Nilfisk Thor

Geen reviews beschikbaar Schrijf een review
  • Alle reviews (0)
  • Consumenten reviews (0)
  • Overige reviews (0)
  • Expert reviews (0)

We hebben voor dit product nog geen reviews

Erbo50 17-08-2012
Geschreven voor: Nilfisk Thor

Na een paar maanden de stofzuiger intensief te hebben gebruikt bevalt deze nog prima. We hebben een hond in huis die aardig verhaart, maar dit is geen enkel probleem. Zoals vermeld in mijn eerdere review is het een stofzuiger zonder snufjes, je moet het snoer zelf oprollen en er zit maar 1 stand op, aan of uit. En dit is prima.
De stofzuiger rijdt prima achter je aan, het snoer is voldoende van lengte zodat we overal bij kunnen en het geluid is normaal. Nog steeds tevreden.

T.J. 18-06-2012
Geschreven voor: Nilfisk Thor

Na een uitgebreidde zoektocht in stofzuigerland is de Nilfisk Thor Eco mijn keuze geworden. Mijn oude Philips Mobilo deed het weliswaar nog prima, maar de wieltjes liepen zo zwaar dat het irritant werd en hij aan vervanging toe was. Mijn vrouw was het daar echter niet mee eens, terwijl juist zij nogal chagrijnig wordt van stofzuigen. Om toch mijn zin te krijgen begon ik de Mobilo dus maar te mishandelen door 'm regelmatig "per ongeluk" van de trap te laten vallen e.d., maar het ding gaf geen krimp. Philips maakt echt degelijke stofzuigers moet ik zeggen. Uiteindelijk toch de Nilfisk gekocht voor slechts 109,- euro. Met minder vermogen dan de Mobilo zuigt ie echt net zo hard. Dat komt omdat bij een ketelmodel de zak niet als een soort buffer direct voor de motor geplaats zit en dat is gewoon een veel beter systeem. Hij verbruikt dus minder stroom. Als je een sledemodel stofzuiger van 2200W of meer aanzet, zie je de lampen in huis zwakker gaan branden. Heb je helemaal niet nodig. De uitstromende lucht voel je nauwelijks, is niet warm en komt uit een spleet rondom de motor naar boven en veroorzaakt dus weinig stofverspreiding. Een stofzuiger die veel warme lucht produceert kun je trouwens beter laten staan, omdat een aanzienlijk deel van het vermogen dus wordt omgezet in warmte i.p.v. zuigkracht. Verder heeft ie een zachte rubberen stootrand rondom en een handig luchtklepje op de steel i.p.v. een schuifje, dus als hij zich als een pitbull vastbijt in een kleedje, open je met je wijsvinger even dat klepje en hij laat meteen los. De motor kan geheel losgekoppeld worden van de opvangbak, zodat je die evt. met water kunt uitspoelen. Ook is ie geslaagd voor de "elandproef", dus als je 'm hard door de bocht trekt, lazert hij niet om. Heb eerst de vergelijkbare Numatic Henry uitgeprobeert, maar deze bevalt toch echt beter. Hij is stiller en lichter en volgt beter. Er zitten geen overbodige luxe dingen aan die uiteindelijk toch de geest geven. Het hele huis zuigen, beneden en boven op 1 centraal stopconcact. Het lange snoer wikkel je snel een paar keer om je arm, hangt het om een haak en klaar, gaat net zo snel als het oprolsysteem van de Numatic. De 10 liter synthetishe zakken (sterker dan papieren), heb ik bij een internet stofzakkenshop besteld voor 1 euro p/s. Laatst toen mijn vrouw 'm gebruikte hoorde ineens een fluitend geluid. Begint ie nou al kuren te krijgen dacht ik, maar het was mijn vrouw die floot. Een echte aanrader dus.

Van der Jacht 07-02-2019

Nuttige maar ook geweldige review!
Met humor gelardeerd, daar kan ik wat mee!

P.J.N. 25-06-2012

Dank voor uw review, dit is er een waar je wat mee kunt. Uitgebreid en duidelijk, zeker voor iemand die nog zoekende is. Nogmaals Dank.
P.J.N.

Erbo50 28-04-2012
Geschreven voor: Nilfisk Thor

De stofzuiger onlangs aangeschaft en ik ben tevreden met het resultaat. Aangeschaft om de vloer te zuigen, en dat doet hij. Geen toeters en bellen, alleen zuigen.Vormgeving...maakt mij niet uit hoe hij eruit ziet,en de duurzaamheid kan ik pas over een paar jaar zeggen, hoop ik. Het is geen dure stofzuiger, daar hebben we er al een paar in korte tijd van versleten. Stofzuigers met een hoop opties,en dat gaat dus allemaal stuk. Nee, nu gewoon een ketelstofzuiger met alleen een aan/uit knop en verder moet hij alleen stofzuigen.