Dyson V15 Detect Absolute

• Test panel 8.2 sep 2022
Bekijk 1 andere uitvoering

De gemiddelde beoordeling is gebaseerd op 59 goedgekeurde reviews die zijn achtergelaten voor de Dyson V15 Detect Absolute op Kieskeurig.nl. Deze beoordeling wordt berekend door de som van de reviewscores te delen door het aantal reviews.

8,4

r************@h********** 01-04-2024
Geschreven voor: Dyson V15 Detect Absolute

Ik had hoge verwachtingen van deze stofzuiger met een prijs waarvan je heel wat mag verwachten. Ik ben echter niet tevreden. Deze stofzuiger is alleen geschikt voor lichte stofdeeltjes of haren van huisdieren. Zand, modder of grotere vuildeeltjes zuigt deze niet op. Je moet meerdere malen over dezelfde plek gaan om iets op te zuigen en de stofzuigermond duwt de deeltjes van zich af. Ik heb de drie verschillende opzetstukken gebruikt, maar
alleen in de hoogste stand van zuigkracht werkt het iets beter, maar dan is de batterij binnen 6 minuten leeg.

Charlotte 27-01-2023

V11 is beter dan V15

Geschreven voor: Dyson V15 Detect Absolute

Over het algemeen vindt ik de dyson V15 een super stofzuiger. Maar na 4 mnd gebruik ontdek ik het volgende.
Motor borstel nati klit gaat snel stuk of loopt vast geeft dan een branderige geur.
De rubbers in vergelijking met de V11 zijn gevoeliger om stof tussen vast houden en dit is ook moeilijk schoon te maken!
Accu is ook wel een dingetje eigenlijk merkte ik al bij de eerst paar keer opladen dat dit veel langer duurt dan bij de v11 en dat de accu ook sneller leeg is!

Verder super fijn dat je precies kunt zien waar je nog wat te doen heb het aantal opgezogen deeltje interesseert mij dan weer niet zo als het maar schoon is! ;-)

Dus aandachts punten zijn!
Motor borstel
Rubbers verzamelband
Accu
Voor 800 euro zijn dat iets te veel cruciale punten in mijn optiek!

Pluspunten

• Ziet beter waar stof blijft liggen
  • Krachtigere zuigkracht

Minpunten

• Motor borstel snel stuk
  • Rubber stif opvang slecht te reinigen
  • Accu laat langzaam op en is sneller leeg

p***********@g******** 29-10-2022

Slechte accu!

Geschreven voor: Dyson V15 Detect Absolute

De accu van deze zeer prijzige stofzuiger laat het al na amper 4 maanden afweten.
Het laadvermogen is plotseling afgenomen tot 30% en vervolgens tot 20%.
Het euvel is aangemeld bij de fabrikant en inmiddels wachten we een paar dagen op een reactie van Dyson.

Pluspunten

• Werkt super op gladde vloeren
  • uitstekend geschikt voor kortpolig tapijt

Minpunten

• Dramatische kwaliteit accu
  • nvt

LinseyG 20-09-2022

Fijne steelstofzuiger

Geschreven voor: Dyson V15 Detect Absolute

Al met al ben ik enorm tevreden over de Dyson V15. De zuigkracht is ten opzichte van mijn oude steelstofzuiger echt sterker. De mobiliteit die je hebt met een steelstofzuiger is hartstikke fijn en heeft ervoor gezorgd dat ik veel vaker de stofzuiger pak, terwijl het minder moeite kost. De gaafste toepassing op dit model vind ik de groene laser. Ongelofelijk wat je allemaal ziet liggen daarmee.. Soms een beetje confronterend, maar wel heel fijn om te zien wat je allemaal opzuigt. Een aangename toevoeging als kateigenaar. Verder vind ik erg handig dat je verschillende standen hebt en tegelijkertijd kunt zien hoeveel minuten en seconden je nog hebt voordat de stofzuiger aan de oplader moet. Het enige nadeel vind ik dat je vinger soms een beetje kan verkrampen wanneer je de stofzuiger gebruikt. Je moet namelijk een knop ingedrukt houden tijdens het gebruik. Hier hadden ze beter een schuifje van kunnen maken naar mijn mening. Al met al ben ik een zeer tevreden gebruiker en raad ik dit product zeker aan.

Pluspunten

• laser
  • scherm

Minpunten

• knop blijvend indrukken

Odette 12-09-2022

Doet alles wat je van een stofzuiger mag verwachten

Geschreven voor: Dyson V15 Detect Absolute

Ik heb deze stofzuiger een aantal weken getest. Als ik de Dyson V15 Absolute Detect vergelijk met mijn eigen stofzuiger, merk ik een aantal duidelijke verschillen: de zuigkracht van de Dyson is erg sterk! Je ziet d.m.v. het display duidelijk hoeveel stof je opzuigt, wat voor mij erg prettig werkt. Ook is het fijn dat de stofzuiger veel opzetstukken heeft zodat je in ieder hoekje en gaatje kunt schoonmaken. Wat ik wel jammer vind, maar dat is ‘Dyson-eigen’, is dat de kruimeldief zich bovenaan de stofzuiger bevindt, waardoor het best wel een zware stofzuiger is. Na een tijdje stofzuigen begin ik toch echt een lamme hand te krijgen. Ook moet je de knop ingedrukt houden om te blijven zuigen. Ik had het prettiger gevonden als deze eenmalig aangeklikt kon worden. Aan de andere kant: op deze manier gaat de accu wel zo lang mogelijk mee! Het is fijn dat je op de display precies kan zien hoe lang de accu nog meegaat. Wel vind ik dat het opladen redelijk langzaam gaat. Hoewel er zeker nog een aantal verbeterpunten zijn, ben ik over het algemeen erg tevreden over de Dyson. Met name vanwege de zuigkracht, de laser en de display.

Pluspunten

• Krachtig
  • Veel opzetstukken
  • Handige laser
  • Fijne display

Minpunten

• Opladen duurt best lang
  • Handvat is zwaar

Elisa 12-09-2022

Mooie, stevige stofzuiger met veel opties

Geschreven voor: Dyson V15 Detect Absolute

Voor het testpanel van Review.nl heb ik de Dyson V15 Detect Absolute mogen testen voor een aantal weken. Dit is ons goed bevallen, wat een vooruitgang in tegenstelling tot mijn voorgaande stofzuiger. Bij het uitpakken van het pakket viel al gelijk het mooie design van de stofzuiger op. Er zaten verschillende opzetstukken bij voor iedere omstandigheid in huis. Het materiaal waar de stofzuiger van is gemaakt voelt stevig en luxe aan, waardoor het wel wat zwaarder wordt om het beet te houden. Maar, daardoor voelt het wel aan alsof het tegen een stootje kan en dat is in de praktijk ook gebleken.

De zuigkracht van de stofzuiger is sterk en met gemak raas je door het huis heen. Goed om te vermelden is dat wij voornamelijk gladde vloeren hebben en dus geen vloerbedekking, behalve de trap, waardoor wij niet heel vaak van opzetstuk hebben hoeven wisselen. De stofzuiger beschikt over 3 verschillende standen, waarbij wij voornamelijk gebruik hebben gemaakt van de Eco-stand. Verder is het een leuke feature dat je tijdens het stofzuigen kan zien op het LCD-scherm hoeveel stofdelen er zijn opgezogen. De batterij van de Dyson gaat lang mee en het opladen gaat vlot. Wat vooral een groot voordeel is, is de lichtstraal/laser welke te zien is als je in het donker wat moet stofzuigen of onder de bank of bed bijvoorbeeld. Op deze manier kun je heel goed zien waar het vuil ligt en vergeet je geen enkele plek meer in een donkere hoek. De stofzuiger is sowieso erg handig wat betreft het stofzuigen onder de bank of het bed doordat deze geheel plat op de grond gelegd kan worden. Ook is er een speciaal opzetstuk meegeleverd waardoor je een knik kan creëren in de buis, om gemakkelijker te stofzuigen onder meubilair (zonder op de grond te gaan zitten 😉). Verder rolt het opzetstuk met de laser heel soepel over de grond, soms zelfs iets te soepel waardoor het wat gaat zwabberen.

Iets waar we vooral naar uitkeken is het gebruik van de Anti-klit technologie en dan vooral bij het kleine/smalle opzetstuk. We hebben een stoffen bank waar veel pluizen aan blijven hangen, wat niet ten goede komt van de stof. Met dit opzetstuk hebben we heel gemakkelijk onze bank een schoonmaakbeurt kunnen geven, dus daar zijn we heel blij mee! Het grote Anti-klit opzetstuk hebben we ook gebruikt, maar deze maakt erg veel lawaai. Ook vinden we het een voordeel dat ze met deze steelstofzuiger onze auto goed van binnen schoon kunnen krijgen. Door op de kruimeldiefstand het smalle opzetstuk te plaatsen, kun je heel goed naast de stoelen in de auto al het vuil weghalen. Wel is de stofzuiger in de kruimeldiefstand erg zwaar en voelt deze uit verhouding. Ook is het wat onhandig dat ze per se een apart opzetstuk moet plaatsen voordat je de kruimeldiefstand kunt gebruiken.

Al met al zijn we positief over de stofzuiger. We zijn blij dat we het eerst mochten testen, aangezien het best een uitgave is, maar het is ons goed bevallen.

Pluspunten

• Laser handig voor donkere ruimtes
  • Anti-klit opzetstuk ideaal voor stoffen bank
  • Leuke features en statistieken
  • Snelle laadtijd

Minpunten

• Vrij zwaar in gebruik, vooral in kruimeldiefstand
  • Gaat soms wat zwabberen
  • Grootste opzetstuk wat lawaaierig

T.I. 12-09-2022

NIET MEER TWIJFELEN MAAR GEWOON KOPEN!!

Geschreven voor: Dyson V15 Detect Absolute

Ik gebruik de Dyson V15 nu een aantal weken en ben er bij iedere gebruik nog steeds super blij mee! Het is gemakkelijk in gebruik. Je raakt er direct gewend aan en je wilt nooit meer een normale stofzuiger met snoer en een rollende bak achter je aan. Ik schrok de eerste keer toen ik zag hoeveel stof/vuil er in de stofreservoir zat aangezien ik dezelfde dag nog mijn eigen snoerstofzuiger had gebruikt. De stofreservoir legen gaat erg makkelijk. Er zit een hepa filter in welke je zelf kan schoonmaken en dit is ideaal voor mensen die allergisch zijn of gevoelig voor stof. De kieren opzetstuk gebruik ik voor kieren natuurlijk maar ook voor smalle plekken en om de plinten stofvrij te maken. Door de laserlicht zie je al het stof en voorkom je dat je een stuk overslaat, dit is een geweldige toevoeging.

Pluspunten

• Laser
  • Stofreservoir makkelijk te legen

Minpunten

• knop indrukken
  • prijs

Angel070 05-09-2022

Mooie stofzuiger met veel extra's

Geschreven voor: Dyson V15 Detect Absolute

Ik heb de Dyson V15 Detect Absolute mogen testen, en daar ben ik blij om.
Met het uitpakken van de doos deed de stofzuiger een beetje plastic aan. Dit ‘plastic’ blijkt toch stevig genoeg te zijn om mee te kunnen stofzuigen.
Het heeft een zeer krachtige motor die je op drie standen kunt instellen. Hij past zijn zuigkracht ook aan mocht dat nodig zijn.
Het apparaat is uitgerust met veel onderdelen, waaronder een knikaccessoire waarmee je op moeilijk bereikbare plekken kunt komen, zoals onder een bank of bed. Dat onderdeel maakt de stang wel wat langer (voor langere mensen) maar ook wat wiebeliger. Door het kliksysteem is het mogelijk het knikstuk zowel boven als onderaan de stang te bevestigen.
Een ander onderdeel is de kleine schroefvormige klitvrije bostel. Hiermee kun je heel goed hondenharen verwijderen, het werkt echt. Enige nadeel is dat na het eerste gebruik het vilten strookje al voor de helft los zat en was opgezogen.
Dan heb je de grote vloerborstel, die je kunt gebruiken voor vloerbedekking en kleden. Op vloerbedekking doet hij het goed, maar wanneer je er een kleed mee probeert te stofzuigen stopt de borstel met draaien en slaat zelfs de hele motor uit.
De bijgevoegde miniaccessoires zoals de kierenzuiger en de 2 in 1 borstel kun je rechtstreeks op de handgreep bevestigen, dat is handig, maar de handgreep is vrij zwaar dus dat maakt het wat onhandiger zuigen.
Ook is er een onderdeel meegeleverd waar je de miniaccessoires in kunt bevestigen die je dan weer aan de stang kunt vastmaken. Dit lijkt handig maar is het niet wanneer je onder meubels wilt zuigen, ‘hangt’ alleen maar in de weg.
Dan blijft nog over de fluffy borstel met laserlicht. Dat is een geweldige borstel, door het groene licht zie je elk haartje of stofdeeltje of wat er ook op de vloer mag liggen. Dat maakt het stofzuigen zelfs leuk! Borstel is ook goed wendbaar waardoor je makkelijk onder meubels zuigt.
Ik vind het apparaat vrij zwaar waardoor je met lang stofzuigen toch last van je onderarm krijgt. Het display is leuk, maar om nou te kunnen zien hoeveel verschillende vuiltjes ik heb opgezogen is de eerste dagen leuk maar voegt eigenlijk niet zoveel toe. Wel is het fijn om te zien hoeveel tijd er nog resteert voordat het apparaat weer moet worden opgeladen.
Het is een mooi apparaat en zoals eerder vermeld ben ik blij dat ik het eerst heb mogen testen. Ik vind het in aanschaf vrij duur en eigenlijk is het geen prettige stofzuiger wanneer je verschillende vloeren hebt, omdat je steeds de zuigmonden aan het wisselen bent. Dus algehele conclusie is dat het echt wel een goede stofzuiger is maar niet voor mij.

Pluspunten

• Laserborstel is wendbaar
  • Kleine schroefmond
  • Display/batterijduur

Minpunten

• Handgreep is vrij zwaar
  • Het legen van het reservoir geeft stof
  • Grote zuigmond valt uit op het kleed

Suus 19-08-2022

Mooi design Dyson V15

Geschreven voor: Dyson V15 Detect Absolute

Dit product is een geweldig en makkelijk te bedienen. Eenvoud te koppelen en los te maken door opzichtig drukknoppen.

Pluspunten

• Krachtig zuigkracht
  • Mooi ontwerp
  • Makkelijk te koppelen en los te koppelen

Minpunten

• Lawaai

Ronald 13-01-2022

Goede-, maar (te) dure stofzuiger

Gebruiksgemak
Door het hoge gebruiksgemak van de Dyson pak ik vaker de stofzuiger dan hiervoor (een zware stofzuiger met draad). Ik pak nu bijna altijd na een klusje in huis even de stofzuiger (in zijn geheel of als kruimeldief) om het meteen weer op te ruimen, waar ik voorheen op gezette tijden in 1x het hele huis deed met mijn lompe stofzuiger.

Gebruiksduur
Ik ben erg te spreken over de gebruiksduur. Ik gebruik de Dyson vaak in de standaardmodus, waardoor ik vaak zo'n 30 minuten accuduur heb wat echt meer dan genoeg is. Uiteraard gaat het wat sneller in de turbomodus, maar die gebruik ik weinig.

Meegeleverde accessoires
Er worden veel addessoires meegeleverd, waarvan je er 2 via een handig kliksysteem aan de dyson zelf kan monteren, waardoor je heel eenvoudig kan schakelen tussen kopstukjes terwijl je bezig bent. Vooral de kierenzuiger vind ik erg praktisch en gebruik ik vaak.

o Zuigkracht
De zuigkracht is prima. Heel af en toe moet ik een extra haal maken om echt alles op te zuigen. In de turbomodus heb je daar (bijna) geen last van. Het geluid valt mij ook reuzemee. Mijn vorige stofzuiger (Miele met draad) maakte meer lawaai.

o De laser
De laser is een handige toevoeging en is vooral confronterend. Je ziet namelijk veel meer viezigheid, zelfs als je met het blote oog denkt een schoon huis te hebben. Ik heb het gevoel dat ik hierdoor beter stofzuig en mijn huis dus schoner is na het stofzuigen.

o Design
Het voelt allemaal wel kwetsbaar en plastic aan. Vooral het openklappen om de dyson te legen voelt kwetsbaar. Ik kan me goed voorstellen dat er ergens een keer wat gaat afbreken.

Prijs
Een nadeel is de hoge prijs. Ik vind een prijs van €800+ teveel voor een stofzuiger.

Conclusie
Ik ben tevreden over het gebruiksgemak, de accessoires, de zuigekracht en de laser. Waar ik moeite mee heb is het kwetsbare plastic-gevoel en de hoge prijs.

Pluspunten

• Gebruiksgemak
  • Laser
  • Zuigkracht
  • Accessoires

Minpunten

• Prijs
  • Kwetsbare plastic-feel

j********@h****** 11-11-2021

Erg goed maar erg duur

Geschreven voor: Dyson V15 Detect Absolute

Ik mocht deze stofzuiger testen voor kieskeurig.nl.

Ik was heel enthousiast om te gaan testen omdat ik de reclame gezien had van de versies waarmee je het vuil eruit ‘schiet’. Ik wilde gráág weten of dat werkelijk zo goed werkt. En ik heb heel goede ervaringen hoe Dyson omgaat met garantie en coulance.

Echter door ziekte en andere tegenslagen heb ik niet veel getest. Ook woon ik nu in mijn eentje in een simpele flat met alleen harde vloeren en heb geen hond of andere huisdieren meer, en hoef daarom ook niet veel te stofzuigen. Dat had ik in mijn enthousiasme niet bedacht.

Omdat ik de stofzuiger zo netjes en nieuw mogelijk weer retour wilde kunnen doen heb ik het grootste deel van het hoge aantal accessoires in de doos gelaten en dus niet getest, ook om e.e.a.
na de testfase allemaal weer in de doos te kunnen krijgen zoals het er in zat vóór het uitpakken.
Een enorme puzzel.

Ik heb dus maar simpel gestofzuigd met de standaard stofzuigerstang en -mond, en verder niet.

Wat mij direct opviel was de LED-verlichting: veel meer vuil zichtbaar dan met het blote oog
(ik zie 140%). Géén idee dat mijn vloer zó vies werd. Maar er schijnen meer, goedkopere, merken stofzuigers te zijn die dit hebben. Echter, heb je een doorzonkamer en een zonovergoten vloer, dan zie je het hele LED-gebeuren niet en ook het vuil dat het zichtbaar moet maken niet.

Het aanpassen van de zuigkracht aan het soort vloer gaat voor zover ik van die drie keer stofzuigen heb kunnen beoordelen heel goed. Ook handig is dat je bij de drie modi (eco, normaal, boost) precies te zien krijgt hoe lang de accu nog mee gaat, maar ik heb niet getest of hij dat dan ook daadwerkelijk haalt. Zoveel heb ik gewoon niet te stofzuigen. Hoe groot de stofdeeltjes zijn is informatie waar ik niks aan heb, dat zou wat mij betreft achterwege mogen blijven. Maar het is wellicht wel interessant voor mensen met een serieuze stofallergie.

Het geluid valt mij ten opzichte van oudere modellen héél erg mee. Echt veel minder herrie, al is ie niet geluidloos. Dat is echter geen enkele stofzuiger. Ook is het soort geluid minder irritant.

Alle documentatie die erbij zat heb ik netjes in de dichte enveloppen gelaten. De gebruikershandleiding heb ik van internet gedownload. Die vond ik tegenvallen. Hoe het legen van de stofcontainer in z’n werk gaat bijvoorbeeld, werd me van die tekeningetjes niet duidelijk. Ik heb daarom maar reclames op youtube opgezocht. Toen bleek dat het heel simpel en logisch was. Filmpjes met reviews van youtube zijn sowieso aan te bevelen voor je zo’n vracht geld uitgeeft. Vraag is of je al die luxe wel nodig hebt, want de prijs is ernaar.

Voor beide Dysons en ik denk voor alle snoerloze accu-stofzuigers geldt, dat je meer gewicht in je handen houdt en in beweging moet houden dan met een sledestofzuiger. Daardoor is hij minder of zelfs niet geschikt voor mensen met ernstige fibromyalgie of aanverwante chronische pijnklachten. Aan de andere kant, ik had die klachten bij tijd en wijle zelf ook en wisselde dan links en rechts af. Telkens een slede over een stroef snoer te moeten trekken was ‘m ook niet. Mensen met dit soort klachten raad ik aan altijd in een winkel te proberen en dan liefst langer dan een paar minuten. Een stofzuiger is per definitie ook direct vuil vanbinnen en op schoonmaken om retour te kunnen sturen zit je met je klachten dan niet te wachten.

Pluspunten

• Stof wordt zichtbaar door laserlicht
  • Goede automatische aanpassing zuigkracht
  • Erg compleet qua hulpstukken
  • Goede ervaringen met garantie en coulance
  • Aanduiding restduur accu in verschillende modi

Minpunten

• Effect laserlamp niet zichtbaar in de zon
  • Heel erg duur
  • Gebruiksaanwijzing niet zo duidelijk
  • Materiaal voelt wat kwetsbaar

Yik 12-10-2021

Waarschijnlijk de beste draadloze stofzuiger van dit moment

Gebruiksgemak
De stofzuiger is grotendeels gemakkelijk in het gebruik. Even een opsomming:

Gebruiksgemak pluspunten:
- De accessoires klikken gemakkelijk en goed in elkaar
- De houder voor 2 accessoires op de stang werkt aardig en zit redelijk vast.
- De knoppen en het LCD zijn gemakkelijk af te lezen en te bedienen
- Accu’s kunnen gemakkelijk binnen enkele seconden worden verwisseld.
- Ondanks dat de stofzuiger nog steeds redelijk zwaar is in gebruik vind ik hem goed te hanteren, zeker na enige gewenning. De accessoires zijn bijzonder licht.

Gebruiksgemak minpunten:
- Dat de accessoires heel licht zijn valt me het meeste op bij de accessoire die ik het meest gebruik, de “Laser slim fluffy vloerzuigmond”. Dit mondstuk met roller is zo licht dat hij bij snoeren of ander kleine drempelvormende obstakels gewoon over de vloer heen stuitert. Je moet de snoeren dus eerst opruimen of een mondstuk zonder de steel gebruiken.
- De hoofdunit zelf (met motor, opvangbak en accu) is nog vrij zwaar. Voor mij geen groot issue na enige gewenning. Voor mijn vriendin een groot nadeel. Het gewicht zit bovenaan in de steel dus je bent constant een soort van het tillen, i.p.v. dat het gewicht voornamelijk op de grond leunt zoals bij een sommige accu- en steelstofzuigers
- De triggerknop die je ingedrukt moet houden om te zuigen en je los zou moeten laten als je even niet zuigt vind ik vervelend en oncomfortabel. De eerste paar keer gaf het me zelfs kramp in mijn vinger en hand.
- Het legen van de opvangbak valt me tegen bij dit model. Vaak blijven lange haren steken tussen filters en opvangbakwand en je kun je ervoor kiezen om het los te peuteren of het zo te laten.
- Het sluitmechanisme van de opvangbak werkt eveneens maar slecht bij mijn model. Zelfs op slot kan ik hem de opvangbak gemakkelijk opentrekken. Waarschijnlijk geen groot probleem want met een accessoire gemonteerd kan de stofopvangbak sowieso niet open.

Zuigkracht en verschillende standen
Er zijn 2 zuigkracht niveaus (Eco en Turbo) en 3 standen (Eco, Automatisch en Turbo). In de automatische stand kiest het apparaat zelf door de stofdeeltjes metingen die hij uitvoert. Dit is praktisch de enige stand die ik gebruik want het apparaat regelt het zelf prima en de eco stand is eigenlijk al goed genoeg voor 98% van het werk. Het apparaat schakelt dan ook niet zo vaak van Eco naar Turbo en schakelt snel weer terug. Ik haal daarmee met een nieuwe batterij 100% opgeladen zo’n 35 aan zuigtijd in de automatische stand.

Gebruiksduur van de accu
Aangezien ik vaak langer stofzuig met de Dyson V15 is 35 minuten voor onze woning van ong. 120m2 in ieder geval niet genoeg. De stofzuiger is gemakkelijk en snel in het gebruik en daardoor ben je wat sneller, maar doordat je al het vuil zo goed ziet met de laser ben ik geneigd om beter alle plekjes en hoekjes te stofzuigen en dat kost veel tijd. Allicht is dat persoonlijk en gaan andere mensen hier ook anders mee om. Voor een accustofzuiger en met deze kracht vind ik de gebruiksduur echter prima en naar verwachting.

De triggerknop en het effect op de gebruiksduur
De triggerknop die je ingedrukt moet houden om te zuigen en je los zou moeten laten als je even niet zuigt draagt voor mij heel weinig bij aan de gebruiksduur. Ik denk er bijna nooit aan om hem los te laten. En als ik er heel erg op zou letten dan zou ik hem ook maar weinig loslaten, want je bent gewoon aan het zuigen. Het doet absoluut af aan het gebruiksgemak.

Accu en opladen
Zowel tijdens gebruik als tijdens opladen geeft het LCD scherm behoorlijk accuraat de gebruiksduur en/of batterijpercentage weer. Zo heb je een hele goede indicatie hoever de batterij is opgeladen. Zelf laad ik bij dure apparaten de batterij standaard tot 70% á 80% op want dan slijten ze veel minder snel. De slijtage vindt voornamelijk plaats bij het opladen van 90% tot 100%.
Het liefst koop ik apparaten die deze indicatie goed geven zoals bij deze stofzuiger, zodat ik op het juiste moment kan stoppen met laden. Dat is fijn, zeker als je de nieuwe batterijen van 150 euro niet goedkoop vindt.
Het opladen kost uren. Dat is meestal geen issue voor een stofzuiger en eigenlijk een pluspunt, want door snelladen slijt de batterij sneller.
Wat mij betreft, in een wereld waarbij we steeds zuiniger met spullen om moeten gaan, zeker batterijen met giftige en lastig verkrijgbare materialen zoals het kobalt in lithium ion batterijen, zouden apparaten geconfigureerd moeten kunnen worden om ze maar op te laden tot een bepaald percentage. Zou een hoop kosten en afval besparen. Echter bieden weinig apparaten deze mogelijkheid dus dit is geen echt minpunt.

De accessoires
Deze set accessoires bij deze V15 Absolut is erg goed en compleet, voor bijna iedere situatie. De meest noemenswaardige accessoires zijn wat mij betreft de volgende:

Laser slim fluffy vloerzuigmond met de laser
Deze vloermondstuk werkt geweldig en is mijns inziens het meest onderscheidende punt. Dit is ook de enige Dyson accessoire met deze laser (allicht dat in de toekomst aanvullende (dure) accessoires met laser worden toegevoegd).
De accessoire is voornamelijk bedoeld voor harde vloeren en heeft een draaiende borstel die erg goed werkt. Ten eerste hij pakt gemakkelijk erg veel vuil op zowel vooruit als achteruit bewegend Mijn eigen steelstofzuiger doet werkt het beste in de beweging vooruit.
De effectieve zuigkracht tussen de kieren van buitenwand en borstel is blijkbaar erg hoog, ondanks dat de borstel goed omgaat met grotere stukken vuil. Ten tweede blijven lange haren in mijn ervaring gewoon niet in hang en hoef ik deze dus ook niet regelmatig los te pulken, dit is een issue bij diverse stofzuigers met borstel van dit moment.
De laser is echter het pronkstuk zoals ik al aangaf. Ik was al positief over vloerstukken met led verlichting na dit te hebben ervaren met mijn eigen steelstofzuiger. Maar de laser van Dyson werkt nog stukken beter. In plaats van alles te over te belichten met brede leds zorgt de laser verlichting dat je nog veel schaduw overhoudt, waardoor je moeilijk zichtbaar vuil nog een stuk gemakkelijker ziet. Dit werkt erg prettig omdat je ziet dat iedere beweging bijdraagt aan een schoner huis. Ik had niet verwacht dat het zo’n waardevolle feature zou zijn, maar dat is het gewoon wel voor mij.
Ik noem hierbij expliciet dat de lichtomstandigheden goed moeten zijn. Met alle gordijnen wijd open op een zonnige dag draagt de laser waarschijnlijk niet zoveel bij. Op een minder zonnig moment en al helemaal met de gordijnen grotendeels dicht werkt het echter goed tot fantastisch.

Schroefvormige klitvrije borstel
Deze mini turboborstel voor meubels werkt ook fantastisch. Dit is veruit de beste accessoire die ik tot nu toe heb gebruikt voor het verwijderen van kattenharen uit diverse meubels. In mijn ervaring werken mini turboborstel aangedreven door de zuigkracht minder goed. Deze mini turboborstel wordt aangedreven door een elektrische motor, net zoals bij de vloerzuigmondstukken. Daarmee wordt het gewoon heel gemakkelijk om de meubels ook standaard mee te pakken bij het zuigen. Eerder deed ik dit minder vaak dan het zuigen van de vloer omdat het zoveel gedoe is.

Torque vloerzuigmond nikkel
Deze vloermond speciaal voor tapijt, die ik niet veel heb gebruikt omdat we niet zoveel tapijt hebben, werkt eveneens uitstekend en lijkt het tapijt ook echt grondig te reinigen. Dit is ook duidelijk uit professionelere stofzuigertests met metingen. Absoluut handig voor als je veel tapijt hebt.

Prijs
Het is veel geld voor een stofzuiger. 699 euro is de laagste prijs op dit moment en daarvoor krijg je de V15 Absolut Detect met 1 accu. Voor onze woning van zo’n 120m2 zijn eigenlijk wel 2 accu’s nodig indien je alles in een keer goed wil stofzuigen. Daarmee komt de totaalprijs op 850 euro aangezien een batterij 150 euro kost (tenzij je gebruik maakt van een aanbieding waarbij de 2e accu inbegrepen is). Maar de 699 euro voor een stofzuiger vind ik simpelweg al te veel. Ik snap dat hij dit zo geprijsd is want de verbeteringen betreffen waardevolle toevoegingen (voornamelijk de laser, de effectieve zuigkracht en het meten van de stofdeeltjes waardoor de zuigkracht en energieverbruik wordt aangepast). Daarnaast is de set accessoires behoorlijk compleet. Maar het houdt bij mij gewoon op rond de 500 euro. Ik kan me echter goed voorstellen dat sommige anderen de extra investering willen doen.

Conclusie
Volgens mij is dit de beste draadloze stofzuiger van dit moment. De stofzuiger scoort nergens echt slecht, al moet je iets anders kopen als je een apparaat wil dat licht (in het gebruik) is, doordat hij minder weegt of het gewicht beneden aan de steel zit. Of dit alles de stofzuiger 699 euro waard maakt zal ieder echter voor zichzelf moeten beoordelen. Ik koop hem niet omdat er alternatieven beschikbaar zijn die het bijna net zo goed doen voor een stuk minder geld.

Pluspunten

• Laser vloerzuigmond uitstekend voor harde vloeren
  • Effectieve zuigkracht goed voor klein+groot vuil
  • Accugebruiksduur is OK
  • Mini turboborstel super voor meubels+kattenhaar
  • Torque vloerzuigmond prima voor tapijt

Minpunten

• Te zwaar in gebruik voor sommigen
  • De prijs
  • Extra of gewoon nieuwe batterijen zijn duur
  • Door het type kunstof lichter maar minder robuust

Hilko 04-10-2021

Heel erg dure steelstofzuiger met briljante laser

Geschreven voor: Dyson V15 Detect Absolute

Bekend van TV reclames als 'met laser', verbazingwekkend genoeg is dat echt een briljante feature, geen onzinnige gimmick! Wel blijf ik me afvragen of deze steelstofzuiger van Dyson zijn (hele) hoge prijskaartje wel echt waard is. Sommige van Dyson's pluspunten ervaar ik als heel onhandig.
Ik heb de Dyson V15 Detect Absolute nu een paar weken in gebruik om te testen en in alle eerlijkheid ben ik blij dat ik hier geen 700 euro voor heb hoeven betalen. Ja, de steelstofzuiger is een prima stukje vakmanschap en heeft een heel bataljon aan handige hulpstukken erbij, maar - naast de extreem hoge prijs - zijn er toch wel een paar dingen waar ik wat twijfel bij heb. Ik begin met wat negatieve punten.

Accu
Allereerst de stroomvoorziening. Bij een draadloze stofzuiger draait alles om de accu in combinatie met de zuigkracht. De zuigkracht is prima en door het apparaat te veranderen van Med (normaal/gemiddeld) naar Eco stand heb je nog genoeg zuigkracht en wordt de accuduur aanzienlijk verbeterd. Op die standaard instelling moet je aan ongeveer 30 minuten zuigen denken. Moet je om wat voor reden dan ook naar Boost, is je accu in ongeveer 10 minuten leeg.
Voor dit prijskaartje zou je toch eigenlijk wel verwachten dat je een 2e accu erbij zou krijgen, maar nee helaas, die kost je 100 euro extra (als je die direct erbij besteld, zelfs 150 euro achteraf).
Vergelijk ik dit met mn eigen steelstofzuiger van ander (goed) merk, die gaat bijna het dubbele in accuduur mee en kost ongeveer de helft van deze Dyson.

Gewicht
Het gewicht van de Dyson V15 Detect Absolute is gemiddeld tot vrij licht, mede door de vrij zwakke accu. Totaal iets meer dan 3 kilogram met de accessoires erop. Mijn eigen steelstofzuiger weegt net geen 4 kilogram, maar heeft dus die zwaardere accu.

Zuigkracht
Handig is wel dat als je op Eco modus gaat zuigen, de stofzuiger af en toe zelf bedenkt dat je iets meer zuigkracht nodig hebt. Dat werkt vrijwel perfect. De zuigkracht van het apparaat is prima. Maar eigenlijk had ik graag een makkelijker te gebruiken knopje gehad om 'even' naar Boost te gaan wanneer nodig en dan niet steeds op de achterkant van het apparaat te moeten drukken om naar een andere modus te moeten gaan van Eco naar Med naar Boost en weer terug.

Geluidsproductie
De Dyson V15 zou ik als vrij stil willen omschrijven. Misschien wel de stilste die ik ken. Mijn eigen doet (volgens de fabrikant) 84 decibel en zou ik ook wel als lawaaierig omschrijven. De Dyson V11 zat op 82 db en de V15 op slechts 73 db - wederom: volgens de fabrikant. Ik neem aan dat dit allemaal in Eco modussen bij al die apparaten is gemeten, want ga je naar Boost mode is het apparaat net zo luid als eigenlijk alle anderen. Maar mijn kat rent in ieder geval niet weg voor het geluid van de Dyson en dat is bij mijn eigen wel het geval.

Triggerknopje = NIET handig
Volgens Dyson is de triggerknop op de V15 super handig en energiebesparend. Ja, zodra je die los laat stopt het hele apparaat direct en ja, dat is zeker energiebesparend. Met de vrij zwakke accu is dat vast ook wel zo verstandig. Maar handig is het echt niet. Je moet hierdoor toch vrij krampachtig het apparaat vasthouden om maar door te blijven zuigen en dit is ook nog eens noodzakelijk om de laser 'aan' te houden.
Wat ik graag had willen zien is een trigger die je op tenminste 2 standen kunt indrukken, dus bijvoorbeeld indrukken is de huidige functie en dat je dan "door" kunt drukken waardoor de schakelaar ingedrukt blijft en pas bij opnieuw indrukken weer loslaat. Dat zou zo enorm veel handiger zijn. Of wat je bijvoorbeeld bij boormachines vaak ziet, een schuifje waarmee je ditzelfde effect bereikt. Standaard heeft de Dyson V15 dat niet en ik vind het een extreem gemis. Er zijn via derden wel opzetstukjes te koop waarmee je dit kan bereiken blijkbaar, maar Dyson had dit gewoon zelf moeten regelen. De triggerknop wordt 'geadverteerd' als een pluspunt, ik vind het misschien wel het grootste minpunt van deze steelstofzuiger. Deze klacht kost bij 'Gebruiksgemak' in ieder geval al een - punt.

Stofreservoir
Het stofreservoir lijkt wel vrij groot, maar valt eigenlijk toch wel tegen qua formaat en ik vind het ook heel onhandig werken. Daarnaast twijfel ik ook een beetje over hoe duurzaam de beugel op de langere termijn zal blijken te zijn, waarmee je het stofreservoir leeg maakt. Die beugel is namelijk van een vrij dun stuk plastic en het bevestigingsmechanisme is ook allemaal plastic. Daar moet je denk ik dus niet al te lomp hard aan trekken bij het legen van het reservoir...
Waarom ik het ook onhandig vind is dat de opening van het reservoir een vrij grote diameter heeft waarbij het middelste deel de opening is om de steel of een ander accessoire in het midden in te klikken. De accessoire moet je verwijderen als je de klep wilt openen om het reservoir leeg te gooien. Zodra je de accessoire eruit hebt gehaald zit er dus eigenlijk een opening in het apparaat, direct naar het reservoir. Hou je die opening naar beneden komt er rommel uit. Hoe voller het reservoir, hoe meer rommel eruit valt. En tja, het reservoir zit geïntegreerd in/op het apparaat. Dus je moet het hele apparaat dan mee nemen naar de afvalbak waar je het reservoir leegt. Ik ben van mijn eigen steelstofzuiger gewend dat ik gewoon alleen het reservoir even losklik en naar de afvalbak meeneem.
Wat wel handig is - als die dunne beugel niet afbreekt op de duur? - is dat je met het beugeltje een beweging kan maken waardoor de inhoud uit het reservoir uitgeduwd wordt.

Voorzichtige conclusie?
Dit allemaal schrijvende kom ik eigenlijk tot de conclusie dat ik helemaal niet zo tevreden ben over dit apparaat. Terwijl het best een prima apparaat is. Maar vergelijk ik het met mijn eigen, die dus ongeveer de helft kost, begrijp ik gewoon niet waarom dit apparaat zo duur moet zijn en zie ik de meerwaarde simpelweg niet. Voor dit bedrag zijn er ook steelstofzuigers waarmee je in 1 beweging kunt stofzuigen en dweilen tegelijk (hoop ik ooit nog eens te kunnen gaan uitproberen of dat zo goed en handig werkt als dat het klinkt ;) ).

Accessoires / opzetstukken
En hoewel er een accessoire is waarmee je de lange steel kunt laten scharnieren zodat je makkelijk onder bijvoorbeeld een bed of stoelen door kunt stofzuigen, is dat ding ook gewoon net niet helemaal handig. Ik zou zelf willen bepalen of het accessoire moet blijven scharnieren, of dat die weer mag vast "klikken" in de standaard rechte stand. Helaas gaat dit opzetstuk zelf weer *klik* vast zodra je de steel een beetje rechtop houdt. Irritant, ik wil dat zelf bepalen. Ook hier weer, vergelijk ik dat met mijn eigen steelstofzuiger dan vind ik die handiger.
Twee van de accessoires zijn bedoelt als kierenzuiger en op moeilijk te bereiken plekken, handig. Maar wel minder praktisch is dat het apparaat zelf zo enorm breed/log is, door de manier waarop het stofreservoir erop zit en ook de steel zelf heeft een vrij dikke rand, hierdoor wordt de toepasbaarheid van deze opzetstukken toch wel iets verminderd.

Kruimeldief
Meerdere hulpstukken maken de steelstofzuiger tot een hele luxe kruimeldief. Eigenlijk gewoon de steelstofzuiger - zonder de steel. Door het kliksysteem kan eigenlijk alles.

Laser
Op anderhalve millimeter boven de vloer ziet de laser alles. In het schemer of in het donker is het een zoeklicht. Briljant. Let wel trouwens, de briljante laser zit maar op 1 van de hulpstukken, namelijk met de fluffy roller en niet op de anti-tangle comb. De laser werkt natuurlijk eigenlijk ook alleen maar op gladde oppervlakten.

Verpakking zonder plastic
Hoewel het apparaat zelf natuurlijk wel vooral van plastic is, er is nauwelijks tot geen plastic gebruikt voor de verpakking. Het enige plastic lijken de bindbandjes voor draad van de acculader. Al het andere is papier en karton. Kudos daarvoor.

Ontwerp
Ontwerpkeuzes zijn natuurlijk heel persoonlijk. Ik vind het ontwerp van Dyson altijd wel wat hebben. Het is in ieder geval heel eigenzinnig. Kleuren zijn opvallend en ik zou het ontwerp als geheel wel als mooi bestempelen.
Of het nou echt allemaal zo handig is, is een 2e.
Het apparaat is vrij lomp, of 'bulky' zoals je het in het Engels zou moeten omschrijven. Het stofreservoir is zoals eerder beschreven vrij fors in formaat (terwijl de inhoud relatief beperkt is), het stuk om de motor heen heeft veel uitstulpingen en onder dit alles heb je een flink groot handvat met tot slot daaronder nog weer de accu. Het apparaat makkelijk zo plat mogelijk leggen, om dan onder bedden te kunnen zuigen, kan hierdoor eigenlijk niet. Ondanks alle makkelijke hulpstukken kun je het apparaat niet onder een hoek van 90 graden draaien of zoiets. Met een hoogte van zo'n 25 cm en een breedte van slechts 13 cm had dat een flink verschil uit kunnen maken.

Display
Waar de laser echt geen gimmick is, het display is dat wat mij betreft wel. Waarom zou je willen weten hoe groot de stofdeeltjes zijn en hoeveel van elk je opzuigt en meer van dat soort statistieken. Misschien kijk je er 1x naar en daarna nooit weer. Hier is vast 100 euro of meer op de kosten van het apparaat mee te besparen. Ja, je kan ook het percentage van de lading van de accu zien. Had vast ook met een LEDje gekund.

Prijs
Tja. Ik blijf steeds hierop terugkomen. De prijs. Ja, het is een meer-dan-prima apparaat. Maar voor de helft van deze prijs zijn er andere merken die net zulke goede apparaten aanbieden. Het voelt voor mij een beetje aan als een Apple iPhone die onzinnig overdreven duur is, Dyson heeft zich blijkbaar ook als fashionable weten te positioneren en kan elke prijs in rekening brengen voor hun product die ze bedenken en mensen betalen het. Als ze er voor deze prijs nou tenminste een 2e accu bij hadden gedaan... (maar nee, die kost nog 100,- extra).

Eindoordeel
Ik raad de Dyson V15 Detect Absoluut zeker niet af. Het is een prima apparaat met veel handige hulpstukken. De laser is super handig. Vooral bij een heel klein beetje schemer (als je normaal niet meer zou stofzuigen omdat je niets kunt zien) of zelfs compleet in het donker, heb je een soort zoek-licht voor stof, zooi en dierenharen.
Maar de prijs is echt veel te hoog die gevraagd wordt. Er zou wat mij betreft echt wel een kwart of meer af mogen van de prijs, wat nu gewoon pure extra extra winst lijkt te zijn. En dan doet Dyson ook nog eens zelf de rechtstreekse distributie, dus ook die extra winst strijken ze al op. Als de prijs eerlijker was geweest had ik het apparaat zeker 1 ster meer gegeven en misschien wel 5 uit 5 sterren. Deze prijs vind ik het apparaat echter niet waard.
Ik kies zelf in ieder geval voor mijn eigen steelstofzuiger, en hoop dat daar in de nabije toekomst ook een opzetstuk met laser voor beschikbaar komt.

Pluspunten

• Laser is briljant
  • Makkelijk wisselen hulpstukken
  • Veel hulpstukken
  • Automatische detectie hoe hard zuigen nodig is
  • Ontwerp

Minpunten

• Extreem duur
  • Accu met beperkte capaciteit
  • Maar 1 accu
  • Knopje moeten inhouden is GEEN pluspunt

judith van schagen 01-10-2021

dyson v15 getest

Geschreven voor: Dyson V15 Detect Absolute

Ik heb de dyson v15 getest en ben er over het algemeen tevreden over, er zijn 1 of 2 minpunten.
De plus is dat je van de steelstofzuiger een kruimeldief kan maken.
De zuigkracht van de dyson blijft altijd het zelfde en alleen vind ik de opslag iets kleiner dan van mijn eigen dyson.
Het andere nadeel is dat als je net als ik verschillende soorten vloeren op de bovenverdieping hebt,
je verschillende monden moet meenemen.
De mond met fluorisend licht vond ik eerst eng, omdat je denkt dat je schoon bent en helaas daardoor het tegendeel word bewezen. Na een paar keer gebruiken vond ik het wel meevallen.
Het gewicht van de stofzuiger vond ik ook iets tegenvallen, maar de duur van de accu viel weer mee.
Over het algemeen vind ik het een prettige stofzuiger met lekker veel onderdelen zo als de kierenzuiger en matraszuiger en drie monden voor de vloer en nog twee kleine mondjes om te stoffen.

Pluspunten

• zonder snoer
  • handig kruimelzuiger
  • fluoriserde mondlicht
  • kierenzuiger

Minpunten

• iets zwaar

m********@l****** 30-09-2021

Bevalt erg goed, voor ons zeker een aanrader.

Geschreven voor: Dyson V15 Detect Absolute

Wij hebben zelf al een oudere Dyson en eigenlijk waren wij wel heel erg benieuwd naar een nieuwer model van dit soort. Hoe fijn is het dan als je die mag testen voor een bepaalde tijd.
Ik vindt dat hij wel een stuk zwaarder is dan die wij al hebben, maar hij heeft wel een krachtigere zuigkracht. Ook is het erg handig met het lampje in het mondstuk waar nog stof ligt, al denk ik dat als je zo vaak stofzuigt als bij ons het overbodig is. Er zitten meerdere opzetstukken bij. Wel is mij opgevallen dat ik minder lang met een volle accu doe als met de andere. Ook kan je instellen dat als het nodig is hij automatisch zelf extra kracht geeft. Eigenlijk al met al voor ons geen enkele negativiteit aan dit product kunnen ondervinden.

Pluspunten

• Je kan precies de batterijduur zien
  • Hoeveel vuil er is opgenomen

Minpunten

• accu gaat minder lang mee dan vorige types

margreet 29-09-2021

Fraaie en zeer handige stofzuiger

Geschreven voor: Dyson V15 Detect Absolute

Sinds een aantal weken ben ik het bezit van deze dyson v15 stofzuiger.

De stofzuiger wordt zeer compleet geleverd en voorzien van een duidelijke handleiding.
De stofzuiger is gemakkelijk in elkaar te zetten en te gebruiken. Alle opzetstukken zijn soepel te verwisselen. De stofzuiger voelt wat zwaar in de hand tijdens het stofzuigen. Af en toe merk je dat je van hand wisselt, omdat het wat zwaar wordt, De stofzuiger wordt geleverd met verschillende opzetstukken, waardoor je de stofzuiger op veel verschillende ondergronden kan gebruiken. De stofzuiger kan aardig wat stof opvangen voordat je hem moet legen, waardoor je niet constant naar de vuilnisbak hoeft te lopen.
Het design de van de stofzuiger is modern en strak. De stofzuiger is compact op te ruimen, doordat hij makkelijk uit elkaar halen is. De display van de stofzuiger is helder en duidelijk. Je kan zelfs zien hoeveel en wat voor stof je hebt opgezogen.

De accu van de stofzuiger gaat redelijk lang mee afhankelijk van de stand waarop je hem gebruikt. Ik heb met gemak mijn huis van 3 etages kunnen zuigen op de automatische stand.

De meegeleverde opzetstukken zijn prettig in gebruik. Je kan door het speciale opzetstuk moeilijk bereikbare plekken gemakkelijk stofzuigen en ook de kierenzuiger werkt goed.
Het fijnste opzetstuk is het opzetstuk met de laser. Het opzetstuk heeft een groen licht wat op vloer schijnt , waardoor het stof beter zichtbaar wordt. Met deze laser zie je echt heel goed het stof liggen en kan je prefect zien waar je gebleven bent. Ik vind dit wel echt een toegevoegde waarde hebben.

De stofzuiger heeft verschillende standen waarmee je de zuigkracht kan aanpassen. Ik vind zelf de automatische stand het meest prettig. De stofzuiger heeft zelf door hoeveel stof er ligt en past hier de zuigkracht op aan. Mijn huis wordt hiermee goed schoon en je hoeft niet meerdere keren over hetzelfde oppervlak te gaan tot het goed schoon is, Met de hardste stand (de boost stand) krijg je al het vuil gemakkelijk weg. de accu is, logischerwijs, dan wel eerder leeg.
Je kan ook een energiebesparende stand gebruiken, hierdoor is de zuigkracht wel wat minder, maar doe je langer met de accu.

Al met al een goede en prettige stofzuiger. De stofzuiger pak je gemakkelijk en kan je voor veel ondergronden gebruiken, ook voor de auto bijvoorbeeld. Door de verschillende opzetstukken kan je overal bij komen en krijg je alles goed stofvrij. Voor mij een goede vervanger van mijn eigen stofzuiger.

Pluspunten

• Veel opzetstukken
  • Accu duur
  • Gebruiksgemak zonder snoer

Minpunten

• Het gewicht bij lang gebruik

Ramon 28-09-2021

Dyson V15 Laserscherpe innovatie

Geschreven voor: Dyson V15 Detect Absolute

Eenmaal uit de verpakking zie je gelijk dat Dyson deze “kruimeldief” niet langer als zodanig heeft bedoeld. Het is een serieus apparaat!

We hebben een aantal voorgangers van de Dyson handstofzuiger in ons bezit gehad, maar ook de grote broer met snoer variant, deze hebben we naast de handstofzuiger nog altijd nodig gehad, tot nu!
Vanaf het allereerste moment merk je dat deze stofzuiger bedoeld is om de grote snoer variant overbodig te maken. Het gemak waarmee de hals zich eenvoudig in elke gewenste bocht weet te manoeuvreren is fantastisch.

Het heldere display is een welkome toevoeging op deze nieuwe Dyson, hij geeft in een oogopslag de belangrijkste informatie weer en met de knop direct onder het display kun je eenvoudig door het menu navigeren.

De verschillende standen van de Dyson V15 zijn ECO, AUTO en BOOST. In het begin was ik snel geneigd om hem op BOOST te zetten om te kijken wat de maximale zuigkracht van het apparaat is, maar al snel merk je dat de AUTO stand heel prettig werkt! Doordat hij slim detecteert waar meer of minder zuigkracht nodig is gaat de accu langer mee en hoef je niet na te denken of je de verschillende ruimten wel gaat redden op een keer laden!

Al deze power komt wel met een relatief klein nadeel en dat is het gewicht! Hij is wat aan de zware kant en zeker als hem langere tijd gebruikt merk je dit uiteindelijk wel, maar als je ziet wat je ervoor terug krijgt is het, het extra gewicht meer dan waard!

Het opladen van de accu duurt ongeveer tussen de 3.5 en 4 uur en dan kun je er ruim 60 minuten mee aan de gang afhankelijk van de gebruikte stand.

Als laatste moet ik nog wat zeggen over de laser accessoire! Dit is wat je noemt innovatie, waarom was dit er niet eerder, je ziet nu waar je bent geweest maar belangrijker natuurlijk waar je nog niet bent geweest!!

Al met al ben ik zeer tevreden en blij met opnieuw een verbetering voor deze volwaardige stofzuiger.

Wat krijg je nog meer behalve de V15 Absolute:
- Accessoire voor moeilijk bereikbare plekken.
- Torque vloerzuigmond nikkel.

- Laser slim fluffy vloerzuigmond.
- Combinatie-accessoire.
- Kierenzuiger.
- Zachte afstofborstel.
- Borstel voor hardnekkig vuil. Voor het hardere werk.
- Accessoire klem voor de stang.

• Gebruiksduur

Minpunten

• Gewicht

W van der Pol 27-09-2021

Dyson V15 Detect Absolute een absolute topper

Dyson V15 Detect Absolute

Sinds een aantal dagen test ik de Dyson V15 Detect Absolute.
Ik ben al een gebruiker van een Dyson steelstofzuiger, met andere woorden ik ben een liefhebber van Dyson. Dit komt vooral door het design en gebruiksgemak.

Dyson V15 Detect Absolute is echt weer een verbeterde versie van de steelstofzuigers.

Gebruiksgemak
Dyson V15 Detect Absolute is gemakkelijk in gebruik, moet wel zeggen dat hij wat zwaarder is dan zijn voorgangers. Ik denk dat hij voor de ouderen onder ons te zwaar kan zijn.
Uitermate geschikt voor een tweepersoonshuishouden of een gezin met (jonge) kinderen, omdat je hem snel kan pakken voor de kleine ongelukjes. Je zuigt super snel en goed je huis.

Door de verschillende opzet stukken is hij voor verschillende doelen te gebruiken.
* Zelf gebruik Ik de Dyson 15 als volwaardige stofzuiger voor het hele huis, gemakkelijk zonder snoer je hele huis door.
* kruimeldief, om de auto mee schoon te maken.
* door de verschillende opzet stukken (borstels) kleine hoekjes en trappen stofzuigen

De laser
De Dyson V15 Detect Absolute heeft een laser, ik wist niet zo goed wat ik daar van moest verwachten, maar dit is toch mijn favoriete accessoires!! Mijn dochter en ik hebben beide lange blonde haren, met een normale stofzuiger zie je deze niet liggen op de laminaatvloer. Maar met de laser zag ik ze overal :( en zuig ik deze snel weg. Zelfs het kleinste stofje wordt zichtbaar. Echt een uitkomst.

Gebruiksduur
De gebruiksduur van de Dyson V15 Detect Absolute is veel langer dan bij zijn voorgangers. En met de verschillende standen op de V15 (eco, normaal ,boost) kan ik de zuigkracht goed instellen en daarmee ook de gebruiksduur. Wanneer je hem voor het eerste gebruikt, laat je hem helemaal eerst helemaal op. Daarna kan ik zeker wel 3,5 uur draadloos mijn huis stofzuigen. Zijn zuigkracht past hij aan, aan de ondergrond.

Accessoires
De accessoires zijn echt een uitkomst, voor ieder klusje of ondergrond zit er een goede zuigmond bij. Zijn super fijn om mee te werken, zowel in huis en de auto.

Bijgeleverde accessoires:
*Mijn favoriete accessoire: Laser slim fluffy vloerzuigmond. Door het groene laser licht zie je precies waar je al bent geweest en waar er nog iets ligt. Stotzuigen in het donker is gewoon mogelijk. Ik was echt verbaasd over wat er nog lag aan haren na de eerste keer gebruiken.
*Accessoire voor moeilijk bereikbare plekken.
*Torque vloerzuigmond: High Torque vloerzuigmond met Dynamic Load Sensor (DLS)-technologie. Past de zuigkracht op intelligente wijze aan om tapijten grondig te reinigen
*Combinatie-accessoire
*Accessoire voor moeilijk bereikbare plekken: is ook een uitkomt onder je bank stofzuigen met je Dyson V15 Detect Absolute door deze knikarm, niet meer op je knieën zitten maar gewoon staand stofzuigen
*Schroefvormige klitvrije borstel: deze is ontworpen om haar op te zuigen zonder dat ze een klit vormen, hele fijne accessoire, wij hebben een labradoodle deze verhaard niet maar soms heb je toch haren op zijn kussen met dit hulpstuk een mooi haarvrij kussen.
*Kierenzuiger
*Borstel voor hardnekkig vuil.
*Zachte afstofborstel. Hier kan je stoffen, wij hebben een houten geoliede trap, en met dit mondstuk kan ik makkelijk de trap stofzuigen. De borstelharen zijn zacht en krassen niet.
* De Dyson V15 Detect Absolute heeft een HEPA filter, waardoor er geen nare luchtjes uit deze steelstofzuiger komt.

De Dyson V15 Detect Absolute heeft een mooi helder display, het display laat zien wat er daadwerkelijk aan stof, fijnstof, mijt en suikerkorrel grootte wordt opgezogen.

Ik ben erg positief over het gebruik van de Dyson V15 Detect Absolute. Ik kan niet meer zonder mijn Dyson V15. Zelfs mijn kinderen vinden het leuk om te stofzuigen, dat is toch ook wel erg fijn 😊.

Pluspunten

• Hepa filter
  • Laser slim fluffy vloerzuigmond
  • display met stof indicator
  • design
  • gebruiksduur

Minpunten

• Prijs
  • Gewicht

Saskia 27-09-2021

Bevalt goed, zeker een aanrader!

Geschreven voor: Dyson V15 Detect Absolute

Deze Dyson V15 is een hele fijne stofzuiger, er worden veel accesoires bij geleverd.
Hij is fijn in gebruik en makkelijk te bedienen, alles wijst voor zich. zoals het knopje bij het display en het legen van de Dyson. Door de accu ligt hij wel wat zwaar in de hand, maar voor mij is dat geen probleem.
Er zit een boost functie op die erg fijn is voor bijvoorbeeld een deurmat, de deurmat was weer zo goed als nieuw.

De kruimeldief heeft ook een sterke zuigkracht voor de kleine kruimeltjes op de bank.

De gebruiksduur van de Dyson is in de automatische stand goed voor de hele woning, mocht je de boost functie willen gebruiken dan gaat deze niet verder dan de halve woning helaas. Hij is dan wel snel leeg.

De meegeleverde accessoires zijn erg handig, zoveel heb ik niet bij mijn oude stofzuiger gekregen. je kruigt er bijvoorbeeld een kierenzuiger, accessoire voor moeilijk bereikbare plekken, een opzetstuk met laserfunctie en een normale opzetstuk bij. Ideaal! De kierenzuiger is vooral fijn voor langs de kasten en de plinten, hij zuigt dan ook een stukje mee onder de kasten namelijk. De accesoire voor moeilijk bereikbare plekken gebruik ik voor in de onmogelijke hoekjes in huis en deze worden er dan ook mooi schoon door! De lasterfunctie is handig voor als je echt alles goed wilt schoon hebben, je ziet dan echt een resultaat. Hij laat op de grond zien waar je stof ligt en of het goed schoon is.

Het design van de stofzuiger is mooi waardoor het geen hinder is als deze niet in een kast zou hangen.

• Veel accessoires
  • Laserfuntie

Minpunten

• Van de boost gaat de batterij snel leeg

JeBiMiVi 25-09-2021

Zeer tevreden!

Geschreven voor: Dyson V15 Detect Absolute

Ik heb de Dyson V15 Absolute stofzuiger nu een aantal dagen in huis om te testen. Laat ik beginnen bij het begin, de verpakking. Alle onderdelen zijn apart verpakt in kartonnen dozen, er word geen plastic gebruikt. Na alles te hebben uitgepakt en de accu te hebben opgeladen kon het testen beginnen.

Design:
De Dyson V15 Absolute ziet er spectaculair uit. Op het display zie je meteen hoelang de accu nog mee gaat, dit vind ik in vergelijking met mijn andere Dyson steelstofzuiger, een uitkomst. Ook regel je daar de verschillende standen, eco, medium en boost en kun je zien hoeveel en welke stofdeeltjes je opgezogen hebt. Dat geeft toch een heel bevredigend gevoel als de teller oploopt. Wanneer je de accu oplaad gaat de teller weer op 0.

Opzetstukken:
Ik heb de High torque gebruikt voor de trap ( waar mijn kat graag slaapt) en de bank. Zeer makkelijk in gebruik en door de speciale klitvrije borstel, blijven haren niet meer vast zitten maar verdwijnen ze in het reservoir. Dit heeft De torque vloerzuigmond ook. Heel fijn omdat ook lange haren niet meer om het opzetstuk heen gaat wikkelen.
De slim fluffy borstel is mijn absolute favoriet. Door de speciale laser word onzichtbaar vuil, zichtbaar. Het helpt goed om te zien waar je nog niet bent geweest. Bij veel licht is de groene laser iets moeilijker te zien, dat is jammer. Met de zachte afstofborstel stof je in een handomdraai je meubels af en met de combinatie-accessoire heb ik snel mijn houten lamellen stofvrij gemaakt. Dit was altijd een hele vervelende klus maar nu is dat zo gedaan.

Zuigkracht en accu:
De zuigkracht is top! In de automatische stand past de Dyson V15 Absolute de zuigkracht aan als hij meer stofdeeltjes detecteert. Niet meer zelf wisselen van standen. De accu gaat lang mee. Ik kan alle 3 de verdiepingen van mijn huis stofzuigen zonder dat ik tussendoor de accu hoef op te laden. Ik zet de stofzuiger dan niet in de boost stand.

Conclusie:
De V15 is makkelijk te gebruiken. Je klikt de opzetstukken zo in elkaar. Zeer bewegelijk en je komt goed bij moeilijk bereikbare plekken. Veel opzetstukken tot je beschikking zodat iedere klus geklaard kan worden. Ik ben heel tevreden over de Dyson V15 Absolute en raad de stofzuiger iedereen aan.

Pluspunten

• Laser
  • lange accu duur
  • klitvrije borstel
  • makkelijk in gebruik

Minpunten

• zwaar

c************@h********** 23-08-2021

Krachtpatser van een Dyson steelstofzuiger

Geschreven voor: Dyson V15 Detect Absolute

Aangezien ik al een dyson heb gehad. Hebben de werklui met me stofzuiger bouwstof opgezogen. Met als resultaat. Een stofzuiger die stof blaas. Nu heb ik als reserve een philips steelstofzuiger. Nou dat heb ik een paar maanden vol gehouden. Kwa zuigkracht was het verschrikkelijk. Nu zag ik op de reclame de dyson v15 detect en ik wilde toch weer een dyson. Die cinetic van dyson was ook zo goed, maar ik wilde nu zonder draad. Zaterdag kwam de v 15 detect binnen en ben meteen aan de slag gegaan. Alles in mekaar gezet en opgehangen en op de lader gezet. Zondag alles gezogen. Wat een zuigkracht en ik had hem op auto gezet. Hij pas zoch helemaal aan welke vloer. En van me mat voor alleen al een volle bak. Ken je nagaan dat die philips de zuigkracht mist. En de laser is echt geen gadget zo zie je alle vuil liggen en weet je waar je bent gebleven. Ik geef hem alleen geen 10 vanwege het knopje wat je ingedrukt moet houden tijdens het stofzuiger. Had liever een aan en uit knop gehad. Maar ja kan niet alles hebben. Nou ik ben een gelukkige dyson gebruiker. En de service en levering van E.P was ook helemaal top. Zal zeker weer bestellen hier.

Pluspunten

• Zuigkracht
  • Batterij
  • Laser
  • Borstels zeker voor de kleed of vloerbedekking
  • Goed wendbaar

Minpunten

• Knop ingedrukt houden tijdens het zuigen.

Chantal 04-08-2021

Mooie stofzuiger met goede zuigkracht

Geschreven voor: Dyson V15 Detect Absolute

Deze stofzuiger is mooi en luxe verpakt. De installatie is erg simpel, maar wel fijn dat daar een duidelijke beschrijving van bij zit. Hoe je bij de instellingen komt is helaas dan niet omschreven, met wat zoeken en knopjes drukken hebben wij ook die gevonden.

Het was gaaf om op t LCD scherm te zien wat voor soort stof je in je huis verzamelt en op welke plekken je meer of minder van een bepaald soort verzamelt.

Mijn persoonlijke ervaring is dat de stofzuiger voor mij te zwaar is voor dagelijks gebruik. De knop constant ingedrukt houden om te kunnen stofzuigen is wel echt een minpuntje van deze stofzuiger.

Verder doet hij zijn werk goed, goede zuigkracht en is het een mooi apparaat om te zien. Je krijgt er veel opzetstukken bij om voor iedere schoonmaak de beste opzetstuk te kunnen kiezen.

De schoonmaakborstel met laser werkt goed. Je kunt inderdaad daardoor het stof beter zien. En nadeel daarvan is wel als je een lichte kamer hebt met veel licht dan zie je het groene licht niet meer.

Ik heb niet echt een favoriete accessoires, ieder accessoires is handig voor zijn eigen doel. De grotere voor de woonkamer. De kleinere voor de trap en/of bank.

Voor mij is de accuduur te kort. Ik ben alleen in de woonkamer al 15/20 minuten bezig en dan moet ik de bovenverdiepingen nog. Dan is de accu halverwege het huis al leeg.

Pluspunten

• Zuigkracht
  • Accu/zonder kabel
  • Veel en fijne hulpstukken

Minpunten

• Prijs
  • Knop vasthouden bij gebruik

VON 02-08-2021

Krachtigste stofzuiger die ik ken!

Geschreven voor: Dyson V15 Detect Absolute

Ik ben zeer tevreden over de stofzuiger! Hij is snel, goed en makkelijk in gebruik. Hij heeft 3 zuigstanden en zuigt enorm krachtig. Hij heeft een brede zuigmond met een brede zuigmond en fluffy roller, waarbij haren niet blijven hangen. De zuigmond is erg wendbaar. De stofzuiger heeft een luxe uitstraling. De stofzuiger is zakloos en is makkelijk leeg te maken. Met een knopje in de greep vasthouden gaat de stofzuiger aan. Het led display is voor mij niet echt van meerwaarde. Het is wel fijn om af te lezen hoeveel minuten je nog kan zuigen. In de krachtigste booster zuigstand is de accu helaas al na enkele minuten leeg. Maar deze stand zuigt heel erg krachtig! De stofzuiger is iets aan de zware kant en maakt redelijk wat geluid. De laser wordt door mij niet gebruikt en is minder handig dan ik dacht. Het is een gadget die het beste te gebruiken is bij een gladde vloer. De stofzuiger prijzig in aanschaf, maar deze is het meer dan waard! Ik ben er erg blij mee en kan hem nu al niet meer missen.

Pluspunten

• Zuigt zeer krachtig!
  • Snel op te laden
  • snel in gebruik
  • Goede brede zuigmond
  • Geen snoer

Minpunten

• redelijk wat geluid
  • relatief zwaar
  • accu gaat niet lang mee in boost stand

Testa 28-07-2021

Beste steelstofzuiger op de markt

Geschreven voor: Dyson V15 Detect Absolute

Ik kan echt niet meer zonder! De stofzuiger is makkelijk in elkaar te zetten/klikken. De vormgeving is mooi en voelt kwalitatief aan. En wat een hoop opzetstukken krijg je erbij! De favoriet is toch wel t groene laser opzetstuk, we hebben een baby en een kat dus is het erg belangrijk om alle vuil en kattenharen op te zuigen. En dat kan dus heel makkelijk met de laserbeam borstel. Je ziet elk klein stukje vuil en haar! Wat ook erg tof is is de display met de keuze aan zuigsterkte en het aantal microben tijdens het stofzuigen. Op stand "auto" veranderd de stofzuiger automatisch de zuigkracht naar behoefte.. d.w.z hoe viezer de vloer hoe sterker de zuigkracht! Ook krijg je veel verschillende opzetstukken erbij, bijv de haar de-tangle opzetstuk. Handig als je huisdieren hebt. En nooit meer problemen met haren uit de borstel pulken. Wat ook echt ideaal is is dat je de stofzuifer makkelijk om te toveren is in een kruimeldief! Beste aankoop in jaren

Pluspunten

• Zuigkracht
  • Vormgeving
  • Indicatie displau

Koen 25-07-2021

The name’s Dyson, James Dyson

Geschreven voor: Dyson V15 Detect Absolute

Nooit gedacht dat een stofzuiger emoties kon losweken bij me. Toch was dit het geval bij het uitpakken van de Dyson v15 detect absolute.

Bij het openen van de doos merk je dat er aandacht besteed is aan de verpakking van de diverse onderdelen. Elk onderdeel wordt netjes apart ingepakt (in karton, er wordt helemaal geen plastic gebruikt) om beschadigingen te voorkomen. Alleen al daaraan kan je merken dat Dyson zich profileert in het topsegment, de Aston Martin van de stofzuigers zeg maar.

Eerlijkheidshalve moet ik bekennen dat naarmate het uitpakken vorderde, de stress begon te stijgen. Zoveel onderdelen… Het herinnerde me aan het in elkaar zetten van mijn Ikea spullen waarbij er altijd wel een schroef of plankje is waarvan je denkt ‘dit zal een vergissing zijn, dit onderdeel is per toeval in de doos gesukkeld en is overbodig…’. Twee stappenplannen met tekeningen én een QR-code naar de uitgebreide online handleiding kon mij niet echt geruststellen, integendeel. Nadien bekeken was mijn angst ongegrond. Zelfs zonder handleiding of stappenplan is het kinderspel om de draadloze stofzuiger te monteren.

De onderdelen ogen futuristisch en zijn vernieuwend. Geen ordinaire saaie zuigmond maar opzetstukken met fris ogende kleuren, borstels in diverse formaten en als kers op de taart een laserdetectie. De motor van de stofzuiger zou trouwens kunnen doorgaan als het nieuwe ultramoderne wapen van James Bond. Het oogt allemaal heel cool!

Mijn ervaringen zijn positief. De stofzuiger produceert niet veel decibels en de zuigkracht is meer dan voldoende. Met de diverse opzetstukken geraakt men tot in de kleinste hoekjes en de laser is handig om te zien of alle stof weg is. Een ander voordeel is dat men de borstels kan demonteren om makkelijk te reinigen.

Het aantal opgezogen stofdeeltjes meten en weergeven op een lcd-scherm is leuk maar zonder richtcijfers weinigzeggend. Al snel kom ik aan tientallen miljoenen deeltjes waarbij ik me dus afvraag of Dyson nu wetenschappelijk bewijs heeft geleverd dat ik te weinig poets?

Bij normaal gebruik haalt de batterij de vooropgestelde 60 minuten niet. Dit is geen verrassing want Dyson schrijft dit zelf op hun website: “Van toepassing in Eco-stand met een niet-gemotoriseerd accessoire. De werkelijke gebruiksduur varieert afhankelijk van de vermogensstand, het vloertype en/of de gebruikte accessoires.” Met gemotoriseerde borstel en/of laser in de medium stand waarbij de zuigkracht automatisch wordt geregeld gaat de batterij ongeveer een dik half uur mee. Na een half uur begint het toestel trouwens toch zwaar te wegen in de hand.

Conclusie: de Dyson v15 detect absolute doet met verve wat van een steelstofzuiger kan worden verwacht.

Pluspunten

• zuigkracht
  • design
  • laser om stof te detecteren
  • Veel accessoires bijgeleverd

Minpunten

• begint zwaar te wegen na een tijdje