Philips Performer Expert FC8723 grijs - Reviews

Stofopvang
stofzak
A energieklasse
Bekijk 1 andere uitvoering

De gemiddelde beoordeling is gebaseerd op de 48 reviews die zijn achtergelaten voor de Philips Performer Expert FC8723 grijs op Kieskeurig.nl.

MariV 26-11-2015

6,5
2 maanden na de garantie en de aan/uit knop werkt niet meer. Voor het geld dat deze zuiger gekost heeft mag je meer verwachten.
Tevens begint de aansluiting waar de slang aan de stang gaat uit te lodderen.
Voor ons was dit een eerste maar tevens ook laatste Philips stofzuiger.
Dat deze uitgeroepen is als beste kan er bij ons echt niet in.
Het kan niet zo zijn dat een apparaat na 2 jaar en 2 maanden niet meer werkt.
We zijn met 2 personen en de stofzuiger wordt echt niet dagelijks gebruikt. Philips laat een behoorlijke steek vallen met dit product.

Fubar6 03-03-2016
  • Product half jaar in bezit

Erg onder de indruk van deze stofzuiger. Bijzonder goede zuigkracht, zelf aan te passen. Filter en zak zijn makkelijk te vervangen. Hij heeft twee handvatten waardoor je hem makkelijk kan oppakken en hij is relatief licht. De slang draait soepel mee. Wat voor mij erg belangrijk is de verstelbare stang. Ik ben erg lang en wil zo min mogelijk bukken tijdens het stofzuigen, dat gaat perfect. Soms verschuift hij ongevraagd maar dat is meer uitzondering dan regel. Er zitten een aantal mondstukken bij, echter is er slecht nagedacht waar je die moet laten. Je kunt dit aan de basis van de slang vastmaken maar dat is totaal niet practisch. Alternatief is los bewaren maar dan heb je het niet direct bij de hand. Dit is in mijn optiek het enige nadeel op dit moment.

Stofzuigen is echt top en hij is echt heel erg stil vergeleken met "oude" >1000Watt stofzuigers.

Monique 22-06-2017

Een verassend en geweldige stofzuiger!

Geschreven voor: Philips Performer Expert FC8723 grijs

Ik was op zoek naar een goede stofzuiger met hepa filter en die ook natuurlijk goed zuigt!
Na veel zoektocht kwam ik op deze uit ivm zijn werk goed kunnen doen en een mooie prijs.
Na vele positieve en negatieve reviews heb ik er toch aan gewaagd om deze te kopen.
Het kwam binnen en ben meteen aan de slag gegaan en moet zeggen...verassend geweldig! De negatieve reacties ivm opberg systeem onderdelen aan de slang is niet van toepassing naar mijn mening , want deze kun je ook aan de slang onderaan monteren zodat deze op zn plaats blijft. De zuigkracht van gladdevloer naar tapijt is krachtig maar ook daar kun je op in spelen door de knop naar een andere stand te draaien. Zuigmond die je er bij krijgt vind ik ook geweldig , de stof duw je niet want je tilt zo nu en dan het zuigmond omhoog zodat je alle stof en draadjes/ haren op zuigt. Het geluid is verassend laag , wel zo fijn want je hoort de bel of telefoon . Ook het zuigen van het tapijt is verassend , alle haren en stof zuigt het meteen op zonder te martelen dat echt alles weg is.( tapijt lijkt wel gewassen!) snoer is ook lang genoeg van boven verdieping naar zolder toe , geen gedoe om een stopcontact te zoeken. Al met al ben ik zeer tevreden en hoop dan ook heel lang van deze stofzuiger te mogen genieten.

Pluspunten

• Lange snoer
  • Zuigt perfect
  • Weinig geluid
  • Hanteerbaar ivm gewicht

Minpunten

• Moet ik nog ondervinden(hoop t niet)

Inge 20-06-2016
  • Product half jaar in bezit

Ideale en krachtige stofzuiger

Geschreven voor: Philips Performer Expert FC8723 grijs

Zeer krachtige stofzuiger. Na een half jaar is de zuigkracht nog steeds heel sterk en ik stofzuig dagelijks. Hij is licht in gewicht, je tilt hem makkelijk even op. Lang snoer, ik hoef 1 stopcontact te gebruiken voor het hele huis en dus niet steeds van stopcontact te verwisselen. De verschillende opzetstukken zijn ook handig voor bijvoorbeeld de bank of het bed. Ik heb in het half jaar dat ik de stofzuiger in bezit heb nog geen negatieve dingen opgemerkt.

AnPF 30-11-2015

Goede stofzuiger, zuigt erg goed hondenharen en langs de randen. Voor tapijt moet je 'm op de tapijtstand zetten, anders gaat hij een beetje zwaar. Stofzuiger zelf is erg licht van gewicht.

espressoleut 07-07-2019

prima eigenschappen

Geschreven voor: Philips Performer Expert FC8723 grijs

doet zijn werk goed staat er van te kijken hoeveel stof hij opzuigt goed zichtbaar door zichtbare opvang ruimte

Koshka 09-05-2019

Prima stofzuiger

Geschreven voor: Philips Performer Expert FC8723 grijs

Deze compacte stofzuiger is handig in gebruik, zuigt zeer goed zowel het parket als de tapijten en is niet te zwaar.
Oorspronkelijk gepost op philips.be

R 19-04-2019

Fijne stofzuiger met lang snoer

Geschreven voor: Philips Performer Expert FC8723 grijs

Het is een fijne stofzuiger heeft een goede zuigkracht en een lang snoer waarmee ik de hele verdieping kan stofzuigen. Handige hulpstukken bij geleverd en zelfs een extra zuigmond

Pluspunten

• Lang snoer
  • Goede zuigkracht

Minpunten

• Beetje zwaar

Bloem 26-02-2019

Soepele fijne stofzuiger.

Geschreven voor: Philips Performer Expert FC8723 grijs

Allereerst een fijne soepele stofzuiger. Met de bijbehorende strakke borstel heel prettig. Na 2 maand bleef echter de strakke borstel al niet meer in het gedeelte te blijven waar je hem plaatst bij opruimen op de kont vd stofzuiger. Bevestigingsstuk aan de borstel zelf was al weggesleten (vreemd en zag er ook anders uit dan op de plaatjes) terug gestuurd via bol.com waar we hem gekocht hadden. Het viel niet onder de garantie. Als we hem terug wilden hebben moesten wij die kosten betalen of er van afzien. Dat hebben we maar gedaan aangezien een nieuwe borstel rond de €12 kost. Voor zo'n dure stofzuiger slaat dat maar mijn idee nergens op. Dat zo snel iets kapot gaat en toch geen garantie.
Nu hebben we nog wel de blauwe borstel, maar deze is stukken zwaarder en moeilijker te hanteren, laat veel liggen en daarmee krijg ik ook de lange haren niet van de deurmatten af.
Ook de hulpstukken blijven niet goed zitten of zitten in de weg. Ze liggen nu in de kast.
Jammer ik had meer verwacht

Pluspunten

• Lang snoer

Minpunten

• Snel kapot
  • Blauwe borstel

M. 11-01-2019

Lang snoer is top

Geschreven voor: Philips Performer Expert FC8723 grijs

Deze stofzuiger kan ik iedereen aanbevelen. Na alle merken die ik heb gehad is deze echt een topper. Mede door het lange snoer kan ik bijna het hele huis in 1x zuigen. Het oprolmechanisme van het snoer werkt ook uitstekend, en dat heb ik wel eens anders meegemaakt. De zuigkracht is goed te regelen, de twee bijgeleverde zuigvoeten zijn ook heel goed. Extra fijn is dat deze stofzuiger nooit omkiept of kantelt, en hij is ook ook niet zwaar zodat je hem makkelijk oppakt. Ik kan geen minpunten bedenken. Een dikke voldoende!

Pluspunten

• lang snoer
  • goed op te tillen

SuMa 12-12-2018

Weinig zuigkracht, snoer trekt niet goed naar binnen

Geschreven voor: Philips Performer Expert FC8723 grijs

Heb deze stofzuiger nu ruim een jaar, maar had ik mijn 15 jaar oude stofzuiger (ook van Philips) nog maar.
De zuigkracht van deze stofzuiger is veel minder goed. De zuigmond moet op het vuil (soms meerdere malen) voordat het vuil opgezogen wordt.
Het oprollen van het snoer werkt niet goed. Hapert steeds. Zou met 1 druk op de knop gewoon vloeiend naar binnen moeten gaan.
Bij opbergen valt de stang steeds uit het houdertje. Blijkbaar net niet stevig genoeg in elkaar.
Wat een afknapper na zoveel jaar plezier van mijn vorige Philips.

Shinzo 02-11-2018

Een perfect werkende stofzuiger

Geschreven voor: Philips Performer Expert FC8723 grijs

Een perfect werkende stofzuiger zeker gezien het aanschafbedrag..
Doet alles goed daar gaat het om.

Rob1956 17-10-2018

redelijk

Geschreven voor: Philips Performer Expert FC8723 grijs

de stofzuiger doet z´n werk, maar het snoer rolt niet meer op. dat is erg lastig. valt natuurlijk weer net buiten de garantie...…..

RdJ2498 13-10-2018

Teleurgesteld in kwaliteit

Geschreven voor: Philips Performer Expert FC8723 grijs

Ik was heel tevreden over deze stofzuiger.
Echter na 1 jaar blijft de stofzuigerstang niet meer op lengte als hij uitgeschoven is. Hij blijft niet meer vastzitten.
Ik klaag weinig maar toen het vel van mijn vinger tussen de twee gedeelten kwam te zitten, besloot ik een recensie te schrijven. Jammer, het product voldoet niet aan de kwaliteit die ik altijd aan Philips producten toedicht.

WillemW 23-07-2018

FC8723/09

Geschreven voor: Philips Performer Expert FC8723 grijs

Echt een fantastische stofzuiger, hebben lang een andere gehad, maar wat een kreng vergeleken met deze stofzuiger,
Hij is ligt, zuigt perfect en de prijs is ook nog goed, wat een verademing om met deze stofzuiger te werken.
Ik vind het echt een aanrader om deze stofzuiger aan te schaffen.

Pietje777 20-04-2018

Veel zuigkracht

Geschreven voor: Philips Performer Expert FC8723 grijs

Mooie krachtige stofzuiger voor de prijs. Soms blijft vuil voor de borstel liggen. Even optillen en weg

sjanie 20-04-2018

stofzuiger

Geschreven voor: Philips Performer Expert FC8723 grijs

Ik heb deze stofzuiger ruim een jaar. Goede zuigkracht, lang snoer, prima MAAR de zuigmond gaat bij mij telkens kapot. Lijk net of dat stukje slang telkens uitgedroogd is. heb niemand hier last van?

Pluspunten

• zuigkracht
  • lang snoer

Minpunten

• zuigmond
  • stukje slang in zuigmond gaat telkens kapot

Frans de Wit 20-04-2018

Slechte kwaliteit Stang en slechte kwaliteit mondstuk

Geschreven voor: Philips Performer Expert FC8723 grijs

Binnen 2 jaar versleten stang en versleten mondstuk. De aansluiting van het mondstuk is versleten.

GEEN Garantie betreft slijtage volgens de klantenservice van Philips !!

De website van Philips geeft ook maar 2 sterren voor het mondstuk en dezelfde verhalen over de stang.

Advies: PHILIPS lets make things finally better. En niet deze trieste kwaliteit.

Voor mij geen Philips meer.

Minpunten

• Snel versleten stang
  • Snel versleten mondstuk

Rene124 28-02-2018

beste stofzuiger

Geschreven voor: Philips Performer Expert FC8723 grijs

Meerdere duurdere merken gehad door de jaren heen
maar deze bevalt meer dan prima.

prima prestaties!

Mirvink 01-01-2018

Weinig zuigkracht en onhandig in gebruik

Geschreven voor: Philips Performer Expert FC8723 grijs

Weinig zuigkracht. Prijs kwaliteit valt mij hierin tegen. Wij hebben altijd Philips stofzuigers gehad maar deze is duidelijk qua kwaliteit niet zo goed als we gewend zijn. Weinig zuigkracht en grote onhandig voetstuk. Qua gewicht is die wel duidelijk lichter als de vorige. Ook de stofzuigerslang vind ik niet handig als je deze van de stang verwijderd loopt deze recht af en niet schuin. Niet handig met stofzuigen van trap en plinten etc.