Dyson DC62 Animalpro zilver, paars

De gemiddelde beoordeling is gebaseerd op 30 goedgekeurde reviews die zijn achtergelaten voor de Dyson DC62 Animalpro zilver, paars op Kieskeurig.nl. Deze beoordeling wordt berekend door de som van de reviewscores te delen door het aantal reviews.

7,5

Bettie 16-03-2019

Korte levensduur

Als het apparaat werkt, werkt het prima. Voldoet het aan al onze verwachtingen. Maar na een jaar werkte de borstel niet meer. Na moeilijk doen door BCC en na weken wachten kregen we een nieuwe borstel van Dyson. Weer een half jaar later deed het apparaat niets meer. Na een aantal weken kregen we een nieuwe accu van Dyson. Vlak na het verstrijken van de garantietermijn, deed het apparaat weer helemaal niets meer. “Helaas” zeiden ze bij BCC. Ze vertelde dat zij namens Dyson optraden en dat het geen zin had het apparaat op te sturen. Het opsturen zou trouwens € 35,- kosten. We hebben weinig plezier gehad aan zo’n duur apparaat. En ik heb spijt dat ik in eerste instantie het apparaat bij vrienden en familie heb aangeraden.

Pluspunten

• Goede zuigkracht

Minpunten

• Snel kapot

Dyson Benelux 17-03-2019

Beste Bettie,

Bedankt voor de review. Spijtig om te lezen dat u het zo heeft ervaren. Een snoerloze machine heeft twee jaar garantie. Mocht er iets binnen deze tijd defect zijn vervangen we het gratis voor u. Ook de reparatie service valt hier onder.

Ik verzoek u om in contact te komen met onze helpdesk. Wij zijn altijd op zoek naar de beste oplossing voor onze klanten. Wij zijn bereikbaar van maandag tot vrijdag van 08.00 uur tot 20.00 uur, zaterdag van 09.00 tot 14.00 uur.

E-mail: help@dyson.nl
Gratis Telefoon: 0800 0206203

Vriendelijke groeten,
Malwina

Ron 15-09-2018

Gewoon super service

Compact, modern en trendy. Waarvoor koop je een Dyson?? De beloftes vanuit de reclame want eigenlijk is het product op het eerste oog toch aan de prijzige kant. Het apparaat werkt super, is handzaam en doet wat ze beloven ennnn .... ging na 5 maanden ten onder aan een kapotte accu. Het probleem is op een zeer klantvriendelijke manier door Dyson opgelost. Snel, correct en deskundig door de dame van de klantenservice te woord gestaan. SERVICE met hoofdletters waar andere bedrijven het woord sevice alleen nog uit een woordenboek kennen. Dyson... top geregeld

Pluspunten

• Compact
  • Blijvende zuigkracht
  • Klantenservice

Lia 01-05-2018

Slechtste aankoop ooit, erg teleurgesteld over service

In oktober gekocht ivm spierproblemen om minder belastend te kunnen stofzuigen. Omdat wij een hond hebben speciaal de Animalpro gekocht. Nog nooit zo geleurgesteld geweest. In de 7 minuten die je op turbo-stand kunt zuigen loopt het apparaat zeker 5x vast. Onder in de voet zit een ijzeren staafje waar hondenhaar achter blijft hangen waarna de rolvoet blokkeert. Erg vreemd voor een stofzuiger die is gemaakt voor 'animals'. Het is ook niet zo dat alles onder ligt, al gebruik ik hem 2x per dag, het werkt gewoon niet met hondenhaar. Op advies van een vriendin, die een 'normale' stofzuiger heeft Dyson aangeschaft met de intentie een tweede te kopen voor boven bij goed functioneren. Voor mij werkt het dus niet. Na emailcontact met Dyson inclusief foto's van de ophopingen/staafje in de voet werd ik beantwoord dat ze niets voor me konden betekenen. Daar was de kous mee af. Als er iemand een koude douche verdient is het wat mij betreft Dyson.......

Pluspunten

• zuigkracht

Minpunten

• Service
  • geen hondenharen terwijl hij daarvoor bedoelt is
  • voet blokkeert

Rob 27-09-2017

Storing na 10 min gebruik, aansluiten slechte klantenservice

Op 25-09-2017 hebben wij een Dyson animal pro62 gekocht bij de Mediamarkt (MM) in Arnhem voor maar liefst €325,- Nog geen 24 uur later vertoonde het apparaat al een storing. Dagplanning omgegooid en direct terug gegaan naar de MM. Het was niet mogelijk om het apparaat te ruilen of ons geld terug te krijgen. Zij konden wel het apparaat opsturen voor reparatie maar dan zouden we het apparaat een aantal weken kwijt zijn. Dus ook geen vervangend apparaat. Wij mochten zelf contact opnemen met de customer care van Dyson. Dat is dus service bij de MM. Direct gebeld met de customer care van Dyson. Het zou liggen aan het filter. Deze zou schoongemaakt moeten worden en vervolgens 24 uur moet drogen. Dat na een eenmalig gebruik van nog geen 10 minuten. Met een kleine test kon de werking getest worden. Deze test bleek op dat moment te werken en zijn wij er gemakshalve vanuit gegaan dat het hiermee was opgelost. Thuis aangekomen het filter gewassen en nog een keer de test uitgevoerd. Weer kregen we dezelfde storing. Dit keer zwaar geërgerd telefonisch contact opgenomen met MM. Voor de zoveelste keer het verhaal gedaan (Inmiddels zijn we al een middag bezig met dit kastje-muur-verhaal). De dame aan de telefoon was net zo verontwaardigd als ons en zei dat zijzelf contact zou opnemen met Dyson en ons terug zou bellen. Uiteindelijk belde MM terug met de mededeling dat de storing verholpen kon worden door met je vinger een terugvalklepje, dat in de filterbak zit, terug te duwen. Werkelijk ongelofelijk dat dit de oplossing is waarmee je afgewimpeld wordt. Je koopt een product van €325 Euro, je hebt hem nog geen 24 uur in bezit en hij geeft al een storing, je bent een dagdeel kwijt aan vervelende correspondentie tussen twee winkels, je bent brandstof- en parkeerkosten kwijt en vervolgens krijg je te horen dat je met je vinger een klepje terug mag duwen wanneer deze storing zich voordoet!?! Onbegrijpelijk… Ik wil een stofzuiger die gewoon naar behoren werkt en van een Dyson mag je dat toch wel verwachten? Uiteindelijk heb ik nog een keer met Dyson gebeld om deze nare behandeling aan te kaarten en kenbaar te maken dat we ontevreden zijn met de service van Dyson én MM. Ook het gesprek met Antonio, de telefonist van Dyson was zeer onbeschoft en empathieloos. Terwijl ik mijn verhaal deed werd ik prompt in de wacht gezet met een muziekje. Dat was de druppel. Na 5 min. kreeg ik de vrolijke Antonio weer aan de lijn en heb ik mij uiteindelijk maar laten afwimpelen met het advies het nog even aan te zien of de storing zich nog voordoet nadat het filter weer droog is. Waarom al deze ellende terwijl men gewoon een ander apparaat had kunnen geven? Niks van dat. Blijkbaar gaat het eigen belang van beide winkels voor en zijn klanten met een vraag of klacht alleen maar lastig en dienen zij zo subtiel mogelijk afgewimpeld te worden met de meest walgelijke gesprekstechnieken. Dit is dus de service die je krijgt bij Mediamarkt en Dyson.

Pluspunten

• Zuigkracht (Wanneer het werkt)
  • Gebruiksgemak

Minpunten

• Klantenservice
  • Snelle storing

Rob 30-09-2017

Hallo Dyson,

Ik ben gister inderdaad teruggebeld door Mediamarkt, maar van een oplossing is echter geen sprake. Zij belde mij met de mededeling op de hoogte te zijn van mijn review en jullie comment. Verder lieten zij weten dat als ik nog steeds problemen ondervind met het product, dat ik dan direct contact met Dyson op mag nemen aangezien Dyson het geen punt vindt om direct zaken te doen met de klant.
Met andere woorden houdt Medamarkt hun handen hiermee van af, is er dus geen oplossing en ben ik wederom terug bij af. Wat ik al eerder schreef, van het kastje-muur-verhaal.

Maar prima, al deze antwoorden op de reviews van mensen die slechte ervaring hebben met een van jullie producten moet waarschijnlijk doen lijken alsof jullie echt willen helpen, het is gewoon een kwestie van pappen en nathouden.

Officiele reactie van Dyson 28-09-2017

Beste Rob,

Dankuwel voor uw review, wat een vervelende ervaring. Ik denk echter wel dat iedereen heeft geprobeert u zo goed mogelijk te helpen. De Media Markt heeft u teruggebeld met een oplossing en mijn collega is advies gaan vragen bij een ervaren collega.

Uit uw verhaal maak ik op dat uw toestel pulseerde, dat kan soms gebeuren als er een beetje stof tussen de scharnieren van het klepje tussen de stofbak en de steel is gekomen. De machine kan zijn kracht dan niet kwijt en slaat af. Dat is eenvoudig op te lossen door het klepje even los te duwen. Het gebeurt gelukkig niet vaak dat dit meerdere keren terug komt. Echter, mocht dat toch het geval zijn aarzel dan niet om contact op te nemen, dan zorgen we voor een andere oplossing. U kunt dan verwijzen naar het volgende servicenummer: 2839728. Dan zien mijn collega's meteen wat het probleem was.

Vriendelijke groeten
Dyson Benelux

Cindy 08-08-2017

Geweldig

Gek werd ik van hondenharen op de bank. Eigenlijk alleen hiervoor aangeschaft. Maar nu gebruik ik m voor alles. De gewone stofzuiger kan weg!

Pluspunten

• Makkelijk
  • Goede zuigkracht

Minpunten

• Kort gebruiken
  • Lang laden

Rita 14-05-2017

Te snel onderdelen vervangen

De stofzuiger is een geweldig apparaat om na het eten even alle kruimels op te zuigen. Ook de hele beneden verdieping zuig ik elke week zeker 3 keer. Nu ruim een jaar in gebruik. Wat minder is, is de duurzaamheid. De stang al kapot, bovenlaag plastic gescheurd. Service was goed om dit op te lossen. Nu ga ik weer contact opnemen. Zuigstuk is op meerdere plekken versleten, er is een wieltje onderaan af gegaan. Het apparaat geeft krassen op de vloer. Ik ben benieuwd naar de service van dit onderdeel. Qua type materiaal en de duurzaamheid had ik meer verwacht voor dit geld.

Pluspunten

• Pakt hem snel even
  • Makkelijk in gebruik
  • Licht

Minpunten

• Stang kapot
  • Zuigborstel snel versleten.
  • Auto uitzuigen werkt slecht

Paulus 15-11-2016

Veel defecten

2 1/2 jaar de animal pro:
3x de motor defect - haperende borstel.
1x de steel gescheurd .
1x de stofbad vervangen - contactpunt verbroken.
En dan nu, 3 maanden nadat onze houten vloer is gerenoveerd , een loopwieltje van de borstel versleten waardoor de borstel over de vloer heeft gesleept.
Duurde even voor we de oorzaak vonden.
Veel krassen op de nieuwe vloer.
Bedankt DYSON!

Pluspunten

• Draadloos

Minpunten

• Borstel snel defect
  • Steel snel defect
  • Stofbak snel defect
  • Teveel geld voor een slecht apparaat

Officiele reactie van Dyson 16-11-2016

Beste Paulus,

Wat jammer te horen dat u problemen ondervindt met uw toestel. Om het probleem met uw borstel zo snel mogelijk op te lossen zou ik u willen vragen een e-mail met je gegevens en foto's van de schade en de vloerzuigmond naar help@dyson.nl te sturen.

Dyson Benelux

Pablo 25-07-2016

Laat de PRO maar weg

Door de schitterende vormgeving en de enthousiaste verkoper bij Mediamarkt hebben we deze stofzuiger gekocht voor een huishuiden met 3 katten. Na 1.5 jaar waren de borstels al versleten en kreeg ik een nieuwe toegestuurd. So far so good... Totdat er niets meer draaide en ik me vervolgens een fluffie borstel heb laten aansmeren zonder korting. Want dit zou veel beter gaan op de vlakke grond. Na 2 jaar ging ik buiten de garantie en wilde we wat anders. Niets draaide meer en als kruimeldief (kort) weg zuigkracht. Ik heb Dyson gevraagd om een nieuwe (met snoer !) te willen kopen tegen korting want de keuze van dit type was de foute keuze. Ik kreeg maarliefst 15% korting op de nieuwe aanschaf. Waardeloos dus. Schade 450+75 = 525 euro en ik sta met lege handen. Zeer slecht te spreken over deze Dyson en de aftersales. Niet doen dus.

Dees 08-06-2016

zeer slechte accu

Ik ben teleurgesteld,
Ik kocht mijn snoerloze dyson, na 3 weken was de accu stuk. Ik bracht hem terug naar de winkel, Dyson stuurt een nieuwe accu op maar omdat ze problemen hebben met de levering daarvan, of zo iets....kon dat tussen de 2 of 3 weken duren....ik wacht nu al 17 dagen op mijn nieuwe accu. Zeer teleurstellend voor zo'n duur apparaat!!

quithar 09-06-2016

Rare vraag, maar gaat de stofzuiger elke x kort aan, uit, aan ...enz? Want dan kan de oorzaak wat anders zijn, en eenvoudiger op te lossen. 17 dagen, dus kan nog binnen de 3 weken komen.
Zelf is mijn service bij dyson zeer goed ervaren. Na jaren gebruik was kruimeldief accu op, ik kon nieuwe handheld (handgedeelte met accu erbij) bestellen voor bedrag waar ik geen nieuwe dyson voor koop, of ik kon een artikel met flinke korting kopen. Ik ging voor het laatste en kocht een steelstofzuiger. Inmiddels 2 in bezit, en nog steeds superblij

Officiele reactie van Dyson 13-06-2016

Beste Dees. Onze excuses voor de lange levertijd van de nieuwe accu. On magazijn is hier druk mee bezig en doet er alles aan om zo snel mogelijk weer voorraad binnen te krijgen. Met vriendelijke groet, Dyson

reflector 08-12-2015

Het is een mooi apparaat.
Zuigkracht is prima, ook voor hondenharen.
Accu doet het lang genoeg om een normale woonverdieping te zuigen.
Door het ophangsysteem gemakkelijk te pakken en weer op te bergen.
Over de duurzaamheid ben ik minder tevreden. Na bijna 2 jaar is de borstel versleten. De Borstel draait niet meer en sinds een paar dagen doet het apparaat niets meer. De accu laadt niet meer op.
Dit vind ik voor een duur apparaat toch wat te snel.
Ik heb een mail naar Dyson gestuurd maar nog geen reaktie gehad. Ik ben dus nu benieuwd of Dyson dit goed gaat oplossen.
Ik zal hier laten weten wat de reaktie van Dyson is.

Officiele reactie van Dyson 10-12-2015

Geachte heer/mevrouw,
Vervelend te horen dat u problemen heeft. Wij helpen u graag. Zou u nogmaals een bericht kunnen sturen naar help@dyson.nl of kunnen bellen met 0800 020 6203, zodat we u kunnen helpen? Bij voorbaat dank. Met vriendelijke groet, Dyson Benelux

quithar 23-08-2015

Ik schreef reeds in mei '15 een review, nu een paar maand later ben ik nog enthousiaser over mijn dc62, qua score geef ik meer omdat ik t apparaat nu goed heb kunnen gebruiken.
zo gemakkelijk in gebruik en handig formaat,je pakt het veel sneller dan 'gewone' stofzuiger, ideaal omdat t snoerloos is.
Ik heb lichamelijke klachten, vooral rug, met deze steelzuiger hoef ik niet meer bukken om snoer te pakken, en hulpstukken zijn eenvoudig te verwisselen
Verschillende hulpstukken zijn handig, en goed op te bergen in ophangsysteem.
Turboboost werkt echt super, gebruik ik hoofdzakelijk op vloerkleed, trap en deurmatten, in combi met roterende borstel verdwijnt vuil en hondeharen als sneeuw in de zon.
Door mijn enthousiasme kochten mijn ouders ook een dyson steelzuiger, ze willen nooit meer wat anders.
De prijs blijf ik wat hoog vinden, maar zou t zo weer kopen

mobulu1966 06-05-2015

Deze kruimelzuiger is heel gemakkelijk in gebruik door zijn hulpstukken die bijgeleverd worden.
hij is net zo krachtig als onze Dysons stofzuiger. Je kan er ook goed mee zuigen in je auto .
hij is heel erg licht in gebruik en makkelijk op te hangen.

quithar 01-05-2015

werkt Super. Makkelijk hanteerbaar en te manoeuvreren, snoerloos en daardoor geen gedoe met snoer of achter je aanslepen van apparaat , glijd met gemotoriseerde vloerzuigmond soepel over de vloer/tapijt. ik schrok wat er nog voor vuiligheid uit mijn vloerkleed gezogen werd. Goede zuigkracht in normale stand 17/20 min.of ca.8 min. op extra boost stand. Ook makkelijk als kruimeldief te gebruiken en bijv. de trap of je matras met de mini gemotoriseerde vloerzuigmond te zuigen.
Hondeharen makkelijk te verwijderen.
Onze dyson 'gewone'stofzuiger zal nu wel meer rust krijgen, want deze snoerloze steelzuiger pak je zoveel makkelijker. Prijzig in aanschaf, maar zou zelf niets anders meer kopen, en service van dyson (oa.garantie) is ook super

BDGJ 28-04-2015

Erg makkelijk in gebruik. Licht in gewicht. Doordat de Dyson snoerloos is kom je makkelijk overal bij. Zeer goede zuigkracht en niet zwaar om over vloerbedekking te gaan.

Woolwich 21-04-2015

Sinds 2 weken gebruik ik de Dyson DC62animalpro. Ik moest even wennen dat de accu na 20 minuten leeg is, maar heb wel de voordeel dat het snoerloos is. Het heeft een super zuigkracht en zeer makkelijk in gebruik. Ik vind ik het een geweldig aanschaf!

hbhb 20-04-2015

Goede aankoop!! Gekocht met het idee om even snel te kunnen stofzuigen rondom de eettafel met 2 kinderen in huis. Praktisch qua opslag en snel in gebruik. Inmiddels stofzuig ik het hele huis al met de DC62. Kan het makkelijk aan, redt het precies in de batterij-minuten en het wordt nog schoner ook. Blij mee!

Rianne000 20-02-2015

Wat een geweldige aanschaf is dit geweest. Eerst een hele tijd zitten twijfelen (en heel internet afgezocht naar ervaringen) in verband met het hoge aankoopbedrag, maar zo blij dat we het toch gedaan hebben! We hebben een kat. De dyson zuigt de haren probleemloos op. De speciale borstel heeft ook totaal geen moeite met de haren op de bank. Zo'n kleine moeite om even de dyson te pakken en de kamer haarvrij te krijgen. Onze gewone stofzuiger staat dan ook te verstoffen in de kelder, die pak je gewoon niet meer als je een dyson hebt. Mocht hij ooit kapot gaan, dan komt er binnen zeer korte tijd nieuwe! Ik kan niet meer zonder!

Jeaneantoinette 26-11-2014

Wil mijn Dyson niet meer missen. Geen gesleep meer met mijn oude zware stofzuiger.
Batterij Is toch eerder leeg dan die 20 minuten, maar voor de rest een fijne aanwinst.

robsl785 30-01-2015

Wat is ongeveer de gebruiksduur van je Dyson DC62? Mijn Dyson stopt al na 10 minuten met gebruik van de grote borstel. Moet toch niet kunnen?

Officiele reactie van Dyson 02-02-2015

In de gewone stand gaat de batterij 20 minuten mee. In de MAX modus gaat de batterij 6 minuten mee. Met vriendelijke groet,
Dyson

Schoutena 26-11-2014

Ik heb deze stofzuiger sinds een paar weken in bezit en wat ik met name heel fijn vindt is het gemak van het gebruik. Doordat de Dyson snoerloos is kom je makkelijk overal bij zonder dat je iedere keer van stopcontact hoeft te veranderen. Daarnaast ben ik erg blij met de zuigkracht. Bij mijn vorige stofzuiger kostte vooral het schoonmaken van het tapijt (door haren van hond) erg veel tijd en werd het uiteindelijk nog niet echt schoon. Bij deze stofzuiger viel het mij op dat het stofzuigen van tapijt net zo makkelijk gaat als gladde oppervlakken. Zeker voor wat kleinere huizen of om even snel tussendoor te stofzuigen is deze Dyson heel geschikt en ben ik er heel tevreden mee.

diesel12345 09-11-2014

binnen 2 dagen de animal pro KAPOT.
Hoe kan ik tevreden zijn.
Naar mijn mening slechte kwaliteit en niet kopen

hermannd 29-01-2015

Waarom denkt U is er garantie op apparaten?

Officiele reactie van Dyson 26-11-2014

Beste Diesel12345
Wat vervelend te horen. Er zit 2 jaar garantie op de snoerloze machines. We raden je dan ook aan om contact op te nemen met onze helpdesk via 0205219890 of helpdesk.benelux@dyson.com zodat we het probleem met je machine op kunnen lossen.
Dyson

fmj43 06-03-2014

Na 1 maand nog heel blij met de Dyson DC62animalpro, vanwege:
+ Super gemakkelijk in gebruik.
+ Super zuigkracht.
0 Prijzig,maar je krijgt er ook een uitstekend product voor.
[online in DE gekocht voor 383 EUR, incl. transport]
+ De grote stofzuiger alleen nog voor de grote schoonmaak
klussen.
0 Duurzaamheid ingeschat op basis van degelijkheid-indruk.
+ Mijn man blij met de gebruiksduur van max.26 min.
Hij zegt: "jij bent zo enthousiast dat ik dat ding anders
de hele dag hoor"]

fmj43 24-06-2014

In de afgelopen 5 maanden erg vaak gebruikt en nog steeds zeer enthousiast. Daarom geen wijzigen op het review. Aankoop kan ik zeer aanbevelen.

CNBL 24-12-2013

Makkelijk in gebruik, lichtgewicht, grote zuigkracht voor een 'kruimeldief', wendbaar, na bijna twee maanden nog steeds zeer tevreden.

JanMaas1965 09-12-2013

Mooi apparaat, top design en zeer goede keuze van materialen. Lichtgewicht maar sterk. Enorme zuigkracht, dat verwacht je niet voor zo een klein apparaat ! Een beetje een twijfelaar : te groot voor een kruimeldief en te klein om de stofzuiger te vervangen. Wel heel erg goed voor de auto, en voor luxaflex e.d. Topding !

bimota 05-12-2013

Deze nieuwe Dyson DC 62 kun je wat mij betreft niet een kruimelzuiger noemen, maar is een volwaardige snoerloze stofzuiger! Ik gebruik hem nu ongeveer 2 maanden. Hij blijft goed zuigen, ook al is het bakje vol, hij borstelt als het ware je tapijt, waardoor pluisjes en haren moeiteloos opgezogen worden etc. Heel erg handig dat hij snoerloos is, zodat je makkelijk op de trap enzo kunt zuigen. Ik gebruik hem ook voor de hele bovenverdieping, zodat ik niet meer met een zware stofzuiger naar boven hoef. Echt van een totaal andere klasse dan mijn vorige kruimelzuigers, niet te vergelijken eigenlijk! Ik ben er erg blij mee, top!

Bianca888 03-12-2013

Hij is makkelijk in gebruik, wendbaar niet zwaar. En goede zuigkracht. Makkelijk schoon te houden. Verschillende opzet stukken. Wat jammer is dat je hem maar 20 minuten kan gebruiken. Dus hij is handig voor kleinere oppervlakte.