Bosch BSG71266 zwart

De gemiddelde beoordeling is gebaseerd op 13 goedgekeurde reviews die zijn achtergelaten voor de Bosch BSG71266 zwart op Kieskeurig.nl. Deze beoordeling wordt berekend door de som van de reviewscores te delen door het aantal reviews.

7,8

Anne 12-04-2021

Veel functies, snel haperend

Geschreven voor: Bosch BSG71266 zwart

Ook al is deze stofzuiger intussen al wat ouder, ik wil wel een review schrijven. De voordelen die zijn genoemd kan ik wel onderschrijven; flinke actieradius, goede zuigkracht. Nadeel zijn de dure filters. Het is hetzelfde lokaas-businessmodel 'baite and hook' als bij de printers: apparaat betaalbaar, vervangende onderdelen bereduur. Hoe functioneert deze stofzuiger: vanaf het begin schiet regelmatig de slang uit het apparaat, zakt de telescopische zuigbuis regelmatig in elkaar en na verloop van tijd schiet de borstel bij de geringste aanraking met een meubel weer in het mondstuk. De zuigkracht kan alleen op de hoogste stand, is niet meer te variëren. De wieltjes laten krassen achter op het laminaat, ook nadat ik de wieltjes heb vervangen. Ik had betere kwaliteit verwacht van Bosch, made in Germany. Bij de aankoop werd me verzekerd dat dit apparaat van betere kwaliteit zou zijn dan Bosch stofzuigers die in andere landen worden gemaakt.

Pluspunten

• actieradius
  • zuigkracht

Minpunten

• telescopische zuigbuis
  • fit van slang in het apparaat
  • wieltjes krassen
  • zuigmond op borstelstand
  • zuigkracht niet meer variabel

Riny Maasbree 16-03-2014
Geschreven voor: Bosch BSG71266 zwart

4 jaar in gebruik. Deze stofzuiger ziet er prachtig uit en het lange snoer is lekker handig.
Maar ... zoals hier al aangegeven: 't snoer rolt óf ongevraagd op terwijl je aan 't zuigen bent omdat je ergens achter blijft hangen, óf hij rolt níet op als je klaar bent met zuigen.
Al na pakweg 'n halfjaar valt het accessoires-klepje open zodra je hem oppakt, dit kun je voorkomen door hem 'horizontaal' te dragen.
Sinds enkele maanden valt de stang uit de onderste buis, dus ook hier is het beide stangdelen vasthouden tijdens het zuigen en wil je onder 'n bed zuigen moet je vervolgens een gedeelte onder het bed uit gaan vissen.
En gisteren viel het meubelborsteltje uit elkaar, hier niet te missen bij bijv. het zuigen van de traptreden.
Ik vind 't 'n beauty, maar ik zal 'n volgende keer geen Bosch meer kiezen !

nilsm 16-09-2012
Geschreven voor: Bosch BSG71266 zwart

Dit is echt de meest slechte stofzuiger die ik ooit in mijn handen heb gehad. We hebben de stofzuiger nu 3 jaar en ik heb hem al afgeschreven. Ik wil niet nu al een nieuwe stofzuiger kopen maar als ik zou kunnen...

Na 5-6 maanden waren er al 2 wieltjes kapot. Op parket! Wel nieuwe ontvangen maar nu is de 3e ook al weer een tijdje kapot. De nieuwe waren trouwens anders en veel degelijker van uitvoering!

De handgreep blijft niet meer in de buis zitten. Dit betekent tijdens het zuigen dat te pas en onpas de buis los valt. Heel vervelend.

De verstelbare buis klikt sinds een paar maanden in. Dit betekent in de praktijk dat je een halve meter naar beneden zakt tijdens het zuigen.

Kortom, een stofzuiger van een belabberde kwaliteit.

jufclau 18-02-2013

Precies wat wij ook hebben. Super irritant, je moet altijd met twee handen de stang vasthouden en Bosch wil het niet oplossen. Ander merk en een afrader dus!

saartje60 27-11-2011
Geschreven voor: Bosch BSG71266 zwart

Ik heb deze stofzuiger al 'n tijdje, het lange snoer is fijn, maar 't is vervelend dat 't bij 't minste geringste rukje helemaal oprolt en hobbel nemen met dit apparaat is ook niet simpel. Hij zuigt prima, ook op halve kracht en het vak bovenop voor accessoires vind ik erg handig, maar de ideale stofzuiger is 't nog niet.

Lies46 09-03-2011
Geschreven voor: Bosch BSG71266 zwart

De stofzuiger heeft een flinke actieradius en is gemakkelijk hanteerbaar. Zuigkracht prima, zowel op vaste vloerbedekking als harde vloer.

tresor 16-10-2009
Geschreven voor: Bosch BSG71266 zwart

Mede door de reviews hier heb ik deze stofzuiger aangeschaft.
Maar ik vind hem tegenvallen.
Hiervoor had ik een Miele, echt een oudje, maar die deed zijn werk beter.
Ik stoor me er vreselijk aan dat wanneer ik kattenbrokjes wil opzuigen dat dat dus niet lukt. Dan moet je de mond er echt op zetten en dan zuigt ie ze zo naar binnen. Maar niet als je gewoon zuigt, dan schuif je ze rustig mee door de hele kamer. Ook het snoer wat vast komt onder de wieltjes is lastig. En het snoer wat, als het maar even strak staat, gelijk naar binnen wil schieten.

Nee voor mij is het een miskoop.

eldeedi 07-09-2009
Geschreven voor: Bosch BSG71266 zwart

Fijne stofzuiger met enorme zuigkracht!
Er zijn wel een paar dingen waar je rekening mee moet houden. Het snoer rolt automatisch op, als je er een klein rukje aan geeft. Dat betekent, dat als je met het snoer ergens achter blijft haken, en het vervolgens los schiet, het snoer zichzelf met een noodgang strak trekt. Ook als je aan het eind van het snoerbereik komt heeft dat hetzelfde gevolg. Het snoer trekt strak en blijft strak staan en alles wat op de grond in de weg staat wordt omver gemaaid. Dit heeft al geresulteerd in een kapotte vaas en een gestresste hond. Ik bevestig nu een wasknijper aan het begin van het snoer bij het oprolhuis en heb geen probleem meer.
Zoals eerder door iemand vermeld, krijg je de stofzuiger maar moeilijk van het snoer af, als dat onder de wieltjes terecht komt. Ik heb inmidddels al heel aardig geleerd hoe te draaien, zodat dat niet meer gebeurd.
Het zijn maar praktische minpuntjes.
Het is verder echt een fijn apparaat. Op laagpolig tapijt zuigt hij iets minder dan op parket (daar veegt hij de hondenharen vaak van hot naar haar), maar dat kan ook heel best liggen aan de kwaliteit van het tapijt. Ik denk niet dat hij onder doet voor mijn vorige (Nilfisk) en hij zal in elk geval zuiniger zijn.
Een aanrader!

Fae 11-08-2009
Geschreven voor: Bosch BSG71266 zwart

Op basis van beoordelingen op deze site deze stofzuiger gekocht.

Het geluid van deze 'stille' stofzuiger is te vergelijken met m'n oude (Philips); 76db. Niet écht veel stiller dus.
Maaaar... dit is op de hoogste (traploze) stand: de zuigkracht is zodanig goed, dat je de stofzuiger vrijwel nooit op max. hoeft te zetten.
Ik heb plavuizen, vloerbedekking en vinyl. Op alle ondergronden zuigt hij even goed en krachtig - ik kwam er gelijk achter waar m'n vloertegels & bedekking 'voor het verhuisgemak' ongelijmd gelegd waren. De zuigkracht is zó enorm dat deze stofzuiger ze met gemak van hun plaats trekt.

Enkele minpuntjes;
- Zowel de voet als de stang zijn vrij log en zwaar. Door de logge voet zijn wat kleinere hoekjes niet goed
bereikbaar.
- Het grovere vuil (zoals kattenbakkorrels) schuiven vaak voor zijn voet uit.
- Het snoer van de stofzuiger blijft nogal eens onder de wieltjes hangen en is er niet makkelijk overheen te trekken.

Enkele pluspunten;
- De zuigkracht is enorm!!
- Mooi design en goed wendbaar.
- Lang snoer waardoor je niet vaak op zoek moet naar een ander stopcontact.

Dinie 10-08-2009
Geschreven voor: Bosch BSG71266 zwart

Ik heb de Bosch stofzuiger nu vier weken in gebruik,hij zuigt fantastisch,en is heel stil,ik vind alleen de slang en de stang erg kort,ik zie deze maten nergens vermeld.
Dinie

Shiba 13-07-2009
Geschreven voor: Bosch BSG71266 zwart

Er worden een hoop slechte stofzuigers verkocht getuige de reviews van Kieskeurig.
Deze Bosch heb ik gekocht vanwege de positieve gebruikerservaringen op deze site.
En ik kan me hier volledig bij aansluiten.Ik hoef alle positieve punten hier niet meer te herhalen.
Wel heb ik nog een minpuntje n.l. de kosten voor het vervangen van een nieuw filter zo,n €38!
Maar goed dat is eens per jaar.
Verder moet ik er ook nog bij vermelden dat in mijn hele huis linoleum ligt dus is mijn review in die zin van beperkte waarde.
Soms droom ik wel eens ,snachts dat ik een vrouw heb die alles kan wat mijn stofzuiger ook kan.

Shiba

Jaap oet Grunn 27-03-2009
Geschreven voor: Bosch BSG71266 zwart

Deze stofzuiger nu een maand in bezit. Gekozen uit de consumentenbond test. Nog geen seconde spijt hiervan. Geweldige stofzuiger. Ziet er ten eerste fraai uit. Enorme zuigkracht door compressietechniek. Energie zuinig, slechts 1200 watt. Dit terwijl je het kunt vergelijken met een andere stofzuiger van zeker 2000 watt!!! Mooi lang snoer, waardoor groot actieradius.Stille motor.Je hoort eigenlijk het meest de zuigkracht uit de zuigmond.Erg handig is dat de acessoires in een aparte opbergvak zitten. Gewoon te openen tijdens het stofzuigen.En als laatste de grote stofzak van 5 liter!
Al met al een geweldig apparaat>

jomar 07-01-2009
Geschreven voor: Bosch BSG71266 zwart

een heerlijke stofzuiger,weinig lawaai,licht in gewicht,erg wendbaar,energiezuinig,zuigd krachtig,erg lang snoer waardoor ik in een keer de beneden verdieping kan zuigen zonder van stopkontakt te wisselen.

Mojo 21-07-2008
Geschreven voor: Bosch BSG71266 zwart

Ik had hiervoor een Miele, best zwaar, maakte een hoop herrie en de zwenkwielen waren ook niet je van het.
Bovendien was het oprolmechanisme van het snoer ook al snel kapot.
Deze stofzuiger is in alle opzichten een verademing, lekker licht, weinig geluid, zeer wendbaar, enorme zuigkracht en nog zuinig met energie ook. Als je de trap er mee doet, kan je hem gewoon in je hand houden en het snoer is ook lang genoeg om hem in 1 keer te doen. Het enigste nadeel vind ik, dat hij aardig wat plek in neemt in de kast, met de slang in de parkeerstand. Voor de rest, prima apparaat