De gemiddelde beoordeling is gebaseerd op 1 goedgekeurde review die zijn achtergelaten voor de Kärcher WD 2 geel op Kieskeurig.nl. Deze beoordeling wordt berekend door de som van de reviewscores te delen door het aantal reviews.

8,5

taomacuzuh 22-03-2016

zuigt erg krachtig

Geschreven voor: Kärcher WD 2 geel

Deze stofzuiger heb ik gekocht voor meerdere doeleinden. Namelijk om zowel verstopte water afvoer als gewoon het laminaat mee te kunnen stofzuigen.

Het is een heel goedkope stofzuiger en hij was ook nog in de aanbieding toen ik hem kocht. Sommige stozuigers staat wel een hoog vermogen op de verpakking maar de zuigkracht is dan soms maar een schijntje van het motorvermogen,dit is bij karcher gelukkig niet zo, hij zuigt heel erg krachtig. Het enige om er achter te komen hoe goed hij zuigt is gewoon door te proberen.

De Karcher MV2 zuigt als een tierelier. Het motorvermogen is 1200 watt en de zuigkracht 1000 watt.

Ik was eerst bang dat dit niet zoveel was maar deze 1000 watt zuigkracht is heel erg krachtig. De karcher stofzuigt prettig met de gewone dagelijkse/wekelijkse schoonmaak maar ook zuigt hij zonder moeite een verstopte waterafvoer leeg. Er zit een beveiliging op dat als het waterreservoir vol zit dat hij niet verder gaat met zuigen.

Alles staat duidelijk in de handleiding beschreven hoe je nat kan stofzuigen en hoe je droog kan stofzuigen.

Het enige nadeel is dat de stofzuigerzakken best wel duur zijn. Volgens mij 17 euro voor 5 zakken. Ik ben er echt heel tevreden over. Voor dit geld is het gewoon een top stofzuiger.

Mik 23-11-2018

Mijn ervaringen zijn anders; als ie zuigt zuigt goed, let wel ALS! het ding lazert om de klipklap om waarna je hem uit mekaar moet halen voordat ie het überhaupt weer wil doen. Als bouwstofzuiger is het ding volledig waardeloos, elk brokje blijft ergens halverwege de pijp zitten, als je dan de stofzuiger uitzet krijg het óf terug, of de slang zit verstopt. De designfout zit hem in dat waar het flexdeel begint er een vernauwing zit, reden dus dat er een hoop blijft hangen. Als je eenmaal de bovenkant hebt losgemaakt om het ding te kunnen herstarten sta je eindeloos te kloten om die er weer op te krijgen. Tijdens het zuigen in de garage even de slang / zuigemond op de workmate gelegd, viel eraf, zuigemond in stukken. Dus ook baggerkwaliteit plastic. 20 euro voor nieuwe slang. Stofzuiger was 6 tientjes.
Ik snap niet dat een gerenomeerd bedrijf als Kärcher zijn naam zo te grabbel gooit. NIET KOPEN DUS!!!