AEG QX6-ANIM - Reviews

De gemiddelde beoordeling is gebaseerd op de 15 reviews die zijn achtergelaten voor de AEG QX6-ANIM op Kieskeurig.nl.

n**n@g**l.com 15-05-2021

Aanrader!

Geschreven voor: AEG QX6-ANIM

Wat een verademing om schoon te maken met deze handige, wendbare en lichtgewicht steelstofzuiger.
Het lampje aan de voorkant zorgt ervoor, dat je in de avond na het eten (en met wat schemer) nog de rommel van de dag ziet liggen en alles weer netjes kan maken.
Ook de rommel die de cavia's maken kan makkelijk even weggezogen worden, al heb je voor de grotere stukken hooi wel weer echt de stofzuiger nodig. Maar zaagsel e.d. dat is ideaal.
Verder nodigt het extra uit voor de kinderen om even de stofzuiger te pakken en wat geknoeide koekkruimels weg te nemen.
Het ergonomische design zorgt er voor dat het stofzuigen makkelijk is. En als je even wat losse kruimels weg wilt nemen dan pak je de uitneembare kruimelzuiger er uit en ruim je heerlijk op.

Pluspunten

• wedbaarheid
  • gewicht
  • ergonomische design
  • makkelijk de trap mee op te nemen
  • lange accuduur

Minpunten

• alleen voor kleine oppervlakten
  • dicht bij plinten zuigt hij niet nauwkeurig

Jacco 14-05-2021

Handige steelstofzuiger!

Geschreven voor: AEG QX6-ANIM

Sinds twee weken heb ik de AEG QX6-ANIM in bezit. Het is een handige steelstofzuiger met een aantal slimme en handige functies.

Dierenharen kan de stofzuiger snel opzuigen uit lastige plekken, denk hierbij aan een bank of stoel. Door de snel roterende borstel worden de haren als het ware uit de bank ‘getrokken’. Aangezien wij een kat hebben is dit ideaal. Soms is het nodig om een aantal keer over dezelfde plek te stofzuigen, maar over het algemeen zijn de haren snel weg.

De parkeerstand is iets wat ik niet als handig had verwacht maar waarover ik verrast ben. Het is bijzonder handig om de stofzuiger ‘zomaar’ te laten staan op een plek en later weer verder te gaan. Vaak staat deze snel in balans en blijft hij redelijk stevig staan. Op een zachte ondergrond zoals tapijt is dit niet altijd het geval.

Het stofzuigen zelf. Over het algemeen gaat het redelijk soepel. Er zijn twee standen waar gebruik van kan worden gemaakt. Een normale stand en een ‘turbostand’. Vaak gebruik ik alleen de turbostand omdat het vuil dan zo snel mogelijk weg is. Een nadeel is dat na grofweg 10 minuten de stofzuiger dan leeg is en dat het vrij veel lawaai maakt. Beide vind ik niet een heel groot probleem, maar ik kan mij voorstellen dat dit nadelig kan zijn. Wanneer de stofzuiger op de normale stand zuigt gaat deze ongeveer 30/45 minuten mee, maar zo groot is ons huis niet.

Het meest fijne van de AEG vind ik dat je niet hoeft te klooien met snoeren. Je pakt de stofzuiger op, loopt (snel) naar de plek waar het vies is en zuigt even snel. Doordat je niet aan een snoer/stopcontact gebonden zit gaat het stofzuigen een stuk sneller. Hierdoor ben ik vaak al met 5 minuten klaar met stofzuigen. Dit betekent dat ik altijd op de turbostand stofzuig en niet op de normale, zoveel tijd heb ik toch niet nodig.

De stofzuiger als kruimeldief gebruiken is wel mogelijk, maar niet ideaal. Je bent dan al vrij snel verplicht om de accessoire te gebruiken. Dit omdat de kruimeldief een vrij ‘dikke’ kop heeft en je niet overal goed bij kan komen. Denk aan nauwe hoekjes in de keuken of bij het stofzuigen van de auto. De accessoire die is meegeleverd is echter vrij lang, zodat je van een onnatuurlijke afstand aan het stofzuigen bent. Het is geen ramp en het is zeker geen reden om het daarom niet te kopen, het is wel goed om te weten.

Pluspunten

• Snel in gebruik
  • Krachtig
  • Ziet er mooi uit

Minpunten

• Maakt best veel lawaai op de turbostand.

MirandaV 29-03-2021

kleine wendbare krachtpatser

Geschreven voor: AEG QX6-ANIM

De stofzuiger komt in een compacte doos met veel hulpstukken. Helaas zit er geen uitgebreide gebruiksaanwijzing bij maar alleen een A4 met pictogrammen. Deze waren mij niet allemaal even duidelijk, dus in het begin was het even goed kijken en uitpuzzelen. De stofzuiger zelf bevalt uitstekend! Hij maakt niet overdreven veel geluid, is niet zwaar doordat de moter lager geplaatst is als in de meeste draadloze stofzuigers. Dit geeft wel een beperking met bijvoorbeeld onder een bank zuigen. Maar in mijn geval kon ik toch prima onder de stoelen en banken zuigen. De stofzuiger heeft standaard een niet al te grote zuigmond die enorm flexibel is. Hierdoor kun je heel simpel om stoelpoten heen zuigen en in allerlei hoekjes komen. De overgang van harde naar zachte ondergrond is ook geen enkel probleem, de stofzuiger blijft goed zuigen. Je kunt het motorgedeelte heel eenvoudig uit de steelstofzuiger klikken, waardoor je een soort kruimeldief krijgt. Met behulp van de vele standaard meegeleverde hulpstukken kun je dan eenvoudig bijvoorbeeld de trap stofzuigen, even iets opruimen wat je geknoeid hebt, tussen de plinten of vloerrails zuigen, etc. Er is ook een kleine extra zuigmond meegeleverd, waarmee je heel goed je bankstel en dergelijke kunt zuigen. Het is een stofzuiger bedoeld voor huishoudens met dieren. Hier in huis betekent dat twee honden en twee katten. Al deze haren worden moeiteloos op gezogen. Ook andere zaken die het houden van huisdieren met zich mee brengt zoals extra zand en stof zijn geen enkel probleem. En mochten er haren verstrikt raken in de zuigmond-borstel, kun je met je voet op een knop die aan de bovenkant van de zuigmond geplaatst is, heel eenvoudig deze door de stofzuiger zelf laten verwijderen. Enig minpunt vind ik het kleine opvang resevoir. Dit moet je echt heel tijdig legen, anders raakt de binnenkant van de zuigmond verstopt en dit is lastig te verwijderen. De accu laadt binnen vier uur maximaal op en is hier in huis ruim voldoende voor de hele benedenverdieping van ca. 80 m2 in een keer te stofzuigen

Pluspunten

• licht in gewicht
  • laag geplaatste motor

Minpunten

• klein opvangreservoir

HBennie 25-03-2021

Ik begin het stofzuigen nog leuk te vinden

Geschreven voor: AEG QX6-ANIM

Spijt dat ik niet eerder aan een steelstofzuiger ben begonnen. Deze stofzuiger maakt het huishouden - en het resultaat - een stuk aangenamer. Je pakt hem er vaker bij waardoor je tussen de beurten door minder stof opbouwt. Je zit dus met 1 acculading op de normale stand safe (130m2, 2 verdiepingen). De turbostand is perfect om vloerkleden, kruimels in de keuken en kattenbakkorrels op te zuigen. Alles wat niet lukt zuig je eenvoudig op met de kruimeldief. Ik ben erg onder de indruk van de zuigkracht, zelfs op normale stand vult het vuilbakje zich met haren stof en zand.

De roterende borstels doen het super op mijn pvc vloer, deurmatten en vloerkleden. Op laatstgenoemde is het resultaat beter in vergelijking met een sledestofzuiger. Er zit een automatisch reinigende functie op de borstels, ik ben er nog niet uit of dit iets toevoegt. Mijn lange haren draaien zich er wel helemaal in vast, dus ik moet dit wel alsnog met de hand weghalen.
Het vuilopvangbakje moet ik na twee volle zuigbeurten legen. Je kan het te klein vinden, maar dat is bij elke steelstofzuiger aan de orde, anders kan hij nooit zo slank zijn. Aan de inhoud te zien ben ik erg content met wat deze stofzuiger allemaal opzuigt. Het legen gaat vrij makkelijk en je kunt hem daarna makkelijk afspoelen.

Ik ben helemaal fan van de ingebouwde kruimeldief. Tijdens het zuigen koppel je deze af en hij zuigt gewoon door.
Omdat deze kruimeldief wel wat lager op de steel zit, kan hij niet onder elk meubel komen maar dat heb ik zelf nog niet als probleem ondervonden. Ik pak dan eenvoudig het verlengstuk van de kruimeldief die in de steel zit geïntegreerd. Voor de plinten en delicate oppervlaktes gebruik ik het zachte borsteltje. Voor stoffen meubels dan weer het meubelstukje. Kortom, deze stofzuiger heeft alles wat je (ik..) nodig heb. De delicate borstel en het meubelopzetstuk zitten niet op de steelstofzuiger zelf, dat vind ik wel weer jammer.

Als laatste nog twee specs waarvan ik niet wist dat ik ze nodig had maar zeer waardeer:
+ de parkeerstand: De steelstofzuiger kan op zichzelf staan. Ideaal want zo hoef je je geen zorgen te maken dat ie wegglijdt en tijdens zijn val je muur of meubels beschadigt.
+ de verlichting: Je ziet veel meer vuil dan zonder licht dus je resultaat is echt vele malen beter!

HEB 25-03-2021

Maakt stofzuigen weer een stuk leuker én eenvoudiger

Accuprestaties
15 minuten op volle kracht en +-45 minuten op normale stand. Het lijkt kort en dit was ook de reden dat ik niet eerder aan een steelstofzuiger begonnen ben. Toch is dit in de praktijk echt prima. Omdat je deze stofzuiger er vaker bij pakt is je huis tussen de zuigbeurten door minder vervuild. Met de normale stand maneuvreer ik gemakkelijk door het hele huis (130m2, 3 woonlagen). Als ik wat grondiger schoonmaak en op sommige plekken even de volle kracht pak, zoals het vloerkleed, de trap of rondom de kattenbak, red ik het hele huis niet.

Zuigprestaties
Deze stofzuiger doet zeker niet onder voor mijn sledestofzuiger. Ik vind zelfs dat mijn vloerkleden en matten met de Animal grondiger ontdaan worden van pluisjes, haren en zand door de zuigkracht in combinatie met de roterende borstels. Waar ik wel aan moet wennen is dat de kop 180 graden zuigt. Dus alleen voor zich uit en niet achteruit.

Een sledestofzuiger heeft beduidend meer zuigkracht maar als ik zie hoe schoon mijn huis nu is besef ik me dat een hoge zuigkracht niet altijd per se nodig is. Alleen grote rommeltjes zoals blaadjes of stukjes papier heeft ie moeite mee, ik gok dat dat door de roterende borstels komt.

Nooit gedacht dat verlichting mijn haat jegens stofzuigen enigszins kon verminderen. De verlichting voorop de borstel zorgt ervoor dat je elk stofje en korreltje op de weg ziet. Erg confronterend, maar erg prettig.
De parkeerstand is een fijne bijkomstigheid. Ideaal want zo hoef je je geen zorgen te maken dat ie wegglijdt en tijdens zijn val je muur of meubels beschadigt.

Xtra's:

Pluspunten

• 2 in 1 stofzuiger
  • parkeerstand
  • verlichting
  • Pakt hem er zo bij

Minpunten

• Zuigt 180 graden
  • Accu minder geschikt als je maar 1x p/w zuigt

Katja 24-03-2021

Veelzijdige stofzuiger

Geschreven voor: AEG QX6-ANIM

Ik ben ontzettend blij met deze stofzuiger. De hand unit klikt makkelijk in en uit het apparaat waardoor je deze er snel even bij pakt als kruimeldief. De borstel die bij de handunit hoort heeft een ronddraaiende borstel die ideaal is om dierenharen van de bank, trap of zelfs gordijnen af te krijgen. Daarbij is de handunit ontzettend licht waardoor dit een erg makkelijk klusje wordt!

Het bijbehorende oplaadstation zorgt ervoor dat je het apparaat alleen maar hoeft te pakken en meteen aan de slag kan; je hoeft niet op zoek te gaan naar een stopcontact, of rekening te houden met een kabel die door de kamer loopt.

Wanneer je de stofzuiger terug in het oplaadstation zet geeft deze een licht -en geluidssignaal af waardoor je zeker weet dat ie oplaad. Tijdens het stofzuigen geeft het apparaat de accuduur aan door het oplichten van 1 t/m 3 streepjes.

Het led licht aan de voorzijde is ideaal, daarmee zie je veel meer op de vloer liggen dan bij normaal daglicht, je mist nooit meer een vergeten hoekje!

Pluspunten

• Multifunctioneel
  • Makkelijk in gebruik

Minpunten

• Korte accuduur bij gebruik turbostand

Betsie 24-03-2021

Gemakkelijk en zorgvuldig!

Geschreven voor: AEG QX6-ANIM

Ideaal deze stofzuiger! Doordat hij een standaard heeft waarin hij direct oplaadt is hij altijd klaar voor gebruik en zet je hem na gebruik ook met 1 hand weer terug om op te laden. Door de roterende borstels haalt hij met gemak al het vuil van de vloer, daar was ik wel door verrast. Prettig dat alle opzetstukken verwerkt zitten in de stofzuiger zelf waardoor je makkelijk en snel ook de lastiger te bereiken plekken kan stofzuigen. De stofzuiger kan zelfs bij ons onder de bank (13 cm).
Het reservoir vind ik wat aan de kleine kant, ook neemt de zuigkracht iets af als deze bijna vol is. Daarom legen wij deze zeker 2x per week, en we stofzuigen dagelijks. Het legen is een simpele handeling en het is ook prettig dat je de filters zelf uit kan spoelen.
De mini turboborstel vind ik echt een hele fijne toevoeging. Hiermee haal je binnen no-time de hondenharen van de bank en het kussen van de hond. Doordat de stofzuiger zo lichtgewicht is neem je hem ook makkelijk mee naar de auto of een andere verdieping in het huis.
Jammer vind ik de accu die op de hoogste stand maar 13 minuten mee gaat, maar ook de lagere stand doet voldoende zijn werk als je wat uitgebreider wil stofzuigen.
Wij gebruiken deze stofzuiger voornamelijk als extra stofzuiger voor het dagelijkse, snelle werk. Voor de grote schoonmaak hebben wij nog een sledestofzuiger met snoer.
De zelfreinigende functie van de borstelkop werkt wel redelijk maar maakt erg veel lawaai. Ook voelt het materiaal wat goedkoop (kunststof) aan waardoor ik twijfel over de levensduur van de stofzuiger maar daar kan ik nog niets over zeggen.

Pluspunten

• Lichtgewicht
  • Opzetstukken zitten in de stofzuiger verwerkt

Minpunten

• Accu op turbostand is aan de krappe kant
  • Klein reservoir

Dianne 22-03-2021

Hondenharen zijn verleden tijd

Geschreven voor: AEG QX6-ANIM

We hebben de steelstofzuiger nu een paar weken in huis en zijn voornamelijk erg enthousiast over het gemak waarmee je de steelstofzuiger pakt en gebruikt. Er zit een standaard bij waarin hij oplaadt, dus je kan hem met 1 hand pakken en beginnen met stofzuigen. Door de roterende borstel pakt hij met gemak al het vuil van de vloer. Doordat de handige opzetstukken verwerkt zitten in de stofzuiger zelf heb je deze bij de hand wanneer je ze wil gebruiken, bijvoorbeeld voor de plinten.
We zijn ook erg enthousiast over het opzetstuk voor de bank. We hebben een hond die flink verhaard waardoor er altijd wel haar op de bank zit. Met dit opzetstuk is de bank in no-time schoon en beschadig je de stof van de bank niet.

Handig dat er een lichtje op de stofzuiger zit waardoor je precies ziet waar je bent gebleven met stofzuigen.

Een nadeel vind ik dat het stof reservoir aan de kleine kant is waardoor je deze vaak moet legen. Ook vind ik dat de accu niet heel lang mee gaat. Ik kan er net de benedenverdieping mee stofzuigen (gemiddelde woning).
Wij gebruiken deze steelstofzuiger voor erbij, daar is hij erg voor geschikt. We hebben nog een slede stofzuiger voor het grotere poetswerk.

Ldb17 20-03-2021

Fijne stofzuiger

Geschreven voor: AEG QX6-ANIM

Wij hebben deze stofzuiger nu een tijdje in gebruik. Het is een erg fijne stofzuiger er zit een prima laadstation bij waar je de stofzuiger op kunt plaatsen. De stofzuiger zuigt erg krachtig en is hierdoor ook geschikt wanneer je huisdieren in huis hebt. Er zit een fijn opzetstuk bij om de bank mee te stofzuigen. Verder zit er nog een smal lang opzetstuk in de stofzuiger zelf, deze is dus netjes opgeborgen. En ook deze is fijn in gebruik. De voet van de stofzuiger is erg flexibel en schijnt verlichting op de vloer. Wel vinden wij de stofzuiger wat aan de zware kant. Maar zolang hij op de vloer leunt tijden het stofzuigen ondervinden wij er weinig last van. Al met al vinden wij het een fijne stofzuiger

Jela17 20-03-2021

Fijne stofzuiger

Geschreven voor: AEG QX6-ANIM

Wij gebruiken de stofzuiger nu een tijdje. Wij vinden het een fijne stofzuiger. Hij ziet er prima uit en is makkelijk op het laadstation te plaatsen. De stofzuiger zuigt krachtig en is erg flexibel waardoor je makkelijker kan draaien of ergens omheen stofzuigen. Wij vinden de stofzuiger wel wat zwaar maar zolang je hem op de grond hebt staan en je bent aan het stofzuigen merk je dat niet. Wij hebben twee honden en hij zuigt goed de honden haren van de vloer en van de bank. Er zit een fijn opzetstuk bij met borstels die ook makkelijk te reinigen is. De kruimeldief is er ook makkelijk uit te halen en hierdoor pak je die ook sneller. Wij vinden het erg handig dat het extra opzetstuk op te bergen is in de stofzuiger zodat je niet allemaal losse onderdelen hebt.

Vodi 18-03-2021

Fijne compacte stofzuiger

Geschreven voor: AEG QX6-ANIM

Deze 2 in 1 stofzuiger getest via review club. Handig dat je kleine hand zuiger er zo uit en weer in klikt. Makkelijk te bedienen en ook handig zo in de oplader te klikken. Batterij doet het niet super lang dus je kan niet je hele huis stofzuigen. Maar dat is ook niet waar hij voor bedoeld is. Juist i
Om even snel iets weg te zuigen, pak je hem even. Bv. Elke dag even onder de eettafel. Omdat hij zo handzaam en makkelijk te gebruiken is, pak je hem ook vaker dan de gewone zware stofzuiger met snoer. Ook het opzetstuk voor dierenhaar werkt heel goed.

Pluspunten

• Snel
  • Praktisch
  • Met 1 hand in oplader

Minpunten

• Batterijduur
  • Best nog zwaar ding

Katja 13-03-2021

De lichtste stofzuiger ooit

Geschreven voor: AEG QX6-ANIM

De stofzuiger is erg makkelijk te manoeuvreren, het gewicht is erg laag geplaatst waardoor het ontzettend licht aanvoelt wanneer je deze gebruikt. Dit is de eerste stofzuiger waar ik geen rugpijn van krijg.

In tegenstelling tot een traditionele stofzuiger hoef je geen zware unit mee te trekken, en geen rekening te houden met de reikwijdte van de slang.

De uitneembare kleinere unit samen met de aparte borstel is perfect om de trap of de bank schoon te maken. Daarnaast fungeert deze los zonder het opzetstuk als een kruimeldief, ideaal! Hij klikt makkelijk in en uit het apparaat.

De stofzuiger gaat in de ecostand lang mee (zo’n drie kwartier). Echter is bij ons in huis de krachtigere stand regelmatig nodig in verband met kattenhaar. In dat geval is de batterijduur een stuk korter, net voldoende om de woonkamer en de keuken te doen.

Het oplaadstation wat je erbij krijgt is erg fijn, de stofzuiger is er makkelijk in te zetten. De stofzuiger geeft met een piepje en lichtsignaal aan dat deze oplaad.

Voor mij een echte aanwinst in verband met het gebruiksgemak en veelzijdigheid.

Review.Nienke 12-03-2021

Praktische aanvulling

Geschreven voor: AEG QX6-ANIM

De doos bestaat uit een simpele puzzel, alles spreekt wel voor zich maar je moet de machine wel uit veel onderdelen in elkaar schuiven. Alles heeft een plekje behalve de meubelzuiger. De rode kleur is niet geweldig naar mijn smaak.

Hij is wel echt geweldig in combinatie met een robotstofzuiger. De robot zuigt de grote vlakken, de steelstofzuiger de wc, trap, smalle stukken naast het bed en achter het bed. Het wisselen tussen het gebruik van de hele steelstofzuiger, de kruimeldief erin en de kruimeldief verlengt met de stok is super. Dit gaat enorm soepel en je hebt alles altijd bij de hand.

Hij zuigt hard, en had binnen de kortste keren enorm veel vuil verzameld. Kortom: aanrader!

Pluspunten

• Veel zuigkracht
  • Wendbaar

Minpunten

• Bang dat hij achterover valt (nooit gebeurd)

N1988 12-03-2021

Heerlijke stofzuiger

Geschreven voor: AEG QX6-ANIM

Hele fijne en handzame stofzuiger. De zuigkracht is enorm goed. Door gebruik te maken van de verschillende hulpmiddelen kun je de stofzuiger voor diverse doeleinde gebruiken. Zo kun je de stofzuiger uit elkaar halen en de kruimeldieffunctie gebruiken om bijvoorbeeld makkelijk de bank of kussens te stofzuigen. Dit kun je doen door een extra hulpstuk op de kruimeldief te plaatsen. Je kunt met hetzelfde hulpstuk ook heel makkelijk de trap stofzuigen.
De stofzuiger is licht in gebruik en heel handzaam.
Er zit een lamp aan de onderkant, waardoor je ook goed de oppervlakten ziet die je stofzuigt. Zo neem je alle viezigheid mee.
Het is een speciale animal stofzuiger. Nou heb ik zelf een kat en rond de kattenbak stofzuigen met deze stofzuiger is hier geen succes. De grote kattenbakkorrels worden helaas niet goed opgezogen. Een enkel steentje dat in het huis ligt gaat prima, maar een hoop bij elkaar werkt niet optimaal. Echter, je kunt in één handomdraai de kruimeldief uit de stofzuiger halen en daar gaan de korrels heel erg makkelijk en snel mee weg.

Pluspunten

• Handig in gebruik
  • Je pakt de stofzuiger er snel bij

Minpunten

• Kattengrind zuigt lastiger op
  • Accu gaat niet mega lang mee

Vodi 10-03-2021

Fijne stofzuiger met veel functies

Geschreven voor: AEG QX6-ANIM

Weer hebben deze stofzuiger mogen testen via review club. We hebben een woonboot met een smalle steile stap waar het best een gedoe is om de gewone slede stofzuiger op en af te krijgen. Deze stofzuiger is echt handig en snel mee te nemen, maar niet lichtgewicht. Hij weegt nog best wat een met 1 hand best lastig te tillen. Hij zit goed en sterk en de stek is uit te schuiven. Voor hele lange mensen (ben zelf 1.65m) weet ik niet of het lang genoeg is. Je kan makkelijk het kleinere stofzuigertje eruit halen en er weer in klikken. We hebben 2 katten en dus de nodige haren op stoelen en bank, maar die zuigt deze stofzuiger er makkelijk af. Je pakt hem veel makkelijker dan de gewone stofzuiger dus zuigt vaker even snel een stukje, bv. Onder de eettafel. Fijn ding.

xx_Samanthaaa 09-03-2021

Stofzuigen een pretje: We willen niet anders meer!

Geschreven voor: AEG QX6-ANIM

Wij zijn helemaal weg van de stofzuiger. Wat een verademing om snoerloos te stofzuigen! Daarnaast waren we verbaasd over hoe flexibel je de stofzuiger door de kamer heen stuurt. Alles gaat heel licht en soepel. Sowieso is de stofzuiger heel handzaam: Licht in gewicht en je neemt hem gemakkelijk even mee naar een andere kamer. Hierdoor kan je gemakkelijk kamers stofzuigen wanneer dat nodig is.
De stofzuiger heeft verschillende standen. De hoogste stand gaat zo'n 13 minuten mee, maar maakt alles perfect schoon. De draaiende borstels in het mondstuk, zorgen ervoor dat echt alles in de stofzuiger gaat. Ook heeft de stofzuiger een lichtje. Zelfs in het donker kan je nog even snel de stofzuiger pakken. De energiezuinige stand werkt ook prima, maar zwaardere dingen (als kattengrind) blijven dan heel soms wel eens liggen.
Verder heeft de stofzuiger verschillende mogelijkheden. Zo kan je hem als kruimeldief gebruiken! Ideaal om even snel iets weg te zuigen of om iets af te nemen met een opzetstukje wanneer je aan het stofzuigen bent. De stofzuiger uitzetten, neerzetten, de kruimeldief eruit en afnemen maar. Het uitschuifbare opzetstuk is handig voor lastige hoekjes of hoge oppervlakten.
Wij vinden stofzuigen totaal niet erg meer nu. We pakken hem snel even erbij en laten hem ook gewoon in de woonkamer opladen. Hij ziet er mooi uit en valt niet teveel op door het mooie formaat.

Pluspunten

• Handzaam en licht: Makkelijk mee te nemen.
  • Flexibel en snoerloos

Minpunten

• Maximale kracht 13 minuten te gebruiken
  • Kan op zichzelf staand weleens naar achter vallen

kim 08-03-2021

Super handige steelstofzuiger

Geschreven voor: AEG QX6-ANIM

Een hele fijne steelstofzuiger, goede zuigkracht. De voet draait makkelijker voor in de hoekjes. Door middel van het lampje op de voet mis je geen stof of dierenharen meer. Je ziet het erg snel liggen. De hondenkleed stofzuigen vind ik niet zo prettig gaan. Je moet de stofzuiger dan steeds optillen en dan vind ik het zwaar en onhandig. Verder rolt deze steelstofzuiger makkelijk over ons laminaatvloer heen en zuigt hij alles netjes op. Voor de trap vind ik deze steelstofzuiger ideaal. Je haalt de kruimeldief eraf en doet er een verlengstuk bij op. Een makkelijk manier om de trap te stofzuigen, zonder het gesleep van mijn andere stofzuiger. Ook boven stofzuigen vind ik nu leuker omdat je deze zo meeneemt naar boven en daar je verder kan stofzuigen. Het geluid vind ik persoonlijk niet storend. Je klikt de steelstofzuiger makkelijk weer op de standaard. Door middel van lampjes zie je het apparaat zich opladen. Ook een pluspunt vind ik de ruimte die deze steelstofzuiger inneemt makkelijk. Erg weinig ruimte nodig om deze weg te zetten. Door een klik op de voet reinigt de steelstofzuiger de borstels zichzelf. Dit maakt lawaai maar ik vind dat geen probleem. Hij doet zijn werk goed en daar gaat het mij om.

Pluspunten

• Ergonomisch
  • Kruimeldief
  • Handig
  • Extra hulpstuk
  • Neemt weinig ruimte in

Minpunten

• Zwaar bij optillen

Sam 06-03-2021

Zeer fijne stofzuiger!

Geschreven voor: AEG QX6-ANIM

Ik was heel benieuwd naar deze stofzuiger, omdat ik zelf een hond met veel haar heb. Ik ben tot nu toe erg tevreden! Er zit een extra opzetstuk bij wat specifiek voor dieren is en dat werkt goed voor allerlei oppervlakten, ook een bank. Daarnaast heeft deze stofzuiger meer extra's waardoor je makkelijker bij moeilijkere plekken komt. Op het extra opzetstuk na, zit alles verwerkt in het design zelf. Er zit ook een kruimeldief in die goed van pas komt op lastige plekken, je kunt het zelfs meenemen naar de auto. In de kruimeldief kun je ook meteen het reservoir vinden, deze is wat aan de kleine kant, maar dit is goed te doen als je het voor of na het stofzuigen meteen leegt. De stofzuiger ligt fijn in de hand en is makkelijk in gebruik. De zuigkracht is ook goed, ons huis is nog nooit zo schoon geweest. Tot slot wil ik delen hoe makkelijk het nu is om te stofzuigen. Hoe ik stofzuigen als een obstakel zag, vooral op de bovenverdiepingen, is het nu zo gedaan. Een aanrader!

Pluspunten

• Makkelijk in gebruik
  • Handige accessoires

Minpunten

• Klein reservoir

Van Siekske 06-03-2021

Compacte krachtpatser

Geschreven voor: AEG QX6-ANIM

De krachtige motor zuigt heel veel stof en haren op mede door de borstels. Je staat versteld van al het stof in het reservoir. Met het lange verlengstuk wat je ook nog kan uitschuiven kan je makkelijk spinnenwebben en stofdeeltjes van de muur en het plafond halen. En ingeschoven kan je goed tussen de kussens van de bank zuigen. Met de losse handunit met klein mondstuk kan je perfect de meubels stofzuigen. Doordat dit kleine mondstuk ook een ronddraaiende borstel heeft haal je gemakkelijk haren en vuil van bank en stoelen. Het enige nadeel vind ik het formaat van het reservoir wat dus klein is en regelmatig geleegd moet worden. Dit is gelukkig wel makkelijk om te doen.

Pluspunten

• Snoerloos
  • De rondgedraaide borstels
  • De losse handunit

Minpunten

• Klein reservoir
  • Brush Roll Clean-functie maakt veel herrie
  • De kleur

Hanneke 06-03-2021

Fijne, krachtige stofzuiger

Geschreven voor: AEG QX6-ANIM

De stofzuiger is makkelijk te begrijpen, in elkaar te zetten en dus snel in gebruik te nemen. Op het eerste gezicht lijkt de stofzuiger wat zwaar, maar de wieltjes en wendbaarheid maken hem juist erg licht in gebruik. De zuigkracht is enorm, op de hoogste stand is de accu wel relatief snel leeg. echter, deze hoogste stand is meestal niet nodig om te gebruiken aangezien de lagere stand ook voldoet. Dat de stofzuiger snoerloos is, is ontzettend fijn. Je pakt hierdoor de stofzuiger snel even erbij om een ruimte stofvrij te maken. Ook het met 1 beweging afpakken van de kruimeldief is prettig. Kortom: ik ben ontzettend blij met deze stofzuiger!

Pluspunten

• snoerloos geeft groot gebruiksgemak
  • krachtig
  • eenvoudig in gebruik

Minpunten

• accu relatief snel leeg op hoogste stand
  • maakt behoorlijk geluid