Philips Performer Expert FC8727 blauw - Reviews

Stofopvang
stofzak
A energieklasse

De gemiddelde beoordeling is gebaseerd op de 13 reviews die zijn achtergelaten voor de Philips Performer Expert FC8727 blauw op Kieskeurig.nl.

chenzytje 17-10-2014

ik heb de kans gekregen om via the insiders de nieuwe philips performer expert stofzuiger type FC8727/09 te mogen testen.Heb dit product iedere dag al gebruikt en het is zalig om er mee te werken hij is licht van gewicht maakt veel minder geluid en heeft een enorme zuigkracht ik heb 2 honden en 3 poezen de haren waren in een fluitje verdwenen.Het is ook makkelijk dat je een afstandbediening hebt voor de zuigkracht te minderen of vermeerderen waardoor je je niet iedere keer moet neerbuigen rugbesparend dus alsook de lange buis. De borstel heeft ook haartjes aan de zijkant wat ook makkelijk is voor de hoekjes en kantjes . Deze stofzuiger is voor mij het ideale product qua gebruik design en zuigkracht.1 klein minpuntje is dat de borstel niet overal onder kan maar dit vind ik niet zo erg.Het is een aanrader voor iedereen

stofzuiger 30-03-2017

waardeloos handvat

Geschreven voor: Philips Performer Expert FC8727 blauw

tijdens het stofzuigen is het handvat erg onhandig. Je drukt al snel op de afstandbediening, zodat hij weer minder hard zuigt. Tevens is het handvat veel te fragiel, is al 2 keer kapot gegaan. Is wel weer gerepareerd door Philips.

Hanzi 20-02-2017

Spijtaankoop, niet gebruiksvriendelijk

Geschreven voor: Philips Performer Expert FC8727 blauw

Ik heb deze stofzuiger nu ruim een jaar in gebruik. Het is absoluut geen gebruiksvriendelijke stofzuiger.
De bluetooth verbinding laat het met regelmaat afweten, hierdoor kan je geen gebruik maken van de zuigkrachtregeling.
De voet van de stofzuiger is te te lomp/ hoog, hierdoor kun je nauwelijks of niet onder kasten of banken komen.
De slang slaat regelmatig op de aan- uitknop waardoor de stofzuiger uit gaat.
Nu is het handvat ook nog gebroken op 2 zwakke constructiepunten die in het batterij compartiment aanwezig zijn....
Het eneige pluspunt is de stille motor en goede zuigkracht.
Ik had absoluut meer verwacht van een stofzuiger in deze prijsklasse!!

GerbenR 29-12-2016

99 procent voldoening

Geschreven voor: Philips Performer Expert FC8727 blauw

Na online beoordelingen te hebben gelezen waarbij het geluid, de regelbare zuigkracht en 8 mtr kabel hoogtij vierden, tot aanschaf over gegaan. Het design sprak ook aan en de 5 liter anti-allergie zak helpt extra naast het hepa13 filter voor mijn zoontje. De stofzuiger is zeer stil (waren een Dyson gewend) en is prettig in gebruik ook met de handel met ingebouwde afstandsbediening. Geen 100% door een paar opmerkingen (geen minpunten m.i.). De stofzuiger rolt niet over de draad heen zonder deze op te lichten, de hulpstukhouder op de stofzuiger blokkeert de beweegbaarheid van de slang en als laatste is de stofzuiger behoorlijk uit balans als je hem op tilt met de slang in de bevestiging achterop.

Henry 11-08-2016

Stofzuiger zuigt na een half jaar al niet meer

Geschreven voor: Philips Performer Expert FC8727 blauw

Dachten een prachtige stofzuiger van een prachtig Nederlands merk gekocht te hebben met eigenschappen die we zochten in verband met onze houten Vloeren. Nu na 6 maanden hebben we spijt van onze aankoop. De stofzuiger zuigt geheel niet meer. Iemand een idee hoe dit kan komen?

Lise 21-04-2016

Waardeloos

Geschreven voor: Philips Performer Expert FC8727 blauw

Deze stofzuiger iets meer dan jaar geleden aangeschaft. Na 3 maanden deed hij niks meer. Ter reparatie aangeboden, stofzuiger na 6 werken teruggekregen: nieuwe printplaat en motor (met 90 dagen garantie ?!).
Nu jaar verder, plots geen vermogen meer.

Voor deze prijs echt een waardeloos geval, kan er niks anders van maken.

Coenraad26 05-01-2016

uitstekende aankoop

Geschreven voor: Philips Performer Expert FC8727 blauw

Stille zeer krachtige stofzuiger, handige bediening op de slang mooi design alles wat een stofzuiger moet bezitten.

Anita024 30-10-2015

Er is geen betere voor ons - Aanrader !

Geschreven voor: Philips Performer Expert FC8727 blauw

Geweldige stofzuiger, zou geen andere meer willen.

Hondenharen geen probleem, zuigt matjes en harde vloeren goed schoon.
Eventueel het mondstuk iets opbeuren en naar je toe trekken als er wat grover vuil blijft liggen.
Voet op de punt van de matjes zetten en van je af zuigen, haren en pluizen etc. worden er dan perfect vanaf gezogen.
Hulpstukken liggen centraal in huis in een lade.
Goed wendbaar en degelijk lang genoeg snoer etc.

schrikie 24-10-2015

mooi handig

Geschreven voor: Philips Performer Expert FC8727 blauw

het is een mooi en handig apparaat maar de zuig kracht is wel minder dan het oude model en de stang is korter ...maar is een kwestie van wennen denk ik

osjefke 31-08-2015

Goede prestaties, minder ergonomie en design

Geschreven voor: Philips Performer Expert FC8727 blauw

Telescopische steel is iets te kort voor optimaal gebruiksgemak. Design heeft geen rekening gehouden met het opbergen van de extra hulpstukken, deze steken u op een houder welke op de slangrotor worden geplaatst. Hierbij is geen is geen rekening gehouden met de parketborstel. Gelukkig heeft hij uitstekende prestaties.

Theootje 27-03-2015

uitstekende stofzuiger, goede zuigkracht en zeer handig in gebruik.

Geschreven voor: Philips Performer Expert FC8727 blauw

Heel fijn is de mogelijkheid om boven op de slang de zuigkracht t e regelen. Ook de hulpstukken zijn handig bevestigd aan de stofzuiger zodat je die altijd bij de hand hebt. Ik ben blij met dit apparaat.

Ton39 04-02-2015

Prima stofzuiger

Geschreven voor: Philips Performer Expert FC8727 blauw

een prima, zeer gebruiksvriendelijke stofzuiger.
werkt door de bediening aan de steel zeer gemakkelijk.
ondanks dat de motor maar 650W is een prima zuigkracht.

crea09 27-10-2014

Voordelen: Mooie stofzuiger, vrij stil, zuigt prima.

Nadelen:: mondstuk te dik, stofzuiger niet wendbaar

TomV 23-10-2014

Licht en vlot !

Geschreven voor: Philips Performer Expert FC8727 blauw

Een tweetal weken ben ik een nieuwe eco-stofzuiger van Philips aan het testen. Meer bepaald de Philips Performer expert premium. Wat me opviel is dat hij heel licht is in het gebruik. Je moet er niet te veel aan trekken. Hij volgt bij wijze van spreken van zelf. Het bedieningsknopje aan de stofzuiger slang is handig. Je regelt zo gemakkelijk de zuigkracht. Eindelijk een stofzuiger die niet overdreven luid werkt. Het snoer rolt eenvoudig af en op. Tot slot, wil ik nog kwijt dat ook het handvat en de ophanging voor de stang en slang goed ontworpen zijn.
Samengevat de Philips stofzuiger bevalt me wel. Hij doet wat hij moet en heeft toch wel enkele voordelen ten opzichte van mijn oude stofzuiger.
Als ik een score op 10 zou moeten geven, verdient dit model een 8!

Peggy D.M. 21-10-2014

Deze lichtgewicht stofzuiger heeft een goede zuigkracht op harde vloeren,ondanks het lage vermogen. Dat maakt hem dan ook heel zuinig. Hij heeft een lang snoer waardoor je niet om de haverklap van stopcontact moet wisselen en een voldende lange steel met handig handvat (goed voor de rug.De borstel is wel wat te hoog om goed onder de kasten te kunnen stofzuigen.

Clatat 20-10-2014

Uitstekende stofzuiger. Handig en efficiënt in gebruik. Maakt bijzonder weinig lawaai in de lagere standen, maar behoud er toch zijn sterke zuigkracht door (ideaal voor op harde vloeren). Lawaaierig in de hoogste stand bij gebruik op tapijt of vloermat, maar dan ook bijzonder krachtig en effectief! Door de grote wielen is hij minder wendbaar dan onze eerdere stofzuiger (een Nilfisk), maar dan weer wel stabieler (slaat minder snel om). De afstandbediening is handig, en bovenal neem je een betere, ergonomische houding aan door de handgreep...goed voor je rug dus!
Super goed toestel in alle omstandigheden!

Krs1977 19-10-2014

Gelukkig de kans gekregen om via Iniders deze stofzuiger te mogen uitproberen. Het is een prettige stofzuiger om mee te werken. Hij is goed wendbaar. Doet wat hij moet doen en eigenlijk beter. Want hij is hier de piepschuim proef glansrijk door gekomen
Erg handig is de afstandsbediening aan de slang. Scheelt een flink aantal keren bukken .En sowieso het handvat aan de slang is fijn. Maakt het erg gemakkelijk om met 1 hand te stofzuigen.

canlette 19-10-2014

super ravie du philips performer expert

Geschreven voor: Philips Performer Expert FC8727 blauw

Voilà deux semaines que je possède cet aspirateur et j'en suis extrêmement satisfaite .
Tout d'abord et ce qui est pour moi le plus important il à une grande puissance d'aspiration et les brosse latérale permette de nettoyer les moindre recoins. Le rayon d'action est de 11m plus besoin pour moi de le débrancher à chaque changement de pièce et sont petit plus est la télécommande sur le tube d'aspiration qui permet de régler l'intensité ou de l'allumer et l'éteindre. Je dirais pour terminer qu'il est très silencieux et avec des enfants en bas âge qui font la sieste c'est un plus indéniable .

mamaaake 18-10-2014

6,2
Enkele weken terug viel onze oude cyclonale stofzuiger zonder zak na 6 jaar in panne met een kapotte motor. Toen ik zag dat er een mogelijkheid bestond om een nieuwe Phillips stofzuiger te testen heb ik mij ingeschreven.
Ik had geluk en was één van de geselecteerden die mocht testen.
De stofzuiger kwam toe: een exemplaar mét zak, de de FC 8727.
De doos is betrekkelijk klein en licht.
In de doos zitten volgende zaken: de hulpstukken, garantiebewijzen, handleidingen. Een Nederlandstalige handleiding heb ik echter niet gevonden. Philips is toch een Nederlands bedrijf?
De stofzuiger is licht en kan heel gemakkelijk de trap op gedragen worden. De stofzuiger kan zowel horizontaal alsook verticaal weggeborgen worden. In deze twee posities is er ook plaats om de darm aan het toestel te bevestigen.
Aan het handvat zit de afstandbediening.
Op zich vind ik de afstandsbediening wel een goed idee maar spijtig genoeg is deze nogal ongelukkig geplaatst. Zo gebeurt het regelmatig dat ik het handvat te veel naar boven vastpak en daarmee de aan/uit toets per ongeluk aanraak. Heel vervelend is dat: een stofzuiger die regelmatig uitvalt (toch zo'n twee keer per poetsbeurt). Wij hebben ook een kuisvrouw en die zei dat bij het blijven op + duwen de stofzuiger plots uitviel. Ik veronderstel dat zij eveneens hetzelfde probleem had. Waar ik in de eerste plaats enthousiast over was vind ik het nu meer een gimmick.
Daarom deze ideeën/voorstellen wat betreft de afstandbediening:
Waarom wordt deze afstandbediening niet wat verder van de handgreep van het handvat geplaatst zodat men de stofzuiger niet per ongeluk kan uit zetten? Is het bovendien niet mogelijk de batterijen te vervangen door een bediening zonder batterijen? De stofzuiger heeft per definitie toch altijd elektriciteit nodig om te werken, waarom dan geen bediening die gebruik maakt van deze elektriciteit? Die batterijen gaan er ook niet goed in omdat één van de veertjes wat scheef staat. Uiteindelijk lukt het mij toch om de batterijen erin te krijgen.
Onze kuisvrouw vindt eveneens dat de stofzuiger niet zo goed in de hoeken zuigt en daar heeft ze gelijk in.
De stofzuiger heeft grote wielen en volgt goed waar men mee bezig is. Bovendien zuigt deze stofzuiger heel goed op harde ondergrond. Het probleem is echter dat voetmatjes blijven plakken. Zelfs op de stand om matten te reinigen en met minimum zuigkracht blijven de voetmatjes hangen aan de stofzuiger.
Wat betreft de opbergruimte voor hulpstukken heb ik geen plaats gevonden. Dit vind ik toch heel jammer want wanneer ik boven op zolder bezig ben heb ik geen zin om terug te moeten naar het gelijkvloers om een hulpstuk te zoeken. Voortdurend de hulpstukken op de stofzuiger bewaren geeft natuurlijk extra gewicht maar dit weegt volgens mij niet op tegen het ongemak voortdurend hulpstukken te moeten bijhalen of met een zak hulpstukken te moeten rondlopen.
Als laatste puntje: de voedingskabel rolt niet goed op. Wanneer ik soms een klein plekje wil stofzuigen en de kabel slechts een halve meter uitrol, komt de kabel niet terug wanneer ik op de knop druk. Ik moet dan de kabel verder uitrollen en dan zit er wel genoeg spanning op het oprolmechanisme.
De voedingskabel is wel heel lang (wat een pluspunt is).

Al bij al een stille stofzuiger (en al helemaal als je op minimum kracht zuigt).

pluspunten:
- licht en gemakkelijk mee te nemen
- wielen draaien goed mee
- zuigt goed op harde ondergrond
- kan zowel horizontaal als verticaal weggeborgen worden
- lange voedingskabel
- stil

minpunten:
- geen Nederlandstalige handleiding gevonden
- geen plaats om hulpstukken in weg te steken
- matje zuigt te hard aan (ook op minimumstand)
- niet goed in de hoeken (kuisvrouw)
- bij +++ plots niets meer (kuisvrouw)
- tijdens het "verkeerd vastpakken" van het handvat een paar keer per ongeluk op de uitknop gedrukt
- de batterijen van de afstandsbediening gaan er niet goed in
- waarom batterijen en geen bediening via elektrische draad in darm
- de voedingskabel rolt niet goed terug op

algemene conclusie:
Niet tevreden en we gaan dan ook in onze oude stofzuiger een nieuwe motor laten steken.

sagarad 16-10-2014

Ik heb ook de FC8727/09 mogen testen via Insiders. Met 4 kinderen en 2 katten ben ik dagelijks aan het stofzuigen. Ik wilde eerst goed testen voordat ik een review plaats. Uiterlijk: de stofzuiger oogt zelf klein maar met slang met een ingebouwde afstand bieding lijkt het groot. Het in elkaar zetten vond ik wel lastig de eerste keer en moest wel een paar keer de handleiding bij pakken en de afstand bieding ook werkend krijgen. Stofzak makkelijk eruit te halen en kan makkelijk een paar ronden mee. De extra verlengstuk aan de slang vind ik erg handig. Gebruik: Zeer stille stofzuiger. Mijn katten renden altijd weg als ik mijn oude stofzuiger aanzette. Nu zijn ze alleen bang voor de grote slang met "dat vreemde " afstand bieding erop. Zeer krachtig en makkelijk onder de banken te krijgen. Min punt is de kleine borstel. Een grotere zou handig zijn om grotere oppervlakten te doen. Ik hoop alleen dat de stofzakken niet al te duur zijn en dat je ook "de goedkopere" zakken in kan doen. Kortom een zeer stille, krachtige, luxe uitziende stofzuiger. Het oogt klein maar groot in gebruik.