AEG QX6-1-40OG

De gemiddelde beoordeling is gebaseerd op 20 goedgekeurde reviews die zijn achtergelaten voor de AEG QX6-1-40OG op Kieskeurig.nl. Deze beoordeling wordt berekend door de som van de reviewscores te delen door het aantal reviews.

8,5

Raymond 30-06-2021

AEG doet wat ik wil

Geschreven voor: AEG QX6-1-40OG

Nu maar eens een wat kleiner en goedkoper model steelstofzuiger van AEG. Enkele jaren geleden kochten we een dure uitvoering die erg veel gebruikt is. Uiteindelijk begaf de motor het. Nu dus gekozen voor een veel goedkopere uitvoering, maar wel met dezelfde AEG kwaliteit natuurlijk.
Zuigen gaat best wel goed als je de hoogste stand gebruikt. Dat betekend wel dat er niet zo lang van de accu gebruik gemaakt kan worden. Na 15 minuten is de koek echt wel op en moet hij weer aan het infuus. Hij staat zelfstandig, wat heel prettig is, maar niet in een houder. Stekkertje erin prikken en wat anders gaan doen. Na een poosje mag je weer stofzuigen.

Ik vind hem best weinig geluid produceren, daarin is zeker een mooie stap gemakt, maar nog lang niet zo stil alsde grote 220V stofzuiger die echt stil is. Dus het mag nog veel beter wat dat betreft! We hebben hier ook nog een Xiaomie (kloon van Dyson) daar moet je gehoorbescherming bij dragen….
De roterende borstel mis echt een zeer nuttige feature, denk dat hij zonder minder dan de helft zou oppakken.
Jammer is het ontbreken van LED lampjes, want volgens een kaartje wat aan de zuiger hangt zouden die er wel op moeten zitten. Naja, voor dat geld moet je natuurlijk niet al te veel luxe verwachten.
Kortom alles in aanmerking genomen ben ik tevreden met deze nieuwe zuiger van AEG.

Pluspunten

• vrij staand
  • redelijk stil
  • wendbaar

Minpunten

• geen LED's
  • beperkt accugebruik

KH 27-06-2021

Pareltje van een stofzuiger

Geschreven voor: AEG QX6-1-40OG

Deze combi kruimeldief/stofzuiger heeft een super mooi design, waardoor hij als accessoire in woonkamer kan staan l. Hij heeft een groot opname vermogen en pakt alle kleine kruimeltjes mee. Voor één verdieping gaat de accu net lang genoeg mee. Het voordeel is wel dat de stofzuiger vrij snel opgeladen is, waardoor je snel weer door kan. Je kunt onder het stofzuigen de kruimeldief eruit pakken en bijvoorbeeld de bank zuigen. De stofzuiger kan onder de bank door en redelijk lage kasten. Dit scheelt mij enorm veel geschuif met meubels. Ik had vooraf niet verwacht dat ik hem zoveel zou gebruiken, maar nu ik hem eenmaal heb, is hij niet meer weg te denken. Ideaal klein krachtmonstertje!

Pluspunten

• Kracht van zuig opname
  • Prijs

Minpunten

• Kleine accu

Fiona 21-06-2021

Krachtige mooie zuiger!

Geschreven voor: AEG QX6-1-40OG

Pluspunten:
- veel zuigkracht
- mooi en doordacht design
- makkelijk in gebruik
- lange accuduur
- kruimeldief zo gepakt en terug te plaatsen
- goed prijs/kwaliteit verhouding

Minpunten:
- verlengstuk van de zuigmond zodat ik hoge hoeken ook kan bereiken

We gebruiken deze stofzuiger nu ruim twee weken en wat is het een verrijking voor ons huishouden en ons grote gezin! In een handomdraai gepakt, gezogen en weer opgeruimd! De zelfstaande parkeerstand draagt hier zeker aan bij.

Het meest verbaasd ben ik toch wel over hoe goed hij het kortharige haar van onze hond uit ons laagpolige kleed krijgt. Dit heeft alles te maken met de hoge zuigkracht en tevens de borstelrol. Met een druk op de knop kan je hem op halve kracht laten zuigen wat de accuduur verhoogt.

De kruimeldief is tevens erg krachtig, hij is zo gepakt pakt en zo terug geplaatst.

Jammer vind ik dat er geen steel bij zit zodat ik de spinnenwebben in de hoeken van ons hoge plafond weg kan zuigen. Dit zit echter wel bij de duurdere en uitgebreidere variant, dit zou ik dan ook aanraden om erbij te hebben.

Zeker een goede steelstofzuiger die ik echt kan aanraden!

Pluspunten

• krachtig
  • mooi en doordacht design
  • makkelijk in gebruik
  • zelfstaande parkeerstand
  • kruimeldief zo gepakt en terug geplaatst

Minpunten

• verlengstuk om ook hoge delen te kunnen zuigen

Tanaka 21-06-2021

Zeer tevreden: prima accuduur en zuigt goed

Geschreven voor: AEG QX6-1-40OG

We hebben deze steelstofzuiger nu 3 weken in gebruik (te testen), en we zijn zeer tevreden! We waren niet bekend met het fenomeen snoerloze stofzuiger, dus we waren erg benieuwd naar de functionaliteit en vooral ook accuduur. Om met dat eerste te beginnen: hij doet gewoon wat hij moet doen. In ons geval wonen met een kleine van 10 maanden (dus leeft vooral op de vloer) én een zeer harige ragdoll. We hebben de stofzuiger daarom dagelijks in gebruik en we merken dat het heerlijk is om even vlug de benedenverdieping te stofzuigen, en dat gaat prima. De handzuiger is makkelijk te pakken en hetzelfde geldt voor de accessoires, die ingenieus weggewerkt zijn. Dit is toch een pluspuntje, tezamen met het strakke design. Maar nogmaals, het meest belangrijk is dat hij het goed doet en de accu het lang genoeg volhoudt. En dat is in mijn ogen zo. Ook de trap en de bovenverdieping kan ik stofvrij maken als ik een beetje mijn best doe, zonder dat ik hem in tussentijd moet opladen. Hierbovenop is deze steelstofzuiger ook nog eens gemakkelijk te reinigen. Eigenlijk heb ik dus niets aan te merken, zou het zeker een goede koop vinden!

Pluspunten

• accu
  • design
  • zuigkracht
  • flexibele kop
  • makkelijk te reinigen

Minpunten

• geen

Mitchel 20-06-2021

Goede prijs/kwaliteit verhouding.

Geschreven voor: AEG QX6-1-40OG

Het product is van goede prijs/kwaliteit verhouding. De prijs is relatief laag voor een draadloze stofzuiger maar hij presteert adequaat. Tevens is de bouwkwaliteit ruim voldoende, het product ziet en voelt degelijk en het het materiaal gebruik doet vermoeden dat het product duurder is dan hij werkelijk is.

Prestaties zijn ruim voldoende. Het apparaat heeft voldoende zuigkracht en de accu duur is lang genoeg om een paar kamers te doen. Om het hele huis grondig te doen kom je wel wat tijd te kort. Echter valt dit te verwachten in dit segment.

Er zitten een paar handige functies op zoals de parkeer functie. Dit wil zeggen dat je het gewoon ergens recht op kan ‘parkeren’ en dat hij zelf blijft staan. Een andere handige functie is dat je de module waar de motor, accu en opvangbak in zitten er uit kan pakken en deze als kruimeldief kan gebruiken. Het enige wat ik echt mis is wat verlichting op de zuigmond zodat je vuil beter ziet liggen.

Verder is het apparaat gebruikersvriendelijk, alles spreekt voor zich. Hij is wel aan de zware kant maar tijdens gebruik heb je hier totaal geen last van omdat hij een heel laag zwaartepunt heeft.

Veel accessoires zitten er niet bij maar dat komt waarschijnlijk omdat dit het instapmodel is.

Pluspunten

• Goedkoop
  • Presteert goed

Minpunten

• Geen verlichting op de zuigmond

HJansen 20-06-2021

Groot gemak, krachtige stofzuiger

Geschreven voor: AEG QX6-1-40OG

Ik heb deze stofzuiger gekregen om te testen, en was aangenaam verrast! De stofzuiger is ontzettend wendbaar, erg krachtig en gaat voor ons net lang genoeg mee om twee verdiepingen en de trap te zuigen. Ook het design vinden we erg mooi. Hippe kleur, strakke lijnen. De kruimelzuiger zit in het midden, daardoor is de stofzuiger erg stabiel en gemakkelijk te hanteren, maar je kunt er niet mee onder hele lage objecten. De kinderen vinden het ook fantastisch om ermee te zuigen, en het laden kan overal en zowel in stand alsook alleen in de kruimelzuiger. Legen hoeft maar 1x per week, en gaat zeer gemakkelijk. Wij zijn fan van deze steelstofzuiger, voor ons de eerste, maar we willen hem zeker houden!

Pluspunten

• Accu prima voor twee verdiepingen
  • Zeer wendbaar en stabiel, niet te zwaar

Minpunten

• Kan niet onder hele lage objecten

inkiepinkie123 19-06-2021

Top steelstofzuiger

Geschreven voor: AEG QX6-1-40OG

De afgelopen tijd heb ik deze AEG stofzuiger mogen testen. We hebben hem nu enkele weken in huis en zijn hier erg tevreden over. Zelfs op de laagste stand heeft hij voldoende zuigkracht om al het stof goed op te zuigen. Het is een lichte en wendbare stofzuiger. De kruimeldief is gemakkelijk los te halen waardoor je hem snel even pakt om bijvoorbeeld de kinderstoelen even af te zuigen of de bank. De hulpstukken komen hierbij ook goed van pas, om in de kleinste hoekjes en kiertjes te komen. Door de parkeerstand kun je de stofzuiger gemakkelijk even wegzetten tijdens het zuigen en staat hij stevig. De turbostand is ook heel erg fijn om net even dat extra zuigvermogen aan te spreken. De accu gaat hierdoor wel een stuk korter mee (15 minuten ten opzichte van 40 minuten op de laagste stand). De laadduur is met 4 uur vrij lang, maar als je hier goed rekening mee houdt heb je daar geen last van. Kortom, ik vind het een hele fijn steelstofzuiger!

Pluspunten

• parkeerstand
  • kruimeldief

Minpunten

• laadtijd
  • lawaaierig

p***********@h********** 18-06-2021

Multifunctionele handige hulp

Geschreven voor: AEG QX6-1-40OG

Nu enkele weken de AEG-QX6 stofzuiger in het bezit. Deze kleine handzame stofzuiger heeft zeker mooie kwaliteiten. De voet is ontzettend wendbaar. Hij glijd over de vloer en gaat bijna automatisch de bochten om. De filter werkt erg goed en er zijn (nog) geen nare luchtjes. Je hoeft geen zak te gebruiken en is eenvoudige te legen. Met 1 acculading heb ik op volle kracht voldoende power om een grote woonkamer en 2 slaapkamers grondig te stofzuigen. Ben je wat sneller dan lukt het ook om meer kamers te pakken. Het is natuurlijk geen normale stofzuiger maar hiermee lukt het wel om de grootste stof in huis makkelijk en snel op te zuigen. Het uiterlijk vind Ik met de matte kleur toch net wat meer hebben als een glanzende variant. De kruimeldief is makkelijk in en uit te plaatsen en er zit dan een handig hulpstukken aan de stang waarmee je de stof van vensterbanken/lampen/auto makkelijk kunt opzuigen. Kortom zeker een aanrader en multifunctioneel in gebruik.

Pluspunten

• Wendbaarheid
  • Kwaliteit

Minpunten

• Past niet onder bank

Wendygroep 17-06-2021

Top stofzuiger

Geschreven voor: AEG QX6-1-40OG

Wat zijn wij super blij me deze stofzuiger. Ideaal even om snel erbij te pakken. Hij is licht gewicht en de zuigkop is heel goed draaibaar.

Gisteren voordat we zouden gaan eten, hadden de kinderen met klei gespeeld. Het ligt dan overal. Even de ze stofzuiger erbij gepakt en binnen een paar minuten is de klei weg. En kunnen we rustig aan tafel zitten, zonder dat de klei aan onze slippers blijft pakken.

Hij wordt hier elke dag gebruikt. Wij zijn super blij en heel tevreden.

Pluspunten

• Lichtgewicht
  • Heel goed draaibaar
  • De batterij gaat lang mee
  • Makkelijk te legen, het afval bakje
  • Zelfs de kinderen doen nu stofzuigen.

Minpunten

• Nog niet gevonden

KimR 16-06-2021

Topapparaat!

Geschreven voor: AEG QX6-1-40OG

Echt een topapparaat. Hier onmisbaar geworden in huis. Met een kleine die rondloopt in huis, heb je als snel kruimels, zand en dergelijke op de vloer liggen. Met deze steelstofzuiger zijn ze ook weer snel verdwenen. Wij hebben deze bewust in de woonkamer gezet, wel in een hoekje bij een stopcontact, zodat we de stofzuiger ook snel gepakt hebben. De "grote" stofzuiger staat in de trapkast in de gang en dat is toch iets meer gedoe om te pakken bij bijvoorbeeld wat kruimels na een broodje eten. Met de kruimeldief zuig ik de bank af en de treden van de trap. Er zit best wat zuigkracht in dit apparaat, al moet ik ook eerlijk zeggen dat ik soms even heen en weer moet bij sommige dingetjes op de grond. Dan zuigt hij deze niet meteen op. Ook voelt hij best wat zwaar aan, maar ik vind dit persoonlijk niet storend. Voor mijn gevoel is het een degelijk apparaat. Heel wendbaar maar je kunt er niet mee onder een kast of bank. Makkelijk te legen en je kunt het bakje ook schoonspoelen onder de kraan. Ik gebruik deze steelstofzuiger vrijwel dagelijks om het bij te houden in de woonkamer/keuken. Ongeveer 1x per week pak ik de "gewone" stofzuiger uit de kast en zuig ik onder bed/bank en dergelijke en doe ik alles meer grondig.
Prijs/kwaliteit vind ik deze dik in orde. Een aanrader!

Pluspunten

• wendbaar
  • makkelijk in gebruik
  • kruimeldief erin
  • degelijk materiaal

Minpunten

• niet onder kast, bed, bank

c*******@l****** 15-06-2021

Aanrader!

Geschreven voor: AEG QX6-1-40OG

Wauw wat een onwijs fijne stofzuiger. Je pakt hem er snel bij om iets op te zuigen. Het apparaat is zeer wendbaar. Wat ook erg makkelijk is, is de kruimelzuiger die je eruit kunt halen. Door de goede zuigkracht heb ik heel makkelijk de auto schoon kunnen maken. Nooit meer die vervelende snoer stofzuiger erbij pakken. Ik zeg, aanschaffen en je leven wordt een beetje beter.

RobNik 15-06-2021

Compacte hulp

Geschreven voor: AEG QX6-1-40OG

Wij testen de AEG QX6-1-40OG nu 2 weken en ervaren het als een prima steelstofzuiger. De stofzuiger compact, is niet al te zwaar en heeft een goede zuigkracht. Het model komt wat kwetsbaar en fragiel over, maar tijdens het gebruik is dit minder opvallend.

Deze stofzuiger zet je gemakkelijk weg en is zeer handzaam. Het is geen sta in de weg! Sterker nog we hebben het stoffer en blik uit het gootsteenkastje verwijderd. In plaats van de eenmalige dagelijkse stofzuigerronde, pak je dit model snel en gemakkelijk tussendoor. Het zuigen in etappes is ook raadzaam, omdat de accu vrij snel leeg is! Aan de andere kant is de accu vrij snel volledig opgeladen. Wel zou het prettig zijn als de gebruiksduur langer zou zijn!
De steelstofzuiger heeft verschillende standen, maar ik betrap mij erop dat we uitsluitend de turbostand gebruiken. Dit is de hoofdreden dat de accu vrij snel leeg is, maar zuigen met de turbostand geeft een schoner gevoel. De stofreservoir van 0,3 liter raakt vrij snel vol, maar het legen daarvan is een klusje van niks dus geen probleem. Voordeel van het regelmatig legen van het opvangreservoir is dat de nare geur die volle lang gebruikte stofzuigerzakken veroorzaken niet uit het reservoir komen. Het reservoir is gemakkelijk los te klikken en te legen. Deze steelstofzuiger is zeer wendbaar en dat maakt het normaal zware werk lichter en eenvoudiger. Het vereist weinig kracht en lijkt af en toe vanzelf vooruit te gaan.

Wat ideaal is dat de er een uitneembare handstofzuiger in zit, welke er gemakkelijk uit te halen is. Met de losse zuigmond, welke eenvoudig te bevestigen is!

• Licht en wendbaar

Minpunten

• korte accuduur
  • klein reservoir

d**************@g******** 14-06-2021

Snel en makkelijk

Geschreven voor: AEG QX6-1-40OG

Een zeer handige stofzuiger om even snel te pakken. Makkelijk in de omgang en pvc, laminaat en laagpolig tapijt is geen probleem. Nadeel is wel bij veel vrouwen in huis dat de borstel die in de voet zit snel vol zit met haren en deze lastig te verwijderen zijn. Groter dan 10cent gaat er ook niet in of door . Ideaal voor appartement of camping o.i.d.

Pluspunten

• Gemak!
  • Wendbaar en sterk.

Minpunten

• Vol haren
  • Kleine bek

AnnemiekC 14-06-2021

Handige, wendbare steelstofzuiger

Geschreven voor: AEG QX6-1-40OG

Het was ontzettend leuk om eens een steelstofzuiger te mogen uittesten. Het leek mij juist eens fijn om eens een snoerloze stofzuiger te mogen uitproberen vanwege alle trappen in ons huis. Het fijne aan deze stofzuiger is, is dat hij erg wendbaar is en zo makkelijk op elke plek komt.
Voor de trap vond ik de hele stofzuiger te zwaar, maar de kruimelzuiger die je eruit kunt halen prima. Het opzetstuk wat bijgeleverd is, vind ik wel geschikt voor de trap, maar niet voor een bank. Het opzetstuk plaats je aan de achterkant van de steel, maar valt er wel snel uit.
Ik had verwacht dat de accu niet lang mee ging maar kon uiteindelijk het hele huis ermee zuigen op de hoogste stand. Met de lage stand vond ik wel de kracht een stuk minder dus ik gebruik hem alleen op de hoogste stand.

Pluspunten

• Wendbaar
  • Goede accu
  • Handig in gebruik

Minpunten

• Slechts 1 opzetstuk
  • Zware kruimelzuiger
  • Maakt best veel lawaai

LotteH 27-03-2021

Mooi design stofzuiger

Geschreven voor: AEG QX6-1-40OG

Ik vind voor deze prijs het echt een prima stofzuiger.
Je zet hem heel eenvoudig in elkaar even goed opladen en je kan echt langer dan verwacht er mee stofzuigen.
Het bakje met vuil is heel handig te legen en te reinigen.
Je pakt hem er veel sneller bij dan een stofzuiger met snoer.

• Handig in gebruik

Sabje 24-03-2021

Top apparaat

Geschreven voor: AEG QX6-1-40OG

Wij hebben deze stofzuiger sinds een paar weken in huis en zijn er ontzettend blij mee. Doordat we verlost zijn van het snoer pak je de stofzuiger veel sneller even en ben je veel wendbaarder. Het scheelt ons erg veel tijd in het huishouden. De kwaliteit van de stofzuiger is ook erg goed, zelfs in de laagste stand maakt hij onze houten vloer erg goed schoon. Voor tapijt en vloerkleden gebruiken we hem op de hoogste stand. We willen niet meer zonder!

Pluspunten

• Wendbaar
  • Makkelijk in gebruik

Caspar 07-03-2021

Mooi design, fijne tweede stofzuiger

Geschreven voor: AEG QX6-1-40OG

De AEG steelstofzuiger is een prima stofzuiger voor alle "onverwachte" chaos en smerigheid in huis. Bijvoorbeeld voor de kruimels na het ontbijt, of na een middagje knutselen met de kinderen.
Voor het grote schoonmaakwerk pak ik toch liever de snoerstofzuiger.
Ik hou van mooie spulletjes en was daarom verrast door het design. Alle extra opzetstukken zitten in de steel, wat ik ook erg praktisch vind. Nadeel is de korte levensduur van de accu, en het opvangbakje wat vrij snel vol zit.
Voor deze prijs echter, is het een prima tweede stofzuiger, die het schoonhouden van het huis net wat gemakkelijker maakt.

Pluspunten

• design
  • opzetstukken in de steel
  • gebruiksvriendelijk

Minpunten

• accu gaat niet lang mee
  • steel is zwaar

TestherV 06-03-2021

Heel gebruiksvriendelijk

Geschreven voor: AEG QX6-1-40OG

Wij hebben dit product nu een aantal weken in huis om te testen. We zijn er ontzettend blij mee. Veel handiger dan een stofzuiger met een snoer. Na het ontbijt even snel de stofzuiger erdoor gaat veel sneller en makkelijker. Na het gebruik zetten we hem altijd weer aan de stroom, zodat als we hem pakken hij ook vol opgeladen is en ik de hele woonkamer, trap en overloop zou kunnen doen in 1x. Daarna is de accu leeg. Voor ons niet erg want wij stofzuigen nooit het hele huis in 1x.
Er wordt een verlengstuk bijgeleverd en een zacht opzetstuk met haren. Ideaal om mee door de vensterbank te gaan op bovenop de kast. De grote zuigmond waarmee je over de vloer gaat kun je ook los op de kruimeldief zetten. De grote zuigmond en wieltjes waardoor je makkelijk over de grond rijdt en ook over ons laagpolig vloerkleed. Je merkt gelijk aan het kleed dat hij een enorm zuigkracht heeft, want hij zuigt goed vast aan het kleed.
Wij zijn erg tevreden en blij met zo'n handige steelstofzuiger.

Pluspunten

• Wieltjes onder grote zuigmond
  • Kruimeldief en stofzuiger in 1

Minpunten

• Kleine accu

Christien 02-03-2021

Handig

Geschreven voor: AEG QX6-1-40OG

De steelstofzuiger ziet er niet alleen leuk uit, hij werkt ook zeer fijn. Ondanks dat hij zwaar is merk je hier niets van tijdens het stofzuigen. Hij is enorm wendbaar ! Daarnaast is de kleine stofzuiger ook super om even de tafel mee schoon te zuigen.

Pluspunten

• Wendbaar

Minpunten

• Geen geluidsindicatie dat hij op is

CM18 02-03-2021

Erg fijne wendbaarheid

Geschreven voor: AEG QX6-1-40OG

Sind enkele weken mag ik deze steelstofzuiger testen in ons huishouden. Wat voor ons belangrijke punten zijn voor het gebruik: Het moet een sterke zuigkracht hebben, gemakkelijk in gebruik, lange batterijduur en niet te hoog geluidsniveau. Op deze punten heeft deze steelstofzuiger zeker zijn verwachtingen waargemaakt. Tevens is de kruimeldief ook erg krachtig en is vooral de wendbaarheid van het voetstuk echt boven verwachting! De verbeterpunten zijn de batterij tijdens de turbokracht, die is dan nog slechts 1/4 van de normale batterijduur. Daarnaast ontbreekt het aan een ledverlicting om het gebruiksgemak in de avond ook te volstaan. Al met al voor de prijs wel een prima product!

Pluspunten

• erg wendbaar
  • gebruiksvriendelijk

Minpunten

• ledverlichting mist
  • Batterij bij turbostand