Samsung SC07F50V3 zwart, geel

De gemiddelde beoordeling is gebaseerd op 12 goedgekeurde reviews die zijn achtergelaten voor de Samsung SC07F50V3 zwart, geel op Kieskeurig.nl. Deze beoordeling wordt berekend door de som van de reviewscores te delen door het aantal reviews.

8,3

Sandhaas 21-04-2015

Ik zag deze stofzuiger staan op iBood en heb niet geaarzeld om deze aan te schaffen. Aangezien we een nieuwe stofzuiger nodig waren.

De mogelijkheden van de stofzuiger zijn voldoende,maar puntjes van kritiek zijn er zeker. Het accessoires mondje vind ik aan de ene kant wel handig, een 2 in 1 hulpstuk voor kieren en voor bekleding e.d. Aan de andere kant vind ik het brede gedeelte matig. Ik prefereer zelf een gewoon breder opzetstukje zoals de meeste standaard bekleding mondjes zijn.

Het gebruiksgemak laat ook een paar puntjes vallen. De buis is zwaar en het ontkoppelen van de buis en stofzuiger slang gaan vrij moeilijk. Ook kan de stfzuiger niet op zijn "kont" staan waardoor deze vrij veel ruimte in beslag neemt in de kast. De standaard zuigmond (de extreme force brush) valt ons tegen. Op harde vloeren veeg je het stof voor je uit door de rubber strip die voorop zit. Als je dit niet in de gaten houdt dan heb je aan het einde van je kamer een hele streep met stof te liggen. En deze borstel mond gaat ook vrij zwaar over de vloer, waardoor het zelfs vermoeiend is om het huis schoon te maken.

Vormgeving had ik het al een beetje over gehad in het kopje gebruikersgemak. Namelijk het niet op z'n "kont" kunnen plaatsen. Dit vind ik persoonlijk niet het allerergste, maar hier had iets langer over nagedacht mogen worden.
Voor de rest ziet het apparaat er hip uit met z'n fel gele kleur. Ook qua vorm ziet hij er prima uit. Hij rijdt goed achter je aan wat toch vrij belangrijk is. (Ik heb ook wel stofzuigers gehad die een behoorlijk eigen wil hadden wat betreft route door het huis)
Wat ik toch ook wel erg fijn vind het is geluidsniveau. Dat is behoorlijk laag. Prettig want dan kun je de radio nog gewoon horen zonder dat de buren mee kunnen genieten en je kunt de kinderen nog gewoon verstaan.

Voor wat betreft de duurzaamheid. Die heb ik dan toch maar een 7 gegeven, omdat ik de stofzuiger wel erg robuust vind aanvoelen. Dit geeft hem wel een kwalitatief goede uitstraling, mar de werkelijke betrouwbaarheid moet zich natuurlijk nog bewijzen.

Al met al niet een miskoop, maar er mogen nog wel wat dingen worden verbeterd.

pudel_hc 21-04-2015

Deze stofzuiger verbruikt slechts 600W en strekt zodat het moeilijker om het los van de vloer. Heel goed. Reinigingsklasse voor harde vloeren en tapijt is zoals in veel sterkere stofzuigers(bjv. 2000W). Zuinig en krachtig. Ik zou dit product aanbevelen.

vanbeek.krimpen 21-04-2015

Bevalt prima, kan er niets anders van maken. De stofzuiger is niet te zwaar. En je hebt geen gedoe meer met stofzuigerzakken.

Dutchprop 21-04-2015

Goede stofzuiger met veel zuigkracht. Doordat het vermogen makkelijk is aan te passen geschikt voor elk oppervlak.
De stang is goed aanpasbaar in lengte, de verschillende opzetstukken helpen goed bij tapijt of houten vloeren en alles zat netjes in een compacte doos verpakt. Heb er tapijt, laminaat en mijn auto mee gestofzuigd en heb niets te klagen! Met 7 meter snoer heeft het een goede actieradius.

Bleats 09-04-2015

De stofzuiger heb ik nu een weekje in bezit en heb nu drie keer de woonkamer schoongemaakt en een keer de auto. Dat wil op zich al iets zeggen, want stofzuigen is niet mijn leukste bezigheid. Het eerste wat opviel bij het openmaken van de doos was dat er drie grote borstels bij zaten en maar één kleine borstel, iets wat meestal andersom is. De kleine borstel was nog even wennen, want hij ziet er best vreemd uit.

We hebben een laminaten vloer liggen, waardoor we dachten dat we de harde borstel moesten gebruiken. Echter voelde het aan alsof deze ging krassen op de vloer en hebben we hem vervangen door de normale borstel. Dit werkte een stuk beter. Naar mijn mening maakte de stofzuiger wel een flink lawaai toen we deze gebruikte en de borstel zat geregeld op de grond gezogen waardoor even vluchtig stofzuigen niet gaat. We zijn echter met het schuifje van de zuigkracht gaan schuiven. Steeds iets minder krachtig tot ik mezelf weer kon horen denken, zeldzaam moment, dus daar moet ik van genieten. De kracht van de stofzuiger blijft alsnog behoorlijk aanwezig.

Toen ik aankwam bij de vloerbedekking bij de voordeur heb ik dezelfde borstel erop laten zitten. Dit omdat ik lui ben en niet dat ding wil vervangen om 2 vierkante meter te moeten stofzuigen. Wel heb ik de borstel 'ingeklapt' als je dit zo noemt. Hier ging het alleen goed mis bij mij. De vloerbedekking in het huis blijkt niet zo stevig te zitten als gedacht... Dit heeft ervoor gezorgd dat we de stofzuiger voortaan op de laagste stand houden met betrekking op de zuigkracht. Zelfs dan is hij nog ruim krachtig genoeg om zelfs de vloerbedekking te laten golven en ook om de woonkamer mee te stofzuigen.

De keer erop stofzuigen was best prettig. Omdat we op één verdieping wonen is dit best eenvoudig. De radius van 6 meter, aldus de lengte van de snoer, zou eigenlijk te klein zijn, maar door de lengte van de steel is de actieradius een stuk meer. We moesten minimaal acht meter hebben en dat haalt hij. Het nadeel is dat een voordeel van de stofzuiger dan verdwijnt, hij is perfect geschikt voor langere mensen. Met mijn bijna 2 meter hoogte kan ik deze stofzuiger prima gebruiken.

De auto stofzuigen was even kijken hoe het ging met de kleine borstel. Al bij al werkt dit prima, maar gebruiksgemak is misschien toch beter te maken met losse borstels. De auto kreeg ik goed schoon, maar hierbij heb ik geen wow-effect gekregen. Mogelijk de volgende keer voor het zware werkt toch weer naar de wasstraat.

Nog wat gedachtes over de stofzuiger:

De accessoires zijn niet op te ruimen in de stofzuiger. Met name dus de kleine borstel, die andere twee die komen in de kast te liggen ben ik bang.

700W voor een stofzuiger lijkt weinig, maar zuigkracht heeft hij meer dan genoeg. Plus dit is lekker energiezuinig vergeleken met de stofzuigers van vroeger. Ik kan me nog een tijd herinneren dat er een 1400W Eco motor uitkwam welke het toch niet zo goed deed...

De filter aan de achterkant is makkelijk eraf te halen, de filter in de stofzuiger zelf heb ik nog niet gevonden. Mogelijk moet ik toch een keer een boekje gaan lezen. De filter aan de achterkant heeft trouwens een andere hoogte dan de stofzuiger. Op zich niet heel irritant, maar het leek in eerste instantie alsof hij er niet goed terug opgezet was. Het schoonmaken zelf is zeer eenvoudig.

Het volgen van de stofzuiger werkt goed. Alleen naar de zijkant toe gaat hij niet zo graag. Dit komt doordat de stofzuiger geen drie of vier draaibare wielen heeft zoals bijvoorbeeld Miele, maar twee grote wielen aan de achterkant. Dit zal gewoon wennen worden, want die wielen rijden wel makkelijker ergens overheen. Dus alsnog niet echt een minpunt.

De duurzaamheid van dit nieuwe huisdier is natuurlijk nog niet helemaal te zeggen omdat ik hem nog niet zo lang heb. De stofzuiger is echt gemaakt van plastic en dat is te merken. Dit is niet direct een minpunt, maar er zit beweging op sommige onderdelen. Dit is trouwens bij veel stofzuigers die ik vast heb gehad.

Brant1979 03-04-2015

De stofzuiger net ontvangen en direct in gebruik genomen. We gebruiken hem voor de bovenste verdieping en naast een machine die het zakloog stofzuigen groot heeft gemaakt. Wat opvalt is dat hij erg goed zuigt maar relatief veel geluid maakt. Ook is de platte kop erg handig om onder banken en bedden te zuigen. Op het plaatje van de verpakking bleek dat er ook een grijze versie bestaat waarbij de bediening op de steel zit. Mijn tip zou zijn om voor die iets duurdere versie te gaan maar dat is puur omdat ik erg van opties hou.

i g f jansen 01-04-2015

Deze Samsung stofzuiger pas ontvangen, en direct maar aan de tand gevoeld. De oude stofzuiger heeft de geest gegeven dus het huis was flink stoffig. Wat meteen opvalt is dat deze Samsung nogal stil is maar toch behoorlijk veel zuigkracht heeft, en traploos te regelen. Vloer van lamminaat, maar ook het hoogpolige kleed in de kamer worden vakkundig van stof en vuil ontdaan.snoer is lang genoeg voor een ruime actieradius. Het is ook een volgzaam typje want hij draait moeiteloos achter me aan en rolt soepel vooruit. Ook heel prettig is dat hij lekker compact en licht is met een goede greep ,zodat hij makkelijk de trap op te,dragen is. Mijn oude stofzuiger was nogal log en zwaar, dus nu een verademing.het stofreservoir, is goed los te klikken, en te legen, en klikt ook weer moeiteloos stevig vast.
Mijn cijfer voor duurzaamheid baseer ik op de stevige degelijke constructie, verder is dit natuurlijk nog afwachten, maar ik hoop dat hij nog lang bij me blijft want hij bevalt meer dan prima.