Philips PowerPro Ultimate FC9921 - Reviews

Model stofzuiger
slede
Energielabel
A

Beoordeling op basis van 18 reviews geschreven op Kieskeurig.nl.

7,3

E uit G 17-11-2016 Product paar maanden in bezit

Verrassend goede stofzuiger zonder stof uitstoot

Na twintig jaar en twee Miele stofzuigers dit merk beu door dat er ilv tijd van alles aan kapot gaat of slijt. We waren huiverig om over te stappen op een Philips. Maar deze kwam steeds als beste uit de bus. Want een stofzuiger moet goed kunnen opzuigen maar het ook binnen houden. In deze stofzuiger zit een speciaal filter dat de uitstoot reduceert tot een minimum aan stofdeeltjes en dan ook de rating 'A' krijgt op dit gebied. Dus eind juli 2016 aangeschaft. Geen moment spijt van gehad.
De stofzuiger laat zich gemakkelijk op pakken en verplaatsen. Hij rolt over iedere vloer probleemloos. Mede dankzij het extra lange snoer. Enige punt zou kunnen zijn het opbergen. Hij is nogal groot en neemt plaats in. Dat geldt ook min of meer voor het de trap op sjouwen.
De snoer en aan/uit is zeer makkelijk bedienbaar en niet net als bij Miele met veel druk. Ligt aanraken volstaat. Op het handvat zit een afstandsbediening wat super werkt. Je moet er wel even aan wennen want in het begin duw je soms per ongeluk op de knopjes.
De buis/stang is makkelijk te demonteren en in hoogte te verstellen. De stang is ook makkelijk te parkeren aan de stofzuigerslede.
In het mondstuk zitten gaten waardoor het vuil naar binnen wordt gezogen en iet vooruit geduwd door de borstel van het mondstuk. Op de zijkanten zitten kleine borstels voor de plinten wat ook zeer fijn is.
Reinigen van de opvangbak gaat eenvoudig alleen moet je hem in een plastic of papieren tas ledigen. In een lege afvalcontainer ledigen kan een stofwolk veroorzaken en dat is niet goed bij inademen. Maar dat geldt voor alle stofzakloze apparaten lijkt mij.
Zeer verrassend is het zuigvermogen versus het elektrisch vermogen.
De hulpstukken zitten onder handbereik aan de steel. In het begin is het wennen hoe je deze moet monteren: naar boven of naar onderen wijzend. Soms stoot je de houder eraf maar dat is met wat lijm zo verholpen. Hier mogen ze wel een kliksyteem van maken.

Pluspunten

• Zuigen
  • Stofuitstoot
  • Souplesse van voort bewegen
  • Zakloos
  • Lange stang, in 1 klik (los) koppelen

Minpunten

• Groot bij sjouwen op trap
  • Hulpstukken beter borgen (op te lossen)

Valerie 09-05-2017 Product paar weken in bezit

Stofzuigen is mijn hobbie geworden ;)

Ik zocht een stofzuiger die geschikt is voor mensen met bepaalde allergieën zoals huisstofmijt etc. Deze stofzuiger heeft een HEPA 13 filter en heeft weinig uitstoot van vrijkomende stoffen etc.
Heb er nu een paar keer mee gestofzuigd en hij doet zijn werk goed. Met mijn oude stofzuiger kreeg ik lang niet alles uit het tapijt, maar met de nieuwe zuigkracht zeker wel.
Ook ideaal met de vele accessoires die je erbij krijgt.

Pluspunten

• HEPA 13 filter
  • Allergieën
  • Zuigkracht
  • Lengte snoer
  • Behendigheid

Minpunten

• Redelijk groot

frank 24-03-2017 Product paar weken in bezit

Het leek zo mooi.

Als ik de recensies moest geloven dan was dit een topper alleen maar tienen op een 4 na en laat ik nou net precies dezelfde problemen constateren als de meneer die het apparaat een 4 geeft. Het begin was hoopvol, een geruisloos licht apparaat echter na niet meer dan 6 gezogen te hebben bleven op eens de kruimels op de vloer liggen terwijl de opvangbak leeg was en alles leuk en aardig maar als hij niets opzuigt dan heb je niks aan vormgeving enz.

TJ1971 10-12-2016

Zeer lage zuigkracht, matig handvat

Ik heb deze stofzuiger in Mei 2015 gekocht ter vervanging van een FC9205 Marathon. En ik moet eerlijk bekennen de 2e hands markt in de gaten te houden voor een goede FC9205 want die had een veel betere zuigkracht!
Zelfs wanneer de stofzuiger helemaal schoon is, inclusief de filters, is de zuigkracht ver onder dat wat eerder de maat was bij de FC9205 Marathon.
Onze oude Marathon is gebruikt als bouwstofzuiger maar wanneer ik deze naast de FC9921 Powerpro Ultimate houd is het verschil nog steeds erg groot.

We hebben geen huisdieren en een houten vloer en wanneer de bak >20% vol zit krijgt de stofzuiger de kruimels niet uit de naadjes/kiertjes van de vloer. Onze hulp klaagt er ook al over

Het handvat is zwak van constructie en de accesoires hadden m.i. beter in de stofzuiger zelf gemonteerd mogen worden.

Al met al teveel betaald, terwijl we zo te spreken waren over de FC9205.. Van mij mag die weer in productie.

Marienanne 04-08-2016

Een topper

Een geweldige stofzuiger en eindelijk ook eens wat meer technologie (afstandsbediening). Goede zuigkracht, makkelijk in de bediening.

dierk 26-05-2016

zeer kwalitatief product !

de afstandbediening op de handgreep voor het vermogen is nog handiger dan onze eerste veronderstelling .
de kleine zuigmond past zelfs onder onze piano.
het snoer is nog langer dan vermeld.
tijdens het zuigen druk je soms ongemerkt op de toerenregeling.

joan71 22-05-2016

zeer fijne stofzuiger

fijne stofzuiger met sterke zuigkracht. rijdt lekker makkelijk achter je aan. lekker stil. niet zwaar.
helaas druk je tijdens het stofzuigen ongewenst erg snel op het knopje van de afstandbediening waarmee de zuigkracht geregeld wordt.

Frank2005 29-04-2016

Uitstekende prestaties

Deze stofzuiger doet wat hij belooft. Hij is stil (voor zover een stofzuiger stil kan zijn natuurlijk). Hij zuigt uitstekend. Hij is handzaam. Prima apparaat.

Jetsk 24-10-2014

Eenmaal een stofzuiger zonder zak geprobeerd en je wilt nooit meer anders

Ik vind het een mooie stofzuiger. hij is erg fijn in het gebruik.
het feit dat hij geen zak heeft is superhandig (zeker met kleine kinderen en een moeder die nog wel eens legostukjes opzuigt (het knippen van stofzuigerzakken behoort nu tot het verleden)
je zit nooit zonder stofzuiger zak en je behoud altijd goede zuigkracht.
de stofzuiger is licht van gewicht en de hulpstukken op de het handvat op de slang zijn erg handig. erg tevreden over deze stofzuiger en het gebruikers gemak

Cin37 21-10-2014

Heerlijke stofzuiger, makkelijk in gebruik

Ik gebruik nu een paar weken deze stofzuiger en ben best wel tevreden. Heeft een lang snoer, zeer goede zuigkracht, de stang is verstelbaar in hoogte. Ook kun je boven aan de stang de zuigkracht instellen en de stofzuiger op standby zetten; ideaal!
Ook maakt hij minder herrie dan ik gewend ben en het handige zijborsteltje is heerlijk voor alle plinten in mijn huis.
Soms blijven grote korrels wel liggen, weet niet waar dat door komt, maar verder ideaal!

sammy80 19-10-2014

mooie stofzuiger met een enorme zuigkracht

We hebben nu een paar weken de Philips 9921/09 in huis en is echt geweldig, zuigt super goed en maakt t erg schoon. Als je deze eenmaal gebruikt hebt, wil je niet anders meer.
De bediening is ook erg handig op de stang, dat je het harder en zachter kunt zetten, mocht er bijvoorbeeld klein speelgoed ergens liggen. En zonder zak stofzuigen ideaal, als er iets in is gegaan perongeluk kun je het er veel makkelijker uithalen.
Ik zeg erg tevreden hier over!

Joycegar 17-10-2014

mooie goede stofzuiger

Deze stofzuiger is geweldig! Zuigt goed en maakt weinig geluid, is makkelijk te manoeuvreren en komt goed in alle hoekjes.
Luxe afstandbediening op de steel waarmee je de kracht harder of zachter kan zetten of op "stand by".

Sipie73 17-10-2014

Geweldige stofzuiger!

Sinds een paar weken hebben we de FC9921/09 in huis en ik wil echt absoluut niets anders meer....wat een geweldige stofzuiger! Hij is in vergelijking met mijn oude stofzuiger muisstil, makkelijk wendbaar en heeft een lang snoer...enne...uiteraard zuigt ie voortreffelijk!!! De bediening op de stang is ook erg gemakkelijk omdat ik hem meteen uit kan zetten als er weer eens een speeltje van de jongste dreigt te worden opgezogen!

zonnebloempje36 17-10-2014

erg stille krachtige stofzuiger

sinds 2 weken deze stofzuiger, en ben blij verrast.
Aller eerst valt op hoe stil de stolzuiger is. Wat een verademing.
Verder is hij erg krachtig en dat met minder vermogen.
De handvat is handig en geen stofzuigzakken is ideaal.

Bik29 08-10-2014

heerlijk om met deze stofzuiger te kunnen zuigen.

Sinds kort deze stofzuiger in gebruik. Wat heerlijk om hier mee te werken. Niet te zwaar, trek je makkelijk achter je aan. Geen stofzuigerzak en wat nog een groot voordeel is hij maakt bijna geen lawaai, heerlijk gewoon. Hij zuigt super en heeft een handvat om de slang vast te houden en ook nog via dit handvat instelbaar. Je kunt hem via het handvat aan en uitzetten voor korte periode, de zuigkracht bepalen. Super gewoon. De stofzuigvoet is fijn dun waardoor onder kasten en banken zuigen veel beter gaat. Nu kom ik onder een kast waar ik jaren niet onder kon zuigen.
Ik ben erg blij met mijn nieuwe zuiger.

Yvonne73 06-10-2014

Aanrader!

Echt wat een super ding is dit! Zuigt heel goed is makkelijk in gebruik, makkelijk te legen. Heel handig vind ik ook het bedieningspaneel in het handvat. Snoer is ook lang genoeg al kan ik nergens vinden hoe lang, zal hem toch ff opmeten. Maakt ook niet te veel lawaai en de speciale Z borstel voor harde vloeren is mooi plat voor onder de kasten, maar doet ook gewoon zijn werk. Ook viel me op dat ik minder last van mijn rug had na het zuigen. Zo wordt stofzuigen nog een hobby van mij!

ikkusters 04-10-2014

Een geweldige stofzuiger!

Een geweldige mooie en wendbare (stille) stofzuiger. Met het lange snoer kun je je hele kamer door zonder van stopcontact te hoeven wisselen. Ik ben zelf erg blij met de verwisselbare stofzuigmond zodat ik (dankzij het rubberlaagje onderop) gewoon mijn laminaatvloer kan stofzuigen zonder krassen te maken! Heel simpel te bedienen (en zelfs als je niet onnodig wilt bukken kun je het apparaat in en uitschakelen met de extra knop op de handgreep!) en als de stofopvangbak vol is til je deze er moeiteloos uit en schudt je hem zó leeg boven je vuilnisbak.
Mijn huis is nog nooit zo stofvrij geweest!!! Ik ben supertevreden!!
- 1 miniscuul minpuntje: er is helaas geen plek in het apparaat voor de bijgeleverde hulpstukken.

Catje1977 03-10-2014

Fijne, gebruiksvriendelijke en schone manier van stofzuigen!

Ik ben al jaren lid van de The Insiders en mag dan allerlei producten proeven en uittesten. Dit keer arriveerde de PHILIPS PowerPro ECO stofzuiger zonder zak, met cyclone technologie, serienr FC9921/09
Ik ben mijn stofzuiger al jaren beu, dus dit is de ideale kans om een andere te testen. De speciale zuigmond (een van de 4) zorgt ervoor dat ALLE kruimels erin verdwijnen, in plaats van verschoven worden Daar word ik blij van. De uitschuifbare steel met afstandsbediening zijn vriendelijk voor mijn rug. Het minimondje is ideaal om de trap mee te doen.
En het robot-achtige uiterlijk en lichte gewicht, zorgt ervoor dat de kinderen GRAAG helpen, dus Brent heeft de bovenverdieping gedaan. Een kind kan de was doen (euh...stofzuigen dus...) Wat zal ik een geemancipeerde mannen opvoeden zeg...