Philips PowerPro Ultimate FC9921 titanium

De gemiddelde beoordeling is gebaseerd op 6 goedgekeurde reviews die zijn achtergelaten voor de Philips PowerPro Ultimate FC9921 titanium op Kieskeurig.nl. Deze beoordeling wordt berekend door de som van de reviewscores te delen door het aantal reviews.

5,2

Kev M 07-11-2018

Philips power pro FC9921

Wij waren op zoek naar een nieuwe stofzuiger na dat onze oude philips de geest heeft gegeven naar 14 jaar een stofzuiger van 2000 watt met zak.
Na veel speurwerk kwamen we bij deze sofzuiger uit.
Kwam als beste uit de test als zakloos stofzuigermet veel zuigkracht.
In het begin al matige zuigkracht maar goed hoge wattages zijn er niet meer dus niet vergelijken met oude type stofzuigers.
Als je tegels of een houte vloer hebt is het een leuke stofzuiger.
Maar het stofzuigen van vloerbedekking zeer slecht en hoogpolig tapijt niet te doen zuigt niks uit het tapijt.
Na 2 jaar haast niks meer van over natuurlijk buiten de garantie.
Handvat breekt snel echt rommel jammer van zon duure stofzuiger.
Knopjes op het handvat altijd in de weg met het stofzuigen druk je ze altijd prongelijk in.
Kwaliteit van deze duure stofzuiger niet goed verliest zuigkracht na verloop van tijd (2 jaar).
Nu al opzoek naar een nieuwe stofzuiger maar zal geen philips meer worden.
EU geef de hoge wattages stofzuigers weer terug.

Pluspunten

• Zakloos makkelijk legen

Minpunten

• Duur
  • Kwaliteit
  • Zuigkracht

André007 04-01-2018

Handvat gebroken en bevestigingspunt aan stang onvoldoende

Handvat op de plaats waar batterijkapje zit was na een jaar, half gebroken en daardoor niet meer te gebruiken. Welliswaar binnen garantieperiode een nieuwe gekregen maar het blijft een zweer zwakke plek.

Bevestiging van handvat aan stang is ook niet goed en zeer kwetsbaar. Er ziet nu veel speling in het bevestigingspunt aan de stang voor het handvat. Als ik de stang laat hangen aan handvat en beweeg, zwaait de stang heen en weer. Feitelijk zit de speling in de zwarte ring (te gebruiken om het handvat los te koppelen) van de stang waar het handvat in moet. Zal niet lang duren of dit zal vervangen moeten worden omdat stang niet meer goed vastzit aan handvat.
Kwaliteit van handvat en bevestigingspunt aan stang voor handvat van onvoldoende kwaliteit

Pluspunten

• zeer goede zuigkracht
  • zeer lang snoer

Minpunten

• handvat breekbaar en is gebroken
  • in bevestigingsring aan stang zit speling
  • tiptoetsen onhandig (per ongeluk aanraken)
  • ophangpunt stang aan stofzuiger al kapot

André 03-01-2019

In aanvulling op mijn eerdere review is inmiddels (binnen 2 jaar) de verbinding tussen slang en stofzuigerstang inderdaad gebroken. Net zoals het handvat van de stofzuigerslang is ook de bevestigingspunt van slang aan stang van slechte kwaliteit. De stofzuiger is naar mijn weten nog steeds te koop en het is dan ook onbegrijpelijk (gezien de vele klachten) dat Philips dit probleem niet heeft opgelost en en/of dit model niet meer verkoopt.

PEggermont 17-11-2017

Ondeugdelijk apparaat

Euvel met dit apparaat is dat er op de cycloon een laagje stof ontstaat, dit het profiel van de cycloon verstoort en deze het daardoor niet meer doet. Zuigkracht neemt binnen een minuut drastisch af het is dan gelijk nodig de cycloon te reinigen, dit is niet werkbaar en m.i. is de toegepaste techniek niet bruikbaar.
We hebben een houten vloer en geen huisdieren, belasting is daarom als "matig" te omschrijven.
Vanwege de plaatsen worden de knoppen op het handvat wordt regelmatig onbedoeld bediend, niet handig in het gebruik.
De enige reden om dit apparaat een 3 te geven is dat de vormgeving en hoe het ding met je meerolt.
Waardeloos apparaat.

Pluspunten

• Vormgeving
  • Beweeglijkheid

Minpunten

• Ondeugdelijke techniek
  • Plaatsing knoppen op handvat

Valerie 09-05-2017

Stofzuigen is mijn hobbie geworden ;)

Ik zocht een stofzuiger die geschikt is voor mensen met bepaalde allergieën zoals huisstofmijt etc. Deze stofzuiger heeft een HEPA 13 filter en heeft weinig uitstoot van vrijkomende stoffen etc.
Heb er nu een paar keer mee gestofzuigd en hij doet zijn werk goed. Met mijn oude stofzuiger kreeg ik lang niet alles uit het tapijt, maar met de nieuwe zuigkracht zeker wel.
Ook ideaal met de vele accessoires die je erbij krijgt.

Pluspunten

• HEPA 13 filter
  • Allergieën
  • Zuigkracht
  • Lengte snoer
  • Behendigheid

Minpunten

• Redelijk groot

frank 24-03-2017

Het leek zo mooi.

Als ik de recensies moest geloven dan was dit een topper alleen maar tienen op een 4 na en laat ik nou net precies dezelfde problemen constateren als de meneer die het apparaat een 4 geeft. Het begin was hoopvol, een geruisloos licht apparaat echter na niet meer dan 6 gezogen te hebben bleven op eens de kruimels op de vloer liggen terwijl de opvangbak leeg was en alles leuk en aardig maar als hij niets opzuigt dan heb je niks aan vormgeving enz.

E uit G 17-11-2016

Verrassend goede stofzuiger zonder stof uitstoot

Na twintig jaar en twee Miele stofzuigers dit merk beu door dat er ilv tijd van alles aan kapot gaat of slijt. We waren huiverig om over te stappen op een Philips. Maar deze kwam steeds als beste uit de bus. Want een stofzuiger moet goed kunnen opzuigen maar het ook binnen houden. In deze stofzuiger zit een speciaal filter dat de uitstoot reduceert tot een minimum aan stofdeeltjes en dan ook de rating 'A' krijgt op dit gebied. Dus eind juli 2016 aangeschaft. Geen moment spijt van gehad.
De stofzuiger laat zich gemakkelijk op pakken en verplaatsen. Hij rolt over iedere vloer probleemloos. Mede dankzij het extra lange snoer. Enige punt zou kunnen zijn het opbergen. Hij is nogal groot en neemt plaats in. Dat geldt ook min of meer voor het de trap op sjouwen.
De snoer en aan/uit is zeer makkelijk bedienbaar en niet net als bij Miele met veel druk. Ligt aanraken volstaat. Op het handvat zit een afstandsbediening wat super werkt. Je moet er wel even aan wennen want in het begin duw je soms per ongeluk op de knopjes.
De buis/stang is makkelijk te demonteren en in hoogte te verstellen. De stang is ook makkelijk te parkeren aan de stofzuigerslede.
In het mondstuk zitten gaten waardoor het vuil naar binnen wordt gezogen en iet vooruit geduwd door de borstel van het mondstuk. Op de zijkanten zitten kleine borstels voor de plinten wat ook zeer fijn is.
Reinigen van de opvangbak gaat eenvoudig alleen moet je hem in een plastic of papieren tas ledigen. In een lege afvalcontainer ledigen kan een stofwolk veroorzaken en dat is niet goed bij inademen. Maar dat geldt voor alle stofzakloze apparaten lijkt mij.
Zeer verrassend is het zuigvermogen versus het elektrisch vermogen.
De hulpstukken zitten onder handbereik aan de steel. In het begin is het wennen hoe je deze moet monteren: naar boven of naar onderen wijzend. Soms stoot je de houder eraf maar dat is met wat lijm zo verholpen. Hier mogen ze wel een kliksyteem van maken.

Pluspunten

• Zuigen
  • Stofuitstoot
  • Souplesse van voort bewegen
  • Zakloos
  • Lange stang, in 1 klik (los) koppelen

Minpunten

• Groot bij sjouwen op trap
  • Hulpstukken beter borgen (op te lossen)