AEG QX6-ANIM - Reviews

De gemiddelde beoordeling is gebaseerd op de 13 reviews die zijn achtergelaten voor de AEG QX6-ANIM op Kieskeurig.nl.

HBennie 25-03-2021

Ik begin het stofzuigen nog leuk te vinden

Geschreven voor: AEG QX6-ANIM

Spijt dat ik niet eerder aan een steelstofzuiger ben begonnen. Deze stofzuiger maakt het huishouden - en het resultaat - een stuk aangenamer. Je pakt hem er vaker bij waardoor je tussen de beurten door minder stof opbouwt. Je zit dus met 1 acculading op de normale stand safe (130m2, 2 verdiepingen). De turbostand is perfect om vloerkleden, kruimels in de keuken en kattenbakkorrels op te zuigen. Alles wat niet lukt zuig je eenvoudig op met de kruimeldief. Ik ben erg onder de indruk van de zuigkracht, zelfs op normale stand vult het vuilbakje zich met haren stof en zand.

De roterende borstels doen het super op mijn pvc vloer, deurmatten en vloerkleden. Op laatstgenoemde is het resultaat beter in vergelijking met een sledestofzuiger. Er zit een automatisch reinigende functie op de borstels, ik ben er nog niet uit of dit iets toevoegt. Mijn lange haren draaien zich er wel helemaal in vast, dus ik moet dit wel alsnog met de hand weghalen.
Het vuilopvangbakje moet ik na twee volle zuigbeurten legen. Je kan het te klein vinden, maar dat is bij elke steelstofzuiger aan de orde, anders kan hij nooit zo slank zijn. Aan de inhoud te zien ben ik erg content met wat deze stofzuiger allemaal opzuigt. Het legen gaat vrij makkelijk en je kunt hem daarna makkelijk afspoelen.

Ik ben helemaal fan van de ingebouwde kruimeldief. Tijdens het zuigen koppel je deze af en hij zuigt gewoon door.
Omdat deze kruimeldief wel wat lager op de steel zit, kan hij niet onder elk meubel komen maar dat heb ik zelf nog niet als probleem ondervonden. Ik pak dan eenvoudig het verlengstuk van de kruimeldief die in de steel zit geïntegreerd. Voor de plinten en delicate oppervlaktes gebruik ik het zachte borsteltje. Voor stoffen meubels dan weer het meubelstukje. Kortom, deze stofzuiger heeft alles wat je (ik..) nodig heb. De delicate borstel en het meubelopzetstuk zitten niet op de steelstofzuiger zelf, dat vind ik wel weer jammer.

Als laatste nog twee specs waarvan ik niet wist dat ik ze nodig had maar zeer waardeer:
+ de parkeerstand: De steelstofzuiger kan op zichzelf staan. Ideaal want zo hoef je je geen zorgen te maken dat ie wegglijdt en tijdens zijn val je muur of meubels beschadigt.
+ de verlichting: Je ziet veel meer vuil dan zonder licht dus je resultaat is echt vele malen beter!

Dianne 22-03-2021

Hondenharen zijn verleden tijd

Geschreven voor: AEG QX6-ANIM

We hebben de steelstofzuiger nu een paar weken in huis en zijn voornamelijk erg enthousiast over het gemak waarmee je de steelstofzuiger pakt en gebruikt. Er zit een standaard bij waarin hij oplaadt, dus je kan hem met 1 hand pakken en beginnen met stofzuigen. Door de roterende borstel pakt hij met gemak al het vuil van de vloer. Doordat de handige opzetstukken verwerkt zitten in de stofzuiger zelf heb je deze bij de hand wanneer je ze wil gebruiken, bijvoorbeeld voor de plinten.
We zijn ook erg enthousiast over het opzetstuk voor de bank. We hebben een hond die flink verhaard waardoor er altijd wel haar op de bank zit. Met dit opzetstuk is de bank in no-time schoon en beschadig je de stof van de bank niet.

Handig dat er een lichtje op de stofzuiger zit waardoor je precies ziet waar je bent gebleven met stofzuigen.

Een nadeel vind ik dat het stof reservoir aan de kleine kant is waardoor je deze vaak moet legen. Ook vind ik dat de accu niet heel lang mee gaat. Ik kan er net de benedenverdieping mee stofzuigen (gemiddelde woning).
Wij gebruiken deze steelstofzuiger voor erbij, daar is hij erg voor geschikt. We hebben nog een slede stofzuiger voor het grotere poetswerk.

Jela17 20-03-2021

Fijne stofzuiger

Geschreven voor: AEG QX6-ANIM

Wij gebruiken de stofzuiger nu een tijdje. Wij vinden het een fijne stofzuiger. Hij ziet er prima uit en is makkelijk op het laadstation te plaatsen. De stofzuiger zuigt krachtig en is erg flexibel waardoor je makkelijker kan draaien of ergens omheen stofzuigen. Wij vinden de stofzuiger wel wat zwaar maar zolang je hem op de grond hebt staan en je bent aan het stofzuigen merk je dat niet. Wij hebben twee honden en hij zuigt goed de honden haren van de vloer en van de bank. Er zit een fijn opzetstuk bij met borstels die ook makkelijk te reinigen is. De kruimeldief is er ook makkelijk uit te halen en hierdoor pak je die ook sneller. Wij vinden het erg handig dat het extra opzetstuk op te bergen is in de stofzuiger zodat je niet allemaal losse onderdelen hebt.

Katja 13-03-2021

De lichtste stofzuiger ooit

Geschreven voor: AEG QX6-ANIM

De stofzuiger is erg makkelijk te manoeuvreren, het gewicht is erg laag geplaatst waardoor het ontzettend licht aanvoelt wanneer je deze gebruikt. Dit is de eerste stofzuiger waar ik geen rugpijn van krijg.

In tegenstelling tot een traditionele stofzuiger hoef je geen zware unit mee te trekken, en geen rekening te houden met de reikwijdte van de slang.

De uitneembare kleinere unit samen met de aparte borstel is perfect om de trap of de bank schoon te maken. Daarnaast fungeert deze los zonder het opzetstuk als een kruimeldief, ideaal! Hij klikt makkelijk in en uit het apparaat.

De stofzuiger gaat in de ecostand lang mee (zo’n drie kwartier). Echter is bij ons in huis de krachtigere stand regelmatig nodig in verband met kattenhaar. In dat geval is de batterijduur een stuk korter, net voldoende om de woonkamer en de keuken te doen.

Het oplaadstation wat je erbij krijgt is erg fijn, de stofzuiger is er makkelijk in te zetten. De stofzuiger geeft met een piepje en lichtsignaal aan dat deze oplaad.

Voor mij een echte aanwinst in verband met het gebruiksgemak en veelzijdigheid.

Vodi 10-03-2021

Fijne stofzuiger met veel functies

Geschreven voor: AEG QX6-ANIM

Weer hebben deze stofzuiger mogen testen via review club. We hebben een woonboot met een smalle steile stap waar het best een gedoe is om de gewone slede stofzuiger op en af te krijgen. Deze stofzuiger is echt handig en snel mee te nemen, maar niet lichtgewicht. Hij weegt nog best wat een met 1 hand best lastig te tillen. Hij zit goed en sterk en de stek is uit te schuiven. Voor hele lange mensen (ben zelf 1.65m) weet ik niet of het lang genoeg is. Je kan makkelijk het kleinere stofzuigertje eruit halen en er weer in klikken. We hebben 2 katten en dus de nodige haren op stoelen en bank, maar die zuigt deze stofzuiger er makkelijk af. Je pakt hem veel makkelijker dan de gewone stofzuiger dus zuigt vaker even snel een stukje, bv. Onder de eettafel. Fijn ding.

N1988 05-03-2021

Stofzuigen wordt een feestje

Geschreven voor: AEG QX6-ANIM

Voorheen had ik een sledestofzuiger met zak. Stofzuigen vond ik nooit een probleem. Maar met deze stofzuiger pak ik hem nog sneller waardoor het nog schoner is in huis.
De stofzuiger staat standaard in de oplader waardoor hij altijd vol genoeg is om hem even te gebruiken. Het lampje aan de onderkant is erg fijn, zo zie je altijd of er nog iets ligt wat opgezogen moet worden.
De borstels die erbij zitten zijn ook erg fijn. Zo kun je heel erg makkelijk je trap of bank stofzuigen. Erg fijn in een huis met veel trappen en huisdieren! De zuigkracht is erg goed.
Nadeel is wel dat hij niet heel erg lang meegaat als je hem op de maximale stand zet. Je kunt er niet je hele huis mee stofzuigen.

N1988 04-03-2021

Stofzuigen wordt een plezier

Geschreven voor: AEG QX6-ANIM

Ik heb nooit een hekel gehad aan stofzuigen, toen ik nog stofzuigde met een sledestofzuiger. Maar stofzuigen met deze stofzuiger is bijna een plezier in je leven.
Je pakt de stofzuiger er heel makkelijk bij, omdat hij makkelijk voorhanden is en fijn in gebruik.
Er zit een lampje onderaan de borstel, perfect voor ruimtes die wat moeilijker te bereiken zijn. Zo zie je precies of je alle hoekjes gehad hebt.
De bank stofzuigen werkt ook perfect. Je hebt een speciale borstel die je op de handstofzuiger kan zetten. De zuigkracht is groot, waardoor je dierenharen heel makkelijk en snel kunt opzuigen.
Nadeel is dat de accutijd op volle snelheid niet heel erg lang is. Ook is het niet de lichtste stofzuiger. Voor mij persoonlijk geen probleem, maar wel iets om rekening mee te houden.

MirandaV 03-03-2021

flexibele alleskunner

Geschreven voor: AEG QX6-ANIM

Ik mag deze kleine krachtpatser uittesten voor vier weken. Of ik tevreden ben tot nu toe? ja! Het is een niet al te grote stofzuiger maar met een enorme zuigkracht. Gaat heel gemakkelijk over van een harde marmeren vloer naar een vloerkleed. De haren uit de droogloopmat bij de achterdeur wordt heel gemakkelijk schoon gezogen en daarbij worden moeiteloos alle haren verwijderd. Doordat het een klein compact model is, kun je - ondanks de laag geplaatste motor en stofopvang - toch heel eenvoudig onder de meubels door zuigen. Verder voelt de stofzuiger heel licht aan. In het begin dacht ik dat de stofzuiger het niet goed zou doen hierdoor. Maar niets is minder waar. Hij zuigt echt al het vuil en alle haren op. Het allerfijnste aan dit model vind ik toch wel de uiterst flexibele zuigmond. Doordat deze heel erg wendbaar is, kom je heel gemakkelijk in allerlei hoekjes. Ook fijn is dat de zuigmond niet al te breed is. Ook dit draagt bij dat je heel eenvoudig alle plekjes bereikt. Om de trap of dergelijke te stofzuigen kun je heel gemakkelijk de motor eruit klikken waardoor je een soort kruimeldief krijgt. Wel zo makkelijk op de trap, Aan dit kleinere gedeelte kun je ook een klein steeltje met een aparte kleine zuigmond klikken waarmee je snel en effectief de bekleding van je bank en/of stoel kunt schoon zuigen. Na gebruik maak je de stofzuiger makkelijk schoon: de stofopvang is met een beweging uit de stofzuiger te klikken en dan kun je het opgezogen stof, zand, haren, etc. zo in de vuilnisbak legen. De borstel in de zuigmond is ook met één beweging los te klikken waardoor je deze grondig kunt schoonmaken. Het filter is van een soort kunststof waardoor je deze gewoon onder de kraan kunt afspoelen. Wel even 24 uur goed laten drogen, zoals de gebruiksaanwijzing ook meldt.
Stofzuigen is hier een dagelijks terugkerend ritueel. Maar ik heb de benedenverdieping van ca. 90 m2 echt in een mum van tijd schoon nu.

Avandaele 01-03-2021

Super voor snelle schoonmaak

Geschreven voor: AEG QX6-ANIM

Ik mocht de AEG steelstofzuiger testen voor de reviewclub. Het design vind ik erg mooi! Ook is de stofzuiger makkelijk op te bergen (in mijn geval in de meterkast) doordat je hem rechtop in de standaard zet.
Hij weegt niks en is erg soepel te bedienen. De zuigkracht is goed en het lampje op de zuigkop is handig.
Wel is het reservoir klein, met een knutselend kind en huisdier is deze bij ons in 1 kamer al vol. Voordeel is wel dat hij heel simpel te legen is, kwestie van secondenwerk.
In de stang zit ook een kruimeldief verwerkt, deze kan je er gewoon uitpakken en met 1 knop ga je daarmee verder. Klein puntje is dat de stang niet overeind blijft staan, het balanspunt daarvoor is net niet lekker.
Mijn conclusie is dat deze stofzuiger erg fijn is om de kamers aan de kant te maken, fijn voor de trap en oppervlakten zoals banken tafels en hoeken. Maar minder geschikt als je het hele huis in 1x wilt doen. Dus als je 1 a 2 x per week een grote schoonmaak wilt is dit niet handig, wil je het dagelijks even bijwerken (minutenwerk) ideaal!

Kim 28-02-2021

Ergonomische steelstofzuiger

Geschreven voor: AEG QX6-ANIM

Deze steelstofzuiger is ontzettend makkelijk. Eenvoudig in elkaar te zetten. Het stofzuigen gaat makkelijk zonder last van je rug te krijgen want je blijft rechtop staan. De voet van de stofzuiger draait eenvoudig mee naar hoeken zonder de stofzuiger te draaien. Het geluid van de stofzuiger vind ik zelf helemaal niet storend. Het lichtje op de voet is super handig zodat je geen stof of dierenharen over het hoofd ziet. Met een klik op de voet reinigt de borstel zichzelf erg makkelijk! De kruimeldief die erbij zit is handig, vooral met een accessoire die een verlengstuk maakt en dit verlengstuk kan je nog langer uitschuiven waardoor je bij hoekjes kan komen bij bv het plafond. Ook de trap stofzuigen is een koud kunstje geworden, omdat je nu niet de hele stofzuiger mee hoeft te zeulen naar boven wat ik zelf altijd erg vervelend vond. Lekker makkelijk nu en zo wordt het ook leuker. Een nadeel van de steelstofzuiger is dat het niet onder een kastje kan komen, maar dit mag de pret niet drukken. Het handvat ligt heel prettig in de hand. Helaas zijn onze dieren ontzettend bang voor deze stofzuiger, waarschijnlijk door het andere geluid etc. Als je dieren in huis hebt is in keer stofzuigen per dag vaak niet genoeg. Einde van de middag zie je weer van alles liggen en denk je, ik had toch schoongemaakt? Nu pak je de steelstofzuiger en in een mum van tijd heb je de vloer weer netjes! Ook heeft de steelstofzuiger niet-beeldend ruimte nodig om op te bergen, dat is zeker een voordeel!

Sam 28-02-2021

Vanaf nu altijd schoon

Geschreven voor: AEG QX6-ANIM

Het is bij ons thuis soms lastig om het goed schoon te houden door de drukte, maar dat is met de komst van deze stofzuiger helemaal veranderd. We zien er niet tegenop om schoon te maken door het gebruiksgemak van dit model. Door het design ligt het fijn in de hand en doordat het snoerloos is, kun je hem makkelijk meenemen. Op deze manier maak je ook boven heel makkelijk schoon (dat verslofte bij ons nog weleens). Doordat we veel regelmatiger stofzuigen, zijn we minder tijd kwijt en hebben we constant een schoon huis, erg fijn! Het reservoir is niet heel groot, maar wij hebben de routine om deze te legen als we klaar zijn, waardoor we daar geen last van hebben. Ook is het makkelijk om plekken schoon te maken waar je minder makkelijk bij kunt door de verschillende accessoires. In het design zelf kun je de meeste accessoires onderdelen vinden. Er zit één los opzetstuk bij, deze is handig voor stoffen meubilair. Wij gebruiken deze vaak voor de bank, zodat deze weer vrij is van hondenharen. Wij hebben een erg harige hond, maar wanneer je bij ons binnenkomt is daar dankzij deze stofzuiger niks van te zien. Je zou kunnen denken dat al die haren vast komen te zitten, maar dit model heeft ook de optie om met één knop de haren eruit te halen, handig! Mocht er toch iets achterblijven dan zijn ook de borstels er nog los uit te halen. De enige plek waar de haren wel blijven zitten zijn tussen de kleine wieltjes, dat zouden wij als enige échte nadeel willen benoemen. Tot slot nog een laatste voordeel is de kruimeldief die erin verwerkt zit. Ook deze is makkelijk mee te nemen, zelfs naar de auto om die even schoon te maken! Kortom, een aanrader!

H. 28-02-2021

Fijne krachtpatser

Geschreven voor: AEG QX6-ANIM

Eenvoudig te gebruiken stofzuiger die met grote kracht alle vuil in huis wegneemt. De stofzuiger is wendbaar. Handig dat deze ook als enkel een kruimeldief kan worden gebruikt.
Nadeel vind ik dat bij gebruik op vol vermogen de stofzuiger snel bijgeladen dient te worden. De stofzuiger is niet heel licht, maar door zijn wendbaarheid goed te gebruiken.
Ik ben tevreden!

VanSietske 26-02-2021

Stofzuigen met plezier en gemak

Geschreven voor: AEG QX6-ANIM

Wat is stofzuigen met deze snoerloze AEG stofzuiger gemakkelijk. Ik ben geen schoonmaakprinses maar met deze stofzuiger is het zo gemakkelijk dat ik merk dat ik hem iedere keer pak als ik iets zie liggen. De borstels zorgen dat ons vloerkleed super schoon wordt en kleine stofdeeltjes eruit geborsteld worden. En door de kleine compacte handunit eruit te halen en deze met het kleine opzetstuk (ook incl borstel) te gebruiken is het de ideale oplossing om de stoelen en de bank mee te zuigen. De haren van onze dieren worden met gemak los geborsteld en verdwijnen samen met het stof in het reservoir. Deze moet je wel regelmatig legen omdat deze niet zo groot is maar dat is niet moeilijk om te doen.

Review.Nienke 25-02-2021

Handig apparaat!

Geschreven voor: AEG QX6-ANIM

Een fijne steelstofzuiger! Bij ontvangst kreeg ik het gevoel dat de de doos een soort simpele puzzel was, je schuift alles zo in elkaar maar het bestaat wel uit veel onderdelen. Alles heeft een plekje behalve de meubelzuiger. De kleur vind ik niet geweldig maar dat is mijn smaak.

Hij is geweldig in combinatie met een robotstofzuiger. De robot zuigt de grote vlakken, de steelstofzuiger de wc, trap, smalle stukken naast het bed en achter het bed. Het wisselen tussen het gebruik van de hele steelstofzuiger, de kruimeldief erin en de kruimeldief verlengt met de stok is super. Dit gaat enorm soepel en je hebt alles altijd bij de hand.

Hij zuigt hard, en had binnen de kortste keren enorm veel vuil verzameld. Het minpunt vind ik dat de sta-stand niet heel veilig voelt, ik heb het idee dat hij snel achterover zou vallen bij een stootje als je hem even hebt geparkeerd.