Thomas Perfect air animal pure wit, geel

Bekijk 1 andere uitvoering

De gemiddelde beoordeling is gebaseerd op 2 goedgekeurde reviews die zijn achtergelaten voor de Thomas Perfect air animal pure wit, geel op Kieskeurig.nl. Deze beoordeling wordt berekend door de som van de reviewscores te delen door het aantal reviews.

4,7

Michael 25-07-2017

Miskoop

Wij zijn erg teleurgesteld in deze aankoop. De tank + filter, mondstuk etc moeten na elke stofzuigbeurt worden gereinigd en gedroogd. Dit is op zich al een zeer vervelende klus want alle haren etc klitten vast in alle hoeken en kanten van de tank , het mondstuk en de filter. Wat nog veel erger is, is dat na een paar weken gebruik de filter een enorme stank gaat verspreiden. De fabrikant geeft aan dat deze filter dan ook regelmatig moet worden gewassen en of vervangen.
Het is voor ons niet te doen om na elke stofzuigbeurt nog meer dan een half uur onderhoud aan de stofzuiger zelf te hebben.
Dit product is niet zoals het wordt voorgesteld...van clean air is na hoogstens 2 keer gebruik al geen spraken meer en het wordt van kwaad tot erger. Thomas gaat bij ons na 6 weken al de deur uit.

Minpunten

• moeilijk in onderhoud/ reiniging
  • veel te bewerkelijk
  • zuigt dierenharen niet voldoende op van tapijt
  • duur
  • zwaar

remonvdd 04-01-2016

Ik heb deze stofzuiger nu enkele weken in huis. Hij is erg fijn en gemakkelijk in gebruik. Er zitten verschillende standen op welke je op het handvat kunt bedienen. Door de filtering met water heb je echt het idee dat al het vuil in het reservoir achterblijft. We hebben overigens een gietvloer in huis (boven en beneden).

Het is wat meer werk omdat je iedere keer wanneer je gaat stofzuigen het reservoir moet vullen en na gebruik leegmaken en schoonspoelen, maar persoonlijk vind ik het dat wel waard.
Voor een klein stukje stofzuigen (bijvoorbeeld als je hebt geknoeid) kan dit wel een nadeel zijn, maar misschien dat je hem in zulke gevallen ook zonder water kunt gebruiken (er zit toch een HEPA filter in), maar dat heb ik nog niet geprobeerd.

De stofzuiger is niet erg stil, maar (op vol vermogen) wel erg krachtig. De opzetstukken die erbij zitten zijn ruim voldoende om alle soorten oppervlakken te reinigen die ik ben tegengekomen.

We hebben zelf een kat, die vaak op dezelfde stoffen stoel ligt. Met het mondstuk voor bekleding krijg je veel haren weg, maar helaas niet alles.

Een overzicht van de plus- en minpunten:

Pluspunten:
- Bediening op handvat (aan/uit en vermogen +/-);
- Maakt echt goed schoon/stofvrij;
- Zuigkracht;
- Door de wieltjes op het vloermondstuk gaat het allemaal heel soepel;
- Extra mondstukken bijgeleverd voor verschillende oppervlakken;
- Degelijk gebouwd (alles klikt vast etc.);
- Actieradius (lang snoer en slang);
- Snoer-oprolsysteem gaat erg goed.

Minpunten:
- Geen mogelijkheid om de mondstukken bij de stofzuiger te houden tijdens het stofzuigen. Het zou fijn zijn als je deze op de stofzuiger of stang kan zetten zodat je gemakkelijk kunt wisselen. Dit geldt ook voor het opbergen, je kunt ze niet op of aan de stofzuiger bewaren;
- Het turbo mondstuk (vloerborstel met roterende veger erin) maakt strepen op onze gietvloer. De andere mondstukken lijken hier geen last van te hebben;
- Je moet na gebruik het reservoir van de stofzuiger open laten staan zodat al het vocht kan verdampen;
- Als je het reservoir leegt in het toilet, is het de bedoeling dat je hem daarna nog afspoelt onder de kraan om hem helemaal schoon te maken. Er blijven vaak nog wat haren in het reservoir zitten na het legen, dit kan dan wel in je afvoer terecht komen waar je het reservoir afspoelt (wellicht eerder kans op verstoppingen).

Al met al ben ik zeer tevreden over deze stofzuiger.