Philips Performer Expert FC8720

Beoordeling op basis van 26 reviews geschreven op Kieskeurig.nl.

7,6

Rensa 24-02-2017

Mondstuk gewricht en buis zeer snel stuk

Stofzuiger zuig prima, redelijk stil en goed te hanteren. Snoer lekker lang

Na jaartje mondstuk gewricht versleten. Kort daarna ook buis vervangen waar handvat niet meer in wilde klikken.
Binnen twee jaar na aankoop tweede mondstuk ook versleten (!) dit is echt verkeerde materiaalkeuze.

Volgens dealer geeft philips maar half jaar garantie op mondstuk(??)

Weisje 01-09-2015

Op alle punten een prima product

Zeer goede zuigkracht en weinig lawaai. Relatief laag stroomverbruik. Lekker lang snoer en steel en daarbij een compact en stijlvol ontwerp. Ook de kleur valt in de smaak maar over smaak valt natuurlijk te twisten. De zuigmond kan helaas niet roteren aan de steel maar is wel lekker smal voor de kleinere hoekjes.

hkluitmans 24-01-2015 Product kwartaal in bezit

6,8
Stofzuigerslof is heel licht en geeft daarom het idee dat hij niet goed zuigt; hij maakt echter wel goed schoon. De slof kan overal onderdoor, b.v. onder het bankstel !

cloudje72 14-01-2015

Zuigt geweldig en best stil, maar uitvoering van de stofzuiger kan beter

Prijs / kwaliteit vind ik niet optimaal, dure stofzuiger, zuigt prima,redelijk fijn mondstuk (mocht wel iets lager, kon met mijn vorige onder de bank maar met deze niet) maakt weinig lawaai, maar is slecht wendbaar en wat helemaal prut is, is de verwerking van de hulpstukken. Moet je zeer klungelig aan je zuigbuis bevestigen en vallen er de halve tijd af. Had dit voor deze prijs niet beter gekund ??

mama29 26-10-2014

zeer tevrede

een ideale stofzuiger voor onze familie, met gezinsleden met allergie voor huisstofmijt. Gemakkelijke, lichte stofzuiger. zeer tevrede.

mama29 26-10-2014 Product paar weken in bezit

Stofzuiger die gemakkelijk is, erg licht in gebruik, zuigt goed en netjes. Een aanrader voor andere, vooral voor mensen met een huismijtallergie.

Sproet001 24-10-2014 Product paar weken in bezit

Ook hier via Insiders de stofzuiger leren kennen. Hij zuigt goed, is zeer licht en maakt weining geluid (toch minder dan mijn vorige).
Enige minpuntje zou ik zeggen dat de kop niet echt groot is :-/

anja 1976 20-10-2014 Product paar weken in bezit

ik heb de FC8720 mogen leren kenne dank zij insiders en ben er tevreden over. hij maakt minder geluid dan mijn stofzuiger dat ik nu heb.hij weegt licht.zuigt heel goed.de tapijten zijn proper,de auto,...een echte aanrader

anja 1976 07-02-2015

nu dat ik hem al een tydje heb ben ik er nog altijd tevreden over. ik zal vlugger er gebruik van maken als er een vuiltje ligt dan van de kruimeldief omdat hij zo licht is en dan geef ik eerlijk toe dat ik vlug terug de hele ruimte stofzuig ook al was er maar bv een beetje vuil van de schoenen. heel gemakkelijk in gebruik maar ik vind het een nadeel dat de lange haren blijven vastzitten zodat je tydens het stofzuigen even moet controleren of er niet teveel haren zijn. met 2 langharigen in huis maarja dit ben je vlug gewend.een aanrader.:)

vtizand 19-10-2014 Product paar weken in bezit

Deze stofzuiger voldoet niet aan helemaal aan mijn wensen. is slecht wendbaar, Dat de stofzuiger weinig weegt is een voordeel,vindt dat de wieltjes van de vloerborstel te veel geluid(krassend) geeft over de vloer. Hij zuigt goed,ook de stoffenbank kan je met hulpstuk erg goed doen.
Het feit dat de hulpstukken niet in de stofzuiger opgeborgen kunnen worden vind ik minder handig

vtizand 19-10-2014

zuigt goed,licht gewicht

hkluitmans 16-10-2014 Product paar weken in bezit

Ik ben best wel tevreden over de stofzuiger type FC8720/09. Jammer alleen dat er slechts een mondstuk voor parket is bijgeleverd, terwijl er ook b.v. een vloerkleed in de kamer ligt. Ik heb toch het idee dat dit vloerkleed niet goed schoon wordt gezogen en dat je daarvoor dan weer een ander mondstuk moet kopen. Het steeds wisselen van mondstuk vind ik omslachtig en teveel moeite. Ook komen er bij het zuigen van het vloerkleed veel pluisjes op het mondstuk vast te zitten, omdat het dus speciaal bestemd is voor harde vloeren. Verder een prima wendbaar apparaat, wat vlug gebruiksklaar is en makkelijk op te bergen.

mieflavie 15-10-2014 Product paar weken in bezit

Deze stofzuiger doet wat hij moet doen. De zuigkracht is vrij goed. De stofzuiger weegt niet veel maar door de lichte plastiek ziet hij er wat goedkoop uit. De bijgeleverde borstel is niet echt praktisch: de wieltjes gaan enkel naar voor en naar achter en hierdoor is hij iets stroever dan borstels zonder wieltjes. De borstel is ook enkel voorzien voor harde vloeren en dat merk je bij het stofzuigen van tapijten. Lange haren blijven bovendien tussen de wieltjes steken waardoor de wielen blokkeren.

lisjke 14-10-2014 Product paar weken in bezit

5,2
Deze stofzuiger voldoet niet aan mijn wensen. Laat heel wat vuil liggen, is slecht wendbaar, je moet de steel laag vasthouden wil je de borstel volledig op de vloer hebben. Dat de stofzuiger weinig weegt is op zich een pluspunt. Maar daardoor komt hij waarschijnlijk ook zo plastiekerig over

ecolampje 13-10-2014 Product paar weken in bezit

Goede stofzuiger , lichtgewicht dus ideaal voor de trap af te zuigen.
Flinke stofzuiger zak dus niet iedere week verschonen.
Fijne mondstukken en borstel ideaal voor harde vloeren.
Energie klasse A en superzuinig
Maakt veel minder herrie dan onze oude stofzuiger ( dyson)

ecolampje 13-10-2014

Goede stofzuiger!

Goede stofzuiger niet al te duur met grote stofzakken dus je kan lekker lang door zuigen.
Stofzuiger is niet zwaar dus makkelijk te trap mee af te zuigen.
Hulp stukken zijn ideaal voor alle kiertjes en hoekjes

Thea 68 13-10-2014 Product paar dagen in bezit

Energiezuinig grote zuigkracht
Wendbaarheid en actieradius
Handgreep aan bovenkant, flexibele zuigmond en allergie veilige filter.

Ingrid3381 10-10-2014

Krachtige stofzuiger

Over het algemeen een goede stofzuiger die krachtig zuigt,soepel rolt,en met drie standen de volume te regelen. En licht in gewicht.
Met drie hulpstukken waarvan de borstel omgetoverd kan worden voor meubelmondstuk.

hkluitmans 06-10-2014 Product paar dagen in bezit

6,5
Aan het uiterlijk is t.o.v. oudere Philips' stofzuigers, niet veel veranderd in de loop van de jaren. Wel een mooie, moderne paarse kleur. De stofzuiger heeft alleen een mondstuk voor harde (parket) vloeren. Ook dit mondstuk is al jaren hetzelfde. Om andere vloeren te zuigen, moet dus (een relatief duur) ander mondstuk bijgekocht worden. Ik vind dat de stofzuiger veel lawaai maakt.

Amjaca 06-10-2014

Niet heel overtuigend.

Na jaren een stofzuiger zonder stofzak te hebben gehad nu weer 1 met stofzak. De zuigkracht is prima op de hoogste stand maar op de laagste stand voor meubels krijg ik de kattenharen er niet af. Wat ook jammer is dat de borstel alleen voor harde vloeren is, dit maakt dat hij minder goed zuigt op het vloerkleed en de matten. Ook is de zuigmond hoog en doordat hij vast op de stang zit kom je niet onder de banken en de kasten. Gemiste kans met deze stofzuigermond!
Wel minder geluid dan andere stofzuigers en het HEPA filter is ook wel een plus...

Ambjas 06-10-2014 Product paar dagen in bezit

6,5