AEG QX6-ANIM chili red

De gemiddelde beoordeling is gebaseerd op 26 goedgekeurde reviews die zijn achtergelaten voor de AEG QX6-ANIM chili red op Kieskeurig.nl. Deze beoordeling wordt berekend door de som van de reviewscores te delen door het aantal reviews.

8,4

danielle_k90@hotmail.com 26-05-2021

Hele fijne stofzuiger

Geschreven voor: AEG QX6-ANIM chili red

We hebben de kans gekregen om deze steelstofzuiger te testen en wat een fijne stofzuiger is dit!
We hebben 2 middelgrote honden en 2 jonge kinderen en er moet dagelijks echt even een stofzuiger door ons huis.
Met mijn grote en logge stofzuiger ging het wel maar elke keer dat snoer uitrollen en dan dat ding achter me aantrekkend door ons huis was nog best vervelend.
Nu we deze stofzuiger hebben gaat er een wereld voor mij open!
Ik pak deze van de lader en hij glijd soepel en makkelijke over onze tegels en hij stofzuigt echt krachtig!
Ook even snel de bank stofzuigen met de handstofzuiger gebeurt nu met 1 klik.
Ik had in eerste instantie niet verwacht dat een steelstofzuiger zo sterk was.
Ja als de prijs ook driedubbel zo hoog zou zijn.
Schoonmaken van de zakloze stofzuiger gaat ook erg makkelijk en dan hebben we ook nog ledverlichting waardoor je de donkere hoeken ook zonder problemen mee kan pakken.
Ik kan in ieder geval niet meer zonder deze stofzuiger en raad deze dan ook aan!

Pluspunten

• Krachtig
  • Soepel
  • Makkelijk te pakken
  • Ledverlichting

Ruud2468 21-05-2021

Prima handzamestofzuiger

Geschreven voor: AEG QX6-ANIM chili red

Fijne stofzuiger die zich soepel over verschillende ondergronden laat glijden. Doordat je de handzuiger eenvoudig uit de steel kunt nemen, gebruik je deze ook sneller icm de accesoires om op moeilijke plekjes te komen.
Het reservoir is klein, maar eenvoudig na elke beurt te reinigen.
Haren (hond, kat en mens) zuigt hij eenvoudig op. Indien ze vast blijven zitten in de borstel kunnen ze met de clean functie verwijderd worden.
kortom een prima stofzuiger!

Pluspunten

• accu
  • oplaadstation
  • krachtig

Minpunten

• nvt

Lienus 21-05-2021

Onmisbaar in elk huishouden

Geschreven voor: AEG QX6-ANIM chili red

Ik wil echt niet meer zonder! Met deze steelstofzuiger zorg je er voor dat je huis altijd netjes en opgeruimd is binnen no time. Even de trap stofzuigen is een leuk klusje geworden door de ingebouwde kruimeldief. Kruimels van het aanrecht, de tafel of de andere meubels is zo gepiept. Het enige puntje is de duur dat het apparaat weer volledig opgeladen is. Dit vind ik vrij lang als je het vergelijkt met de tijd dat je het product kunt gebruiken. Maar verder raad ik dit product zeker aan!

Pluspunten

• Ingebouwde kruimeldief
  • Parkeerstand
  • Goeie zuigkracht

Minpunten

• Duur opladen

Shan 21-05-2021

Schoonmaken wordt bijna leuk

Geschreven voor: AEG QX6-ANIM chili red

De stofzuiger is heel soepel en wendbaar. Alle hoekjes zuigt hij moeiteloos. Het stofzuigen gaat met dit apparaat echt een stuk sneller. Geen gedoe met snoeren en sjouwen. Deze stofzuiger is licht en snoerloos dus til je zo naar een andere verdieping. Ik gebruik voor laminaat en tegels de lagere stand en alleen voor vloerbedekking en kleden de hoge. Dat gaat prima. Als je veel tapijt hebt liggen is het misschien minder geschikt vanwege de accuduur. De kruimeldief pak je er heel makkelijk uit. Het schoonmaken is bij ons in huis echt simpeler geworden. Ik gebruik mijn gewone stofzuiger eigenlijk niet meer. Het stofreservoir is makkelijk uit elkaar te halen en schoon te maken. Ik heb zelf lang haar én we hebben een kat dus er zijn genoeg haren in huis op te zuigen. Bij de vorige stofzuiger stond ik die uit de borstels te plukken. Nu druk ik op de clean knop en de haren komen los en worden opgezogen. Zo blijven de borstels goed hun werk doen. Er zit een handig hulpstuk bij om tussen de kussens van de bank te komen. De stofzuiger neemt in de houder niet veel ruimte in. Hij is ook een stuk stiller dan onze vorige stofzuiger.

Pluspunten

• Makkelijk en snel
  • Zuigkracht
  • Verlichting

Minpunten

• Accuduur
  • Oplaadduur

AC456 19-05-2021

Krachtig en handig

Geschreven voor: AEG QX6-ANIM chili red

Een aantal jaren geleden waren wij in het bezit van een kruimeldief “met een steeltje”. Daar waren we toen al erg blij mee. Nu wij de gelegenheid kregen om de nieuwe AEG QX6-ANIM steelstofzuiger te testen hebben geen moment geaarzeld omdat het een fijne stofzuiger is voor “erbij”. En wat zijn de technieken verbeterd en samengevoegd in deze fantastische stofzuiger.
Hij staat in de gangkast op de handige standaard makkelijk voor het grijpen. Minpuntje is dat in de standaard het kleine borsteltje opgeborgen zit. Wij zouden het handiger vinden als dit borsteltje ook opgeborgen kan worden in de steel van de stofzuiger net als de superhandige lange borstel. Dan heb je echt alles bij de hand. De stofzuiger is geschikt voor de meeste soorten vloerbedekking. Alleen met ons hoogpolige vloerkleed heeft de stofzuiger moeite omdat de draden zich om de borstel heen wikkelen. De draden krijg je ondanks de schoonmaakknop voor de borstel er niet uit en moet je ze zelf uit de borstel pulken. Niet meer doen dus maar ja je moet alles uittesten nietwaar?
Conclusie het is een fijne stofzuiger. Handzaam met voldoende opzetstukken en krachtig genoeg voor de tussendoor klussen.

Pluspunten

• Handige standaard
  • Parkeerstand tijdens stofzuigen
  • Kleinere zuigmond voor de trap
  • Koplamp voor de donkere hoekjes

Minpunten

• Kleine borstel zit niet in de stofzuiger zelf
  • Kan hoogpolig tapijt niet goed stofzuigen

MJMVG 19-05-2021

Stofzuigen is weer leuk!

Geschreven voor: AEG QX6-ANIM chili red

Met deze AEG QX6 stofzuiger wordt stofzuigen weer leuk! De stofzuiger heeft een goede zuigkracht en is heel erg handig in gebruik. Doordat hij erg wendbaar is kom je gemakkelijk in alle hoeken van de kamer. Op onze nieuwe PVC vloer zie je best snel vuil liggen maar met deze stofzuiger is het gemakkelijk om snel even te stofzuigen. Vooral het lampje op de voorkant is erg handig als je op donkere plekken komt, zo weet je zeker dat je alle vuil hebt opgedaan. Wij hebben een kat en die haart in deze tijd van het jaar nogal. Met het opzetstuk zijn de kattenharen eenvoudig te verwijderen van bank en stoelen. Ik moet zeggen dat ik aangenaam verrast ben door de zuigkracht, dat zou je eigenlijk niet verwachten van een draadloze stofzuiger. Klein minpunt daarentegen vindt ik dat je wel vaak het reservoir moet legen. Maar ook dat gaat eigenlijk best gemakkelijk. De meegeleverde oplaad standaard is ideaal, de stofzuiger staat bij ons u in een hoekje van de kamer en is daardoor altijd meteen klaar voor gebruik. Een extra voordeel: zelfs de kids vinden het nu leuk om te stofzuigen!

Pluspunten

• Wendbaarheid
  • Lampje voor beter zicht
  • Ideaal voor kattenharen

Minpunten

• Ligt wat zwaar in de hand
  • Reservoir is snel vol

van Helvert 18-05-2021

Zeker een aanrader, fijne stofzuiger

Geschreven voor: AEG QX6-ANIM chili red

Wij hebben de steelstofzuiger nu ongeveer 3 weken in gebruik en zijn zeer tevreden.

De stofzuiger heeft een zeer goede zuigkracht en de accu duur is voldoende om een hele verdieping te zuigen en misschien zelfs 2 verdiepingen.
Het is fijn dat er aan de voorkant van de zuigmond een led lampje zit. Op donkere plekken kan je hierdoor het vuil ook goed zien liggen.
Er worden verschillende opzetstukken meegeleverd. Het lange opzetstuk is wat lastiger los te koppelen.
Een groot pluspunt van de stofzuiger is dat hij snoerloos is en je deze gewoon even snel kan pakken om vuil op te zuigen met kinderen en huisdieren is dit regelmatig nodig.

Pluspunten

• lange accuduur
  • led verlichting voorzijde
  • Snoerloos
  • filter

Minpunten

• Schoonmaken wat meer werk.

Kim 18-05-2021

Handig in gebruik

Geschreven voor: AEG QX6-ANIM chili red

Goede aanvulling op je stofzuiger

Ik heb de steelstofzuiger nu een aantal weken mogen testen en het is vooral het gemak van het even snel pakken wat ik fijn vind.
De stofzuiger is zwaar, maar door zijn ergonomische ontwerp makkelijk vast te houden en de zuigmond zwenkt makkelijk.
Alleen vind ik het soms lastig als er vuil of stof langs de plinten ligt, daar komt hij iets moeilijker bij.
Heel handig is het LED-lichtje voorop de zuigmond, je ziet zo heel makkelijk het vuil of stof liggen op de vloer.
Ook heeft de stofzuiger een handige zelfstaande parkeerstand, je kunt hem dus gewoon rechtop zetten. Als je hem ergens tegenaan zet rolt hij namelijk om.
Ik gebruik deze stofzuiger alleen op de turbo stand, omdat ik hou van een krachtige stofzuiger, en dan haalt hij het net niet bij mijn sledestofzuiger. Misschien komt dit omdat hij niet over de vloer schuift, maar wieltjes heeft. Deze wieltjes hebben ook blijvende krassen/sporen achtergelaten op mijn laminaatvloer, wat ik toch wel een groot nadeel vind.
Verder is het reservoir makkelijk te legen.

Waar ik wel echt fan van ben is de kruimeldief die erop zit, deze pak je er gemakkelijk af terwijl je aan het stofzuigen bent en hij zuigt dan gewoon door. Zo kan ik snel even een plint meepakken. Je zet hem ook zo weer terug op de steel.
Er zijn meerdere accessoires meegeleverd om op de kruimeldief te zetten. Ten eerste de roterende borstel, ik haal er heel makkelijk de kattenharen mee af van de bank of de stoelen. Ideaal dus als je huisdieren hebt.
Een ander accessoire is de lange steel met het borsteltje wat in de steel zit geïntegreerd. Hiermee kun je nog makkelijker de plinten stofzuigen of andere moeilijke hoekjes.

Uiteindelijk is het dus een handige stofzuiger, maar dat betreft voor mij vooral de kruimeldief met de verschillende opzetstukken.

Pluspunten

• Snoerloos
  • Verschillende opzetstukken
  • Parkeerstand
  • Kruimeldief
  • LED-lichtje

Minpunten

• Geeft krassen op vloer
  • Zwaar om te tillen

Sant88 17-05-2021

Fijne stofzuiger

Geschreven voor: AEG QX6-ANIM chili red

Ik heb de AEG QX6-ANIM een maand lang mogen testen en ik ben positief verrast. In het verleden heb ik een normale stofzuiger en een robotstofzuiger gehad, maar deze combi van kruimeldief en makkelijke kleine handheld stofzuiger is zeker een toevoeging aan mijn huishouden. De stofzuiger staat mooi in de woonkamer waardoor ik hem vaker 'even snel' pak in plaats van mijn grote stofzuiger die ik twee trappen af moet sjouwen. De stofzuigerkop is erg flexibel zodat ik hem gemakkelijk tussen mijn eetkamerstoelen door kan trekken en het lichtje zorgt ervoor dat ik de kleinste kruimels en kattenharen zie liggen. Alles zuigt de stofzuiger op en ik ben binnen enkele minuten weer klaar om bezoek te ontvangen. Het uitschuifbare plinten opzetstuk is gemakkelijk zodat je niet te diep hoeft te bukken, maar gebruik ik ook om de hoekjes in het plafond stofvrij te maken. Wanneer ik klaar ben met de kamers, zet ik de stofzuiger weer in zijn houder en dan wordt 'ie direct opgeladen zodat ik bij een volgend gebruik een volle batterij heb. Ik ben fan van deze stofzuiger en zal deze aanraden bij familie en vrienden.

Pluspunten

• Extra opzetstukken
  • Flexibele stofzuigerkop
  • Licht op de stofzuigerkop

b***************@h********** 17-05-2021

Fantastisch steelstofzuiger zonder snoer

Geschreven voor: AEG QX6-ANIM chili red

Wat fijn om met deze stofzuiger te werken. Hij zuigt krachtig, is wendbaar en vooral de uitneembare kruimeldief is handig. Zonder snoer kun je hem overal mee naar toe nemen. Onze camper is gemakkelijk schoon te maken. De stofzuiger is zo krachtig dat ook hondenharen geen probleem zijn.
Door de houder laadt de stofzuiger steeds op en staat hij netjes in een hoekje. Het ingebouwde lampje laat vuil in donkere hoekjes, onder de bank, zien waardoor niets vergeten wordt op te zuigen.
Na de lunch is het gemakkelijk even snel alle kruimels onder de kinderstoelen op te zuigen.
Voor mij is de grote stofzuiger met een snoer helemaal niet meer nodig. Ik gebruik alleen nog de steelstofzuiger !!!

Pluspunten

• Snoerloos
  • Zuigkracht
  • Verlichting

Minpunten

• Gewicht

r****@l****** 16-05-2021

AEG test

Geschreven voor: AEG QX6-ANIM chili red

De afgelopen weken heb ik de AEG stofzuiger mogen testen. Ik was allereerst verrast door het gemak! Het grote voordeel is dat je makkelijk even tussendoor stofzuigt, omdat je het apparaat zo uit de standaard haalt. Wat me wel na een aantal weken is opgevallen is dat de zuigkracht snel achteruit gaat naar mate de stofcabine voller raakt. Dit is natuurlijk logisch, maar gezien deze cabine niet super groot is, valt dit snel op. Al met al zijn we uitermate tevreden!

Pluspunten

• Gemak
  • LED verlichting
  • Wendbaarheid

Minpunten

• Accu iets te snel leeg
  • Zuigkracht gaat achteruit

n****************@g******** 15-05-2021

Aanrader!

Geschreven voor: AEG QX6-ANIM chili red

Wat een verademing om schoon te maken met deze handige, wendbare en lichtgewicht steelstofzuiger.
Het lampje aan de voorkant zorgt ervoor, dat je in de avond na het eten (en met wat schemer) nog de rommel van de dag ziet liggen en alles weer netjes kan maken.
Ook de rommel die de cavia's maken kan makkelijk even weggezogen worden, al heb je voor de grotere stukken hooi wel weer echt de stofzuiger nodig. Maar zaagsel e.d. dat is ideaal.
Verder nodigt het extra uit voor de kinderen om even de stofzuiger te pakken en wat geknoeide koekkruimels weg te nemen.
Het ergonomische design zorgt er voor dat het stofzuigen makkelijk is. En als je even wat losse kruimels weg wilt nemen dan pak je de uitneembare kruimelzuiger er uit en ruim je heerlijk op.

Pluspunten

• wedbaarheid
  • gewicht
  • ergonomische design
  • makkelijk de trap mee op te nemen
  • lange accuduur

Minpunten

• alleen voor kleine oppervlakten
  • dicht bij plinten zuigt hij niet nauwkeurig

Jacco 14-05-2021

Handige steelstofzuiger!

Geschreven voor: AEG QX6-ANIM chili red

Sinds twee weken heb ik de AEG QX6-ANIM in bezit. Het is een handige steelstofzuiger met een aantal slimme en handige functies.

Dierenharen kan de stofzuiger snel opzuigen uit lastige plekken, denk hierbij aan een bank of stoel. Door de snel roterende borstel worden de haren als het ware uit de bank ‘getrokken’. Aangezien wij een kat hebben is dit ideaal. Soms is het nodig om een aantal keer over dezelfde plek te stofzuigen, maar over het algemeen zijn de haren snel weg.

De parkeerstand is iets wat ik niet als handig had verwacht maar waarover ik verrast ben. Het is bijzonder handig om de stofzuiger ‘zomaar’ te laten staan op een plek en later weer verder te gaan. Vaak staat deze snel in balans en blijft hij redelijk stevig staan. Op een zachte ondergrond zoals tapijt is dit niet altijd het geval.

Het stofzuigen zelf. Over het algemeen gaat het redelijk soepel. Er zijn twee standen waar gebruik van kan worden gemaakt. Een normale stand en een ‘turbostand’. Vaak gebruik ik alleen de turbostand omdat het vuil dan zo snel mogelijk weg is. Een nadeel is dat na grofweg 10 minuten de stofzuiger dan leeg is en dat het vrij veel lawaai maakt. Beide vind ik niet een heel groot probleem, maar ik kan mij voorstellen dat dit nadelig kan zijn. Wanneer de stofzuiger op de normale stand zuigt gaat deze ongeveer 30/45 minuten mee, maar zo groot is ons huis niet.

Het meest fijne van de AEG vind ik dat je niet hoeft te klooien met snoeren. Je pakt de stofzuiger op, loopt (snel) naar de plek waar het vies is en zuigt even snel. Doordat je niet aan een snoer/stopcontact gebonden zit gaat het stofzuigen een stuk sneller. Hierdoor ben ik vaak al met 5 minuten klaar met stofzuigen. Dit betekent dat ik altijd op de turbostand stofzuig en niet op de normale, zoveel tijd heb ik toch niet nodig.

De stofzuiger als kruimeldief gebruiken is wel mogelijk, maar niet ideaal. Je bent dan al vrij snel verplicht om de accessoire te gebruiken. Dit omdat de kruimeldief een vrij ‘dikke’ kop heeft en je niet overal goed bij kan komen. Denk aan nauwe hoekjes in de keuken of bij het stofzuigen van de auto. De accessoire die is meegeleverd is echter vrij lang, zodat je van een onnatuurlijke afstand aan het stofzuigen bent. Het is geen ramp en het is zeker geen reden om het daarom niet te kopen, het is wel goed om te weten.

Pluspunten

• Snel in gebruik
  • Krachtig
  • Ziet er mooi uit

Minpunten

• Maakt best veel lawaai op de turbostand.

MirandaV 29-03-2021

kleine wendbare krachtpatser

Geschreven voor: AEG QX6-ANIM chili red

De stofzuiger komt in een compacte doos met veel hulpstukken. Helaas zit er geen uitgebreide gebruiksaanwijzing bij maar alleen een A4 met pictogrammen. Deze waren mij niet allemaal even duidelijk, dus in het begin was het even goed kijken en uitpuzzelen. De stofzuiger zelf bevalt uitstekend! Hij maakt niet overdreven veel geluid, is niet zwaar doordat de moter lager geplaatst is als in de meeste draadloze stofzuigers. Dit geeft wel een beperking met bijvoorbeeld onder een bank zuigen. Maar in mijn geval kon ik toch prima onder de stoelen en banken zuigen. De stofzuiger heeft standaard een niet al te grote zuigmond die enorm flexibel is. Hierdoor kun je heel simpel om stoelpoten heen zuigen en in allerlei hoekjes komen. De overgang van harde naar zachte ondergrond is ook geen enkel probleem, de stofzuiger blijft goed zuigen. Je kunt het motorgedeelte heel eenvoudig uit de steelstofzuiger klikken, waardoor je een soort kruimeldief krijgt. Met behulp van de vele standaard meegeleverde hulpstukken kun je dan eenvoudig bijvoorbeeld de trap stofzuigen, even iets opruimen wat je geknoeid hebt, tussen de plinten of vloerrails zuigen, etc. Er is ook een kleine extra zuigmond meegeleverd, waarmee je heel goed je bankstel en dergelijke kunt zuigen. Het is een stofzuiger bedoeld voor huishoudens met dieren. Hier in huis betekent dat twee honden en twee katten. Al deze haren worden moeiteloos op gezogen. Ook andere zaken die het houden van huisdieren met zich mee brengt zoals extra zand en stof zijn geen enkel probleem. En mochten er haren verstrikt raken in de zuigmond-borstel, kun je met je voet op een knop die aan de bovenkant van de zuigmond geplaatst is, heel eenvoudig deze door de stofzuiger zelf laten verwijderen. Enig minpunt vind ik het kleine opvang resevoir. Dit moet je echt heel tijdig legen, anders raakt de binnenkant van de zuigmond verstopt en dit is lastig te verwijderen. De accu laadt binnen vier uur maximaal op en is hier in huis ruim voldoende voor de hele benedenverdieping van ca. 80 m2 in een keer te stofzuigen

Pluspunten

• licht in gewicht
  • laag geplaatste motor

Minpunten

• klein opvangreservoir

HEB 25-03-2021

Maakt stofzuigen weer een stuk leuker én eenvoudiger

Accuprestaties
15 minuten op volle kracht en +-45 minuten op normale stand. Het lijkt kort en dit was ook de reden dat ik niet eerder aan een steelstofzuiger begonnen ben. Toch is dit in de praktijk echt prima. Omdat je deze stofzuiger er vaker bij pakt is je huis tussen de zuigbeurten door minder vervuild. Met de normale stand maneuvreer ik gemakkelijk door het hele huis (130m2, 3 woonlagen). Als ik wat grondiger schoonmaak en op sommige plekken even de volle kracht pak, zoals het vloerkleed, de trap of rondom de kattenbak, red ik het hele huis niet.

Zuigprestaties
Deze stofzuiger doet zeker niet onder voor mijn sledestofzuiger. Ik vind zelfs dat mijn vloerkleden en matten met de Animal grondiger ontdaan worden van pluisjes, haren en zand door de zuigkracht in combinatie met de roterende borstels. Waar ik wel aan moet wennen is dat de kop 180 graden zuigt. Dus alleen voor zich uit en niet achteruit.

Een sledestofzuiger heeft beduidend meer zuigkracht maar als ik zie hoe schoon mijn huis nu is besef ik me dat een hoge zuigkracht niet altijd per se nodig is. Alleen grote rommeltjes zoals blaadjes of stukjes papier heeft ie moeite mee, ik gok dat dat door de roterende borstels komt.

Gemak
Nooit gedacht dat verlichting mijn haat jegens stofzuigen enigszins kon verminderen. De verlichting voorop de borstel zorgt ervoor dat je elk stofje en korreltje op de weg ziet. Erg confronterend, maar erg prettig.
De parkeerstand is een fijne bijkomstigheid. Ideaal want zo hoef je je geen zorgen te maken dat ie wegglijdt en tijdens zijn val je muur of meubels beschadigt.

Xtra's:
Ik ben helemaal fan van de ingebouwde kruimeldief. Tijdens het zuigen koppel je deze af en hij zuigt gewoon door.
Omdat deze kruimeldief wel wat lager op de steel zit, kan hij niet onder elk meubel komen maar dat heb ik zelf nog niet als probleem ondervonden. Ik pak dan eenvoudig het verlengstuk van de kruimeldief die in de steel zit geïntegreerd. Voor de plinten en delicate oppervlaktes gebruik ik het zachte borsteltje. Voor stoffen meubels dan weer het meubelstukje. Kortom, deze stofzuiger heeft alles wat je (ik..) nodig heb. De delicate borstel en het meubelopzetstuk zitten niet op de steelstofzuiger zelf, dat vind ik wel weer jammer.

Pluspunten

• 2 in 1 stofzuiger
  • parkeerstand
  • verlichting
  • Pakt hem er zo bij

Minpunten

• Zuigt 180 graden
  • Accu minder geschikt als je maar 1x p/w zuigt

Katja 24-03-2021

Veelzijdige stofzuiger

Geschreven voor: AEG QX6-ANIM chili red

Ik ben ontzettend blij met deze stofzuiger. De hand unit klikt makkelijk in en uit het apparaat waardoor je deze er snel even bij pakt als kruimeldief. De borstel die bij de handunit hoort heeft een ronddraaiende borstel die ideaal is om dierenharen van de bank, trap of zelfs gordijnen af te krijgen. Daarbij is de handunit ontzettend licht waardoor dit een erg makkelijk klusje wordt!

Het bijbehorende oplaadstation zorgt ervoor dat je het apparaat alleen maar hoeft te pakken en meteen aan de slag kan; je hoeft niet op zoek te gaan naar een stopcontact, of rekening te houden met een kabel die door de kamer loopt.

Wanneer je de stofzuiger terug in het oplaadstation zet geeft deze een licht -en geluidssignaal af waardoor je zeker weet dat ie oplaad. Tijdens het stofzuigen geeft het apparaat de accuduur aan door het oplichten van 1 t/m 3 streepjes.

Het led licht aan de voorzijde is ideaal, daarmee zie je veel meer op de vloer liggen dan bij normaal daglicht, je mist nooit meer een vergeten hoekje!

Pluspunten

• Multifunctioneel
  • Makkelijk in gebruik

Minpunten

• Korte accuduur bij gebruik turbostand

Betsie 24-03-2021

Gemakkelijk en zorgvuldig!

Geschreven voor: AEG QX6-ANIM chili red

Ideaal deze stofzuiger! Doordat hij een standaard heeft waarin hij direct oplaadt is hij altijd klaar voor gebruik en zet je hem na gebruik ook met 1 hand weer terug om op te laden. Door de roterende borstels haalt hij met gemak al het vuil van de vloer, daar was ik wel door verrast. Prettig dat alle opzetstukken verwerkt zitten in de stofzuiger zelf waardoor je makkelijk en snel ook de lastiger te bereiken plekken kan stofzuigen. De stofzuiger kan zelfs bij ons onder de bank (13 cm).
Het reservoir vind ik wat aan de kleine kant, ook neemt de zuigkracht iets af als deze bijna vol is. Daarom legen wij deze zeker 2x per week, en we stofzuigen dagelijks. Het legen is een simpele handeling en het is ook prettig dat je de filters zelf uit kan spoelen.
De mini turboborstel vind ik echt een hele fijne toevoeging. Hiermee haal je binnen no-time de hondenharen van de bank en het kussen van de hond. Doordat de stofzuiger zo lichtgewicht is neem je hem ook makkelijk mee naar de auto of een andere verdieping in het huis.
Jammer vind ik de accu die op de hoogste stand maar 13 minuten mee gaat, maar ook de lagere stand doet voldoende zijn werk als je wat uitgebreider wil stofzuigen.
Wij gebruiken deze stofzuiger voornamelijk als extra stofzuiger voor het dagelijkse, snelle werk. Voor de grote schoonmaak hebben wij nog een sledestofzuiger met snoer.
De zelfreinigende functie van de borstelkop werkt wel redelijk maar maakt erg veel lawaai. Ook voelt het materiaal wat goedkoop (kunststof) aan waardoor ik twijfel over de levensduur van de stofzuiger maar daar kan ik nog niets over zeggen.

Pluspunten

• Lichtgewicht
  • Opzetstukken zitten in de stofzuiger verwerkt

Minpunten

• Accu op turbostand is aan de krappe kant
  • Klein reservoir

Ldb17 20-03-2021

Fijne stofzuiger

Geschreven voor: AEG QX6-ANIM chili red

Wij hebben deze stofzuiger nu een tijdje in gebruik. Het is een erg fijne stofzuiger er zit een prima laadstation bij waar je de stofzuiger op kunt plaatsen. De stofzuiger zuigt erg krachtig en is hierdoor ook geschikt wanneer je huisdieren in huis hebt. Er zit een fijn opzetstuk bij om de bank mee te stofzuigen. Verder zit er nog een smal lang opzetstuk in de stofzuiger zelf, deze is dus netjes opgeborgen. En ook deze is fijn in gebruik. De voet van de stofzuiger is erg flexibel en schijnt verlichting op de vloer. Wel vinden wij de stofzuiger wat aan de zware kant. Maar zolang hij op de vloer leunt tijden het stofzuigen ondervinden wij er weinig last van. Al met al vinden wij het een fijne stofzuiger

Vodi 18-03-2021

Fijne compacte stofzuiger

Geschreven voor: AEG QX6-ANIM chili red

Deze 2 in 1 stofzuiger getest via review club. Handig dat je kleine hand zuiger er zo uit en weer in klikt. Makkelijk te bedienen en ook handig zo in de oplader te klikken. Batterij doet het niet super lang dus je kan niet je hele huis stofzuigen. Maar dat is ook niet waar hij voor bedoeld is. Juist i
Om even snel iets weg te zuigen, pak je hem even. Bv. Elke dag even onder de eettafel. Omdat hij zo handzaam en makkelijk te gebruiken is, pak je hem ook vaker dan de gewone zware stofzuiger met snoer. Ook het opzetstuk voor dierenhaar werkt heel goed.

Pluspunten

• Snel
  • Praktisch
  • Met 1 hand in oplader

Minpunten

• Batterijduur
  • Best nog zwaar ding

Review.Nienke 12-03-2021

Praktische aanvulling

Geschreven voor: AEG QX6-ANIM chili red

De doos bestaat uit een simpele puzzel, alles spreekt wel voor zich maar je moet de machine wel uit veel onderdelen in elkaar schuiven. Alles heeft een plekje behalve de meubelzuiger. De rode kleur is niet geweldig naar mijn smaak.

Hij is wel echt geweldig in combinatie met een robotstofzuiger. De robot zuigt de grote vlakken, de steelstofzuiger de wc, trap, smalle stukken naast het bed en achter het bed. Het wisselen tussen het gebruik van de hele steelstofzuiger, de kruimeldief erin en de kruimeldief verlengt met de stok is super. Dit gaat enorm soepel en je hebt alles altijd bij de hand.

Hij zuigt hard, en had binnen de kortste keren enorm veel vuil verzameld. Kortom: aanrader!

Pluspunten

• Veel zuigkracht
  • Wendbaar

Minpunten

• Bang dat hij achterover valt (nooit gebeurd)

N1988 12-03-2021

Heerlijke stofzuiger

Geschreven voor: AEG QX6-ANIM chili red

Hele fijne en handzame stofzuiger. De zuigkracht is enorm goed. Door gebruik te maken van de verschillende hulpmiddelen kun je de stofzuiger voor diverse doeleinde gebruiken. Zo kun je de stofzuiger uit elkaar halen en de kruimeldieffunctie gebruiken om bijvoorbeeld makkelijk de bank of kussens te stofzuigen. Dit kun je doen door een extra hulpstuk op de kruimeldief te plaatsen. Je kunt met hetzelfde hulpstuk ook heel makkelijk de trap stofzuigen.
De stofzuiger is licht in gebruik en heel handzaam.
Er zit een lamp aan de onderkant, waardoor je ook goed de oppervlakten ziet die je stofzuigt. Zo neem je alle viezigheid mee.
Het is een speciale animal stofzuiger. Nou heb ik zelf een kat en rond de kattenbak stofzuigen met deze stofzuiger is hier geen succes. De grote kattenbakkorrels worden helaas niet goed opgezogen. Een enkel steentje dat in het huis ligt gaat prima, maar een hoop bij elkaar werkt niet optimaal. Echter, je kunt in één handomdraai de kruimeldief uit de stofzuiger halen en daar gaan de korrels heel erg makkelijk en snel mee weg.

Pluspunten

• Handig in gebruik
  • Je pakt de stofzuiger er snel bij

Minpunten

• Kattengrind zuigt lastiger op
  • Accu gaat niet mega lang mee

xx_Samanthaaa 09-03-2021

Stofzuigen een pretje: We willen niet anders meer!

Geschreven voor: AEG QX6-ANIM chili red

Wij zijn helemaal weg van de stofzuiger. Wat een verademing om snoerloos te stofzuigen! Daarnaast waren we verbaasd over hoe flexibel je de stofzuiger door de kamer heen stuurt. Alles gaat heel licht en soepel. Sowieso is de stofzuiger heel handzaam: Licht in gewicht en je neemt hem gemakkelijk even mee naar een andere kamer. Hierdoor kan je gemakkelijk kamers stofzuigen wanneer dat nodig is.
De stofzuiger heeft verschillende standen. De hoogste stand gaat zo'n 13 minuten mee, maar maakt alles perfect schoon. De draaiende borstels in het mondstuk, zorgen ervoor dat echt alles in de stofzuiger gaat. Ook heeft de stofzuiger een lichtje. Zelfs in het donker kan je nog even snel de stofzuiger pakken. De energiezuinige stand werkt ook prima, maar zwaardere dingen (als kattengrind) blijven dan heel soms wel eens liggen.
Verder heeft de stofzuiger verschillende mogelijkheden. Zo kan je hem als kruimeldief gebruiken! Ideaal om even snel iets weg te zuigen of om iets af te nemen met een opzetstukje wanneer je aan het stofzuigen bent. De stofzuiger uitzetten, neerzetten, de kruimeldief eruit en afnemen maar. Het uitschuifbare opzetstuk is handig voor lastige hoekjes of hoge oppervlakten.
Wij vinden stofzuigen totaal niet erg meer nu. We pakken hem snel even erbij en laten hem ook gewoon in de woonkamer opladen. Hij ziet er mooi uit en valt niet teveel op door het mooie formaat.

Pluspunten

• Handzaam en licht: Makkelijk mee te nemen.
  • Flexibel en snoerloos

Minpunten

• Maximale kracht 13 minuten te gebruiken
  • Kan op zichzelf staand weleens naar achter vallen

kim 08-03-2021

Super handige steelstofzuiger

Geschreven voor: AEG QX6-ANIM chili red

Een hele fijne steelstofzuiger, goede zuigkracht. De voet draait makkelijker voor in de hoekjes. Door middel van het lampje op de voet mis je geen stof of dierenharen meer. Je ziet het erg snel liggen. De hondenkleed stofzuigen vind ik niet zo prettig gaan. Je moet de stofzuiger dan steeds optillen en dan vind ik het zwaar en onhandig. Verder rolt deze steelstofzuiger makkelijk over ons laminaatvloer heen en zuigt hij alles netjes op. Voor de trap vind ik deze steelstofzuiger ideaal. Je haalt de kruimeldief eraf en doet er een verlengstuk bij op. Een makkelijk manier om de trap te stofzuigen, zonder het gesleep van mijn andere stofzuiger. Ook boven stofzuigen vind ik nu leuker omdat je deze zo meeneemt naar boven en daar je verder kan stofzuigen. Het geluid vind ik persoonlijk niet storend. Je klikt de steelstofzuiger makkelijk weer op de standaard. Door middel van lampjes zie je het apparaat zich opladen. Ook een pluspunt vind ik de ruimte die deze steelstofzuiger inneemt makkelijk. Erg weinig ruimte nodig om deze weg te zetten. Door een klik op de voet reinigt de steelstofzuiger de borstels zichzelf. Dit maakt lawaai maar ik vind dat geen probleem. Hij doet zijn werk goed en daar gaat het mij om.

Pluspunten

• Ergonomisch
  • Kruimeldief
  • Handig
  • Extra hulpstuk
  • Neemt weinig ruimte in

Minpunten

• Zwaar bij optillen

Sam 06-03-2021

Zeer fijne stofzuiger!

Geschreven voor: AEG QX6-ANIM chili red

Ik was heel benieuwd naar deze stofzuiger, omdat ik zelf een hond met veel haar heb. Ik ben tot nu toe erg tevreden! Er zit een extra opzetstuk bij wat specifiek voor dieren is en dat werkt goed voor allerlei oppervlakten, ook een bank. Daarnaast heeft deze stofzuiger meer extra's waardoor je makkelijker bij moeilijkere plekken komt. Op het extra opzetstuk na, zit alles verwerkt in het design zelf. Er zit ook een kruimeldief in die goed van pas komt op lastige plekken, je kunt het zelfs meenemen naar de auto. In de kruimeldief kun je ook meteen het reservoir vinden, deze is wat aan de kleine kant, maar dit is goed te doen als je het voor of na het stofzuigen meteen leegt. De stofzuiger ligt fijn in de hand en is makkelijk in gebruik. De zuigkracht is ook goed, ons huis is nog nooit zo schoon geweest. Tot slot wil ik delen hoe makkelijk het nu is om te stofzuigen. Hoe ik stofzuigen als een obstakel zag, vooral op de bovenverdiepingen, is het nu zo gedaan. Een aanrader!

Pluspunten

• Makkelijk in gebruik
  • Handige accessoires

Minpunten

• Klein reservoir

Van Siekske 06-03-2021

Compacte krachtpatser

Geschreven voor: AEG QX6-ANIM chili red

De krachtige motor zuigt heel veel stof en haren op mede door de borstels. Je staat versteld van al het stof in het reservoir. Met het lange verlengstuk wat je ook nog kan uitschuiven kan je makkelijk spinnenwebben en stofdeeltjes van de muur en het plafond halen. En ingeschoven kan je goed tussen de kussens van de bank zuigen. Met de losse handunit met klein mondstuk kan je perfect de meubels stofzuigen. Doordat dit kleine mondstuk ook een ronddraaiende borstel heeft haal je gemakkelijk haren en vuil van bank en stoelen. Het enige nadeel vind ik het formaat van het reservoir wat dus klein is en regelmatig geleegd moet worden. Dit is gelukkig wel makkelijk om te doen.

Pluspunten

• Snoerloos
  • De rondgedraaide borstels
  • De losse handunit

Minpunten

• Klein reservoir
  • Brush Roll Clean-functie maakt veel herrie
  • De kleur