Philips Performer Expert FC8723 rood

De gemiddelde beoordeling is gebaseerd op 51 goedgekeurde reviews die zijn achtergelaten voor de Philips Performer Expert FC8723 rood op Kieskeurig.nl. Deze beoordeling wordt berekend door de som van de reviewscores te delen door het aantal reviews.

7,4

y******************@g******** 20-09-2022

Onding

wat een slechte stofzuiger is dit !!

de stang die bij een pijltje zou moeten vastklikken aan het pistool handvat,
valt steeds op de grond omdat hij niet vast blijft zitten (en stofzuigen niet fijn meer is met dit onding)

ook schuift de telescoop steel naar beneden met het stofzuigen van een (heel laag polig) vloerkleed !!

en mijn stofzuiger is pas 1,5 jaar oud !!

Ik raad deze stofzuiger daarom ook zeer af !!

mijn volgende stofzuiger word zeker GÈÈN Phillips meer !!

Ingrid 16-02-2020

Lange snoer, volgt goed

Stofzuiger gekocht omdat deze heel goed uit de beoordeling kwam. Vraag me af hoe dat mogelijk is tenzij men een beoordeling schrijft direct na de aankoop. Inmiddels is de stofzuiger een kleine 2 jaar in ons bezit. Naar mijn mening heeft de koppeling van de pistoolgreep naar de steel nooit erg goed gefunctioneerd maar inmiddels is het dusdanig vervelend dat zuigen geen lolletje meer is. Tijdens het zuigen valt steeds de steel uit de pistoolgreep waardoor zuigen een heel karwei wordt. Zeer zwak onderdeel dus. De opgeborgen stofzuiger neemt veel ruimte in en de steel blijft daarbij niet goed aan de stofzuiger zitten.

Pluspunten

• zuigt goed
  • lange snoer

Minpunten

• koppeling pistoolgreep/ zuigbuis zeer zwak
  • zuigmond is vrij lomp/zwaar
  • veel opbergruimte nodig

AnPF 10-10-2019

Na 3 jaar zijn diverse onderdelen aan vervanging toe.

Ik heb deze stofzuiger in november 2015 gekocht obv de aanbevelingen van de Consumentenbond. Nu, okt. 2019, amper 3 jaar later is de aansluiting van de pistoolgreep op de stang lam; de stang valt te pas en te onpas uit de pistoolgreep terwijl je aan het zuigen bent. Dit model heeft een pijltje op de pistoolgreep die in de slang in een daarvoor bestemd gedeelte zou moeten klikken. Waarom heeft Philips geen klemaansluiting gebruikt? Philips redeneert dat ik het onderdeel moet vervangen omdat de garantie is verlopen, maar alleen een pistoolgreep vervangen is niet mogelijk. Dus moet er een compleet nieuwe slang met pistoolgreep worden aangeschaft en mogelijk ook een nieuwe stang als de klikaansluiting daarin stuk blijkt. En over 3 jaar waarschijnlijk weer... Mensen, let op de aansluiting tussen de greep en de slang!

Inmiddels reactie van Philips op mijn ingediende klacht: Philips wil geen service verlenen op het product, maar ze willen me wel een kortingsbon van 40% op alle nieuwe producten (dus geen onderdelen) in hun webshop aanbieden. Heel bijzonder... En mijn review wordt op de site van Philips geweigerd omdat hij niet aan de richtlijnen voldoet. Een linkje naar die richtlijnen staat niet in de email. Ze zijn ook niet direct vindbaar op de site van Philips.

Pluspunten

• zuigt goed

Minpunten

• slechte aansluiting slang/stang
  • zwaar
  • luid

R 19-04-2019

Fijne stofzuiger met lang snoer

Het is een fijne stofzuiger heeft een goede zuigkracht en een lang snoer waarmee ik de hele verdieping kan stofzuigen. Handige hulpstukken bij geleverd en zelfs een extra zuigmond

Pluspunten

• Lang snoer
  • Goede zuigkracht

Minpunten

• Beetje zwaar

Bloem 26-02-2019

Soepele fijne stofzuiger.

Allereerst een fijne soepele stofzuiger. Met de bijbehorende strakke borstel heel prettig. Na 2 maand bleef echter de strakke borstel al niet meer in het gedeelte te blijven waar je hem plaatst bij opruimen op de kont vd stofzuiger. Bevestigingsstuk aan de borstel zelf was al weggesleten (vreemd en zag er ook anders uit dan op de plaatjes) terug gestuurd via bol.com waar we hem gekocht hadden. Het viel niet onder de garantie. Als we hem terug wilden hebben moesten wij die kosten betalen of er van afzien. Dat hebben we maar gedaan aangezien een nieuwe borstel rond de €12 kost. Voor zo'n dure stofzuiger slaat dat maar mijn idee nergens op. Dat zo snel iets kapot gaat en toch geen garantie.
Nu hebben we nog wel de blauwe borstel, maar deze is stukken zwaarder en moeilijker te hanteren, laat veel liggen en daarmee krijg ik ook de lange haren niet van de deurmatten af.
Ook de hulpstukken blijven niet goed zitten of zitten in de weg. Ze liggen nu in de kast.
Jammer ik had meer verwacht

Pluspunten

• Lang snoer

Minpunten

• Snel kapot
  • Blauwe borstel

M. 11-01-2019

Lang snoer is top

Deze stofzuiger kan ik iedereen aanbevelen. Na alle merken die ik heb gehad is deze echt een topper. Mede door het lange snoer kan ik bijna het hele huis in 1x zuigen. Het oprolmechanisme van het snoer werkt ook uitstekend, en dat heb ik wel eens anders meegemaakt. De zuigkracht is goed te regelen, de twee bijgeleverde zuigvoeten zijn ook heel goed. Extra fijn is dat deze stofzuiger nooit omkiept of kantelt, en hij is ook ook niet zwaar zodat je hem makkelijk oppakt. Ik kan geen minpunten bedenken. Een dikke voldoende!

Pluspunten

• lang snoer
  • goed op te tillen

sjanie 20-04-2018

stofzuiger

Ik heb deze stofzuiger ruim een jaar. Goede zuigkracht, lang snoer, prima MAAR de zuigmond gaat bij mij telkens kapot. Lijk net of dat stukje slang telkens uitgedroogd is. heb niemand hier last van?

Pluspunten

• zuigkracht
  • lang snoer

Minpunten

• zuigmond
  • stukje slang in zuigmond gaat telkens kapot

Frans de Wit 20-04-2018

Slechte kwaliteit Stang en slechte kwaliteit mondstuk

Binnen 2 jaar versleten stang en versleten mondstuk. De aansluiting van het mondstuk is versleten.

GEEN Garantie betreft slijtage volgens de klantenservice van Philips !!

De website van Philips geeft ook maar 2 sterren voor het mondstuk en dezelfde verhalen over de stang.

Advies: PHILIPS lets make things finally better. En niet deze trieste kwaliteit.

Voor mij geen Philips meer.

Minpunten

• Snel versleten stang
  • Snel versleten mondstuk

PN 25-10-2017

Fijne stofzuiger!

Fijne stofzuiger, zeer licht, waardoor ik stofzuigen veel minder vervelend vind! Bovendien is hij super wendbaar. Het snoer is lang genoeg om niet steeds te hoeven omsteken. De prijs is redelijk. Ik heb hem nu vier maanden in bezit en kan eigenlijk geen nadelen noemen.

Pluspunten

• goede zuigkracht
  • licht en wendbaar
  • lang snoer

Britt 15-09-2017

Fijne stofzuiger

Nadat mijn 2e Bosch stofzuiger het weer begaf ben ik op deze overgegaan. Na het lezen van een aantal reviews bij Coolblue kwam deze voor mij als beste uit de bus. Hij zuigt krachtig en kan overal goed bijkomen. Voor de bovenverdieping hoef ik dan ook niet verder te zoeken en zal dan dezelfde nemen. Opbergvak voor hulpstukken vinden sommigen een gemis maar kunnen ook in de meterkast. Tot nu toe heb ik geen minpunten kunnen ontdekken. Goedkoper mag natuurlijk altijd.

Pluspunten

• Krachtig
  • Niet zwaar
  • Snoer lang genoeg

van Dalen 29-06-2017

Koop deze stofzuiger niet!!

Heeft alleen wat zuigkracht op het moment dat je er een nieuwe zak in doet. Daarna zuigt deze echt voor geen meter meer. Bijna zinloos om hem dan nog te bebriuiken. Echt een waardeloze aankoop!

Pluspunten

• Wendbaar

Minpunten

• Zuigkracht

Ties 29-06-2017

beste v Dalen zit de zak er goed in ,haal de slang van de zuiger ,zet de zuiger aan en leg je hand op het gat en laat het weer los een paar keer doen dan weet je of de zuiger goed is ,

Monique 22-06-2017

Een verassend en geweldige stofzuiger!

Ik was op zoek naar een goede stofzuiger met hepa filter en die ook natuurlijk goed zuigt!
Na veel zoektocht kwam ik op deze uit ivm zijn werk goed kunnen doen en een mooie prijs.
Na vele positieve en negatieve reviews heb ik er toch aan gewaagd om deze te kopen.
Het kwam binnen en ben meteen aan de slag gegaan en moet zeggen...verassend geweldig! De negatieve reacties ivm opberg systeem onderdelen aan de slang is niet van toepassing naar mijn mening , want deze kun je ook aan de slang onderaan monteren zodat deze op zn plaats blijft. De zuigkracht van gladdevloer naar tapijt is krachtig maar ook daar kun je op in spelen door de knop naar een andere stand te draaien. Zuigmond die je er bij krijgt vind ik ook geweldig , de stof duw je niet want je tilt zo nu en dan het zuigmond omhoog zodat je alle stof en draadjes/ haren op zuigt. Het geluid is verassend laag , wel zo fijn want je hoort de bel of telefoon . Ook het zuigen van het tapijt is verassend , alle haren en stof zuigt het meteen op zonder te martelen dat echt alles weg is.( tapijt lijkt wel gewassen!) snoer is ook lang genoeg van boven verdieping naar zolder toe , geen gedoe om een stopcontact te zoeken. Al met al ben ik zeer tevreden en hoop dan ook heel lang van deze stofzuiger te mogen genieten.

Pluspunten

• Lange snoer
  • Zuigt perfect
  • Weinig geluid
  • Hanteerbaar ivm gewicht

Minpunten

• Moet ik nog ondervinden(hoop t niet)

LadyLi 01-06-2017

Uitstekende stofzuiger

Ik ben zeer blij met dese stofzuiger! De zuigkracht is zeer goed, ik heb een hond die nogal wat haren verliest en dat ik geen probleem voor deze stofzuiger. Met name de bank en de auto weer als nieuw. De zuiger maakt ook weinig lawaai, zitten 2 opzet stukken bij en genoeg snoer.

Pluspunten

• Hondenhaar zuigt met gemak op
  • Weinig geluid
  • Lang snoer

Minpunten

• Buis is soms wat lastig (stug ) te verschuiven

Anoniem0008 01-06-2017

Makkelijk in gebruik, erg stil

Het is een zeer fijne stofzuiger die erg makkelijk in gebruik is. Het apparaat is erg stil.
Handig is het handvat bovenop de stofzuiger.

Pluspunten

• Stil
  • Krachtige motor

Minpunten

• Hulpstukken kunnen niet opgeborgen worden

Linda 31-05-2017

Weg met stof en kattenharen!

We hebben deze stofzuiger nu twee weken in gebruik en hij heeft onze verwachtingen volledig waargemaakt. Wat ons vooral opgevallen is, is dat het HEPA13 uitblaasfilter uitstekend werk verricht. Waar de vloer voorheen al vrij snel weer bedekt was met stofdeeltjes, is die nu stofvrij.

De diverse bijgeleverde zuigmondstukken zijn makkelijk te verwisselen en werken prima, ook voor het verwijderen van kattenharen van bijvoorbeeld meubels.

Verder uitermate tevreden over de lengte van het snoer, de werking van het op-/afrolmechanisme, de lengte van de steel en het totale design van de stofzuiger.

Enige minpuntje vonden wij de aansluiting van de stofzuigerslang op de steel. Het in elkaar klikken gaat een beetje stroef.

Maar al met al zijn wij erg blij met onze nieuwe aanwinst!

P.S. Omdat we de stofzuiger nog maar twee weken hebben, kunnen we nog niet echt iets zeggen over de duurzaamheid. Onze ervaring met Philips stofzuigers is dat dit wel goed zit.

Pluspunten

• HEPA13
  • Prijs-kwaliteitverhouding

Tonhof 30-05-2017

Wendbare sterke stofzuiger.

We hebben deze stofzuiger voor de haren van de hond op te zuigen op lastige plekken en ons tapijt.

Daarvoor is deze stofzuiger geweldig hij heeft namelijk een enorme zuigkracht.

Pluspunten

• Lange kabrl
  • Wenbaar
  • Zuigkracht

Minpunten

• Niet kunnen instellen van de zuigkracht.

Erwin 29-05-2017

Prima stofzuiger in deze prijsklasse!!

Een prima stofzuiger. Licht in gewicht, het apparaat is makkelijk mee te slepen. Zuigkracht is goed, de snoer rolt makkelijk op. Het apparaat is ruim voldoende voorzien van accessoires.

Pluspunten

• Licht en wendbaar
  • Snoer rolt makkelijk op
  • Goede zuigkracht

Minpunten

• Wieltjes aan de borstel maken teveel lawaai
  • Zuigkracht kan niet ingesteld worden

B.A. Oude Wolbers 28-05-2017

Prima product, ik zou het weer kopen als het nodig is

Deze stofzuiger is een verademing na de vorige stofzuiger. Hij presteert goed , makkelijk in gebruik en een lang snoer. Ik heb deze gekozen op basis van de vele reviews, tot nu geen spijt van gehad.

Pluspunten

• Krachtig
  • Wendbaar

Minpunten

• Geen ruimte voor accesoires

IngridTV 27-05-2017

Super fijne stofzuiger

Erg fijne en stabiele stofzuiger met goede zuigkracht en een lang snoer. Ik vind deze stofzuiger zeker een aanrader, ik zou niet meer anders willen!

Pluspunten

• lang snoer
  • goede zuigkracht
  • ligt erg stabiel

Henk Maris 24-05-2017

Hoge zuigkracht, laag energieverbruik

De Philips Performer overtuigt met zeer goede zuigkracht op zowel gladde ( laminaat) vloer, als op laagpolig tapijt. De zuigkracht moet op tapijt zelfs lager gezet worden omdat je anders een hernia oploopt door de hoge zuigkracht en de daardoor nodige kracht om de zuigmond over het tapijt te bewegen. De zuigkracht is veel hoger dan van onze oude Dyson, bij een lager energieverbruik! Bovendien is de Philips een stille stofzuiger, zeker in vergelijking tot de Dyson.

Pluspunten

• hoge zuigkracht
  • laag energieverbruik
  • laag geluidsniveau.

Minpunten

• zuigmond aan de hoge kant.

Santon 31-01-2017

Had er meer van verwacht

Nu een paar maanden in gebruik en moet eerlijk zeggen...hij valt me erg tegen!!
Zuigt erg slecht,vooral op harde vloeren.Duwt het vuil voor zich uit.
De stofzuiger stang is niet stevig en gaat regelmatig uit zichzelf naar beneden.Het voelt ook niet stevig aan allemaal,zit ongelooflijk veel speling op.
Als je fanatiek aan het stofzuigen bent,sla je zomaar onder het stofzuigen met de slang de stofzuiger uit.
En het oprollen van het snoer is ook elke keer weer een dinietje. Het laatste stuk moet je vaak met de hand verder duwen.
Vergeleken bij m'n vorige Philips stofzuiger is deze echt geen 140,00 waard!

Minpunten

• Stang
  • Slang die stofzuiger uitzet
  • Zuigkracht
  • Oprollen snoer

McLake 09-01-2017

Een maandagochtend product?

Had deze stofzuiger gekozen vanwege specs en prijs + de goede ervaringen met Philips stofzuigers binnen onze familie. Op zich een mooi, stil, manoeuvreerbaar en prima zuigend apparaat, echter gaf hij na 10 dagen tijdens het stofzuigen de geest.

Pluspunten

• Sril
  • Compleet uitgerust
  • Betaalbaar

Minpunten

• Levensduur

BEntio 05-01-2017

motor goed, voet kwetsbaar

op zich een goede stofzuiger. Motor werkt goed, zuigt goed schoon etc. Maar voet is binnen 6 maanden kapot (slang is losgeschoten) waardoor stofzuiger niet meer te gebruiken is. Philips gebeld maar die geven geen garantie (alleen op motor!). Dus denk na alle goede reviews toch nog even na of je deze stofzuiger van philips koopt!

Pluspunten

• motor werkt goed

Minpunten

• kewtsbare voet

Anita 31-12-2016

grote zuigkracht

Mooie sterke betrouwbare Philips stofzuiger.Hij zuigt erg goed weinig lawaai.Robuust en handige draai top.

Pluspunten

• lang snoer 8m.
  • wendbaar
  • robuust
  • ideaal met huisdieren

Minpunten

• borstel is groot kan moeilijk onder de bank.

Ton 28-12-2016

pia stofzuiger

We hebben hem nu 2 jaar en 2 maanden. Een review na enkele dagen vind ik niet zo zinvol. Wij hebben altijd een Miele gehad (we hoorden altijd dat er geen betere was, hahaha). Maar voorij nooit een Miele meer na deze Philips. Geweldige zuigkracht (motorvermogen zegt alleen iets over energieverbruik en niets over zuigkracht). Handig in gebruik, want niet zo groot. In het begin viel ons vooral op dat ie echt veel minder herrie maakt dan de Miele. Daar zijn we nu aan gewend, maar dat is natuurlijk ook een geweldig pluspunt. Het filter aan de uitgang wordt normaal niet erg vuil, wat natuurlijk iets zegt over filter(s) daarvoor en de zak. We hebben een keer papieren zakken genomen, maar die scheuren veel te snel. Nadeel: de hulpstukken staan in de kast, want die passen niet in het apparaat. En hij rolt nog al eens om tijdens het gebruik. Kan ook aan de lange snoer liggen, want je loopt makkelijk om stoel en tafelpoten heen. Goeie koop!

Pluspunten

• Zuigkracht
  • Relatief weinig herrie
  • Klein

Minpunten

• Rolt soms om