Bosch BGL6SIL2

De gemiddelde beoordeling is gebaseerd op 33 goedgekeurde reviews die zijn achtergelaten voor de Bosch BGL6SIL2 op Kieskeurig.nl. Deze beoordeling wordt berekend door de som van de reviewscores te delen door het aantal reviews.

8,3

JvB 25-04-2022

Zeer tevreden met deze stofzuiger

Geschreven voor: Bosch BGL6SIL2

Lichte stofzuiger welke op een lagere zuigstand nog erg veel kracht heeft. Eenvoudige bediening via het handvat (dacht het niet nodig te hebben maar het is echt ideaal).
Wij hebben verschillende vloeren zoals tegels, vloerkleden en vinyl. Het is dan ook fijn om snel de zuigkracht te kunnen regelen. Het bereik door de lange stroomkabel is echt fors.
Het design is zeer fraai en het geluid behoorlijk zacht.

Pluspunten

• Zuigkracht
  • Zeer weinig geluid
  • Fijne bediening in handvat
  • Fors bereik door lange stroomkabel

Minpunten

• Lengte slang had iets langer mogen zijn

m*************@h********** 16-04-2022

Top product!

Geschreven voor: Bosch BGL6SIL2

Strak design, perfecte prijs-kwaliteitverhouding. En zo'n wit/zwarte combinatie staat echt leuk in de woonkamer, ver boven verwachting. Ik twijfelde eerst voor een hele zwarte, maar blij dat ik dat niet gedaan heb.
Draadloos bediening werkt super! Hoef je niet elke keer te bukken als ik hem iets harder of zachter wil laten zuigen.

Al met al heel tevreden voor een stofzuiger onder de 200 euro die lekker stil is!

Pluspunten

• Stil
  • Mooi

Minpunten

• geen

MirandaBoon 15-04-2022

Heel tevreden over

Geschreven voor: Bosch BGL6SIL2

Wij hebben al twee andere van deze stofzuigers in huis. De derde stofzuiger staat op de derde etage. Zo hoeven we niet elke keer de trap op met de stofzuiger. Zijn goed stil en stofzuigen heerlijk. De instelbare hardheid van het stofzuigen is ook fijn. Bij een harde vloer kan hij voluit, maar op bijv de deurmat kan hij zachter gezet worden. Anders neem je de deur mat mee :-) .
En absolute aanrader

Pluspunten

• Stil
  • Zuigt kractig, als het moet
  • Kan zachter gezet worden, als dat moet
  • Stofzak groot genoeg

m**************@g******** 10-04-2022
Geschreven voor: Bosch BGL6SIL2

Een hele fijne stofzuiger. Ideaal dat je niet telkens hoeft te bukken, en dat je op de handvat de stofzuiger aan/uit kan zetten. Goed handvat om vast te houden. En licht in gebruik.

Speciaal aangeschaft voor onze nieuwe vloer. Fijn ook de meedere stofzuigermonden erbij.

Jochems 04-04-2022

Bevalt heel goed, fijn lang snoer.

Geschreven voor: Bosch BGL6SIL2

Mooie lichte stofzuiger met lang snoer waarmee ik de hele kamer en gang door kan stofzuigen. Goede zuigkracht, hondenharen worden goed weggezogen. even wennen aan de korte slang met handvat.

Pluspunten

• mooi design
  • met pakketborstel
  • goede zuigkracht
  • handig handvat
  • lang snoer

Minpunten

• korte slang

D**********@x******** 03-03-2022

Prima stofzuiger en goede service van Bosch

Geschreven voor: Bosch BGL6SIL2

Product conform advertentie geleverd en voldoet geheel aan verwachting. Cash back procedure en registratie eenvoudig en goed opgezet. Ook de correctie die ik moest doorvoeren.

Pluspunten

• Doet precies wat gespecificeerd is.

Minpunten

• Meubel mondje niet bij bosch te bestellen

areostyl 19-10-2021

Perfect, werkt heel stil

Geschreven voor: Bosch BGL6SIL2

Geweldig product. Ik heb een tweede gekocht als cadeau. 700 watt beter dan de oude 2300 watt stofzuiger. Werkt heel stil, mijn vrouw stofzuigt - je kunt een voetbalwedstrijd kijken.

Pluspunten

• werkt heel stil
  • Eco 700 watt
  • Lange stoomkabel

m**********@l****** 07-10-2021

Perfect.

Geschreven voor: Bosch BGL6SIL2

Zeer tevreden. Geluid is niet storend. Zuigkracht/werking zeer goed en makkelijk instelbaar.
Perfecte turbo borstel voor onze tapijten. Onze beste stofzuiger in 54 jaar huwelijk.
Bedankt.

Pluspunten

• geluid
  • zuigkracht afstelling makkelijk
  • gewicht zeer positief

Ton 02-05-2021

Zuigt goed, lekker stille motor

Geschreven voor: Bosch BGL6SIL2

Hij zuigt heel goed, is lekker licht en heeft een stille motor. De zuigmond maakt wel weer meer herrie op onze tegelvloer dan onze vorige stofzuiger van Dyson. Bediening op de stang is ideaal.

Pluspunten

• Zuigkracht
  • Stille motor
  • Licht

Minpunten

• Zuigmond maakt wat meer herrie op een tegelvloer

Marloes 26-03-2021

Fijne stofzuiger

Geschreven voor: Bosch BGL6SIL2

Een hele fijne stofzuiger. Fijn dat je de stofzuiger aan en uit kunt zetten via de steel. De stofzuiger heeft zo al voldoende kracht maar hij kan ook nog op turbo stand!!

Pluspunten

• Goede zuigkracht
  • Compact

Super stofzuiger hij is het waard 26-03-2021

Super stofzuiger en super stil

Geschreven voor: Bosch BGL6SIL2

Ik heb de stofzuiger net binnengekregen en natuurlijk gelijk uitgeprobeerd. Ik vind het een hele goede stofzuiger ik heb voor deze gekozen omdat hij heel stil is en omdat het een lang snoer heeft. Ik moet zeggen na hem te hebben uitgetest ben ik helemaal tevreden zoals ik al zei hij is stil, heeft een groot bereik de telescoop steel is ook lekker lang ( hoef ik niet meer krom te zuigen) en natuurlijk de afstandsbediening ook helemaal blij mee. Hij is wel wat prijzig maar hij is het zeker waard.

Pluspunten

• Hij is stil
  • Groot bereik
  • Telescoop in lengte te verstellen
  • Handige afstandsbediening
  • Handig borsteltje aan het handsvat

Thijs van den Berg 19-03-2021

Fijne degelijke stofzuiger

Geschreven voor: Bosch BGL6SIL2

Fijne, degelijke stofzuiger. Na veel stofzuigers online vergeleken te hebben uiteindelijke de keuze gemaakt om deze Bosch serie 6 stofzuiger te kopen.

Juiste zuigkracht op een harde vloer, praktisch en goed wendbaar. Wij zijn super tevreden.

Pluspunten

• wendbaar
  • zuigkracht

Edwin 19-03-2021

Kwaliteitsproduct

Geschreven voor: Bosch BGL6SIL2

Goede kwaliteit, merk je in alles wat je aanraakt bij deze stofzuiger. Laag geluidsniveau, goede zuigkracht.

Pluspunten

• Voelt degelijk aan
  • Laag geluidsniveau

Minpunten

• Geen opbergsysteem voor accessoires

Roos 04-11-2020

Stille, handzame en ideale stofzuiger

Geschreven voor: Bosch BGL6SIL2

Op zoek naar een stille stofzuiger? Dan is deze echt aan aanrader. Enorm gebruiksvriendelijk en handzaam in gebruik. Kracht/stilte te regelen via het handvat aan de steel en hiermee ook je stofzuiger aan en uit te zetten. Ideaal! Het enorm lange snoer zorgt ervoor dat je in een middelgroot huis niet van stopcontact hoeft te wisselen. Wij kunnen ook de 1e en 2e verdieping via 1 stopcontact stofzuigend door zonder te wisselen. Praktisch wendbaar. Wij zijn fan!

Pluspunten

• stil
  • enorm krachtig
  • lang snoer
  • bediening via handvat aan de steel

Minpunten

• Het voetstuk schiet snel van stand terug

Loes 04-11-2020

Bosch stofzuiger BGL6SIL2

Een fijne stofzuiger.
Pluspunten:
- snoerlengte 12m
- lange stang
- bediening op het handvat
- kleine stofzuigermond onder het handvat
- licht gewicht

Minpunten:
- de kleine stofzuigermond klikt gemakkelijk los als het ergens tegenaan stoot wat ervoor zorgt dat het borsteltje terug schiet en je met de stang ergens overheen gaat wat krassen zou kunnen veroorzaken als je het niet doorhebt.
- het snoer moet opgerold worden door er iets aan te trekken waarna het vanzelf opdraait. Dit werkt niet altijd in 1x.

Pluspunten

• snoerlengte 12m
  • lange stang
  • bediening op het handvat
  • kleine stofzuigermond onder het handvat
  • Licht gewicht

Minpunten

• de kleine stofzuigermond klikt gemakkelijk los
  • Het op rol systeem voor het snoer.

Marieke Kurvers 07-10-2020

Prachtig design, stil, super handig

Geschreven voor: Bosch BGL6SIL2

Deze Bosch serie 6 Prosilence wit BGL6SIL2 is wendbaar, licht, makkelijk op te bergen, praktisch, stil, heeft een lang snoer, een verlengbare stang en verschillende opzetstukken; met deze aanwinst is stofzuigen weer een feestje!

Pluspunten

• Mooi formaat
  • Wendbaar
  • Licht
  • Verschillende opzetstukken
  • Een lust voor het oog

Madolyn 04-10-2020

Fijne stofzuiger

Geschreven voor: Bosch BGL6SIL2

Ik wilde graag deze stofzuig er testen omdat we nu een oude bouwstofzuiger hebben.
Meteen kleintje onderweg gaat bukken niet meer zo makkelijk daarom is het super handig dat er een bedieningspaneel opnnhet handvat zit. Ook vind ik het prettig dat hij niet zoveel herrie maakt zo hoor ik gewoon nog omgevingsgeluiden. Hij word met meerdere hulpstukken geleverd wat ik fijn vind om vooral tussen naden en kieren te komen.
Ik ben erg blij met deze stofzuiger

Pluspunten

• Actieradius
  • Maakt weinig geluid
  • Bedieningspaneel op handvat

Minpunten

• Bewegingsleer makkelijkheid

PatrickV. 02-10-2020

Kleine lichte compacte krachtpatser

Geschreven voor: Bosch BGL6SIL2

Klein maar fijn, wat een superstrakke wendbare stofzuiger is dit, lichtgewicht met een extra lange snoer. De zuigkracht lijkt door de geluidsarme motor minder, maar niks is minder waar, hij doet niet onder voor onze oude, ander merk. De lange snoerlengte en het lichte gewicht is vooral fijn wanneer je de trappen moet stofzuigen, geen beperking in snoerlengte en geen lamme arm meer van het vasthouden. Wij hebben zelf geen huisdieren, dus hoe deze het doet met dierenharen etc. durf ik niet te eggen

Pluspunten

• geluidsarm
  • licht gewicht
  • zuigkracht
  • wendbaarheid
  • snoerlengte

Minpunten

• hulpstukken zijn los

Aukje 02-10-2020

Stille stofzuiger

Geschreven voor: Bosch BGL6SIL2

Een fijne stille stofzuiger, goed wendbaar. Platte mondstuk werkt prima voor houten vloer en laminaat, en past mooi onder bed en bank door.
Wel even wennen aan de bediening op de handgreep/ handvat. En ik vindt de stofzuigerslang in verhouding kort. Snoer rolt makkelijk op.

Pluspunten

• Wendbaarheid
  • Stiller

Minpunten

• Korte stofzuigerslang

Marieke 29-09-2020

Fijne stofzuiger, pro-silence laagste stand

Geschreven voor: Bosch BGL6SIL2

Mooie en robuuste stofzuiger die goed en stevig aanvoelt. Daardoor misschien ook wel wat zwaarder dan onze oude stofzuiger, voor mensen met arm/schouder klachten minder geschikt. Qua zuigkracht doet hij het prima. Er worden een aantal hulpstukken meegeleverd voor de meest voorkomende stofzuigklussen, al heb ik voor ons huis alleen nog maar het all-purpose mondstuk nodig gehad. Wat erg handig is, dat hij op twee manieren kan worden neergezet, zowel rechtop (opruimstand) als ook plat (pauze stand) waardoor je snel even tussendoor kunt neerzetten zonder dat de stok iedere keer omvalt. De afstandsbediening op de handgreep is m.n. handig als je veel wisselt tussen harde vloeren en vloerbedekking (waar je minder zuigkracht voor nodig hebt), maar is verder vooral een luxe functie. Dat er batterijen in moeten is extra milieubelasting en dus zonde; een keertje bukken doen we bij onze oude stofzuiger ook gewoon. De snoer is flexibel met in- en uit trekken waardoor dat altijd soepel gaat en nooit een probleem vormt. Ook is de lengte van de kabel zeer ruim waardoor je veel ruimtes in een keer kunt stofzuigen.

Wij testen vanaf halfweg de looptijd pas mee, maar tot nu nog geen negatieve punten behalve dat de pro-silence alleen écht stil is in de laagste zuigstand, wat over het algemeen niet de stand is die wij gebruiken... Maar desondanks nog altijd stiller dan onze oude stofzuiger :-)

Pluspunten

• Zuigkracht
  • Parkeerstand
  • Geluid tov andere modellen

Minpunten

• Handvat met batterijen
  • Pro-silence alleen stil in laagste zuigstand

MarryTM 25-09-2020

Stille stofzuiger

Geschreven voor: Bosch BGL6SIL2

Deze stofzuiger is stil en zuigt aardig goed.
Op het handvat heb je een ingebouwde afstandsbediening op batterijen.
Deze afstandsbediening gebruik je om de stofzuiger aan/uit te zetten en harder/zachter. Op zich wel handig.
Op de stofzuiger zelf zit 1 knop die je als je begint en eindigt ook aan en uit moet zetten, maar tussendoor kan je snel schakelen met de afstandsbediening.
De steel is telescopisch, dus makkelijk op maat te maken.
Het koppelstuk met een uitschuif borsteltje is ook wel erg fijn aangezien er geen ruimte is om de accessoires op te bergen. Soms glipt hij weer omhoog, dit zou iets steviger mogen zitten.
De stofzuiger zelf is compact en met het stofzuigen is hij best stil maar zuigt wel aardig. Hij had wat mij betreft nog wel wat harder mogen zuigen.
De stofzuigervoet is groot en breed, op de ruime gedeeltes is dat makkelijk, maar bij randjes, kastjes en poten en dergelijke is dat weer wat lastig.
Het snoer is lang genoeg. Het snoer oprollen is aan 1 kant wel makkelijk, dit doe je door hem ietsje aan te trekken en dan rolt hij automatisch weer op. Maar aan de andere kant is dit niet altijd handig, ik bleef laatst met het snoer ergens achter haken en toen begon hij weer op te rollen en bij de stopcontact trok het snoer wat van het kastje. Wat dat betreft mis ik de oprol knop op de stofzuiger zelf.
Persoonlijk vind ik deze stofzuiger prima voor op laminaat, op vloerbedekking iets minder.
Bij langer gebruik wordt het wel zwaar voor mijn handen.

Pluspunten

• stil
  • telescopische steel
  • koppelstuk met uitschuifborstel

Minpunten

• geen opbergruimte voor accessoires
  • automatisch oprollen van snoer
  • wisselen van koppelstukken is moeizaam

Janita 23-09-2020

mooi stofzuiger met weinig geluid

Geschreven voor: Bosch BGL6SIL2

Mooie stofzuiger die weinig geluid maakt. de stofzuiger is erg licht, dus handig voor bijvoorbeeld de trap. Ik mis de losse hulpstukken, deze moet je er zelf bij kopen en kun je niet opbergen in de stofzuiger.

Pluspunten

• lichte stofzuiger
  • weinig geluid

Minpunten

• geen losse hulpstukken
  • geen knop voor terugrollen snoer

Piekeltje 18-09-2020

Super stille fijne stofzuiger

Geschreven voor: Bosch BGL6SIL2

Ik heb deze stofzuiger inmiddels een paar weken. Mijn eerste gedachte was 'mooi design'. Tijdens het zuigen valt mij inderdaad op dat deze een stuk stiller is dan andere die ik gehad heb. Tijdens het zuigen van tapijten of matten hoor je hem nauwelijks. De zuigkracht van deze stofzuiger is super! Je moet er in begin even aan wennen omdat hij stiller is dan een 'normale' stofzuiger en daardoor krijg je het idee dat hij minder goed zuigt. Dit is absoluut niet zo! Ook een pluspunt is het lange snoer. Minder blij ben ik met de steel en de handbediening op de steel deze is erg zwaar! daar moet ik zeker even aan wennen! Naarmate ik deze zuiger langer gebruik merk ik dat het toch fijn is dat de aan/ uit knop bij je hand zit. ook het zachter/ harder zetten van de zuigkracht. bukken hoeft niet meer! je kunt tijdens het zuigen van de mat in een handomdraai de kracht wat zachter zetten zodat hij niet vacuüm zuigt aan de mat.

Pluspunten

• lang snoer
  • bediening op de steel

Minpunten

• zwaar bedieningspaneel

The Cyberdude 17-09-2020

Stille witte kracht

Geschreven voor: Bosch BGL6SIL2

Nu enige tijd deze stofzuiger aan het testen. De stofzuiger was goed verpakt in de doos en het in elkaar zetten kostte even wat tijd. Vooral het plaatsen van de batterij in het handvat ging wat lastig omdat ik ook bang was om wat af te breken.

De stofzuiger ziet er mooi uit in het wit met blauwe accenten alhoewel ik mij wel afvraag hoe lang de witte kleur ook mooi blijft. Het snoer is lekker lang, ik dacht 9 m, waardoor je niet snel een nieuwe wandcontactdoos hoeft te zoeken om door te kunnen stofzuigen. Je zet de stofzuiger aan door de bekende knop op de stofzuiger in te drukken. Dan gebeurt er echter nog niets want hij staat dan in stand-by. Je zet hem aan op de handgreep waar je ook de zuigkracht kunt instellen. Er zit ook nog een turbo knop op voor extra zuigkracht. De stofzuiger is behoorlijk stil en zuigt goed. Ook in de lagere standen.

De zuigbuis is in hoogte verstelbaar. De stofzuiger is niet te zwaar en prima een trap op te tillen. Er zitten diverse hulpstukken bij die jammer genoeg niet in of op de stofzuiger weggeborgen kunnen worden. Ik vind de slang van de stofzuiger wat aan de korte kant waardoor soms het zuigen wat lastig gaat. Ook vind ik de stofzuiger slecht volgen. Hij gaat alle kanten op behalve achter mij aan.

De zuigmond vind ik niet fijn. Deze maakt veel herrie door de wieltjes en klinkt erg goedkoop en plastic achtig. Ook zijn de haren aan de stugge kant waardoor vaak kruimels niet opgezogen worden maar alleen verplaats worden. De stofzak is makkelijk te verwisselen maar ik vind de sluiting van het deksel wat zwak overkomen maar in de praktijk kan dat meevallen. Wat mij opviel is dat de stofzuiger statisch is tijdens en na het zuigen waardoor er veel stof en haren aan de stofzuiger blijven plakken. Misschien omdat de stofzuiger nog nieuw is. Handig is de parkeer stand voor de steel aan de stofzuiger. Al met al wel tevreden over deze stofzuiger maar er zijn nog wel wat puntjes waar Bosch nog aan zou kunnen sleutelen.

Pluspunten

• Lekker lang snoer
  • Niet te zwaar
  • Zuigt goed
  • Vrij stil

Minpunten

• Zuigmond maakt herrie en de haren zijn te stug.
  • Stofzuiger volgt niet goed
  • Slang een beetje kort
  • Geen opberg mogelijkheid voor de accessoires

Olivier 17-09-2020

wendbare stofzuiger

Geschreven voor: Bosch BGL6SIL2

Sinds 6 weken in gebruik en ik stofzuig elke 2 dagen. Hij zuigt prima en is wel kratig. De stofzuiger is wel echt ideaal voor allerlei verschillende oppervlaktes in huis.. De stang is ook super lang en niet te zwaar. Op de steel bevindt zich een snelstart waarbij de mate van zuigkracht ingesteld kan worden, ook is er een turbostand. Ik vind deze bediening prettig werken, maar ik mis ook deze biediening op de toestel zelf.
Het harder en zachter schakelen werkt niet goed, knopje op de voet blijf niet vast zitten.
Maar het is een wendbare stofzuiger.

Pluspunten

• stil
  • krachtig
  • lang snoer
  • wendbaar

Minpunten

• geen bediening op toestel