Philips Performer Compact FC8375 zwart, blauw - Reviews

Stofopvang
stofzak
A energieklasse

De gemiddelde beoordeling is gebaseerd op de 24 reviews die zijn achtergelaten voor de Philips Performer Compact FC8375 zwart, blauw op Kieskeurig.nl.

Wouterbrand 22-12-2015

Een paar weken geleden heb ik van Philips de Performer Compact FC8375/09 ontvangen. Voordat deze van mij werd mocht ik hem eerst een maand testen. Ik gebruik de stofzuiger inmiddels zo’n twee weken, en hij is meteen goed aan het werk gezet. Voor ik op de specificaties in ga eerst een korte achtergrond schets.

Toen ik een tijd geleden verhuisd ben naar een nieuw appartement had ik uit financiële overwegingen gekozen voor een zo goedkoop mogelijke stofzuiger van een ander merk. Dat ik een goedkope optie had gekozen werd ook al snel duidelijk. De stang was dusdanig kort dat je elke keer last had van je rug, het opslag reservoir viel er constant uit en hij maakte een vreselijk kabaal. Door deze ergernissen besloot ik op zoek te gaan naar een nieuwe. Belangrijke speerpunten hiervoor waren: het geluidsniveau, de stang, en de mogelijkheid om ook tapijt schoon te krijgen.

Dan terug naar de Performer Compact FC8375/09. Het eerste dat opviel was de aanwezigheid van twee zuigkoppen. Een mondstuk voor harde vloeren en een TriActive-mondstuk voor andere oppervlakken. Ik heb laminaat liggen, en ben dus eerst aan de slag gegaan met het mondstuk voor harde vloeren. In tegenstelling tot mijn eerdere stofzuiger zoog de Performer Compact al het vuil gemakkelijk op. Stof, plantenblaadjes en de verdwaalde ui snipper werden niet vooruit geduwd, maar waren tot mijn tevredenheid meteen verdwenen. Meteen een groot verschil met mijn oude stofzuiger. Met het TriActive-mondstuk opende ik vervolgens de aanval op het tapijt. Waar dit in het verleden onbegonnen werk was ging het de Performer Compact een stuk beter af. Het stof was weliswaar niet in 1x allemaal weg, maar het TriActive mondstuk kreeg de klus wel geklaard!

Dan het tweede criterium: de stang. Deze is in lengte verstelbaar en heeft een mooi geïntegreerde borstel kop erin zitten. Hierdoor hoef je niet constant te wisselen van kop, maar kan je de borstel gewoon in en uitschuiven. Door de verstelbare lengte is het ook gemakkelijk om onder meubels door te zuigen.

Als laatste speerpunt: het geluid. De Performer Active is stil. Enough said.

Andere aandachtspunten van de stofzuiger zijn de stofinhoud en de snoerlengte. Positief punt van de zak is dat deze dankzij de AirflowMax-technologie echt helemaal vol gaat, waardoor je er 1. Lang mee kan doen en 2. Geen half lege zakken weg hoeft te gooien. Tot slot de snoerlengte. Met een lengte van 8m zou deze wel iets langer mogen. Mijn stopcontact zit redelijk in het midden van de kamer waardoor ik het wel red om mijn hele kamer in 1x te zuigen, maar iets meer speling was fijn geweest.

Al met al ben ik ontzettend tevreden met de Performer Compact FC8375/09. Doordat hij geleverd wordt met 2 mondstukken en geïntegreerde accessoires biedt hij veel mogelijkheden en krijgt hij alle oppervlakken in huis schoon. Hij heeft dus voldoende zuigkracht, en zet dit ook in om de zak helemaal vol te krijgen. Het enige puntje is het snoer, dat iets langer had gemogen. Dit wordt echter volledig gecompenseerd door de andere kenmerken!

Janny 29-01-2016

Een geweldige lichtgewicht stofzuiger die er ook nog eens mooi uit ziet. Hij is ook erg compact, dus past goed in de meterkast.
Ik was positief verrast door de zachte borstel die uit de slang te schuiven is waarmee je heel snel over kan schakelen om bijvoorbeeld de trap te zuigen.
De stofzuiger is erg wendbaar en ook de mond aan de stok kan goed bij kleine hoekjes. Het is net of hij kruimels vanaf een afstand naar zich toetrekt.
Al met al samengevat een verrassende kleine hulp! Ik ben er erg tevreden mee!

smurfje40 19-04-2016

Passen de x stofzuiger zakken van action hier ook in?

Elsie2003 27-12-2015

Na onze oude stofzuiger die we mee hebben genomen uit de studententijd was het tijd voor een nieuwe stofzuiger. Deze stofzuiger heb ik de afgelopen twee weken uitgebreid mogen testen voordat ik hem mocht houden.

Wat zit er in:
De skyblue (stofzuiger)
TriActive nozzle (breed zuigmond)
Hard floor nozzle (small zuigmond)
Integrated brush (zit aan de stang bevestigd)
Crevice tool (extra kopstuk)

Ervaring:
Hij oogt wat plastic aan maar hij voelt erg stevig wanneer je ermee zuigt. Het is een mooie kleine compacte stofzuiger waardoor je hem ook gemakkelijk optilt en het hierdoor geen zware klus is om de stofzuiger de trap op te tillen. Het gewicht in de stofzuiger is wel erg gefocust op de achterkant waardoor hij tijdens een beetje wild stofzuigen kan kantelen en de stofzuiger uitgaat. Dit werkt soms een beetje onhandig, maar wanneer je het gewend bent kun je hier mee omgaan. Ook heeft de stofzuiger een kort snoer van 5 meter, dit had ik liever iets langer gezien. Laat je dus niet verleiden door de doos waar 8 meter op staat, voor de oplettende lezer is dit namelijk inclusief stofzuiger met slang.
De absolute grote plus van deze stofzuiger is de integrated brush. Deze zit standaard aan de stang vast. Hierdoor kun je nu veel gemakkelijker even langs de verwarmingsbuizen of lastige hoekjes. Daarbij zuigt deze stofzuiger ook gewoon erg goed en krachtig. Dit komt mede ook door de grote zuigmond de TriActive nozzle.

Al met al vooral voor de prijs een hele goede stofzuiger! Hij is lekker licht en compact met goede zuigkwaliteiten met een extra gemakkelijke integrated brush aan de stang.

Higgy 02-08-2016

Waar voor je geld!

Geschreven voor: Philips Performer Compact FC8375 zwart, blauw

Erg tevreden over de Performer Compact (de 8375). Vrij stil, mooi design, veel toebehoren (handig die schuifborstel OP de stang!) en bovenal: hij zuigt prima. Ik hoef geen duurdere: deze is prima. NB: als de 'spleetmond' los te koop is koop ik die er nog een keer bij.

Annemarie1973 30-07-2016

Compacte stofzuiger met veel power

Geschreven voor: Philips Performer Compact FC8375 zwart, blauw

Het is een compacte stofzuiger met veel power alleen een nadeel het snoer is te kort en voor lange mensen is de steel te kort en de stofzuiger is een beetje instabiel wil tijdens het stofzuigen wel eens omvallen

Rianne 16-12-2016

Speelgoed stofzuiger

Geschreven voor: Philips Performer Compact FC8375 zwart, blauw

Helaas te impulsief deze stofzuiger gekocht. Een snoer van 5 meter!!!!! Waarom, wat heeft dat voor voordelen? Alleen maar nadelen. Stofzuiger is zo licht dat hij heel snel kantelt . Snoer na 2 maanden gebruik , blijft met moeite uitgerold vastzitten. Alleen maar spijt van deze aankoop.

Minpunten

• Veel te kort snoer
  • Te licht

Rijstfj 22-11-2016

Compact ie die wel

Geschreven voor: Philips Performer Compact FC8375 zwart, blauw

De zuigslang is stug en te kort. Doordat deze te kort is lift je de stofzuiger op tijdens bedrijf, waardoor het kan voorkomen dat de deksel open gaat. Net snoer is veel te kort. Wielen zijn van plastic, nadeel voor harde vloer het maakt veel herrie tijdens rijden. Handgreep zit onder de aansluiting zuigslang niet echt handig. Accessoires zit tevens onder de klep waar de slang op zit en dat is ook niet handig.

doorzwolle 25-07-2016

wat een fijne stofzuiger!

Geschreven voor: Philips Performer Compact FC8375 zwart, blauw

Deze is licht waardoor ik gemakkelijk de trap op draag. Daarbij zuigt hij erg goed en is hij door de zachte wielen zuinig op mijn houten vloer. En zeer betaalbaar!

Jan 27-12-2015

Jan , 27 dec. 2015 Oude stofzuiger was 10 jaar oud en 1600 watt.
Dan is deze nieuwe philips FC 8375/09 wel een verademing.De stofzak zit in een soort frame en is door de air-flow optimaal te vullen/gebruiken.
750 watt , krachtig genoeg en erg stil. ook de diverse gebruiksmogelijkheden zijn super. Verstelbare steel, speciaal mondstuk voor laminaat/houten vloeren en vooral ook op de steel het uitschuifbare borstelmondstuk, voor plinten , tafeltjes en ander klein spul is top. Daarbij komt nog dat hij ook licht van gewicht is dus ook makkelijk mee de trap op te nemen. We zijn er na 2 weken gebruik dan ook uiterst tevreden over. Het enige "minpuntje" voor ons is dat de snoer nog 1 a 1,5 m langer had mogen zijn.

St.ia 25-12-2015

Deze stofzuiger heb ik na mijn verhuizing cadeau gekregen. Het is een fijne handzame stofzuiger met een vrij lange snoer. Nét niet lang genoeg voor mijn woonkamer, maar dat is een detail. De stofzuiger doet zijn werk meer dan goed. Hij is erg wendbaar en laat geen millimeter stof achter. De zuigkop is ook groot en loopt in een flauwe punt. Dit is weer erg handig om onder kasten en bij plinten alles weg te nemen. Al bij al, aan te bevelen!

My P. 20-12-2016

Prima compacte stofzuiger

Geschreven voor: Philips Performer Compact FC8375 zwart, blauw

Vooral het lichte gewicht en de wendbaarheid vond ik erg prettig bij deze stofzuiger.
Het toestel is meteen gebruiksklaar, zonder echt de gebruiksaanwijzing (met tekeningen) in detail door te nemen. Het spreekt in feite voor zich hoe je de opzetstukjes kan toepassen. Er zitten veel hulpstukken bij, zowel voor laminaat als gewone vloeren. De stang is super wendbaar en het toestel is compact op te bergen na de klus.
Het snoer is jammer genoeg iets te kort, waardoor je wel een paar keer van stopcontact moet wisselen. Maar het gebruiksgemak overtreft dit minpuntje ruimschoots.

Pluspunten

• Heel wendbaar
  • Licht
  • Gebruiksvriendelijk

Minpunten

• Kort snoer
  • Neigt tot omkantelen als je te bruusk bent

Brenda 06-08-2016

Compacte stofzuiger

Geschreven voor: Philips Performer Compact FC8375 zwart, blauw

Compact en zeer handig in gebruik. Op de telescoopsteel zit een borstel die je zo naar beneden kan schuiven. Enige nadeel is dat er een kort snoer aan zit

Yellows 03-07-2020

handige compacte stofzuiger

Geschreven voor: Philips Performer Compact FC8375 zwart, blauw

handige stofzuiger, klein en licht maar voor mijn smaak niet sterk genoeg en je kan de zuigsterkte niet instellen

Titi69 07-06-2020

Tout d'un grand

Geschreven voor: Philips Performer Compact FC8375 zwart, blauw

Livraison très rapide. Vraiment très satisfait. Puissant. Accessoire très pratique, notamment la petite brosse incluse sur le manche. Facilité de rangement. Contrairement à d'autres avis, longueur du câble suffisante et pas si bruyant que ça.
Belle couleur grise.

Mar56 25-04-2020

Goede zuigkracht en handzaam

Geschreven voor: Philips Performer Compact FC8375 zwart, blauw

Ik heb deze al een aantal jaar en erg blij mee. Doet zn werk goed en hij is handzaam en kan ook prima tegen een stootje. Ik ben er blij mee en zou hem zo weer kopen.

Rossie 18-02-2020

Stofzuiger door mannen gemaakt

Geschreven voor: Philips Performer Compact FC8375 zwart, blauw

Zuigt perfect. Fijne stofzuiger. Helaas blaast hij de zuigwind over de vloer weg. Dat kun je alleen zo ontwerpen, als je nooit stofzuigt. Echt jammer want ik kom later stof tegen op plekken waar je al gezogen hebt omdat het ding de de stof er naartoe geblazen heeft.

Pluspunten

• Zuigt als een dolle.
  • Lang snoer
  • Compact

Minpunten

• Blaast stof over de vloer weg

M.n. 06-01-2020

Niet kopen!

Geschreven voor: Philips Performer Compact FC8375 zwart, blauw

Zeer ontevreden met dit product. De stofzuigerslang laat bij elke beweging los waardoor je niet met de stofzuiger door het huis kan rijden. Onwerkbaar dus!!
Zuigt wel goed, prima kopstukken bijgeleverd. Echter heb je er niks aan als je hem niet kunt gebruiken.

Anoniem 28-12-2019

"Kort lontje"

Geschreven voor: Philips Performer Compact FC8375 zwart, blauw

Goede zuigkracht. Grote, stevige zuigmond. Als je de stofzuiger achter je aantrekt, kiept hij vlug om. Te kort snoer.

Robert 12-12-2019

Zuigt goed

Geschreven voor: Philips Performer Compact FC8375 zwart, blauw

In het gebruik valt de stofzuiger tegen:
Daar de de handgreep niet ver genoeg in de zuigbuis steekt maakt het niet erg solide en wiebelt er al het ware in. Verwacht dat het snel breekt.
Het apparaat is erg licht van gewicht en dat maakt de stofzuiger wel handig om mee te dragen maar tijdens het zuigen werkt het geringe gewicht in het nadeel omdat het apparaat niet goed mee rijdt.
Doordat de aansluiting van de slang in de de stofzuiger niet goed mee draait en de slang knikt dubbel en wringt het apparaat om te vallen.

Pluspunten

• stil
  • voldoende lengte van de zuigbuis

Minpunten

• Verbinding van de handgreep is kwetsbaar.
  • Slang knikt regelmatig. Te dun materiaal.

NicoLaas50 03-06-2019

Goede zuigkracht, prettig formaat en niet duur.

Geschreven voor: Philips Performer Compact FC8375 zwart, blauw

Ik koos deze Philips vanwege de prijs en het mooie blauwe design, maar in de praktijk vielen de twee dingen die ik bij de nadelen heb genoemd, tegen. Op vloerkleden lastig zuigen, de instelbare zuigkracht via de steel schuift vaak terug als je aan het zuigen bent.
De zuigkracht op gladde vloeren is prima !
Het borsteltje in de steel is best handig, als je weet hoe het werkt, om meubels te zuigen.
De stokzakbevestiging is makkelijk.