Philips Performer Expert FC8727 - Reviews

Model stofzuiger
slede
Energielabel
A

Beoordeling op basis van 25 reviews geschreven op Kieskeurig.nl.

chenzytje 17-10-2014 Product paar dagen in bezit

ik heb de kans gekregen om via the insiders de nieuwe philips performer expert stofzuiger type FC8727/09 te mogen testen.Heb dit product iedere dag al gebruikt en het is zalig om er mee te werken hij is licht van gewicht maakt veel minder geluid en heeft een enorme zuigkracht ik heb 2 honden en 3 poezen de haren waren in een fluitje verdwenen.Het is ook makkelijk dat je een afstandbediening hebt voor de zuigkracht te minderen of vermeerderen waardoor je je niet iedere keer moet neerbuigen rugbesparend dus alsook de lange buis. De borstel heeft ook haartjes aan de zijkant wat ook makkelijk is voor de hoekjes en kantjes . Deze stofzuiger is voor mij het ideale product qua gebruik design en zuigkracht.1 klein minpuntje is dat de borstel niet overal onder kan maar dit vind ik niet zo erg.Het is een aanrader voor iedereen

stofzuiger 30-03-2017 Product half jaar of langer in bezit

waardeloos handvat

tijdens het stofzuigen is het handvat erg onhandig. Je drukt al snel op de afstandbediening, zodat hij weer minder hard zuigt. Tevens is het handvat veel te fragiel, is al 2 keer kapot gegaan. Is wel weer gerepareerd door Philips.

Hanzi 20-02-2017

Spijtaankoop, niet gebruiksvriendelijk

Ik heb deze stofzuiger nu ruim een jaar in gebruik. Het is absoluut geen gebruiksvriendelijke stofzuiger.
De bluetooth verbinding laat het met regelmaat afweten, hierdoor kan je geen gebruik maken van de zuigkrachtregeling.
De voet van de stofzuiger is te te lomp/ hoog, hierdoor kun je nauwelijks of niet onder kasten of banken komen.
De slang slaat regelmatig op de aan- uitknop waardoor de stofzuiger uit gaat.
Nu is het handvat ook nog gebroken op 2 zwakke constructiepunten die in het batterij compartiment aanwezig zijn....
Het eneige pluspunt is de stille motor en goede zuigkracht.
Ik had absoluut meer verwacht van een stofzuiger in deze prijsklasse!!

GerbenR 29-12-2016

99 procent voldoening

Na online beoordelingen te hebben gelezen waarbij het geluid, de regelbare zuigkracht en 8 mtr kabel hoogtij vierden, tot aanschaf over gegaan. Het design sprak ook aan en de 5 liter anti-allergie zak helpt extra naast het hepa13 filter voor mijn zoontje. De stofzuiger is zeer stil (waren een Dyson gewend) en is prettig in gebruik ook met de handel met ingebouwde afstandsbediening. Geen 100% door een paar opmerkingen (geen minpunten m.i.). De stofzuiger rolt niet over de draad heen zonder deze op te lichten, de hulpstukhouder op de stofzuiger blokkeert de beweegbaarheid van de slang en als laatste is de stofzuiger behoorlijk uit balans als je hem op tilt met de slang in de bevestiging achterop.

Lise 21-04-2016

Waardeloos

Deze stofzuiger iets meer dan jaar geleden aangeschaft. Na 3 maanden deed hij niks meer. Ter reparatie aangeboden, stofzuiger na 6 werken teruggekregen: nieuwe printplaat en motor (met 90 dagen garantie ?!).
Nu jaar verder, plots geen vermogen meer.

Voor deze prijs echt een waardeloos geval, kan er niks anders van maken.

Coenraad26 05-01-2016

uitstekende aankoop

Stille zeer krachtige stofzuiger, handige bediening op de slang mooi design alles wat een stofzuiger moet bezitten.

schrikie 24-10-2015

mooi handig

het is een mooi en handig apparaat maar de zuig kracht is wel minder dan het oude model en de stang is korter ...maar is een kwestie van wennen denk ik

Theootje 27-03-2015

uitstekende stofzuiger, goede zuigkracht en zeer handig in gebruik.

Heel fijn is de mogelijkheid om boven op de slang de zuigkracht t e regelen. Ook de hulpstukken zijn handig bevestigd aan de stofzuiger zodat je die altijd bij de hand hebt. Ik ben blij met dit apparaat.

Ton39 04-02-2015

Prima stofzuiger

een prima, zeer gebruiksvriendelijke stofzuiger.
werkt door de bediening aan de steel zeer gemakkelijk.
ondanks dat de motor maar 650W is een prima zuigkracht.

crea09 27-10-2014 Product paar weken in bezit

Voordelen: Mooie stofzuiger, vrij stil, zuigt prima.

Nadelen:: mondstuk te dik, stofzuiger niet wendbaar

Peggy D.M. 21-10-2014 Product paar weken in bezit

Deze lichtgewicht stofzuiger heeft een goede zuigkracht op harde vloeren,ondanks het lage vermogen. Dat maakt hem dan ook heel zuinig. Hij heeft een lang snoer waardoor je niet om de haverklap van stopcontact moet wisselen en een voldende lange steel met handig handvat (goed voor de rug.De borstel is wel wat te hoog om goed onder de kasten te kunnen stofzuigen.

Clatat 20-10-2014 Product paar weken in bezit

Uitstekende stofzuiger. Handig en efficiënt in gebruik. Maakt bijzonder weinig lawaai in de lagere standen, maar behoud er toch zijn sterke zuigkracht door (ideaal voor op harde vloeren). Lawaaierig in de hoogste stand bij gebruik op tapijt of vloermat, maar dan ook bijzonder krachtig en effectief! Door de grote wielen is hij minder wendbaar dan onze eerdere stofzuiger (een Nilfisk), maar dan weer wel stabieler (slaat minder snel om). De afstandbediening is handig, en bovenal neem je een betere, ergonomische houding aan door de handgreep...goed voor je rug dus!
Super goed toestel in alle omstandigheden!

Krs1977 19-10-2014 Product paar weken in bezit

Gelukkig de kans gekregen om via Iniders deze stofzuiger te mogen uitproberen. Het is een prettige stofzuiger om mee te werken. Hij is goed wendbaar. Doet wat hij moet doen en eigenlijk beter. Want hij is hier de piepschuim proef glansrijk door gekomen
Erg handig is de afstandsbediening aan de slang. Scheelt een flink aantal keren bukken .En sowieso het handvat aan de slang is fijn. Maakt het erg gemakkelijk om met 1 hand te stofzuigen.

mamaaake 18-10-2014 Product paar weken in bezit

6,2
Enkele weken terug viel onze oude cyclonale stofzuiger zonder zak na 6 jaar in panne met een kapotte motor. Toen ik zag dat er een mogelijkheid bestond om een nieuwe Phillips stofzuiger te testen heb ik mij ingeschreven.
Ik had geluk en was één van de geselecteerden die mocht testen.
De stofzuiger kwam toe: een exemplaar mét zak, de de FC 8727.
De doos is betrekkelijk klein en licht.
In de doos zitten volgende zaken: de hulpstukken, garantiebewijzen, handleidingen. Een Nederlandstalige handleiding heb ik echter niet gevonden. Philips is toch een Nederlands bedrijf?
De stofzuiger is licht en kan heel gemakkelijk de trap op gedragen worden. De stofzuiger kan zowel horizontaal alsook verticaal weggeborgen worden. In deze twee posities is er ook plaats om de darm aan het toestel te bevestigen.
Aan het handvat zit de afstandbediening.
Op zich vind ik de afstandsbediening wel een goed idee maar spijtig genoeg is deze nogal ongelukkig geplaatst. Zo gebeurt het regelmatig dat ik het handvat te veel naar boven vastpak en daarmee de aan/uit toets per ongeluk aanraak. Heel vervelend is dat: een stofzuiger die regelmatig uitvalt (toch zo'n twee keer per poetsbeurt). Wij hebben ook een kuisvrouw en die zei dat bij het blijven op + duwen de stofzuiger plots uitviel. Ik veronderstel dat zij eveneens hetzelfde probleem had. Waar ik in de eerste plaats enthousiast over was vind ik het nu meer een gimmick.
Daarom deze ideeën/voorstellen wat betreft de afstandbediening:
Waarom wordt deze afstandbediening niet wat verder van de handgreep van het handvat geplaatst zodat men de stofzuiger niet per ongeluk kan uit zetten? Is het bovendien niet mogelijk de batterijen te vervangen door een bediening zonder batterijen? De stofzuiger heeft per definitie toch altijd elektriciteit nodig om te werken, waarom dan geen bediening die gebruik maakt van deze elektriciteit? Die batterijen gaan er ook niet goed in omdat één van de veertjes wat scheef staat. Uiteindelijk lukt het mij toch om de batterijen erin te krijgen.
Onze kuisvrouw vindt eveneens dat de stofzuiger niet zo goed in de hoeken zuigt en daar heeft ze gelijk in.
De stofzuiger heeft grote wielen en volgt goed waar men mee bezig is. Bovendien zuigt deze stofzuiger heel goed op harde ondergrond. Het probleem is echter dat voetmatjes blijven plakken. Zelfs op de stand om matten te reinigen en met minimum zuigkracht blijven de voetmatjes hangen aan de stofzuiger.
Wat betreft de opbergruimte voor hulpstukken heb ik geen plaats gevonden. Dit vind ik toch heel jammer want wanneer ik boven op zolder bezig ben heb ik geen zin om terug te moeten naar het gelijkvloers om een hulpstuk te zoeken. Voortdurend de hulpstukken op de stofzuiger bewaren geeft natuurlijk extra gewicht maar dit weegt volgens mij niet op tegen het ongemak voortdurend hulpstukken te moeten bijhalen of met een zak hulpstukken te moeten rondlopen.
Als laatste puntje: de voedingskabel rolt niet goed op. Wanneer ik soms een klein plekje wil stofzuigen en de kabel slechts een halve meter uitrol, komt de kabel niet terug wanneer ik op de knop druk. Ik moet dan de kabel verder uitrollen en dan zit er wel genoeg spanning op het oprolmechanisme.
De voedingskabel is wel heel lang (wat een pluspunt is).

Al bij al een stille stofzuiger (en al helemaal als je op minimum kracht zuigt).

pluspunten:
- licht en gemakkelijk mee te nemen
- wielen draaien goed mee
- zuigt goed op harde ondergrond
- kan zowel horizontaal als verticaal weggeborgen worden
- lange voedingskabel
- stil

minpunten:
- geen Nederlandstalige handleiding gevonden
- geen plaats om hulpstukken in weg te steken
- matje zuigt te hard aan (ook op minimumstand)
- niet goed in de hoeken (kuisvrouw)
- bij +++ plots niets meer (kuisvrouw)
- tijdens het "verkeerd vastpakken" van het handvat een paar keer per ongeluk op de uitknop gedrukt
- de batterijen van de afstandsbediening gaan er niet goed in
- waarom batterijen en geen bediening via elektrische draad in darm
- de voedingskabel rolt niet goed terug op

algemene conclusie:
Niet tevreden en we gaan dan ook in onze oude stofzuiger een nieuwe motor laten steken.

sagarad 16-10-2014 Product paar weken in bezit

Ik heb ook de FC8727/09 mogen testen via Insiders. Met 4 kinderen en 2 katten ben ik dagelijks aan het stofzuigen. Ik wilde eerst goed testen voordat ik een review plaats. Uiterlijk: de stofzuiger oogt zelf klein maar met slang met een ingebouwde afstand bieding lijkt het groot. Het in elkaar zetten vond ik wel lastig de eerste keer en moest wel een paar keer de handleiding bij pakken en de afstand bieding ook werkend krijgen. Stofzak makkelijk eruit te halen en kan makkelijk een paar ronden mee. De extra verlengstuk aan de slang vind ik erg handig. Gebruik: Zeer stille stofzuiger. Mijn katten renden altijd weg als ik mijn oude stofzuiger aanzette. Nu zijn ze alleen bang voor de grote slang met "dat vreemde " afstand bieding erop. Zeer krachtig en makkelijk onder de banken te krijgen. Min punt is de kleine borstel. Een grotere zou handig zijn om grotere oppervlakten te doen. Ik hoop alleen dat de stofzakken niet al te duur zijn en dat je ook "de goedkopere" zakken in kan doen. Kortom een zeer stille, krachtige, luxe uitziende stofzuiger. Het oogt klein maar groot in gebruik.

Sagarad 16-10-2014

Klein van stuk maar groot in gebruik

Uiterlijk: de stofzuiger oogt zelf klein maar met slang met een ingebouwde afstandbieding lijkt het groot. Het in elkaar zetten vond ik wel lastig de eerste keer en moest wel een paar keer de handleiding bijpakken en de afstandbieding ook werkend krijgen. Stofzak makkelijk eruit te halen en kan makkelijk een paar ronden mee. De extra verlengstuk aan de slang vind ik erg handig.

Ik hoop alleen dat de stofzakken niet al te duur zijn en dat je ook "de goedkopere"zakken in kan doen.

yverhofs 16-10-2014 Product paar weken in bezit

Dit is echt de "Rolls Royce" onder de stofzuigers ! Zo wendbaar en licht in gebruik : met 1 hand kan je moeiteloos je hele huis stofzuigen, zelfs mijn dochtertje van 4 gaat er zonder problemen de hele kamer mee rond ! Waar vroeger het stofzuigen van ons huis een echte sport was, gaat het met deze stofzuiger beduidend veel makkelijker. Hij is licht van gewicht, rijdt soepel, heeft 2 goede handvaten waarmee je hem kan dragen als je bijvoorbeeld de trap stofzuigt, is heel handig om helemaal onder de bedden te geraken, de zuigkracht is ook zichtbaar beter dan mijn vorige en wat me hierbij zeker opvalt is dat hij erg efficiënt is in hoeken en tegen de plinten door de vorm van het mondstuk en de haartjes aan de zijkant.
Over dit model stofzuiger is duidelijk nagedacht : hij is stil, heeft een afstandsbediening op het handvat, de stang klikt handig in en uit elkaar, het snoer kan heel makkelijk in en uit de stofzuiger rollen, er zijn hier en daar gleuven waar je bijvoorbeeld de hulpstukken kwijt kan of de stang kan inschuiven om hem netjes weg te zetten,... Misschien details, maar al die kleine dingetjes maken het gebruiksgemak optimaal ! Zelfs de kleur oogt heel chic, doordat hij slechts lichtjes glanzend is. Het is geen goedkoop model maar echt zijn prijs zeker waard.

Wendy2703 16-10-2014

Wat een power. Perfect

Ik heb hem nu ongeveer twee weken, ik stofzuig meerdere malen per dag. Hij is veel stiller en veel krachtiger dan ik gewend ben. Ik vind de hulpstukken erg fijn voor de meubels en het plafond. Verder gebruik ik hem op laminaat op hout en op vloerbedekking. Hij werkt hartstikke fijn en snel. De afstandsbediening op de steel is een handig extraatje.
Hij is duurder dan gemiddeld maar ik vind dat hij zijn geld waard is, je gaat hier jaren gebruiksgemak van hebben

Krs1977 16-10-2014

Prettige lichtgewicht stofzuiger

Een prettige stofzuiger om mee te werken. Hij is goed wendbaar. Doet wat hij moet doen en eigenlijk beter. Want hij is hier de piepschuim proef glansrijk door gekomen

xan22 13-10-2014 Product paar weken in bezit

Ook wij mogen de FC8727/09 testen via insiders.Na tijden lang een bijna vooroorlogs model gebruikt te hebben,is dit wel een verademing zeg!Ik moet wel even wennen aan het formaat,maar dat komt omdat wij hiervoor een hele kleine stofzuiger hadden.Wat meteen opvalt is dat hij zo stil is.Het gebruik is makkelijk,maar wel zwaar in gebruik.Het zware zit m mn in het feit dat het lijkt alsof hij zich vacuüm wil zuigen aan de grond.De afstandsbediening is wel handig,hoewel ik het jammer vind dat deze op een batterij gaat,ook komt het wat fragiel over en vraag ik mij af hoe stevig het zal zijn als de slang een aantal keren gevallen is.
Wij hebben een hond en de haren zijn in een mum van tijd verdwenen.Ook ruik je de stofzuiger niet.
Al met al zijn wij heel tevreden en raden wij hem andere mensen zeker ook aan!.