Bosch BGB6PET2

• Test panel 8 dec 2020

De gemiddelde beoordeling is gebaseerd op 27 goedgekeurde reviews die zijn achtergelaten voor de Bosch BGB6PET2 op Kieskeurig.nl. Deze beoordeling wordt berekend door de som van de reviewscores te delen door het aantal reviews.

7,9

d*********@f**** 08-04-2022

Een echte hulp in de huishouding

Geschreven voor: Bosch BGB6PET2

Fantastische stofzuiger. Geen dieren- of mensenhaar meer te vinden waar dit apparaat geweest is!

Pluspunten

• Krachtig
  • lang snoer
  • doet wat ie moet doen
  • Ziet er leuk uit

Minpunten

• is niet heel stil. Maar who cares

j*******@j************************ 05-10-2021

Goede stofzuiger voor hondenharen

Geschreven voor: Bosch BGB6PET2

Mooi product en haalt alle haren van de honden ook uit de kiertjes vandaan.
ben zeer blij met deze aankoop

Pluspunten

• neemt alle hondenharen mee

Minpunten

• geluid van de stofzuiger

Polak 31-12-2020

Leuke stofzuiger

Design
De stofzuiger heeft een mooi design en handig in gebruik. Niet al te zwaar en een handig handvat om de stofzuiger aan op te tillen en te vervoeren. Met name de stofzuiger steel vind ik heel handig en dan met name het handvat en de bedieningsknopjes daarop. Zo hoef je niet meer elke keer te bukken om aan of uit te zetten.

Gebruik
De zuigkracht is naar mijn idee prima. Al merk ik weinig verschil tussen de hoogste stand en de turbo stand. Als ik deze aanzet heb ik niet echt het gevoel dat de stofzuiger ook op turbo kracht gaat zuigen. Maar dit kan ook met het geluidsniveau te maken hebben. Het niveau is voor mijn gevoel niet hinderlijk en tussen de hoogste stand en turbo kracht zit een minimaal verschil. De grote filter in de stofzuiger is ideaal. Deze neemt zeer veel stof op en is ook handig om schoon te maken.

Accessoires
Naar de accessoires was het in begin even zoeken. Ik dacht er een heleboel te missen, aangezien op de beschrijven veel meer accessoires stonden, echter zijn deze optioneel, dat we later lazen. De accessoire die er bij zat vond ik wel handig. Zo deed ik daar de salontabel en de haren van de bank er mee af. Echter was deze niet helemaal geschikt voor de bank. En vooral met een hond in huis is een accessoire voor de bank, en een voor de meubels zeer welkom. Honden haren gaan overal tussen en op zitten.

Samengevat
Kortom ik ben heel blij dat ik deze stofzuiger heb mogen testen en zal hem ook zeker aanbevelen. Ik ben met deze nieuwe stofzuiger veel sneller klaar dan met mijn oude. Hij zuigt de haren lekker gemakkelijk op, zowel van de vloer als de bank. Ik heb echter enkel laminaat in huis. Daar gaat het prima op.

En dan nog iets
Nog een extra puntje. De 12 meter snoer vind ik zeer handig. Ik kan in een keer alle vertrekken ermee doen. Echter zit er ook een klein nadeeltje aan. Alles ik aan het stofzuigen ben en ik neem vervolgens even een korte pauze, dan haal ik ook de snoer uit het stopcontact. Wat dan bij mij af en toe gebeurd is, dat het snoer in de knoop raakt. Maar al met al is dat maar een klein detailtjes. Het voordeel van deze lange snoer weegt meer dan dat kleine nadeel.

Door de korte testperiode is de duurzaamheid niet te beoordelen.

Pluspunten

• lange snoer
  • goede zuigkracht
  • handig schoonmaken.
  • bediening stofzuigersteel

Minpunten

• meer accessoires
  • lange snoer krult bij uit stopcontact trekken

Magda Gerlach 30-12-2020

geweldige stofzuiger tegen dierenharen

Deze stofzuiger nu 2 weken in gebruik

Ik ben in het bezit van 2 langharige ragdolls en heb een partner met allergie dus een ( dieren) stofzuiger met HEPA filter is bij ons echt noodzakelijk.
We hebben in huis harde vloeren, tapijt en op de banken liggen schapenvachten.

Gebruik:

De stofzuiger is met zijn matte rode kleur niet te missen.. het is een lichtgewicht, rolt makkelijk, zeer wendbaar en heeft ook voor de lange mensen een flink uittrekbare metalen steel.
er zitten 3 borstels bij : een " normale " , een turboborstel ( voor de haren of grover vuil) en een kleine ronde borstel met lange steel ( deze niet gebruikt)
Verder een duidelijke gebruiksaanwijzing en 2 batterijen voor in de remote power control handgreep.
In elkaar zetten is een fluitje van een cent, uit elkaar halen, of wisselen van accessoires gaat wat lastiger helaas, vooral omdat ik pijnlijke gewrichten heb ( handen).

De remote power control handgreep is ideaal; hiermee wordt alles bediend en je hoeft niet meer te bukken. Voor mij een uitkomst!
In deze testperiode heb ik voornamelijk de grote ( zware) turboborstel gebruikt en ik ben hierover zeer tevreden. Alle haren worden zonder probleem opgezogen in tegenstelling tot mijn eigen (dieren) stofzuiger van een ander merk.
Wel is een aandachtspuntje dat je regelmatig de turboborstel schoonmaakt ( na elke stofzuiger ronde) omdat bij dagelijks gebruik de motor in kracht afneemt.
Helaas heeft zo'n grote borstel ook een nadeel want hij maakt best wel veel herrie en ik kan er niet mee onder de bank zuigen omdat de borstel daarvoor te groot is.
Dat is best wel jammer want daar hoopt het stof zich dan op en moet ik wisselen naar de normale borstel.
Ik krijg dat niet voor elkaar want dat gaat heel stroef..en heb dus de hulp van een ander nodig om dit voor elkaar te krijgen.

Het snoer is lang genoeg om de hele woonkamer in 1 x rond te zuigen, alleen hapert het oprolsysteem soms. Dit is een kwestie van genoeg kracht geven aan het snoer.
Ik zou het fijner vinden om met een voet een knop te bedienen op de stofzuiger zelf.

Het ronde plinten opzetstuk is voor mij overbodig; ik zou hiervoor een kleine platte zuigmond willen hebben zodat ik ook de schapenvachten en de kussens kan zuigen. Voor iemand met meer kracht in de handen zou de grote turboborstel voldoen want deze zuigt echt als een malle.

conclusie:

een geweldige stofzuiger , licht met een perfecte ergonomische handgreep, makkelijk bestuurbaar en het zuigt met de turboborstel zowel op harde vloeren als op tapijt echt alle dierenharen weg.
Minpunt is het lastig swichten van de accescoires en geen platte kleine zuigmond

Pluspunten

• goede zuigkracht, echt alle haren weg
  • ergonomische handgreep met functietoetsen
  • stofzuiger zelf is heel licht
  • erg lang snoer ( 12 meter)

Minpunten

• lastig wisselen van stofzuigermonden
  • turboborstel is zwaar en groot
  • geen kleine platte stofzuigermond

Dwight 29-12-2020

Perfect voor hondenharen!

Geschreven voor: Bosch BGB6PET2

De Bosch Serie 6 ProAnimal is zoals de naam al doet vermoeden een stofzuiger speciaal bedoelt voor huishoudens met een hond of kat. Voordat wij deze Bosch stofzuiger ontvingen, gebruikten wij jarenlang onze oude stofzuiger die ook speciaal voor huishoudens met huisdieren was bedoeld. Dit was een geweldig apparaat dus de Bosch moest sterk in zijn schoenen staan om aan die standaard te voldoen en dat deed hij.

De stofzuiger komt in een grote doos met daarin de stofzuiger, een telescopische stofzuigerstang, een opzetstuk voor laminaat/parket, een opzetstuk met “turbo” borstel en een opzetstuk voor je bankstel of andere meubels.
Het design van de stofzuiger is mooi en de body is vrij compact, wat makkelijk is bij het opbergen. Een groot voordeel van de stofzuiger is het enorm lange snoer dat erin zit, waardoor ik hem niet steeds in een ander stopcontact hoef te steken om de hele benedenverdieping te kunnen zuigen. Het apparaat is lekker licht en daarmee makkelijk de trap op te tillen. Met de parketborstel gemonteerd is de stofzuiger redelijk stil, maar met de turboborstel gemonteerd maakt hij een behoorlijk lawaai, dit door het mechanisme dat de borstel rond laat draaien. Wat mij betreft geen groot probleem en de herrie is snel vergeven als je ziet hoe makkelijk en snel de borstel de haren van parket en vloerbedekking verwijderd. De stofzuigermond voor de meubels kan je tussen de handgreep met de afstandsbediening en de telescopische stang monteren, hierdoor raak je die nooit kwijt wat voorheen bij mij vaak gebeurde.

Het is handig dat je de stofzuiger aan en uit kan zetten via knoppen op de handgreep en dat je op dezelfde plek de zuigkracht kan instellen, dit scheelt je bukken om knoppen op de stofzuiger in te drukken. Helaas is door dit mechanisme de handgreep wel vrij grof in de hand en redelijk zwaar. Als je daarbij op telt dat de turboborstel ook redelijk zwaar is, dan is deze stofzuiger denk ik niet geschikt voor iemand met een verminderde spierkracht in zijn of haar armen.

Pluspunten

• Verwijderd haren met gemak
  • Maakt goed schoon
  • Lang stroomdraad
  • Bediening vanaf de handgreep

Minpunten

• Turboborstel is vrij dik (moeilijk onder de bank)
  • Maakt een hoop herrie
  • Handgreep is vrij zwaar

Pieter 28-12-2020

Zeer goede prestaties, gebruiksvriendelijke stofzuiger

Prestaties:
We hebben een gietvloer met een open structuur. Dit is voor de meeste stofzuigers die we hebben of hebben gehad een uitdaging. Niet voor deze Bosch BGB6PET2. De zwarte zuigmond haalt al het vuil uit de poriën van de vloer. Ook de troep van de rijstvogels haalt hij keurig uit de vloer. Super. Boven hebben we antraciet kleurige vloerbedekking en we hebben een witte hond. De rode zuigmond werkt hier perfect, alsof er een nieuwe vloer in ligt. Hij maakt het "ProAnimal" verhaal helemaal waar.

Energiegebruik:
Ook de afstand bediening op de zuigsteel vind ik super. Je zet hem dan ook makkelijk even uit als je een stoel of zo moet verschuiven. Beter voor de energierekening.

Gebruiksgemak:
Het wisselen van de zuigmonden gaat best zwaar en niet intuïtief. Misschien kan het drukmechanisme iets duidelijker gemaakt worden door een andere kleur. Het gewicht van de stofzuiger is prettig laag alleen is de rode zuigmond wat zwaar. Door de 4 wieltjes onder de zuiger is de wendbaarheid super op harde vloeren en laagpolig tapijt. Op hoogpolig tapijt rolt ie moeilijk, grotere wielen zou hier helpen.

Geluid:
Het geluid is prima, de rode zuigmond heeft een lucht aangedreven borstel. De luchtmotor maakt een brommend geluid dat veranderd onder belasting. Het lijkt een beetje op een motorfiets, wij vinden dat grappig.

Een prima ding, een aanrader.

Pluspunten

• zuigprestaties
  • wendbaarheid op harde vloeren en laagpolig tapijt
  • geluid

Minpunten

• wendbaarheid op hoogpolig tapijt
  • wisselen van zuigmond gaat zwaar

Paul1173 15-12-2020

verrassend lichte stofzuiger!

Geschreven voor: Bosch BGB6PET2

Verrassend lichte stofzuiger, met wat trappen in huis scheelt dat best gesjouw.

De stofzuiger doet zijn werk goed, zuigkracht is ruim voldoende. De harenborstel werkt ook goed echter klinkt het daarmee alsof de stofzuiger opstijgt, wat en enorme herrie geeft dat. Met de gewone borstel is het geluidniveau vergelijkbaar met andere stofzuigers. Je kan de zuigkracht instellen op de handgreep, zachtste stand is fluisterzacht al zuigt de stofzuiger dan nauwelijks.

Afstandsbediening op het handvat is aan de ene kant handig, je kan de stofzuiger even snel stoppen als iemand wat wil vragen maar ik kom ook tijdens het zuigen regelmatig tegen de knopjes waardoor het apparaat stopt, na 5x begint dat wel te irriteren. Je kan de stofzuiger ook aan zetten zonder afstandsbediening.

Handig systeem om een borstel schuifbaar om een stukje steel te maken maar de borstel heeft daardoor maar 1 stand, ik ben gewen dat je een borsteltje alle kanten op kan draaien, bovenop de kast stofzuigen is met deze stofzuiger wat lastiger. Met het tussenstuk er op is de steel ook enorm lang (kan je inschuiven), aangezien ik bijna 2 meter lang ben is dat wel heel prettig! (ook zonder tussenstuk is de stang voor mij lang genoeg)

Het snoer is heerlijk lang! is de 1e stofzuiger waarmee ik de hele benedenverdieping kan zuigen zonder een ander stopcontact te moeten gebruiken! Ook de bovenverdieping gaat in 1x mee (is natuurlijk afhankelijk van het soort huis).

Ik mis wel een plat opzetstuk waarmee je achter de radiator of achter kussens van de bank kan zuigen.

Pluspunten

• licht
  • lang snoer
  • lange stang (fijn voor lange mensen)
  • afstandsbediening op handvat

Minpunten

• afstandsbediening op handvat
  • plat opzetstuk zit er niet bij.

Jef Meester 08-12-2020

Nu 2 maanden verder

Geschreven voor: Bosch BGB6PET2

Ik heb de stofzuiger nu wat langer in mijn bezit en ik ben nog steeds laaiend enthousiast.
De stofzuiger is krachtig de hulpstukken vind ik gezien de prijs van de machine wat minder maar dat doet niets af aan de stofzuiger zelf.
De turbo zuigmond is bij mij al een keer kapot gegaan, zij hebben de rol vervangen en hij doet het weer goed alleen maakt hij behoorlijk veel geluid.... Maar al met al ben ik nog steeds heel blij met de dieren stofzuiger. Ik raad hem dan ook ten zeerste aan!

Minpunten

• Turbo zuigmond maakt veel geluid
  • Turbo zuigmond storing gevoelig

Jodelien 21-11-2020

Bosch Petcare 2 serie 6

Geschreven voor: Bosch BGB6PET2

Goede stofzuiger, werking van de Turbo is wel wat minder na een aantal keren gebruik. De speciale voet werkt goed voor karpet, matten en tapijt. Alles blijft perfect liggen en de dierenharen gaan er goed af. Ook het opzet stuk voor de meubels is erg prettig in gebruik om haren te verwijderen.

Pluspunten

• verwijderen van huisdierenharen
  • grote filterzak
  • snoerlengte en fijn oprolsysteem

Minpunten

• speciale voet is zwaar en past niet overal onder.
  • turbo werking verminderd na aantal keren gebruik
  • rol van de voet werkt niet altijd.

Juul 04-11-2020

Langsnoer en lichtgewicht.

Geschreven voor: Bosch BGB6PET2

De stofzuiger is verassend licht van gewicht, het is geen straf om hem naar boven te tillen. Het snoer is lang genoeg voor een ruime woonkamer en gang. Helaas mis ik een kleine zuigmond voor meubels en ik vind het jammer dat je een batterij nodig hebt voor de aan knop op de steel.

Pluspunten

• lang snoer
  • stil
  • lichtgewicht
  • Ideaal voor een huishouden met huisdieren.

Minpunten

• extra batterij nodig voor aan knop
  • geen kleine zuigmond voor meubels

Eliza Kuystermans 07-10-2020

Perfecte zuigkracht

Geschreven voor: Bosch BGB6PET2

Al lange tijd opzoek naar dé stofzuiger voor bij ons gezin met 2 kleine kinderen en 2 verharende honden.
Eindelijk worden alle haren en vuil goed opgezogen door deze stofzuiger. Er blijft geen vuiltje achter! Perfect!

Pluspunten

• Sterke zuigkracht, neemt een groot oppervlak mee
  • Past zuigkracht zelf aan naar ondergrond
  • Lang snoer
  • Fijne, handige en simpele accessoires
  • Goede handgrip

Minpunten

• Hard geluid

Diana 24-09-2020

Fijne stofzuiger met veel kracht

Geschreven voor: Bosch BGB6PET2

Deze stofzuiger is heel uitgebreid. Wat handig is, is dat hij een speciale borstel heeft voor dierenharen. Deze borstel is vrij hoog en past niet onder bijvoorbeeld de bank. Daarom zit er ook een normale borstel bij. Het verwisselen van de borstels gaat echter wel stroef. De stofzuiger maakt aardig geluid maar omdat hij veel kracht heeft vind ik dat geen probleem. Het bedieningspaneel op de stang is erg handig en zorgt dat deze stofzuiger net wat 'luxer' is. In eerste instantie vond ik de stofzuiger vrij groot, maar qua sjouwen op de trap valt het me gelukkig mee.

Pluspunten

• zuigkracht
  • uitgebreide accessoires

Minpunten

• verwisselen onderdelen gaat stroef

M. Au 20-09-2020

Mooie stofzuiger met flinke kracht

Geschreven voor: Bosch BGB6PET2

Een mooie stofzuiger die goed zuigt. Hij kan wel wat veel lawaai maken, maar als je een harde vloer hebt, hoef je hem niet op maximale kracht te zetten, en dat scheelt weer lawaai. Naast de twee grote zuigmonden en borstel had ik er ook graag een klein zuigmondje bij gehad, want die zijn ook erg prettig, maar zit er om een of andere reden niet standaard bij. De afstandsbesturing is op zich handig, al is het aan/uit knopje niet optimaal geplaatst, want ik heb hem al een paar keer per ongeluk uitgezet omdat ik de handgreep niet goed vast had. Ik ben ook benieuwd hoe lang de batterijen erin meegaan. Verder wel een heel prettige steel en een wendbaar apparaat met een lang snoer.

Pluspunten

• Mooi
  • Werkt goed
  • Lang snoer

Minpunten

• Vrij groot
  • Kan lawaaiig zijn

bulletje 20-09-2020

eindelijk alle haren echt weg

Geschreven voor: Bosch BGB6PET2

wat een geweldige stofzuiger is dit.
met de speciale zuigmond voor dierenharen krijg ik eindelijk mijn droogloopmat ook echt haar vrij en helemaal schoon.
er zit ook een gewone zuigmond bij voor de vloer deze werkt ook prima.
extra handig is het hulpstuk wat met 1 bewegong is te veranderen van een borstel naar een plinten zuiger zonder het hulpstuk te hoeven te verwijderen.
ook de bediening op de steel is erg handig in gebruik batterijtje er in doen iets minder makkelijk maar gelukkig gaat 1 batterij lang mee.
kortom een hele goede goedwerkende stofzuiger voor een huishouden met dieren maar ook zeker voor een huihouden zonder dieren door de extra normale zuigmond die er bij zit.

Pluspunten

• haren zuigmond die ook echt alle haren weg zuigt.
  • bediening op de steel
  • extra zuigmond voor vloeren
  • extra hulpstuk is borstel en plintenzuiger in1

Minpunten

• batterij verwisselen van de steelbediening

Danielle 18-09-2020

Goede dierenstofzuiger

Geschreven voor: Bosch BGB6PET2

Wij hebben een hond en die haart veel. En deze stofzuiger is echt fantastisch met het op zuigen van haren moet ik eerlijk zeggen! De zuigkracht is echt goed. Ik zou met een hond nooit meer een steelstofzuiger kopen. Maar zoals elke normale stofzuiger valt de stofzuiger zelf weleens om, zit het snoer wel eens vast en zit de stofzuigzak snel vol. Een ander puntje van kritiek is dat de borstel wel eens vast loopt. Maar ik neem de iets wat negatieve dingen voor lief. De kracht waarmee je stofzuigt en het mondstuk zijn echt super en ik zou niet meer anders willen!

Pluspunten

• zuigkracht
  • opzuigen dierenharen
  • Bediening op het handvat

Minpunten

• Valt snel om
  • Snoer blijft weleens vast zitten

EPont 18-09-2020

Prima stofzuiger

Geschreven voor: Bosch BGB6PET2

Nu paar weken deze stofzuiger in bezit!
Deze mooie rode stofzuiger ziet er degelijk uit en doet heel goed zijn werk!
Wij hebben 2 huisdieren en deze stofzuiger heeft absoluut geen moeite om de haren weg te zuigen! Sterke zuigkracht dus!

Pluspunten

• Mooi
  • Degelijk
  • Sterke zuigkracht
  • Handige opzet stukken

Minpunten

• Stok best zwaar
  • Maakt veel geluid

Bianca 15-09-2020

lichtgewicht power stofzuiger

Geschreven voor: Bosch BGB6PET2

Belangrijk voor mij is dat de stofzuiger niet te zwaar is i.v.m. het op en aflopen van trappen. En dat is hij zeker niet! Prettig licht in gewicht. Zwenkt lekker achter mij aan, en dank zij de lekker lange snoer hoef ik niet meer van stopcontact te wisselen en kan ik de hele verdieping (55m2) in 1 x door zuigen. Wat echt super handig is is de bediening aan de steel, je zet hem aan en uit en kan de zuigkracht reguleren via de steel. Super feature is de turbo knop, net even snel wat meer power. Hoe makkelijk wil je het hebben. Ik ben dus echt super tevreden over het uiterlijk, gewicht, wendbaarheid en elektronisch gebruik gemak. Omdat er bij ons 2 katten in huis rondlopen wilde ik graag de ProAnimal. Ik heb geen vloerbedekking, alleen maar harde vloeren maar de bank is dankbaar! Met de speciale zuigmond zijn de haren in no time verdwenen en was de bank weer helemaal schoon. Wat dat betreft doet de stofzuiger dus ook helemaal wat beloofd wordt. Is het dan allemaal alleen maar geweldig? Nee, dat niet. Er zijn wat minpuntjes die voor mij wel bezwaarlijk zijn. De speciale zuigmond is zwaar, en dan bedoel ik ook echt zwaar. Daardoor is het zuigen niet prettig, niet op een harde (massief houten) vloer dus al helemaal niet op een tapijtvloer denk ik. Ik heb sterke armen en kan wel aardig wat aan maar ik vind de mond te zwaar om fijn mee te stofzuigen en ik kan me voorstellen dat iemand met minder sterke armen zoals wat ouderen hier echt moeite mee hebben. Ik gebruik de speciale zuigmond dan ook echt alleen voor de bank en de normale zuigmond voor de rest. En dat is het andere nadeel wat ik zelf heb ervaren: het wisselen van de zuigmond gaat erg moeizaam

Pluspunten

• lichtgewicht
  • goede zuigkracht
  • bediening aan de steel
  • lange snoer
  • turbo knop

Minpunten

• zuigmond wisselen moeizaam
  • zuigmond voor haren erg zwaar

Chan01 14-09-2020

Mooie krachtige stofzuiger

Geschreven voor: Bosch BGB6PET2

Het is een mooie stofzuiger om te zien. Ook erg uitgebreid qua functies. Op het handvat zit een bedieningspaneel, erg makkelijk want nu hoef ik niet meer te bukken om de stofzuiger aan te zetten. Ook erg handig vind ik dat het snoer wel 12 meter lang is. Eindelijk in één keer door de huiskamer en gang zonder dat ik weer moet wisselen van stopcontact. Er zitten meerdere opzetstukken bij de stofzuiger waaronder de turbo brush. De stofzuiger is erg krachtig in gebruik en met dit opzetstuk verwijder je katten en hondenharen in een mum van tijd uit vloerkleden en bijv de bank. Een nadeel vind ik wel dat dit opzetstuk de stofzuiger zwaar in gebruik maakt, maar wel een goede workout voor je armen. Het andere opzetstuk vind ik wendbaarder in gebruik en rijdt makkelijk door de kamer. Ik ben erg tevreden over het resultaat.

Pluspunten

• Goede zuigkracht
  • Lang snoer

Minpunten

• Turbo opzetstuk zwaar in gebruik

MarinaCijsouw 14-09-2020

Krachtige stofzuiger met lang snoer

Geschreven voor: Bosch BGB6PET2

Ik heb deze stofzuiger nu 2 weken getest en ben er zeker tevreden over. Het grote voordeel van deze stofzuiger is dat deze te bedienen is vanuit de handgreep, dus bukken is niet meer nodig. Met verschillende standen kun je kiezen uit de zuigkracht, wil je even wat extra’s dan gebruik je de turboknop. Met het lange snoer kom ik in ieder hoekje en gaatje in het hele huis zonder onderbreking. Met 2 honden in huis is deze stofzuiger echt een verademing, hij zuigt alle haren en zand moeiteloos op.Als je tapijt hebt is deze stofzuiger zeker een aanrader, er blijft bij mij niets achter. Wat ik zelf jammer vind is dat er geen zwenkwieltjes onder de turbobrush zitten maar rechte rolletjes. Maar dit mag de zuigpret niet drukken. Hij is wel wat lawaaierig door de turbobrush, is ook te begrijpen want de rollen die daar inzitten maken overuren om jouw vloer weer brandschoon te krijgen. Al met al is deze stofzuiger voor mij een blijvertje.

Pluspunten

• Turbobrush
  • Bedienbare handgreep

Minpunten

• Plastic behuizing
  • Turbobrush geen zwenkwieltjes

NoFearzz 11-09-2020

Stofzuiger doet wat hij doen moet

Geschreven voor: Bosch BGB6PET2

Het apparaat ziet er qua design goed uit. Mooi rondingen en degelijk afgewerkt. Kwaliteit straalt er vanaf. De wieltjes onder het apparaat rollen lekker en de snoer van 20 meter is ideaal. Ook de verwerking van het extra borstelstuk in de steel is een uitvinding waar Bosch goed over nagedacht heeft.

De bediening op het handvat is een gemak, werkt goed en daarnaast is het apparaat vrij licht waardoor een gestoffeerde trap stofzuigen goed te doen is. De voet met meedraaiende borstel in samenwerking met de goede zuigkracht geeft je een goed resultaat van het stofzuigen. Haren van huisdieren neemt hij met gemak op.

De stofzuiger doet het goed op de tegelvloer, het parket als op het kleed. Met de lange uitschuifbare steel kom je in alle hoeken en gaten. Deze stofzuiger doet wat hij doen moet.

Een mogelijk punt ter verbetering (en meer verkopen...) Hoewel de stofzuiger zakken niet duur zijn snap ik niet waarom Bosch nog steeds stofzuigers met zak maakt. Het is een extra drempel voor mensen om de zak steeds te vervangen voor een nieuwe. De toekomst lijkt me toch meer te richten op draadloze stofzuigers zonder zak.

Pluspunten

• Wendbaarheid
  • Borstel
  • Lange snoer
  • Zuigkracht

Minpunten

• met zak
  • met snoer

Flick 11-09-2020

Tegenvaller voor deze prijs

Geschreven voor: Bosch BGB6PET2

k ben inmiddels een paar schoonmaakbeurten verder en ben niet heel erg onder de indruk van de Bosch ProAnimal Serie 6. De zuigkracht is best goed, al moet ik soms toch een paar keer over een stukje papier, maar daarvan weet ik dat dat na een half jaar tot een jaar minder zal worden. Wat mij met name opvalt is dat de borstel heel zwaar is. Na een half uur stofzuigen wordt het een ware work-out. De borstel maakt ook heel veel lawaai. Bovendien is de borstel zo groot/ hoog, dat hij niet onder de kast past, terwijl mijn oude stofzuiger dat makkelijk kon. De andere bijgeleverde borstel werkt totaal niet prettig op een harde vloer. Daar lijkt ie soms vast te zuigen. Het bijgeleverde opzetstuk met uittrekbaar borsteltje is prettig, maar bij mijn oude stofzuiger zat dit item gewoon aan het begin van de buis waar je de steel met borstel op klikt. Bij deze stofzuiger zit hij los en er zit in de stofzuiger geen ruimte om hem op te bergen. Verder zitten er ook helemaal geen accessoires opgeborgen in de behuizing. En dat terwijl het apparaat toch erg groot is. Wat wel heel handig is is dat je de stofzuiger bij het handvat aan en uit kan zetten. Ookheeft het apparaat een heel lang snoer, waardoor ik in 1 keer iedere verdieping kan stofzuigen, zonder van stopcontact te wisselen. Helaas is dit niet voldoende om hem aan te kunnen bevelen.

Pluspunten

• Lang snoer
  • Goede zuigkracht

Minpunten

• Lawaai
  • Weinig accessoires
  • Geen opperbruimte voor accessoires
  • Groot en log apparaat
  • Geen prettige borstels op plavuizen

Fonnie1970 11-09-2020

Super zuigkracht!

Geschreven voor: Bosch BGB6PET2

De zuigkracht is super! Zowel voor harde als zachte ondergrond.
De lange snoer is ook erg fijn. De hulpstukken zijn ook makkelijk in het gebruik. Mooi design. Schone uitblaaslucht,fijn dat er geen dierengeurtjes zijn.
Jammer dat de voet voor de dierenharen te verwijderen te groot is,je kan niet onder de bank of kast komen en die maakt veel herrie. Je hebt ook batterijen nodig,dat vind ik een minpunt.

Pluspunten

• Goede zuigkracht,zowel voor laminaat als kleden
  • Lange snoer
  • Goede hulpstukken
  • Voet voor dierenharen werkt heel goed

Minpunten

• De voet is te groot
  • Maakt veel herrie
  • Je hebt batterijen nodig

Famleen 09-09-2020

Teleurgesteld in kwaliteit en geluidsniveau

Geschreven voor: Bosch BGB6PET2

Deze stofzuiger mogen testen. Best teleurgesteld. Een prijzige stofzuiger maar zo voelt het niet. Alles voelt popperig aan. Er zit wel een lang snoer aan en een lange stang. De stang is echter erg wiebelig als het dierenharenmondstuk erop zit. De zuigkracht is ok, maar de stofzuiger maakt echt enorme herrie. De dierenharenborstel werkt prima op je bankstel, maar niet op de tegelvloer helaas.

Pluspunten

• Lang snoer
  • Veel accessoires
  • Kleine stofzuiger

Minpunten

• Batterijen nodig
  • Voelt kwetsbaar aan
  • Heel veel herrie
  • Ingewikkeld in elkaar te zetten

Vimi 06-09-2020

Onze Ferrari

Geschreven voor: Bosch BGB6PET2

Mooie stofzuiger! Het is in ons huis onze Ferrari. Wat een power heeft dit ding zeg! Hij zuigt op zowel laminaat als op vloerbedekking erg goed (op vloerbedekking nog nooit zo’n goede gehad!) Daarom dus onze Ferrari: hij is Ferrari rood, doet wat hij beloofd en produceert hierbij we de nodige volume ☺️ (Op laminaat, op vloerbedekking is hij vrij stil)
De stofzuiger heeft een mooi lang snoer wat enorm handig is. Ik kan rustig de trap stofzuigen.
De stofzuiger is niet zwaar en maneuvreert makkelijk met je mee.
Alleen wel jammer dat de kleur van de stofzuiger mat is en die van de zuigmond is glimmend, ik had dit graag in 1 kleur gezien.

Pluspunten

• Lang snoer
  • Zuigt goed
  • Beweegt goed mee
  • Niet zwaar
  • Niet te groot

Minpunten

• Geluid (op laminaat)
  • Kleurverschil stofzuiger en zuigmond

Anouk1985 03-09-2020

Ik ben betere stofzuigers van Bosch gewend

Geschreven voor: Bosch BGB6PET2

De stofzuiger zuigt goed de haren van de huisdieren weg, het mondstuk hiervoor is echter zwaar en maakt veel lawaai. Door de dikte van dit mondstuk kun je niet onder de bank en hoekjes komen. DIt vind ik een minpunt aangezien hier de haren zich juist ophopen. Je hebt voor deze stofzuiger ook batterijen nodig om de remote power control aan te zetten. De stofzuiger bevat veel accessoires wat handig is maar wel veel plek in gebruik neemt . Hij werkt goed op tapijt en vloerkleden, maar op harde ondergronden vind ik het resultaat beduidend minder. De stofzuiger heeft een uitschuifbare stang die voor lange mensen lang nodig uitgeschoven kan worden, maar is wel zwaar in gebruik. De stofzuiger zelf is erg statisch waardoor de vuiligheid op de stofzuiger komt te zitten. Je dient de stofzuiger na gebruik dus af te stoffen. Ik ben betere stofzuigers van Bosch gewend.

Pluspunten

• Uitschuifbare stang
  • Verwijderen huisdier haren
  • Veel accessoires

Minpunten

• Maakt veel lawaai
  • Stofzuiger is statisch
  • Batterijen nodig
  • Zwaar in gebruik