Philips PowerPro Expert FC9724 - Reviews

Stofopvang
zakloos
A energieklasse

De gemiddelde beoordeling is gebaseerd op de 21 reviews die zijn achtergelaten voor de Philips PowerPro Expert FC9724 op Kieskeurig.nl.

pierlala 15-12-2014

Via de ING rentepuntenwinkel deze stofzuiger (voorheen had ik de Philips FC9171) gekocht voor € 159,95 + € 1,95 bestelkosten. Wat een miskoop! De stofzuiger zoog na het uitpakken al slecht (ben kennelijk een hele goede gewend dus ging er van uit dat ik er nog aan moest wennen). De tweede keer zoog hij al bijna niet meer. Er zit een stand op voor meubels, maar die heb je niet nodig hoor > zelfs op de hoogste stand zuig je er nog geen pluisje mee op. Het stofzuigen duurt erg lang omdat je telkens over hetzelfde stukje moet om iets in de buis te krijgen en als je omdraait ligt er nog steeds van alles. Wat je op de foto niet ziet is dat de accessoires aan de buis geklikt kunnen worden. Dit is echter erg irritant omdat dit zodanig uitsteekt dat je steeds achter je kleding blijft hangen met de zuigmondjes. Had erg hoge verwachtingen van de Philips PowerPro Expert Stofzuiger wat de naam ook doet vermoeden maar het is echt dramatisch.

Anoniem 31-01-2015

Even de beschermstikker verwijderen van het uitlaatfilter zou wellicht de oplossing kunnen zijn van het slechte zuigen!

Jaap 23-04-2016

Ik heb dezelfde machine gekocht ook via rentepunten, een geweldige machine met een enorme zuigkracht, een makkelijk verstelbare stofzuigerstang, en de stofzuigermond heeft aan de zijkant borsteltjes waarmee ook gemakkelijk de plinten zijn te stofzuigen. De voorkant van de stofzuigermond heeft een opening waarmee ook gemakkelijk kruimels die (vaak) onder het aanrecht liggen te zuigen zijn. Niet handig is de houder die aan de stofzuigerslang te bevestigen is voor de accessoires, maar dat is mijn mening. Ik leeg wel iedere keer de stofbak, en na vier maal gebruiken, klop ik ook de filter uit, waardoor je een enorme zuigkracht blijft houden. Al met al een fijne stofzuiger. J.A. van den Akker

Anoniem 23-11-2014

Na veel wikken en wegen onze Nilfisk GS 80 vervangen door de Philips FC9724/09 stofzuiger. Wij waren altijd in de veronderstelling dat onze Nilfisk een mannetjesputter was op stofzuigergebied, maar de Philips FC9724/09 overtreft onze stoutste verwachtingen en zuigt en veegt als een tierelier!

De aanschafprijs is -mede dankzij de rentepuntenwinkel van ING- beduidend lager, maar hij zuigt stukken beter en met drie snelheden is hij goed regelbaar!

Hij is geschikt voor zowel gladde vloeren zoals parket/laminaat en vloerbedekking

Een compleet accessoire-pakket inclusief een fantastische, goedwerkende rolveger die er bij wordt geleverd als extra!

Het Design is prachtig en praktisch en de zuigpijpen van aluminium zijn robuust uitgevoerd net als de zuigmonden!

Al met al een mooi uitgevoerde machine die nog wel moet bewijzen of de duurzaamheid ook op een goed cijfer zal uitkomen, maar daarover uiteraard in een later stadium!

Jeroen54321 31-05-2018

Weinig zuigkracht

Geschreven voor: Philips PowerPro Expert FC9724

Slechte stofzuiger voor een veel te hoge prijs. De zuigkracht is minimaal. De eerste maanden ging het nog wel maar daarna ging de zuigkracht hard achteruit en dat is nooit meer goedgekomen. Uiteraard is alles regelmatig schoongemaakt maar dat helpt niet. De stofzuiger is nu 1,5 oud en gaat de kliko in. Jammer, ik had van Philips hogere kwaliteit verwacht.

Buurvrouw2014 22-04-2018

Tot gisteren een prima apparaat!

Philips FC9724/09 PowerPro Expert Sinds 13-11-2017
Na 5 maanden nu een enorme hoge harde piep er valt niet mee te stofzuigen alleen als je het op het stoeltje zet.
Wat is de oplossing?

JohnnyLoco 18-01-2018

Oorverdovend lawaai en geen zuigkracht

Geschreven voor: Philips PowerPro Expert FC9724

Helaas vertoont onze stofzuiger nu enkele maanden een zeer irritante hoge fluittoon wanneer deze net is ingeschakeld. MediaMarkt kon niet verder helpen. Ik heb het filter al schoongemaakt, bak schoongemaakt, niets lijkt te werken.

De zuigkracht is abnormaal laag. Geen idee wat daaraan gedaan kan worden.

Dit apparaat is een miskoop geweest en ik zou anderen deze stofzuiger niet aanbevelen.

Henk 28-06-2017

Mijn miskoop van het jaar 2017

Geschreven voor: Philips PowerPro Expert FC9724

Na 3x zuigen zit de filter al verstopt en gaat hij als een gek fluiten.
Stofbak vangt onvoldoende stof en haren op.
Wielen steken uit, daardoor blijft hij overal achter haken.
Onvoldoende zuigkracht.

28juni 28-06-2017

Miskoop van het jaar 2017

Geschreven voor: Philips PowerPro Expert FC9724

Na 3x zuigen filters verstopt en begint dan als een gek te fluiten.
Stofbak vangt onvoldoende stof en haren op.
Wielen steken uit, daardoor blijft hij overal achter haken.

SigridB 26-05-2017

Vreselijk piepgeluid

Geschreven voor: Philips PowerPro Expert FC9724

Op zich een prima stofzuiger, zonder stofzak is ideaal voor ons (hond). De voorganger gaf helaas na ongeveer 2 jaar een vreselijk piepgeluid. We konden hier geen oorzaak voor vinden dus ik heb een nieuwe gekocht; de FC9724.
Helaas heeft deze na slechts 1,5 week(!!) hetzelfde harde piepgeluid!! Ik las zojuist bij reviews over de voorganger dat het geluid aan het filter zou liggen. Inderdaad, als ik het hele filter verwijder is de 'piep' weg. Het filter is nieuw dus vervangen zal geen zin hebben.
Ik dacht bij de eerste Powerpro dat het gewoon pech was dat de stofzuiger slechts 2 jaar mee ging, maar het lijkt me nu (en ook na het lezen van reviews van andere modellen) een structureel probleem. Slechte zaak. Ondanks de goede prestatie en gebruiksgemak geef ik door het gekmakende piepgeluid slechts 1 ster algemene waardering.

Huisman 2.0 18-05-2017

Het leek zo'n fijn apparaat....

Geschreven voor: Philips PowerPro Expert FC9724

Aanvankelijk uitgekozen o.a. vanwege de goede reviews, en vanwege de rentepunten. Nu zuig ik er anderhalf jaar mee en het ding is vrijwel af. Zuigkracht (uit de doos was die enorm!) neemt schrikbarend af, het ding rolt niet fijn door het huis, de beide meegeleverde zuigmonden zijn slecht: de grote met wieltjes beschadigt de verf op de vloer, de kleine is zo slecht ontworpen, dat het stof meer aan de borstel blijft hangen dan in de stofzuiger verdwijnt. De aansluiting van de slang op de machine is al helemaal kapot.

Voor mij geen Philips nep-kopie van de Dyson meer.

Pluspunten

• Uit de doos een enorme zuigkracht

Minpunten

• Gammele constructie op tal van punten
  • Zuigt gewoon niet goed.

Linda12345 01-03-2017

Wat een drama!

Geschreven voor: Philips PowerPro Expert FC9724

Maakt veel (hoog) geluid. Doet echt zeer aan oren. Zuigt matig. Ofwel na 1 jaar in gebruik gaan wij kijken voor een andere stofzuiger.

Babs 25-01-2017

Goede en betaalbare stofzuiger, animal versie

Geschreven voor: Philips PowerPro Expert FC9724

Wij zochten een betaalbare zakloze stofzuiger, die geschikt is in een huishouden met veel huisdieren. Liefst ook met turbovoet. Nou, die hebben we! Zonder moeite krijg je de haren van de bank en honden- en kattenmand. Ideaal!
Ik zit zelf met beperkingen, maar kan met deze stofzuiger prima stofzuigen. Ook het aantal decibel valt hard mee.
We hebben tot nu toe maar 2 minpunten gevonden:
1: de afvalbak gaat er niet echt fijn op, wat resulteert in een vreselijk fluitend geluid als hij er iets scheef op zit.
2: zuig je per ongeluk een stukje plastic of iets groters op, dan zit de afvalbak meteen verstopt en het eruit krijgen is erg lastig.

Zuigkracht is meer dan voldoende, er zit een kliksysteem op de slang/voeten. En een behoorlijk lang snoer. Een aanrader!

Pluspunten

• zakloos met cycloontechniek
  • lang snoer
  • maakt relatief weinig lawaai
  • meerdere borstels en opzetstukken: turboborstel
  • alles van degelijk materiaal gemaakt

Minpunten

• afvalbakje gaat er soms moeilijk op: rotgeluid
  • bij grotere stukken opzuigen meteen verstopt

Charti 31-07-2016

Fijne krachtige stozuiger

Geschreven voor: Philips PowerPro Expert FC9724

Een zeer fijne stofzuiger zonder zak. Het resultaat van een zuigbeurt is goed zichtbaar. Ik dacht dat mijn oude stofzuiger altijd prima zoog, tot ik deze stofzuiger gebruikte. Met twee katten in huis die continu haar verliezen is het een welk product.

zon1979 29-07-2016

Super stofzuiger!

Geschreven voor: Philips PowerPro Expert FC9724

Wat ben ik blij met mijn nieuwe stofzuiger! De lange snoer zorgt ervoor dat ik de hele kamer kan stofzuigen zonder van stopcontact te wisselen. Ook is het erg prettig dat de stang lang is. Een voordeel voor lange mensen. De stofzuiger is krachtig en wordt geleverd met veel praktische hulpstukken. De SuperTurbo-borstel werkt fantastisch op de vloerbedekking. De haren van onze katten worden moeiteloos uit de vloerbedekking gezogen. Dat de stofzuiger er ook nog mooi uitziet is leuk meegenomen.

Storm15 29-07-2016

Heel tevreden....

Geschreven voor: Philips PowerPro Expert FC9724

Mooi design, krachtige zuiger, veel hulpstukken, lang snoer, makkelijk wendbaar/ flexibel, niet zwaar, maakt niet veel lawaai en ooo zo blij dat hij zakloos is. Na een stofbeurt even de bak leegmaken en schoonmaken en klaar.. Heel tevreden...

Brenda 1503 28-07-2016

Super stofzuiger, handig en perfect in gebruik!

Geschreven voor: Philips PowerPro Expert FC9724

Fijne makkelijk te gebruiken stofzuiger. Ben altijd Miele gewent met zak en nu zonder stofzuiger zak, maar ik ben er heel blij mee. Met de meerdere stofzuiger monden kun je hem perfect gebruiken voor alle soorten vloeren. Hij heeft een goede zuigkracht, is stil en heel wendbaar! Ik ben om voor mij geen stofzuigerzakken meer.

Scandel 27-07-2016

Fijnestofzuiger

Geschreven voor: Philips PowerPro Expert FC9724

Goed wendbare stofzuiger zeer uitgebreid met hulpstukken.
Zuigt haren van huisdieren goed op is zeer wendbaar komt goed onder kasten en banken fijn dat de opvangbak na afloop geleegd kan worden en je zet het schoon weg

JeroKeut 26-07-2016

Super zuigertje!

Geschreven voor: Philips PowerPro Expert FC9724

Na jaren een Miele stofzuiger, toch een Philips gekocht. Ik moet zeggen dat ik dik en dik tevreden ben.
Is een mooie compacte stofzuiger die erg wendbaar is.
Zuigkracht is ruim voldoende en er zitten drie stofzuigervoeten bij waardoor voor elke ondergrond een juiste voet te gebruiken is.

Turientje 26-07-2016

super stofzuiger

Geschreven voor: Philips PowerPro Expert FC9724

sinds een paar dagen heb ik deze stofzuiger in mijn bezit en hij zuigt fantastisch. Hondenharen en ander vuil geen probleem. De wendbaarheid van deze stofzuiger is goed en heeft een lang snoer zodat je niet elke keer van stopcontact hoeft te wisselen.

Mickus73 26-07-2016

Superzuiger

Geschreven voor: Philips PowerPro Expert FC9724

Deze stofzuiger overtreft al mijn verwachtingen. Ik vind hem er super leuk uitzien met een frisse leuke kleur. Hij zuigt beter dan de stofzuigers die ik tot dusver had. Gezien het lage wattage van de zuiger (en dus A-label) vind ik dat echt een knappe prestatie! Vooral de turbo-borstel maakt echt verschil op de vloerbedekking waarvan ik voorheen slechts op een heel arbeidsintensieve manier de haren vanaf kreeg. Verder is het snoer lekker lang, zodat ik nauwelijks van stopcontact hoef te wisselen, leegmaken van het reservoir is in een handomdraai gebeurd, hij is gemakkelijk te dragen op de trap, hij maakt weinig geluid. Kortom dik tevreden! Alleen over de levensduur kan ik nog niets zeggen, omdat ik hem pas een paar dagen in huis heb. Ik hoop uiteraard dat die ook goed is.

mikevs 25-07-2016

Een zeer goede stofzuiger

Geschreven voor: Philips PowerPro Expert FC9724

We hebben de stofzuiger nu 2 weken in ons bezit en tot nu toe alleen maar positief erover. We zuigen elke dag wel twee keer met de oude stofzuiger om de haren weg te krijgen. Nu we deze stofzuiger hebben hoeft dat waarschijnlijk niet meer. De hoeveelheid haren van onze hond en katten worden perfect opgezogen. Er is zelfs een extra borstel voor haren bijgeleverd. Ook met het grote bereik door de lange kabel zijn we heel blij mee. Het legen van de opvangbak gaat gemakkelijk. Een kind kan de was doen. Al met al zijn we meer dan tevreden over deze stofzuiger. Een aanrader!!!