Bosch BGL8507 zwart

De gemiddelde beoordeling is gebaseerd op 270 goedgekeurde reviews die zijn achtergelaten voor de Bosch BGL8507 zwart op Kieskeurig.nl. Deze beoordeling wordt berekend door de som van de reviewscores te delen door het aantal reviews.

MB 28-12-2017

Lijkt een goede stofzuiger

Geschreven voor: Bosch BGL8507 zwart

Als je zo leest moet dit welhaast de beste zuiger zijn. Dat is niet mijn indruk. Ik vind het een miskoop en een onding. Ja, hij is stil en zuigt ook best goed. Dat mag ook wel voor dat bedrag.

De zwenkwieltjes lijken handig maar in de praktijk erg onhandig. Het ding gaat alle kanten op en zelf over het snoer moet je hem tillen omdat de wieltjes er niet overheen kunnen.

Het snoer... fijn die 15 meter... en hij rolt ook zo lekker makkelijk op... geen pedaal maar even trekken en hij rolt op. Dus ook als je ergens achter blijft hangen... hup, hij gaat weer oprollen en niet een klein beetje maar meteen alle meters tot aan de zuiger. Zuiger uit, weer uitrollen...

De hulpstukken... ook zo fijn. Maar je moet veel kracht in he handen hebben om de vergrendeling los te krijgen zodat je de stukken kunt verwisselen. Waarom überhaupt die vergrendeling? Ik ben bij mijn oude zuiger nog nooit iets verloren.

Ja hij zuigt best maar dat deed mijn oude ook. Hij is iets stiller.. ja inderdaad. Verder zou ik mijn geld liever aan een iets praktischer zuiger uitgever.

Een ONDING!

Pluspunten

• geen

Minpunten

• Snoer rolt steeds op als je ergens blijft hangen
  • Zwenkwieltjes zijn waardeloos, gaat alle kanten op
  • Vergrendeling vergt veel kracht in de handen
  • etc.

Os 05-10-2017

Goed op harde vloer, maar zuigt zich vast op tapijt

Geschreven voor: Bosch BGL8507 zwart

Goed op harde ondergrond en meubilair met harde bekleding. Zuigt zichzelf vast op tapijt en deurmatten. Is een complete fitness training voor niets. Ben uiteindelijk maar het mondstuk met borsteltjes (voor de harde grond) gaan gebruiken op het tapijt omdat die aan de zijkanten lucht naar binnen laat. Is dan nog steeds best pittig om te stofzuigen op tapijt maar tenminste zuigt ie zichzelf niet vast. Mis een handmatig klepje voor luchttoevoer in de slang/handvat om dit vastzuigen te voorkomen. Twee van de drie mondstukken zijn voor harde vloer, derde is voor tapijt en harde vloer. Gebruik nu uiteindelijk alleen die met borstels voor de harde vloer voor zowel harde vloer als tapijt omdat die voor tapijt onbruikbaar is op tapijt (en deurmatten zijn al helemaal niet te doen, zuigt zich vast en deurmat beweegt mee). Resultaat is dat deurmatten met deze stofzuiger niet te zuigen zijn. Gebruiksgemak is daarom wisselend, op gladde vloeren uitstekend, op tapijt is een complete fitness training, op deurmatten is het niet te doen.

Stofzuiger zak lampje gaat regelmatig branden, soms meteen na een paar minuten al, ook met een nieuwe zak (echte van Bosch). Alles nagekeken, twee filters, luchtslangetje, stofzak, maar alles ziet er goed uit. Keer aan en uit zetten en dat doet ie t meestal weer n tijdje zonder dat t lampje gaat branden. Heb dit in het aantal sterren voor duurzaamheid verwerkt.

Kattenharen op de bank (met vaste stof) zuigt ie uitstekend op (met het kleine mondstuk). Daar is het mondstuk kleiner en de afstand van je hand tot het mondstuk kleiner dus zelfs al zuigt ie zich vast dan is de kracht die je moet zetten nog goed te doen.

Snoer is goed, lang, en rolt niet automatisch op iedere keer als je iets meer snoer eruit trekt.

De zwenkwielen zijn prettig, hij is heel wendbaar en redelijk stabiel.

De slang en het handvat zijn prettig in gebruik.

Weet niet of ik deze stofzuiger zou aanraden als je veel tapijt hebt. Heb je alleen harde vloeren in huis en ook geen deurmatten dan wel.

Pluspunten

• Zuigkracht
  • Lang snoer

Minpunten

• Zuigt vast op tapijt en deurmatten
  • Stofzuigerlampje brandt heel snel

Roos 21-08-2017

Goede keuze

Geschreven voor: Bosch BGL8507 zwart

Nu stofzuiger paar maanden in gebruik. Nog steeds erg tevreden.
Ik ben zelf 1,76 en hoef niet meer krom te staan dankzij handvat aan slang.
Hij rolt fijn en heeft een lag snoer wat erg handig is. Hij zuigt uitztekend (bovenverwachting voor een laag wattage zuiger van tegenwoordig) en in stil.
Laatst was iemand anders voor mij aan het zuigen. Die zei meteen: "Dit wordt ook mijn volgende stofzuiger!" Zegt genoeg.

Pluspunten

• lang snoer
  • handvat aan slang
  • stil
  • wendbaar

Minpunten

• zakken vrij duur

Pien D 08-02-2017

Slang tekort, haren niet opzuigen - geen aanbeveling

Geschreven voor: Bosch BGL8507 zwart

Nadat ik online veel reviews had gevonden besloten over te gaan van een Kirby (20 jaar oud) naar deze stofzuiger. Reden: A-prestaties op tapijt, een schoon luchtfilter en een slang die stevig was.

De slang was binnen een week kapot en hebben we direct onder garantie laten vervangen.
De slang is in het dagelijks gebruik te kort. De stofzuiger zit erg dicht op je.
En met drie vrouwen in huis met lang haar liggen er door het hele huis lange haren op het tapijt. Deze krijgt de stofzuiger niet weg.
De zuigkracht is te groot en slecht te regelen. In de praktijk hebben we 'm altijd op de meubelschoonmaakstand staan, want anders krijg je de slang bijna niet in beweging.
Voordeel is dat je stofzuigen met dit ding weer een fysieke workout is geworden, maar dat was niet echt de bedoeling ;).

De aanvullende borsteltjes kunnen op de stang worden bevestigd, maar dat werkt niet prettig. Ze zitten dan best in de weg.

Kortom... Echt tevreden zijn we niet. Zeker niet voor het geld. We dachten door niet voor een hele goedkope te gaan en met de specificaties een goeie deal te hebben gesloten, maar dat is niet zo.
Ik vind het zo bizar dat stofzuigers blijkbaar zelden kunnen waarvoor ze zijn gemaakt: stof opzuigen ook op tapijt!

Pluspunten

• wasbaar filter
  • weinig geluid
  • extra borsteltjes

Minpunten

• te korte slang
  • kwetsbare slang
  • niet schoon resultaat op tapijt
  • extra borsteltjes niet handig op slang

KvW 04-02-2017

Valt tegen

Geschreven voor: Bosch BGL8507 zwart

Lang snoer, stille werking en grote stofzak zijn zeker de grote voordelen van dit apparaat. Hij zuigt ook goed, allemaal prima.
Maar... hij rijdt al net zo beroerd als de eerste de beste goedkope stofzuiger. Hij volgt niet vanzelf en als je noodgedwongen aan de slang trekt, torpedeert de stofzuiger je enkels. De vier wieltje rijden ook niet allemaal even soepel, hij draait ook niet vanzelf om een deurpost of stoelpoot.
Daarnaast schiet het snoer soms vanzelf terug in het apparaat, er zit geen vergrendeling op.
Al met al geen bijzondere stofzuiger voor die prijs.

Natascha 29-01-2017

Mooi, functioneel en geruisloos

Geschreven voor: Bosch BGL8507 zwart

Super blij met deze stofzuiger. Er is zoveel aanbod en na het lezen van de reviews ben ik overgegaan tot de aankoop. Energie zuinig, weinig geluid, sterkte zuigkracht voor verschillende vloeren (laminaat, tapijt en zeil), handige automatische regelaar en een heerlijk lang snoer.

Pluspunten

• geluid
  • zuigkracht
  • lang snoer
  • verschillende opzetstukken
  • vormgeving

Renee 28-01-2017

Stille & krachtige stofzuiger

Geschreven voor: Bosch BGL8507 zwart

Ik wilde een lang snoer, zuinig , wendbaar en goede zuigkracht voor kattenhaar.
Mondstuk krijg je er niet makkelijk af.
Is stil en dat scheelt echt een hoop

Pluspunten

• Wendbaar
  • Sterke zuigkracht
  • Stil
  • 15 meter snoer

Minpunten

• Zware stang en niet wendbaar
  • Trekt kleed bijna stofzuiger in

Marga 21-01-2017

Stofzuier BGL8507

Geschreven voor: Bosch BGL8507 zwart

Wentbaar. Lekker lang snoer. Degelijke slang. Een topper. Een lange stang. Een sterk oprol automaat.

Pluspunten

• Lange stang
  • Lang snoer
  • Wendbaar
  • Prima zuigkracht.
  • Geluidsarm

Ron 19-01-2017

Stofzuiger BGL8507

Geschreven voor: Bosch BGL8507 zwart

Zuigt hondenharen goed uit de mat,maakt weinig geluid en een mooie lange zuigstang . Is prima aan te raden voor mensen met huisdieren.

Pluspunten

• lange steel
  • weinig geluid
  • goede zuigkracht

Bauke Oudega 18-01-2017

Geen stof meer op de riggels en de planken

Geschreven voor: Bosch BGL8507 zwart

Onze Philips stofzuiger zonder zak leek wel meer stof uit te blazen dan op te zuigen. Na elk gebruik lag er overal weer stof, op de plinten, schilderij lijstern, piano, boekenplanken, overal. Maar nu is alles schoon, de Bosch In'genius heeft overal een A voor, ook voor stof uistoot. Geweldig! Ook is hij lekker stil en met 15 meter snoer kan ik overal bij zonder van stopcontact te wisselen. Het lijkt mij ook allemaal veel gezonder.

Pluspunten

• Geen stof uitstoot
  • Stil en 15 meter snoer

Minpunten

• Kan niet met de zuigmond en stang onder de banken

annet de jong 17-01-2017

stofzuiger

Geschreven voor: Bosch BGL8507 zwart

Prima stofzuiger, had niet verwacht dat de zuigkracht zo goed zou zijn. Ook de zwenkbaarheid en het extra lange snoer is voor mij een hele vooruitgang.

Pluspunten

• extra lang snoer
  • zwenkbaarheid

Robbert 12-01-2017

Top stil premium zuiger

Geschreven voor: Bosch BGL8507 zwart

top apparaat. mooiste die wij ooit hebben gehad. Na ontevreden tijd met topmodel van dyson is dit echt een verandeming.

Pluspunten

• stil
  • wendbaar
  • lang snoer
  • premium gevoel

Minpunten

• kleur, had liever zwart gewild

Roos 11-01-2017

prima koop

Geschreven voor: Bosch BGL8507 zwart

De zuigkracht leek zacht. (Ik had een 2000 watt stofzuiger maar dat mag niet meer) TOT IK ECHT GING ZUIGEN! Met zijn 750 watt levert hij een prima prestatie. Goede hulpstukken en hij zuigt prima zowel op gladde vloer als op de vloerbedekking. Mondstuk buig mee dus ik (1,76m) sta niet meer krom om hem plat op de grond te houden.

Pluspunten

• stil
  • lang snoer
  • handvat aan slang
  • mondstuk buigt

marja 09-01-2017

stofzuiger bosch Ingenius ProPerForm plus

Geschreven voor: Bosch BGL8507 zwart

prima stofzuiger voldoet aan mijn verwachtingen , licht in gewicht zeer wendbaar.
Extra handvat op stang werkt fijn en licht vooral voor langere mensen.
Past zich prima aan aan de ondergrond.

Linda 09-01-2017

Een echte krachtpatser

Geschreven voor: Bosch BGL8507 zwart

Deze stofzuiger heeft een grote regelbare zuigkracht. Echt een krachtpatser, maar dan met een laag stroomverbruik. Handig zijn eveneens de vele accessoires.

Fleur 08-01-2017

Goede stofzuiger

Geschreven voor: Bosch BGL8507 zwart

Daar ik erg veel stofzuig i.v.m huisdieren,
wilde ik graag een goede stofzuiger,
heb er al veel versleten ben benieuwd naar de kwaliteit van deze stofzuiger.
Ik heb hem nu een kleine 2 weken hij bevalt goed maar er zou nog wel wat verbetert kunnen worden.
Zo vind ik het lastig om de stofzuigerstang los te maken van het handgreep.

Pluspunten

• Regelbare zuigkracht
  • Slang lijkt sterk

Minpunten

• Stang gaat lastig los van handgreep.
  • Electriciteitssnoer gaat snel in.

Esgu 08-01-2017

Mooie en goede stofzuiger

Geschreven voor: Bosch BGL8507 zwart

Goede zuigkracht, lange snoer is ideaal, voldoende extra's zoals zuigkoppen voor verschillende ondergronden en hij ziet er ook nog eens mooi uit!

Pluspunten

• Lange kabel
  • Goede zuigkracht

Willem 07-01-2017

Super stofzuiger!

Geschreven voor: Bosch BGL8507 zwart

Onze oude stofzuiger ging na 13 jaar stuk en wilden graag weer een duurzaam model.

Deze ingenieuze stofzuiger voldoet aan alle wensen. Hij is stil, heeft ssssuper veel zuigkracht en een heel fijn lang snoer.
Bovendien rijdt hij soepel (door kleine wieltjes aan voorkant) en bergt hij heel gemakkelijk op.
Ook heel fijn dat Bosch gelijk een aantal hele fijne stofzuigzakken meestuurt. Daar zat een slim klepje op waardoor je de zak bij het verwisselen mooi kan afsluiten.

Pluspunten

• Zuigkracht
  • Geluid (gebrek aan)
  • Sturing / wendbaarheid
  • Snoer (15m)
  • Energielabel A

Minpunten

• Hoge prijs (maar waard)

F 07-01-2017

Top stofzuiger

Geschreven voor: Bosch BGL8507 zwart

Stofzuiger sinds vandaag in huis, ziet er mooi en degelijk uit.
Inclusief 5 extra zakken en 1 er al in dus meteen klaar voor gebruik
Zuigt als een malle en is heel stil.
Vormgeving is ook te gek! hoe blij kun je zijn met een stofzuiger :-)

BB 07-01-2017

Fijne stofzuiger

Geschreven voor: Bosch BGL8507 zwart

Ik heb voor deze stofzuiger gekozen vanwege de prestaties op zowel tapijt als harde vloeren. Bijkomend voordeel is het heerlijke lange snoer en de lange zuigbuis waardoor de lange mensen in het gezin er ook goed mee kunnen werken.

Pluspunten

• Zuinig
  • Goede prestaties op alle type vloeren
  • Lang snoer
  • Lange zuigbuis

Minpunten

• Losse hulpstukken op buis
  • Mondstuk te dik past niet onder de bank

Hans 07-01-2017

Zeer stille en krachtige stofzuiger.

Geschreven voor: Bosch BGL8507 zwart

Het is een zeer krachtige stofzuiger met een groot bereik door de 12 meter snoer.
Er zitten veel hulpstukken bij dus voor elk oppervlak een schoon resultaat.
Bovendien is hij zeer geluidsarm en energieklasse A.

Pluspunten

• zeer stil
  • groot bereik met 12m snoer
  • zeer goede zuigkracht
  • veel accessoires
  • energieklasse A

J.A. 06-01-2017

Zeer stille stofzuiger

Geschreven voor: Bosch BGL8507 zwart

Deze stofzuiger heeft een prachtige uitvoering. Gemakkelijk in elkaar te zetten. Draait prima op de wieltjes, geen lawaai tijdens het stofzuigen en prettig om de zuigkracht te kunnen instellen. Energiezuinig met een grote zuigkracht. Een aanbeveling waard.

Pluspunten

• Mooie uitvoering
  • Zeer wendbaar
  • Geen lawaai
  • Prima zuigkracht

Minpunten

• Toebehoren zit niet in het apparaat verborgen

Truus Rijkhoff-Baas 06-01-2017

Bosch stofzuigerBLG8507

Geschreven voor: Bosch BGL8507 zwart

Ik heb 15 jaar terug zo'n zelfde stofzuiger gekocht maar toen heette hij anders maar ik was er zo tevreden over, er komt bij mij geen andere in huis geweldige zuigkracht ik heb een hond maar met het haar heb ik geen probleem alles wordt goed opgezogen en hij zuigt ook heel licht en de 15 m. slang is een pluspunt

Pluspunten

• geweldigezuigkracht
  • 15 m.slang
  • voor klein en groot

Minpunten

• geen
  • geen

G Huijgen 05-01-2017

Flinke zuigkracht lang snoer

Geschreven voor: Bosch BGL8507 zwart

Stofzuiger heeft goed zuigkracht, op vloerbedekking beter dan op vlakke vloer. Slang aan de korte kant. Voldoende hulpstukken. Niet handig om deze los te bevestigen aan de buis.

Aegje 05-01-2017

Maakt stofzuigen (bijna :-)) weer leuk

Geschreven voor: Bosch BGL8507 zwart

Ik vond het grote nadeel van stofzuigen altijd de herrie..... Maar niet bij deze! Hij is lekker stil, maar heeft tegelijkertijd super-power want er blijft geen stofje liggen met deze stofzuiger in de buurt!
Het lange snoer is ideaal; ik kan de hele verdieping doen vanuit 1 stopcontact. Ook het handvat aan de steel vind ik heel handig om te gebruiken. Kortom tot nu toe alleen maar zeer positieve ervaringen!

Pluspunten

• stil
  • lang snoer
  • handvat
  • zuigkracht

Minpunten

• geen