Philips Performer Expert FC8722 - Reviews

Stofopvang
zakloos
A energieklasse

De gemiddelde beoordeling is gebaseerd op de 33 reviews die zijn achtergelaten op Kieskeurig.nl.

tiancadi 20-10-2014

3 weken deze stofzuiger mogen testen, heel erg tevreden over de zuigkracht, weinig lawaai én uiteraard dat het een A klasse is! De stofzuiger is lekker licht en compact, hij kan makkelijk gedragen worden tijdens het stofzuigen.
Jammer genoeg past de zuigmond niet onder de zetels en kasten gezien de zuigmond erg hoog is. Voor mij dus niet echt praktisch.
Met een dunnere zuigmond zou dit een topper zijn voor mij.

ITarchitect 25-09-2014

Goede stofzuiger. Zeer stil, maar toch een meer dan goede zuigkracht. Beter dan onze vorige stofzuiger van een ander merk die een veel grotere wattage had. Makkelijk te tillen, waardoor deze ook goed te gebruiken is voor het stofzuigen van beklede trappen. Lekker groot bereik, waardoor de hele benedenverdieping gedaan kan worden zonder van stopcontact te hoeven wisselen.

Alleen de bijbehorende zuigmond is wennen in het begin. Is nogal breed en hoog en zwaarder dan de gemiddelde zuigmond. Door dat laatste kan je niet meer onder sommige meubelstukken stofzuigen, wat bij de standaard zuigmonden wel lukt. Daar staat tegenover dat de spleet in de zuigmond een stuk breder is en het daardoor makkelijker zaken als bijv kattenharen op kleden opzuigt.

Anneke 17-09-2018

zuigkracht valt tegen

Meestal vaar ik blind op goede testresultaten, maar ik vond dat ik nu toch wat bedrogen uitkwam.
In mijn huishouden heb ik echt een krachtige stofzuiger nodig en ik vond de zuigkracht helaas toch tegenvallen. Uiteindelijk voor een Miele (powerline) gekozen en de Philips retour gestuurd.

Pluspunten

• niet te zwaar
  • mild geluid

Minpunten

• te weinig zuigkracht
  • lossen onderdelen

Robert 19-08-2018

Goed en betaalbaar Philips-product, deze stofzuiger!

Jarenlang altijd voor een stofzuiger van het bekende merk met een M gegaan. Deze beter betaalbare van Philips, waaronder ook de de zakken, doet er echter zeker niet-voorspelde onder!
Even wennen aan de meegeleverde wat grotere, hogere zuigmond met borstel, maar die blijkt daarna vernuftig en efficiënt. Geldt ook voor de overige bijgeleverde accessoires.
Prijs, snelle levering en compleetheid (via Bolcom) prima.
Lekker lang snoer, betaalbaarder zakken en een gebruiksvriendelijker, wendbaarder stofzuiger dan die van het merk met de M. Na 7 maanden gebruik, voor ons een goede, betere keus dan weer een stofzuiger van het merk met een hoofdletter M. Ziet er ook nog eens goed uit.
Kortom: gelukkig weer eens een goed en betaalbaar huishoudelijk Philips product.

de overige bijgeleverde overige accessoires.

Pluspunten

• Lengte snoer, wendbaarheid
  • Compleetheid accessoires
  • Betaalbare zakken

JvM66 24-05-2018

Voor deze prijs een prima stofzuiger.

Voor het aanschaffen van een nieuwe stofzuiger zijn we op zoek gegaan naar een zuinige, goede stofzuiger, met goede prestaties voor een schappelijke prijs. Dit hebben we in deze stofzuiger gevonden.
Mooi design, prima prestaties en een grote stofcapaciteit. Bij eerste gebruik presteerde de stofzuiger, zoals we mochten verwachten.

LenaW 23-03-2018

Tnt tevreden (ruim 1 week in bezit)

Heb nu een aantal keren gezogen met deze stofzuiger.
De dingen die me nog meer opvallen in positieve zin, maar die niet in de vakjes hieronder passen:

- de 2 bijgeleverde accessoires zijn handig te monteren op een bijgeleverd (!) opzetstukje wat je dicht bij de stofzuiger op de slang monteert
- als ik het mondstuk met de blauwe borstels gebruik, doe ik het parketmondstuk in de parkeerstand achterop de stofzuiger, zodat ik die kan gebruiken als ik ergens niet onder kan komen met het grotere mondstuk.

Als ik echt iets negatiefs moet noemen valt dit me op:
- Helemaal bovenaan de stang vind ik de slang wat lastiger los te koppelen. Voordeel is dat het een stevige constructie is.

Half jaar geleden het duurste model Philips gekocht (FC8957/09), maar dat was een verschrikking, zo zwaar om mee te werken! Tot nu toe blij met deze stofzuiger (FC8722/09), die veel lichter is om mee te werken! Stofzuigen is nu geen straf meer.

Labrador 23-10-2017

Weer een Philips

Weer een Philips product wat na een jaar gebruik aan alle kanten in elkaar stort en een boel ergernis veroorzaakt.
Het is een leuk apparaat om te zien en hij is ook best wel stil qua motor, maar het lawaai wat de losschietende onderdelen veroorzaken is een ergernis.
De zuigmondjes hangen op een habbiebabbie manier aan de stofzuiger waardoor ze steeds vallen, de stofzuigerslang en stang hangen ondertussen met ducktape in elkaar omdat ze op de meest ongewenste momenten los en uit elkaar schieten.

Klazien1972 11-10-2017

Prima stofzuiger. Zuigt krachtig en goed

Minpunt: stofzuigervoet. Gebruik de stofzuiger nu ruim een jaar en ben aan de derde voet toe. Dure stofzuigervoet van ruim 60 euro moet toch wel langer mee gaan. Er zit een stuk slang in de voet en doe gaat steeds stuk!

treis 03-06-2016

helaas erg spijt van deze aankoop

We hebben deze stofzuiger nu bijna een jaar. Heel erg spijt van de aankoop. We moeten meerdere malen over de vloer zuigen wil je alles op gezogen hebben. Op de ene of andere manier blijft er altijd wat liggen.

De promotie van; de stofzuiger is zeer geschikt voor reiniging van harde vloeren dankzij het speciale mondstuk voor harde vloeren. Ook de AirflowMax-technologie zorgt voor een goed schoonmaakresultaat.--
gaat hier zeker NIET op. HELAAS HELAAS!!

HEEEL jammer!

twix15 14-01-2016

goede zuigkracht

Deze stofzuiger bevalt prima. Een duidelijk veel lager geluidsniveau dan mijn vorige Philips, wat overigens niet de reden van koop was. De ruime wendbaarheid, multifunctionele zuigervoet en het grote bereik was de reden voor deze keuze. Bijkomend voordeel is het energielabel

kampioen44 07-12-2015

Prima stofzuiger

Een goede prijs kwaliteit. Geluidsarm. In de winkel uitstekende voorlichting gehad door de verkoper.

Enrico1949 20-11-2015

Dit is een uitstekende stofzuiger voor dagelijks gebruik

Deze stofzuiger heeft goede eigenschappen: grote zuigkracht, laag vermogen, relatief lichtgewicht, voldoende hulpstukken, weinig lawaai
Als enig nadeeltje vind ik dat de hulpstukken niet in de behuizing kunnen worden opgeborgen.
Het voordeel daarvan is, dat het apparaat dus niet zo groot is...

JJH1 31-10-2015

Goede stofzuiger, echte minder geschikt voor vloerbedekking.

Goede en geluidsarme stofzuiger. Zuigkracht is wel OK, echter op vloerbedekking rolt het mondstuk niet erg soepel. Dit vergeleken met mijn vorige Phillips model de Specialist, deze had een fijner mondstuk en kon beter in kleine hoekjes komen.

nikki1970 08-10-2015

goede stofzuiger

Prima stofzuiger makkelijk in gebruik en goed voor de honden haren die zijn makkelijk te verwijderen

Tamara75 05-10-2015

Fijn product

Hele fijne stofzuiger en hoop dat het snoeropdraaisysteem het langer uithoudt dan bij de vorige modellen.

Mari1942 02-10-2015

gebruiksvriendelijke stofzuiger

een prima stofzuiger, makkelijk in gebruik, lekker lang snoer! Super licht en wendbaar, je bent zo klaar!

kim1960 22-09-2015

dit product is prettig om mee te werken

de stofzuiger zuigt uitstekend, is licht, en dus gemakkelijk te hanteren, hij produceert een zacht geluid. Maar de borstel aan de zuigmond is wat ruw en dus niet gemakkelijk op kortharige vloerbedekking, wel goed voor laminaat en hoogpolig kleed. Misschien doe ik iets verkeerd?

charles2015 14-09-2015

Prima stofzuiger.

Evenredig aan de prijs is het een prima stofzuiger.
Lekker lang snoer, makkelijk hanteerbaar, compact en wendbaar, bediening eenvoudig maar goed. alles wat een stofzuiger moet doen, kan deze.

Heinzepeins 09-09-2015

Een stoere, stille stofzuiger !

Voldoet prima in ons huis met uitsluitend harde vloerbedekking, het enige zwakke punt is, dat de grote zuigmond de randjes langs drempels niet goed meeneemt. Misschien eens een andere zuigmond proberen.

Danmark 21-08-2015

Goede stofzuiger met prima prestatie

De stofzuiger is lekker licht en makkelijk in gebruik. Goed lang snoer ook. Perfecte zuigkracht en makkelijk in gebruik. Lange steel, goede stofzuigermond.

Speciaal weer gekozen voor een stofzuiger met zak, daar mijn vorige stofzuiger (Philips) zonder stofzak een hels karwei was om schoon te maken.

Enige nadeel is de manier waarop de 2 accessoires zijn vast gemaakt aan de steel, deze zitten mij in de weg en vallen regelmatig er van af.