar!
Ben blij met mijn stofzuiger!

Wim1975 21-07-2016

Prijs kwaliteitsverhouding is niet goed

Deze machine maakt naar mijn mening teveel herrie en is te zwaar. Het design is wel mooi en dat hij zonder stofzak werkt is dan weer wel een plus. Al met al is de prijs erg hoog voor een machine met deze kwaliteiten.