Philips PowerPro Expert FC9721 blauw

De gemiddelde beoordeling is gebaseerd op 10 goedgekeurde reviews die zijn achtergelaten voor de Philips PowerPro Expert FC9721 blauw op Kieskeurig.nl. Deze beoordeling wordt berekend door de som van de reviewscores te delen door het aantal reviews.

7,1

yellowflag75 07-03-2017

Slechte stofzuiger na verloop van gebruik

deze stofzuiger hebben wij speciaal gekocht omdat we met twee kleine kinderen en twee huisdieren het huis schoon willen hebben. Dus wij stofzuigen elke dag.
Daar kan dit apparaat op termijn niet mee omgaan.

Ten eerste viel na de eerste weken de rubberen rand uit het deksel, wat zorgt voor het vacuum trekken.
Daarna ging het oranje rondje los wat bovenin het resevoir zit.
Maar goed. kleinigheden, zelf opgelost

Maar, na verloop van tijd breekt en slijt er meer; de stofzuigermondharen zijn nagenoeg weg na krap anderhalf jaar. Alle twee de wielen zijn inmiddels afgebroken, en de meeste stof komt niet in het reservoir, maar in het filter.

De zuigkracht is, zoals eerder genoemd, enorm afgenomen en het apparaat klinkt 'verkouden' en ook sluit het reservoir inmiddels niet meer omdat het knopje wat het op de plaatst klikt bovenaan, afgebroken is. Dit alles bij normaal, maar elke dag gebruik.

Ik heb foto's gemaakt en naar philips gestuurd, maar zij poeieren mij (alweer) af
dat het normale slijtage is en dus niet onder de garantie valt.
Of ik moet maar niet zoveel stofzuigen.
Natuurlijk kan ik hem laten repararen, maar dan wel tegen hun tarief EN je bent hem twee weken minimaal kwijt. Of ik gelijk maar dat wilde? Wat dacht je zelf?

Philips komt, na (alweer) een miskleun NOOIT mijn huis meer in. met niets.

Minpunten

• afnemende zuigkracht
  • snelle slijtage onderdelen
  • afbrekende wielen
  • reservoir snel kapot
  • motor slecht

Severijn195 24-08-2016

Valt enorm tegen

Ziet er mooi uit, maar dat is dan ook het enige. Vanaf het begin zuigt hij al slechter dan de Philips stofzuiger die ik 15 jaar lang heb gehad. Dit is mijn eerste zakloze stofzuiger, en ook meteen de laatste. Was overgehaald door de positieve recensies, waar ik nu geen vertrouwen meer in heb.

Pluspunten

• lang snoer

Minpunten

• slechte zuigkracht
  • stuift bij het legen

superformer 22-11-2015

Nu een aantal maanden in bezit. Eenvoudig in gebruik, stil, krachtig en de zuigkracht neemt nauwelijks af, ook al zit het containertje halfvol.

De hele stofzuiger maakt een solide indruk, behalve het ophangpunt van de slang! Dit is van plastic, zowel het gedeelte aan de mond als het gedeelte waar deze in hangt, achterop de stofzuiger. Doordat de buis (top)zwaar is valt deze na een tijdje constant uit de ophanging.
Heb al 2x een nieuwe mond gekregen van mijnheer Philips, maar deze constructie deugt gewoonweg niet. Tot de tijd dat ze hier verbetering in aanbrengen vrees ik dat ze me elke 2 maanden zullen terugzien voor een vervangend exemplaar...
Jammer, want voor de rest bevalt hij ons prima!

Huub 30-10-2015

De overige recensies zijn volgens mij niet echt.

De zuigkracht is na een half jaar flink afgenomen. Ik heb een klein huis en moet per stofzuigsessie de bak meerdere keren legen. Ook moet hij ELKE keer grondig gereinigd worden, wat lang duurt en als je het niet doet gaat de slang piepen en het apparaat nog harder loeien. De zuigkap is vrij hoog, blijft gemakkelijker onder banken steken dan de vorige stofzuigers die ik had. Tapijt is een ramp. Laminaat gaat goed.

Al met al een ontzettende misaankoop en repareren doen ze niet want hij is niet echt kapot, geeft Philips aan. Nee, we moeten hem elke keer goed schoonmaken en controleren of hij goed in elkaar zit. En als dat niet werkt ligt het toch echt aan ons en niet de stofzuiger. Nu zijn we geen complete anti-techneuten hier. Het is een ontzettend onding. Zonde van het geld geweest. Als consument raad ik dan ook niemand deze stofzuiger aan.

yellowflag75 07-03-2017

ik ben het volledig met je eens. zie ook mijn recensie.

rja001 05-03-2015

na lang afwegen geen Miele maar deze stofzuiger gekocht op basis van een aantal revieuws van andere gebruikers.
nog geen moment spijt gehad, wat een topproduct.
hij is licht, stil, en superkrachtig.
De stroomkabel is ook langer dan normaal, erg fijn.
Je kunt door het speciale design van de zuigmond ook lekker diep onder de bank/kast komen zonder speciale handelingen te moeten verrichten, klasse!
Ondanks dat hij nog niet geleegd is na 8 stofzuigerbeurten zuigt hij nog steeds erg goed, ik kan hem nog steeds niet op de meest krachtige stand te zetten, zal volgens mij ook niet gaan gebeuren.
De stofzuiger is niet goedkoop, maar je bespaard geld doordat je geen zakken meer hoeft te kopen.

claessen47 09-10-2014

- Gebruiksgemak--- geen filterzakken en te zwaar
-Vormgeving- niet te groot en makkelijk op te Bergen en weinig geluid
-Duurzaamheid- energieklasse A