Bosch BGB6PET2 - Reviews

De gemiddelde beoordeling is gebaseerd op de 25 reviews die zijn achtergelaten voor de Bosch BGB6PET2 op Kieskeurig.nl.

JP-K 27-04-2021

Perfecte stofzuiger, indien je dieren in huis hebt

Geschreven voor: Bosch BGB6PET2

[Deze beoordeling is verzameld als deel van een promotie.] Gekocht daar we dieren in huis hebben en dit de iedeale stofzuiger hiervoor is.

Dabbel 11-03-2021

Accessoires

Geschreven voor: Bosch BGB6PET2

[Deze beoordeling is verzameld als deel van een promotie.] Fijne stofzuiger met een grote rijkwijdte, enkel het wisselen van stofzuigermond en accesoires gaat behoorlijk stroef. De roterende stofzuigermond is erg fijn. Ideaal zou het zijn als er ook een dergelijk opzetstuk zou zijn voor meubels, zoals bijvoorbeeld voor bankstellen en stoelen.

Paul 19-01-2021

Prima stofzuiger met fijn lang snoer

Geschreven voor: Bosch BGB6PET2

[Deze beoordeling is verzameld als deel van een promotie.] Prima machine, afstandsbediening ik het handvat werkt heel fijn. Snoer is fijn lang, is 2e stofzuiger waarmee het hele huis gezogen kan worden zonder de stekker om te hoeven prikken. Komt gebruiksgemak natuurlijk ten goede! Borstel die om de stang is verwerkt is ook handig, altijd snel bij de hand. Alleen jammer dat je die niet kan draaien.

Claudia 14-01-2021

Fantastisch

Geschreven voor: Bosch BGB6PET2

[Deze beoordeling is verzameld als deel van een promotie.] Super stofzuiger. Het lijkt alsof je de slag in de lucht kan houden en dat de stof ervanzelf heenvliegt. ;-) stang goed instelbaar waardoor je houding ook goed is. Kortom top ding

Adriana 08-01-2021

Leuke stofzuiger, iets meer accessoires erbij.

Geschreven voor: Bosch BGB6PET2

[Deze beoordeling is verzameld als deel van een promotie.] Review Test Bosch Serie | 6 ProAnimal BGB6PET2 stofzuiger.

Design
De stofzuiger heeft een mooi design en handig in gebruik. Niet al te zwaar en een handig handvat om de stofzuiger aan op te tillen en te vervoeren. Met name de stofzuiger steel vind ik heel handig en dan met name het handvat en de bedieningsknopjes daarop. Zo hoef je niet meer elke keer te bukken om aan of uit te zetten.
Gebruik
De zuigkracht is naar mijn idee prima. Al merk ik weinig verschil tussen de hoogste stand en de turbo stand. Als ik deze aanzet heb ik niet echt het gevoel dat de stofzuiger ook op turbo kracht gaat zuigen. Maar dit kan ook met het geluidsniveau te maken hebben. Het niveau is voor mijn gevoel niet hinderlijk en tussen de hoogste stand en turbo kracht zit een minimaal verschil. De grote filter in de stofzuiger is ideaal. Deze neemt zeer veel stof op en is ook handig om schoon te maken.
Accessoires
Naar de accessoires was het in begin even zoeken. Ik dacht er een heleboel te missen, aangezien op de beschrijven veel meer accessoires stonden, echter zijn deze optioneel, dat we later lazen. De accessoire die er bij zat vond ik wel handig. Zo deed ik daar de salontafel en de haren van de bank er mee af. Echter was deze niet helemaal geschikt voor de bank. En vooral met een hond in huis is een accessoire voor de bank, en een voor de meubels zeer welkom. Honden haren gaan overal tussen en op zitten.
Samengevat
ik ben heel blij dat ik deze stofzuiger heb mogen testen en ga hem zeker aanbevelen. Ik ben met deze Hij zuigt de haren lekker gemakkelijk op, zowel van de vloer als de bank. Hierdoor sneller klaar.

En dan nog iets
Nog een extra puntje. De 12 meter snoer vind ik zeer handig. Ik kan in een keer alle vertrekken doen. Echter, klein nadeel tje. Als ik aan het stofzuigen ben en ik neem vervolgens even een korte pauze, dan haal ik ook de snoer uit het stopcontact. Wat dan bij mij af en toe gebeurd is, dat het snoer in de knoop raakt. Maar al met al is dat maar een klein detailtjes. Het voordeel van deze lange snoer weegt meer dan dat kleine nadeel.

Anoniem 30-12-2020

krachtige stofzuiger speciaal voor dierenharen

Geschreven voor: Bosch BGB6PET2

[Deze beoordeling is verzameld als deel van een promotie.] Deze stofzuiger nu 2 weken in gebruik

Ik ben in het bezit van 2 langharige ragdolls en heb een partner met allergie dus een ( dieren) stofzuiger met HEPA filter is bij ons echt noodzakelijk.
We hebben in huis harde vloeren, tapijt en op de banken liggen schapenvachten.

Deze stofzuiger heeft een mooie matte rode kleur. het is een lichtgewicht, rolt makkelijk, zeer wendbaar en heeft ook voor de lange mensen een lange telescopische metalen steel.
er zitten 3 borstels bij : een " normale " , een turboborstel ( voor de haren of grover vuil) en een kleine ronde borstel met lange steel.
Verder een duidelijke gebruiksaanwijzing en 2 batterijen voor in de remote power control handgreep.

De stofzuiger is makkelijk in elkaar te zetten alleen het wisselen van de accesoires gaat moeizaam; er moet teveel druk worden uitgeoefend om de ene borstel met de andere borstel te wisselen.

De remote power control handgreep is ideaal; hiermee wordt alles bediend en je hoeft niet meer te bukken.
vooralsnog heb ik voornamelijk de grote ( zware) turboborstel gebruikt en ik ben hierover zeer tevreden. Alle haren worden zonder problemen opgezogen en de borstel glijdt makkelijk van tapijt naar een hardere ondergrond
Wel is een aandachtspuntje dat je regelmatig de turboborstel schoonmaakt ( na elke stofzuiger ronde) omdat bij dagelijks gebruik de motor in kracht afneemt.
Helaas heeft zo'n grote borstel ook een nadeel want hij maakt best wel veel herrie en ik kan er niet mee onder de bank zuigen omdat de borstel daarvoor te groot is. Dan moet je wisselen van borstel en dat is niet handig.
Het snoer is lang genoeg om de hele woonkamer in 1 x rond te zuigen, alleen hapert het oprolsysteem soms en dan zou het fijner zijn om met een voet een knop te bedienen op de stofzuiger zelf.

Wat ik mis bij deze stofzuiger is een klein plat opzetstuk, zodat ik ook de schapenvachten en de kussens kan zuigen. De bijgeleverde ronde borstel voldoet hierin jammer genoeg niet.

conclusie:
een geweldige stofzuiger , licht met een perfecte ergonomische handgreep, makkelijk bestuurbaar en het zuigt met de turboborstel zowel op harde vloeren als op tapijt echt als een malle alle dierenharen weg.
Minpunt is het lastig swichten van de accescoires en geen platte kleine zuigmond

Paul van der Leij 15-12-2020

Fijne machine

Geschreven voor: Bosch BGB6PET2

[Deze beoordeling is verzameld als deel van een promotie.] Universele stofzuiger, speciaal voor haren (2 vrouwen en 3 poezen in huis, haren genoeg altijd!). De zuigmond voor de haren doet zijn werk prima maar is wel luidruchtig. De ronddraaiende borstel wordt aangedreven door de opgezogen lucht, dit geeft veel herrie.

Snoer is fijn lang! Kan zonder om te pluggen het hele huis doen, is met andere stofzuigers nog niet gelukt, dit scheelt tijd natuurlijk!

Afstandbediening op handvat is aan de ene kant handig, je kan even snel harder of zachter zuigen of de machine uit zetten maar dit gebeurt ook wel eens onbedoeld (ik kom vrij makkelijk tegen de knopjes aan als ik het handvat laag bij de grond hou om onder een bank te zuigen bijvoorbeeld)

Pluisje 25-11-2020

Eindelijk geen haren meer

Geschreven voor: Bosch BGB6PET2

[Deze beoordeling is verzameld als deel van een promotie.] Met haren en veren van de honden, katten en vogels is een goed werkende stofzuiger een verademing. Dat is deze stofzuiger. De naden van de houten vloer worden ook weer goed schoon. Ik ben heel erg tevreden

Cinderella 09-10-2020

Sterke stofzuiger tegen huisdierharen

Geschreven voor: Bosch BGB6PET2

[Deze beoordeling is verzameld als deel van een promotie.] Een geweldige stofzuiger die doet wat hij moet doen. Ik zocht een stofzuiger die de kattenharen ook van vloerbedekking goed zou verwijderen, maar ook eentje die op laminaat goed werkt. Wel heb ik wat praktische minpunten. Mijn conclusie:

Pluspunten:
- Sterke stofzuiger, zuigt echt goed, waardoor alles echt schoon wordt
- Erg wendbaar, zowel op laminaat als vloerbedekking
- De huisdierborstel haalt de kattenharen echt goed weg
- Veel opzetstukken

Minpunten:
- De wieltjes rollen zo soepel dat het snoer wordt meegenomen op laminaat i.p.v. dat de stofzuiger er overheen rijdt. Bij mij gebeurt dat heel vaak
- Er is geen kleine opzetborstel bij om bijv. de kattenmand of stoelen goed te kunnen stofzuigen, voor mij echt een groot gemis
- Hoewel er een klikmogelijkheid is voor de steel bij het opbergen van de stofzuiger zit deze op een onhandige plek waardoor de stofzuiger dan niet meer op zijn achterkant kan worden neergezet en daardoor onnodig veel ruimte inneemt
- De stofzuiger is erg zwaar, dus meenemen naar zolder is niet echt aan te raden
- Er zit geen knop op de stofzuiger om het snoer op te rollen. Dit moet je dus doen door een rukje aan het snoer te geven, wat niet altijd even goed werkt. Bovendien moet je daarvoor weer extra bukken.

Jodelien 05-10-2020

Prima stofzuiger

Geschreven voor: Bosch BGB6PET2

[Deze beoordeling is verzameld als deel van een promotie.] Prima stofzuiger voor karpet en kleden. De deurmat blijft op z'n plek en alle haren worden opgezogen. Voor de overgang van harde vloer naar karpet doet de stofzuiger goed zijn werk. Het mondstuk is wat zwaar en maakt veel lawaai. Het is minder goed wendbaar in kleine ruimtes en onder meubelair. De turbo werkt de eerste dagen beter daarna gaat het wat minder krachtig. Losse batterijen in het handstuk zijn ook minder.

Ritza 23-09-2020

Sterke lichtgewicht

Geschreven voor: Bosch BGB6PET2

[Deze beoordeling is verzameld als deel van een promotie.] Wat een geweldige stofzuiger. Ik heb een aantal keer verschillende ondergronden behandeld en alles is schoner dan met mijn eigen stofzuiger. Ik ben nu sneller klaar en de stofzuiger is zo mee te tillen. Heel handig is de besturing op het handvat. Erg krachtig, maar ook in te stellen zodat het heel subtiel zuigt. Het tapijt hoef ik niet meer bukkend met meer kracht te doen. Haren, veren en kattengrit zitten in de grote zak en het filter zorgt dat het stof goed opgenomen wordt. Met mijn hernia, pijnlijke spieren en gewrichten is dit dé juiste stofzuiger voor mij. Zo blij dat ik het mocht testen...

E Pont 18-09-2020

Prima stofzuiger

Geschreven voor: Bosch BGB6PET2

[Deze beoordeling is verzameld als deel van een promotie.] Deze stofzuiger is ideaal als je huisdieren hebt! De zuigkracht is heel goed en maakt dus echt goed schoon!
Minpuntjes hij is best zwaar en maakt best veel herrie..

bulletje 16-09-2020

zeer tevreden over de prestaties

Geschreven voor: Bosch BGB6PET2

[Deze beoordeling is verzameld als deel van een promotie.] ik ben zeer tevreden over deze stofzuiger.
de eerste die ook mijn droogloopmat haarvrij krijgt echt een super huisdier haren borstel die bij deze stofzuiger zit.
wat ook erg handig is is het extra opzetstuk met trappen borstel en stukje steel wat in 1 beweging van hulpstuk te veranderen is zonder het opzetstuk te oeten verwisselen op de stofzyigersteel.
de bediening op handsvat werkt ook perfect echt heel fijn enigste min puntje is het batterijtje er in te krijgen gaat niet echt soepel maar gelukkig gaat een battrij heel lang mee.
ben echt heel tevreden over alle opzichten en vind deze stofzuiger zeker een aanrdaer ook als je geen huisdieren hebt is het een perfevte stofzuige er zit ook een normale zuigmand bij deze stofzuiger.

Fonnie1970 15-09-2020

Super zuigkracht!

Geschreven voor: Bosch BGB6PET2

[Deze beoordeling is verzameld als deel van een promotie.] Hij zuigt goed,zeker met het voetstuk voor de dierenharen te verwijderen. Alleen jammer dat je met dat voetstuk niet onder banken en stoelen kan komen.
De lange snoer is fijn,ik kan de hele huiskamer ermee stofzuigen. Mooi design,makkelijk weg te zetten en is niet zwaar. Nadeel ik wel het harde geluid,maar daarentegen zuigt hij wel goed. Dat hij geen luchtjes uitblaast ik ook een voordeel. Al met al een fijne stofzuiger.

Chantalle01 14-09-2020

Fijne krachtige stofzuiger

Geschreven voor: Bosch BGB6PET2

[Deze beoordeling is verzameld als deel van een promotie.] Deze stofzuiger is een plaatje om te zien.mooie kleur rood en een mooi design. De stofzuiger heeft een paar handige opzetstukken erbij geleverd. De turbo borstel is handig op kleden om haren van huisdieren te verwijderen. Binnen een paar tellen zijn die haren zo opgezogen. Wel maakt de stofzuiger meer herrie met deze turbo borstel, en ik vind deze zwaar in gebruik. Het gewone opzetstuk gebruik ik voor de harde vloeren. De stofzuiger is zeer wendbaar en makkelijk in gebruik met het speciale bedieningspaneel in het handvat/steel ik ben ook blij met het lange snoer, kan naar elke kamer zonder eerst weer die stekker in een ander stopcontact te hoeven doen. Ik ben blij met deze nieuwe aanwinst in het huishouden.

Pletje 14-09-2020

Goede indruk van de Bosch Serie 6

Geschreven voor: Bosch BGB6PET2

Ik ben de Bosch nu twee weken aan het testen. Bij het uitpakken van de doos valt gelijk de rode kleur op, eindelijk een frisse en moderne kleur voor een stofzuiger. Het in elkaar zetten gaat probleemloos. Natuurlijk gaan we gelijk van start. Wat opvalt is dat het snoer van de stofzuiger erg lang is, ideaal want nu kan ik de kamer en keuken, zonder van stopkontakt te wisselen, aan een stuk stofzuigen.
Bij het aanzetten is het even stoeien met de turbo knop op het handvat. Die geeft alleen effect als de stofzuiger redelijk op zijn zachtste vermogen staat. Voer je het vermogen met de plus tot max dan werkt de turbo niet. Zowel op de vloerkleden als onze gietvloer verdwijnen de hondenharen probleemloos. Daarentegen zuigt hij wel moeilijk lossliggende kruimels/papiertjes etc op. Ik heb het gevoel dat deze worden verplaatst door het omschakelbaar vloermondstuk. Dit zou misschien kunnen worden verkomen door te wisselen van stofzuigermond maar dat is iets wat je niet elke keer doet tijdens het stofzuigen. Het vloermondstuk maakt veel herrie, iets wat storend is. Ook is het mondstuk erg massief zodat er niet onder de banken gezogen kan worden, hiervoor moet je dan een ander mondstuk gebruiken. De behuizing lijkt kwetsbaar omdat het plastic is. Bij het sluiten van de behuizing lijkt het een extra zetje nodig te hebben. De stofzak gaat lang mee. Nu na twee weken en bijna dagelijks stofzuigen is de zak nog niet vol. De stofzuiger is goed qua gewicht, je neemt hem makkelijk mee de trap op. Over de zuigkracht en het goed verwijderen van hondenharen ben ik erg positief, gevoel dat het echt schoon is na het stofzuigen.

Marina 14-09-2020

Krachtige stofzuiger

Geschreven voor: Bosch BGB6PET2

[Deze beoordeling is verzameld als deel van een promotie.] Ik heb deze nu 2 weken in bezit in ben er tevreden over, hij doet wat ik van de goede stofzuiger verwacht. Met het lange snoer vlieg ik door het hele huis heen zonder onderbreking. Alles is te bedienen met de handige handgreep, aan/uit, welke zuigkracht. Bukken is niet meer nodig. Deze stofzuiger heeft een turbobrush die wel wat lawaaierig is maar dit komt door de rollen die hard moet werken om al het haar en zand van onze 2 honden te verwijderen en slaagt daar met vlag en wimpel voor.
De turbobrush heeft geen zwenkwieltjes maar vaststaande wieltjes. Had dit graag anders gezien. De uitstraling van de stofzuiger is futuristisch, al lijkt de behuizing wat kwetsbaar.
Voor mij is deze stofzuiger zeker een blijvertje

PyroPietje 11-09-2020

Stofzuiger doet wat hij doen moet

Geschreven voor: Bosch BGB6PET2

[Deze beoordeling is verzameld als deel van een promotie.] Het apparaat ziet er qua design goed uit. Mooi rondingen en degelijk afgewerkt. Kwaliteit straalt er vanaf. De wieltjes onder het apparaat rollen lekker en de snoer van 20 meter is ideaal. Ook de verwerking van het extra borstelstuk in de steel is een uitvinding waar Bosch goed over nagedacht heeft.

De bediening op het handvat is een gemak, werkt goed en daarnaast is het apparaat vrij licht waardoor een gestoffeerde trap stofzuigen goed te doen is. De voet met meedraaiende borstel in samenwerking met de goede zuigkracht geeft je een goed resultaat van het stofzuigen. Haren van huisdieren neemt hij met gemak op. De stofzuiger doet het goed op de tegelvloer, het parket als op het kleed. Met de lange uitschuifbare steel kom je in alle hoeken en gaten. Deze stofzuiger doet wat hij doen moet.

Een mogelijk punt ter verbetering (en meer verkopen...) Hoewel de stofzuiger zakken niet duur zijn snap ik niet waarom Bosch nog steeds stofzuigers met zak maakt. Het is een extra drempel voor mensen om de zak steeds te vervangen voor een nieuwe. De toekomst lijkt me toch meer te richten op draadloze stofzuigers zonder zak.

FamLeen 09-09-2020

Maakt veel herrie en onhandig op tegelvloer

Geschreven voor: Bosch BGB6PET2

[Deze beoordeling is verzameld als deel van een promotie.] Deze stofzuiger mogen testen. Helaas niet tevreden. Maakt veel herrie en dierenharenborstel is nauwelijks geschikt voor tegelvloer. Wel veel accessoires en lang snoer.
De lange stang voelt met de zware zuigmond wel instabiel aan en plastick-kappen geven een goedkoop en kwetsbaar gevoel.

Bianca 09-09-2020

Super stofzuiger met paar verbeterpuntjes

Geschreven voor: Bosch BGB6PET2

[Deze beoordeling is verzameld als deel van een promotie.] Inmiddels 2 weken volop aan het testen. Eerste indruk bij het uitpakken.. wow ziet er mooi uit maar ook, wat een grote zuigmond. Belangrijk voor mij is dat de stofzuiger niet te zwaar is i.v.m. het op en aflopen van trappen. En dat is hij zeker niet! Prettig licht in gewicht. Zwenkt lekker achter mij aan, en dank zij de lekker lange snoer hoef ik niet meer van stopcontact te wisselen en kan ik de hele verdieping in 1 x door zuigen. Wat echt super handig is is de bediening aan de steel, je zet hem aan en uit en kan de zuig kracht reguleren via de steel. Hoe makkelijk wil je het hebben. Ik ben dus echt super tevreden over het uiterlijk, gewicht, wendbaarheid en elektronisch gebruik gemak. Omdat er bij ons 2 katten in huis rondlopen wilde ik graag de ProAnimal serie testen. Ik heb geen vloerbedekking om te testen alleen maar harde vloeren maar de bank was een dankbaar test object. Even 2 dagen overslaan bij de normale stofzuiger beurt om extra haren te kweken en ook het kleed waar kat normaal op ligt van bank gehaald. Het testmoment: super!!! Met de speciale zuigmond waren de haren in no time verdwenen en was de bank weer helemaal schoon. Wat dat betreft doet de stofzuiger dus ook helemaal wat beloofd wordt. Is het dan allemaal alleen maar geweldig? Nee, dat niet. Er zijn wat minpuntjes die voor mij wel bezwaarlijk zijn. De speciale zuigmond is zwaar, en dan bedoel ik ook echt zwaar. Daardoor is het zuigen niet prettig, niet op een harde (massief houten) vloer dus al helemaal niet op een tapijtvloer denk ik. Ik heb sterke armen en kan wel aardig wat aan maar ik vind de mond te zwaar om fijn mee te stofzuigen en ik kan me voorstellen dat iemand met minder sterke armen zoals wat ouderen hier echt moeite mee hebben. Ik gebruik de speciale zuigmond dan ook echt alleen voor de bank en de normale zuigmond voor de rest. En dat is het andere nadeel wat ik zelf heb ervaren: het wisselen van de zuigmond gaat ook niet heel soepel en vereist ook een redelijke krachtinspanning. Wellicht dat dit soepeler gaat als ze vaker gewisseld zijn maar tot nu toe is dat nog niet gebeurd.