Severin BC 7055 grijs

De gemiddelde beoordeling is gebaseerd op 4 goedgekeurde reviews die zijn achtergelaten voor de Severin BC 7055 grijs op Kieskeurig.nl. Deze beoordeling wordt berekend door de som van de reviewscores te delen door het aantal reviews.

6,8

12ejordan 12-05-2016

Beest van een stofzuiger

Geschreven voor: Severin BC 7055 grijs

Deze stofzuiger is geweldig. De zuigkracht is enorm. Je kunt de zuigkracht instellen en als je hem op maximum zet, plakt hij aan de grond vast en krijg je hem er bijna niet vanaf. Door hem lager te zetten, kun je gewoon zuigen met heen en weer gaande bewegingen. Je kunt ook door een schuifje op de stang hem minder vacuum maken. Bij andere stofzuigers moet je zes keer heen en weer voor het eindelijk schoon is, maar hier doe je dat in één keer, ook als er veel rommel ligt.
Hij zuigt alles op, ook brokken, lange stengels, bladeren, plantenstengels en andere rommel. Hij zuigt ook makkelijk spinnewebben van muren en gordijnen af, ook als ze er lang zitten en plakken. Hij zuigt ook brokken kalk op die van een muur afkomen bij verbouwing.
Er zitten allemaal extra hulpstukken bij, maar gewoon de zuigmond en die eraf halen en dan met de stang zuigen, werkt ook al prima.
Het snoer is rood, wat lekker opvalt op de grond zodat je er niet meer over valt. En hij is erg stil. Je hoort hem bijna niet en kan gewoon praten tijdens het zuigen.
De stofzuiger zelf is erg licht. De stang is lang maar die kun je korter maken.
Het enige nadeel is misschien de enorme zuigkracht; je moet redelijk sterk zijn om de maximum aan te kunnen. En de zuigmond zelf kan niet zo goed rechtop zuigen als je in een smal stukje moet zijn en dan de stang rechtop moet houden. Hij doet het beter als je de stand schuin houdt.
Maar dat zijn maar twee kleine puntjes. Het is de beste stofzuiger die ik ooit heb gehad.

haarlokje 17-07-2015
Geschreven voor: Severin BC 7055 grijs

Mogelijkheden genoeg met bijgeleverde borstels,gebruiksgemak matig doordat de slang niet meedraaid en erg snel indeukt (doet erg goedkoop aan)Stekker/snoer slecht toegankelijk, je moet de stofzuiger eerst stukje van de grond halen om erbij te kunnen.Uiterlijk niets mis mee, ziet er leuk en fris uit.
Duurzaamheid; ik denk onvoldoende, waar de motor stil is, maken de wielen/wieltje steeds meer een uitermate irriterend geluid. Stofzuigen is hiermee bepaald geen feestje.Daarbij komt nog dat de simpele originele zakken erg duur zijn, en ik tot op heden geen alternatief heb gevonden. Heb spijt niet weer een vertrouwde P... gekocht te hebben

Angil-Estar 15-02-2015
Geschreven voor: Severin BC 7055 grijs

De machine is prima en niet duur, maar de voeten heb ik gelijk weggegooid omdat ik er niet aan kon wennen. Er zitten kunststof rollers onder waardoor je moet sturen als bij een auto. Ook was het erg zwaar om mee te werken. Met een parketstofzuiger uit de onderdelenzaak erop ( € 18,-) gaat het prima.