Bosch BGS5SIL66B zwart

De gemiddelde beoordeling is gebaseerd op 165 goedgekeurde reviews die zijn achtergelaten voor de Bosch BGS5SIL66B zwart op Kieskeurig.nl. Deze beoordeling wordt berekend door de som van de reviewscores te delen door het aantal reviews.

7,6

Francien 08-05-2019

Slecht apparaat zeker gezien aanschafprijs

Geschreven voor: Bosch BGS5SIL66B zwart

Ik kocht deze stofzuiger ongeveer 2 1/2 jaar geleden. Eerste jaar viel het handvat steeds uit de buis. Helaas garantie net voorbij dus voor €100,- toch maar laten vernieuwen. Nu een jaar later gaat hij elke 2 minuten op auto cleaning. Na 2 x cleanen stopt hij er helemaal mee. Als ik hem naar bosch huishoudelijke apparaten opstuur ben ik sowieso €35,- kwijt voor onderzoek.
Hij is ook zwaar. Het enige voordeel is dat de filters fijn schoon te houden zijn. Maar ja als hij niet meer zuigt is dat ook overbodig ... :(

Pluspunten

• Reiniging filters

Minpunten

• Zie beoordeling

D. Van rijen 26-04-2019

absolute afrader

Geschreven voor: Bosch BGS5SIL66B zwart

Omdat wij een stofzakloze stofzuiger wilden hebben wij deze Bosch stofzuiger aangeschaft om de stille motor.
Hij maakt inderdaad niet veel geluid maar verder is het een verschrikkelijk apparaat. Zuigt niet maar schuift vuil op met name op een gladde vloer. De stofzuiger is log en heel moeilijk hanteerbaar en bovendien is het een crime om het stofreservoir te legen cq reinigen.
Wij gaan weer over op een stofzuiger met zak. Volle zak eruit, nieuwe zak erin.... voila.

Minpunten

• Log, moeilijk te hanteren
  • Zuigt slecht
  • Stofreservoir reinigen is een crime

Henricus 26-01-2019

Sensor control

Geschreven voor: Bosch BGS5SIL66B zwart

Net alle filters vervangen maar sensor control functie springt al aan binnen 3 minuten. Waardeloos apparaat.

Harrie 22-01-2019

Slechtste stofzuiger ooit

Geschreven voor: Bosch BGS5SIL66B zwart

Ook ik ben gegaan voor het geluid heerlijk stil jammer dat de zuigkracht navenant is. Zuigkracht lijkt me essentieel voor een stofzuiger maar hij zuigt amper iets op van de grond.

Pluspunten

• Geluid
  • Uiterlijk en uitvoering

Minpunten

• Zuigkracht
  • Zuigkracht

Karen 19-12-2018

miskoop

Geschreven voor: Bosch BGS5SIL66B zwart

Net zoals velen hier schrijven, na 1,5 jaar schiet de stofzuiger steeds in de 'ik reinig mijzelf klopstand', en stopt dan met zuigen, behalve dat hij dan niet meer klopt om zichzelf te reinigen, maar gewoon stilvalt. Zo om de 2 minuten .... Het stofzuigen is hierdoor ondoenbaar geworden. Ik heb alle onderdelen diverse malen gereinigd volgens instructies.

En wat ik vanaf het begin al vond is dat de deksel van de stofbak niet lekker/makkelijk te bevestigen is aan de stofbak zelf. Hij klikt niet soepel/makkelijk in de bevestiging.

Niet kopen!

Pluspunten

• instelbare zuigkracht

Minpunten

• schiet continue in zelfreinigende klopstand
  • tips om bovenstaande op te lossen helpen niet
  • dure niet goed werkende stofzuiger
  • bevestigingsmechanisme deksel stofbak niet goed

D. de Bruijn 31-10-2018

Valt erg tegen

Geschreven voor: Bosch BGS5SIL66B zwart

Deze stofzuiger nu 1,5 jaar in mijn bezit. Het was een erg dure stofzuiger, maar ik wilde toch eens iets anders dan Miele proberen en dacht dat het ideaal zou zijn om geen stofzakken meer te hoeven gebruiken. In het begin was ik erg tevreden, hoewel de slang erg stug is maar hij heeft wel een lekker lang snoer. Nu baal ik echt heel erg want om de 2 minuten stofzuigen, stopt hij ermee en gaat het filter sensor control in werking. Ik heb het filter altijd keurig na ieder gebruik schoon gemaakt. Volgens de advertenties moet dit filter een leven lang meegaan! De stofzuiger staat nu in de kast en ik gebruik nu een oude zakloze stofzuiger van een onbekend merk van 79,- euro die al 4 jaar oud is en het wel doet zonder problemen.

Pluspunten

• lang snoer

Minpunten

• levensduur
  • stugge slang

P.D. 18-08-2018

Waardeloos

Geschreven voor: Bosch BGS5SIL66B zwart

veel spijt van deze stofzuiger. Nu 2 jaar in mijn bezit maar zuigt slecht. inmiddels laat ook de parketzuigmond elke keer los, super irritant. ook het automatisch oprollen van het snoer is geen succes, ik kom nog wel eens een stukje tekort en dan is het snoer ook meteen weg. Veel voor betaald maar nooit meer!!! Ik heb nu een Philips besteld, ik ben benieuwd.....

Pluspunten

• geen

Minpunten

• alles

Ronald 16-08-2018

Miskoop! Stopt steeds tijdens het zuigen

Geschreven voor: Bosch BGS5SIL66B zwart

Wij hebben deze stofzuiger voor 300 euro gekocht omdat hij zo geruisloos is. En dat is hij ook. Maar zwaar irritant is dat het kreng onder het stofzuigen steeds ca 10 sec. Stopt om te gaan "malen/ ratelen" Hoe schoon je hem ook maakt en leerpunt, het kreng stop iedere minuut zuigen wel 10 sec. Waarom kan hij niet" malen " en stofzuigen tegelijk ?? Voor dit geld mag je toch wel wat beters verwachtten.

Pluspunten

• Stil

Minpunten

• Lomp en zwaar en groot
  • Stopt steeds onder het stofzuigen

Officiële reactie van Bosch 17-08-2018

Probeer eens met een busje perslucht de lamelfilters schoon te blazen. Als dat niet lukt, raden we aan het filter te vervangen. Groet, Lisette van Bosch Home

Wil B 14-05-2018

Miskoop van de maand

Geschreven voor: Bosch BGS5SIL66B zwart

Het legen van de stofzuiger gaat makkelijk maar het stoffilter binnenin zit zo gauw vol dat je het elke keer moet reinigen. Wel geprobeerd om het even los te schudden werkt niet. De stofzuiger zuigt dan niet meer, echt een waardeloos apparaat.

Pluspunten

• Maakt niet veel herrie

Minpunten

• Stoffilter zit na 1 keer zuigen vol
  • Stopt na een paar tellen met zuigen
  • Moet een stofkapje voor je mond doen
  • Onhygiënisch
  • Dan nog liever een zak legen

Anouk 11-04-2018

Niet blij

Geschreven voor: Bosch BGS5SIL66B zwart

Wij maken de stofzuiger met regelmaat helemaal schoon en toch blijft hij zichzelf cleanen. Je kunt dan weer een halve minuut zuigen en dan gaat hij weer. Na 3 keer slaat hij af. Wij reinigen hem door de bak schoon te spuiten met de compressor en daarna af te wassen. De filters spoelen we uit, laten we goed drogen en toch lost dit het niet op.
De zuigkracht valt ons tegen. Op de sterkste stand zuigt hij geen kattenbrokjes op.
Niet flexibel in gebruik. Stugge buis, zwaar.
Wij gaan na 2 jaar een andere stofzuiger aanschaffen. Veel ergenissen. Geen waar voor je geld.

Minpunten

• Blijft maar cleanen.
  • Zuigkracht valt tegen.
  • Zwaar/stug

Renate 07-03-2018

Slechte stofzuiger

Geschreven voor: Bosch BGS5SIL66B zwart

Na mijn dyson, dacht ik laat ik iets goedkoper gaan. Ik heb mij goed Laten informeren in de winkel over de bosch. Nu na nog geen 1,5 jaar stopt hij steeds met zuigen en gaat “reinigen” ik doe bijna 45 min over het zuigen vd woonkamer omdat ie steeds stopt. De zuigkracht vind ik slecht. Op de harde vloer met het borstel mondstuk schuift hij al het vuil voor zich uit. Ik ben zeer ontevreden over deze prijzige stofzuiger

Pluspunten

• Geluid

Minpunten

• Prijs
  • Bruikbaarheid

b 09-02-2018

vreselijke stofzuiger die meer werk oplevert

Geschreven voor: Bosch BGS5SIL66B zwart

Vreselijk product. Na een half jaar begon de ellende. Ondanks goed schoonmaken stopt hij elke keer met zuigen om het filter te kloppen. Elke halve minuut een poos wachten. Klopfunctie doet het ondertussen ook niet meer, maar blijft dit wel proberen. Schoonmaken van alle filters is een hele klus. Had hem gekocht voor bouwstof ed.

Pluspunten

• zoog in het begin goed en krachtig

Minpunten

• stopt steeds met zuigen
  • veel werk om schoon te maken
  • slang is te slap, knikt te makkelijk dubbel

Astrid 04-02-2018

Niet tevreden

Geschreven voor: Bosch BGS5SIL66B zwart

Ik heb deze stofzuiger nu n aantal maanden , maar bevalt helemaal niet.
Het enige wat er goed aan is .hij is erg stil ,lange snoer .
Hij zuigt niet goed ,geen opberg ruimte voor de mond stukjes .
Spijt dat ik m gekocht heb

A. Uijen 07-12-2017

slechte stofzuiger

Geen enkele zuigkracht.
Zeker niet geschikt voor honden haren.
Duwt het vuil vooruit.
Zuigt geen steentjes hageslag ed op.
Slechte buizen vallen onder het zuigen uit elkaar

Pluspunten

• lange snoer
  • zakloos

Minpunten

• geen zuigkracht
  • zwaar en lomp

Marian 20-10-2017

Te duur voor wat je krijgt

Geschreven voor: Bosch BGS5SIL66B zwart

Dacht door duurdere stofzuiger te kopen n betere te krijgen. Heb inmiddels de zuigmond met ducktape vastzitten. Vliegt steeds los. Snoer te kort en te dun.Rolt steeds op. Zuigt middelmatig. Wel stiller dan normaal en makkelijk te legen. Ik heb er nog rond de 300 euro voor betaald.

Pluspunten

• Geluid zachter dan normaal
  • Makkelijk te legen

Minpunten

• Te kort en te dun snoer. Rolt steeds op
  • Zuigmond laat steeds los
  • Veel te duur voor wat je krijgt
  • Zuigt matig

Body Art 31-08-2017

Ideale stofzuiger - bijna geluidloos.

Geschreven voor: Bosch BGS5SIL66B zwart

Ergert u zich aan het stofzuigergeluid? Dan is dit de ideale stofzuiger! Ik gebruik deze in mijn fitnesscentrum. Klanten irriteren zich er absoluut niet aan en staan versteld van het (niet)-geluid. Ik kan stofzuigen tijdens de openingstijden! Ze komen naar me toe om te vragen of ik niet vergeten ben om hem aan te zetten!!! Zuigkracht is erg goed en te regelen. Ik heb deze niet voluit staan omdat hij zich dan aan de vloerbedekking vast zuigt. Maar... hé, als dat geen pluspunt is? 1 x raden waarom ik inmiddels een tweede (voor de bovenverdieping) gekocht heb.

Pluspunten

• Heel erg stil
  • Zuigt goed
  • Zuigkracht instelbaar aan vloerbedekking
  • Geen stofzak scheelt behoorlijk in kosten
  • Stofbak makkelijk te legen

Minpunten

• Voor mij had het snoer wel iets langer gemogen.
  • Bovenaan slang vrij dik: Iets anders beetpakken.
  • Redelijk zwaar. Voor ons natuurlijk geen punt! :)
  • Geen stofzak is toch wat viezer, vooral met legen.
  • Aansluiting stang met slang lekt aanzuiglucht.

niet geschikt voor huisdieren 17-08-2017

dure slechte stofzuiger half jaar in gebruik

Slechte zuigkracht.
duwt vuil vooruit in plaats van opzuigen moet de zuigbuis heel laag houden anders zuigt ie niks op, dardoor niet geschikt voor mensen met rugklachten.
Zeker niet geschikt voor huisdieren
Zeker niet zo stil als aangegeven word op de reclame
Moet de zuigbuis heel laaghoudeDikke stuge slang.

Marian 02-07-2017

Stofzuiger Bosch

Geschreven voor: Bosch BGS5SIL66B zwart

Besloten n betere duurdere stofzuiger te kopen. Helaas gaat dit niet op voor deze stofzuiger. De stofzuigermond laat steeds los. Zit nu vast met ducktape. Zuigt alleen goed op tegels. Het snoer rolt steeds op. Is te kort en te zwak. Maakt wel minder herrie en makkelijk te legen maar voor mij beslist geen aanrader.

Pluspunten

• Maakt weinig herrie
  • Geen stofzak. Makkelijk te legen.

Minpunten

• Zuigmond laat steeds los.
  • Zuigkracht alleen op tegels goed.
  • Snoer rolt steeds op. Zwak te kort snoer.
  • Veel te duur voor wat je krijgt.

Allthepall 08-05-2017

Stilste, zwaarste, duurste, en slechtste stofzuiger

Geschreven voor: Bosch BGS5SIL66B zwart

We hebben deze stofzuiger nu 2 jaar in ons bezit, en moeten toch even iets kwijt. Dit is de stilste, zwaarste, duurste, en slechtste stofzuiger die wij ooit gehad hebben. Hij heeft nooit goed gezogen. Vuil druk je voorruit net als een bezem, maar opzuigen ho maar. Het kan ook eigenlijk niet he? 700 watt. Het bedrijfsgeluid is verklaarbaar... Zo van, we maken een stillere stofzuiger die ook 3 x keer zo slecht zuigt. 400 euro voor betaald. We voelen ons zwaar bekocht. Grootse fout is dat we te lang gewacht hebben. Hadden we 'm maar direct terug gestuurd. Hele slechte beurt Bosch. er moeten toch meer klachten over dit type stofzuiger zijn binnen gekomen? Nu maar op zoek naar weer een andere, die het wel doet.

Pluspunten

• Geluid

Minpunten

• Zuigt heel slecht
  • Zwaar bakbeest
  • Duur

Officiële reactie van Bosch 09-05-2017

Beste Allthepall,

Wat jammer dat deze stofzuiger je tegenvalt! Wellicht kan onze afdeling onderdelen, je hiermee verder helpen. Zijn zijn te bereiken op telefoonnummer 088-4244010 keuze 2.

Groet, Daphne van Bosch Home

Brigitte 09-12-2018

Ben ik volledig volledig mee eens !! Heb vuilfilter wel al 4 x vervangen, telkens zegt men, je zuigt er as mee op, terwijl ik nog nooit as heb gestofzuigd, nooit! Hij valt zoveel stil om filter te kuisen, nochtans na elke stofbeurt maak ik alles leeg. Stofzuiger is zwaar, log en zuigt heel slecht. Is mijn aller aller allerslechtste stofzuiger ooit. Héél ontevreden

Brian Raymond 26-08-2017

Ik zie nu pas de reactie van Bosch Home. Ik zal van de week eens bellen, al denk ik niet dat afdeling onderdelen hier iets aan kan veranderen.

Mimi76 24-11-2016

Lange kabel

Geschreven voor: Bosch BGS5SIL66B zwart

Ik heb de stofzuiger nu een jaar en absoluut niet tevreden het enige waar ik tevreden over ben is de lengte van de kabel. Maar als de zak half vol is zuigt hij nog geen kruimel meer op dan moet ik de stang eraf halen. Verder geeft het lampje pas aan dat de zak vol is als hij vervol is en de bij mij hondenharen al door de hele binnenkant zitten. de buitenkant ziet eruit alsof hij al 10 jaar oud is compleet beschadigd.ij is ook alleen silent op de laagste stand hoe ze hem hebben laten horen bij de media markt op volle kracht maakt hij nog meer kabaal dan de oude

Pluspunten

• De lange kabel

Minpunten

• Veel kabaal op hoge stand
  • Snel beschadigd
  • Lampje voor volle zak werkt te laat
  • Ligt snel om

Martin 12-11-2016

Zo stil als de TV commercial laat zien !

Geschreven voor: Bosch BGS5SIL66B zwart

Voornaamste aankoop is het aantal DB en het klopt op de sterkste stand geen irriterend stofzuiger geluid meer en op de laagste stand echt super. Zuigkracht is enorm en stof opvang kan niet beter. Geen stofzak meer en direct overzicht van het zuig resultaat. Reinigen is even wennen maar na een paar keer geen enkel probleem.

Pluspunten

• Stil
  • Langsnoer

Minpunten

• Stootrubbers op de hoeken

Nicole Olde Samson 22-07-2016

Bosch stofzuiger BGS5SIL66B

Geschreven voor: Bosch BGS5SIL66B zwart

Super fijne stofzuiger! Geleverd met verschillende opzetstukken, voor ons hele ideale voor laminaat. Lekker lang snoer waar we de hele kamer mee rond kunnen en stevig kliksysteem.

Dik voor mekaar stofzuiger 11-07-2016

Bosch stofzuiger BGS5SIL66B

Geschreven voor: Bosch BGS5SIL66B zwart

Sinds 1,5 week deze stofzuiger in bezit. In de winkel werd verteld dat het een erg stille stofzuiger is en dat klopt helemaal. Je kunt prima praten met anderen. Door het tweede neuswiel volgt het apparaat fijn. Het snoer van 15 meter is super, we kunnen het hele huis door (2 verdiepingen) zonder te hannesen met stopcontact. Een aanrader, de cash-back actie haalde ons uiteindelijk over de streep.

De Buren 07-07-2016

Topstofzuiger!

Geschreven voor: Bosch BGS5SIL66B zwart

Enige tijd geleden heb ik de Bosch Relax'x ProSilence 66 aangeschaft, en ik baal dat ik 'm niet eerder heb gekocht. Het is echt een geweldige stofzuiger, doet absoluut wat je ervan verwacht, produceert ook nog eens weinig geluid en reinigt z'n eigen filter. Ik ben er zeer tevreden over!

topapparaat 04-07-2016

super stofzuiger

Geschreven voor: Bosch BGS5SIL66B zwart

Hij zuigt heel goed en is geschikt voor alle vloeren voor alle vloeren. Lekker lang snoer en goeie hulpstukken. Heb hem gekocht omdat hij zo lekker stil is, vindt de hond ook erg fijn. Makkelijk te legen en schoon te maken.
Gewoon een extra hulp in de huishouding!