De gemiddelde beoordeling is gebaseerd op 8 goedgekeurde reviews die zijn achtergelaten voor de AEG QX9-1-P5IB op Kieskeurig.nl. Deze beoordeling wordt berekend door de som van de reviewscores te delen door het aantal reviews.

n***********@h********** 21-09-2022

Mooi maar zwaar tegenvallende werking

Geschreven voor: AEG QX9-1-P5IB

Houdt heel fijn vast en rolt makkelijk. Prima simpele bediening ook.

Heeft 3 standen en gaat telkens automatisch op de middelste, dit is echter veel te zacht. Ook de hardste stand vinden wij te zacht. Je moet zeker 3 a 4 keer over elk stuk vloer om een beetje zand of strijkkralen opgezogen te krijgen. We hebben de stofzuiger dan ook teruggestuurd ter controle en kregen de opmerkingen 'filter schoonmaken, verder niks aan de hand'. We hadden hem pas net enkele weken en een paar keer gebruikt, verminderd dan al de werking door het filter??? Dat wordt wekelijks dat hele ding uit elkaar halen en schoonmaken...?!

De stofzuiger en kruimeldief kunnen niet onder lage tafels/kasten/ randen. Je krijgt opzetstukken maar die kunnen niet op de stofzuiger bewaard worden en als ik dus boven zuig haal ik niet telkens de onderdelen beneden erbij. Beetje onhandig. Het mondje van de kruimeldief zuigt ook niet prettig. Daar moet ook een opzetstuk op o.i.d.

Als je de kruimeldief eraf gehaald hebt en weer terugplaatst terwijl de stofzuiger aan staat gaat het borsteltje in de kop niet weer opnieuw draaien. Dan moet je hem eerst uit en aan zetten. Onhandig..

Dan als laatste blijven haren vastzitten in de borstel en draaien ze er helemaal omheen vast. Na elke beurt moet ik dit letterlijk losknippen. Met 3 langharige dames in huis is dat zeer onhandig.

Al met al echt niet tevreden voor dit vele geld. Hij blijft mooi en goed aanvoelen maar de werking is ruk. Spijt dat ik deze gekozen heb want nu moet ik het er toch mee doen ;)

Pluspunten

• uiterlijk
  • makkelijk op te laden

Minpunten

• zachte zuigkracht
  • borstel draait niet na terugplaatsen kruimeldief
  • staat telkens automatisch op stand 2 ipv 3
  • haren draaien vast in borstel

n**************@g******** 03-04-2022
Geschreven voor: AEG QX9-1-P5IB

Niet tevreden over dit apparaat. Niet sterk genoeg. Een klein papiertje of blaadje wordt niet opgezogen. Het zorgt voor verstopping van het apparaat. Vervolgens wordt al het overige vuil weer uitgespuugd.

Karin 14-04-2021

Prettige stille stofzuiger

Geschreven voor: AEG QX9-1-P5IB

Het is een fijne stofzuiger die lekker in de hand ligt. Hij heeft drie standen maar met de laagste stand zuigt hij al prima. De aan knop hoef je niet ingedrukt te houden wat ik persoonlijk prettig vindt. Als je de kruimeldief gebruikt gaat de accu sneller leeg deze heeft maar een stand namelijk met een volle accu kan ik met gemak de hele woonkamer doen. Doordat de kruimeldief en de motor in het midden zit kan je iets lastiger onder lage oppervlakte, dit is iets om rekening mee te houden. Opladen gaat snel in de bijgeleverde standaard en daar kan je hem makkelijk inzetten. Met indicatie lampjes zie je of hij vol is. Bij mij past hij prima in de meterkast en dan niet veel ruimte in beslag. Hij heeft een lang opzetstuk waardoor je ook makkelijk bij de stof op je plafond kan of bij lastige hoekjes zodat je niet hoeft te bukken. Doordat hij draadloos is pak je hem veel sneller. Waar ik vroeger een Swiffer pakten pak ik nu gewoon deze stofzuiger hierdoor ben je veel sneller klaar.

Pluspunten

• Stil
  • Ligt lekker in de hand

Minpunten

• Wat hoog in het midden

Wouter 12-03-2021

Mooi en erg fijn apparaat

Geschreven voor: AEG QX9-1-P5IB

Heb deze stofzuiger afgelopen tijd mogen testen en ben blij verrast.

Begint al bij het mooie design. 2 slanke metaal aanvoelende spijlen met ertussen de uitneembare handzuiger.
Je zet de lader ergens in een hoekje en klaar. Ik merk dat ik nu veel sneller een rondje kamer doe (bijv na het middageten) Even de uitneembare zuiger pakken voor de kruimels op tafel en dan pak ik meteen de bank even mee. En klaar. Je merkt echt het gemak van snoerloos en de uitneembare (kruimel) zuiger. Ook het meegeleverde lange verlengstuk vond ik fijn in gebruik. Menig spinnetje niet...
Ook de powerroller bevalt erg goed op onze houten en laminaat vloeren. Hij pakt daadwerklijk meestal alles in 1x mee. En door de verlichting zie je extra goed waar je nog moet zijn.

Al met al merk ik dat ik daadwerkelijk nu vaker de kamer/gang/open keuken stofzuig dan voorheen met mn oude snoerstofzuiger. En persoonlijk vind ik het niet erg dat die iets in het zicht staat in de kamer door zijn mooie (doorkijk) design.

Pluspunten

• kleur/design
  • accuduur
  • lang verlengstuk (bij dit type)
  • powerroller met verlichting

Minpunten

• past niet overal onder.
  • je kan de hulpstukken niet opbergen bij lader

Carina Peters 09-03-2021

Mooie handige draadloze steelstofzuiger

Geschreven voor: AEG QX9-1-P5IB

Ik heb deze steelstofzuiger de afgelopen weken mogen testen. Mijn conclusie is dat ik onder de indruk ben. Van te voren wist ik niet wat ik kon verwachten het apparaat.
Het in gebruik nemen van het apparaat is gemakkelijk, de gebruikershandleiding is hierin helder en duidelijk in.
Wat ik vooral een pluspunt is dat de steelstofzuiger draadloos en niet zwaar is en makkelijk in gebruik. Het maakt de vloer goed schoon, zowel tapijt als laminaat. Wanneer je bijvoorbeeld iets kleins wilt opzuigen dan kun je de kruimeldief uit de steel eenvoudig pakken. Je komt makkelijk onder meubels en het bed bijvoorbeeld.
Het enige nadeel vind ik dat je maximaal 50 minuten achter elkaar kan stofzuigen. Dan moet het eerst weer aan de lader

Pluspunten

• Draadloos
  • Krachtige zuigkracht
  • Makkelijk hanteerbaar
  • Niet zwaar

Minpunten

• Kan maximaal 50 minuten achter elkaar stofzuigen

Mabel 09-03-2021

Ideale stofzuiger

Geschreven voor: AEG QX9-1-P5IB

Het was een aangename verrassing toen ik de stofzuiger uit de doos haalde. Hij is makkelijk in elkaar te zetten. Zowel het design als de kleur is ook heel mooi. Wat ook een groot voordeel is dat je de stofzuiger heel makkelijk en snel even pakt. Het is een stevige, robuuste stofzuiger met een afneembare handstofzuiger. Hij zuigt met gemak een kortharig vloerkleed, wel op de hoogste stand. De handstofzuiger is ideaal voor de trap en de bank. De handstofzuiger voelt wel wat zwaar aan maar zijn zuigkracht maakt dat wel goed.
De stofzuiger heeft verlichting. Dat is erg handig op de wat donkere plekken en onder het bed bijvoorbeeld. Hij is flexibel en makkelijk te sturen. Echt een aanrader! Waar je wel mee moet oppassen is dat er geen losse spullen op de vloer liggen. De borstel van de stofzuiger draait en dan draait hij dus ook je spullen om de borstel heen en voor je er erg in hebt zit het vast. Tussendoor kan je de stofzuiger makkelijk even neerzetten. Hij blijft zelf staan. Dat is echt heel handig. Als je klaar bent zet je hem weer in de oplader voor de volgende keer. De grootte van de stofzuiger is prima. Hij past makkelijk in een hoekje, achter het gordijn of in de meterkast. Hij is niet te zwaar maar ook niet de lichtste. Het afvalreservoir is wat klein maar dat vind ik niet storend. De stofzuiger heeft 3 standen. Met een volle accu kan ik makkelijk de kamer stofzuigen. Niet alleen ik maar iedereen uit ons huishouden pakt de stofzuiger nu makkelijker.

Pluspunten

• uitneembare handstofzuiger
  • draadloos
  • kan zelfstandig blijven staan.

Minpunten

• klein afvalreservoir

Kantjes 08-03-2021

prima stofzuiger voor erbij

Geschreven voor: AEG QX9-1-P5IB

Ik was op zoek naar een steelstofzuiger, toen ik de mogelijkheid kreeg deze te testen. De eerste week was ik heel enthousiast, totdat ik merkte dat als ik hem wilde pakken de accu steeds leeg was en ik hem weer was vergeten op te laden. De zuigkracht op laminaat en pvc is prima en neemt hij alles mee. Op ons laagpolig vloerkleed laat hij veel achter, zoals haren. De haren die hij wel opzuigt draaien om het filter waardoor je alles na elke stofzuigbeurt moet schoonmaken. Voor ons betekend dat teveel werk voor een stofzuiger. We zochten er 1 die ons werk kon vermakkelijken.
Het fijne aan deze stofzuiger is dat er een kruimeldief inzit, die is goed hanteerbaar, ligt zwaar en stabiel in de hand. Vooral daaraan merk je de betere kwaliteit vinden wij. Voor ons is dit niet de juiste stofzuiger helaas.

Pluspunten

• mooi design
  • licht in de hand
  • uitneembaar kruimeldief
  • goed voor laminaat/pvc

Minpunten

• korte accuduur
  • zuigt slecht op laagpolig vloerkleed

Karin 07-03-2021

Prettige stille stofzuiger

Geschreven voor: AEG QX9-1-P5IB

Pluspunten

• Stil
  • Ligt lekker in de hand

Minpunten

• Wat hoog in het midden