Philips PerformerPro FC9197 zwart, groen

De gemiddelde beoordeling is gebaseerd op 9 goedgekeurde reviews die zijn achtergelaten voor de Philips PerformerPro FC9197 zwart, groen op Kieskeurig.nl. Deze beoordeling wordt berekend door de som van de reviewscores te delen door het aantal reviews.

7,8

On 06-10-2018

Met afstand de slechtste stofzuiger die we ooit gehad hebben. Alleen de kleur en het design zijn goed. De stang valt spontaan in stukken uiteen, het snoer rolde na een jaar al niet meer vanzelf op, de motor maakt sluiting wat een gevaarlijk knetterend geluid oplevert. Zelf aan de binnenkant kijken is i.v.m. speciale schroefjes van de behuizing onmogelijk

Pluspunten

• Kleur
  • Wendbaarheid

Minpunten

• Stang
  • Snoer mechanisme
  • Kwaliteit motor

M. van de Reep 12-01-2017

Op gladde vloeren prima, op vloerbedekking zwaar.

Zuigmond glijdt slecht op vloerbedekking. Borstels houden contact. De wielen van de zuigmond
maken veel herrie.

Pluspunten

• Lang snoer
  • Weinig lawaai van motor

Minpunten

• Zwaar op vloerbedekking
  • Wielen onder zuigmond lawaaierig

Corona 21-11-2016

Betrouwbare goede stofzuiger

De tweede keer dat we een Philips stofzuiger hebben gekocht. De eerste ging 15 jaar mee.
De extra opzetstukken gebruik ik nooit, de gewone zuigmond is voldoende voor elke vloer (vloerkleed, pvc, zeil en laminaat).
Één punt blijft lastig voor Philips, het snoer oprollen. De laatste meter moet ik er handmatig induwen....beetje jammer

Pluspunten

• Degelijkheid
  • Eenvoudige bediening

Minpunten

• Snoer rolt niet helemaal in
  • Zuigmond past net niet onder de bank

Anja 17-06-2016

Een stille krachtpatser

Aangezien er weer eens nieuwe regels in het leven geroepen zijn, nu weer m.b.t. het energieverbruik van stofzuigers, heb ik dus ook een stofzuiger aangeschaft die met zijn 650W maar liefst bijna 1000W zuiniger is dan de oude stofzuiger. Na wat informatie te hebben ingewonnen heb ik gekozen voor de Philips FC9197/91.

Deze stofzuiger zuigt zeer krachtig, vaak moet ik hem even een "tandje lager" zetten omdat hij zich vastzuigt aan de ondergrond. Er zitten wel 2 voeten bij; 1 voor harde vloeren zoals parket en 1 voor vloerbedekking/kleden. Die laatst vind ik eerlijk gezegd nogal zwaar.

Hij produceert heel weinig geluid, daar was ik echt aangenaam door verrast. Ik kan nu tijdens het stofzuigen gewoon de deurbel of telefoon horen. Best prettig!

De aktieradius is ook prima, wel een meter of 11 en de stang kun je gelukkig in lengte verstellen, maar net niet genoeg voor mensen die langer dan 1.80meter zijn naar mijn mening. Je wilt immers graag rechtop staan en Nederlanders zijn nu eenmaal veel langer dan de Turkse mensen die dit apparaat in hun land produceren. Het "design" is wel "Dutch", maar dat is het enige Nederlandse aan deze Philips volgens mij (er zit ook geen Nederlandse gebruiksaanwijzing bij, hoe is dat nu mogelijk bij een Philips...)

Het apparaat rolt vlot en licht achter je aan, maar maakt soms nog wel een zwenkje naar kanten die je niet wilt.
De 2 hulpstukjes kun je aan de buis bevestigen, maar dat is niet echt handig, ze kukelen er nogal eens af. Die steken we dus maar in een kontzak tijdens het zuigen.

Het filter is volgens mij echt OK, want ik ruik geen muffe luchtjes als ik het huis gestofzuigd heb. En mijn hondje neemt van alles mee naar binnen en veegt nooit haar zweetvoetjes als ze binnenkomt.

Kortom: ik ben blij met deze stofzuiger. Ik heb echt het idee dat hij de boel heel goed schoonzuigt, ook het hoogpolige vloerkleed. En DAAR heb ik hem voor gekocht.

HDM 15-05-2016

Goede stofzuiger

Vroeger heb ik altijd stofzuigers gehad van 1800 en 1600W , maar tegenwoordig moet je wel wat uitkijken met die hoge energieprijzen en dus gekozen voor een stofzuiger van Philips met 650W. Ik stond wel wat kritisch tegenover die 650W , maar dit moet ik toch wel herzien. Deze stofzuiger zuigt heel goed voor maar 650W en ik kocht hem ook voor zijn zeer goede luchtfilter ( hepa 13 ) . Deze filter is dag en nacht verschil tegenover de luchtfilters die ik vroeger gewoon was bij mijn Miele's. De buis is ook lang genoeg om in een goede positie te kunnen stofzuigen ( wat niet onbelangrijk is als een persoon van 187cm met rug problemen )

aevansoest 01-02-2016

Zeer fijne stofzuiger. De stofzuiger is stil, en makkelijk wendbaar. Hij heeft een uitstekend zuigresultaat en de stofzakken van Philips zijn (origineel) in tegenstelling tot andere grote merken goed betaalbaar.
Tot op heden is dit de fijnste stofzuiger die ik ooit heb gehad. Dus: een keer een zeer goed oordeel!

Arjen 1970 06-11-2015

Wauw wat een stofzuiger! Heel erg krachtig, vooral voor kleden en tapijten. Hondenharen zuigt ie met gemak op. Erg wendbaar en makkelijk in gebruik. Kortom een aanrader voor een hele mooie prijs (gekocht voor € 147 bij EP)

leontine35 09-04-2015

Een hele fijne stofzuiger. Er zit een hele grote zak in, wat erg handig is. Doet wat ie beloofd, weinig watt maar zuigt net zo krachtig als een met bijv 2100 watt. Maakt ook veel minder herrie. Handig in gebruik en door de borstel worden de zijkanten ook beter (makkelijker) schoon. Een echte aanrader zeker ook voor lange mensen, de buis is nl. erg ver uitschuifbaar.

Bossie7 19-03-2015

Mooi apparaat. Snel in elkaar gezet, want wat kun je mis doen bij een stofzuiger? Handig om de hulpstukken aan de buitenkant te monteren. Zo kun je er altijd bij. En dan gaat ie aan... Wat een rust vergeleken met mijn oude. En een zuigkracht! Waarom is dit al niet veel eerder ontwikkeld en moest de EU dit afdwingen. 1 x vegen en alle stof en vuil is weg. En hij staat nog maar op halve kracht :O Maar Philips, waarom alle papierwerk in 14 talen, behalve de Nederlandse? Veiligheidswaarschuwingen en garantiebepalingen... Dat voelt een beetje als minachting voor het thuisfront. Foei.