Bosch BGS5ZOOO2 - Reviews

Model stofzuiger
slede
Energielabel
C

Beoordeling op basis van 53 reviews geschreven op Kieskeurig.nl.

1073EJ 22-11-2016

Wat een duurkoop!

Erg jammer... Een product dat zo duur is doet t na een jaar eigenlijk niet goed meer. Maakt veel lawaai, en slaat continu af. Ondanks het schoonmaken van de filter. Er valt weinig goed mee te stofzuigen... Klantenservice werkt ook niet erg mee, omdat de stofzuiger nu net 2 jaar is en dus buiten garantie valt... dan kun je beter ieder jaar een nieuwe goedkope stofzuiger kopen...

Marion 11-11-2016 Product paar dagen in bezit

Prima voor hoogpolig tapijt en gladde vloer

Geweldige stofzuiger,zakloos, geluidsarm met uitstekend zuigresultaat voor hoogpolig tapijt alsook voor gladde vloeren. Heeft een wat lompe uitvoering, behoorlijk zwaar om bijvoorbeeld een trap op te dragen. Verder prima uitgerust met diverse borstels en accessoires en niet te vergeten een lange kabel zodat je niet steeds van stofcontact hoeft te wisselen.

Pluspunten

• prima voor hoogpolig tapijt
  • prima voor gladde vloeren
  • geluidsarm
  • lange kabel
  • zakloos

Minpunten

• zwaar en ietwat lomp

Walter 03-11-2016 Product paar dagen in bezit

Roterende borstel

Deze stofzuiger is ideaal voor het opzuigen van honden en kattenharen. Door de speciale roterende borstel in een van de bijgevoegde zuigmonden is het zuigen weer leuk, met als resultaat een super schoon tapijt. Ook voor andere ondergronden zijn speciale mondstukken bijgevoegd die goed werken, Met zijn telescopische zuigstang is deze stofzuiger ook ideale voor lange mensen. Deze stofzuiger is niet de goedkoopste maar je krijg voor dit bedrag wel waar voor je geld en een niet natuurlijke houding bij het stofzuigen behoort bij dit type definitief tot het verleden.

Pluspunten

• roterende borstel
  • telescopische zuigstang ideale voor lange personen
  • snoerlengte
  • goede zuigkracht

Minpunten

• de roterende borstel maakt redelijk veel geluid

Ellen123 23-10-2016

Dure stofzuiger met veel problemen

Net als bij andere recensies: ondanks regelmatig schoonmaken valt de stofzuiger iedere minuut uit omdat de sensorcontrole aan gaat. Echt niet te doen! Zelfs na goed uitkloppen slaat stofzuiger continu af.
Daarnaast kan het snoer niet meer opgerold worden.

Peter Slebe 04-10-2016 Product paar dagen in bezit

Direct effect

Wij zochten een stofzuiger die de dagelijkse regen van hondenharen in huis aan zou kunnen. Onze Dymo kon het niet aan om de inloopmat schoon te houden. Deze Bosch stofzuiger zuigt de mat verbluffend gemakkelijk zonder enige inspanning goed schoon

Pluspunten

• goed schoon te houden
  • perfecte dierenharenhulpstuk

Hugo 01-08-2016 Product kwartaal in bezit

Krachtig maar stugge stofzuigerslang

Voordelen: Krachtige stofzuiger die goed schoonmaakt. Veel opzetstukken maakt het werk makkelijker.
Nadelen: Stofzuigerslang erg stug, maakt werken in kleine hoeken lastig. Dierharenopzetstuk maakt véél lawaai en alleen nuttig op tapijt.

Verder ietwat aan de zware kant maar dat stond in de specificaties.

Schanulleke 11-07-2016 Product jaar of meer in bezit

Zware stofzuiger

De stofzuiger doet het in principe goed, maar ik erger me aan het snoermechanisme; waarom niet op een knop drukken om op te rollen? Nu rolt hij automatisch op tijdens het stofzuigen en na het stofzuigen ben ik altijd aan het hannesen om het laatste stuk de stofzuiger in te krijgen. Het had een absoluut pluspunt kunnen zijn als de accessoires in de stofzuiger zelf hadden gezeten; deze liggen nu los in een tas opgeborgen, echt niet handig. Het legen van het reservoir is een vies en tijdrovend klusje en dan heb ik het maar niet over het schoonmaken van de filters, dus ik denk dat ik bij een volgende stofzuiger weer voor een losse zak ga.

Pietdejong 24-06-2016 Product paar dagen in bezit

Uitstekende prijs/kwaliteitverhouding

Zuigt uitstekend. Conische slang en alle aansluitingen ogen zeer degelijk (degelijker dan de Dyson die we hiervoor hadden). Onhandigheid is dat er geen handige inkepingen zijn om de accessoires in op te bergen.

Eric H 22-06-2016 Product paar dagen in bezit

Stofzuiger BGS5Z0002

Ik heb direct toen ik daar stond op advies van een kennis meteen een tweede gekocht. Ik vernam dat als je huisdieren hebt deze stofzuiger heel veel haren op kan nemen. Inmiddels al geprobeerd en in een woord super.

Ingrid 06-06-2016 Product paar dagen in bezit

Super kattenharenkiller!

Wat een super stofzuiger! Nooit geweten dar er nog zoveel kattenharen in mijn kleed zaten. Ik schrok er echt van.
Verder is deze bruut met al zijn krachten wel super stil.
Ook de verschillende bijgeleverde mondstukken zijn erg handig en makkelijk te verwisselen.

Wilco 05-06-2016 Product paar dagen in bezit

Stil maar effectief

7,3
nadat onze aeg/electrolux een storing opgelopen heeft die nogal moeilijk te resetten geweest is een nieuwe gezocht.
We zijn op deze uitgekomen wegens de decibellen, beloofde effectiviteit en de dieren specialisatie.
Het stil werkt echt perfect. Je kunt er gewoon nog dingen overheen horen. De speciale borstelkop daareentegen maakt meer geluid dan de motor! Helaas heb ik wel het idee dat die minder goed werkt dat een vergelijkbare kop die bij de aeg. Die wist beter de zaken uit het tapijt te krijgen. Wat deze dan wel als voordeel heeft is dat je die roller uit de kop kan halen om te reinigen. Iets wat geen overbodige luxe is in een huishouden met veel lang haar. Dit moet namelijk zo nu en dan van de borstel geknipt omdat dat er helemaal omheen rolt.
Het klinksysteem om de kleine opzetstukjes aan de buis te hangen werkt natuurlijk voor geen meter, stoot het er de hele tijd vanaf.
Dat hij 4 zwenkwielen heeft en daardoor dus makkelijker alle kanten op volgt is wel handig.
Hij heeft aan de zijkant een bevestigingspunt om de buis te parkeren, die had aan de achterkant gemogen, dan kan je makkelijker die gebruiken om een 2e grote borstelkop mee te nemen. ZO op de zijkant geeft dat toch wat aanvaringen.
Leeg maken van stofreservoir vond ik nog niet heel makkelijk, misschien omdat ik wat veel vierkante meters heb, maar er zat best veel in hoekjes en gaatjes onderin bij de pluizenfilter ipv los in het opvangreservoir, wat veel kloppen en demonteren kost om hem echt goed leeg te maken.

Piet en Helma 16-05-2016

Goede stofzuiger maar ook problemen met filter

Zuigt prima en geen zakken nodig. Ook problemen met de sensorcontrol en nu maar een nieuwe filter bestellen en hopen dat het over is. Voor zo'n dure stofzuiger die als beste koop werd aangemerkt door de Consumentenbond toch een flinke tegenvaller

Nicy 15-05-2016 Product paar weken in bezit

tevreden met aankoop!

Ik ben blij met de stofzuiger. Ik heb hem alleen met de turboborstel gebruikt en daarmee is het kleed veel schoner geworden!!!
Op het tapijt kan ik hem wel wat moeilijk vooruit trekken door de kleine wieltjes, maar wij hebben vooral harde vloeren in huis, dus dan maakt dat niet uit.
Ik vind hem ook niet te zwaar om de trap op te tillen.
Tevreden dus!

JdeCorte 12-05-2016 Product paar dagen in bezit

Hondenharen en meer

Zeer uitgebreid apparaat, grote zuigkracht en weinig lawaai. Veel accessoires meegeleverd. Het tapijt en bankstel waren binnen no time harenvrij. Wel even wennen dat de draagbeugel aan de voorkant zit i.p.v. bovenop. Voor gebruik goed de instructies lezen!

bradsan 01-05-2016

honden haren zijn gewoon weg

goed stofzuiger zuigt zelf de korte haren van onze honden op. veel accessoires. Klem kleding borstel en kierenzuiger valt van de stang af maar ik zelf vind dat geen probleem.

Lotte 30-03-2016

Het geld niet waard

Heb hem nu een tijd. Snoer ging al snel niet meer in. Stang valt er tijdens het stofzuigen steeds af omdat het systeem al is versleten. Voor dit geld had ik meer verwacht.

Niels 27-02-2016

Prima stofzuiger tegen dieren haren

Stofzuigen doet deze Bosch goed !
Fijne hulpstukken die goed werken en stevig zijn.
De stofzuiger is zwaar en lomp wat niet handig is op de trap.
"Doordat" de stofzuiger 4 wieltjes heeft volgt de stofzuiger niet echt lekker.
Dierenharen borstel werkt echt prima , maakt echter doordat de borstels roteren een behoorlijk lawaai. Met alle andere hulpstukken is het geluidsniveau goed acceptabel te noemen.

Duurzaamheid kan ik niets over zeggen , ik heb m nl ca 4 maanden in gebruik

Ondanks de min punten doet de stofzuiger wel waarvoor ik m gekocht heb : nl dieren haren verwijderen.

Tip voor Bosch : ergonomischer maken zou fijn zijn! Niks veranderen aan zuigkwaliteit die is nl prima!!

GERARD 26-11-2015 Product paar dagen in bezit

6,7
Na enkele dagen vol lof over het aantal hondenharen wat uit de tapijten is gekomen.
Lekker stil, goede lengte van de slang.

Dennis 24-11-2015 Product paar weken in bezit

Stofzuiger vervangt een 8 jaar oude 2200 watt Philips stofzuiger die de geest had gegeven. Ik zocht een zakloze stofzuiger met goede prestaties op zowel harde vloer als tapijt. Een Dyson vond ik erg duur worden en de 50 euro cashback die Bosch momenteel heeft trok me over de streep.

Tot nu toe ben ik erg tevreden met deze stofzuiger. Hij rolt overal makkelijk overheen, heeft een lange buis en is erg krachtig. De stofzuiger Wordt gebruikt in een huishouden met kinderen en hond. De eerste keer dat ik met deze stofzuiger onze hoogpolige mat had gezogen was even schrikken om te zien wat de oude stofzuiger blijkbaar niet heeft opgezogen...

Monique 13-11-2015 Product paar dagen in bezit

Mindere punten --> een vrij groot apparaat om op te bergen. De hulpstukken moet je los opbergen.

Pluspunten --> de borstel voor dierenharen werkt erg goed! Snoer gaat soepel & is lang. De stofzuiger rolt goed.