Rowenta RH8871 blauw

De gemiddelde beoordeling is gebaseerd op 11 goedgekeurde reviews die zijn achtergelaten voor de Rowenta RH8871 blauw op Kieskeurig.nl. Deze beoordeling wordt berekend door de som van de reviewscores te delen door het aantal reviews.

8,1

Klene 04-08-2015
Geschreven voor: Rowenta RH8871 blauw

Deze steelstofzuiger heeft een zeer goede zuigkracht, welke ook constant blijft naar mate er meer stof in de opvangbak komt, de accu gaat lang mee en hij is erg wendbaar, waardoor hij makkelijk in gebruik is. Tevens neemt hij weinig ruimte in beslag, zeker in tegenstelling tot een conventionele stofzuiger. Ideaal voor appartementen, mijn ervaring is dat ik 'm elke dag wel even pak om snel een rondje te doen, zeker met twee hondjes in huis. En de verlichting in de zuigmond is ideaal!

Nadelen zijn het niet echt te noemen, maar een trap zuig je minder makkelijk gezien het gewicht en het ontbreken van een extra handvat. De roterende borstel in de zuigmond wil nog wel eens wat rommel onder de zuigmond weg schieten. Door de haren van de borstel is het wel noodzaak om deze regelmatig schoon te maken; langere haren bijvoorbeeld windden zich er makkelijk omheen.

vlinder38 26-05-2015
Geschreven voor: Rowenta RH8871 blauw

Ziet er blitz uit! De accu gaat lang mee je pakt hem snel om even te zuigen. Is wel een beetje zwaar voor lang gebruik. Verder erg handig!

Nicolienpeek 16-03-2015
Geschreven voor: Rowenta RH8871 blauw

We zijn zeer tevreden over de stofzuiger,ligt gewicht komt mooi in de hoekjes.
Ziet er mooi uit en je pakt hem veel gemakkelijker dan een gewonen stofzuiger.
Geweldig voor onze laminaat vloer .
Min puntjes lange haren gaan vast zitten in de borstel mede door de kleine inhoud( voor het vuil) moet je dit beide na elke keer schoonmaken.
Het plastic gereedschap om de borstel te verwijderen is niet degelijk.
Ook is hij niet handig op onze trap die met vloerbedekking bekleed is .
Maar voor ons kleine min puntjes in het geheel

marik1209 02-03-2015
Geschreven voor: Rowenta RH8871 blauw

de stofzuiger zuigt perfect! erg fijn om geen beperkingen van een snoer te hebben. ook is het fijn dat hij een driehoekige zuigmond heeft ,daarmee kun je in bijna alle hoeken komen. het nadeel van deze stofzuiger is dat je niet gauw even een klein zuigmondje kunt gebruiken om net dat kleine kiertje te zuigen. ook een pluspunt is dat je deze stofzuiger ook even snel gebruikt als je even iets wilt opzuigen (zoals je vroeger de kruimeldief pakte)

Carolientje66 04-02-2015
Geschreven voor: Rowenta RH8871 blauw

Deze stofzuiger pak je dagelijks met gemak om even snel door het huis te gaan. Geen gedoe met snoeren. Daardoor loop je ook gemak door het hele huis heen. Ik stofzuig daardoor veel vaker en met meer gemak en plezier. Groot voordeel dat je geen stofzakken hoeft te kopen en te wisselen. Apparaat geeft zelf aan wanneer de bak geleegd moet worden, hetgeen gemakkelijk te doen is. Goede zuigkracht met 3 standen. Goed stuurbaar en wendbaar.
Nadeel 1: soms is de accu leeg tijdens het stofzuigen, waardoor je niet verder kan. Dus wel opletten dat hij steeds voldoende opgeladen is.
Nadeel 2: ik heb ervaren dat het borsteltje aan de onderkant heel snel verstrikt raakt in bv draden en lange haren. Het is lastig om dat er uit te krijgen. Moest al 2x een schaar aan te pas komen.
Nadee l3: je kunt niet zoals bij de traditionele stofzuiger even de mond er af halen om in kleine hoekjes, achter de kast of in bv convectorput te zuigen. Ook te zwaar om op te tillen naar bv spinrag langs plafond of tussen de kussens van de bank. Op het tapijt gaat het zwaar.
Kortom, een fijn apparaat voor er bij voor dagelijks gebruik, maar het is aan te raden om daarnaast nog een gewone stofzuiger er bij te houden voor het intensievere werk.

marja de ligt 23-12-2014
Geschreven voor: Rowenta RH8871 blauw

handig in gebruik en niet
niet te zwaar dus ook makkelijk mee naar boven
te nemen.
je pakt hem even sneller nu!!

Gre63 14-12-2014
Geschreven voor: Rowenta RH8871 blauw

De Rowenta RH8871 stofzuiger komt is handige doos, waaraan een draaghandvat is bevestigd. Deze is door één

persoon makkelijk te dragen.
De stofzuiger is netjes ingepakt in de delen, batterij, motor en zuigmond. Het apparaat is met behulp van de

bijgevoegde handleiding eenvoudig in elkaar te zetten met als enig hulpmiddel een platte schroevedaaier of een

geldmuntje (voor de borgschroef). De stofzuiger moet eerst worden opgeladen en dat duurt 4 uur. de voortgang is

goed te volgen door de ledlampjes en als deze uit zijn is de steelstofzuiger gereed voor gebruik.

De stofzuiger kent 3 standen: laag, normaal en turbo.
De status van de accu is met lampjes aan de voorzijde goed te volgen. Het vermogen is voldoende voor normaal

stofzuigen op een laminaat/parket vloer. Met één acculading kun je ongeveer 100 m^2 vloer stofzuigen.
De driehoekige zuigmond met ledverlichting bevat een motor aangedreven meedraaiende borstel. De vorm en deze

borstel maken het stofzuigen tot een eenvoudig klusje. Met name de vorm van de zuigmond maakt het zuigen in

hoekjes en onder de bank heel makkelijk. De Rowenta is heel flexibel omdat er geen snoer aanzit. Je kunt aan een

stuk doorwerken, maar trappen zuigen is wat lastiger door het formaat.

Deze stofzuiger is niet geschikt voor het zuigen van langharige tapijt of vloerbedekking. Door de draaiende

borstel wikkelen er haren in en dan slaat de machine vast. De stofzuiger is niet echt geschikt om een grotere

hoeveelheid grover vuil op te zuigen, bv naalden van een kerstboom, na neerzetten. Tevens loopt het stof in de

buis na de zuigmond makkelijk vast. Daarom is het verstandig om na iedere zuigbeurt het stofreservoir leegmaken.

Het stofreservoir heeft geen stofzak maar is meer een cycloonzuiger. Dat maakt het beperkt zuigvermogen heel

effectief.

Conclusie:
Deze steelstofzuiger is geen volwaardige vervanger van een stofzuiger maar is veel meer dan een kruimeldief.Als

je een laminaat of parketvloer hebt is dit apparaat een aanwinst en een hele goede aanvulling op de stofzuiger.

ramakers567 11-12-2014
Geschreven voor: Rowenta RH8871 blauw

Sinds twee weken ben ik in het bezit van de Rowenta steelstofzuiger. Tijdens het uitpakken ben ik al een leuke verrassing tegengekomen, er zit namelijk een tweede filter in de doos. Ik ben gewend om met een Dyson te stofzuigen en ik was dan ook zeer benieuwd of een steelstofzuiger qua zuigkracht onder zou doen voor de Dyson. Na ontvangst heb ik hem direct gebruikt om de mat te zuigen en de hoeveelheid stof die er nog vanaf kwam was verbazend. De Rowenta heeft een doorzichtig opvangbakje, zodat je ook goed ziet wat je opzuigt. Aan zuigkracht dus geen gebrek. Het is wel even wennen, omdat de stofzuiger anders gehanteerd moet worden dan een "normale" stofzuiger. Het gewicht zit namelijk bovenin, het is dan ook even wennen dat je je arm ook echt moet laten zakken om hem goed te kunnen gebruiken. Hij is wel enorm wendbaar en als je eenmaal in de gaten hebt dat je je arm zo laag mogelijk kan houden, is hij ook erg flexibel en handig in het gebruik. Een paar grote pluspunten van deze stofzuiger: * Hij is draadloos, dus gemakkelijk te gebruiken. * Er zicht licht op de zuigmond, dus je kunt goed zien of je alles hebt opgezogen. * Hij is flexibel en beweegt soepel * Er zitten wieltjes onder, dus je hoeft hem nooit te tillen of mee te sjouwen * Het geluid valt reuze mee, zelfs op de hoogste stand maakt hij minder herrie dan mijn Dyson * Het is een degelijk model, er kan niet veel aan kapot gaan of kapot gestoten worden. * batterij is snel vol * hij neemt niet veel plaats in en blijft goed rechtop staan. * geen gehannes met stofzuigerslangen Mindere eigenschappen van de stofzuiger zijn: * Hij is vrij zwaar, dit heeft te maken met het hoge zwaartepunt. Maar dit is op te lossen door hem lager te houden. * De batterijduur en hanteerbaarheid zijn perfect in een appartement, maar ik twijfel of deze zuiger ook geschikt is voor een heel huis. Wellicht is het een goede aanvulling, er zijn ook geen hulpstukken aanwezig (voor bijvoorbeeld een stoel uit te zuigen of richeltjes) * We hebben een hoogpolige mat en je merkt wel dat de stofzuiger daar extra moeite voor moet doen. Hij gaat dan erg zwaar. Op het laminaat gaat hij echter als een trein. Al met al ben ik tevreden over deze stofzuiger. Hij neemt niet veel plaats in beslag, dat is handig omdat wij in een appartement wonen met weinig bergruimte. Hij is degelijk, snel opgeladen en handzaam (nadat je gewend bent aan het fenomeen steelstofzuiger).

Marie-Antoinette-01 09-12-2014
Geschreven voor: Rowenta RH8871 blauw

De Rowenta Air Force Extreme RH 8871 is een steelstofzuiger die uit 3 delen bestaat welke eenvoudig aan elkaar gekoppeld worden. Eenmaal opgeladen, blijkt al in de eerste stand dat dit een geavanceerd apparaat is met "Extreme Cyclonic Technology" en een krachtige motor: het vloerkleed is zeer vlug stofvrij.
Met de verlichte delta-zuigmond komt je gemakkelijk onder stoelen en tafel en zie je direct het resultaat.
Ook op de harde vloer doet hij niet onder voor een slee-stofzuiger.
Ik geef zelfs de voorkeur aan de Rowenta, omdat ik dan niet meermalen het snoer in een ander stopcontact moet stoppen.
De gebruiksduur van de batterij is ruim voldoende om het hele huis te stofzuigen.
Het legen van het stofreservoir gaat heel gemakkelijk.
Al met al een zeer tevreden gebruiker!

Pluspunten:
- Snoerloos
- Stofopvang zonder zak
- Verlichte zuigmond met "High Speed Power Brush"

Minpunt:
- Teveel lawaai op hoogste stand

sylviaromeling 09-12-2014
Geschreven voor: Rowenta RH8871 blauw

Het is een geweldige stofzuiger. Geen gevecht meer met het snoer en geen omrollende stofzuiger meer. Ik kan met deze stofzuiger gewoon recht op blijven staan tijdens het stofzuigen wat een grote voordeel is voor mijn rug. Hij is super licht.Wat erg handig is, is het licht dat in de voet zit als je hem aan zet. Zo kun je ook op donkere plekjes zien of er rommel licht en of je er goed gezogen hebt. Er zit een driehoek voet aan waardoor je gemakkelijk on de hoekjes kunt komen. Ook zitten er 3 standen op, voor licht, middel en zwaar bevuilde vloeren. De stofbak is gemakkelijk te verwijderen en te legen. Door 1 druk op de knop gaat het klepje open en kun je de stofbak gemakkelijk leeg gooien. Ook til je hem gemakkelijk de trap op als je de trap wil stofzuigen of de boven verdieping. Hij is gemakkelijk oplaadbaar door de bijgeleverde stekker die je kunt aansluiten op de stofzuiger. Als hij helemaal leeg zou zijn (wat mij nog niet gebeurt is) heeft hij een laadtijd van 6 uur om weer volledig vol te worden. Hij glijd gemakkelijk over de laminaatvloer en over het vloerkleed.En je kunt hem gemakkelijk op tillen om ook even de zittingen van de bank te stofzuigen, omdat hij lekker licht is. Bij het weg zetten van de stofzuiger kun je hem in de "parkeer stand"zetten, zodat hij gewoon recht op blijft staan zonder om te vallen. Hij neemt erg weinig ruimte in met het opbergen. En als er een beetje geknoeid is met een koekje o.i.d. pak je hem er zeer snel bij, en heb je in no time weer een schone, koekkruimelvrije vloer. Al met al een geweldige en handige stofzuiger. Ik ben er zeer tevreden over, en ben er erg blij mee. Ik stofzuig nu met veel meer plezier, en pak hem er nu veel sneller en vaker even bij. Helemaal geweldig!!!

Anoniem 09-12-2014
Geschreven voor: Rowenta RH8871 blauw

Prima snoerloze en zakloze steelstofzuiger. Zuigt krachtig op gladde vloeren en wat zwaarder maar nog steeds goed op tapijt. Delta vormige zuigmond met verlichting en roterende borstel werkt schoon, zeker ook in de hoeken. Wat minder manoeuvreerbaar op trappen vooral die met kwarten. Stofreservoir is makkelijk te legen en de batterijduur is meer dan voldoende voor drie verdiepingen achter elkaar intensief zuigen.

Een minpunt is de vorm van de lader die, wanneer in gebruik, het stopcontact ernaast blokkeert.
Een tweede minpunt is het bijgeleverde plastic gereedschap dat wordt gebruikt om de stofzuiger in elkaar te zetten maar ook daarna telkens wanneer de borstel in de zuigmond moet worden verwijderd om schoon te maken. Zou dit hulpstuk van metaal zijn dan is goed kracht zetten veel beter mogelijk.