Philips PowerPro Ultimate FC9921 - Reviews

Laagste prijzen -6% prijsdaling
Stofopvang
zakloos
A energieklasse

De gemiddelde beoordeling is gebaseerd op de 6 reviews die zijn achtergelaten voor de Philips PowerPro Ultimate FC9921 op Kieskeurig.nl.

5,2

E uit G 17-11-2016

Verrassend goede stofzuiger zonder stof uitstoot

Geschreven voor: Philips PowerPro Ultimate FC9921

Na twintig jaar en twee Miele stofzuigers dit merk beu door dat er ilv tijd van alles aan kapot gaat of slijt. We waren huiverig om over te stappen op een Philips. Maar deze kwam steeds als beste uit de bus. Want een stofzuiger moet goed kunnen opzuigen maar het ook binnen houden. In deze stofzuiger zit een speciaal filter dat de uitstoot reduceert tot een minimum aan stofdeeltjes en dan ook de rating 'A' krijgt op dit gebied. Dus eind juli 2016 aangeschaft. Geen moment spijt van gehad.
De stofzuiger laat zich gemakkelijk op pakken en verplaatsen. Hij rolt over iedere vloer probleemloos. Mede dankzij het extra lange snoer. Enige punt zou kunnen zijn het opbergen. Hij is nogal groot en neemt plaats in. Dat geldt ook min of meer voor het de trap op sjouwen.
De snoer en aan/uit is zeer makkelijk bedienbaar en niet net als bij Miele met veel druk. Ligt aanraken volstaat. Op het handvat zit een afstandsbediening wat super werkt. Je moet er wel even aan wennen want in het begin duw je soms per ongeluk op de knopjes.
De buis/stang is makkelijk te demonteren en in hoogte te verstellen. De stang is ook makkelijk te parkeren aan de stofzuigerslede.
In het mondstuk zitten gaten waardoor het vuil naar binnen wordt gezogen en iet vooruit geduwd door de borstel van het mondstuk. Op de zijkanten zitten kleine borstels voor de plinten wat ook zeer fijn is.
Reinigen van de opvangbak gaat eenvoudig alleen moet je hem in een plastic of papieren tas ledigen. In een lege afvalcontainer ledigen kan een stofwolk veroorzaken en dat is niet goed bij inademen. Maar dat geldt voor alle stofzakloze apparaten lijkt mij.
Zeer verrassend is het zuigvermogen versus het elektrisch vermogen.
De hulpstukken zitten onder handbereik aan de steel. In het begin is het wennen hoe je deze moet monteren: naar boven of naar onderen wijzend. Soms stoot je de houder eraf maar dat is met wat lijm zo verholpen. Hier mogen ze wel een kliksyteem van maken.

Pluspunten

• Zuigen
  • Stofuitstoot
  • Souplesse van voort bewegen
  • Zakloos
  • Lange stang, in 1 klik (los) koppelen

Minpunten

• Groot bij sjouwen op trap
  • Hulpstukken beter borgen (op te lossen)

Kev M 07-11-2018

Philips power pro FC9921

Geschreven voor: Philips PowerPro Ultimate FC9921

Wij waren op zoek naar een nieuwe stofzuiger na dat onze oude philips de geest heeft gegeven naar 14 jaar een stofzuiger van 2000 watt met zak.
Na veel speurwerk kwamen we bij deze sofzuiger uit.
Kwam als beste uit de test als zakloos stofzuigermet veel zuigkracht.
In het begin al matige zuigkracht maar goed hoge wattages zijn er niet meer dus niet vergelijken met oude type stofzuigers.
Als je tegels of een houte vloer hebt is het een leuke stofzuiger.
Maar het stofzuigen van vloerbedekking zeer slecht en hoogpolig tapijt niet te doen zuigt niks uit het tapijt.
Na 2 jaar haast niks meer van over natuurlijk buiten de garantie.
Handvat breekt snel echt rommel jammer van zon duure stofzuiger.
Knopjes op het handvat altijd in de weg met het stofzuigen druk je ze altijd prongelijk in.
Kwaliteit van deze duure stofzuiger niet goed verliest zuigkracht na verloop van tijd (2 jaar).
Nu al opzoek naar een nieuwe stofzuiger maar zal geen philips meer worden.
EU geef de hoge wattages stofzuigers weer terug.

Pluspunten

• Zakloos makkelijk legen

Minpunten

• Duur
  • Kwaliteit
  • Zuigkracht

Hsenior 06-11-2018

zuigt goed alle overige zeer fragile

Geschreven voor: Philips PowerPro Ultimate FC9921

Zuigt goed alle overige features zijn zeer zwak of zelfs slecht
De stofzuiger is voor wat betreft het zuigen goed en bevalt alleen het handvat (pistool) is gebroken en de zuigbuis zak steeds in.
Mijn vrouw welke zeker geen krachtpatser is, in tegendeel zelfs, heeft steeds last van het inschuiven tijdens het zuigen van de zuigbuis.
Tot overmaat van ramp is bij haar inmiddels ook het pistool met de bediening voor harder of zachter zuigen en aan en uit knop door dat dit zeer zwakke constructie is gebroken.
Ik vraag me af of ik deze moet gaan vervangen of over moet op een gewone nieuwe goedkope stofzuiger zonder toeters en bellen of dit weer een Philips gaat worden is nog maar de vraag.
Bij de aankoop heb ik me laten verleiden door gemak wat in de praktijk meer ergernis is gebleken dan gemak.

Solarized 08-07-2018

Handvat gaat gemakkelijk stuk

Geschreven voor: Philips PowerPro Ultimate FC9921

Ook mij is het twee keer overkomen dat het handvat redelijk snel stuk gaat. Ik ga niet meer wachten om drie keer het handvat te moeten vervangen...

Hoofddorp 08-07-2018

Handgreep gaat snel stuk

Geschreven voor: Philips PowerPro Ultimate FC9921

De slang moest twee keer vervangen worden omdat de plastic handgreep stuk ging. Het heeft er echt de schijn van dat de handgreep een ontwerpfout is. Als er geen abnormale druk op de handgreep komt bij het zuigen van het tapijt, breekt de handgreep gemakkelijk.
De stofzuiger heeft weliswaar een goede zuigkracht maar produceert heel veel geluid. Het vermogen kan verminderd worden zodat het minder lawaaiig is maar dan neemt de zuigkracht ook behoorlijk af. Ik begrijp dat er het een compromis tussen zuigkracht en geluid is maar bij een niet adequate zuigkracht heb je bijster weinig aan dit apparaat.

André007 04-01-2018

Handvat gebroken en bevestigingspunt aan stang onvoldoende

Geschreven voor: Philips PowerPro Ultimate FC9921

Handvat op de plaats waar batterijkapje zit was na een jaar, half gebroken en daardoor niet meer te gebruiken. Welliswaar binnen garantieperiode een nieuwe gekregen maar het blijft een zweer zwakke plek.

Bevestiging van handvat aan stang is ook niet goed en zeer kwetsbaar. Er ziet nu veel speling in het bevestigingspunt aan de stang voor het handvat. Als ik de stang laat hangen aan handvat en beweeg, zwaait de stang heen en weer. Feitelijk zit de speling in de zwarte ring (te gebruiken om het handvat los te koppelen) van de stang waar het handvat in moet. Zal niet lang duren of dit zal vervangen moeten worden omdat stang niet meer goed vastzit aan handvat.
Kwaliteit van handvat en bevestigingspunt aan stang voor handvat van onvoldoende kwaliteit

Pluspunten

• zeer goede zuigkracht
  • zeer lang snoer

Minpunten

• handvat breekbaar en is gebroken
  • in bevestigingsring aan stang zit speling
  • tiptoetsen onhandig (per ongeluk aanraken)
  • ophangpunt stang aan stofzuiger al kapot

André 03-01-2019

In aanvulling op mijn eerdere review is inmiddels (binnen 2 jaar) de verbinding tussen slang en stofzuigerstang inderdaad gebroken. Net zoals het handvat van de stofzuigerslang is ook de bevestigingspunt van slang aan stang van slechte kwaliteit. De stofzuiger is naar mijn weten nog steeds te koop en het is dan ook onbegrijpelijk (gezien de vele klachten) dat Philips dit probleem niet heeft opgelost en en/of dit model niet meer verkoopt.

amsterdam12345 22-12-2017

Geen ergonomisch apparaat

Geschreven voor: Philips PowerPro Ultimate FC9921

Handvat met infrarood bediening tbv instellen zuigkracht niet ergonomisch geplaatst en kwetsbaar waardoor de + niet meer werkt.

Inschuifbaar zuigstang niet stabiel te fixeren en schuift in tijdens het stofzuigen

PEggermont 17-11-2017

Ondeugdelijk apparaat

Geschreven voor: Philips PowerPro Ultimate FC9921

Euvel met dit apparaat is dat er op de cycloon een laagje stof ontstaat, dit het profiel van de cycloon verstoort en deze het daardoor niet meer doet. Zuigkracht neemt binnen een minuut drastisch af het is dan gelijk nodig de cycloon te reinigen, dit is niet werkbaar en m.i. is de toegepaste techniek niet bruikbaar.
We hebben een houten vloer en geen huisdieren, belasting is daarom als "matig" te omschrijven.
Vanwege de plaatsen worden de knoppen op het handvat wordt regelmatig onbedoeld bediend, niet handig in het gebruik.
De enige reden om dit apparaat een 3 te geven is dat de vormgeving en hoe het ding met je meerolt.
Waardeloos apparaat.

Pluspunten

• Vormgeving
  • Beweeglijkheid

Minpunten

• Ondeugdelijke techniek
  • Plaatsing knoppen op handvat

Dirk0505 01-10-2017

slechte onderdelen, goede stofzuiger

Geschreven voor: Philips PowerPro Ultimate FC9921

Ik heb de stofzuiger nu twee jaar en moet het handvat met afstandsbediening nu voor de tweede keer vervangen. De eerst keer was het garantie en nu moet ik het zelf betalen terwijl het duidelijk een gebrek is in het ontwerp!

De zuigmond, TriActiveZ is fijn, maar heeft het onderhand ook begeven. Deze mond kan ik nergens vinden inclusief het koppelstuk voor aan de buis.

De stofzuiger zelf is erg fijn en best stil. Ik ben 190 cm en vind de hoogte prettig.

Valerie 09-05-2017

Stofzuigen is mijn hobbie geworden ;)

Geschreven voor: Philips PowerPro Ultimate FC9921

Ik zocht een stofzuiger die geschikt is voor mensen met bepaalde allergieën zoals huisstofmijt etc. Deze stofzuiger heeft een HEPA 13 filter en heeft weinig uitstoot van vrijkomende stoffen etc.
Heb er nu een paar keer mee gestofzuigd en hij doet zijn werk goed. Met mijn oude stofzuiger kreeg ik lang niet alles uit het tapijt, maar met de nieuwe zuigkracht zeker wel.
Ook ideaal met de vele accessoires die je erbij krijgt.

Pluspunten

• HEPA 13 filter
  • Allergieën
  • Zuigkracht
  • Lengte snoer
  • Behendigheid

Minpunten

• Redelijk groot

frank 24-03-2017

Het leek zo mooi.

Geschreven voor: Philips PowerPro Ultimate FC9921

Als ik de recensies moest geloven dan was dit een topper alleen maar tienen op een 4 na en laat ik nou net precies dezelfde problemen constateren als de meneer die het apparaat een 4 geeft. Het begin was hoopvol, een geruisloos licht apparaat echter na niet meer dan 6 gezogen te hebben bleven op eens de kruimels op de vloer liggen terwijl de opvangbak leeg was en alles leuk en aardig maar als hij niets opzuigt dan heb je niks aan vormgeving enz.

TJ1971 10-12-2016

Zeer lage zuigkracht, matig handvat

Geschreven voor: Philips PowerPro Ultimate FC9921

Ik heb deze stofzuiger in Mei 2015 gekocht ter vervanging van een FC9205 Marathon. En ik moet eerlijk bekennen de 2e hands markt in de gaten te houden voor een goede FC9205 want die had een veel betere zuigkracht!
Zelfs wanneer de stofzuiger helemaal schoon is, inclusief de filters, is de zuigkracht ver onder dat wat eerder de maat was bij de FC9205 Marathon.
Onze oude Marathon is gebruikt als bouwstofzuiger maar wanneer ik deze naast de FC9921 Powerpro Ultimate houd is het verschil nog steeds erg groot.

We hebben geen huisdieren en een houten vloer en wanneer de bak >20% vol zit krijgt de stofzuiger de kruimels niet uit de naadjes/kiertjes van de vloer. Onze hulp klaagt er ook al over

Het handvat is zwak van constructie en de accesoires hadden m.i. beter in de stofzuiger zelf gemonteerd mogen worden.

Al met al teveel betaald, terwijl we zo te spreken waren over de FC9205.. Van mij mag die weer in productie.

Marienanne 04-08-2016

Een topper

Geschreven voor: Philips PowerPro Ultimate FC9921

Een geweldige stofzuiger en eindelijk ook eens wat meer technologie (afstandsbediening). Goede zuigkracht, makkelijk in de bediening.

dierk 26-05-2016

zeer kwalitatief product !

Geschreven voor: Philips PowerPro Ultimate FC9921

de afstandbediening op de handgreep voor het vermogen is nog handiger dan onze eerste veronderstelling .
de kleine zuigmond past zelfs onder onze piano.
het snoer is nog langer dan vermeld.
tijdens het zuigen druk je soms ongemerkt op de toerenregeling.

joan71 22-05-2016

zeer fijne stofzuiger

Geschreven voor: Philips PowerPro Ultimate FC9921

fijne stofzuiger met sterke zuigkracht. rijdt lekker makkelijk achter je aan. lekker stil. niet zwaar.
helaas druk je tijdens het stofzuigen ongewenst erg snel op het knopje van de afstandbediening waarmee de zuigkracht geregeld wordt.

Frank2005 29-04-2016

Uitstekende prestaties

Geschreven voor: Philips PowerPro Ultimate FC9921

Deze stofzuiger doet wat hij belooft. Hij is stil (voor zover een stofzuiger stil kan zijn natuurlijk). Hij zuigt uitstekend. Hij is handzaam. Prima apparaat.

Jetsk 24-10-2014

Eenmaal een stofzuiger zonder zak geprobeerd en je wilt nooit meer anders

Geschreven voor: Philips PowerPro Ultimate FC9921

Ik vind het een mooie stofzuiger. hij is erg fijn in het gebruik.
het feit dat hij geen zak heeft is superhandig (zeker met kleine kinderen en een moeder die nog wel eens legostukjes opzuigt (het knippen van stofzuigerzakken behoort nu tot het verleden)
je zit nooit zonder stofzuiger zak en je behoud altijd goede zuigkracht.
de stofzuiger is licht van gewicht en de hulpstukken op de het handvat op de slang zijn erg handig. erg tevreden over deze stofzuiger en het gebruikers gemak

Cin37 21-10-2014

Heerlijke stofzuiger, makkelijk in gebruik

Geschreven voor: Philips PowerPro Ultimate FC9921

Ik gebruik nu een paar weken deze stofzuiger en ben best wel tevreden. Heeft een lang snoer, zeer goede zuigkracht, de stang is verstelbaar in hoogte. Ook kun je boven aan de stang de zuigkracht instellen en de stofzuiger op standby zetten; ideaal!
Ook maakt hij minder herrie dan ik gewend ben en het handige zijborsteltje is heerlijk voor alle plinten in mijn huis.
Soms blijven grote korrels wel liggen, weet niet waar dat door komt, maar verder ideaal!

sammy80 19-10-2014

mooie stofzuiger met een enorme zuigkracht

Geschreven voor: Philips PowerPro Ultimate FC9921

We hebben nu een paar weken de Philips 9921/09 in huis en is echt geweldig, zuigt super goed en maakt t erg schoon. Als je deze eenmaal gebruikt hebt, wil je niet anders meer.
De bediening is ook erg handig op de stang, dat je het harder en zachter kunt zetten, mocht er bijvoorbeeld klein speelgoed ergens liggen. En zonder zak stofzuigen ideaal, als er iets in is gegaan perongeluk kun je het er veel makkelijker uithalen.
Ik zeg erg tevreden hier over!

Joycegar 17-10-2014

mooie goede stofzuiger

Geschreven voor: Philips PowerPro Ultimate FC9921

Deze stofzuiger is geweldig! Zuigt goed en maakt weinig geluid, is makkelijk te manoeuvreren en komt goed in alle hoekjes.
Luxe afstandbediening op de steel waarmee je de kracht harder of zachter kan zetten of op "stand by".