De gemiddelde beoordeling is gebaseerd op 14 goedgekeurde reviews die zijn achtergelaten voor de Bosch BGLS4SIL2 op Kieskeurig.nl. Deze beoordeling wordt berekend door de som van de reviewscores te delen door het aantal reviews.

7,8

Astrid 06-01-2023

Ben op uw hoede !

Geschreven voor: Bosch BGLS4SIL2

Ik heb reeds eerder een review geschreven onder de naam Astrid. De plus- en minpunten die ik destijds heb aangegeven blijven ook na een langere gebruikservaring overeind. Wat er wel nog is bijgekomen is, dat ik niet tevreden ben over de slang met bijbehorende uiteinden. Met name de draaielementen in de uiteinden functioneren veel te stroef waardoor de slang onvoldoende tot nauwelijks meedraait met de bewegingen die je tijdens het stofzuigen maakt. Gevolg is dat de slang allerlei rare vormen aanneemt en voortdurend tegen je benen slaat of in de weg zit. Dit ervaar ik als zeer vervelend.

17-09-2022I
Ik heb voor deze stofzuiger gekozen voornamelijk voor het gewicht en geluid. Klopt inderdaad zeer licht en stil !
Voor harde vloeren (tegels) prima zuiger. Voor tapijt is de zuigkracht veel te sterk, ook in de lagere standen. Een zogenaamde " valse lucht" aanvoer in de greep en/of voet heeft deze zuiger niet. Dit had het probleem volgens mij kunnen verhelpen gelet op mijn oude stofzuiger.
Met Bosch al contact gehad voor een andere greep met lucht toevoer, maar helaas voor dit type
niet leverbaar.

Pluspunten

• Lichtgewicht
  • Stil

Minpunten

• Minder geschikt voor flexibele ondergrond (tapijt)
  • Slang

Disseldorp 21-09-2020

Zeer wendbaar en krachtig zuigend apparaat

Geschreven voor: Bosch BGLS4SIL2

Het apparaat is zeer wendbaar! De zuigkracht op houten vloeren en laminaat is uitstekend. Echter, de overgang naar tapijt is slecht. Te krachtig waardoor de mond vastgezogen wordt op het tapijt. Je dient echt de zuigkrachtkop te verlagen! Het snoer vind ik persoonlijk te kort. Had 10 meter moeten zijn. Het apparaat is zeer licht wat het tillen naar boven zeer makkelijk maakt. Alleen daarom is het een goede koop. Bijgeleverde mondstukken zijn rijkelijk meegeleverd.

Pluspunten

• zeer licht
  • zeer goede zuigkracht
  • zeer wendbaar

Minpunten

• te kort snoer
  • zuigkracht te intens op tapijt gaat.

A 20-09-2020

Stille stofzuiger

Geschreven voor: Bosch BGLS4SIL2

Mooie stofzuiger van Bosch! Hij is erg stil in gebruik maar heeft nog altijd een sterke zuigkracht.
Ik heb voornamelijk de parketborstel gebruikt voor onze vloer. Deze is erg fijn en werkt zelfs op onze kortharige tapijten.
De snoerlengte is ook erg fijn en lang.
Echt een aanrader deze stofzuiger!

Pluspunten

• Stil
  • Lang snoer
  • Makkelijk in gebruik

Matij 20-09-2020

Lichtgewicht krachtige stofzuiger

Geschreven voor: Bosch BGLS4SIL2

Fijn, klein en lichtgewicht! Je tilt hem zo het hele huis door. Fijn dat de stofzuiger een sterke zuigkracht heeft want dat zie je niet aan het formaat. Hij is erg stil in gebruik! De hond blijft lekker liggen als ik stofzuig, dat is wel is anders geweest.
Het zuigstuk is wat loch maar door de andere accessoires is dit geen probleem en kom je toch overal bij. Het snoer rolt niet altijd even goed in dus dat is vervelend. Echte minpunt, de stofzuigerzak zit snel vol.

Verder een fijne krachtige stofzuiger met een mooi design.

Pluspunten

• Zuigkracht
  • Gewicht
  • Opzetstukken
  • Geluid

Minpunten

• Snoer
  • Inhoud stofzuigerzak

Judith 19-09-2020
  • Product gekregen

Licht, wendbaar en niet al te veel geluid

Geschreven voor: Bosch BGLS4SIL2

We hebben deze Bosch nu een maand en zijn dik tevreden. De stofzuiger heeft een goede prijs-kwaliteit verhouding. Wat ons het meest bevalt, is dat hij zo licht is: hij is wendbaar en je trekt hem zo mee over de vloer. Verder vinden wij het geluid dat hij uitstoot inderdaad stiller dan we gewend zijn van stofzuigers. Dat is erg prettig. De zuigkracht is voldoende. en er zitten verschillende makkelijke opzetstukken bij. Jammer dat de opzetstukken niet in het apparaat verborgen kunnen worden. Je klikt ze op de stang, maar ze vallen er daar ook redelijk makkelijk weer vanaf of zitten in de weg als je de steel langer wilt maken of als je even alleen met de buis wil zuigen zonder opzetstuk.
Als minpuntje ervaren wij de steel als iets te kort waardoor je met iets kromme rug stofzuigt. En het uiterlijk doet wat goedkoop en plastick aan, maar daar is de prijs dan ook naar.

Pluspunten

• wendbaar
  • siller in geluid
  • zuigkracht goed
  • verschillende opzetstukken

Minpunten

• uiterlijk
  • opzetstukken los

marrel 18-09-2020

Stille stofzuiger met goede zuigkracht

Geschreven voor: Bosch BGLS4SIL2

Super stille stofzuiger, wat vooral mijn kinderen kunnen waarderen. Ze klagen niet meer als ik de stofzuiger aanzet terwijl zij aan het spelen zijn of televisie aan het kijken zijn. De zuigkracht is goed, zelfs een paar cm rond de stofzuigermond wordt het stof en vuil opgezogen. Zowel op harde vloeren als op vloerkleden en tapijt zuigt de stofzuiger prima. Voor het tapijt is het wel nodig om de zuigkracht wat minder te zetten, anders is zuigt deze te sterk en kun je de stofzuiger bijna niet op en neer bewegen. Dat geeft wel aan dat de zuigkracht prima is! Het enige minpuntje vind ik de lengte van de snoer. De 9 meter lijkt lang, maar mijn vorige stofzuiger had een paar meter langer en deze mis ik soms wel. Nu moet ik vaker wisselen van stopcontact. Maar verder ben ik zeer tevreden over deze stille kracht in huis.

Pluspunten

• zuigkracht
  • stil
  • verschillende standen van de zuigkracht
  • lichtgewicht

Minpunten

• lengte snoer

Renate ritskes 18-09-2020

Zuigt goed en is erg stil

Geschreven voor: Bosch BGLS4SIL2

De prosilence doet zijn naam eer aan, de zuigkracht is fantastisch en hij rolt lekker makkelijk met je mee. Een wat simpele stofzuiger die vooral zijn werk goed doet. Hij zuigt niet alleen de korrels of pluizen in de mond op, maar ook een paar cm ernaast. Handig voor randjes met kruimels eronder. De zuigkracht kan aangepast worden en met hoge zuigkracht, is ons kleed een flinke workout! Vervelend is wel dat de kop een heel vervelend piepend geluid maakt. De wieltjes ... IEeeK. De zuigstang kan verrassend ver worden uitgetrokken, zodat je zelfs bij ons hoge plafond, Bijna 3 meter, makkelijk de hoekjes kan pakken. De extra borstel met haar is goed voor de ventilatiesleuven en de kleine randjes. Vriendelijk in gebruik. De mond voor veilig speelgoed opzuigen is overbodig. Te klein om gewoon te gebruiken, en als je toch al speelgoed neigt op te zuigen, zie je het liggen en pak je t op. Prima stofzuiger al met al, ik kan niet goed overweg met het inrollen van het snoer. Er zit geen logica in. Zuigt stil en geweldig en dat is heel belangrijk.

Pluspunten

• Zeer wendbaar en licht
  • Stil
  • Zuigt prima

Minpunten

• Kan niet klein worden weggezet
  • Zuigkop piept

Twan 15-09-2020

voordeel van de twijfel

Geschreven voor: Bosch BGLS4SIL2

Enthousiast begon ik de stofzuiger in elkaar te zetten om 'm maar meteen te gaan gebruiken. Bij het in elkaar zetten vond ik 'm al erg licht overkomen. Een beetje....fragiel misschien ook wel? Ik ging 'm proberen en mijn vermoeden werd wel een beetje bevestigd. De stofzuiger is erg licht en super wendbaar, maar ook wel een beetje té lichtgewicht voor mij. Ik vind het lekker om af en toe snel door de kamer te gaan, maar ik had het gevoel dat ik heel erg voorzichtig met dit apparaat te werk moest gaan. Oke, hij zuigt prima, en er zitten prima borstels bij (welke overigens niet eenvoudig op te bergen zijn), maar een topaankoop wil ik het niet noemen. Gewoon goed...

Pluspunten

• licht gewicht
  • wendbaar
  • goede zuigkracht

Minpunten

• oogt fragiel
  • accescoires niet goed op te bergen

Zonnie 15-09-2020

Fijne stille stofzuiger

Geschreven voor: Bosch BGLS4SIL2

Mooie fijne stofzuiger. Erg wendbaar zonder om te vallen. Erg stil, wat fijn is. Met verschillende hulpstukken om bv makkelijk de bank te zuigen. De steel lengte is aan te passen, en ook fijn als je lang bent. Makkelijk in gebruik. Lang snoer en indicatie als de stofzuigerzak vol is. De stofzuigervoet is wel minder wendbaar dan onze vorige stofzuiger. Maar dat is even wennen.

Pluspunten

• stil
  • lang snoer
  • wendbaar
  • lange stang
  • Hulpstukken

Minpunten

• Geen luchtgat in steel (om vacuüm te voorkomen)
  • stofzuigervoet is minder wendbaar

romana88888 15-09-2020

Krachtige kattenproof stofzuiger

Geschreven voor: Bosch BGLS4SIL2

De stofzuiger zuigt erg goed en krachtig. Erg handig dat je kan kiezen voor verschillende zuigstanden. Er worden 5 handige opzetstukken bij geleverd, geschikt voor hoekjes, tapijt, meubels en vele andere situaties. Erg makkelijk in gebruik en licht qua gewicht. Maakt weinig geluid, mijn kat schrikt er niet van en rent niet meer weg. Enige nadeel vind ik dat er een ouderwetse stofzuigerzak in moet.

Ciel82 14-09-2020

Krachtige, stille stofzuiger -ideaal voor lange mensen

Geschreven voor: Bosch BGLS4SIL2

Ik heb de Bosch ProSilence Serie | 4 - BGLS4SIL2 nu een aantal weken in huis! En hij en ik zijn sinds dag 1 een perfecte match!
Goede zuigkracht, maakt minder geluid dan soortgelijke stofzuigers en waar ik vooral erg tevreden mee ben, is de lange steel. Met mijn 1.85m heb ik nogal vaak rugpijn na het stofzuigen, maar door steellengte hoef je niet meer veel te bukken.
De stofzuiger is licht in gebruik, mooi compact en heeft een frisse uitstraling.
Al met al, een goede stofzuiger voor een mooie prijs!

Pluspunten

• Perfecte zuigkracht
  • Maakt minder geluid dan andere stofzuigers
  • Compact
  • Lange steel, dus ideaal als je wat langer bent

Minpunten

• Stofzuiger soms te licht dat ie makkelijk omvalt

Schaapforlife 14-09-2020

Fijn geluid

Geschreven voor: Bosch BGLS4SIL2

Ik vind de stofzuiger echt verrassend fijn in gebruik. Het geluid is erg prettig aan je oren, je kunt de ander tenminste blijven verstaan, iets wat met een oudere stofzuiger echt onmogelijk is. Daarnaast is de stofzuiger erg licht. Dit is qua gemak erg prettig als je hem wilt opbergen. Ik gebruik de stofzuiger met name voor dagelijks gebruik. Ik pak hem sneller, omdat ik merk dat m'n huis echt weer stofvrij wordt gemaakt. Qua prijs weet ik niet of ik dit een juiste prijs vind, omdat de stofzuiger tegenwoordig zakloze zijn en dat is hier niet het geval. Toch ben ik er erg blij mee en raad hem ook zeker aan!

Pluspunten

• geruisloos
  • lichtgewicht

Minpunten

• Prijs
  • met zak

Amy1982 12-09-2020

Lichte, stille en krachtige stofzuiger

Geschreven voor: Bosch BGLS4SIL2

Ik ben blij met deze stofzuiger omdat deze erg licht is en weinig lawaai maakt. Op het tapijt is de zuigkracht erg goed, soms iets teveel misschien omdat het niet zo soepel gaat. Er zijn vier verschillende standen. Het stofzuigen op de bank gaat goed, wel met het opzetstukje, anders vind ik de opening van de steel iets te smal om daarmee te stofzuigen.
Ik heb nog nooit zo'n stille stofzuiger gehad en dat vind ik (en de kinderen als ze tv kijken) een erg groot voordeel. De stofzuiger is erg licht en gemakkelijk naar boven te brengen de trap op. Soms iets te licht, omdat hij gemakkelijk omvalt als je het naar voren trekt. Hij is erg flexibel en zeker niet log in gebruik.
Al met al een goede aankoop, de prijs-kwaliteit verhouding is prima en ik ben tevreden met de stofzuiger.

Pluspunten

• licht
  • stil
  • Flexibel
  • krachtig

Minpunten

• valt snel om

Debora 11-09-2020

Opvallend stil

Geschreven voor: Bosch BGLS4SIL2

Het eerste wat opvalt, opvallend stil. Hij voldoet verder naar verwachting, zuigkracht vind ik prima. Wat ik lastiger vind is het tapijt stofzuigen, hij trekt snel het tapijt mee. Maar al met al, een prima krachtige stofzuiger, die zeer stil is.

Pluspunten

• stil
  • krachtig
  • uiterllijk