Siemens VS07G1666 zwart, blauw

De gemiddelde beoordeling is gebaseerd op 39 goedgekeurde reviews die zijn achtergelaten voor de Siemens VS07G1666 zwart, blauw op Kieskeurig.nl. Deze beoordeling wordt berekend door de som van de reviewscores te delen door het aantal reviews.

5,2

hopeloos 10-10-2017

siemens stofzuiger waardeloos

nooit geen siemens meer, t ding valt beetje bij beetje uit elkaar om het zo maar eens te beschrijven eerst een wieltje hoppa krassen op mijn zeil, dan breekt t stofzak houdertjes af, dan gaat de slang kapot zuigkracht neemt af en tot overmaat van ramp een stank en pats steekvlam. fijn als je maar een uitkering hebt, pfffff waardeloze stofzuiger, nooit meer

Pluspunten

• geen
  • geen

Minpunten

• alles
  • alles

Jack 16-01-2016

Op de dag dat we een nieuwe stofzuiger gaan kopen, schrijf ik deze review. Wat een ongelooflijk waardeloos product. En wat een ongelooflijke miskleun van de Con$umentenbond. Dit is met afstand één van de slechtste producten die wij ooit hebben gekocht. De slang en pijp begaven het al vrij snel. De slang is inderdaad te kort zoals al velen hier schreven. De klep is ook al afgebroken en daardoor liggen de accessoires nu constant door de kamer heen. Hij gaat bij het oud vuil en er komt een nieuwe. Uiteraard gaan we daarbij niet af op een test van de Con$umentenbond.

Snah61 02-02-2014

Inderdaad ik zie ook veel negatieve reacties.
Bij mij ging de slijtage iets langzamer maar precies zoals alle andere reviews, aansluiting slang en wieltjes onderdelenklep.
Omdat ik handig ben zelf eerst onderdelen gerepareerd maar nu is het echt voorbij met het apparaat. Heel erg bijzonder dat de stofzuiger nog steeds in de verkoop is. Met Siemens verwacht je toch een doordachte en kwalitatieve stofzuiger te hebben. Wel goed dat Siemens aangeeft dat je de stofzuiger kunt opsturen.

tegelen42 26-09-2013

Waardeloos apparaat dat na een paar jaar compleet vol gebreken zit. Stang houdt niet meer aan de slang (plastic rommel) Schuif om stang langer te maken werkt niet meer.Snoerautomaat werkt half. Ik mag van een apparaat wel jaren plezier verwachten toch, en dan bedoel ik 5-6 of wel 7 jaar. Niks dus, nog geen 4 jaar oud en versleten. 1 tip aan de fabrikant: krab eens achter je oren na al de slechte reviews. Voor mij nooit meer dit merk stofzuiger.

dramando 31-12-2012

Best getest..al een paar jaar geleden...daar kocht ik hem dan ook op.
Maar sorry wat een waardeloos ding!!
Na een een half jaar schoof de telescoop stang continue in elkaar tijdens het stofzuigen...paar maanden later liet de borstel zich niet meer inklappen. Tijdens het stofzuigen tig maal gehad dat het snoer de stofzuiger inrolde. ik heb een tegelvloer, maar de wieltje vlogen om de haverklap eronderuit. 1 maand geleden brak het voorste wieltje af. Zn zuigkracht?..ja die was heel goed, tot eerste kerstdag...toen deed de stofzuiger dus helemaal niets meer. Oorzaak?..geen idee...maar hij doet niks meer. Via internet de Philips FC9153 besteld. de reviews over deze stofzuiger zijn wel heel goed en zie ook behoorlijk wat verschillen. Ik hoop dat deze wat langer als 3 jaar mee gaat;-)

Rian69 10-11-2012

Als beste getest wel een enorme tegenvaller! Al vrij snel viel de slang uit de steel, dus als je stofzuigt moet je hem heel goed vasthouden. Vervolgens valt de klep waar de hulpstukken achter zitten steeds open, en tot overmaat van ramp is er nu een wieltje doorgesleten. Dit wieltje draaide op een dun plastic hol buisje. We zijn toch altijd voorzichtige gebruikers, zuigen één keer per week, kopen goede spullen, willen er wel geld aan uitgeven, maar deze stofzuiger is wel erg snel afgeschreven ondanks dat hij als beste getest is. Nog steeds wordt hij verkocht als beste getest. Wij hebben besloten NOOIT meer een Siemens stofzuiger te kopen.

Bicare60 09-07-2012

Heb helaas niet deze reviews gelezen, voordat we 'm aanschaften. Qua zuigen is hij prima tot nu toe (heb 'm 2 weken), maar wat een ellende met die korte slang. Ik ben vrij lang voor een vrouw (1.80m) en dat ding slaat steeds tegen mijn hielen. Even wat spinrag van het plafond zuigen resulteert in een stofzuiger hangend op kniehoogte. De stang tot maximale lengte uitschuiven, wat bij mijn lengte qua houding prettiger is, is geen optie door die korte slang. Kortom, ben je langer dan 1.60m niet doen!

Hubujur 29-06-2012

Echt zo'n stofzuiger waarvan je je afvraagt of de 'designer' ooit zelf wel eens stofzuigt: Wat 'n rotding:
De slang is veel te kort (iets meer dan 'n meter?), dat is mijn grootste ergernis.
Bovendien is ie zwaar (snap niet dat medegebruikers hem 'licht' vinden)
Alles is 'zwaar', zo ook de zuigmond.
De wieltjes zijn veel te klein zodat de lange draad ('t enige goeie!)
niet gepasseerd kan worden, de draad wordt telkens meegesleurd.
Kortom:
Spijt als haren op mijn hoofd (nog best wel veel) dat ik op het rapport van de Consumentenbond ben afgegaan en dit ding heb gekocht.
Ik verwacht dat ik hem een dezer dagen van grote ergernis
op de grond kapot beuk!
Ik ga Siemens zelf ook nog mijn 'gebruikservaringen' bezorgen.
Dit is gewoon een erg slechte stofzuiger qua gebruiksgemak!
H. Jurgers

wimvb63 01-07-2012

Hallo, heel vervelend dat je deze stofzuiger hebt aangeschaft. Ik heb deze stofzuiger destijds ook gekocht. Wat een slechte stofzuiger. Helaas haalt Siemens deze slechte stofzuiger niet uit de handel ondanks de vele klachten. Ik zou maar eens naar de reviews kijken van de Philips FC9153. Dit is een klasse stofzuiger en doet wat een stofzuiger moet doen met veel gebruiksgemak.

APostma3 01-04-2012

De eerste onderdelen waren al snel kapot. Zo was de koppeling tussen slang en stang al snel (na 1 jaar) versleten zodat de stang voortdurend losvalt. Ook de beschermkap rond die sluiting is kapot, houdt niet meer en bungelt nu los langs de stang.
Omdat de slang geen scharnierende koppeling heeft op de stofzuiger, trekt je de stofzuiger snel om als je eraan trekt.
Bij het minste of geringste tikje tegen de slag rolt het oprolmechanisme zich op en komt het snoer strak te staan. Erg irritant. Overigens heeft het oprolmechanisme inmiddels de pijp aan Maarten gegeven.
Inmiddels is ook het tweede zwenkwieltje versleten.
Het verdient aanbeveling dat de Consumentenbond op dergelijke gebruiksaspecten beter test. Ook al kwam de stofzuiger goed uit de test en hebben we ons daarbij laten leiden bij de aankoop, al snel bleek dat de stofzuiger niet aan de verwachtingen voldeed.

Officiele reactie Siemens 03-04-2012

Geachte gebruiker,

Wij adviseren u de Siemens stofzuiger met een kopie aankoop nota en een begeleidend schrijven op te sturen naar :

BSH huishoudapparaten Afdeling kleinhuishoud reparatie
Antwoordnummer 106
4000 VB Tiel

Sebastiaan Germans.
Product adviseur Siemens

Officiele reactie Siemens 03-04-2012

Geachte gebruiker,

BSH huishoudapparaten b.v. Afdeling kleinhuishoud reparatie
Antwoordnummer 106
4000 VB Tiel

Sebastiaan Germans
Product adviseur Siemens.

H. Bakema 30-03-2012

Het stofzuigen zelf gaat prima, maar qua duurzaamheid is hij echt veel slechter dan je van Siemens zou verwachten. De stang viel uit de slang. Een nieuw koppelstuk besteld, maar na een aantal maanden het zelfde euvel. Alle wieltjes zijn afgebroken, waardoor de stofzuigers nu krassen maakt op de vloer: dus eigenlijk niet meer te gebruiken. Geen goede keus dus!

klien78 12-03-2012

Je zou denken, Siemens, dat zit wel goed... Echter zet de pleisters maar klaar... De telescopische stang van de stofzuiger schuift bij de minste of geringste weerstand al in, waardoor er al menig vingervelletje tot bloedens toe tussen is gekomen. wanneer je even niet door hebt dat je iets te ver bij het stopcontact vandaan bent of het snoer ergens achter klemt, begint het zichzelf vanzelf weer in te rollen. Hoogst irritant.
Hij rijdt niet soepel, de borstel voor laminaat is zo hard, dat je hem net zo goed niet kunt gebruiken. Het enige voordeel is dat je de zuigkracht kunt regelen, maar na ca. anderhalf jaar zijn we dit ding echt spuugzat, echt een bron van frustratie. Hij doet het nog, maar toch gaan we een nieuw kopen om van deze ellende af te zijn.

tommy651 07-02-2012

zoals vele deze stofzuiger gekocht vanwege de test van de consumentenbond. tot nu toe geen spijt. hij is stil, klein, licht en makkelijk op te bergen. de vergrendeling van de slang aan de stang werkt handig.
de stofzak is groot. minder handig zijn de kleine wieltjes waardoor deze achter de slang blijven hangen. handig is dat de wieltjes allemaal zwenkbaar zijn waardoor de stofzuiger makkelijk om een obstakel heen gaat. de snoer is lekker lang maar rolt te makkelijk weer in. de slang had iets langer gemogen. maar daar staat tegenover dat de zuiger weinig weegt waardoor je hem makkelijk even optilt om er toch bij te kunnen

Wimvb63 21-01-2012

Zucht, stofzuiger moet nu voor de 3e keer in reparatie. De 1e keer begaf de aan/uit knop het. Kosten Eur 50,00. Terug uit de 1e raparatie doet hij helemaal niets meer en er is een wieltje zoekgeraakt.
Weer in reparatie voor 3 weken. Nu 2 dagen geleden werkt de aan/uit knop weer niet. We gaan hem wederom wegbrengen, maar voelen ons echt teleurgesteld. Er is maar een klein positief puntje aan de stofzuiger en dat is dat hij weinig geluid maakt. En ... nu maakt hj dus helemaal geen geluid meer. We gaan de Mediamarkt vragen om een passend voorstel....

maarten897 02-10-2011

Eerst waren wij heel positief over deze stofzuiger: Vrij stil, goede zuigkracht. Het duurde echter niet lang voor de wieltjes een eigen wil kregen en de stofzuiger alleen schuin achter je aan wilt. De knop waarmee je de zuigkracht regelt is gammel en zit snel los. Nu, na bijna 4 jaar, doet het hele ding het niet meer. Wat een ongelooflijke miskoop.

johanfct 13-08-2011

waardeloze stofzuiger..... afgegaan op oordeel consumentenbond, dat doe ik dus nooit meer.
Lawaaiig, zuigt slecht, slecht wendbaar (valt om), de stangen vallen steeds uit elkaar: klemconstructie waardeloos. Oprolmechanisme van het snoer hapert om de haverklap, kortom grote afknapper.

omealfred 10-07-2011

een verschikking. Op advies van de consumentenbond er van uitgegaan dat dit een goede stofzuiger is. Hij zuigt stof en is stil. dat zijn de pluspunten. vanaf dag 1 schoof de stang steeds in onder het stofzuigen. Heel vervelend. Nieuwe stang besteld en die heeft t iets meer dan een jaar uitgehouden. Toen kreeg deze ook dezelfde problemen. Nu anderhalfond jaar oud, houdt ie er helemaal mee op. Ik kan niet meer afgaan op testen van de consumentenbond

MMeuleman 09-06-2011

Dit valt me zwaar tegen van een product van Siemens.
De slang is veel te kort waardoor je veel te vaak de stofzuiger naar je toe moet halen. Dit gaat dan vervolgens weer heel lastig doordat de wieltjes heel klein zijn waardoor ze achter het snoer blijven hangen. Gevolg: de stofzuiger botst overal tegenaan.
Het snoer rolt heel makkelijk 'per ongeluk' in waardoor je met een strakstaand snoer zit. Bij gebruik van de hulpstukken is het lawaai overweldigend.

puntmuts 27-12-2010

Positief:
Stille stofzuiger
Zuigt prima bij laminaat en Novilon
Lang snoer
Parketborstel
Negatief:
Te licht en daardoor valt het apparaat om
Snoerapparaat moet je blokkeren met bijvoorbeeld een knijper om spontaan oprollen te voorkomen, als je wilt oprollen is de veer nogal slap en is iedere weerstand teveel
Kwaliteit lijkt zeer matig, al veel beschadigingen en voelt fragiel aan, stang schuift in bij enige druk.

Consumentenbond heeft met de goede beoordeling van dit apparaat de plank behoorlijk misgeslagen.

nietgoed 21-12-2010

Wat een ellende
Ook wij op advies van consumentenbond gekocht.
Iets meer dan jaar oud
Snoer rolt niet meer op.
Zitten alleen 2 schroefjes aan handvat dus hoe je bij rolautomaat komt ???
Wieltjes niet erg goed

Anne199999 16-09-2010

Wij hebben deze stofzuiger gekocht omdat hij als goed getest was in de Consumentengids.Helaas hebben wij ntot nu toe alleen maar mankementen met deze stofzuiger.Hij is 2x opgestuurd omdat de wielen afbreken.Tijdens het stofzuigen valt telkens de stang van het slanggedeelte af.Kortom spijt als haren op mijn hoofd van deze aankoop.

simon307 20-06-2010

Ik heb hem inmiddels al enkele weken in gebruik. Wat een genot, deze stofzuiger na onze vorige die inmiddels een flink aantal jaren oud is.
Hij is erg compleet, erg stil en zuigt ook erg goed!
Voldoende klein voor op de trap en valt ook niet erg snel om (dat heb ik wel anders meegemaakt).
De verstelbare stang is ook mooi, maar heb ik toch meteen op de langste stand gezet. Deze stang schoof een keer spontaan in toen ik de stofzuiger veel te hard liet zuigen op het kleed en de mond zich vastzoog. Verder blijft hij goed.
Na het lezen van de andere reviews zal ik wel een beetje op de wielen letten. Gelukkig hebben wij bijna gen drempels in ons huis waar deze op kapot kunne gaan.
Voor mij zeker een aan te raden koop!

simon307 27-09-2013

Inmiddels hebben wij de stofzuiger al een aantal jaren in gebruik en nog stees naar tevredenheid. Geen defekten of problemen. (daar ben ik erg blij mee gezien de andere ervaringen...)

Isabella1 12-06-2010

Helemaal mee eens! Ik was op de keuze van de consumentenbond uitgegaan! Maar wat een drama aankoop! Op het tapijt werkelijk een drama, schuift iedere keer op. Ook het snoer rolt bij de minst mogelijke trek in zijn geheel op in het apparaat.
De stang is inderdaad kort.
Kortom, consumentenbond doe iets aan je keuze om tot een beoordeling te komen, schaam je! En Siemens doe iets aan dit apparaat!

JeroenE21 28-05-2010

Inderdaad een draak van een apparaat. Gekocht na de goede beoordeling door de consumentenbond maar wederom spreiden deze hun inmiddels helaas bekende onkunde weer eens ten toon.

Verstelbare stang heeft veel speling en is zelfs voor mijn vrij kleine vriendin te kort. Vloerbedekking haat het apparaat evenals zuigen. Bij mij gaat 'ie bij het vuilnis.

Consumentenbond ga je wederom eens schamen!

jsmith 09-01-2010

Alle kopers van dit slechte product zijn gefopt door en, Siemens (maakt trouwens helemaal geen huishoudelijke apparaten) en de Consumentenbond (testresultaat zeker van Siemens gekregen)
Gisteren weer eens met dit apparaat gestofzuigd, alleen maar ergernis, je wordt er misschien wel stress bestendig van.

Inge19697 07-01-2010

Als beste getest in 2008? Ik vraag me af wie dit getetst heeft. Al na korte tijd begaf de de stang het al. Deze glijdt vanzelf in elkaar. De wieltjes zijn ook al eens vervangen. Kosten van Siemens voor 4 nieuwe wieltjes waren maar liefst € 25. Het snoer rolt tijdens het zuigen steeds naar binnen. De verbinding tussen de stang en stozuigertuit laat ook steeds los.
Dit was onze laatste stofzuiger van Siemens. Wij gaan naar Dyson of Miele.