AEG QX7-1-P5SW - Reviews

De gemiddelde beoordeling is gebaseerd op de 6 reviews die zijn achtergelaten voor de AEG QX7-1-P5SW op Kieskeurig.nl.

Iris5 05-05-2021

mooi design, snel te pakken!

Geschreven voor: AEG QX7-1-P5SW

Deze stofzuiger staat bij mij achter een kast maar zou ook prima in je hal of woonkamer kunnen staan want het design is strak! alle accessoires zitten verwerkt in de stofzuiger en heb je dus bij de hand als je gaat zuigen. Het voetstuk lijkt klein maar is stabiel en stevig, je plaatst en verplaatst het voetstuk dus ook gemakkelijk (voor als je hem toch even in je woonkamer wil laten pronken) de stofzuiger is er ook makkelijk op en af te halen en je kan ook alleen de kruimeldief er af halen.

Zoals al aangegeven is het natuurlijk jammer dat deze stofzuiger niet onder mijn bank past, dit is dus meer een stofzuiger die "even" pakt, onder de bank hoeft niet elke dag gezogen te worden dus die doe ik gewoon met de slede stofzuiger eens in de zoveel tijd.
de Led verlichting op de zuigmond is mooi maar omdat de meeste van mijn meubels laag zijn (en de hoge meubels voldoende licht onder de meubels hebben) heeft dit voor mij weinig nut. Misschien wel prettig als je een donker hoekje in je huis hebt;).

De stofzuiger zelf doet goed waarvoor hij bedoelt is. Op de bank heb ik echt wel de harde stand nodig. op de vloer heb je ook voldoende aan de lage stand en kan je dus je hele huis door, ik heb nog niet meegemaakt dat mijn accu leeg was. (+/- 20-30 min gezogen) wel was de stofzuiger na een klein half uurtje wel echt zwaar in je hand. Het is echt een product voor makkelijk en snel gebruik... voor als je je kop rijst laat vallen bijvoorbeeld ;) na het eten even onder de tafel door etc.

Ik ben tevreden!

Pluspunten

• makkelijk te pakken
  • zuigkracht

Minpunten

• kan niet onder lage meubels
  • zwaar

Iris3 05-05-2021

makkelijk en snel

Geschreven voor: AEG QX7-1-P5SW

Deze steelstofzuiger doet wat het beloofd. Hij heeft een mooi design en is makkelijk te pakken. De standaard waarop hij staat is stevig en eenvoudig, hij hoeft niet opgehangen te worden. Zoals ze al netjes aangeven bij AEG zit de stofzuiger zelf onder aan de steel, deze gebruiken we regelmatig even als kruimeldief, ideaal! je haalt hem er soepel uit. Doordat hij aan de onderkant van de steel zit kan de steelstofzuiger dus niet onder mijn bank maar dit wist ik voor ik hem ging testen!
De roller van de zuigmond pakt veel stof op, bij het terugtrekken van de sotfuizger trekt hij de viezigheid mee, je moet er wel nog even rechtdoor overheen als je het opgezogen wil hebben. Al met al maakt de stofzuiger hierdoor wel goed verbinding met de vloer zonder vacuüm te zuigen.

Ik ben tevreden, ik pak hem elke dag "snel" even. Op alleen de zachte stand zuigt hij voldoende als je je huis wat hebt bijgehouden, heb ik gebakken of genaaid dan is de harde stand wel nodig en ook stoffen objecten zoals een vloerkleed of bank redden het niet met de zachte stand.

Pluspunten

• goeie verbinding met vloer
  • makkelijke standplaats

Minpunten

• kan niet onder meubels <30cm

Ilona 05-05-2021

super steel stofzuiger

Geschreven voor: AEG QX7-1-P5SW

Super steelstofzuiger, licht, makkelijk wendbaar en een hoge zuigkracht.
We hebben deze stofzuiger nu 2 weken in huis, en hebben ook een Robot stofzuiger. Voordat we deze steelstofzuiger in huis hadden, gebruikte we de gewone stofzuiger om de kleine hoekjes bij te werken. Tegenwoordig gebruiken we alleen nog de AEG icm de robot stofzuiger.

De stang is wat aan de korte kant, dus mijn partner (2 meter) klaagt hier over.

Zelf ben ik vol lof over deze steelstofzuiger, dieren haren van de stoffenbank zijn geen probleem dankzij de roller die voorop de stofzuiger zit. Ook kan je de kruimeldief gemakkelijk eruit halen, echter hebben we dit nog nooit nodig gehad, aangezien de stofzuiger al wendbaar genoeg is.

Pluspunten

• Wendbaar
  • Perfecte zuigkracht

Minpunten

• Minder geschikt voor lange mensen ( + 195)

Nikkie 03-05-2021

Aanrader

Geschreven voor: AEG QX7-1-P5SW

Deze stofzuiger is echt top! Staat midden in de kamer, maar dat kan prima want heeft een heel mooi design. Doordat het een snoerloze stofzuiger is, gebruik je hem heel gemakkelijk even snel voor kleine stukjes. Ik kan er bij mij thuis ook prima het hele huis mee door (+- 75 m2), accuduur is prima. Ik hoef nergens twee keer overheen, alles wordt in een keer meegenomen. De LED-verlichting helpt het vuil beter te zien en zo voorkom je dat je iets mist. De kruimelzuiger is erg handig voor het aanrecht of de tafel. De verschillende opzetstukken zijn verwerkt in het design en makkelijk te bevestigen op de kruimelzuiger. Het systeem is heel handig schoon te maken (het opvangbakje en roller).

Nadelen: de kruimelzuiger is los wat zwaar voor je hand/pols, dus voor wat langer gebruik niet handig. Daarnaast maakt deze stofzuiger vrij veel lawaai, met slapende kinderen stofzuigen is dus geen optie. Ik kom ook niet onder mijn bank/tv-meubel omdat hij vrij hoog is, maar hier gebruik ik Swiffer voor en dat gaat prima.

Pluspunten

• Accuduur
  • Zuigkracht
  • Praktisch
  • Goed te reinigen

Minpunten

• Gewicht kruimelzuiger
  • Kan niet onder lage kastjes/banken

noppie2 01-05-2021
Geschreven voor: AEG QX7-1-P5SW

Ik ben super blij met deze steelstofzuiger! De rolborstel is heel zacht en hij beweegt soepel over de vloer en laagpolig tapijt. Daardoor merk je weinig van het gewicht dat je voortduwt.
Hij is heel krachtig en zuigt alles op - ik was echt verbaasd, zo goed doet hij het. De hardere stand hoef ik eigenlijk bijna niet te gebruiken. Het lijkt daarom niet nodig dat de kruimeldief als je hem loskoppelt alleen op hard kan, want zachter zuigen zou misschien wat energie kunnen besparen. Maar tot nu toe ben ik ook over de gebruiksduur van de accu erg tevreden, dus heb er geen echte problemen van.
Als je de stofzuiger krijgt, moet je hem even in elkaar zetten, wat vrij eenvoudig is. De kruimeldief haal je er makkelijk uit en klik je ook makkelijk weer op zijn plek. Dat geldt ook voor het oplaadstation. Ik was een beetje bang dat hij niet zou blijven staan, maar dat is zeker niet het geval, super stabiel.
Verder is de handgreep is heel prettig en ook niet onbelangrijk: deze stofzuiger ziet er mooi uit en misstaat dus niet in je huiskamer.

Pluspunten

• krachtig
  • eenvoudig in gebruik
  • ziet er goed uit
  • gebruiksduur

Mike W. 29-04-2021
Geschreven voor: AEG QX7-1-P5SW

Een stofzuiger met een mooie uitstraling, fijn en redelijk licht in gebruik.
Makkelijk en niet te zwaar om bijvoorbeeld de trap mee omhoog te nemen. En natuurlijk geen gedoe met een stekker omstreken.
De LED-verlichting voor aan de zuigmond is erg handig, (vooral in de avond) en ook de ingebouwde kruimeldief en accessoires zijn erg fijn (voor als de stofzuiger er net niet goed genoeg bij komt.)
De stofzuiger heeft een goede zuigkracht, en zuigt vrijwel alles zonder problemen op
Hij is makkelijk schoon te maken doordat vrijwel alle onderdelen los kunnen worden gehaald.
Ook is het draadloos opladen erg fijn, het oplaadstation neemt niet veel plek in beslag dus is het vrij makkelijk om het ergens te plaatsen. Opladen gaat dus makkelijk en snel.
Ik kan makkelijk 3 verdiepingen stofzuigen met een volle accu.
De stofzuiger heeft een zelfstaande parkeerstand. Hierdoor kun je de stofzuiger even weg zetten, zonder dat deze omvalt.

Het enigste minpuntje is voor ons dat de stofzuiger niet onder de bank of het bed kan worden gebruikt.
Dit komt omdat de kruimeldief in het frame zit. Hierdoor is de stofzuiger te 'dik' om onder de bank en het bed te komen. Je kunt Hierdoor alleen de eerste paar centimeters stofzuigen.

Pluspunten

• Draadloos
  • Goede zuigkracht
  • Makkelijk te reinigen
  • Makkelijk te tillen
  • Lange gebruiksduur (accu)

Minpunten

• Te dik om onder de bank/bed te gebruiken

Iris1 28-04-2021

Ideaal voor dagelijks gebruik

Geschreven voor: AEG QX7-1-P5SW

Deze stofzuiger maakt dat ik elke dag “even” de stofzuiger pak. Ideaal na even bakken of wanneer er op de bank gegeten is. De roller zorgt ervoor dat ook in de lage stand het meeste vuil wordt opgenomen, deze lage stand heeft voldoende zuigkracht op een ruim oppervlak. In een hoek is de sterkere zuigkracht nodig. Het nadeel van de roller is dat bij het terugtrekken van de stofzuiger hij het vuil niet opzuigt (maar wel mee trekt) waardoor je dus altijd dezelfde baan heen en weer moet zuigen maar dat is een kleine moeite.
De stofzuiger pak je zo makkelijk omdat hij op een standaard staat, hij hangt niet en dat vind ik erg prettig, je haalt hem er makkelijk af maar haalt ook gemakkelijk alleen de kruimeldief er uit.
Door het gewicht onder in de stofzuiger is hij makkelijk wendbaar en te rollen over de vloer. Zou je er het hele huis in een keer mee willen zuigen dan zou je dat op de lagere stand moeten doen, dan houdt de stofzuiger het echt wel een tijdje vol, maar bij een langere zuig tijd merk je wel dat de stofzuiger zwaar in je hand wordt.

Omdat de stofzuiger bij mij niet onder de kast en bank past heb ik niet heel veel toegevoegde waarde van het licht op de zuigmond. Het staat wel mooi en zal misschien goed geschikt zijn voor meubels die hoger dan 30cm boven de grond zitten.

Al met al is de stofzuiger van mooi en stevig design, hij zou zo in je woonkamer kunnen blijven staan.
Oorspronkelijk gepost op aeg.nl