Dyson Omni-glide

Bekijk 2 andere uitvoeringen

De gemiddelde beoordeling is gebaseerd op 37 goedgekeurde reviews die zijn achtergelaten voor de Dyson Omni-glide op Kieskeurig.nl. Deze beoordeling wordt berekend door de som van de reviewscores te delen door het aantal reviews.

9,4

Marian 27-08-2022

Fantastische stofzuiger met ongekende krachten

Geschreven voor: Dyson Omni-Glide

Op dyson.nl kreeg ik 50eur korting op de dyson omni glide stofzuiger. Om die reden heb ik het daar besteld. De volgende dag al in huis!
Ik vond het type stofzuiger kiezen heel moeilijk, raakte verzand in het aantal toeren of grootte van de stofbak. Uiteindelijk gewoon maar op de bestelknop gedrukt, op hoop van zegen. Maar wauw ik had geen betere keus kunnen maken. De omni glide is voor harde vloeren, en dat merk je. De kop kan alle kanten op en kattengrind schiet er al in van een afstand. Niet meer op en neer blijven bewegen, maar gewoon in één beweging weg.
We konden ook geen oplossing vinden voor de haren van onze ragdoll. De bank, kleding, alles zit onder de haren. En nou blijkt er bij deze stofzuiger ook een textiel kop te zitten, en het is bijna niet te geloven, maar in een handomdraai is alles haarloos. We hebben een stoel met witte bekleding en die is altijd vrij snel grauw door hond en kat. Voor de grap zette ik de textielkop erop en floep weer wit. Dus dan is het waar wat er wordt geschreven over de Dyson techniek etcetera. Ik heb zoiets nog nooit gezien. Maar voor ons betekent het een groot leed dat voorbij is. Geen witte haren meer overal. En een schone vloer.
Het klinkt alsof ik bij Dyson werk, maar dat is dus echt niet zo. Ik was gewoon een radeloze katten eigenaar, en nu niet meer!

Pluspunten

• Alles zuigt hij op
  • Ontzettend wendbaar
  • Haren op textiel meteen weg

Nikki94 10-09-2021

Prettig, veelzijdig product!

Geschreven voor: Dyson Omni-glide

Waarom hebben we niet eerder een Dyson stofzuiger genomen? Wat een verademing! Het snoerloze karakter zorgt ervoor dat de stofzuiger sneller wordt gepakt en veel gebruiksvriendelijker is. De accutijd is niet lang, maar voor een klein huishouden zoals dat van ons prima. Het geluid van de Dyson is niet hard, wat bij ons erg gewaardeerd wordt. Evenals de ongelovelijke wendbaarheid van de stofzuiger. Nooit meer stoelen wegschuiven!
Als ik verbeterpunten zou moeten noemen zou het zijn dat er geen ophangsysteem is zoals bij de hogere dyson modellen. Nu mis ik het opbergen van de verschillende handige zuigmondjes/opzetstukken. Daarnaast vindt ik het jammer dat bij het losklikken van de stang, het stofreservoir soms al openklikt.

Pluspunten

• Licht
  • Wendbaar
  • Gebruiksgemak

Minpunten

• Geen opberging voor opzetstukken
  • Reservoir klikt soms open bij losklikken stang

Michelleve 10-09-2021

Fijne stofzuiger om even snel te pakken

Geschreven voor: Dyson Omni-glide

Sinds een paar weken gebruik ik de Dyson Omni-glide en wat een verademing is het! Met twee katten en een dreumes in huis liggen er altijd wel haren of kruimels door de kamer en met de Dyson Omni-Glide is dat zo opgelost. Hij is makkelijk en licht in gebruik en ik pak ‘m veel sneller dan onze oude stofzuiger.

De accu laadt snel op en doordat de Omni-glide geen snoer heeft kun je makkelijk van de ene naar de andere kamer. Het stofreservoir is wat aan de kleine kant maar is makkelijk leeg te maken. De bijgeleverde opzetstukken zorgen ervoor dat je ‘m ook kunt gebruiken als kruimeldief.

Wel heb ik het idee dat 'ie niet heel fijn is voor zachter oppervlakken zoals een mat of kleed. Zand wordt goed opgezogen maar haren niet. Misschien lijkt het zo doordat de borstels niet meedraaien.

Sinds ik deze stofzuiger gebruik heb ik mijn oude niet meer aangeraakt. Zeker een aanrader als stofzuiger voor erbij.

Pluspunten

• licht
  • makkelijk in gebruik
  • Accu laadt snel op
  • Veel opties qua opzetstukken

Minpunten

• niet ideaal voor zachte oppervlakken
  • stofreservoir is wat klein

Clin 06-09-2021

Hele fijne stofzuiger!

Geschreven voor: Dyson Omni-glide

Ik was opzoek naar een mooie lichtgewicht steelstofzuiger. Deze stofzuiger heeft aan mijn verwachtingen voldaan! Het is een hele fijne stofzuiger die licht is, soepel beweegt, makkelijk onder de bank gaat, prima zuigkracht heeft en er ook nog eens mooi uitziet! Doordat het apparaat licht is pak je deze makkelijk even, de stofzuiger pakken is zo veel leuker!

Pluspunten

• Lichtgewicht
  • Zuigkracht

Minpunten

• Kleine opvangbak
  • Kleinere accuduur

nko 05-09-2021

Top stofzuiger

Geschreven voor: Dyson Omni-glide

De Dyson Omni-glide is een echte aanrader! Wij hebben deze stofzuiger nu een kleine maand in gebruik en wij zijn erg enthousiast. Ons huis is nog nooit zo schoon geweest en stofzuigen is nu echt leuk geworden. Doordat de stofzuiger draadloos is pak je hem veel sneller en deze Dyson Omni-glide maakt veel beter schoon dan onze vorige stofzuiger. De verschillende handige opzetstukken helpen hier ook aan mee. Het ophangsysteem van de oplader is ook ideaal en neemt weinig ruimte in beslag. Wij zijn erg te spreken over deze stofzuiger en raden deze dan ook zeker aan!

Pluspunten

• Compact
  • flexibel
  • gebruiksvriendelijk

Iris 04-09-2021

Ik ben fan!

Geschreven voor: Dyson Omni-glide

Ik ben fan van de Omni-glide. Ik heb andere Dyson stofzuigers van vrienden geprobeerd, het stofzuigen ging soms wat stroef. Maar deze Omni-glide glijdt ontzettend soepel over de vloer. Stofzuigen is zo een veel makkelijker en leuker klusje geworden. Mijn vloer is merkbaar schoner geworden sindsdien de Dyson in huis is. We hebben 2 katten waardoor er vaak kattengrind / kattenharen op de vloer ligt. Je pakt gemakkelijk de Dyson en haalt het weg. Ook de aan en uit-knop is top. Bij andere Dyson modellen moet je de aan-knop continu ingedrukt houden. Er zijn een paar kleine dingen waardoor ik uiteindelijk 1 ster minder geef. De Dyson had van mij net iets langer gemogen, soms loop ik wat voorover gebogen. Daarnaast leegt het reservoir niet altijd gemakkelijk, het stof blijft nog zitten en moet je vervolgens met de hand eruit halen. Ook had van mij de batterijduur langer gemogen. Voor het appartement waarin ik nu woon is het prima. Maar mocht ik groter gaan wonen is 20 minuten toch aan de korte kant.

Pluspunten

• Makkelijke glide
  • Flexibel

Minpunten

• Korte stang
  • Korte batterij

Yoni 03-09-2021

Echt een aanrader

Geschreven voor: Dyson Omni-glide

Na al in het bezit te zijn van de Dyson V10, vind ik de Omni glide echt een toevoeging voor in huis.
Hij is kleiner, compacter en licht om bijvoorbeeld de trap te stofzuigen. Doordat de kop zeer wendbaar is zuigt hij echt alles op en kan je gemakkelijk onder meubels stofzuigen.
Mocht je een klein huis hebben zou ik eerder kiezen voor de Omni Glide dan de `normale` Dyson uitvoeringen.
Ideaal ook de aan knop die je niet ingedrukt hoeft te houden.
Minpuntje de opvangbank voor stof is vrij klein waardoor je eigenlijk hem er altijd af moet halen met legen.

Pluspunten

• Klein en handzaam
  • wendbaar

Minpunten

• kleine opvangbak
  • batterijduur

Nilou 03-09-2021

Dyson Omni-glide zweeft over de vloer

Geschreven voor: Dyson Omni-glide

Wij zijn zeer tevreden met de Dyson Omni-glide. Je kan iedere hoek meepakken, en je kan heel makkelijk een draai maken. De harde vloeren borstel is zuigt moeiteloos vuil. Ook maakt het weinig geluid, en gaat de batterij lekker lang mee. We hadden dit veel eerder moeten aanschaffen en zijn zeer tevreden.

Pluspunten

• Batterij gaat lang mee
  • Pakt alle hoeken

Jessicadegoei 02-09-2021

Hele fijne lichtgewicht stofzuiger

Geschreven voor: Dyson Omni-glide

Wat een verademing de omniglide van dyson. Makkelijk te gebruiken in de normale functie maar zeker ook met alle hulpstukken. Alle onderdelen die je kunt openen of kunt wisselen hebben een duidelijke rode knop. Een echt pluspunt zodat je niet bij de eerste keren gebruik moet uitvogelen hoe wie wat waar. Een goede zuigkracht op de normale stand en met de turbo knop zuigt alles nog gemakkelijker op. In principe is de normale zuigkracht al voldoende voor een normale stofzuig ronde. Een goede acceptabele accuduur en de oplaadtijd valt ook enorm mee. Kortom, zeer tevreden met mijn omniglide

Pluspunten

• Zeer wendbaar
  • Goede zuigkracht
  • Goed gebruiksgemak

p******@g******** 31-08-2021

Top product voor dagelijk gebruik

Geschreven voor: Dyson Omni-glide

Heb het artikel ongeveer een maand in huis.
Heb nooit eerder een snoerloze stofzuiger gehad en altijd al een dyson willen hebben.
Ik ben heel tevreden met de omni glide, ideaal voor laminaat vloer. Glijdt lekker makkelijk over de vloer, wel blijven de borstels af en toe vast als je deze over tapijt gebruikt.
Gelukkig heb je daarvoor een tapijt mondstuk.
Verder vind ik de prijs kwaliteit top, zuigt goed, en qua lengte perfect voor mij (1,62).
Wel is de opvangbak een beetje aan de kleine kant, maar aangezien de prijs dan verwacht je geen super grote opvangbak.
Batterij kan je ook makkelijk vervangen als deze leeg is.
Verder is dit een ideaal product als je dagelijks even snel de stofzuiger door huis haalt en geen gedoe wilt hebben met zware stofzuiger en snoeren.

Pluspunten

• Formaat
  • Gewicht
  • Prijs
  • Meerdere mondstukken

Minpunten

• Opvangbak

Kerensa 31-08-2021

De omni-glide glijdt over de vloer!

Geschreven voor: Dyson Omni-glide

De Dyson Omni-glide glijdt letterlijk over de vloer, het 360°-mondstuk is erg handig in gebruik.
Door zijn goede glijdvermogen neemt hij hierdoor wel niet meteen elk vuiltje op. Zeker wanneer het om hardnekkig vuil gaat (haar, hooi, korreltje, steentje,...) heeft hij soms enkele malen nodig vooraleer het opgezogen wordt.
De rollers van het grote mondstuk blokkeren vaak wanneer er teveel druk wordt uitgeoefend op de steel. Daarom is de Dyson geen aanrader wanneer je veel matten en tapijten in huis hebt. Je moet het toestel dan meermaals uit- en aanzetten om verder te kunnen gaan.

De batterijduur heeft me aangenaam verrast! Zelf op de maximale stand gaat hij zeker een halfuur mee!

De Dyson Omni-glide is een ideale, extra stofzuiger voor dagdagelijks gebruik, wanneer je snel eens door het huis wil glijden.

Pluspunten

• 360°-wendbaarheid
  • goede batterijduur (30min op maximum vermogen)

Minpunten

• weinig zuigkracht
  • reservoir niet zo makkelijk te ledigen

Bert 31-08-2021

Alles op zijn pad zuigt hij met gemak op!

Geschreven voor: Dyson Omni-glide

Ik heb de Dyson Omniglide nu een paar weken in mijn bezit en het is echt een toestel voor gladde oppervlaktes. De grote borstel draait 360 graden rond over het vinyl en neemt echt alles op zijn weg mee naar binnen. De vloerkleden die wat langere haren hebben, zijn hier niet mee te doen.

De knaagdieren die gooien de hele dag door wel troep over de kooi en daar is hij ideaal voor. Even het apparaat van de lader halen en de hele dag door een schoon en opgeruimd huis!

Ik heb hem opgehangen in de inbouwkast waar hij meteen onder stroom de gele dag laad en dus meteen beschikbaar is. Het kleine elektrische borsteltje wat erbij zit is voor de meubels en bijv traptredes. Ik raad dit niet aan om te gebruiken op de lange steel en bijvoorbeeld kleden te zuigen, want daar hij hij te kort en te klein voor.

Het reservoir is vrij klein en dus moet je hem vaker legen, maar dit gaat erg handig.
Door het op en neer te halen, schraapt het stof en vuil zich handig naar beneden tot het in de vuilnisbak beland.

Nadeel vind ik dat er voor de opzetstukken geen ophangbeugel ofzo is meegeleverd. Nu liggen ze te slingeren in de inbouwkast. Als er een rekje mee had meegeleverd, dan had je altijd de opzetstukken bij elkaar en in het zicht zodat je ze makkelijker (en eerder) pakt. Ik kan mijn benedenverdieping makkelijk met deze in 1 keer schoonmaken zonder tussendoor op te laden.

Wat mij opvalt is hoeveel stof er uit de bank en trap kwam en dit terwijl hier iedere dag schoongemaakt wordt. Dit is echt niet normaal!

Pluspunten

• Krachtig
  • Lichtgewicht
  • Makkelijk te legen
  • 360 graden draaibare borstel
  • Niet luid!

Minpunten

• Geen ophangrekje
  • Kleine rolborstel op steel laat je voorover buigen
  • Erg klein reservoir

W. Kruidhof 31-08-2021

Stofzuigen met 2 vingers

Geschreven voor: Dyson Omni-glide

De omni-glide heeft een onwaarschijnlijk vrolijk design. De stofzuiger doet me denken aan een oude Amerikaanse auto wasserette. Die gevestigd is naast een oude barbershop. Maar dan wel bezocht met een tijdreis machine, want zo futuristisch is hij dan ook weer wel. De Omni-glide is erg licht en je stofzuigt letterlijk je hele huis door maar 2 vingers te gebruiken. Onze beneden verdieping is 1 grote ruimte van zo'n 100m4 en dat is nogal een ruimte om te stofzuigen, maar dankzij het lichte model is dit een makkelijk karweitje geworden. De zuigkracht is ideaal. Onze oude stofzuiger, die liet echt nog wel een hoop liggen, of nam het mee om vervolgens ergens anders in de ruimte weer achter te laten. Maar met de Dyson is me dat nog geen 1 keer overkomen. Alles op prima opgezogen. Wat ook echt een hele fijne feature aan de dyson is. Het leeg halen van het stof reservoir. Geen viezen handen, geen gedoe. Klepje open, legen en klaar. Ideaal. Wat wel eens een nadeel kan zijn.... Ik ben 1.90 en zoals ik al zei is de woonruimte nogal behoorlijk om te stofzuigen en ondanks dat de Omni-glide licht is, is hij ook klein. Ik moet mijn houding nogal aanpassen om de Dyson überhaupt vast te kunnen houden, nou is zoals ik al zei het wel heel fijn dat hij zo licht is, maar een tikkie langer had voor mij net iets fijner geweest. Als je de kop vervangt met een ander opzet stuk, dan krijg je een kruimeldief ontwerp, maar dan wel die voor een reus. Want ondanks dat de stofzuiger voor mij niet te klein is in zijn 'normale' stofzuig stand, is het wel echt een behoorlijke joekel als je hem als kruimeldief wilt gebruiken. De batterij duur is 'okey', ik geen stofzuigers die het veel langer uithouden en met de zuigkracht en dan nogal een aardig tijdje kunnen werken, zie ik totaal niet als een nadeel. Het is heel handig dat je de batterij van de Omni-glide eruit kan halen. Zo kan je eventueel een 2de aanschaffen of iets makkelijker opladen. Dat opladen... Dat is ook nog wel een dingetje. Het oplaadstation is erg minimaal. Dat hoeft geen slecht ding te zijn, persoonlijk vind ik het wel fijn, dan zo'n gigantische houder als bij andere stofzuigers. Maar misschien is dit net een beetje teveel doordacht, net te klein, houder is de oplader, je zit in de weg met een snoertje. Ja ja ja. Weer niet echt iets om te lang bij stil te staan, maar het had net wat chiller gekund. Overal is het echt een ideale stofzuiger. Je kan er alle kanten mee op en heeft mij doen overtuigen!

Pluspunten

• Krachtig
  • Licht gewicht
  • Makkelijk legen

Minpunten

• Aan de kleine kant

Vince R. 30-08-2021

Volwaardige (steel)stofzuiger voor laminaat en tapijt

Geschreven voor: Dyson Omni-glide

Gemakkelijk top product naar mijn mening.

Heb het toestel nu 2 weken ongeveer en ben erg tevreden. We waren al langer voor ons appartement opzoek naar een steelstofzuiger.

De accu gaat lang genoeg mee om ons appartement van ongeveer 87m2 te stofzuigen en bovendien kun je met deze bij elk hoekje, ook onder meubeld.

Erg tevreden ook over de prestaties, op het laminaat helemaal geen problemen. Ook op onze laag polige tapijtvloer in de gang doet het toestel het prima!

Aanrader :)

Pluspunten

• Klein
  • Licht
  • Accu
  • Manoeuvreerbaarheid

jelletk 29-08-2021

Uitstekende wendbare steelstofzuiger

Geschreven voor: Dyson Omni-glide

Ik heb de Dyson Omni-glide nu een aantal weken in gebruik en ben er erg blij mee! Het toestel heeft een mooi, strak design en voelt premium aan. Hij is erg licht en ligt lekker in de hand. De zuigkracht is goed en ook de batterijduur is voor mij voldoende (+/- 20 min). De stofzuiger komt met veel accessoires die erg handig zijn in het huishouden. In combinatie met de Fluffy-zuigmond is de stofzuiger erg wendbaar en dit maakt het stofzuigen erg gemakkelijk.

De opvangbak legen is erg eenvoudig m.b.v. de leegknop. Echter werkt dit zelden in een keer goed en blijft er stof en haren achter in de opvangbak welke ik met de hand eruit moet halen.

Al met al is het een uitstekende steelstofzuiger en zou ik deze zeker aanraden.

m*******@h********** 29-08-2021

Fantastisch

Geschreven voor: Dyson Omni-glide

Wow, wat een apparaat. Vanaf de eerste minuut ben ik blij met de Dyson Omni-glide. Al bij het uitpakken was ik verbaasd hoe klein en lichtgewicht hij is. Ik drukte per ongeluk op het aanknopje en jahoor daar ging ik. In een mum van tijd had ik mijn hele huiskamer gedaan. Ik ben zo blij dat ik niet meer met een zwaar ding hoef te zeulen en draadloos is geweldig. Ook de hulpstukken zijn handig, zo heb ik de houten randjes bij mijn trap gedaan, wat normaal een heel gedoe is, met een zware stofzuiger en lastig snoer. Met een ander hulpstuk doe ik mijn vloerkleed en een stoel. Ik had niet gedacht dat dat ook zou kunnen, omdat er staat voor harde vloeren en dat hij voor erbij te gebruiken is. Nou, voor mij niks 'voor erbij' maar mooi 'voor alleen maar en altijd'! Met een ander hulpstuk heb ik mijn auto gedaan en dit zonder groot verlengsnoer zoeken, stofzuiger naar buiten zeulen, auto verplaatsen enz. Nee, mijn auto kan nu gewoon op de parkeerplaats blijven staan en gaan met de Dyson. Maar, bovenal, hij zuigt ook geweldig. Naast de aan- en uitknop zit een max. knop, die ik gebruik voor mijn deurmat. Geweldig. Ik heb het idee dat ik nu veel meer opzuig, dan mijn normale stofzuiger. Als ik dan iets van een verbeterpuntje mag noemen, is het dat de haren van mijn kat in het opvangbakje blijven zitten, wat ik er dan uit moet prutsen, maar die neem ik op de koop toe. Vandaar de 9 en geen 10. Maar, al met al, dik tevreden. Er komt bij mij geen andere stofzuiger meer in!

Pluspunten

• lichtgewicht
  • snoerloos
  • klein
  • zuigkracht
  • hulpstukken

Minpunten

• kattenharen blijven in het opvangbakje

Laila 27-08-2021

Top!

Geschreven voor: Dyson Omni-glide

De omni-glide heb ik nu een paar weken in gebruik en ik heb hem (mede dankzij de kattenharen) dagelijks gebruikt. De stofzuiger is niet al te zwaar en glijdt tijdens het stofzuigen letterlijk over de vloer. Het enige nadeel is dat de opvangbak wat klein is. Door deze kleine opvangbak past de stofzuiger wel heel makkelijk onder banken/bedden. Ook ben ik verrast met de accu, deze gaat best lang mee. Ik kan mijn huis van 98m2 in 1x stofzuigen. Ik raad dit product zeker aan.

Pluspunten

• Makkelijk in gebruik
  • Flexibel

Minpunten

• Kleine opvangbak

a************@g******** 27-08-2021

Handig en compact

Handig en compact

De dyson omniglide is voor ons perfect vanwege zijn compacte formaat en zijn krachtige zuigvermogen. Wij gebruiken hem eigenlijk als kruimel zuiger omdat het formaat ideaal is en de zuigmond zo compact dat je overal bij kan! De batterij duur is 18 minuten, perfect vóór “kleine” klusjes

Pluspunten

• Handig en compact
  • Zuigkracht

Minpunten

• Accu duur

Lexiekoken 26-08-2021

Prettig werken met dit topmodel!

Geschreven voor: Dyson Omni-glide

De Dyson omni-glide ligt zeer goed in de hand en is erg licht van gewicht. De omni-glide doet zijn benaming alle eer aan: het toestel is uiterst flexibel (draait 360°) en zweeft over mijn tegel- en parketvloer. Er is een eco en een maximum stand. Je kan de harde omhulling van de vloerzuigmond makkelijk verwijderen zodat je de blauwe-rode stoffen borstels eventueel kan schoonmaken. Ook het opvangreservoir is makkelijk te ledigen. Gewoon op de rode knop duwen, boven een vuilbak houden, een paar keer van boven naar beneden bewegen en het hele reservoir is terug leeg. Het vuilreservoir is wel erg klein en moet je daardoor snel leegmaken. Ik heb dit niet als een probleem ervaren, vooral omdat het leegmaken van het reservoir zo makkelijk is. Je kan met deze steelstofzuiger erg makkelijk onder zetels stofzuigen, omdat je de steel bijna plat op de grond kan leggen. Dit vind ik dan ook een groot pluspunt. Enig klein minpuntje: er wordt nergens aangegeven in hoeverre je batterij nog opgeladen is. Bovenaan de steel knippert een zeer klein blauw ledlichtje bij het opladen, hoeveel minuten je echter nog op maximale kracht kan stofzuigen kan je niet aflezen. Hou er rekening mee dat de batterijduur beperkt is (ongeveer 15 min). Met de verschillende bijgeleverde hulpstukken is het erg makkelijk om bijvoorbeeld de trap of de auto te stofzuigen. De omni-glide is zeer aangenaam om mee te werken. Voor mij echt een top toestel!!!

Pluspunten

• ligt makkelijk in de hand
  • weegt weinig
  • zeer wendbaar, draait 360°
  • makkelijk onder lage kasten of zetels stofzuigen
  • sterke zuigkracht

Minpunten

• beperktere batterijduur
  • klein vuilreservoir

Vera 19-08-2021

Fijne compacte steelstofzuiger

Geschreven voor: Dyson Omni-glide

Deze Dyson pak je er heel makkelijk 'even' bij om een rondje door het huis te doen en ik ben verbaasd over de zuigkracht! Zuigt alles op, ligt goed in de hand en is super wendbaar. Vuiltjes, stof en (katten)haren verdwijnen als sneeuw voor de zon.

Enig minpuntje is het legen van het reservoir, dit gaat soms lastig omdat er iets van rubber in zit en daar blijft vuil soms aan vast zitten.

Ik raad deze Omni-glide zeker aan als je op zoek bent naar een compacte steelstofzuiger.

Pluspunten

• Wendbaar
  • Redelijk stil
  • Goede zuigkracht
  • Meerdere borstels meegeleverd

Minpunten

• Legen reservoir gaat soms lastig