Electrolux Zusorigdb+ zwart, blauw, oranje, rvs

De gemiddelde beoordeling is gebaseerd op 23 goedgekeurde reviews die zijn achtergelaten voor de Electrolux Zusorigdb+ zwart, blauw, oranje, rvs op Kieskeurig.nl. Deze beoordeling wordt berekend door de som van de reviewscores te delen door het aantal reviews.

Ton 19-12-2016

Wat een geweldige stofzuiger

Zeer zuinige maar toch krachtige stofzuiger van Electrolux. We hadden een herriemaker van Bosch van 1800w en deze is maar 700w maar zuigt veel beter; zuigkracht kun je overigens regelen. En niet onbelangrijk hij is zeer stil, je hoort hem amper! De zuigborstel is laag en zeer wendbaar zodat je overal bij kunt (kast, bank etc.). De stofzuiger zelf is iets zwaarder maar door de handige draagbeugel (voorop maar ook bovenop) makkelijk te dragen. En dan dat lange snoer van 12m, een heel fijne stofzuiger.

Pluspunten

• zeer stil maar toch krachtig
  • grote wielen voor stabiel gedrag
  • lang snoer / lange zuigslang

Minpunten

• kan geen minpunt bedenken

Hunter001 11-03-2016

een sprookje!

echt ongekend, sinds we dit in huis hebben weet je niet wat je overkomt. In 1 woord een geweldige machine. Super stil, zuigt als een gek. Wij zijn er helemaal stuk van. Ik zeg gewoon proberen en je bent verkocht!!!!

arjanmeun 26-11-2015

Wat een verademing zeg! Na vele jaren waren mijn vrouw en ik toe aan een nieuwe stofzuiger, met vier kinderen en een hond stond het trouwe beestje namelijk geen dag stil. Dus op zoek maar wat een keus zeg! Uiteindelijk is de keus op de Electrolux Ultrasilencer gevallen, krachtig, superstil en erg mooi. Nou krachtig is ie zeker, moeiteloos wordt elk stofje en haartje weggezogen en stil!! De eerste keer dat ik em aandeed dacht ik dat ie kapot was zo zacht. Naast de geweldige prestaties vind ik het design ook uniek, met een handig handvat en een snoer van 12 meter komt er bij ons voorlopig geen nieuwe meer, als je op zoek bent naar een krachtige, stille stofzuiger zou ik deze aanbevelen

MelissaR24 25-11-2015

Ik heb de stofzuiger nu een paar weken in mijn bezit. Het apparaat overtreft echt mijn verwachtingen, superstil en toch ontzettend goede zuigkracht! Ik dacht eerst dat er maar één hulpmondje bij zat, echter na iets beter kijken kon je er zelfs drie van maken. Wel heel jammer dat in de stofzuiger zelf geen ruimte is om de hulpmondjes op te bergen. Dat zou ik wel veranderen aan de stofzuiger. De stofzuiger is verder heel goed in elkaar te zetten. Met een hond in huis, die niet zo van stofzuigers houdt, is het een ideaal apparaat. Hij maakt niet zo'n lawaai, dus de hond wordt er niet gek van. De stofzuiger heeft voldoende zuigkracht om de haren uit de verste hoekjes te zuigen, dus dat is helemaal mooi meegenomen. Ik vind het echt een super stofzuiger en zou hem graag aanbevelen!

Margarita 25-11-2015

Deze stofzuiger is de beste die ik tot nu toe heb gehad. Hij is erg stil en zuigt krachtig. Hij is niet zo lomp en zwaar als andere stofzuigers die ik heb gehad. De snoer is vrij lang en ik kon vanuit de benedenverdieping er zelfs mee op de 1e verdieping stofzuigen zonder te wisselen van stopcontact. Normaal moest ik altijd er rekening mee houden wanneer ik ging stofzuigen. Wanneer bijvoorbeeld mijn vriend televisie ging kijken, dan kon hij door de herrie niets horen. Maar met deze stofzuiger heb ik daar geen last meer van. Ik kan terwijl ik stofzuig een gesprek voeren of als er wordt aangebeld, dan hoor hoor ik dat ook. Dit is echt de fijnste stofzuiger die ik tot nu toe heb gehad, terwijl de vorige best prijzig waren.

Thomson61 25-11-2015

Ik heb deze stofzuiger nu een aantal weken in huis. We zijn een gezin met 4 volwassenen en 3 honden. De stofzuiger heeft geen moeite met de hondeharen en is heel stil. Er zit een lang snoer aan en een groot handvat om hem gemakkelijk mee te vervoeren. De hulpstukken zijn handig, maar het is jammer dat je die niet in het toestel kwijt kunt. Verder vind ik het stofzakje wel erg klein en deze is dus ook vrij snel vol.

david8325 25-11-2015

Topper van een stofzuiger en wel heel erg stil tijdens het gebruik, je twijfelt bijna en de zuigkracht maar deze is zeker oke.
Voordeel is het lange snoer van 9 meter, je zuigt de hele woning in 1x zonder het wisselen van stopcontact.
Ideaal is de 3-in-1 borstel, hier is echt over nagedacht. ik wil nog wel eens accessoires kwijtraken.
Machine is erg wendbaar en rijdt rustig achter je aan.
Al met al een topmachine en zeker aan te raden.
Nadeel kan de forse prijs zijn, maar is de machine zeker waard.

erikhoning 25-11-2015

Tja, het blijft een stofzuiger... Maar eigenlijk ben ik er wel heel blij mee. Daarom toch een positief bericht geven. Want wat ik niet had verwacht, maar ook met een stofzuiger kan ik blijkbaar heel blij zijn... :-)
Waarom blij...? Hij doet wat ie doen moet, doet dat relatief stil en door z'n zuigkracht vlot en snel. En door 't lange snoer kan ik in een keer 2 verdiepingen bereiken.
Dus ja, daar wordt ik blij van.

stevedem 24-11-2015

Toen ik deze stofzuiger voor de eerste keer aanzette was ik nogal verbaasd.
Bijna geen geluid, eerst dacht ik nog dat het vermogen niet voluit stond, maar dat bleek wel zo te zijn.
Je verwacht gewoon van een stofzuiger dat deze veel herrie maakt.
Maar deze heeft mij zeer verrast.
Het geluidsnivo is zo laag dat je gewoon een gesprek kan blijven voeren.
Of beneden stofzuigen terwijl de baby slaapt, ideaal !!

Verder is een solide apparaat, degelijke wielen, zeer solide stofzuigerstang die uiteraard verstelbaar is, goede slang.
2 monstukken zaten erbij, 1 gewone en 1 voor capet.
En nog een extra hulpstuk voor bv banken e.d.

Enige nadeel is dan wellicht dat je de extra accesoires elders moet bewaren, maar ach, dat is geen probleem.

Ik kan iedereen deze stofzuiger aanraden als je een stille zoekt.
midden in de nacht zullen je buren hem niet horen, dat is zeker !

Loek 24-11-2015

De stofzuiger werkt prima!
Het is inderdaad een hele stille stofzuiger, maar de tv moet nog net een tikkeltje harder op het moment dat er gelijktijdig gestofzuigd word.

De kracht van deze stille stofzuiger is prima. Je kan het bij wijze van gewoon aan de wand hangen. Hij valt er niet vanaf!

Ook de hondenharen op de bank zijn geen probleem voor deze stofzuiger. We hebben een franse Bulldog thuis en de haren zijn hardnekkig en moeilijk weg te krijgen normaal!

Een klein nadeel is de lengte van de stang. Thuis hebben we hoge plafonds, waar ik niet altijd even makkelijk bij kom! Je moet er recht onder staan en dan lukt het...

Inca35 23-11-2015

Hebben de stofzuiger nu 2 weken in huis en zijn erg positief. Vooral de stille motor en de lange steel zijn voor ons de grote pluspunten. Aangezien wij 2 huiskatten hebben is de goede zuigkracht ook erg belangrijk. Op gladde vloeren is de stofzuiger perfect, op het hoogpolige tapijt presteert hij iets minder vinden wij doordat de borstel dan niet soepel beweegt bij het naar je toe trekken. Het lange snoer is ook erg fijn zodat je niet steeds van stopcontact hoeft te wisselen. Het 3 in 1 hulpstuk erg handig in gebruik en gemakkelijk aan de steel te bevestigen dus altijd bij de hand.
Duurzaamheid kunnen wij nog geen beoordeling over geven omdat wij hem nog maar 2 weken in bezit hebben. Kortom wij zijn blij met deze keuze.

Chantal78 23-11-2015

Ik heb deze stofzuiger en ik moet zeggen dat ik er erg blij mee ben. Stofzuigen om 22.00 uur 's avonds? Geen probleem want het geluidsniveau is echt laag. Ik woon in een gehorige woning en ben vaak laat thuis dus dit is zeker een groot pluspunt. Ook mijn kat is een groot voorstander van het zachte geluid. Ik zal niet zeggen dat hij de stofzuiger niet eng meer vindt, maar hij springt ook niet meer uit angst weg.
Een ander pluspunt is het lange snoer. Niet meer stofzuigen in etappes omdat je naar een ander stopcontact moet. Heerlijk!
Het 3-in-1 hulpstuk is ook fijn in gebruik. Een minpuntje is alleen wel dat je dat hulpstuk aan de slag moet hangen. In mijn vorige stofzuiger was er een apart compartiment in de stofzuiger zelf en dat is veel fijner. En de extra zuigmond is niet fijn in gebruik maar dat is meer een persoonlijk iets. Verder een prima stofzuiger die ik zeker aan beveel. En hij ziet er nog leuk uit ook.

Bij duurzaamheid heb ik nvt ingevuld omdat ik de stofzuiger nog niet zo lang heb en dit kan ik dus niet beoordelen.

Lien1953 22-11-2015

Sinds enige weken deze sofzuiger in huis, wat een stille motor, je hoort echt de motor niet en je kan heerlijk muziek erbij luisteren, hij is erg wendbaar en de zuigkracht is goed, ik ben heel blij mmet de 12 meter snoer. er zit ook een 3 in 1 meubelborstel bij ,echt een aanrader.

Ebbel64 22-11-2015

Wij zijn al jaren fan van Electrolux, maar nu zijn wij dat zeker. We hebben de Zus Origdb nu al een paar weken in huis en zijn er superblij mee. We hebben een gezin van 5, een hond, een kat en een valkparkiet. Een degelijke stofzuiger is dan ook een onmisbaar hulpmiddel in het huishouden. Onze laatste aanwinst is echt super. Goede zuigkracht, lang snoer en veel attributen om gebruik van te maken. Maar vooral wat een stilte, zelfs de beesten blijven in hun mand liggen tijdens het stofzuigen. Je zou zelfs 's nachts kunnen stofzuigen, niemand die er last van zou hebben. Als je dat zou willen uiteraard. Wat wil je nog meer dan een geruisloze, gestroomlijnde en uitgebreide stofzuiger!! Het enige wat jammer is, is dat deze uitvoering niet de lange stofzuigerslang heeft die zijn voorganger wel had. Dat is handig bij het stofzuigen van de trap. De stofzuiger kan je beneden laten staan. Dat scheelt weer tillen, maar over het geheel genomen is het een geweldig apparaat.

Syllie10 22-11-2015

Ik ben alleenstaand maar heb wel een lieve poezel die aardig wat troep kan maken. Daarnaast heb ik ME en kunnen geluiden extreem hard binnenkomen dus ook het geluid van een stofzuiger. Vandaar dat ik heel benieuwd was naar deze stofzuiger, aangezien deze zegt geluidsvriendelijk te zijn.

Deze stofzuiger is qua geluid inderdaad geluidsarm. Zet je hem op volle sterkte dan krijg je natuurlijk wel iets meer geluid maar niet hinderlijk. Ook is de zuigkracht geweldig goed en vliegen alle kattenbakkorrels met weinig moeite de zak in.

Ook het vervangen van de zak en filters is super makkelijk. Kwestie van klikken en je kunt ze vervangen.

Enige wat iets lastiger vor mij was om slang in de houder geklikt te krijgen. Daar heb je iets van kracht voor nodig die bij mij ontbreekt en hij is wat zwaar om naar boven te tillen. Maar wellicht voor een gezond persoon is dat wel goed te doen. Het aan elkaar zetten van de andere onderdelen ging dan juist weer heel makkelijk.

Daarbij zit er een ontzettend lange stroomkabel bij wat het weer handig maakt dat je niet steeds moet wisselen van stopcontact en je gewoon in 1 keer de hele ruimte kunt stofzuigen.

Dus al met al opgeteld ben ik meer dan tevreden met deze stofzuiger, al zou de prijs best wat lager mogen worden zodat deze stofzuiger voor meer mensen bereikbaar is die met een laag inkomen zitten door bijvoorbeeld hun ziekte. Maar zou hem zeker ook weer aanraden doordat de stofzuiger ook echt gebruiksvriendelijk is en grotendeels geluidsarm is

johra68 21-11-2015

Deze stofzuiger is compact en zeer wendbaar ook zijn 9 meter lange snoer maakt deze makkelijk in gebruik.
Met onze 3 honden en een kat verwachten wij wel iets van de stofzuiger en dat is een haar vrij huis na het stofzuigen en ja dat kan deze aan ondanks zijn 700 Watt vermogen. Tapijt gaat wat moeilijker maar met wat geduld haalt hij hier ook de haren van het kleed.
Het is een hele verademing dat deze stofzuiger zo stil is, geen gemopper meer als ik aan het stofzuigen ga terwijl een ander televisie kijkt 😀
Ik ben zeer blij met deze stofzuiger.

tomashanedoes 21-11-2015

Wij waren toe aan een nieuwe stofzuiger en in onze zoektocht zijn wij gestuit op deze top-stofzuiger! Wat een zuigkracht heeft de stofzuiger. 2200 Watt is voor ons zelfs een beetje te veel van het goede. Wij hebben namelijk zeil als vloerbedekking en die is op sommige plekken niet vastgeplakt aan de vloer. De zuigkracht van de Electrolux is zo groot dat het af en toe gewoon het zeil meeneemt. De helft van het wattage is voor ons voldoende en daarmee wordt een super resultaat behaald.

Het tweede grote voordeel van de UltraSilencer is het geluid. Zoals de naam het al zegt, hij is muisstil. Onze katten die bang waren en onder de bank kropen voor de vorige stofzuiger hebben helemaal geen problemen met de Electrolux. De stofzuiger mag dan ook diervriendelijk genoemd worden.

Tevens ben ik erg te spreken over de compactheid van de stofzuiger en vooral het handvat voelt solide en ligt lekker in de hand. Het enige nadeel dat wij konden vinden is dat de Electrolux gebruik maakt van zakken. Maar hoe vaak moet je nou een zak wisselen?

jeaanetstraver 21-11-2015

ik ben een vrouw van 46 met 3 thuiswonende kinderen en een man die thuis werkt. Ik was op zoek naar een stille stofzuiger omdat mijn man thuis werkt en gek werd van de herrie. Ik ben daar zeer tevreden over. Hij is echt stil en is toch krachtig en ik kan gewoon mijn werk blijven doen. Heel blij ben ik met het lange snoer en de heerlijke borstel die erbij zit. een min puntje is dat er stofzakken in moeten die vrij prijzig zijn. Wat mij betreft een aanrader !!

Maryon 21-11-2015

Deze stofzuiger zuigt prima zand (nieuwbouwwoning)en hondenharen op zonder daarbij veel geluid te maken. De snoer had voor mij nog iets langer mogen zijn.

Xbored 21-11-2015

Een mooie stille stofzuiger. Muziek luisteren of tv kijken tijdens het zuigen kan nu zonder de stereo/tv knetterhard te zetten. Hippe kleuren. Wendbaar met 9m snoerlengte. 3 verschillende accessoires bijgeleverd te weten 2 mondstukken en een 3 in 1 accessoire voor bijv bankstel, stoelen en kleine kieren in meubels. Het aeropro silent mondstuk is vrij groot maar daarentegen is het parketto mondstuk (voor harde vloeren) relatief laag waardoor je makkelijk onder meubels door kan zuigen. Het enige waar ik af en toe ruzie mee heb is het draaien/roteren van de slang waardoor ik de telescopische buis niet altijd makkelijk in de juiste hoek krijg met zuigen. En voor bijna 200 euro vind ik hem nog redelijk aan de prijs. Verders een top stofzuiger in ieder geval een hele vooruitgang op m'n oude

Chily 21-11-2015

Ik vind de stofzuiger zeer stil en toch heel krachtig.
hij gebruikt maar 700 watt, maar aan de zuigkracht is dat niet te merken. Wij hebben verschillende soorten vloerbekleding, zoals plavuizen tot vloerbedekking, maar hij zuigt alles goed, zelfs de witte haartjes van onze hondjes worden moeiteloos van een donker vloerkleed op gezogen.
Het uiterlijk is mooi, de stang heeft is van geborsteld aluminium en is ovaal, dat geeft een solide en mooi uiterlijk.
Het snoer is heel lang, we kunnen de hele onderverdieping in 1 x halen, alleen vinden we de snoer erg dun. Het voordeel is wel dat de stofzuiger daardoor klein en goed wendbaar is.
De bijgeleverde accessoire kan je aan de stang klikken, zo heb je ze altijd bij de hand. Het is 1 zuigmond, die 3 functies heeft, zo heb je dus niet heel veel losse onderdelen, ook erg makkelijk.
Al met al een echte aanrader.

Hunter001 21-11-2015

ongelofelijk wat een zuigkracht/ Dit weegt niet op tegen het feit dat er een stofzuiger zak in zit. Echt verbazingwekkend. En maar 700 watt, met een zuigkracht van 2200 watt. Ook de lange stroomsnoer! Wij zijn echt verkocht!! Gewoon super stofzuiger!!

Danny K 19-06-2015

Vandaag gekocht, nadat de medewerker van Scheer en Foppen ons had overtuigd van het gebruikersgemak, de zuigkracht en de enorme stilte.
Wij zijn echte Miele fan, dus het was wel even twijfelen.

Na thuiskomst uiteraard direct uitgeprobeerd en we stonden versteld. Wat een enorme verademing qua geluid, op de minimale stand hoor je de motor bijna niet, op de maximale stand is het de helft van wat wij gewend waren. De zuigkracht is goed op de minimale stand en zeer goed op de maximale stand. De stofzuiger wordt geleverd inclusief Aero Pro Silent zuigmond en een parket zuigmond die beiden zeer goed werken. De hoogte van de zuigmonden zijn prima, ze kunnen onder de bank door en dat is erg prettig. Ook zit er een 3 in 1 borstel bij (meubelborstel, kierenzuigmond, kleine borstel), waar goed is over nagedacht en die handig onder de zuigstang geplaatst kan worden. De snoerlengte is 9 meter, waardoor je een actieradius van 12 meter hebt, welke ruim voldoende is.

Erg handig zijn tegenwoordig de energielabels die op elke stofzuiger zit. Het label toont het energieverbruik, de stofuitstoot, de stofopname op harde vloeren, de stofopname op tapijt en en het geluidsniveau. Voor deze stofzuiger is dat achtereenvolgens: A, A, A, C en 61dB.

kortom, een aanrader.