Rowenta RH9678 X-Force Flex 8.60 RH9678 Steelstofzuiger

De gemiddelde beoordeling is gebaseerd op 16 goedgekeurde reviews die zijn achtergelaten voor de Rowenta RH9678 X-Force Flex 8.60 RH9678 Steelstofzuiger op Kieskeurig.nl. Deze beoordeling wordt berekend door de som van de reviewscores te delen door het aantal reviews.

7,6

Zinzen 03-03-2021

Zuigkracht laat te wensen over

Ik heb de stofzuiger nu aantal maanden, ik was eerst best tevreden over de stofzuiger maar moet de beoordeling toch iets bijschaven. Ik ben nog steeds blij met de draadloze stofzuiger en hij heeft goede punten maar 1 erg groot nadeel is de zuigkracht. Die laat te wensen over. De knop van de turbo stand moet je blijven vasthouden wat vervelend is. Daarbij is de turbo stand niet sterk genoeg om onze koeienhuiden schoon te krijgen, je moet heel vaak over dezelfde plek stofzuigen. Voor kleine klusjes (en de kruimelzuiger) is hij wel fijn.

Pluspunten

• Draadloos
  • Weinig lawaai tov gewone stofzuiger
  • Lampje bij zuigmond
  • Gemakkelijk te legen

Minpunten

• Zuigkracht
  • Geen turbo knop maar hendel vasthouden
  • Accu duur
  • Gewicht

Jens 06-12-2020

Uitstekende dynamische stofzuiger

We hebben de stofzuiger nu een maand en zijn erg tevreden. Naar onze mening is het een uitstekende steelstofzuiger met veel opzetstukken en die erg flexibel is.

Pluspunten

• Draadloos
  • Stil
  • Veel accessoires

Minpunten

• Klein opvang bakje voor het vuil

Divanaatje 21-11-2020

Fijne stofzuiger voor erbij

Fijne stofzuiger voor erbij.
Het is een mooie stofzuiger, die gemakkelijk in gebruik is.
Voor de benedenverdieping vind ik dat hij te weinig zuigkracht heeft.
Voor de bovenverdieping is hij top!

Pluspunten

• design
  • gemakkelijk in gebruik

Minpunten

• zuigkracht

Sofie100 18-11-2020

Had er meer van verwacht.

Mijn eerste indruk....wat een omslachtig apparaat. Losse accu en geen opbergmogelijkheden. Tweede indruk.....hij zuigt wel erg goed!
Inmiddels wat langer in gebruik en merk dat ik hem toch wel vaak pak.
Even snel de kruimels van de grond zuigen. Waar hij wat mij betreft in uitblinkt...de kattenharen van de stoffen bank en beklede trap zuigen. Daar komen zoveel haren vanaf dat ik er van schrok, waarschijnlijk zaten deze kattenharen er al jaren. De poezenmandjes zijn nog nooit zo schoon geweest dankzij de miniturboborstel. En ook de zolderverdieping waar tapijt ligt wordt ineens schoon. Minpunten -Het bakje dat het stof opvangt zit erg los waardoor hij soms valt als ik hem wil legen. Niet fijn met stofallergie want dat dwarrelt dan gelijk rond....inmiddels lukt het me zonder al te veel knoeien, maar dit had beter gekund.
-De accu moet steeds los (dit was volgens mij heel makkelijk opgelost met een gaatje ergens.....ik snap deze keuze echt niet. Enige voordeel hiervan is dat de accu makkelijk te vervangen is voor een nieuwe.
-De stofzuiger kan niet in zijn geheel rechtopstaand opgeborgen worden, want dan valt hij om. Waar is de wandhouder? Je moet hem dus neerleggen of het kruimelzuiggedeelte eraf halen.
-in de geknikte houding niet bruikbaar voor mij, de zuigmond zwabbert alle kanten op en is totaal stuurloos, daarnaast is de steel er te kort voor....ik ben klein dus zou geen probleem moeten zijn, maar ik moet alsnog bukken. Als je lang bent lijkt me dit helemaal niet te doen. Zuigen onder het bed zonder de knik gaat makkelijker. Deze minpuntjes maken dat ik de stofzuiger niet zou aanbevelen, wat eigenlijk erg zonde is, want verder ben ik er toch wel blij mee.

Pluspunten

• zuigt goed
  • turboborstel geweldig
  • extra zuigmonden

Minpunten

• accu moet los om op te laden
  • geen wandhouder

Charlotte 15-11-2020

Prima, met handige extra's maar ook minputen

Deze stofzuiger is op zich prima, met handige extra's. De flex-stang maakt het makkelijk om onder de bank te zuigen. Dankzij het led-lampje in de voet zie je waar je nog vuil hebt overgeslagen. Ook zitten er voldoende handige accessoires bij.
Helaas zie ik ook minpunten. De basis zuigstand is wat zwak. De boost stand is fijner, maar dat is de accu snel leeg. Verder zit er geen ophangsysteem en opberger voor accessoires bij. Je moet de zuiger dus ergens neerleggen en dat neemt ruimte in. Tot slot is de zuiger erg plastic, ik heb dus twijfels over de duurzaamheid.

Pluspunten

• Flex-stand
  • Accessoires
  • Led lamp in voet

Minpunten

• Geen ophangbeugel
  • Niet robuust
  • Accuduur

Snellejelle 1 15-11-2020

Super handige steelstofzuiger

SUper handige steelstofzuiger.
Je pakt hem makkelijk om wat kleine dingen op te zuigen. Je komt door de "knik" makkelijk onder meubels. Ook het lampje bij de voet is erg handig. Je ziet precies wat je opzuigt.
Ook heeft het een mooi uiterlijk.

Pluspunten

• Lampje bij voet
  • Hij kan zelfstandig rechtop staan
  • Je pakt hem makkelijk

Rowenta X-Force Flex 8.60 RH9678 14-11-2020

Handige stofzuiger

Het is een fijne stofzuiger in gebruik niet zwaar en zuigt goed, de lamp in de voet vind ik erg fijn vooral in de gang en donkere plekken. Het is makkelijk dat de stofzuiger kunt inklappen zodat je onder de bank en kast kunt zuigen zonder teveel te moeten bukken.
Ik vind het opladen niet handig zou het fijner vinden om de stofzuiger in oplader te hangen, en batterij geeft ook niet aan wanneer die leeg is stopt als die leeg is.
Verder is de stofzuiger handig in gebruik zoals bank en trap , fijn dat er nog andere zuigmonden bij
zitten.

Pluspunten

• makkelijk in gebruik
  • licht in voet
  • hulpstukken
  • niet te zwaar
  • handig op trap

Minpunten

• opladen

Jootje76 13-11-2020

Mooie stofzuiger en kruimeldief in 1

De stofzuiger ziet er mooi uit. Er zitten veel accessoires bij behalve een ophang haak, die mis ik. Het geluid van de stofzuiger viel me heel erg mee. Waar ik eerst wat moeite had met de zeer zwenkbare zuigmond ben ik hem later wel gaan waarderen, zeker op de trap erg handig. Pluspunt is de knik arm, gemakkelijk even onder de kast en bank stofzuigen, hij laat zich ook gemakkelijk bedienen door 1 druk op de knop. En dan het lampje voorop de zuigmond, dit is geniaal, vooral in de hal bij de trap, waar het nogal donker is, heel handig dat je kunt zien of er nog iets ligt. Zuigkracht vind ik prima, er zit een hendel aan waardoor je nog extra zuigkracht krijgt, alleen jammer dat je die hendel moet vasthouden en niet vast kunt zetten.
Wat ik gemerkt heb is dat ik hem sneller even gebruik omdat hij snoerloos is, waardoor mijn huis er schoner uitziet. Het stofbakje is gemakkelijk te legen, ook de borstel is snel schoongemaakt. Nadeel vind ik dat hij niet aangeeft wanneer je bv nog maar een half uur kunt zuigen, hij stopt er gewoon mee als de accu leeg is, iets dat aangeeft dat hij bijna leeg is zodat je weet dat je hem moet gaan opladen zou handig zijn. Helaas vind ik hem wel erg zwaar worden na een tijdje zuigen.
Al met al een fijne stofzuiger waar over nagedacht is.

Pluspunten

• Snoerloos
  • Lampje bij de zuigmond
  • Knikarm
  • Geluidsniveau
  • Kruimeldief en stofzuiger in 1

Minpunten

• Geen ophang haak
  • Accu duur
  • Geen indicatie lampje dat de accu bijna leeg is
  • Gewicht
  • Geen vastzet knop voor de turbo stand

leonde 13-11-2020

Verwachting lag te hoog

Het in elkaar zetten van de stofzuiger verliep voorspoedig. Toch even de handleiding erbij gepakt, om te kijken of ik deze begreep. Nou die heb ik meerdere malen moeten doornemen. Welk nummer betekend wat, hoe leeg ik de stofzuiger, welk nummer is daarvoor nodig. De handleiding heeft nog wel een update nodig van begrijpend foto's met tekst wat er bedoeld wordt. Het is fijn om een steelstofzuiger in huis te hebben, snel eventjes wat opruimen, snel de trap stofzuigen. Alleen twee etage's houdt de stofzuiger niet vol. Dan toch maar mijn andere zware stofzuiger pakken. Want ik moet tenslotte 3 uur wachten voordat de steelstofzuiger opgeladen is. Te weinig kracht heeft de steelstofzuiger, dus continue het hendeltje vasthouden. De accu is snel leeg, ongeveer 20 minuten leeg . Helaas duurt het opladen 3 uur!
Met de extra power hendel, stofzuigt deze steelstofzuiger veel beter. Het handvat is ook te klein voor een grote mannenhand. Een pluspunt is het lampje! Handig is ook dat de steel kan buigen, wel moet je dan wat beter opletten dat je alle plekken meeneemt. De steelstofzuiger laat als je deze op de kop houdt, het vuil weer vallen op de grond. Op een of andere manier schiet het klepje niet terug.

Pluspunten

• lampje
  • vloerbedekking stofzuigen

Minpunten

• handvat te klein
  • accu oplaadduur
  • powerhendel continue vasthouden

Suzanne 12-11-2020

zeer gebruiksvriendelijk

Zeer prettig in gebruik. Ik pak de Rowenta X-Force Flex 8.60 RH9678 nu veel sneller dan mijn vorige sledestofzuiger. De rowenta is zeer wendbaar, niet te zwaar en heeft een mooi design. De stofzuiger wordt geleverd met verschillende opzet stukken, waardoor we de stofzuiger nu ook gebruiken om de auto mee schoon te maken. Ook de haren van onze kat verdwijnen als sneeuw voor de zon. De stofzuiger heeft veel power, waardoor je met weinig inspanning een groot oppervlakte kan schoon zuiger.

Pluspunten

• gebruiksvriendelijk
  • dierenharen-proof

Minpunten

• zwaar

Veronica 12-11-2020

Zeer goede zuigeigenschappen..de turbo geeft echt wat die moet doen. Makkelijk in gebruik en goed te zien hoeveel stof erin zit. Handzaam,licht in gewicht en twee in 1 is helemaal geweldig. Jammer dat er geen ophangsysteem bij zit. Accu indicator zou ook praktisch zijn...nu is die in 1 keer leeg dus extra accu zou welkom zijn.

Elisha82 11-11-2020

Fijne en flexibele steelstofzuiger

De Rowenta steelstofzuiger ziet er qua design mooi uit. Daarnaast wordt de stofzuiger geleverd met meerdere hulpstukken en heeft hij een flexibele stang. Dit is vooral handig  wanneer je onder een tv-meubel wilt stofzuiger.  Hij is lich in gebruik en start met één druk op de knop ( knop hoeft alleen eenmalig ingedrukt te worden). Dit vind ik zelf fijn, omdat je niet de knop continu ingedrukt hoeft te houden, dit is enkel het geval wanneer je de powerboos gebruikt.

Wat vooral fijn is dat hij alle soorten kruimels opzuigt. Zelfs kleine harde stukjes, worden moeiteloos opgezogen. Over het algemeen dus heel tevreden over deze stofzuiger.

Minpunten: de zuigkracht en de batterij duur vind ik iets tegenvallen, maar daar is de prijs denk ik ook naar. Verder wordt er bij de stofzuiger geen wandbeugel geleverd. Deze is naar mijn idee ook niet na te bestellen. Dit maakt het opbergen dus erg lastig.

Pluspunten

• stille stofzuiger
  • flexibele mondstuk
  • extra hulpstukken
  • accu afneembaar
  • zuigt vuil (groot/klein) goed op

Minpunten

• geen wandbeugel
  • gebruikersduur max 35 min, oplaadtijd 180 min
  • zuigkracht mag iets hoger zijn

LianJ 10-11-2020

Fijne stofzuiger

Mijn eerste steelstofzuiger. Het was even wennen. Het gewicht in de hand was ik niet gewend. Het sturen was ook iets om aan te wennen. De stofzuiger mond is volledig flexibel daardoor moet je echt even oefenen maar nu vlieg ik de bochten om. Zo fijn om geen snoer en geen zak meer te hebben! Het schoonmaken is zo klaar en er zit een handig lichtje op de stofzuiger mond

Pluspunten

• Stil
  • Geen snoer en xak
  • Kan elk hoekje om
  • Accu gaat drie dagen mee
  • ook een krachtige kruimeldief

Minpunten

• Gewicht in de hand is wennen
  • Sturen is even oefenen

Jeannetje 10-11-2020

Handige stofzuiger

Mooi design en op zich fijn in gebruik. Ik heb alleen regelmatig dat de grote voet haaks op de steel vastklikt en dan moet ik hem weer handmatig terugduwen. De stofzuiger is super handig als je onder de bank of het bed wilt zuigen. Je hoeft niet te ver te bukken of op de grond te gaan liggen om erbij te kunnen. Verder is hij heel licht en dat is wel fijn. Ook heeft hij een lamp op de zuigmond, zodat je niet overal goed licht nodig hebt om te zuigen. Het enige wat ik mis is iets om de stofzuiger mee aan de muur te kunnen hangen, zoals bij veel andere steelstofzuigers wel kan. Ook zitten de accessoires er los bij en is er niets om ze in op te bergen. Verder ben ik er tot nu toe blij mee.

Pluspunten

• makkelijk zuigen onder bank en bed
  • voldoende accessoires
  • voldoende zuigkracht

Minpunten

• geen ophangsysteem
  • accu moet eruit om op te laden

Vox 09-11-2020

The X-Force is here!

De eerste indruk bij het uitpakken is een compacte steelstofzuiger. Het is een trendy design met rood, grijze en zwarte kleuren. De onderdelen zijn gemakkelijk in elkaar te zetten en passen goed. Gemakkelijk vast te houden aan het handvat. De extra meegeleverde hulpstukken kun je niet in de stofzuiger opbergen, dus daar moet je wel een plekje voor zien te vinden. De eerste keer gebruiken gaat intuïtief, de accu opladen en aan je kunt de slag! De stofzuiger heeft voldoende zuigkracht en is goed stil. Wij hebben deze steelstofzuiger als aanvulling op onze gewone stofzuiger, daar is hij zeker geschikt voor. De naam Force doet hij prima eer aan! De mini turbo brush is ideaal voor het afzuigen van de meubels. De flexibele buis zorgt ervoor dat je gemakkelijk onder een bed of meubelstuk kan komen. Met de ingebouwde borstel in de handunit heb je een kleine stofzuiger bij de hand en met de boost trigger zorg je voor extra zuigkracht op de momenten dat je het nodig hebt. Het legen van stofbak gaat eenvoudig, schoon en je kan best tijdje mee doen voordat deze vol is. Een waardevolle aanvulling in ons assortiment van schoonmaak artikelen!

Pluspunten

• Compact
  • Stil
  • Goede prijs-kwaliteit

Minpunten

• Geen opbergvak hulpstukken
  • Accuduur in de gaten houden

Evelien 09-11-2020

Is het helaas net niet

Pluspunten:
Draadloos
Zakloos
Uitgebreide set accessoires
Gebruiksvriendelijk
Handig voor auto, trap en in ons geval poezenkleedjes
Flex functie om onder meubels te komen
Oplaadduur maar 3 uur
Steel blijft zelf staan als je hem even niet gebruikt

Minpunten
Te flexibel, stofzuigermond zwabbert. Dit wordt nog erger als je de flexfunctie gebruikt
Zuigkracht te zwak in normale stand daardoor turbo functie steeds nodig. Gevolg: accu leeg
Geen wandlader. Je moet de accu demonteren om hem op te laden

Pluspunten

• UItgebreide accessoire set
  • Korte oplaadduur

Minpunten

• Zuigkracht
  • Zwabbert
  • Geen wandlader